Er is weinig om te laten lopen deze keer. Zelfs als je gewoon meepeddeld moet je die 1e week de hele tijd in het peleton kunnen finishen. Als je dan test in de tijdrit en 1e bergetappe doe je gelijk al mee voor de eindoverwinningquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:37 schreef Marcoss het volgende:
Mooie ronde voor Gesink ja, hoop eigenlijk dat hij vol voor de eindzege wil gaan en niet enkel als voorbereiding. Maar dat zit bij Gesink vaak wel goed, behalve in de Dauphiné vorig jaar, waar hij wel heel duidelijk testte en verder liet lopen.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Er is weinig om te laten lopen deze keer. Zelfs als je gewoon meepeddeld moet je die 1e week de hele tijd in het peleton kunnen finishen. Als je dan test in de tijdrit en 1e bergetappe doe je gelijk al mee voor de eindoverwinning
Avatarsquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom heb jij geen avatar?
9 etappe's hoorquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:59 schreef Marcoss het volgende:
Makkelijke 1ste week is sowieso wat vreemd, koers duurt maar een week
Er zit ook niet echt een helemaal vlakke etappe in.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:57 schreef Spooky4u het volgende:
De 2e rit naar Verbier is nu niet bepaald makkelijk en vlak te noemen, of zie ik dat verkeerd?
Dus een makkelijke eerste week?
[ afbeelding ]
Toch geen Renshaw dus, die is vervangen door Ten Dam, die eigenlijk de Dauphiné zou rijden, maar toen nog niet hersteld was van zijn knieblessure.quote:Zwitserland generale repetitie voor de Tour
Rabobank Wielerploeg met o.a. Gesink, Mollema en Kruijswijk naar Zwitserland.
De drie Nederlandse speerpunten van de Rabobank Wielerploeg voor de Tour de France starten aanstaande zaterdag gezamenlijk in de Ronde van Zwitserland. Robert Gesink, Steven Kruijswijk en Bauke Mollema maken zich op voor de generale repetitie in Zwitserland.
Als zaterdag 9 juni in Lugano het startschot klinkt voor de proloog over ruim zeven kilometer, dan starten de drie door de Rabobank Wielerploegen opgeleide Nederlanders gezamenlijk als kopmannen. “De Ronde van Zwitserland is een goede generale repetitie voor de Tour de France”, zegt ploegleider Nico Verhoeven. “We rijden niet voor niets met de drie kopmannen in deze wedstrijd. Het geeft ons de gelegenheid om de automatismen er in te slijpen. Bauke, Robert en Steven kunnen zo verder op elkaar ingespeeld raken. We gaan er voor om een goede wedstrijd neer te zetten, zonder druk op de uitslag te leggen. We moeten vooral zorgen dat we goed uit Zwitserland komen. De eerste week van de Tour is pittig, daar moeten we direct scherp zijn. Een goede uitslag in het klassement in Zwitserland is natuurlijk wel goed voor de moraal voor de Tour, dus we zullen niet nalaten onze kansen te pakken.”
Steven Kruijswijk en Robert Gesink waren enkele weken in de Sierra Nevada op hoogtestage. Bauke Mollema trainde ook in Spanje, maar dan thuis. Hij kijkt uit naar zijn eerste wedstrijd sinds de Ronde van Romandië. “Ik zit sinds half mei in Spanje en heb hier lekker kunnen trainen. Ik voel me goed, dus ik verwacht ook in Zwitserland in orde te zijn. Al in de eerste etappe weet je waar je staat met die aankomst bergop naar Verbier. Het belangrijkste is dat ik de ronde goed doorkom en wedstrijdritme op doe. En daarna met een goed gevoel richting de Tour de France.”
Laurens ten Dam is hersteld van zijn knieblessure die hij opliep in de Ronde van Californië, hij maakt in Zwitserland zijn rentree.
Selectie voor de Ronde van Zwitserland: Matti Breschel, Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Bauke Mollema, Grischa Niermann, Tom Jelte Slagter, Maarten Wynants en Laurens ten Dam.
Ploegleiders: Nico Verhoeven en Jan Boven.
Knut is niet meerquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom heb jij geen avatar?
Knut leeft voort in onze gedachten, herinneringen en mooie verhalen. Samen houden we hem levendquote:
Ik ging ook al meteen kijken.. Als je in deze rit in het peleton finished heb je dik verloren denk ikquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:57 schreef Spooky4u het volgende:
De 2e rit naar Verbier is nu niet bepaald makkelijk en vlak te noemen, of zie ik dat verkeerd?
Dus een makkelijke eerste week?
[ afbeelding ]
Zal toch ook wel op Eurosport (1 of 2) uitgezonden worden ?quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:19 schreef Marcoss het volgende:
Sporza heeft Suisse geschrapt toen er bezuinigd moest worden inderdaad. Werd vorig jaar nog wel uitgezonden door Exqi-sport, maar die is alleen in België te ontvangen, volgens mij. Maar er zal wel vast wel een stream komen..
Niet op ES.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zal toch ook wel op Eurosport (1 of 2) uitgezonden worden ?
Tennis is dan immers afgelopen dus daar zullen we geen last van hebben.
Ronde van Zwitserland 2007. Maar ik vind Crans Montana eigenlijk niet zo'n bijzondere klim. Verbier is volgens mij stukken lastiger.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:21 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Was dat in de TDS of in Romandië dat TD de rit naar Crans Montana won?
Moeten we al vrezen voor de Tour van Gesink?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:37 schreef Marcoss het volgende:
Regent al de hele dag in Lugano, terwijl de proloog in droge omstandigheden al vrij gevaarlijk is met die afdaling..
Verschillen zijn hier altijd groot. Zie proloog in 2011 en 2010 met hetzelfde parcours.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Pedroso het volgende:
Wel vrij grote verschillen voor een proloog, lijkt erop dat Moser erg goed gereden heeft.
Is dezelfde proloog als vorig jaar, toen waren de verschillen ook behoorlijk grootquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:40 schreef Pedroso het volgende:
Wel vrij grote verschillen voor een proloog, lijkt erop dat Moser erg goed gereden heeft.
Dan verstond ik het dus toch goed :-o Knap zeg!quote:
Logisch. Robert is niet van de prologen, plus hij komt net van hoogte af. Nog even acclimatiseren.quote:
Dit verbaast me heel erg aangezien ie de Dauphine nog moest laten schieten vanwege die knieblessure opgelopen in Californië.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:02 schreef ItaloDancer het volgende:
Laurens weer goed in vorm in Zwitserland
Dan lijkt mij een lekke band ook vreemd, als hij uiteindelijk maar 5 seconden achterstand heeft.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:50 schreef Pedroso het volgende:
Misschien wat gebeurd in het 1e deel (lekke band ofzo) ? Maar 5 seconden achter Gesink.
9 seconden achterquote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:02 schreef Pedroso het volgende:
Cance op weg naar de overwinning, 9 sec. voor .
Nee, 6 sec. ervoor ofzo.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:08 schreef Felagund het volgende:
Sagan maar 3 seconden achter Cancellara bij het tussenpunt.
Oh ja, dat was op Moser, die 3 sec.quote:
Prima, m.u.v. Mollema misschien, maar achquote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:15 schreef TheArt het volgende:
Slagter 9e in de proloog, Ten Dam 13e, Poels 18e, Terpstra 22e, Gesink 26e, Mollema 40e, Langeveld 43e en Kruijswijk 53e.
twitter:RGUpdate twitterde op zaterdag 09-06-2012 om 21:19:16De Nederlandse renners zijn het er over eens: Matti Breschel rijdt morgen vanaf km 0 op kop. Overmorgen ook. reageer retweet
Heb ik iets gemist ? Snap 'm niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:27 schreef Evertjan het volgende:
twitter:RGUpdate twitterde op zaterdag 09-06-2012 om 21:19:16De Nederlandse renners zijn het er over eens: Matti Breschel rijdt morgen vanaf km 0 op kop. Overmorgen ook. reageer retweet
Grapje hopelijk? Kijk anders even op teletekst pagina 801.quote:
Oh okee, moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat er een klimmetje inzat maar dacht dat een lange vlakke proloog wasquote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:36 schreef Felagund het volgende:
Slagter is redelijk explosief, dat klimmetje lag hem wel denk ik. Mollema zou je dan ook iets meer voorin verwachten .
Gesink is meestal gelijk goed na een hoogtestage.quote:Op zondag 10 juni 2012 08:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Na de zware hoogtestage van afgelopen week, verwacht ik niet dat Gesink, Kruijswijk en Mollema vandaag om etappewinst gaan meedoen.
Vorig jaar viel dat anders vies tegen.quote:Op zondag 10 juni 2012 09:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gesink is meestal gelijk goed na een hoogtestage.
Zo slecht\ was hij vorig jaar helemaal niet.quote:Op zondag 10 juni 2012 09:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vorig jaar viel dat anders vies tegen.
Bij het NK moest hij zelfs afstappen. Die hoogtestage van vorig jaar heeft hij in ieder geval niet goed verteerd.quote:Op zondag 10 juni 2012 09:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zo slecht\ was hij vorig jaar helemaal niet.
Dat was zijn 2e hoogtestage vorig jaar in Sankt Moritz. Zijn hoogtestage in Sierra Nevada verteerde hij stuk beter, al liet hij zich in Dauphine ook maar 2x zien.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het NK moest hij zelfs afstappen. Die hoogtestage van vorig jaar heeft hij in ieder geval niet goed verteerd.
Was die hoogtestage voor de Dauphine? Volgens mij liet hij daar de eerste etappes lopen. Ik hoop niet dat hij dat vandaag weer moet doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat was zijn 2e hoogtestage vorig jaar in Sankt Moritz. Zijn hoogtestage in Sierra Nevada verteerde hij stuk beter, al liet hij zich in Dauphine ook maar 2x zien.
Zijn hoogtestage in Sierra Nevada was voor de Dauphine. Toen had hij zich voorgenomen om zich slechts enkele dagen te testen, omdat hij na de Dauphine nog een keer op hoogtestage ging. Die hoogtestage ging naar Sankt Moritz.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Was die hoogtestage voor de Dauphine? Volgens mij liet hij daar de eerste etappes lopen. Ik hoop niet dat hij dat vandaag weer moet doen.
Daar heb je een punt. We zullen vanmiddag zien hoe het gaat.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Overigens haalt 1 mindere prestatie na een hoogtestage de stelling dat Gesink normaal gesproken gelijk goed is na een hoogtestage of zware trainingsperiode niet onderuit.
Nadat hij het Rabo-karretje in de poep had geredenquote:Op zondag 10 juni 2012 10:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het NK moest hij zelfs afstappen. Die hoogtestage van vorig jaar heeft hij in ieder geval niet goed verteerd.
Even alle etappes bekeken en vandaag of de laatste dag moet het toch wel gebeuren. Denk dat vandaag zelfs de zwaarste etappe is.quote:Op zondag 10 juni 2012 07:14 schreef Pedroso het volgende:
Ben benieuwd of de grote namen vandaag al het klassement gaan maken.
En eh, vergat even dat Breschel een Deen was...
jammer dat het nergens live te zien is vanmiddag.quote:Name Standing number Team Country
BAZZANA Alessandro 121 182 Team Type 1 - Sanofi TT1
ANDERSON Ryan 149 192 Spidertech Powered by C10 SPI
ik begin Eurosport steeds meer te waarderentwitter:dnelissen twitterde op zondag 10-06-2012 om 11:39:37Officiele start van de 7e rit in de #dauphine om 11:26. 155 man in koers en 125km voor de wielen. We zijn LIVE rond 14.15. Keep u posted. reageer retweet
Nog niet. Al staat er op firstrowsports al wel een link. Later op dit middag wel beschikbaar denk ik.quote:
Om 14:15 zijn ze al bijna binnen hoor.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:00 schreef Evertjan het volgende:
ik begin Eurosport steeds meer te waarderentwitter:dnelissen twitterde op zondag 10-06-2012 om 11:39:37Officiele start van de 7e rit in de #dauphine om 11:26. 155 man in koers en 125km voor de wielen. We zijn LIVE rond 14.15. Keep u posted. reageer retweet
Uitzending duurt ook maar half uurtje.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Om 14:15 zijn ze al bijna binnen hoor.
Klopt, maar dan zie je dus alleen de laatste 10 km met het huidige tempo (nog minder dan 40 km. te gaan). Een beetje weinig.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Uitzending duurt ook maar half uurtje.
Op sports-livez begint de eerste stream om 15:45.quote:
Gister was er één die Zwitsers praatte en een ander Duits. Er zijn ook Engelse streams trouwens.quote:
Serieus? Ik dacht dat Eurosport dit niet had?quote:Op zondag 10 juni 2012 13:03 schreef Steven184 het volgende:
Eurosport 2 vanaf kwart voor 4 als het goed is. Daarnaast zijn er genoeg livestreams te vinden via procyclinglive.com
Al gezien inderdaad op procycling. Alles begint om 15:45 neem ik aan dan?quote:Op zondag 10 juni 2012 14:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gister was er één die Zwitsers praatte en een ander Duits. Er zijn ook Engelse streams trouwens.
Mollema heeft niet op hoogte getraind.quote:Op zondag 10 juni 2012 08:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Na de zware hoogtestage van afgelopen week, verwacht ik niet dat Gesink, Kruijswijk en Mollema vandaag om etappewinst gaan meedoen.
Thanksquote:Op zondag 10 juni 2012 15:53 schreef BlaZ het volgende:
en live http://sports-livez.com/channel/ch-30.php
Hehe iddquote:Op zondag 10 juni 2012 15:59 schreef BlaZ het volgende:
Vanaf 16:30 met Engels commentaar. Maar goede cursus Frans dit
Inderdaad, baggerquote:Op zondag 10 juni 2012 16:40 schreef BlaZ het volgende:
Jeuj ze switchen naar volleybal, daar zat ik echt op te wachten
Mooi zo...dat luistert toch een stuk relaxter.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:43 schreef BlaZ het volgende:
http://sports-livez.com/channel/ch-32.php met Engels commentaar.
Op kruisje drukken? Moet je alleen even het kruisje vinden, dat is soms nogal lastig.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:43 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb wel een paar Engelse streams gevonden, maar daar zitten een paar reclamebanners in beeld die niet weg willen
Verbinding was eerst slecht, nu lijkt het een stuk beter te zijn.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:44 schreef BlaZ het volgende:
Alleen verbinding niet echt goed, ik blijf bij de Franse stream.
Dat Frans klinkt toch stukken ontwikkelderquote:Op zondag 10 juni 2012 16:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mooi zo...dat luistert toch een stuk relaxter.
Inderdaad, ik schakel terug naar de Franse.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:50 schreef franklop het volgende:
kwaliteit van de stream is ook wel om te huilen hier
Hier maar weer de Franse stream aangezet. Ik ben toch Mediterraans aan het koken, dus dat klinkt dan een stuk gezelliger op de achtergrond.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:50 schreef franklop het volgende:
kwaliteit van de stream is ook wel om te huilen hier
Moet net lukken denk ik.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:54 schreef franklop het volgende:
ZIjn ze wel op tijd binnen voor t voetbal? Denk het net niet of wel?
Italiaanse volkslied duurt toch ongeveer 3,5 uurquote:Op zondag 10 juni 2012 16:55 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat ze de aftrap wel uitstellen totdat ze binnen zijn.
Liquigas met de halve groep op kop voor een tussensprint waar voor de rest niemand aan mee doet.quote:
In 2009 waren er flinke verschillen op deze klim in de Tourquote:Op zondag 10 juni 2012 17:00 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat van de Nederlanders Poels de beste kans heeft om 'm te winnen. Zie ze wel met een redelijke groepje finishen.
Daarnaast is er niet heel veel meer klimwerk deze ronde, je zou denken dat ze daarom wel moeten/willen koersen.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In 2009 waren er flinke verschillen op deze klim in de Tour
Fleurt op omdat FdJ op kop gaat rijden. Lijkt wel zo'n lokale speaker bij een criterium in een klein dorp. Die worden ook altijd gek als een lokale favoriet of ploeg op kop rijdt.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Liquigas met de halve groep op kop voor een tussensprint waar voor de rest niemand aan mee doet.
Kan ook voor Velits zijn, reed in ieder geval een veel betere proloog gisteren.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:08 schreef Pedroso het volgende:
Leipo wat van plan ? OML op kop aan het rijden.
quote:Op zondag 10 juni 2012 17:14 schreef TheArt het volgende:
Mijn god, Frankrijk verliest gewoon de eerste set van Pakistan![]()
![]()
Was dat niet 1-2-3 voor Liquigas?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:16 schreef Pedroso het volgende:
Wout Poels 2e bij tussensprint. Heeft ambitie dus om voor de winst te gaan.
Uitslag stond in beeld. Dacht ook dat het er 3 van Liq. waren.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Was dat niet 1-2-3 voor Liquigas?
Ah andere tussensprint?
Die tussensprint van net was 1 Sagan met Oss en Viviani daarna.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Uitslag stond in beeld. Dacht ook dat het er3 van Liq. waren.
Lekker Nederlands weertje wel erbij.quote:
naja een poging om het tempo op te hogen wellicht?quote:
Het gaat meer om de koers hard te maken voor Gesink denk ik.quote:
http://sports-livez.com/channel/ch-30.phpquote:Op zondag 10 juni 2012 17:28 schreef Gillingham het volgende:
Stream ligt er hier uit. Bij jullie niet dus...?
Ja, die is dus nog niet in topvorm.quote:
Die had ik ook inderdaad. Doet het nu weer wel.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
http://sports-livez.com/channel/ch-30.php
Ondertussen ligt Schleck al wel een halve minuut voorop.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:32 schreef TheArt het volgende:
Kruijswijk oogt me de hele tijd al heel scherp.
Ten Dam is niet goed genoeg.quote:
Verschil blijft nu rond de 30 seconden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |