abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:54:26 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556362

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
DOE MEE MET EEN FOK!TEAM
Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?

Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.

quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.

Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.

Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:54:43 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556368
Scuzy voor de inspiratieloze TT. Ik moet aan het werk :').
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:55:44 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556382
En ik voel me brak trouwens, al een hele week. Zou me niets verbazen als ik ziek ga worden. Wel na zondag ajb :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:55:55 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112556386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Die is heeeeel soms aanwezig (gister bij intervallen bijv.). Tis nog steeds een zwak punt, maar het is geen ding meer waar ik me echt zorgen over maak (of dat terecht is?!).
Nja, je weet zelf wel wat een 'goed' en wat een 'fout' pijntje is :Y Dusja.. terecht, meh :P Merk je snel genoeg?
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:56:10 #5
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112556395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vervelend.

Ik zou er toch een beetje huiverig van blijven, van zoiets.

Heb ook allemaal visioenen dat ik zondag misstap en er ineens een enorme pijnscheut in m'n scheenbeen schiet :X.
Juist als je er huiverig voor blijft werk je het in de hand. Dan ga je moeilijk doen en shizzle. Niks voor mij. Gewoon m'n squats blijven doen, gewoon blijven lopen, zorgen dat die spieren meer aankunnen en vlammen.

Je merkt het snel genoeg ja, maar dan zit je ook gelijk stil... ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112556409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:51 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

jij bent toch net begonnen met de challenge?
Challenge? Ik loop naar mijn weten alleen het Run2Day schema, week 4. En ik ga lekker *O*
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:57:53 #7
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112556425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:57 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Challenge? Ik loop naar mijn weten alleen het Run2Day schema, week 4. En ik ga lekker *O*
Zie OP. Op naar het postkantoor en werk.

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:58:45 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556439
quote:
17s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Nja, je weet zelf wel wat een 'goed' en wat een 'fout' pijntje is :Y Dusja.. terecht, meh :P Merk je snel genoeg?
True, maar ik heb liever helemaal geen pijntjes :P.

Ik heb het idee dat ik me sinds m'n scheenbeenblessure drukker maak om/bewuster ben van elk pijntje. Ik zal voorheen ook wel eens een pijntje hebben gehad, maar daar hoorde je me nooit over. Best vermoeiend :').
Niet meer actief op Fok!
pi_112556443
@ Vik, van die pijntjes en nieuwe schoenen was ik.
Laat je weten wat je als antwoord kreeg op je mail?

Oh en goedemorgen trouwens en een *O* voor de vroege lopers van vanmorgen :)
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:59:18 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:56 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Juist als je er huiverig voor blijft werk je het in de hand. Dan ga je moeilijk doen en shizzle. Niks voor mij. Gewoon m'n squats blijven doen, gewoon blijven lopen, zorgen dat die spieren meer aankunnen en vlammen.

Je merkt het snel genoeg ja, maar dan zit je ook gelijk stil... ;)
Dat is ook weer waar! :).

Volgende week ook eens squats proberen in de sportschool! :o. Denk niet dat ik de volgende dag ga kunnen lopen dan _O-.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:00:05 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:58 schreef Shravani het volgende:
@ Vik, van die pijntjes en nieuwe schoenen was ik.
Laat je weten wat je als antwoord kreeg op je mail?

Oh en goedemorgen trouwens en een *O* voor de vroege lopers van vanmorgen :)
Yep :). Kan even duren hoor, als ze niet reageren of als ik langs ga ;).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:00:18 #12
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_112556473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:57 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

ow ja dat is heel iets anders :P
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:01:04 #13
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_112556484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar! :).

Volgende week ook eens squats proberen in de sportschool! :o. Denk niet dat ik de volgende dag ga kunnen lopen dan _O-.
mwah squats vallen nog mee, probeer stiff leggged deadlifts maar eens :P lekker voor je hamstrings.... :P
pi_112556505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Yep :). Kan even duren hoor, als ze niet reageren of als ik langs ga ;).
Ik zat ook te twijfelen om nog even langs de winkel te gaan om het daar te vragen, misschien dat ik daar vanmiddag nog even ruimte voor heb.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:03:16 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:01 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

mwah squats vallen nog mee, probeer stiff leggged deadlifts maar eens :P lekker voor je hamstrings.... :P
Ik ben helemaal niks gewend van krachttraining, dus ik heb niet de illusie dat het mee gaat vallen :+.

Ik was gisteren even op zoek naar oefeningen. Heb jij een website oid voor me waar ik kan vinden welke KT geschikt is voor hardlopers? Die neem ik dan mee naar de intake.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:03:39 #16
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_112556539
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:47 schreef Viking84 het volgende:
In het vorige topic postte iemand dat hij (zij?) na de overgang naar nieuwe schoenen last had van kleine pijntjes die hij er ook weer uitliep. Dat heb ik dus ook. Heb sinds ik m'n nieuwe schoenen heb nog niet één keer pijnvrij gelopen. True: m'n scheenbeenklachten zijn bijna helemaal over (af en toe nog wat gevoelig) en ik heb er geen nieuwe blaren bij gekregen, maar ik heb tijdens het lopen en soms ook daarna toch pijntjes op verschillende plekken die ik er weer uitloop (hiel, knie, voorkant onderbeen). Kreeg van de verkoper het advies niet meer op m'n oude schoenen te lopen, maar misschien is de overgang toch te groot geweest. Alleen durf ik niet meer zo goed op m'n oude te lopen, straks komen de scheenbeenkuren terug :X. Net maar even een mailtje gestuurd naar Starshoe, waar ik m'n schoenen heb gekocht, om het probleem voor te leggen. Desnoods ga ik even langs :Y. Misschien moet ik ook gewoon stug doorlopen en gaat het vanzelf wel weg na een tijdje.
Heb je je loopstijl aangepast in de tijd dat je nieuwe schoenen hebt gekocht?
En heb je dezelfde schoenen weer gekocht?

Wanneer je overstapt op een ander merk willen kleine pijntjes nog wel eens voorkomen aangezien je lijf moet wennen aan de nieuwe schoenen. Met name de pronatieblokken kunnen in het begin voor die kleine pijntjes zorgen omdat ze nog wat stugger zijn in vergelijking met je oude schoen.
Neerkomen wel!
pi_112556563
Ik moet eigenlijk weer bezig gaan met hardlopen iemand even een advies waar ik kan beginnen? :)

*leest linkjes door in de OP* O+
Redacted
pi_112556578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:03 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Wanneer je overstapt op een ander merk willen kleine pijntjes nog wel eens voorkomen aangezien je lijf moet wennen aan de nieuwe schoenen. Met name de pronatieblokken kunnen in het begin voor die kleine pijntjes zorgen omdat ze nog wat stugger zijn in vergelijking met je oude schoen.
Ik ben van adidas naar saucony gegaan, heb naar mijn weten loopstijl niet aangepast (hoewel ik wel merk dat ik anders loop op de nieuwe schoenen, omdat het voelt of de hak hoger is en ik automatisch daarop moet landen) beide paren zijn neutrale schoenen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:06:34 #19
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_112556588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niks gewend van krachttraining, dus ik heb niet de illusie dat het mee gaat vallen :+.

Ik was gisteren even op zoek naar oefeningen. Heb jij een website oid voor me waar ik kan vinden welke KT geschikt is voor hardlopers? Die neem ik dan mee naar de intake.
ik lees en hoor om me heen dat hardlopers veel baat hebben bij CORE oefeningen.
dat zijn oefeningen die eigenlijk alleen maar met losse dumbells en barbells gedaan worden (aangezien je lichaam zichzelf dan stabiel moet houden en je zo je CORE traint i.t.t. apparaten)

ik train zelf ook voornamelijk m'n core. heb niet echt een website ik stel mijn schema zelf op aan de hand van verschillende bronnen (bodybuilding forum's, men's health geneuzel etc.)
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:09:55 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:03 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dank voor je reactie :). Klinkt alsof je er verstand van hebt :P.
Ehm, toen ik last had van m'n scheenbeen heb ik een week stilgezeten. Toen heb ik nieuwe schoenen gekocht en daar ben ik na die week stilzitten op gaan lopen: vanaf 5 km steeds een kilometer erbij, met twee of drie rustdagen ertussen. Dit heb ik de afgelopen 2 weken gedaan, maximale afstand 7,4 km.

Ben overgestapt op een ander merk: van Air Pegasus naar Saucony Triumph 8 (i.v.m. overpronatie) Wat bedoel je met pronatieblokken? (de versteviging/verhoging die ik aan de binnenkant voel?).

Heb m'n loopstijl niet echt aangepast.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:11:27 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:05 schreef Shravani het volgende:

[..]

Ik ben van adidas naar saucony gegaan, heb naar mijn weten loopstijl niet aangepast (hoewel ik wel merk dat ik anders loop op de nieuwe schoenen, omdat het voelt of de hak hoger is en ik automatisch daarop moet landen) beide paren zijn neutrale schoenen.
Waarom ben je van Adidas naar Saucony gegaan?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:11:37 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556676
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:06 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

ik lees en hoor om me heen dat hardlopers veel baat hebben bij CORE oefeningen.
dat zijn oefeningen die eigenlijk alleen maar met losse dumbells en barbells gedaan worden (aangezien je lichaam zichzelf dan stabiel moet houden en je zo je CORE traint i.t.t. apparaten)

ik train zelf ook voornamelijk m'n core. heb niet echt een website ik stel mijn schema zelf op aan de hand van verschillende bronnen (bodybuilding forum's, men's health geneuzel etc.)
Oké, thx! Ga ik daar eens op googlen :Y.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:12:11 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112556684
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:05 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik moet eigenlijk weer bezig gaan met hardlopen iemand even een advies waar ik kan beginnen? :)

In de OP kun je dus beginnen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_112556691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom ben je van Adidas naar Saucony gegaan?
Omdat ik de adidas zelf gewoon had gekocht en nu duidelijk werd dat ik wil blijven lopen , ik schoenen ben gaan laten aanmeten:)
pi_112556698
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:05 schreef cablegunmaster het volgende:

- goede schoenen
- goede kleding
- mp3 speler
- podcast downloaden evy
- GAAN

*O* klaar :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2012 09:13:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: