Dit wordt een heel lang verhaal vrees ik..
Vorige week had ik een date met het zusje van mijn ex, ik weet het, heel, heel erg fout. Maar ik was dan ook heel erg verliefd op haar, nog steeds fout maar toch.
Al sinds de relatie met mijn ex, die zo'n twee jaar duurde had ik de hele tijd het idee dat ze mij erg leuk vond.
Een tijdje nadat het uitging met mijn ex kwam ik weer met haar in contact. In een week tijd hebben we 150 smsjes uitgewisseld en daarna afgesproken. Ze vertelde niet over de afspraak tegen haar zus (mijn ex) en haar ouders niet, ik dacht dat ze dat niet deed omdat ze het als een date zag.
Toen ik haar zag had ik die nacht maar 2 uur geslapen en zij vroeg of dat kwam omdat ik misschien nerveus was voor die dag (waaruit ik leidde dat zij het ook als een date zag, waarom zou ik anders nerveus zijn?).
Tijdens de 'date' leek ze zoals vaker nogal met mij te flirten. Zoals dat ik haar aanraakte en zij direct terug aanraakte. Of momenten dat ik het idee had dat ze wilde dat ik haar zoende.
Na de date stuurde ze mij een smsje met 'of ik mij al verveel zonder haar' en wat later of ik haar al mis.
Verder zei ik via de sms constant dat ik haar lief vind enz. en ze vroeg na een tijdje: 'je bedoelt met mij lief vinden toch niet dat je verliefd op mij bent?'. Uiteindelijk heb ik dit toegegeven, ze kon haar mobiel niet meer gebruiken en moest die van haar moeder gebruiken en smste haar op haar andere mobiel terug 'dat het echt waar is dat ik verliefd op haar ben'. Ze zei daarna 'als je het niet slim vindt om op deze mobiel te smsen mag je ook op de mijne smsen' (want uiteraard gaat alles top-secret omdat het het zusje van mijn ex is).
Waarom zou ze het niet slim vinden als zijzelf niks te verbergen heeft tegenover haar ouders/zus maar alleen ik?
Vanavond weer 5 uur met haar op msn gepraat en vroeg haar voor een tweede ontmoeting. En ze vroeg waarom. Ik zei is dat nu nog steeds niet duidelijk? Ik zei vervolgens voor een knuffel en een kus waarop ze antwoordde 'knuffel kan je krijgen maar een kus kan je vaarwel kussen'.
Er waren zoveel aanwijzingen dat ze mij ook leuk vond. Om onze afspraak geheim te houden voor haar ouders moest ze 15 km fietsen naar een station in de buurt. En nog veel meer dingen, zoals dat haar btg opraakte omdat ze zo veel met mij smste. Waarom zou ze dat allemaal doen als ze mij alleen 'leuk en grappig' (haar woorden) zou vinden?
Ik vroeg nog even wat door en ze zei:
'nou ik denk niet dat wij iets oeteen beginnen'
'dat ligt te lastig'
en over al dat smsen en msnen zei ze:
'nee omdat ik het gezellig vind om met je te praten'
WTF?!?
Ze zegt dat ze me heel graag mag. Maar wat moet ik hier in vredesnaam mee?
Ten eerste, ja, ik denk dat ik achter alles veels te veel zoek en dat doe ik altijd, helaas.. Maar als ze zegt dat ze denkt dat wij niks moeten beginnen omdat dat te lastig is... dan voelt ze toch wat voor mij of ben ik gek? Of zie ik het allemaal verkeerd?
Ik heb zelf het vermoeden dat ze in de tussentijd, tussen onze eerste afspraak en nu te veel is na gaan denken over hoe ze haar zus er mee zou kwetsen (en terecht, dat is ook zo, maar ik denk dat voor elk probleem een oplossing is).
Zou ik nog kans bij haar maken op de een of andere manier? Bijvoorbeeld door voor te stellen nog een tijd te wachten sowieso totdat mijn ex een andere vriend heeft en helemaal over mij heen is?
Ik ben HEEL erg verliefd op haar (meer dan ik op wie dan ook ooit ben geweest) en ik weet hoe fout dit allemaal is.. maar.. kan iemand mij advies geven over hoe ik dit moet aanpakken?
Een laatste, ook niet onbelangrijk ding is, is dat ze het leeftijdsverschil te groot vindt. We verschillen 10 jaar. Maar tja, als je echt verliefd op elkaar bent maakt dat toch niet uit? Maar ik denk dat ze dat dan dus niet is...
Advies is heel erg welkom! Alvast bedankt daarvoor.