Zit er enigszins een stijgende lijn in je numbness ?quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:07 schreef zzz55 het volgende:
[..]
Nee ben daar intussen een jaar vanaf. Heeft me verder dus wel geholpen uit die depressie.
Nee nog net niet midden 20quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:09 schreef Life2.0 het volgende:
Laat me raden je bent nog lang geen 40 zelfs?
Eigenlijk niet echt. Er zijn wel fases waarin ik me beter voel. Ik heb opzich ook wel hobbies en interesses, maar vaak is het maar tijdelijke euforie.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:09 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Zit er enigszins een stijgende lijn in je numbness ?
Leef jij soms wel eens ''in het moment'' ?quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:12 schreef zzz55 het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt. Er zijn wel fases waarin ik me beter voel. Ik heb opzich ook wel hobbies en interesses, maar vaak is het maar tijdelijke euforie.
Ik voel ook alsof ik mezelf niet echt kan zijn. Dat ik dingen heel erg moet verstoppen (hoewel het verder niks ernstigs is?)
Ik vind het moeilijk voor te stellen wat daar precies mee wordt bedoeld. Volgens mij is het een beetje een gevoel wat sommige mensen wel, en andere minder hebben?quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Leef jij soms wel eens ''in het moment'' ?
Nee.. Het is ''auto-pilot''quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:46 schreef zzz55 het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk voor te stellen wat daar precies mee wordt bedoeld. Volgens mij is het een beetje een gevoel wat sommige mensen wel, en andere minder hebben?
Eigenlijk liggen mijn passies meer bij creatievere dingen. Mijn echte droom is om me op creatieve manieren te uiten en daar echt iets moois van te maken. Zou graag willen schrijven, muziek maken. Mijn hobbies passen daar ook meer bij. Toch doe ik een vrij zakelijke studie en ben van plan daar ook mee verder te gaan. Dat was een meer praktische keuze en dat zakelijke past eigenlijk ook bij me. Ben qua karakter ook wel zakelijk en niet het stereotype creatieveling.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:51 schreef Maanvis het volgende:
wat vind je leuk, waar liggen je passies?
(nee, niet antwoorden: Dat weet ik niet, zoek dan nog maar even verder)
Je onderdrukt zo te lezen je daadwerkelijke zelf, je eigen verlangens, emoties en impulsen. Het beeld dat jij jezelf hebt opgelegd aan de hand van het beeld dat anderen volgens jouw verwachting hebben, klopt niet met hoe je echt bent. Door jezelf niet toe te staan jezelf te ervaren begin je gevoelloos te worden. Depressie is naar mijn mening/ervaring in dit geval het signaal dat je gevoelens hebt die je niet kan/durft te confronteren.quote:Ik voel een soort druk me te moeten aanpassen aan die persoon. Niet dat ik zo iemand slaafs volg, maar dat ik een andere kant laat zien aan verschillende mensen. Zoiets als: bij jou ga ik heel grappig zijn, bij jou serieus, jij mag niks weten van bepaalde hobbies, die ander wel, etc.
Uiteindelijk kost dat gewoon veel energie.
Ja, ik begrijp beter wat je bedoelt. Ik zit inderdaad vaak op autopilot. Toch klinkt in het moment leven zo zweverig. Alsof je dan bijv heel langzaam je toetje op moet eten en echt denken: wat een heerlijk ijs. ?quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:59 schreef kingtoppie het volgende:
zzz, wil je nog even op mijn auto-pilot verhaal reageren?
Nee... Je denkt dan juist niet ''na'' maar ''doet'' alleen...quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:01 schreef zzz55 het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp beter wat je bedoelt. Ik zit inderdaad vaak op autopilot. Toch klinkt in het moment leven zo zweverig. Alsof je dan bijv heel langzaam je toetje op moet eten en echt denken: wat een heerlijk ijs. ?
Bedankt voor je comment. Je hebt volgens mij een goed punt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:59 schreef Gray het volgende:
Ik denk dat dit de kern is van je probleem:
[..]
Je onderdrukt zo te lezen je daadwerkelijke zelf, je eigen verlangens, emoties en impulsen. Het beeld dat jij jezelf hebt opgelegd aan de hand van het beeld dat anderen volgens jouw verwachting hebben, klopt niet met hoe je echt bent. Door jezelf niet toe te staan jezelf te ervaren begin je gevoelloos te worden. Depressie is naar mijn mening/ervaring in dit geval het signaal dat je gevoelens hebt die je niet kan/durft te confronteren.
Mocht je interesse hebben: het boekje Het begaafde kind zal voor jou heel herkenbaar zijn, denk ik. (Begaafd duidt hier niet op iets paranormaals overigens). Het is geschreven door de therapeut die ook andere therapeuten behandelt.
Dat is heel raar en daar zou je aan moeten werken.. Al dan niet met een psycholoog.quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:06 schreef zzz55 het volgende:
[..]
Bedankt voor je comment. Je hebt volgens mij een goed punt.
Ik vind het alleen lastig echt compleet mezelf te zijn. Het voelt alsof het sowieso niet helemaal 'kan'.
Ik 'moet' een bepaalde houding of 'image' opzetten.
Ook zou ik echt niet weten wat voor gevoelens ik niet durf te confronteren. Zou het zo diep verstopt zitten?
Gaat het begaafde kind over hoogbegaafdheid oid? Waarom denk je dat het voor mij goed zou zijn? (serieuze vraag)
Lijkt me moeilijk. Hoe heb jij het losgelaten, dat analyseren e.d.? Of ben je sowieso meer het spontane type?quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee... Je denkt dan juist niet ''na'' maar ''doet'' alleen...
Als jij bewust je gedrag aan gaat passen en gaat denken ''hoe zal ik reageren'' leef je niet in het moment... En dat is dan slecht. Ik probeer hetzelfde als gray te verwoorden.
Nee... Eigenlijk is dat iets wat het versieren mij gebracht heeft... Ik kom nu ''los'' en voel me een stuk fijner... Niet heel raar dat je je fijner voelt als je doet wat je wilt doen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:08 schreef zzz55 het volgende:
[..]
Lijkt me moeilijk. Hoe heb jij het losgelaten, dat analyseren e.d.? Of ben je sowieso meer het spontane type?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |