quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:53 schreef SuperImposed het volgende:
onder de 20 euro![]()
![]()
prachtig dit
fuck de dombo's die aandelen kochten van dat klote bedrijf
world online nummer 2quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:53 schreef SuperImposed het volgende:
onder de 20 euro![]()
![]()
prachtig dit
fuck dat klote bedrijf
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:53 schreef SuperImposed het volgende:
onder de 20 euro![]()
![]()
prachtig dit
fuck dat klote bedrijf
Thxquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
back to the future, je bedoelt zeker 27 Juli.
Maar als niemand die aandelen meer kopen wil kan iemand die z'n aandelen kwijt wil toch niet kwijt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Vanaf morgen kunnen er meer aandelen verkocht worden. De totale verhandelbare voorraad wordt de komende maanden ruim 5 keer zo groot. Zal mij benieuwen
Not sure if kidding...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar als niemand die aandelen meer kopen wil kan iemand die z'n aandelen kwijt wil toch niet kwijt?
Technisch gezien heeft 'ie gewoon gelijk, als niemand de aandelen wil kopen raak je ze niet kwijt. Dat zal in dit geval niet gebeuren, maar goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Not sure if kidding...
Er is uiteraard altijd iemand die de aandelen wil kopen, als je vandaag 100 miljoen aandelen kwijt wilt, raak je die vandaag kwijt. Alleen niet tegen een al te hoge koers.
Als niemand ze wil kopen is de waarde 0, dan kan je ze wel weggooien.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:41 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Technisch gezien heeft 'ie gewoon gelijk, als niemand de aandelen wil kopen raak je ze niet kwijt. Dat zal in dit geval niet gebeuren, maar goed.
Dat niemand iets op dit moment wilt kopen betekent niet dat dit in de toekomst ook zo zal zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als niemand ze wil kopen is de waarde 0, dan kan je ze wel weggooien.
Dat was gisteren, Wall Street is nog niet openquote:
Hij staat al wel 2% in de min pre-market dus we gaan vandaag wel even een nieuwe all-time low zienquote:
En anders morgen zeker!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:59 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hij staat al wel 2% in de min pre-market dus we gaan vandaag wel even een nieuwe all-time low zien
Account bij Interactive Brokers openen, margin storten, stukken verkopen, en zorgen dat je genoeg margin hebt en aan de knoppen blijven zitten. Easyquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En anders morgen zeker!
* RemcoDelft zou short willen gaan maar weet niet hoe
Of een Agressieve synthetische shortpositie bouwen met optiesquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Account bij Interactive Brokers openen, margin storten, stukken verkopen, en zorgen dat je genoeg margin hebt en aan de knoppen blijven zitten. Easy
Ik zou ze meteen verkopen, ze zijn gigantisch overgewaardeerd. Falliet gaan is een ander uiterste, maar slechts een schim worden van wat ze nu (waard) zijn is helemaal niet onrealistisch.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef gebrokenglas het volgende:
'k zou niet weten of ik die aandelen zou verkopen mocht ik ze hebben en morgen vrij komen.
Beter wachten op wat betere koersen. Failliet gaan doet Facebook toch niet.
Dat zegt niet zo veel hoor; kijk maar naar Amazon die heeft ook een P/E van 285,2, die stijgt ook nog stug door.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik zou ze meteen verkopen, ze zijn gigantisch overgewaardeerd. Falliet gaan is een ander uiterste, maar slechts een schim worden van wat ze nu (waard) zijn is helemaal niet onrealistisch.
De P/E zegt inderdaad niet alles; als de E behoorlijk hard gaat stijgen is er niets mis met een hoge P/E. Bij FB zie ik de E alleen niet zo snel tot een niveau stijgen dat het de huidige extreme P/E rechtvaardigd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:04 schreef Taciho het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo veel hoor; kijk maar naar Amazon die heeft ook een P/E van 285,2, die stijgen ook nog stug door.
Omdat de koersen van Google realtime zijn en de koersen van Nasdaq hebben een vertraging van 15 minutenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kan het dat http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:FB vrolijk koersen aangeeft (+2.65% momenteel) terwijl http://www.nasdaq.com/symbol/fb zegt "Market Closed"?
Terugkopen kost je nog steeds 20 dollares... waarom zouden ze dat doen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:14 schreef Perrin het volgende:
Is het theoretisch gunstig voor Facebook om deze vrijkomende aandelen zoveel mogelijk op te kopen?
Verkopen voor $40 en terugkopen voor $20 lijkt me een leuke handel..
Omdat je in theorie (als je alles terugkoopt voor $20) zo met de helft van al het ingelegde geld blijft zitten en eigenaar bent van alle aandelen: geen lastige aandeelhouders, wel een berg cash.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:31 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Terugkopen kost je nog steeds 20 dollares... waarom zouden ze dat doen?
Maakt niet uit er zijn twee klasse aandelen en Zuckerberg heeft meer dan 50% stemrecht.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat je in theorie (als je alles terugkoopt voor $20) zo met de helft van al het ingelegde geld blijft zitten en eigenaar bent van alle aandelen: geen lastige aandeelhouders, wel een berg cash.
Je vergeet dat lang niet alles terug te kopen is voor de helft van het geld. De aandelen die verkocht zijn, waren slechts een fractie van wat er nu (en de komende maanden) op de markt komt. Dat zijn aandelen die in het verleden voor centen (!!) per stuk verkocht zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:00 schreef Perrin het volgende:
Omdat je in theorie (als je alles terugkoopt voor $20) zo met de helft van al het ingelegde geld blijft zitten en eigenaar bent van alle aandelen: geen lastige aandeelhouders, wel een berg cash.
Ik was er net naar op zoek: "Vol / Avg. 157.55M/30.89M"quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Gisteren ruim 5 keer meer FB-aandelen verhandeld dan gemiddeld
over een half jaar kosten ze 1,75 dollarquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik was er net naar op zoek: "Vol / Avg. 157.55M/30.89M"
Vandaag zal hetzelfde zijn, op naar de 17 dollar.
Voor het grootste deel de schuld van de bank, toch? Natuurlijk met instemming van Mark, maar toch. Facebook had dit niet gewild. Wel veel cash maar niet al die negatieve publiciteit rond deze aderlating.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:33 schreef Whuzz het volgende:
Misschien het overwegen waard om het bedrijf te hernoemen naar Facepalm
Maar goed, als zo'n IPO zo enorm overhyped is kan het niet anders dan zo verlopen.
Ik doe niet aan speculeren, maar als ik dat zou doen zou ik shorten of Facebook en Bitcoin. Safe bets!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoeveel van jullie zitten te shorten op facebookaandelen dat zou dan toch gouden bergen moeten kunnen opbrengen.
De Facepalm zit niet bij de gasten die met Zuckerberg zijn bar-mitswa hebben gevierd en nu barsten van het geld denk ik. Eerder bij de lui die de aandelen voor de hoofdprijs hebben gekocht.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:33 schreef Whuzz het volgende:
Misschien het overwegen waard om het bedrijf te hernoemen naar Facepalm
Maar goed, als zo'n IPO zo enorm overhyped is kan het niet anders dan zo verlopen.
Ik zit short op FB ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoeveel van jullie zitten te shorten op facebookaandelen dat zou dan toch gouden bergen moeten kunnen opbrengen.
bron: http://www.nu.nl/internet(...)cebook-pijnlijk.htmlquote:'Mark Zuckerberg noemt koers Facebook pijnlijk'
AMSTERDAM - Mark Zuckerberg heeft zijn zorgen geuit over de dalende koers van Facebook. Tot nu toe wilde hij nog niet van een probleem spreken, maar nu noemde hij de situatie 'pijnlijk'. Hij deed dat begin augustus tijdens een bespreking met medewerkers van het bedrijf, aldus anonieme bronnen die bij de bespreking waren tegenover the Wall Street Journal.
Donderdag kelderde de koers van Facebook met ruim 6 procent. Vroege investeerders mochten vanaf die dag hun aandelen verkopen. Aangezien de beurskoers sinds de introductie in mei met 48 procent gedaald is, werden er donderdag veel aandelen verhandeld.
Medewerkers
In oktober, november en december mogen veel medewerkers hun aandelen ook gaan verkopen. Nu staan die nog vast om een massale verkoop te voorkomen. Tijdens de bespreking stelde Zuckerberg voor de eerste keer dat de verkoop van aandelen het bedrijf zou kunnen schaden. Hij noemde de situatie waarin investeerders massaal hun Facebookaandelen van de hand doen 'pijnlijk'. 14 november komen er ruim 1 miljard aandelen vrij. Zuckerberg hoopt met de bespreking misschien medewerkers ervan te overtuigen hun aandelen vast te houden.
Dus eigenlijk heeft hij zijn medewerkers ook nog bestolen (door ze een illusionaire bonus te geven in de vorm van 'waardeloze' aandelen)?quote:Tijdens de bespreking stelde Zuckerberg voor de eerste keer dat de verkoop van aandelen het bedrijf zou kunnen schaden. Hij noemde de situatie waarin investeerders massaal hun Facebookaandelen van de hand doen 'pijnlijk'. 14 november komen er ruim 1 miljard aandelen vrij. Zuckerberg hoopt met de bespreking misschien medewerkers ervan te overtuigen hun aandelen vast te houden.
Bestolen. Get real. Zelfs de koffiejuffrouw kan haar aandelen tegen de huidige koers nog voor meer dan een miljoen kwijt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:16 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft hij zijn medewerkers ook nog bestolen (door ze een illusionaire bonus te geven in de vorm van 'waardeloze' aandelen)?
Nu hebben ze het in het bericht over nog 1 miljoen aandelen die door medewerkers gedumpt kunnen worden. Er zijn volgens wiki 2000 medewerkers dus deze hebben gemiddeld dan maar 500 aandelen, tegen een koers van 20 dollar kom ik toch maar op 10.000 dollar ipv meer dan een miljoen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bestolen. Get real. Zelfs de koffiejuffrouw kan haar aandelen tegen de huidige koers nog voor meer dan een miljoen kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |