Voor alle duidelijkheid: de Uithoflijn (tramverbinding tussen Utrecht Centraal en de campus van de Universiteit op de Uithof, eventueel doorgetrokken naar Zeist) heeft HELEMAAL NIETS te maken met de verbreding van de A27.quote:Minister Schultz van Haegen vertraagt Uithoflijn
D66 Utrecht is verbijsterd dat minister Schultz de aanleg van de Uithoflijn wil vertragen nu de tweede kamer haar heeft verzocht om geen onomkeerbare besluiten te nemen over de verbreding van de A27. Dat heeft zij gemeld in een brief aan de Tweede Kamer.
Op initiatief van D66 verzocht de Tweede Kamer vorige week de minister om geen onomkeerbare besluiten te nemen over de A27. Een twee keer 7-baans snelweg pal langs woonwijken als Lunetten, Rijnsweerd en Voordorp zorgt voor een onacceptabele verslechtering van de leefbaarheid van de wijk. Voor de verbreding van de bak bij Amelisweerd moet uniek rivierbos opgeofferd worden. De verbreding van de bak kost 400 miljoen euro en is technisch riskant. Daarom is D66 Utrecht voor een oplossing binnen de bestaande bak.
Dat de minister ontevreden was met het verzoek van de Tweede Kamer om een definitief besluiten uit te stellen is begrijpelijk. Maar het is ronduit kinderachtig om de Uithoflijn daarom te vertragen. Er is geen enkele inhoudelijke samenhang tussen de Uithoflijn en de Ring Utrecht. ‘Als de minister de Uithoflijn vertraagt, dan is dat een keuze vanuit politieke wrok, en niet vanuit de inhoud’, aldus D66 woordvoerder verkeer Bram Fokke. D66 Utrecht hoopt dat de Tweede Kamer niet meegaat in dit spelletje en de minister tot de orde roept op het Algemeen Overleg MIRT van 28 juni aanstaande.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ze is al vaker incompetent gebleken, dus dit verbaast me niks.
Die trol wil de gemeente Utrecht breken op deze manier, als die 110 miljoen uit eigen zak moet worden betaalt is de gemeente op de fles.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:51 schreef Nielsch het volgende:
Het meest bizarre is nog dat de aanleg van de tramlijn al is begonnen. Bomen zijn gekapt, grond is gereed gemaakt, bakken zijn her en der gelegd, contracten zijn gesloten en rekeningen zullen binnenkort op de mat vallen.
Bakje voor de nieuwe tram:
[ afbeelding ]
Ik vroeg me al af of het voor de tram was aangezien het nogal uit de route ligt gevoelsmatig. Stopt de tram ook nog op Lunetten?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:51 schreef Nielsch het volgende:
Het meest bizarre is nog dat de aanleg van de tramlijn al is begonnen. Bomen zijn gekapt, grond is gereed gemaakt, bakken zijn her en der gelegd, contracten zijn gesloten en rekeningen zullen binnenkort op de mat vallen.
Bakje voor de nieuwe tram:
[ afbeelding ]
Nee. Dit is het tracé:quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af of het voor de tram was aangezien het nogal uit de route ligt gevoelsmatig. Stopt de tram ook nog op Lunetten?
bronquote:GroenLinks: Schultz onbehoorlijk over A27
DEN HAAG - GroenLinks vindt dat minister minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu de Tweede Kamer op een "onbehoorlijke manier'' onder druk zet door de toekomst van de Uithoftram in Utrecht te koppelen aan haar plannen voor verbreding van de A27. Dat lijkt volgens GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent op "chantage''.
Schultz meldde de Tweede Kamer maandag dat haar plannen met de A27 bij Utrecht vertraagd worden, omdat de Kamer het dossier controversieel heeft verklaard en pas na de verkiezingen wil behandelen. Als gevolg daarvan wordt ook de aanleg van de Uithoftram vertraagd, aldus de VVD-minister.
Onbehoorlijk
GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent is daar boos over. Ze vindt dat Schultz de Kamer op "onbehoorlijke manier'' onder druk zet. "De minister suggereert een verband tussen de besluitvorming rond de tram naar de Uithof en de verbreding van de A27 door Amelisweerd. Onzin, want alle cruciale besluiten rond de tram zijn al genomen. Dit lijkt op chantage.''
Ook in Utrecht zelf zijn partijen kwaad over het uitstel van de tramlijn. D66-raadsleden zeggen dat Schultz handelt uit wrok omdat haar plannen voor een verbreding van de A27 vertraging oplopen.
400 miljoen
De plannen voor de A27 houden in dat de weg, die bij Amelisweerd door een betonnen bak loopt, wordt verbreed. Dat kost 400 miljoen euro extra. Hierover waren nog geen definitieve besluiten genomen, wat volgens GroenLinks wel het geval was in het dossier van de Uithoftram. Het Rijk zou 110 miljoen euro bijdragen aan de bouw.
Niet meer dan logisch als ik dat kaartje zo bekijk.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee. Dit is het tracé:
[ afbeelding ]
De halte Koningsweg is vervallen in het definitief ontwerp trouwens.
Nee.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:52 schreef paulgo het volgende:
Minster Schulz is blond. Heeft de spreuk domme blondjes er mee te maken??![]()
2x4 inderdaad. Gaat de A27 naar 2x7 dan gaat dat 400 miljoen euro kosten omdat er een nieuwe bak geplaatst moet worden. Gaat de A27 naar 2x6 dan kan het als het goed is in de huidige bak en liggen de kosten aanzienlijk lager. Naar dat alternatief wil D66 nu kijken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |