abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112592973
Dit wordt een heel lang verhaal vrees ik..

Vorige week had ik een date met het zusje van mijn ex, ik weet het, heel, heel erg fout. Maar ik was dan ook heel erg verliefd op haar, nog steeds fout maar toch.

Al sinds de relatie met mijn ex, die zo'n twee jaar duurde had ik de hele tijd het idee dat ze mij erg leuk vond.

Een tijdje nadat het uitging met mijn ex kwam ik weer met haar in contact. In een week tijd hebben we 150 smsjes uitgewisseld en daarna afgesproken. Ze vertelde niet over de afspraak tegen haar zus (mijn ex) en haar ouders niet, ik dacht dat ze dat niet deed omdat ze het als een date zag.

Toen ik haar zag had ik die nacht maar 2 uur geslapen en zij vroeg of dat kwam omdat ik misschien nerveus was voor die dag (waaruit ik leidde dat zij het ook als een date zag, waarom zou ik anders nerveus zijn?).

Tijdens de 'date' leek ze zoals vaker nogal met mij te flirten. Zoals dat ik haar aanraakte en zij direct terug aanraakte. Of momenten dat ik het idee had dat ze wilde dat ik haar zoende.

Na de date stuurde ze mij een smsje met 'of ik mij al verveel zonder haar' en wat later of ik haar al mis.

Verder zei ik via de sms constant dat ik haar lief vind enz. en ze vroeg na een tijdje: 'je bedoelt met mij lief vinden toch niet dat je verliefd op mij bent?'. Uiteindelijk heb ik dit toegegeven, ze kon haar mobiel niet meer gebruiken en moest die van haar moeder gebruiken en smste haar op haar andere mobiel terug 'dat het echt waar is dat ik verliefd op haar ben'. Ze zei daarna 'als je het niet slim vindt om op deze mobiel te smsen mag je ook op de mijne smsen' (want uiteraard gaat alles top-secret omdat het het zusje van mijn ex is).

Waarom zou ze het niet slim vinden als zijzelf niks te verbergen heeft tegenover haar ouders/zus maar alleen ik?

Vanavond weer 5 uur met haar op msn gepraat en vroeg haar voor een tweede ontmoeting. En ze vroeg waarom. Ik zei is dat nu nog steeds niet duidelijk? Ik zei vervolgens voor een knuffel en een kus waarop ze antwoordde 'knuffel kan je krijgen maar een kus kan je vaarwel kussen'.

Er waren zoveel aanwijzingen dat ze mij ook leuk vond. Om onze afspraak geheim te houden voor haar ouders moest ze 15 km fietsen naar een station in de buurt. En nog veel meer dingen, zoals dat haar btg opraakte omdat ze zo veel met mij smste. Waarom zou ze dat allemaal doen als ze mij alleen 'leuk en grappig' (haar woorden) zou vinden?

Ik vroeg nog even wat door en ze zei:

'nou ik denk niet dat wij iets oeteen beginnen'
'dat ligt te lastig'

en over al dat smsen en msnen zei ze:

'nee omdat ik het gezellig vind om met je te praten'

WTF?!?

Ze zegt dat ze me heel graag mag. Maar wat moet ik hier in vredesnaam mee?

Ten eerste, ja, ik denk dat ik achter alles veels te veel zoek en dat doe ik altijd, helaas.. Maar als ze zegt dat ze denkt dat wij niks moeten beginnen omdat dat te lastig is... dan voelt ze toch wat voor mij of ben ik gek? Of zie ik het allemaal verkeerd?

Ik heb zelf het vermoeden dat ze in de tussentijd, tussen onze eerste afspraak en nu te veel is na gaan denken over hoe ze haar zus er mee zou kwetsen (en terecht, dat is ook zo, maar ik denk dat voor elk probleem een oplossing is).

Zou ik nog kans bij haar maken op de een of andere manier? Bijvoorbeeld door voor te stellen nog een tijd te wachten sowieso totdat mijn ex een andere vriend heeft en helemaal over mij heen is?

Ik ben HEEL erg verliefd op haar (meer dan ik op wie dan ook ooit ben geweest) en ik weet hoe fout dit allemaal is.. maar.. kan iemand mij advies geven over hoe ik dit moet aanpakken?

Een laatste, ook niet onbelangrijk ding is, is dat ze het leeftijdsverschil te groot vindt. We verschillen 10 jaar. Maar tja, als je echt verliefd op elkaar bent maakt dat toch niet uit? Maar ik denk dat ze dat dan dus niet is...

Advies is heel erg welkom! Alvast bedankt daarvoor.
pi_112593128
Waar ben je nou eigenlijk helemaal mee bezig?
pi_112593138
Als je wilt dat haar familie een hekel aan haar krijgt zou ik zeker wat met haar beginnen.
pi_112593156
Op den duur zul je open boek moeten spelen naar haar ouders toe en met dat in het achterhoofd lijkt me het beste dat je geen contact meer met haar zoekt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_112593268
10 jaar is een groot verschil. Vooral als ze best jong is.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_112593288
En als we een jaar of langer zouden wachten? Twee mensen kunnen toch verliefd raken ongeacht wat of zie ik dat verkeerd?
pi_112593321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef johanmichel het volgende:
En als we een jaar of langer zouden wachten? Twee mensen kunnen toch verliefd raken ongeacht wat of zie ik dat verkeerd?
Naïef.
pi_112593338
Waarschijnlijk
pi_112593342
quote:
we?
Je weet niet eens of je kans maakt.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_112593366
quote:
Dat kan. Maar gun je iemand waar je verliefd op bent dat de band met haar zus overhoop komt te liggen?
pi_112593368
Daarmee bedoelde ik uitgaande van...
pi_112593438
Nee ik wil niet dat de band met haar zus kapot gaat, tuurlijk niet, en dat is ook mijn grootste probleem.. maar ik denk dat er altijd oplossingen zijn... als mijn ex verliefd wordt op een ander zal het sowieso minder pijn doen lijkt me?
pi_112593543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:41 schreef johanmichel het volgende:
Nee ik wil niet dat de band met haar zus kapot gaat, tuurlijk niet, en dat is ook mijn grootste probleem.. maar ik denk dat er altijd oplossingen zijn... als mijn ex verliefd wordt op een ander zal het sowieso minder pijn doen lijkt me?
Nou nee, dan krijg je het 'waarom zij wel en ik niet'-verhaal, liggen de zussen met elkaar in de clinch. De ouders geven jou de schuld daarvan en heb je drie kwade partijen tegenover je. Dat wil je ook niet.
pi_112593585
Nee dat wil ik niet.. maar ik hou van haar :( :(
pi_112593635
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:43 schreef johanmichel het volgende:
Nee dat wil ik niet.. maar ik hou van haar :( :(
Dat is geen excuus om de relatie met haar ouders en haar zus overhoop te halen.
pi_112593674
weet ik :'( :'(
  donderdag 7 juni 2012 @ 23:45:27 #17
162112 E-Lise
Nou, das dan duidelijk!
pi_112593695
Ze speelt met je.... have fun.
Back from death
pi_112593722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
10 jaar is een groot verschil. Vooral als ze best jong is.
Dit. Hoe oud zijn jullie precies?

Additionally; daten met de zus van je ex is net wat je zelf al zegt "not done".
En niet alleen uit principe niet, maar ook uit praktisch oogpunt, zie hierboven.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_112593732
Misschien... maar ze komt behoorlijk puur over en volgens mij is ze dat ook wel... maar je kan wel een beetje gelijk hebben..
pi_112593797
Zij net 21, ik bijna 30.
pi_112593837
Ik weet dat het 'not done' is... tja... er zijn zoveel dingen in het leven 'not done' die toch gebeuren... mensen doden in een oorlog is 'not done' maar gebeurt toch en iedereen vindt het normaal..
pi_112593990
Jezus, dan mag je van jullie allebei wel iets meer verstand verwachten.
Jullie zijn allebei naïef. Jij omdat je er serieus over denkt wat met 'r te beginnen (de zus van je ex waar je 2 jaar mee was!!!) en zij omdat ze denkt "gewoon vrienden" te kunnen zijn onder die omstandigheden en terwijl je dus wel achterlijk veel smst en msnt (wat je tijdens je relatie waarschijnlijk niet met 'r deed).
Mijn UI is:
pi_112594100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:48 schreef johanmichel het volgende:
Ik weet dat het 'not done' is... tja... er zijn zoveel dingen in het leven 'not done' die toch gebeuren... mensen doden in een oorlog is 'not done' maar gebeurt toch en iedereen vindt het normaal..
Dat is van een heel andere orde. Moedwillig een relatie beginnen met het zusje van je ex terwijl je WEET dat er narigheid van zal komen, dat kan gewoon niet, moreel gezien
pi_112594105
Tja, ik vraag me alleen af of zij alleen vrienden wilde zijn, want dat leek er niet op... en zeg nou zelf, als je 150 smsjes in een week tijd naar elkaar stuurt zegt dat wel iets over wat zij er over denkt of zie ik dat nou fout?

Ik ben denk ik naief omdat ik de diagnose autisme heb (asperger).
pi_112594142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat is van een heel andere orde.
Want? Dat vindt ik juist van een veel ergere orde.
pi_112594307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:54 schreef johanmichel het volgende:

[..]

Want? Dat vindt ik juist van een veel ergere orde.
quote:
Moedwillig een relatie beginnen met het zusje van je ex terwijl je WEET dat er narigheid van zal komen, dat kan gewoon niet, moreel gezien
ninja edit
pi_112594402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

ninja edit
Ja maar mijn idee er van is dus juist om die narigheid te voorkomen.. en daar kan ik genoeg oplossingen voor bedenken, geen zuivere, dat niet.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:00:43 #28
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_112594409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:53 schreef johanmichel het volgende:
Tja, ik vraag me alleen af of zij alleen vrienden wilde zijn, want dat leek er niet op... en zeg nou zelf, als je 150 smsjes in een week tijd naar elkaar stuurt zegt dat wel iets over wat zij er over denkt of zie ik dat nou fout?

Ik ben denk ik naief omdat ik de diagnose autisme heb (asperger).
Ik ben met je eens dat zij ook verkeerde signalen afgeeft, even er vanuitgaande dat jullie vóór het einde van je relatie met haar zus niet zoveel contact hadden.
Daarom zeg ik ook dat jullie allebei naïef bezig zijn.
Mijn UI is:
pi_112594469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:00 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat zij ook verkeerde signalen afgeeft, even er vanuitgaande dat jullie vóór het einde van je relatie met haar zus niet zoveel contact hadden.
Daarom zeg ik ook dat jullie allebei naïef bezig zijn.
Ze zei:

- ik vind je leuk en grappig maar het zou toch niks worden
- nou ik denk niet dat wij iets moeten beginnen, dat ligt te lastig

Dus verkeerde signalen afgeven (daarvoor dan), ja :P
pi_112594518
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:00 schreef johanmichel het volgende:

[..]

Ja maar mijn idee er van is dus juist om die narigheid te voorkomen.. en daar kan ik genoeg oplossingen voor bedenken, geen zuivere, dat niet.
Je kunt er niet omheen dat haar ouders er vroeg of laat achter komen. Dan kom jij in de problemen, zij in de problemen door ruzie met haar zus en ouders. Ga niet in op haar avances, het is het niet waard.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:04:36 #31
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_112594569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:02 schreef johanmichel het volgende:

[..]

Ze zei:

- ik vind je leuk en grappig maar het zou toch niks worden
- nou ik denk niet dat wij iets moeten beginnen, dat ligt te lastig

Dus verkeerde signalen afgeven (daarvoor dan), ja :P
Dan trek je uit die twee dingen normaal gezien toch je conclusie? Niet achteraan blijven huppelen.
pi_112594578
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Je kunt er niet omheen dat haar ouders er vroeg of laat achter komen. Dan kom jij in de problemen, zij in de problemen door ruzie met haar zus en ouders. Ga niet in op haar avances, het is het niet waard.
En als ze er over 5 jaar achter komen (of 'wij' het zouden zeggen) en 'we' zouden zeggen dat het pas een maand speelt? En mijn ex zou 100% over mij heen zijn en een nieuwe vriend hebben? Zou het dan nog zo erg zijn voor haar en de familie?
pi_112594659
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:04 schreef Remnant het volgende:

[..]

Dan trek je uit die twee dingen normaal gezien toch je conclusie? Niet achteraan blijven huppelen.
Tja, het is dan niet opeens dat ik niet meer van haar hou... maar ja, ik weet zelf ook dat het moreel niet kan enz. ik weet het..... maar.... maar.. tja.. gewoon een k*tsituatie...
pi_112594780
Het is ook een beetje vreemd, gisteren smste ze me tot 2 uur 's nachts terwijl ze er om 6 uur weer uit moest en totaal niet geslapen heeft, ze lijkt echt alles voor mij over te hebben... en ik voor haar... tja...

Het is naief, ik weet het, heel naief... of eigenlijk slecht omdat ik weet dat het fout is... het is ook niet dat ik normaal dit soort dingen doe ofzo.. maar ik ben gewoon zielsveel van haar gaan houden...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:10:40 #35
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112594811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:47 schreef johanmichel het volgende:
Zij net 21, ik bijna 30.
Je klinkt als een puber :')
Niet zo eigenwijs en kap ermee!!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_112594812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:04 schreef johanmichel het volgende:

[..]

En als ze er over 5 jaar achter komen (of 'wij' het zouden zeggen) en 'we' zouden zeggen dat het pas een maand speelt? En mijn ex zou 100% over mij heen zijn en een nieuwe vriend hebben? Zou het dan nog zo erg zijn voor haar en de familie?
Ja, lijkt me wel. Het blijven zussen.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:12:49 #37
206580 Luxuria
pi_112594878
Hoelang is het uit met je ex?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:13:59 #38
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_112594916
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:10 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Je klinkt als een puber :')
Niet zo eigenwijs en kap ermee!!
Dit dus ja.

Maar ik heb het idee dat dit net zolang doorgaat totdat we allemaal zeggen "Joh, kunnen je ex en die ouders jou wat schelen! Gewoon lekker doorgaan!".
Mijn UI is:
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:14:16 #39
206580 Luxuria
pi_112594930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:09 schreef johanmichel het volgende:
Het is ook een beetje vreemd, gisteren smste ze me tot 2 uur 's nachts terwijl ze er om 6 uur weer uit moest en totaal niet geslapen heeft, ze lijkt echt alles voor mij over te hebben... en ik voor haar... tja...

Het is naief, ik weet het, heel naief... of eigenlijk slecht omdat ik weet dat het fout is... het is ook niet dat ik normaal dit soort dingen doe ofzo.. maar ik ben gewoon zielsveel van haar gaan houden...
Kappen! Komt alleen maar ellende van.

Geen contact meer en over twee weken ben je er overheen. Uit het oog, uit het hart.
Er zijn genoeg andere meiden.
pi_112595499
hm ja, dat ik als een puber overkom komt lijkt mij door mijn autisme/asperger label (als ik dat even als excuus mag gebruiken :) ) en omdat ik daardoor sociaal nogal naief ben (wat vaak is gezegd ook). En omdat ik sommige dingen expres een beetje dramatiseer om jullie te overtuigen van hetgeen ikzelf ook weet: dat het gewoon niet kan.

quote:
Maar ik heb het idee dat dit net zolang doorgaat totdat we allemaal zeggen "Joh, kunnen je ex en die ouders jou wat schelen! Gewoon lekker doorgaan!".
Ja ik weet het, komt door mijn enorme eigenwijsheid vrees ik. Of omdat ik het te graag wil... Dus eigenlijk heeft dit topic geen zin meer en moet ik het zelf uitzoeken.. Ik zat sowieso de hele tijd -lees week - dat dit aan de gang was erg aan het twijfelen of dit nou wel zo verstandig is :) anyways, ik kom er wel uit, wat er ook gebeurt, que sera sera.

Dank jullie voor alle advies/meningen iig.
pi_112595580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:28 schreef johanmichel het volgende:
hm ja, dat ik als een puber overkom komt lijkt mij door mijn autisme/asperger label (als ik dat even als excuus mag gebruiken :) ) en omdat ik daardoor sociaal nogal naief ben (wat vaak is gezegd ook).
Ik geloof niet dat het goed is voor je zelfverzekerdheid om je telkens in een hokje te proppen (labeltje aan hangen)

quote:
[..]

Ja ik weet het, komt door mijn enorme eigenwijsheid vrees ik. Of omdat ik het te graag wil... Dus eigenlijk heeft dit topic geen zin meer en moet ik het zelf uitzoeken.. Ik zat sowieso de hele tijd -lees week - dat dit aan de gang was erg aan het twijfelen of dit nou wel zo verstandig is :) anyways, ik kom er wel uit, wat er ook gebeurt, que sera sera.

Dank jullie voor alle advies/meningen iig.
Waarom vraag je om advies als je toch al onze meningen in de wind slaat?
pi_112595817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het goed is voor je zelfverzekerdheid om je telkens in een hokje te proppen (labeltje aan hangen)

Dat doe ik ook zo min mogelijk. Maar soms is het wel handig zodat mensen begrijpen waarom ik bepaalde dingen zeg of doe die niet neuro-typisch zijn :) Ik geloof ook niet in hokjes.

[..]

Waarom vraag je om advies als je toch al onze meningen in de wind slaat?
Ten eerste wilde ik mijn verhaal kwijt omdat ik er nogal mee zit (vooral over hoe fout het is). En ten tweede is het niet alsof ik er helemaal niks mee doe, ik neem het mee en denk er over na, maar niet direct.
pi_112595863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:36 schreef johanmichel het volgende:

[..]

Ten eerste wilde ik mijn verhaal kwijt omdat ik er nogal mee zit (vooral over hoe fout het is). En ten tweede is het niet alsof ik er helemaal niks mee doe, ik neem het mee en denk er over na, maar niet direct.
Oftewel je vindt het lastig om met zo'n grote hoeveelheid negatieve reacties om te moeten gaan, dat je het maar afkapt.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:41:54 #44
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112595993
Gelet op de latere reacties van haar kant (min/meer een afwijzing) denk ik dat zij verstandig genoeg is om het niet uit de hand te laten lopen. Ze speelt een beetje en that's it. Je maakt geen kans. Vergeten maar.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_112596123
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:41 schreef eleusis het volgende:
Gelet op de latere reacties van haar kant (min/meer een afwijzing) denk ik dat zij verstandig genoeg is om het niet uit de hand te laten lopen. Ze speelt een beetje en that's it. Je maakt geen kans. Vergeten maar.
Yep ik weet het...
pi_112596165
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:38 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Oftewel je vindt het lastig om met zo'n grote hoeveelheid negatieve reacties om te moeten gaan, dat je het maar afkapt.
Ja klopt, had wat gemixde reacties verwacht omdat we allemaal soms niet een engel zijn zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')