abonnement Unibet Coolblue
pi_113982183
quote:
Uitstekend nieuws. *O*
pi_113982302
quote:
FIA to disable use of DRS under yellow flag situations during F1 races

Formula 1 drivers will no longer have the ability to use DRS under yellow flag conditions from now on, AUTOSPORT has learned, after the FIA acted to clear up the controversy around Michael Schumacher's final lap in Valencia.

Schumacher had to see the stewards after finishing on the podium in the European Grand Prix, when Red Bull Racing claimed he had used DRS after yellow flags had been shown.

The stewards decided not to take action, however, because they judged that Schumacher had slowed down for the warning signals - even if he had used DRS for a short period of time before turning it off.

With that situation prompting discussion among drivers - especially after Sebastian Vettel and Felipe Massa were punished for using DRS under yellow flags at the Spanish Grand Prix - FIA race director Charlie Whiting agreed to look into the matter over the Silverstone weekend.

It is understood that Whiting informed the drivers before the race about how behaviour under yellow flags would be treated by stewards going forward.

He informed them that from now on, drivers would primarily have to 'demonstrate' that they slowed down sufficiently - with the use of KERS or DRS of secondary importance.

However, to limit the possibility of any confusion about the use of DRS in such a situation, the FIA said from now on it would disable the use of the overtaking aid whenever there was a yellow warning flag displayed in the DRS zone at each race.

The new ban on the use DRS during yellow flag periods was implemented for the first time at the British Grand Prix in the wake of the collision between Pastor Maldonado and Sergio Perez.

Before that ruling was laid down, Schumacher had said that he was always under the impression that as long as drivers slowed down for yellow flags then there should not be a problem.

"There are two basics to this one [yellow flags and DRS] and people seem to mix them up," he said. "There is no rule that says if you use DRS in a yellow zone that you automatically will be penalised. Depending on when it happens, you can prove that where the accident is you go slow and you significantly reduce your speed. Whether you use DRS or don't use DRS, that is another story.

"But obviously if you use DRS from points A to point B, and you use 100% DRS, then it is likely that you have not slowed down and therefore you get a penalty."
pi_114000000
De man die van "obviously" een begrip heeft gemaakt in de F1, kon het zelf ook weer niet laten :D :')
pi_114003420
En obviously is Ecclestone een fan,

´´Als het aan Bernie Ecclestone ligt dan rijdt Michael Schumacher tot in de eeuwigheid in de Formule 1. Het huidige contract van de zevenvoudig wereldkampioen loopt aan het einde van dit seizoen af. De onderhandelingen met zijn Mercedes AMG F1 Team zijn nog niet geopend, ondanks zijn goede reeks aan prestaties met de pole position in Monaco, de derde plaats in de Grand Prix van Europa en de derde kwalificatietijd in Engeland.

“Hij presteert goed: hij stond in Engeland op de derde plaats op de grid”, gaf Ecclestone aan tegenover nieuwsagentschap SID. “Waarom zou hij niet nog tien jaar kunnen blijven? Als de keuze aan mij was, zou hij voor altijd blijven.”
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:06:52 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114004072
MBrundleF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:04:03 Mark Webber signs for Red bull for 2013. No big surprise there, suspect they needed to sign him up before somebody else did. Like Ferrari. reageer retweet
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:19:30 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114004388
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:21:23 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114004444
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
Denk het niet, Webber had zeker een goeie optie voor Ferrari geweest volgend seizoen

LeeMcKenzieF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:22:32 Webber admits "There were discussions with Ferrari, but my decision was to stay here" reageer retweet
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:46:09 #258
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114008527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Denk het niet, Webber had zeker een goeie optie voor Ferrari geweest volgend seizoen

LeeMcKenzieF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:22:32 Webber admits "There were discussions with Ferrari, but my decision was to stay here" reageer retweet
Tja en hij laat dit seizoen zien niet onder te doen voor Vettel.
pi_114011006
Het is al een keer eerder, jaar of 3 geleden (?) voorgekomen dat als hij nog WK wil worden, dat dit zijn jaar moet doen. Hij zit er dicht bij en mocht Vettel nogmaals slechter scoren dan Webber, dan lijkt het mij mooi dat hij na 2 titels zijn teamgenoot ook aan zo'n titel helpt !

Edit: En Vettel lijkt mij ook wel iemand die tot deze keuze zal kunnen komen om Webber te helpen als het hem zelf niet zo mee zit. We zijn pas op de helft dus kan nog veel gebeuren :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:13:33 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114011893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:00 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja en hij laat dit seizoen zien niet onder te doen voor Vettel.
Hoe kom je daar nou weer bij? Slechts in Monaco en Silverstone was hij sneller. Verder heeft Vettel 25 punten misgelopen, dat is de enige reden dat Webber boven hem staat in het kampioenschap.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_114012489
In Australië en Maleisië vond ik Webber ook beter rijden hoor, dus ben het er wel mee eens dat Webber niet onder doet voor Vettel en dat ik het met de stelling eerder dit topic (of het andere F1 topic) ook wel eens was dat ik Vettel ook een beetje overrated vind.
pi_114013615
In de kwalificaties staat het ook 5-4 voor Webber. Al gaat Vettel met die updates aan de achterkant van de Red Bull wel gewoon voor Webber eindigen.

Overigens goede keuze van Webber, zolang Newey bij Red Bull zit ben je ieder jaar verzekerd van een auto die meedoet om overwinningen en kampioenschappen.
pi_114013862
Precies, die Vettel kan er niets van. Hij is al 25 en is nog maar twee keer wereldkampioen geweest en won maar één race in een Toro Rosso terwijl iedereen weet dat dat in 2008 veruit de snelste auto van het veld was.
pi_114014075
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Slechts in Monaco en Silverstone was hij sneller. Verder heeft Vettel 25 punten misgelopen, dat is de enige reden dat Webber boven hem staat in het kampioenschap.
Webber is goed in constant presteren (met veel 3de en 4de plaatsen en af en toe een overwinning). Dat maakt dat hij in 2010 en ook dit jaar mee doet om de titel, vooral doordat anderen punten laten liggen, waar hij wel scoort.

In 2010 was hij zelfs slechter dan vorig jaar, met veel 8ste en 9de plekken en een aantal overwinningen. Vorig jaar en dit jaar scoort hij veel 3de en 4de plekken en wederom een aantal overwinningen. Dit seizoen lijkt het veel belangrijker om constant te presteren dan de afgelopen jaren, vooral doordat het veel dichter bij elkaar zit (waar Red Bull in 2010 en 2011 duidelijk de betere was), waardoor de concurrentie punten laat liggen.

In mijn ogen is Vettel duidelijk de snellere coureur, die echter (in 2010 en dit seizoen) ook meer pech heeft, zoals in Valencia toen hij uitviel en in China? toen hij de laatste ronden zijn banden aan gort reed, waardoor hij een zeker lijkende overwinning prijs gaf. Ook deze race vond ik hem de snellere (zeker in de laatste stint toen hij dichter bij Webber kwam) maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_114014112
Toro Rosso was toen gewoon goed in de regen anders kwalificeert Bourdais zich ook niet zomaar op p4....
pi_114014206
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:00 schreef M.Melandri het volgende:
Toro Rosso was toen gewoon goed in de regen anders kwalificeert Bourdais zich ook niet zomaar op p4....
Precies! Dat zeg ik toch? Het was de auto en niet de jongste GP-winnaar ooit.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:12:01 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114014670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Webber is goed in constant presteren (met veel 3de en 4de plaatsen en af en toe een overwinning). Dat maakt dat hij in 2010 en ook dit jaar mee doet om de titel, vooral doordat anderen punten laten liggen, waar hij wel scoort.

In 2010 was hij zelfs slechter dan vorig jaar, met veel 8ste en 9de plekken en een aantal overwinningen. Vorig jaar en dit jaar scoort hij veel 3de en 4de plekken en wederom een aantal overwinningen. Dit seizoen lijkt het veel belangrijker om constant te presteren dan de afgelopen jaren, vooral doordat het veel dichter bij elkaar zit (waar Red Bull in 2010 en 2011 duidelijk de betere was), waardoor de concurrentie punten laat liggen.

In mijn ogen is Vettel duidelijk de snellere coureur, die echter (in 2010 en dit seizoen) ook meer pech heeft, zoals in Valencia toen hij uitviel en in China? toen hij de laatste ronden zijn banden aan gort reed, waardoor hij een zeker lijkende overwinning prijs gaf. Ook deze race vond ik hem de snellere (zeker in de laatste stint toen hij dichter bij Webber kwam) maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
Mee eens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:09:10 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114049311
F1Times twitterde op woensdag 11-07-2012 om 09:05:52 Singapore agrees five-year contract extension - http://t.co/fdQh1Ggn #F1 reageer retweet
pi_114056232
De line-up voor de Young Driver Test de komende twee dagen in Silverstone is bekend:

Voor Williams rijdt Valteri Bottas beide dagen. Marussia laat Max Chilton en Rio Haryanto rijden en HRT rijdt met Ma Qing Hua op beide dagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_114056331
'Teams akkoord over nieuw Concorde Agreement'
quote:
Jul.11 (GMM) F1 appears closer to having an all-new Concorde Agreement in place for 2013 and beyond.

Following a major falling out with Mercedes, Bernie Ecclestone now insists there is in fact "total agreement" up and down the pitlane with regards to the sport's commercial structure beyond the expiry of the current contract.

"Total agreement," he told the Daily Mail when asked about the progress of the next Concorde.

"We are just talking to the lawyers -- 'why have you used this word, that word?'. Typical lawyers," said the sport's 81-year-old supremo, "but everything's fine.

"Commercially it's done," he insisted.

The next step, Ecclestone suggested, is to work out how the sport's technical regulations are written in the future.

"It should be the teams, though not all the teams, who do that," he said. "They are the people who have to come up with the money, not the FIA.

"It would be the established teams who are here to stay - Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes and probably Williams as old timers - deciding what to do."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_114057273
quote:
maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
Dat vind ik altijd zo een gelul. Ja ik zat vast achter coureur X en heb daardoor teveel tijd verloren.

HALLO PANNEKOEK; HAAL HEM DAN GODVERDOMME IN!!!! }:| 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114057680
Geen nieuwtje, maar wel een leuk filmpje:


Donuts :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:35:32 #274
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114073581
quote:
GP Singapore tekent nieuwe vijfjarige deal
De Grand Prix van Singapore blijft op de Formule 1-kalender, nadat de organisatie en Formule 1-baas Bernie Ecclestone een contractverlenging van vijf jaar zijn overeengekomen. Het huidige contract liep eind 2012 af.
Blij
"Alles wat de vijfjarige deal voor Singapore had kunnen tegenhouden, is uit de weg geruimd. Daar ben ik blij mee, want Singapore is goed voor de Formule 1 en de avondrace is goed voor Singapore", aldus Ecclestone in de Singaporese krant Today.

Optie
Hadden beide partijen niet tot een akkoord gekomen, dan zou automatisch de optie worden gelicht waardoor de Grand Prix in Singapore in ieder geval tot en met 2014 op de kalender zou staan.

Genieten
Uiteindelijk werden alle plooien gladgestreken waardoor Singapore tot en met 2017 gastheer is van het Formule 1-circus. "Het was altijd mijn intentie om langer in Singapore te blijven. Nu de onderhandelingen zijn geslaagd, kijk ik ernaar uit om naar Singapore te gaan om de race te bekijken, omdat ik er altijd van heb genoten", zegt Ecclestone.

2008
De Grand Prix van Singapore staat sinds 2008 op de kalender.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:13:54 #275
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114126335
quote:
Ecclestone juicht te vroeg over contractverlenging Singapore
De organisatie van de Grand Prix van Singapore nam met verbazing kennis van de uitspraken van Bernie Ecclestone in de krant Today. De commerciële baas van de Formule 1 liet weten dat Singapore het contract met vijf jaar had verlengd.

Voor Promotor Singapore GP is dat nieuw. "Wat Ecclestone heeft voorgesteld is voor ons onvoldoende om akkoord te gaan met een nieuw vijfjarig contract. We blijven wel hoopvol gestemd dat we een regeling kunnen treffen die voor alle partijen aanvaardbaar is."
_O-
Make up your effing mind :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')