abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:43:30 #1
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600575
Zwangerschap & geboorte

12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

04 juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
13 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Spees_Eend
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: becky27

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
.... met gevoel voor drama....
pi_112600653
Kersjes :* Zouden ze eerder willen inleiden en zou je dat zelf zien zitten? Zou je zo graag een andere zwangerschap wensen.

Ik heb zo'n doomoo voedingskussen met bolletjesvulling en die leg ik als het ware om me heen (ene uiteinde rechts, andere links). Als ik me omdraai hoef ik dan alleen maar het andere uiteinde te pakken en tussen m'n knieën/buik te proppen. Hoeft niet het hele kussen mee naar de andere kant, ideaal! Alsnog moest ik eraan wennen, maar nu doe ik het zelfs in m'n slaap :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112600739
Poeh Kers toch :*. Hoop dat het binnenhouden nu echt even blijft hoor.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:54:11 #4
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600753
Maanden geleden heeft mijn gyn eens geroepen dat ze me echt niet tot 42 weken zouden laten kwakkelen. Maar die gyn zie ik tegenwoordig eigenlijk niet meer, hij heeft het druk en doet volgens mij geen controles meer. Da's het nadeel van het ziekenhuis, ik ben elke keer bij een andere arts op controle. Voordeel is echter dat ik ze nu allemaal wel ken daarzo, ook van de opnamen :P
We zien wel, ik ben er echt zoooooo klaar mee, maar dat is natuurlijk geen legitieme reden om te gaan inleiden of wat dan ook.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:55:25 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600774
Oudste kwam trouwens met 42 weken, jongste met 40+5. Als die lijn zich voortzet dan haal ik nu mijn datum niet eens!
pi_112600805
Ik kan me indenken dat je er klaar mee bent. Is het wel iets dat je nog gaat bespreken?

Hoe is het trouwens met Pardijntje? Hou jij al iets binnen?
pi_112600854
Kersjes, Jeetje, wat heftig, blij dat je nu iets binnen kunt houden. *O* voor week 35 :* En ik denk dat er in jouw geval reden genoeg is hoor om in te leiden, als je zo beroerd bent.

Hier week 37 vandaag... nog een beetje vreemd idee dat ik week 38 niet ga halen, maar als ik dan weer van de pijn niet eens kan omdraaien in bed ben ik er toch wel heel blij mee.

Dit weekend begint vandaag voor mij, ik ga met een lieve vriend op pad, ons laatste pre-spruit tripje samen. Morgen komen wat vrienden langs en kijken we voetbal (ik ben alleen fanatiek als NL speelt, verder snap ik de ballen van voetbal). En zondag gaan we lekker nestelen en rommelen in de babykamer.

Hier nog tips wat mee te nemen aan eten naar het ziekenhuis? Dacht zelf aan wat muesli/notenrepen, energy drank voor manlief en snoepjes om op te sabbelen voor mezelf.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:00:04 #8
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600880
Ja As :@ Ik kan het altijd proberen.
Volgende week vrijdag zit ik bij de arts-assistent, die mag daar sowieso niks over zeggen geloof ik. Dan de keer daarop maar bij de "echte" gyn. Sowieso is het beleid in dit ziekenhuis geloof ik om met 41 weken in te leiden.

Ja Pardijntje, hoe is het?
Ik zat gister aan de Nutridrink en moest aan je denken!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:01:55 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600927
Lunta, da's voldoende hoor! Sowieso zul je zelf weinig trek hebben, de maaltijden die je in het ziekenhuis krijgt zal je man wel lekker op kunnen eten. En als je pech hebt dan kots je alles er tijdens de weeën gewoon weer uit ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:02:35 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600947
En na de bevalling is er.... beschuit met muisjes!
pi_112600971
Daar hoef je toch die smiley niet voor neer te zetten. kan het me wel voorstellen. bespreken kan geen kwaad toch.

Lunta misschien wat kleingeld voor in de automaat.
Hadden wij niet bij ons en de kantine was niet open in de nacht. Het beleid was dat er geen eten is voor de partner. Gelukkig maakte ze voor ons een uitzondering en kreeg mijn man een boterham.
pi_112601003
Dat was overigens in het oude maasstad, weet niet naar welk ziekenhuis jij gaat.
  Forum Admin vrijdag 8 juni 2012 @ 09:07:03 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_112601021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:04 schreef As1981 het volgende:
Daar hoef je toch die smiley niet voor neer te zetten. kan het me wel voorstellen. bespreken kan geen kwaad toch.

Lunta misschien wat kleingeld voor in de automaat.
Hadden wij niet bij ons en de kantine was niet open in de nacht. Het beleid was dat er geen eten is voor de partner. Gelukkig maakte ze voor ons een uitzondering en kreeg mijn man een boterham.
Hier in het zkh zijn er juist wel maaltijden voor de partner in de verloskamer (maar wat kleingeld is geen overbodige luxe).

Mijn vriendin mocht vannacht nog een nachtje extra blijven ter observatie van de harde buiken, hoe wel ik het idee hebt dat het minder is geworden. Hopelijk mag ze vandaag wel naar huis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_112601055
Zo zie je elk ziekenhuis is anders. ik duim mee dat ze vandaag mee mag naar huis.
pi_112601145
Meld. Vannacht weer wat beter geslapen gelukkig :) Wel veel rare dromen gehad.

Lunta 37 weken! Rotterdam is inderdaad niet ver weg, wat grappig!
En Kersjes 35! Nog even meid.. Je bent er bijna :*

Bij ons zijn er ook maaltijden voor de partner in de verloskamer :) Maar kleingeld is inderdaad wel een fijne tip. Verder ga ik ook mueslirepen op het boodschappenlijstje zetten. En ik dacht zelf ook aan krentenbollen ofzo. Zeker ook omdat de inleiding nog wel even kan duren hier..

Echt grote plannen hebben we niet dit weekend, nog even met z'n tweetjes samen ergens (uitgebreid) lunchen en dan nog wat puntjes op de i in de babykamer (luieremmer uitpakken etc) en ik wil dat mn lief de vloer nog even dweilt. En dan is het echt klaar :D
Ik vind het wel enorm spannend allemaal hoor :@

Oh, en mijn oma wil een Stokke Tripp Trapp voor ons kopen, of nouja, voor de baby, als cadeautje :D Ben ik echt heel blij mee! :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112601274
Kersjes, hihihi, slim gedacht, ik kan natuurlijk altijd bestellingen doen bij manlief als ik echt ergens heel erg trek in krijg. Swirls ofzo ;) (Beste uitvinding in ziekenhuis ever, een Swirls).

As, oe, kleingeld is ook een goede! Ik hoor wel meer over geen eten voor de partner, maar waarom zetten ze dat dan niet op de lijst met wat je mee moet nemen naar het ziekenhuis? Wij gaan naar het Erasmus Sophia. Man neemt maandag geen brood mee, en kijkt hoe het loopt, hij is waarschijnlijk toch te nerveus om iets te eten ;) Toen we er waren voor controles in het weekend kreeg hij ook brood, en de hamburgers in de kantine vindt hij erg lekker, misschien gokt hij op geen eten en gaat hij daar zitten snaaien ;)

Pharkus, hopen dat ze naar huis mag, zou fijn zijn! :Y

Marjolijntje, hier hebben wel drie verloskundigen me op het hart gedrukt dat het gemakkelijk drie, vier dagen kan duren. Dus of ik genoeg vermaakt meenam, zeker als ik een ruggenprik wilde.
Wij hebben een Dapper gekocht toen ze voor de helft van het geld op groupon stonden, ook heel blij mee :D
pi_112601276
Haha kan ik me voorstellen marjolijn!
Lijkt.mij een gek idee dat inleiden.

Hier was er wel eten voor de partner op de verloskamer. Althans mijn vriend kreeg ook gewoon ontbijt ;)
Maar dat was na de bevalling, volgens.mij kreeg mn zwager ook eten tijdens.de inleiding van mn zus, maar dat weet k niet zeker meer.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:20:06 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112601346
Wij zijn de hele tijd gefaciliteerd met eten en drinken in de verloskamers.
pi_112601455
Hier geen idee. Die 2 keer in het ziekenhuis waren beide rond 3 uur 's nachts. Had wel geluk dat mijn lief geen beschuit met muisjes lust. Dus had ik dubbel :Y)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112601476
Misschien was het hier wel een uitzondering dan. Geen idee hoe het nu is. Hier tijdens de bevalling ook geen trek in eten gehad hoor, beide niet. Maar na een nacht hard werken was die boterham toch wel lekker.
pi_112601556
Trek had k ook niet. Heb amper gedronken, alles wat k dronk kwam er toch weer uit :')
Maar idd.toen alles.achter de rug was was iets eten wel fijn :D
pi_112601730
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Trek had k ook niet. Heb amper gedronken, alles wat k dronk kwam er toch weer uit :')
Maar idd.toen alles.achter de rug was was iets eten wel fijn :D
En vooral veel drinken zodat je snel moest plassen en naar huis mocht :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112601762
Ik moest 24 uur blijven ivm vaccuumpomp bij Floris :D
Of.nou ja eigenlijk 12 uur, maar kinderarts vond 24 uur beter (anders s avonds naar huis)
pi_112601879
Son, kijk dat is ook weer nuttige informatie. Ze kunnen bij mij geen schatting doen hoe lang we moeten blijven, maar ik heb grote kans op een pomp, dus dan is het sowieso niet meteen naar huis.
pi_112602090
Mijn eigen verloskundige zei dat ik er ook rekening mee moest houden dat ik nog 24 uur moest blijven in verband met mijn bloeddruk, dus we gaan het wel zien. Ik heb in ieder geval tijdschriften, een boek en mn ipad in mn ziekenhuistas zitten. En ik kan altijd mijn lief of mijn ouders vragen om nog iets op te halen van thuis.
En dat het meerdere dagen kon duren is hier ook verteld ja, zeker omdat ze eerst met die tabletten moeten gaan beginnen. Als het alleen een infuus was geweest, had ik maandag mn kindje ook al gehad.

Moet trouwens het papier van de erkenning ook mee naar het ziekenhuis? En ik vind het ook moeilijk wat mijn lief moet, hij gaat mee naar de opname, maar als het dan nog meerdere dagen kan duren, lijkt het me handiger dat hij gewoon gaat werken. Maarja, zijn werk is ook weer niet echt om de hoek (1,5 uur reistijd..) Ik vind het lastig. Uiteraard is ie wel goed mobiel bereikbaar en kan hij direct weg als het nodig is.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')