Hallo allemaal,
ik woon eigenlijk al een tijdje op kamers, maar het is hier doordeweeks vaak zo stilletjes

Vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een leuk diertje voor in een kooitje of terrarium o.i.d.
Nu mijn vraag: wat zijn eigenlijk goede knaagdieren? Ik zoek makkelijke, tamme en rustige beestjes die op commando lief en aanhankelijk kunnen worden. Vanwaar dat laatste? Nou, af en toe werk ik met een aantrekkelijke klasgenote, dus als zij er is moet het beestje na een fluitje wel schattig genoeg kunnen doen om haar botergeil te krijgen
Voor de rest; hij moet makkelijk zijn. Ik ben bereid om een schappelijk bedrag aan voer voor hem te kopen elke maand (dertig euro genoeg?), maar ik moet er ook de restjes van de lasagna of andere warme maaltijden in de kooi kunnen kieperen en er op kunnen vertrouwen dat dat op komt.
Verder moeten ze weinig ziektes enzo kunnen krijgen, naar de dierenarts ermee moeten heb ik weinig trek aan.
Tot slot: het beest moet genoeg hebben aan een kooi van veertig bij veertig centimeter. Zou dat voldoen?
Fretten schijnen slim te zijn, zouden die geschikt zijn?