Nee, alles in Qarth is compleet anders.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:48 schreef Khaleesi het volgende:
Heb een samenvatting gelezen van de House of the Undying scene in het boek....
Lijkt niks op die in de serie![]()
Maar misschien is die marge van verschil tussen serie en boek wel constant door heel de serie heen...
Ik vond het tegenvallen. In het boek gaat Dany vrijwillig erheen samen met haar draken, krijgt ze van de gabber te horen dat ze er levend uit kan komen als ze steeds de eerste deur links in gaat en elke trap omhoog. Dat stukje met Drogo was niet de enige die er voor moesten komen en de voorspelling mist. En de voorspelling wordt in DoD nog op terug gegrepen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:29 schreef Khaleesi het volgende:
Ik heb vooraf veel discussies gelezen over dat boeklezers vreesden dat de House of the Undying scene tien keer niks zou worden in de serie. Zou, naar ik mij meen te herinneren, te groot en/of te complex zijn om uit te beelden.
Wat vonden jullie als boeklezers van de scene? Was ie, zonder te spoileren, trouw aan het boek of helemaal anders? En vonden jullie hem geslaagd???
Volgens mij was het boekverhaal te saai voor op het witte doek. Als je het leest is er niks aan de hand, maar om in de serie te zetten.. Er gebeurt te weinig in, er gaan alleen mensen dood op the red waste zo ongeveer.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:48 schreef Khaleesi het volgende:
Heb een samenvatting gelezen van de House of the Undying scene in het boek....
Lijkt niks op die in de serie![]()
Maar misschien is die marge van verschil tussen serie en boek wel constant door heel de serie heen...
Danys verhaallijn is 5 boeken lang oersaaiquote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:59 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Volgens mij was het boekverhaal te saai voor op het witte doek. Als je het leest is er niks aan de hand, maar om in de serie te zetten.. Er gebeurt te weinig in, er gaan alleen mensen dood op the red waste zo ongeveer.
Met vlagen boeiend ja. De leukste verhaallijnen stoppen bijna allemaal.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Danys verhaallijn is 5 boeken lang oersaai
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:07 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Met vlagen boeiend ja. De leukste verhaallijnen stoppen bijna allemaal.
Leuk om te weten dat ze de komende paar seizoenen zoiezo niet doodgaat, wat er ook gebeurd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Danys verhaallijn is 5 boeken lang oersaai
Mooi, hoef je je daar geen zorgen over te maken, kan je leren hoe je het woord sowieso moet spellen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:20 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Leuk om te weten dat ze de komende paar seizoenen zoiezo niet doodgaat, wat er ook gebeurd.![]()
Het heet A Song of Ice and Fire, het lijkt me sterk dat GRRM het vuur deel uit de titel zo makkelijk af maaktquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:20 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Leuk om te weten dat ze de komende paar seizoenen zoiezo niet doodgaat, wat er ook gebeurd.![]()
Er is altijd nog een Targaryen op de Wallquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:31 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het heet A Song of Ice and Fire, het lijkt me sterk dat GRRM het vuur deel uit de titel zo makkelijk af maakt
Ja, een 105 jaar oude oudoom van de laatste Targaryen. Hoe lang denk je dat hij nog te leven heeft?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er is altijd nog een Targaryen op de Wall
eerste aflevering van seizoen 3. hij wordt vermoord door Hodor.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, een 105 jaar oude oudoom van de laatste Targaryen. Hoe lang denk je dat hij nog te leven heeft?
Spoilerquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:36 schreef Klauz het volgende:
[..]
eerste aflevering van seizoen 3. hij wordt vermoord door Hodor.
Lang genoeg om alle WW's af te makenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, een 105 jaar oude oudoom van de laatste Targaryen. Hoe lang denk je dat hij nog te leven heeft?
AOW bedoel jequote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:41 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Lang genoeg om alle WW's af te maken![]()
![]()
Ieder zijn interpretatie, maar starks dragen ronde schilden met de kop dezelfde kant opquote:
Alsof ze nog meer hoofdpersonen af zullen makenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:20 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
102. Hij heeft het eeuwige leven manquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat ik me nu ineens bedenkt, Bealish leek Arya te herkennen in de kamer bij Tywin... Zijn ze nooit meer op teruggekomen...quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:18 schreef Lienzz het volgende:
ik blijf genieten van elke varys - baelish conversatie, die zijn gewoon op zo'n hoog niveau, echt geniaal! hoop dat we nog lang van hun mogen genieten, trouwens iemand die gezichtsuitdrukking van varys opgevallen in de throneroom op het moment dat baelish bedankt wordt voor zijn bijdrage. echt zo tof! varys is the man eunuch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |