Ja een boekje bouwen is niet niets.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:37 schreef Quoi het volgende:
Heb helaas geen antwoord op je vraag MoBlo, succes![]()
Ik heb echt zo grof onderschat wat het opmaken van je proefschrift inhoudtVoor de 2e keer feedback terug op de "proefbestanden". Nu moet het goed zijn, maar is de deadline zo strak dat ik alleen tijd heb voor een digitale proefdruk ipv een offset proefdruk. Toch spannend, ineens een paar dozen met boekjes voor je deur die je alleen nog maar digitaal hebt gezien
![]()
Hij is wel mooi
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Quoi het volgende:
22 december, dan heb ik een fijn gevoel is er even helemaal klaar mee
Ik zou gewoon de term Cum Laude toevoegen en niet over het cijfer beginnen. Om eerlijk te zijn: een 8 gemiddeld is namelijk ook niet overdreven hoog, dus laat ze daar maar lekker naar vragen als ze het echt willen weten...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:47 schreef Operc het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot wat hier eerder stond over cijfers.
Ik heb mijn master met gemiddeld een 8,0 afgesloten wat bij mijn opleiding ook een Cum Laude notering heeft opgeleverd. Nu wil ik graag in Engeland solliciteren op een PhD-plek, maar hoe kan ik dit het beste omschrijven in termen van het Engelse onderwijssysteem? Letterlijk cijfers omrekenen is raar omdat de Nederlandse '10' daar eigenlijk niet voor kan komen geloof ik.
Ik dacht 8 gemiddeld en geen enkel cijfer onder de 7, of iets dergelijks.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de term Cum Laude toevoegen en niet over het cijfer beginnen. Om eerlijk te zijn: een 8 gemiddeld is namelijk ook niet overdreven hoog, dus laat ze daar maar lekker naar vragen als ze het echt willen weten...
(hoe kan het dat je met een 8 CL hebt gehaald? Dat is toch gemiddeld een 8,5 en je bent pas afgestudeerd? Even uit nieuwsgierigheid)
Is deze reactie aan mij gericht?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:09 schreef speknek het volgende:
Regels voor cum laude verschillen per studie.
Wat speknek al zegt, het verschilt per studie/universiteit. Bij mij gold dat mijn scriptie een 8 of hoger moest zijn, de overige vakken gemiddeld een 8 of hoger en geen vak lager dan een 7.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de term Cum Laude toevoegen en niet over het cijfer beginnen. Om eerlijk te zijn: een 8 gemiddeld is namelijk ook niet overdreven hoog, dus laat ze daar maar lekker naar vragen als ze het echt willen weten...
(hoe kan het dat je met een 8 CL hebt gehaald? Dat is toch gemiddeld een 8,5 en je bent pas afgestudeerd? Even uit nieuwsgierigheid)
Ook hier geldt: cum laude-aanzien verschilt per land. En over het algemeen staat cum laude vooral in Nederland als 'uitmuntend hoog' aangeschreven, en is het veel minder bijzonder in het buitenland. Kijk hier mee uit!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je studeerde toch ook aan de UL?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:18 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat speknek al zegt, het verschilt per studie/universiteit. Bij mij gold dat mijn scriptie een 8 of hoger moest zijn, de overige vakken gemiddeld een 8 of hoger en geen vak lager dan een 7.
Was dat bij jou anders RobertoCarlos?
Ja precies, dat was de reden dat ik het lastig vind om dit te omschrijven bij sollicitaties.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ook hier geldt: cum laude-aanzien verschilt per land. En over het algemeen staat cum laude vooral in Nederland als 'uitmuntend hoog' aangeschreven, en is het veel minder bijzonder in het buitenland. Kijk hier mee uit!
Nope, de RU.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je studeerde toch ook aan de UL?
Ok, dat verklaart het een en het ander. Aan de UL hebben ze dus namelijk sinds een paar jaar de CL-norm van 8,5 gewogen gemiddelde universiteitsbreed ingesteld. Daarvoor was dat 'slechts' een 8quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:03 schreef Operc het volgende:
Nope, de RU.
Wanneer studeerde jij af en wat waren bij jou de criteria?
In dat geval moet je dus gewoon uitzoeken wat die uni belangrijk vind qua cijfers en dat noemen bij je sollicitatie. En als dat niet goed te bepalen is zou ik het of neutraal houden, of zowel de 8 als het CL noemen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:03 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja precies, dat was de reden dat ik het lastig vind om dit te omschrijven bij sollicitaties.
2:1 is een B gemiddelde in Engeland, dat komt meer overeen met een 7 in NL.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
Een 8 staat ongeveer gelijk aan een 2:1
En dan moet je ze straks gaan weggevenquote:
In welk vakgebied zit je? Ik herken de minachting niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:04 schreef Mishu het volgende:
Wat mij echter wel irriteert zijn sommige mensen binnen de wetenschap die neerkijken op andere onderzoekers. Deze mensen mogen van mij echt een weekje vakantie gaan nemen ofzo, we vinden allemaal wetenschap leuk, negativiteit en vervelend doen is daarbij niet nodig![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |