Niet goed gekeken dan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:41 schreef wimjongil het volgende:
Niemand gespot bij summer in the city...![]()
Laffe borrelaars! Allemaal!
Ik weet niet hoe jij eruit ziet.quote:
Was nog flink voor geflyerd op de uni.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik mis het ook altijd als er iets te doen is, faal
Een 10?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:13 schreef Friek_ het volgende:
Met een beetje geluk heb ik een 10 voor mijn tentamen rechtsfilosofie B.
Ik deel het gevoel.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:24 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Was nog flink voor geflyerd op de uni.
Nu ben ik me slecht aam het voelen.
Weet je hoe lang ik daar al niet geweest benquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:24 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Was nog flink voor geflyerd op de uni.
Nu ben ik me slecht aam het voelen.
Ik heb zondag een feestje, maar jullie zijn niet uitgenodigd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Misschien kunnen jullie voortaan alle feestjes hier delen zodat wij ook weten dat er iets is
Haterquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik heb zondag een feestje, maar jullie zijn niet uitgenodigd.
Deze maand is het nog Mundial en Springbreak. Ook nog een paar huisfeesten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Misschien kunnen jullie voortaan alle feestjes hier delen zodat wij ook weten dat er iets is
Zonet ook nog lekker over de campus gehobbeld om maar een paper vóór 12 uur ingeleverd te krijgen. Ik ken betere manieren om uit te brakken.quote:
Nu krijg ik wel wat extra bonuspunten door mijn deelname aan een hulpteam bestaande uit studenten, maar och. We wachten het maar even af.quote:
ik dacht dat er op een Katholieke universiteit op zondag geen tentamens afgenomen zouden wordenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik heb zondag een feestje, maar jullie zijn niet uitgenodigd.
Hier thuihuis.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik dacht dat er op een Katholieke universiteit op zondag geen tentamens afgenomen zouden worden
Voor jou mijn prinses, heb ik altijd tijd.quote:
Ik kan vanaf 3 uur (misschien eerder, maar dat weet ik nog niet)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Voor jou mijn prinses, heb ik altijd tijd.
Ja dus..
Goed hoor. Ben toch de hele dag thuis en fiets wel even naar de universiteit.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:23 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik kan vanaf 3 uur (misschien eerder, maar dat weet ik nog niet)
Okeequote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Goed hoor. Ben toch de hele dag thuis en fiets wel even naar de universiteit.
Hij is op miraculeuze wijze bij je terecht gekomen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:25 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Okeemag ik je nummer? Dan laat ik het je even weten als ik klaar ben.
Praise the lordquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hij is op miraculeuze wijze bij je terecht gekomen.
Welk profiel heb je hiervoor gedaan? Ik heb NT gedaan en zit in m'n eerste jaar rechten, en het vervelendste vind ik de grote hoeveelheden die je moet lezen (omdat ik dat niet gewend ben, dan wel omdat ik niet zo'n snelle lezer ben). Als je van nature een brede interesse hebt zal je de onderwerpen niet gauw 'stom' vinden of iets dergelijks. Het moeilijkste is om gewoon alles netjes bij te houden en te lezen. Nu is er geen leraar die je achter de broek zit als je niks doet, en dat is best wel een omschakeling vanaf het vwo.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Volgend jaar begin ik aan de Rechtenstudie op de UvT. Ik wilde vragen hoe de rechtenstudenten het eerste jaar ervaren
Ze hebben een extra vak ingelast. Paper-based, seminar style, met twee sessies per dag van vier of vijf papers. En voor twee van die sessies moet ik presentaties voorbereiden. Heel gaar.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:09 schreef Complexiteit het volgende:
Waarvoor moet je die presentaties voorbereiden dan?
Dus je kan ook gewoon extra vakken volgen naast je standaard programma, om zo mogelijkerwijs meer masters te kunnen gaan doen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:37 schreef GlowMouse het volgende:
Het gaat om kennis die nodig is om met een master te kunnen beginnen, vaak kan je die kennis verkrijgen met bepaalde vakken zodat je geen hele bachelor hoeft te doen.
quote:Your opt-out request has been received.
Instead of the university Google mailbox you want all your university mail to be sent to the following private mail address: ---.
ik kreeg net een mailtje dat ik de eerste gebruiker van het opt-out systeem benquote:
Wat maakt dat uit?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:23 schreef 0oGhosto0 het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe hoog het percentage buitenlandse t.o.v. nederlandse studenten op de tilburgse uni ligt?
En hoeveel Duitse studenten zijn er?
Te veel Aziaten en weinig Duitsers.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:23 schreef 0oGhosto0 het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe hoog het percentage buitenlandse t.o.v. nederlandse studenten op de tilburgse uni ligt?
En hoeveel Duitse studenten zijn er?
Voorgaande jaren had ik interesse, nu niet meerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:42 schreef PiepsoDJ het volgende:
Afgelopen nacht zijn de cijfers om precies 0:30 uur bijgewerkt, aldus de automatische cijfer checker die ik er vannacht op heb laten lopen.
Zijn jullie overigens geïnteresseerd in koppeling tussen je UvT collegerooster en je Google / Hotmail Agenda (automatisch geupdate elke 24u via ical)?
En... in hoeverre is de OP nog actueel?
mooi, gaat in de OPquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:42 schreef PiepsoDJ het volgende:
Afgelopen nacht zijn de cijfers om precies 0:30 uur bijgewerkt
nerdquote:, aldus de automatische cijfer checker die ik er vannacht op heb laten lopen.
Zijn jullie overigens geïnteresseerd in koppeling tussen je UvT collegerooster en je Google / Hotmail Agenda (automatisch geupdate elke 24u via ical)?
Waarom heb je dan geen eigen mailserver?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:17 schreef PiepsoDJ het volgende:
Thehe, ach als Informatie Management student moet je wat..
Ik heb het nooit gebruikt, maar dacht dat hij als extra agenda erbij kwam. Het zou dan logisch zijn als die ook regelmatig bijgewerkt wordt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:17 schreef PiepsoDJ het volgende:
Thehe, ach als Informatie Management student moet je wat..
De uni biedt nu alleen de mogelijkheid aan om je rooster eenmalig te importeren. Een automatische (elke 24 uur verversende) oplossing biedt de uni nog niet, dus die heb ik zelf maar geschreven voor de studievereniging. Draai er nu wat beta proeven mee.
quote:Iemand (ik gok voornamelijk bachelor studenten) bekend met http://www.exampredict.nl ?
Ha ha. Hier is TiU zeker niet blij mee, kan ik voorspellen.quote:Je wachtwoord wordt niet opgeslagen, en is dus ook niet inzichtelijk voor de beheerder(s).
hodfr, gemistquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:59 schreef GlowMouse het volgende:
http://universonline.nl/2(...)-praten-over-stapel/
dan was ik hem nooit kwijt geweestquote:
Jammer. In die preview zag je hem ook even buiten lopen in het donker, en als mijn sensatielust het van fatsoen wint, had ik hem wel even voor de camera willen zien:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het was echt extreem kort en voegde niet echt iets toe aan wat al bekend was.
Potato potahtoquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dan was ik hem nooit kwijt geweest
[..]
Jammer. In die preview zag je hem ook even buiten lopen in het donker, en als mijn sensatielust het van fatsoen wint, had ik hem wel even voor de camera willen zien:
Zo te zien heeft hij al flink wat wachtwoorden buitgemaaktquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Waarom heb je dan geen eigen mailserver?
[..]
Ik heb het nooit gebruikt, maar dacht dat hij als extra agenda erbij kwam. Het zou dan logisch zijn als die ook regelmatig bijgewerkt wordt.
[..]
[..]
Ha ha. Hier is TiU zeker niet blij mee, kan ik voorspellen.
Het enige geinige was dat er beelden waren van Stapel als tieneracteurquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dan was ik hem nooit kwijt geweest
[..]
Jammer. In die preview zag je hem ook even buiten lopen in het donker, en als mijn sensatielust het van fatsoen wint, had ik hem wel even voor de camera willen zien:
Nopequote:Op woensdag 20 juni 2012 16:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Muis, ga jij volgend jaar eigenlijk een master doen?
Oke zonde, dacht wellicht kom ik je weer tegen in master courses.quote:
Nee, je kunt afwachten. Je kunt de nieuwe TiU Mail gelijk in Outlook ontvangen (bv. via IMAP, dan kun je ook via webmail er nog bij), of je kunt je TiU mail met een regel in TiU mail laten forwarden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:48 schreef Muis006 het volgende:
GM, over Google mail he: ik heb het nu met novell zo geregeld dat mail niet in die inbox maar in mijn Outlook komt. Als ik dat weer wil, moet ik dan die opt out kiezen en een regel in Gmail aanmaken voor het doorsturen van mail?
Tof! Zonder bachelorvakken zou wel fijn zijn, heb je een goed gevoel over GD?quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke zonde, dacht wellicht kom ik je weer tegen in master courses.
Ik ga volgend jaar economic psychology doen. Nog even afwachten of dat helemaal zonder bachelorvakken is (moet group dynamics nog terug krijgen, tentamen heb ik in mei een keer gemaakt).
Okee, dankje!quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:56 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, je kunt afwachten. Je kunt de nieuwe TiU Mail gelijk in Outlook ontvangen (bv. via IMAP, dan kun je ook via webmail er nog bij), of je kunt je TiU mail met een regel in TiU mail laten forwarden.
Punten zijn net online gekomen, 8,0. Niet slecht.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Tof! Zonder bachelorvakken zou wel fijn zijn, heb je een goed gevoel over GD?
[..]
Okee, dankje!
quote:
Doen ze expres zodat er niemand komt/weinig mensen komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:15 schreef BigSmurf het volgende:
Waarom kan inschrijven voor inzages nooit via mail of BB? Ik woon verdomme niet op kamers dat ik even heen en weer kan om in te schrijven op een hardcopy lijst. Schrale docenten.
Oh buggerquote:Op donderdag 21 juni 2012 02:27 schreef Friek_ het volgende:
Gisteren zou ik met Muis006 iets drinken, maar de beloofde sms heb ik nooit gekregen.
[..]
die is niet objectief, en afzeggen doe je vantevorenquote:
Ai, dan ben ik er niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Oh buggerhelemaal vergeten.
Ik ben ziek (auto is mijn getuige).
Volgende week vrijdag rain check *?
vergetenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
die is niet objectief, en afzeggen doe je vantevoren
Oh jammerquote:
Dat wilde ik net zeggen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:45 schreef Muis006 het volgende:
[..]
WaaromFriek_ is toch quite a catch?
Heb al iemand geregeld, toch bedankt.quote:
Werkt dat? Nog nooit geprobeerd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:36 schreef GlowMouse het volgende:
je kunt ook gewoon mailen en naar de inzage gaan
Tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb al iemand geregeld, toch bedankt.
[..]
Werkt dat? Nog nooit geprobeerd.
"Sorry, je staat niet op de lijst, dus je hebt pech". Zo'n antwoord verwacht ik dan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:55 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet.
Niet geschoten, altijd misquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
"Sorry, je staat niet op de lijst, dus je hebt pech". Zo'n antwoord verwacht ik dan.
quote:PRIO 1 WANDELBOSLAAN/RINGBAAN WEST TILBURG Herbezetting (INC: 01) (Beknelling: ) (HERB TB: )
Helemaal gemist!quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Punten zijn net online gekomen, 8,0. Niet slecht.
Ja dat inderdaadquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bahbah, ook nog iemand die gewoon rustig op het fietspad aan het fietsen was.
Dat doe je toch niet inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bahbah, ook nog iemand die gewoon rustig op het fietspad aan het fietsen was.
Hij reed dus aardig snel. Was wellicht onwel geworden.quote:Nadat hij de vrouw had geschept, reed de 81-jarige Tilburger met zijn wagen tegen een lantaarnpaal en een abri en sloeg over de kop.
quote:'Weer hoogleraar betrapt op fraude'
AMSTERDAM - De Erasmus Universiteit in Rotterdam verdenkt opnieuw een van haar hoogleraren van fraude.
Dat maakt de school later maandag bekend, meldt NRC Handelsblad. Het gaat om de van oorsprong Vlaamse hoogleraar consumentengedrag Dirk Smeesters. Vorig jaar werd ook al een hoogleraar van de Erasmus Universiteit betrapt op fraude.
Een integriteitscommissie deed maandenlang onderzoek naar het werk van Smeesters. Het rapport wordt maandag gepresenteerd. Smeesters is sinds 2007 verbonden aan de Rotterdam School of Management, onderdeel van de Erasmus Universiteit. Hij werd daar vorig jaar hoogleraar.
In het afgelopen jaar kwamen al verschillende andere gevallen van wetenschapsfraude aan het licht. Zo bleek de Tilburgse wetenschapper Diederik Stapel jarenlang onderzoeksdata zelf te hebben verzonnen.
Ook kwamen er twee gevallen van gesjoemel met onderzoeksgegevens bij UMC St Radboud in Nijmegen boven water.
Dominee, zowel Diederik Stapel als D. Smeesters waren dominee.quote:
http://support.google.com(...)?hl=en&answer=185833quote:Google needs a so called ‘application specific password’. On your initiative, Google will generate and store this password, and show it to you once.
Welke filter precies? Want ik zit ook op een paar mailing lists van @uvt.nl. En als je matched op e.g. *@uvt.nl dan matched hij ook wanneer een nadere recipient @uvt.nl heeft.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:16 schreef BigSmurf het volgende:
Wat een aids qua instellingen, die nieuwe mailbox.
EDIT: Okee krijg wat, ik forward gewoon naar m'n eigen Gmail met een filter dat ie meteen het label "UvT" krijgt. Al dat gezeik met 2-step verification.![]()
Ik heb twee from-filters ingesteld, een *@uvt.nl en een *@tilburguniversity.edu. Ik sorteer niks wat van de universiteit komt, dus dat werkt voor mij best.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:37 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Welke filter precies? Want ik zit ook op een paar mailing lists van @uvt.nl. En als je matched op e.g. *@uvt.nl dan matched hij ook wanneer een nadere recipient @uvt.nl heeft.
Zelfs de titel. :/quote:Long live the democracy
Random comma?quote:You see, the country that is considered the birthplace of democracy, does not allow its citizens living abroad to vote.
Gelukkig maar. Etc.quote:I am not going to comment to the results.
En dat terwijl ze "Business Communication and Digital Media" studeert.quote:
Dat zijn ook van die vrouwen die niets zinnigs te melden hebben, maar toch iets willen melden.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:04 schreef NightH4wk het volgende:
Die blogs van Katerina in Univers zijn om van te huilen kwa woordgebruik, grammatica, etc. :/
[..]
Zelfs de titel. :/
[..]
Random comma?
[..]
Gelukkig maar. Etc.
Dat was om jou te trollen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:32 schreef Muis006 het volgende:
Waarom nou weer specifiek 'vrouwen' en niet gewoon 'mensen'? Alsof mannen dat nooit doen.
Waar moet / kan je dat invoeren? Ik werk namelijk nooit met filters / labelsquote:Op maandag 25 juni 2012 16:44 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik heb twee from-filters ingesteld, een *@uvt.nl en een *@tilburguniversity.edu. Ik sorteer niks wat van de universiteit komt, dus dat werkt voor mij best.
Inloggen op gmail, radertje klikken rechts, instellingen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Waar moet / kan je dat invoeren? Ik werk namelijk nooit met filters / labels
de mailadressen zijn toch onveranderd?quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:34 schreef automatic_ het volgende:
Jemie... Die nieuwe mailadressen zijn echt lelijk
Een 9,5.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:13 schreef Friek_ het volgende:
Met een beetje geluk heb ik een 10 voor mijn tentamen rechtsfilosofie B.
Nee, mijn vriendin kwam ermee aanzetten. Ze wil komend jaar alles precies goed doen omdat het haar eerste jaar aan de uni gaat worden (premaster). Heb haar al gezegd dat het waarschijnlijk nergens op slaat en dat die verplichting niet veel voor zou stellen, maar kan natuurlijk niet met harde bewijzen komen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:01 schreef GlowMouse het volgende:
Je bent toch niet nieuw? Ik heb zoiets nooit gezien bij een van mijn vele masters.
Ja, ik ga Sociologie doenquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:16 schreef jooordiii het volgende:
Zijn er hier ook mensen die volgend jaar gaan beginnen aan de uni?
Bwah, weet niet echt wat ik anders moet doen en weer een jaar verspillen/werken zie ik ook niet zitten. Misschien dat ik later nog wat anders ga doen, maar ik wil eerst weer beginnen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:19 schreef NightH4wk het volgende:
Sociologie? Je gaat voor de studentes?
Dat is een klein stuk van 30 ECTS (studiepunten) dat je verspilt aan filosofievakken.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:38 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bwah, weet niet echt wat ik anders moet doen en weer een jaar verspillen/werken zie ik ook niet zitten. Misschien dat ik later nog wat anders ga doen, maar ik wil eerst weer beginnen.
Overigens nog een vraagje: Kan iemand me uitleggen wat een minor nu precies inhoudt?
Weet je misschien uit welke andere opleidingen ik nog kan kiezen?quote:Behalve vakken van je eigen opleiding, heb je ook een vrije keuzeruimte, de zogenaamde minor. De minor houdt in dat je een drietal vakken bij een andere opleiding volgt, bijvoorbeeld bij organisatiewetenschappen, algemene cultuurwetenschappen of psychologie. Hiermee kun je een bepaald accent leggen binnen je opleiding. Je kunt je hiermee extra profileren met het oog op je toekomstige loopbaan en je hebt meer mogelijkheden bij het kiezen van een Masteropleiding.
Ik zou graag het laatste willen doen, maar staat dat los van 'Studeren in het buitenland' of is dat hetzelfde?quote:Je kiest je minor in het tweede studiejaar. In het tweede en derde studiejaar volg je je gekozen minorvakken. Ook kun je er voor kiezen je minor op een andere universiteit of zelfs in het buitenland te volgen!
Dat laatste is een mogelijke invulling van studeren in het buitenland. Kun je een half jaartje die 30 18 ECTS binnen sprokkelen in een land naar keuze.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:04 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik zou graag het laatste willen doen, maar staat dat los van 'Studeren in het buitenland' of is dat hetzelfde?
Oh ok. En kan je misschien ook mijn andere vraag beantwoorden? Of een link doorsturen?quote:Op zondag 1 juli 2012 14:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat laatste is een mogelijke invulling van studeren in het buitenland. Kun je een half jaartje die 30 ECTS binnen sprokkelen in een land naar keuze.
In feite staat alles hier:quote:Op zondag 1 juli 2012 14:44 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Oh ok. En kan je misschien ook mijn andere vraag beantwoorden? Of een link doorsturen?
http://www.tilburgunivers(...)ren/major-minor/fsw/quote:Major-minor systeem in de bachelor Social and Behavioral Sciences
Wat is een minor?
Een minor is een samenhangend pakket cursussen in een bepaald vakgebied. Met de minor kun je een eigen inhoudelijk accent gevan aan je opleiding. Bijvoorbeeld: je studeert personeelwetenschappen met een minor sociologie. Je eigen opleiding wordt ook wel de major genoemd.
Opbouw bachelorprogramma
Je bacheloropleiding bestaat uit:
Eerste studiejaar: 60 ects (Propedeutische fase)
Tweede en derde studiejaar: 120 ects (Postpropedeutische fase)
Major 102 ECTS = verplichte vakken + afstudeertraject (bachelorthesis)
Minor 18 ECTS = samenhangend pakket van vakken
Voor studenten organisatiewetenschappen, personeelwetenschappen en sociologie is de minor een verplicht onderdeel van de bachelor. Wanneer je niet aan de minorverplichting hebt voldaan, ontvang je geen bachelordiploma. Naast de minor is het ook mogelijk dat je opleiding een keuzevak bevat. De spelregels voor het keuzevak zijn vergelijkbaar aan die van de minor. Zie voor meer informatie over het keuzevak de Onderwijs- en Examenregelingen (OER) en de studiegids.
Wanneer moet je kiezen?
Halverwege het tweede studiejaar moet je je keuze hebben gemaakt. Je minor- of differentiatiekeuze hangt vaak samen met je masterkeuze. Daarom is het raadzaam je alvast te orienteren op je masterkeuze.
De minor dien je vast te leggen in je studiegids, onder de kop "mijn programma". Op deze pagina vind je diverse uitrolmenu’s. Als het goed is, staat daar je major (incl. jaar van aanvang) reeds aangegeven. Onderaan deze pagina kun je aangeven welke minor je kiest. Ook bij de minorkeuze dien je te kiezen voor de minor behorende bij jouw jaar van aanvang van de opleiding.
Indien je op een later moment je minorkeuze wil veranderen, dan is dat mogelijk. Dit dien je wel per direct in je studiegids aan te passen.
Ik wil daar nog even bij aanvullen dat naar de colleges gaan bij Wet.Fil. echt aan te raden is. Ik heb het dit jaar gevolgd en ik vond met name het tweede deel van de stof absoluut niet makkelijk. Zonder de colleges was het me al helemaal niet gelukt denk ikquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:19 schreef automatic_ het volgende:
Wetenschapsfilosofie heb ik gehad. De andere vakken heeft Tink89 wel gehad.
Bij W'filosofie moet je gewoon goed de colleges kennen. Althans, in mijn jaar was dat ruim voldoende. Als je goed keek, dan zag je wel welke vragen hij zou stellen. Dit lag er soms erg dik bovenop.
Echter, als je al naar het buitenland gaat, dan ga je toch om te zuipen en te chillen?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:31 schreef Friek_ het volgende:
Daarbij moet ik wel zeggen dat 18 ECTS wel bijzonder weinig is om voor naar het buitenland te gaan. Als je in het buitenland studeert (voor minimaal een half jaar ga ik vanuit) staat dat gelijk aan een studielast van ten minste 30 ECTS. Minder dan 30 ECTS is een beetje zinloos.
Ik vind het een beetje wisselend. Ik heb het toen één keer gemaakt op basis van alleen de sheets (geen colleges, want ik zat toen nog in de 2e) en toen kwam ik 0.6 te kort ofzo. Ik vond dat nog best knapquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik wil daar nog even bij aanvullen dat naar de colleges gaan bij Wet.Fil. echt aan te raden is. Ik heb het dit jaar gevolgd en ik vond met name het tweede deel van de stof absoluut niet makkelijk. Zonder de colleges was het me al helemaal niet gelukt denk ik
Meer begrijper, alleen vind ik het altijd wel moeilijk inschatten wat ze ongeveer gaan vragen op tentamensquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
Die vakken zijn over het alegemeen een stuk "grondiger" dan de algemene bachelorvakken. Het is dus meer stof, maar ik vond het een stuk interessanter dus uiteindelijk veel gemakkelijker. Anderen vonden het weer moeilijker want veel. Denk dat het heel erg aan je algemene studiehouding ligt. Ben je meer een stamper of een begrijper qua stijl?
Deze vakken zijn voor een deel meer als social cognition ben ik bang, alhoewel sommige docenten ondertussen veranderd zijn, voor mij al weer 3 jaar geleden. Wat je volgens mij in het algemeen wel kunt stellen is dat de vakken die door het soc psy departement gegeven worden vergelijkbaarder zijn met b.v. soc cog dan ik noem maar iets persoonlijkheids psy.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:00 schreef neilpad het volgende:
[..]
Meer begrijper, alleen vind ik het altijd wel moeilijk inschatten wat ze ongeveer gaan vragen op tentamens. Moet zeggen dat ik ook bij veel colleges niet ben geweest, maar tot nu toe heeft dat mij alleen opgebroken bij Social Cognition. Als ik voorheen naar colleges ging dan had ik altijd het idee dat ze gewoon de stof uit het boek aan het uitleggen waren. Ik heb ook amper aantekeningen...
Overigens ligt filosofie mij wel en als ik zo de stof bekijk heb ik ook al aardige voorkennis. Dat moet wel lukken lijkt me.
Ben wel benieuwd naar de rest. Komt Tink89 hier nog weleens?
Thanks voor de infoquote:Op donderdag 5 juli 2012 15:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Deze vakken zijn voor een deel meer als social cognition ben ik bang, alhoewel sommige docenten ondertussen veranderd zijn, voor mij al weer 3 jaar geleden. Wat je volgens mij in het algemeen wel kunt stellen is dat de vakken die door het soc psy departement gegeven worden vergelijkbaarder zijn met b.v. soc cog dan ik noem maar iets persoonlijkheids psy.
Bijna alle vakken die je noemt hebben komend jaar overigens een nieuwe docent dus pas op met dat vooruit werken, het zou goed kunnen dat de stof helemaal verandert.
Ik ben begin van het kalender jaar ingestroomd en ik wil eigenlijk mijn bachelor komend jaar halen. Alleen moet ik dus ook nog een stel tweedejaars vakken en daarbij heb ik het ook druk met werk. Verder ga ik in de zomer alleen naar Lowlands dus heb ik genoeg tijd omhanden momenteel.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar waarom krijg je het dan zo enorm druk?
Ik heb je een PM gestuurdquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:16 schreef neilpad het volgende:
Ik wil in de zomer alvast wat vooruit werken aangezien ik het rete mega druk ga krijgen komend college jaar.
Iemand hier die een van de volgende psychologie vakken heeft gevolgd?
-Attitudes & Communication
-Political Psychology
-Consumer Behaviour
-Wetenschapsfilosofie
-Organizational Psychology
Hoe lastig zijn deze vakken? Welke is geschikt om alvast tijd in de investeren zodat ik er straks wat minder voor hoef te doen? Welke vereisen in principe geen aanwezigheid?
Zag dat Consumer Behaviour voornamelijk uit artikelen bestaat, die ik dus al kan lezen. De rest vereist allemaal een boek (mocht er nog iemand van zijn boeken afwillen, khou mee aanbevolen).
Conumer krijgt nieuwe docent, attitudes krijgt nieuwe docent, volgens mij ook political, ik denk dat het dat was maar weet het niet zeker...quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:12 schreef neilpad het volgende:
[..]
Thanks voor de info.
Waar kan je zien welke vakken nieuwe docenten krijgen?
[..]
Ik ben begin van het kalender jaar ingestroomd en ik wil eigenlijk mijn bachelor komend jaar halen. Alleen moet ik dus ook nog een stel tweedejaars vakken en daarbij heb ik het ook druk met werk. Verder ga ik in de zomer alleen naar Lowlands dus heb ik genoeg tijd omhanden momenteel.
werken en semi-eigentijdsindeling ftw (zei ze al werkend op de bankquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:05 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb je een PM gestuurd.
Hoe is het hier verder? Lopen jullie al tegen vakantie aan of zijn jullie nog aan het bikkelen? Ik zweer je dat ik geen tijdbesef meer heb van die dingen nu ik 40u werk, gaaah. Merk het alleen op de weg, ik kan nu om kwart over 7 vertrekken zonder te laat te komen ipv 7u. En dan lekker om 10 over 6 pas weer thuiskomen, eten koken....
Genieten jullue even extra van het studentenleven, voor mij, pls?. Ik mis dat echt, mn semi- eigen tijds deling.
Goed bezigquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:15 schreef Friek_ het volgende:
M'n laatste paper en bachelorthesis ingeleverd. Het kan niet anders dan dat ik m'n bachelor in de pocket heb.
Hoezee.
Done.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Je mag mij naar 2e jaar zetten, BSA gehaald tijdje terug
http://studiegids.uvt.nl/quote:college rooster
programma
tentamen rooster
vakbeschrijving
Mijn levensdoel is om eerder dan jij een masterdiploma in handen te hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:26 schreef GlowMouse het volgende:
Je had "dag rooster" nog niet gevonden.
Succes en veel plezier, ik ga aankomend collegejaar alweer m'n derde jaar BE in, wat gaat de tijd toch snel zeg.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:55 schreef jooordiii het volgende:
Ik ga beginnen met de studie bedrijfseconomie!;)
Heb je de brief al gekregen met je login gegevens? Werkt dat gewoon bij jou?quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:55 schreef jooordiii het volgende:
Ik ga beginnen met de studie bedrijfseconomie!;)
hmmmzquote:Op maandag 23 juli 2012 06:05 schreef hmmmz het volgende:
Studielink gaat alleen over de bachelor, master staat daar nooit in. Aldus de studentenadministratie
Oompaloompa heeft geen zonnebril op sterkte en zwaaide voor de zekerheid maar even lafjes terug om daarna snel aan arjo te vragen of het friek was of dat het misschien voor totaal iemand anders bedoeld wasquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:05 schreef Friek_ het volgende:
oompaloompa zwaaide met zeer veel moeite terug. Het valt niet mee.
Als het haar was tenminste.
Ik beaam ditquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oompaloompa heeft geen zonnebril op sterkte en zwaaide voor de zekerheid maar even lafjes terug om daarna snel aan arjo te vragen of het friek was of dat het misschien voor totaal iemand anders bedoeld was. Daarna klom oompaloompa op de tafel om een indiaanse begroetingsdans te doen maar was Friek alweer naar zijn mp3 speler aan het kijken
straks zeker?quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:09 schreef automatic_ het volgende:
Morgen weer naar de UvT om te babbelen over mijn thesis...
Hij zal wel een minderwaardigheidscomplexje hebbenquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:30 schreef GlowMouse het volgende:
Met smart nog wel, ik heb hem de afgelopen jaren verwaarloosd en nauwelijks aandacht geschonken.
Ja, was er alleen voor niets. Vrijdag nieuwe poging.quote:
mijn stalkskills doen 't nogquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, was er alleen voor niets. Vrijdag nieuwe poging.
Ik zag jequote:
Je leven draait dus alleen om studie? Zoek een hobby of vrienden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:23 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil eigenlijk wel weer beginnen, zit me sinds eind mei al te vervelen op twee verslagen na. Werk vinden lukt ook niet
Ik had dat ook altijd hoor. Ik was blij als het vakantie was, maar vond het ook leuk om weer te beginnenquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je leven draait dus alleen om studie? Zoek een hobby of vrienden.
Oh echt? Ik heb je dit keer niet gezienquote:
Nee, maar naast mijn studie heb ik daar tijd zat voorquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je leven draait dus alleen om studie? Zoek een hobby of vrienden.
Je kunt het blijkbaar overmaken als je het volledige bedrag in één keer wil betalen. Dan maar gewoon een brief postenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:09 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.tilburgunivers(...)collegegeld/betalen/
24 euro, dat valt nog best mee.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:16 schreef GlowMouse het volgende:
De administratiekosten bij betaling in gedeeltes is best hoog, als je daar even aan rekent.
Ik heb dit vorig jaar ook moeten doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:42 schreef Pranjicc het volgende:
Ik ben me aan het inschrijven voor het tweede jaar van mijn bachelor studie en ik moet blijkbaar een machtigings formulier per post opsturen naar de UVT. Ik kan me echter niet herinneren dat ik dat vorig jaar ook heb gedaan. Weet iemand of het ook digitaal kan of moet dat per se per post (das zo'n gedoe....)?
Ah, dan zal het allemaal wel goed komenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik heb dit vorig jaar ook moeten doen.
Ik kan nog steeds niks met studielink dus daar word ik ook een beetje nerveus vanquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:10 schreef Pranjicc het volgende:
[..]
Ah, dan zal het allemaal wel goed komen![]()
Ik vind inschrijven en zo toch altijd een nerveus gedoe. Ik ben nooit helemaal zeker dat alles klopt.
Niet? Ik heb het vd week geregeld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niks met studielink dus daar word ik ook een beetje nerveus van
Toen ik gewoon inlogde deed ie t niet, via de link in die mail wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Het moet op je 'to do' list komen toch?
Ik heb nog geen mail gehad en er staat dit:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:05 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Toen ik gewoon inlogde deed ie t niet, via de link in die mail wel.
In je google mail nietquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik heb nog geen mail gehad en er staat dit:
Je hoeft op dit moment zelf geen acties te ondernemen. Houd wel de voortgangsindicatoren van je verzoek tot inschrijving in de gaten via "mijn opleidingen" en volg verzoeken die je via de e-mail krijgt direct op.
Jawel dat heb ik gedaan maar dat is geen studielinkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:14 schreef Muis006 het volgende:
http://www.tilburgunivers(...)vt/doorgaan-stoppen/
Die link onderaan, die doet het niet? Of moeten jullie het anders doen
Maar ik hoor van iedereen dat dat moet? Naja het zal wel goed zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:16 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb echt nog nooit studielink gebruikt voor zover ik weet
Jup.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:21 schreef Pranjicc het volgende:
Als ik het goed begrijp moet je voor het herinschrijven
- bij dat MySis een hokje met herinschrijven aanvinken.
- een machtiging formulier opsturen.
That's it?
Nee. Niet nodig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Maar ik hoor van iedereen dat dat moet? Naja het zal wel goed zijn
Heb je al ooit meegedaan aan de COMAProulettequote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:24 schreef Pranjicc het volgende:
Kind kan de was doen dan
Ik zag tot mijn grote vreugde dat de StuFi gewoon door loopt, dus daar hoef ik ook niks meer aan te doen. Ik keek op tegen de dag dat ik dit allemaal moest gaan regelen, maar het valt voorlopig mee
Ja, woensdag weer toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:25 schreef Muis006 het volgende:
Heb je al ooit meegedaan aan de COMAProulette?
Nee. Het klinkt ontzettend vervelend, dus dat wil ik graag zo houdenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:25 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Heb je al ooit meegedaan aan de COMAProulette?
Als je werkgroepen hebt, fat chancequote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:26 schreef Pranjicc het volgende:
[..]
Nee. Het klinkt ontzettend vervelend, dus dat wil ik graag zo houden
Werkcolleges ja. Ik heb dat COMAP uberhaupt nog nooit gebruikt.quote:
Je moet je inschrijven voor vakken via COMAP, niet via de personal study guidequote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:29 schreef Pranjicc het volgende:
[..]
Werkcolleges ja. Ik heb dat COMAP uberhaupt nog nooit gebruikt.
Een snelle klik naar BB leert mij dat je je daar kan aanmelden voor vakken, maar voor het eerste jaar gebruikte ik (en de rest van mijn TIK-groepje) daar Personal Study Guide voor. Hopelijk kan dat weer, want COMAProulette klinkt niet echt vermakelijk
In het eerste jaar word je automatisch ingedeeld in groepen, het tweede jaar e.v. moet je zelf je groepen kiezen en die vastleggen via COMAP.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:29 schreef Pranjicc het volgende:
[..]
Werkcolleges ja. Ik heb dat COMAP uberhaupt nog nooit gebruikt.
Een snelle klik naar BB leert mij dat je je daar kan aanmelden voor vakken, maar voor het eerste jaar gebruikte ik (en de rest van mijn TIK-groepje) daar Personal Study Guide voor. Hopelijk kan dat weer, want COMAProulette klinkt niet echt vermakelijk
Pffffquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
In het eerste jaar word je automatisch ingedeeld in groepen, het tweede jaar e.v. moet je zelf je groepen kiezen en die vastleggen via COMAP.
Nee, dat verschilt per vak. Je kan via COMAP zien voor welke groepen je je aan moet melden en op welke datum/hoelaat. Dit kan je zien als je de vakken hebt gekozen in je ESG, dus dat moet je eerst doen. Wordt bij je eerstejaarsintroductie uitgelegd als het goed is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:33 schreef Pranjicc het volgende:
[..]
PffffGoed dat jullie dit zeggen dan, anders was ik flink de mist in gegaan.
En dat is woensdag? Hoe weten jullie dat allemaal? Leuk dat de UVT mij zo goed op de hoogte houdt
Aha. Maar eh.... ESG?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, dat verschilt per vak. Je kan via COMAP zien voor welke groepen je je aan moet melden en op welke datum/hoelaat. Dit kan je zien als je de vakken hebt gekozen in je ESG, dus dat moet je eerst doen. Wordt bij je eerstejaarsintroductie uitgelegd als het goed is.
Op BB bedoel je? Ja dat kanquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:42 schreef Pranjicc het volgende:
Ah, logisch
Dat moet ik dan eerst maar eens even doen. Dit is inderdaad vertelt tijdens de introductie. Het wordt wel even puzzelen hoe dat ook alweer zitDie huidige vakken kan ik "weggooien" neem ik aan (allemaal gehaald)?
Ok, mooi. Ja, ze zijn bijgeschrevenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:45 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Op BB bedoel je? Ja dat kanvoor de zekerheid pas doen als je ECTS zijn bijgeschreven.
Maar de ESG is niet bijgewerkt dus je kunt niets kiezen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:37 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, dat verschilt per vak. Je kan via COMAP zien voor welke groepen je je aan moet melden en op welke datum/hoelaat. Dit kan je zien als je de vakken hebt gekozen in je ESG, dus dat moet je eerst doen. Wordt bij je eerstejaarsintroductie uitgelegd als het goed is.
Iemand?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:07 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik heb een week (of 2) geleden mezelf ingeschreven voor Sociologie via studielink, maar ik heb nog niks bevestigd gekregen. Is dit normaal?
Comap?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:06 schreef J.Doe het volgende:
Weet iemand wanneer je je in kunt schrijven voor optional subjects? Want die studiegids is nog steeds niet klaar, wel?
Had je iets paars aan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:19 schreef GlowMouse het volgende:
Mijn dag is ook helemaal verpest. Oompaloompa deed net alsof ze mij niet zag.
Dan heb ik je niet gezienquote:
Volgende keer toch doenquote:
neequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |