Geen probleem.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:44 schreef stinkie het volgende:
bloody hel.
ik zoeken op 'paal in wegdek' 'hindernis' etc.
wat voor materiaal? Is het vrije doorgang voor je buren?quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:51 schreef stinkie het volgende:
Ruimte zat om er langs te kunnen als ei n het midden staat. En neerklapbaar juist niet. Dan kan ik elke keer dat ding neerklappen voor mensen die er langs willen met materiaal dat ik juist niet in mijn poort wil hebben
Motorfiets, graafmateriaal, rubsbandvoertuigen dat soort werk. Fiets, brommers, invalidekarretjes etc kan er allemaal langs.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
wat voor materiaal? Is het vrije doorgang voor je buren?
quote:Een recht van overpad is het recht dat u heeft om gebruik te maken van (een deel van) de grond van iemand anders. Heeft u het recht van overpad? Dan mag u over de grond van uw buren lopen of fietsen om bij uw huis of ander eigendom te komen.
Een recht van overpad is een zogenoemde 'erfdienstbaarheid'. Een erfdienstbaarheid en dus ook een recht van overpad kan op twee manieren tot stand komen:
1. Door vestiging
Dit gebeurt door middel van een notariële akte. Alleen de eigenaren van de betrokken erven kunnen een erfdienstbaarheid vestigen. U moet hiervoor naar een notaris.
2. Door verjaring
Verjaring wil zeggen dat een situatie zo lang heeft bestaan, dat er een recht is ontstaan. Dit is het geval na 10 jaar als de verjaring te goeder trouw gebeurt. Anders is de termijn 20 jaar. De eigenaren van beide erven kunnen zich op verjaring beroepen.
NB Een recht van overpad kan pas sinds 1992 door verjaring ontstaan.
http://www.juridischloket(...)d/Pages/default.aspx
Dit.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:28 schreef fietsie het volgende:
Er bestaat in dit land echter wel iets als "recht van overpad". Is dat in de bestaande situatie het geval?
Want dan zijn belemmeringen zoals een paaltje plaatsen niet zonder meer te realiseren....
Motorvoertuigen mogen hier sowieso niet rijden. Ik kan een hek plaatsen en de erfdienstbaarheid blijft gewaarborgd, zolang het hek maar open kan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:06 schreef fietsie het volgende:
Laat ik er nu zelf ervaring mee hebben dat een bestaande erfdienstbaarheid die werd gereduceerd (Lees: van met de auto berijdbaar teruggebracht naar alleen lopen op fietsen) door de rechter werd afgestraft: de beperking moest ongedaan gemaakt worden....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |