Naïef.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef johanmichel het volgende:
En als we een jaar of langer zouden wachten? Twee mensen kunnen toch verliefd raken ongeacht wat of zie ik dat verkeerd?
we?quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef johanmichel het volgende:
En als we een jaar of langer zouden wachten? Twee mensen kunnen toch verliefd raken ongeacht wat of zie ik dat verkeerd?
Dat kan. Maar gun je iemand waar je verliefd op bent dat de band met haar zus overhoop komt te liggen?quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef johanmichel het volgende:
Nou nee, dan krijg je het 'waarom zij wel en ik niet'-verhaal, liggen de zussen met elkaar in de clinch. De ouders geven jou de schuld daarvan en heb je drie kwade partijen tegenover je. Dat wil je ook niet.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:41 schreef johanmichel het volgende:
Nee ik wil niet dat de band met haar zus kapot gaat, tuurlijk niet, en dat is ook mijn grootste probleem.. maar ik denk dat er altijd oplossingen zijn... als mijn ex verliefd wordt op een ander zal het sowieso minder pijn doen lijkt me?
Dat is geen excuus om de relatie met haar ouders en haar zus overhoop te halen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:43 schreef johanmichel het volgende:
Nee dat wil ik niet.. maar ik hou van haar![]()
Dit. Hoe oud zijn jullie precies?quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
10 jaar is een groot verschil. Vooral als ze best jong is.
Dat is van een heel andere orde. Moedwillig een relatie beginnen met het zusje van je ex terwijl je WEET dat er narigheid van zal komen, dat kan gewoon niet, moreel gezienquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:48 schreef johanmichel het volgende:
Ik weet dat het 'not done' is... tja... er zijn zoveel dingen in het leven 'not done' die toch gebeuren... mensen doden in een oorlog is 'not done' maar gebeurt toch en iedereen vindt het normaal..
quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:54 schreef johanmichel het volgende:
[..]
Want? Dat vindt ik juist van een veel ergere orde.
ninja editquote:Moedwillig een relatie beginnen met het zusje van je ex terwijl je WEET dat er narigheid van zal komen, dat kan gewoon niet, moreel gezien
Ja maar mijn idee er van is dus juist om die narigheid te voorkomen.. en daar kan ik genoeg oplossingen voor bedenken, geen zuivere, dat niet.quote:
Ik ben met je eens dat zij ook verkeerde signalen afgeeft, even er vanuitgaande dat jullie vóór het einde van je relatie met haar zus niet zoveel contact hadden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:53 schreef johanmichel het volgende:
Tja, ik vraag me alleen af of zij alleen vrienden wilde zijn, want dat leek er niet op... en zeg nou zelf, als je 150 smsjes in een week tijd naar elkaar stuurt zegt dat wel iets over wat zij er over denkt of zie ik dat nou fout?
Ik ben denk ik naief omdat ik de diagnose autisme heb (asperger).
Ze zei:quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:00 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat zij ook verkeerde signalen afgeeft, even er vanuitgaande dat jullie vóór het einde van je relatie met haar zus niet zoveel contact hadden.
Daarom zeg ik ook dat jullie allebei naïef bezig zijn.
Je kunt er niet omheen dat haar ouders er vroeg of laat achter komen. Dan kom jij in de problemen, zij in de problemen door ruzie met haar zus en ouders. Ga niet in op haar avances, het is het niet waard.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:00 schreef johanmichel het volgende:
[..]
Ja maar mijn idee er van is dus juist om die narigheid te voorkomen.. en daar kan ik genoeg oplossingen voor bedenken, geen zuivere, dat niet.
Dan trek je uit die twee dingen normaal gezien toch je conclusie? Niet achteraan blijven huppelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:02 schreef johanmichel het volgende:
[..]
Ze zei:
- ik vind je leuk en grappig maar het zou toch niks worden
- nou ik denk niet dat wij iets moeten beginnen, dat ligt te lastig
Dus verkeerde signalen afgeven (daarvoor dan), ja
En als ze er over 5 jaar achter komen (of 'wij' het zouden zeggen) en 'we' zouden zeggen dat het pas een maand speelt? En mijn ex zou 100% over mij heen zijn en een nieuwe vriend hebben? Zou het dan nog zo erg zijn voor haar en de familie?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je kunt er niet omheen dat haar ouders er vroeg of laat achter komen. Dan kom jij in de problemen, zij in de problemen door ruzie met haar zus en ouders. Ga niet in op haar avances, het is het niet waard.
Tja, het is dan niet opeens dat ik niet meer van haar hou... maar ja, ik weet zelf ook dat het moreel niet kan enz. ik weet het..... maar.... maar.. tja.. gewoon een k*tsituatie...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:04 schreef Remnant het volgende:
[..]
Dan trek je uit die twee dingen normaal gezien toch je conclusie? Niet achteraan blijven huppelen.
Je klinkt als een puberquote:
Ja, lijkt me wel. Het blijven zussen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:04 schreef johanmichel het volgende:
[..]
En als ze er over 5 jaar achter komen (of 'wij' het zouden zeggen) en 'we' zouden zeggen dat het pas een maand speelt? En mijn ex zou 100% over mij heen zijn en een nieuwe vriend hebben? Zou het dan nog zo erg zijn voor haar en de familie?
Dit dus ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je klinkt als een puber
Niet zo eigenwijs en kap ermee!!
Kappen! Komt alleen maar ellende van.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:09 schreef johanmichel het volgende:
Het is ook een beetje vreemd, gisteren smste ze me tot 2 uur 's nachts terwijl ze er om 6 uur weer uit moest en totaal niet geslapen heeft, ze lijkt echt alles voor mij over te hebben... en ik voor haar... tja...
Het is naief, ik weet het, heel naief... of eigenlijk slecht omdat ik weet dat het fout is... het is ook niet dat ik normaal dit soort dingen doe ofzo.. maar ik ben gewoon zielsveel van haar gaan houden...
Ja ik weet het, komt door mijn enorme eigenwijsheid vrees ik. Of omdat ik het te graag wil... Dus eigenlijk heeft dit topic geen zin meer en moet ik het zelf uitzoeken.. Ik zat sowieso de hele tijd -lees week - dat dit aan de gang was erg aan het twijfelen of dit nou wel zo verstandig isquote:Maar ik heb het idee dat dit net zolang doorgaat totdat we allemaal zeggen "Joh, kunnen je ex en die ouders jou wat schelen! Gewoon lekker doorgaan!".
Ik geloof niet dat het goed is voor je zelfverzekerdheid om je telkens in een hokje te proppen (labeltje aan hangen)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:28 schreef johanmichel het volgende:
hm ja, dat ik als een puber overkom komt lijkt mij door mijn autisme/asperger label (als ik dat even als excuus mag gebruiken) en omdat ik daardoor sociaal nogal naief ben (wat vaak is gezegd ook).
Waarom vraag je om advies als je toch al onze meningen in de wind slaat?quote:[..]
Ja ik weet het, komt door mijn enorme eigenwijsheid vrees ik. Of omdat ik het te graag wil... Dus eigenlijk heeft dit topic geen zin meer en moet ik het zelf uitzoeken.. Ik zat sowieso de hele tijd -lees week - dat dit aan de gang was erg aan het twijfelen of dit nou wel zo verstandig isanyways, ik kom er wel uit, wat er ook gebeurt, que sera sera.
Dank jullie voor alle advies/meningen iig.
Ten eerste wilde ik mijn verhaal kwijt omdat ik er nogal mee zit (vooral over hoe fout het is). En ten tweede is het niet alsof ik er helemaal niks mee doe, ik neem het mee en denk er over na, maar niet direct.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het goed is voor je zelfverzekerdheid om je telkens in een hokje te proppen (labeltje aan hangen)
Dat doe ik ook zo min mogelijk. Maar soms is het wel handig zodat mensen begrijpen waarom ik bepaalde dingen zeg of doe die niet neuro-typisch zijnIk geloof ook niet in hokjes.
[..]
Waarom vraag je om advies als je toch al onze meningen in de wind slaat?
Oftewel je vindt het lastig om met zo'n grote hoeveelheid negatieve reacties om te moeten gaan, dat je het maar afkapt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:36 schreef johanmichel het volgende:
[..]
Ten eerste wilde ik mijn verhaal kwijt omdat ik er nogal mee zit (vooral over hoe fout het is). En ten tweede is het niet alsof ik er helemaal niks mee doe, ik neem het mee en denk er over na, maar niet direct.
Yep ik weet het...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:41 schreef eleusis het volgende:
Gelet op de latere reacties van haar kant (min/meer een afwijzing) denk ik dat zij verstandig genoeg is om het niet uit de hand te laten lopen. Ze speelt een beetje en that's it. Je maakt geen kans. Vergeten maar.
Ja klopt, had wat gemixde reacties verwacht omdat we allemaal soms niet een engel zijn zeg maar.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:38 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oftewel je vindt het lastig om met zo'n grote hoeveelheid negatieve reacties om te moeten gaan, dat je het maar afkapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |