abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2012 @ 05:42:48 #1
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507826
Ik weet niet goed waar ik moet plaatsten,

ik zal proberen m'n verhaal te doen, ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg.

Een kennis/vriend van me gaat elk jaar op vakantie naar een ver land, meestal naar Tibet of Cambodja, dat soort landen, hij gaat dan meestal in oktober/november/december, om te overwinteren en de kerst hier niet in de kou te moeten doen
hij doet dat elk jaar sowieso soms 2 keer per jaar en blijft dan max 3 maanden weg.

Hij komt dan regelmatig op MSN op z'n laptop, zodra de verbinding dat toelaat, is niet altijd geweldige verbinding gezien het gebrek aan facilliteiten in die landen

Zoals deze keer, maar nu issie ie al 7 maanden weg en laatste contact was in januari.

Hij redt zich normaal gesproken wel, maar ik begin toch een klein beetje ongerust te worden nu.

Als ik z'n gsm bel: "is om technische reden afgesloten"
Als ik langs z'n huis ga staat alles er net zo bij als 7 maanden geleden (rolluik dicht en dat soort dingen, alles ongewijzigd)

Nu ken ik verder niet zo heel veel mensen uit z'n omgeving, alleen z'n moeder eigenlijk, maar van haar weet ik alleen der naam en waar ze woont, heb geen telefoonnummer oid (ze is ook aan het dementeren, weet niet of ik der moet gaan lastigvallen)

Hij woont in een huurwoning, kan ik nou de woningbouw bellen of er iets aan de hand is? (als in: wordt de huur nog betaald?)

Ik weet niet precies wat ik kan doen en in hoeverre ik me hier druk om moet maken

[ Bericht 0% gewijzigd door klabbakus op 06-06-2012 05:49:37 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 05:53:19 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_112507834
Hoi,

Ik zou toch eens contact opnemen met de moeder. Ik weet niet hoe dementerend zij is, maar meestal is er dan toch ook wel begeleiding/verzorging oid. die je verder kunnen helpen. Verder heb je toch ook geen enkel aanknopingspunt?
Als mensen langere tijd, bv. de door jou genoemde 7 maanden, niets van zich laten horen is het wmb. logisch dat je je zorgen gaat maken.

Succes met je "zoektocht" :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:04:42 #3
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507850
Ik ken een paar vrienden van hem, maar die weten helemaal van niks, die wisten niet eens dat ie weg was :S (ik: ja dat doet ie toch elk jaar!! maar dan reageren ze erg lakoniek), verder heb ik niet veel aanknopingspunten.

Ik weet bij welke woningbouwstichting ie zit, maar vraag me af of die info verstrekken aan derden

En die ma is behoorlijk ver heen, ik vraag me af of ik daar info vandaan krijg (mja, moet ik gewoon proberen idd)

Is politie bellen een optie?

offtopic: zo 'leuk' he die googleadds :r vliegreizen van Arke, like wtf simpel algoritme

[ Bericht 2% gewijzigd door klabbakus op 06-06-2012 06:10:16 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:10:43 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_112507856
Als dat volgens jou de beste optie is zou ik dat gewoon doen. Of het wat oplevert?
Het is toch vreemd dat mensen zo lang niets van zich laten horen? Op een bepaald moment zou ik toch iets van mij laten horen; alleen al omdat ander emensen zich anders onterecht zorgen zouden gaan maken.Volgens mij moet je in dit soort situaties op je gevoel afgaan.
Als jij het gevoel hebt dat er iets niets klopt, is de kans aanwezig dat er ook echt iets niet klopt. Je begint dit topic toch ook niet voor niets op zo´n on-christelijk tijdstip? ;)

NB. Ik zit in Amerika, krijg hier andere advertenties, kennelijk. :)
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:12:26 #5
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507858
Ik weet ook eigenlijk voor 98% dat er iets niet klopt, maar waar moet ik beginnen?

Woningbouw bellen, lokale politiebureau, z'n moeder die niks meer weet
Ik heb het gevoel dat dat niet veel gaat opleveren, maar ik moet ergens beginnen idd
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:14:19 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_112507865
Politie kan je volgens mij wel verder helpen/verwijzen naar ambassade oid.
Je moet toch ergens beginnen?
Als je niets doet baal je alleen maar van jezelf. Nu en achteraf.
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:24:35 #7
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507882
Er is geen Nederlandse ambassade in Cambodja

Mja, er moet toch ergens iets bekend zijn als ie in de gevangenis zit ofzo, ik zal de zoektocht wel gaan starten dan.
pi_112507888
Vervelende/aparte situatie. Succes met zoeken TS!
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:32:42 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_112507899
quote:
Een kennis/vriend van me gaat elk jaar op vakantie naar een ver land, meestal naar Tibet of Cambodja, dat soort landen, hij gaat dan meestal in oktober/november/december, om te overwinteren en de kerst hier niet in de kou te moeten doen
hij doet dat elk jaar sowieso soms 2 keer per jaar en blijft dan max 3 maanden weg.
Volgens mij heb je teveel Discovery Channel gekeken, want dit is typisch zo'n Locked Up Abroad kerel, die zijn snoepreisjes betaalt door 2 keer per jaar drugs uit verre landen te smokkelen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:35:11 #10
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 06:28 schreef BarrieButsers het volgende:
Vervelende/aparte situatie. Succes met zoeken TS!
Zit ik in het goede subforum? ik ben niet 100% thuis op Fok, is er geen reizen of iets anders? waar dit thuishoort?
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:36:23 #11
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 06:32 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Volgens mij heb je teveel Discovery Channel gekeken, want dit is typisch zo'n Locked Up Abroad kerel, die zijn snoepreisjes betaalt door 2 keer per jaar drugs uit verre landen te smokkelen.
Heeft niks met drugs te maken, maar er kan iets aan de hand zijn
pi_112507910
En hij reageert ook niet op mailtjes?

Ik zou denk ik eerst langs die moeder gaan en proberen toegang te krijgen tot zijn huis.

Dan kun je uit gaan zoeken in welk hotel hij zit. En vervolgens vanaf dat punt rond gaan bellen?

Informeren bij de politie wat zij voor je kunnen doen kan natuurlijk nooit kwaad.

Succes :s)
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:42:07 #13
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 06:37 schreef hugsy33 het volgende:
En hij reageert ook niet op mailtjes?

Ik zou denk ik eerst langs die moeder gaan en proberen toegang te krijgen tot zijn huis.

Dan kun je uit gaan zoeken in welk hotel hij zit. En vervolgens vanaf dat punt rond gaan bellen?

Informeren bij de politie wat zij voor je kunnen doen kan natuurlijk nooit kwaad.

Succes :s)
Ja eerste 2 hotels heb ik, maar hij trekt rond, is ook geen geplande toerbus reis die ie doet, en laatste mail is uit januari
pi_112507931
Heeft hij broers of zussen?
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:53:03 #15
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112507956
Bedankt voor de reacties tot nu toe! (maar is alleen medeleven en geen concrete dingen, nofi, maar ik hoop op een juiste instantie of punt waar ik terecht kan)

ik ga van de week wel wat bellen dan, en ook bij z'n buren aanbellen (z'n post in de brievenbus stapelt ook niet op, maar die doet ie meestal redirecten naar postkantoor zodat je dat later ophaalt)
A4 in brievenbus gooien is misschien ook een optie, maar nogmaals ik weet praktisch zeker dat er iets mis is

Ik hoop op een reactie die meteen weet waar ik heen moet bellen (welke overheidsinstantie oid)
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:57:34 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_112507967
Heeft ie geen Facebook of Hyves account die ie af en toe update?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 6 juni 2012 @ 06:58:39 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112507970
Je zou met het Ministerie van Buitenlandse Zaken kunnen bellen. Als hij opgepakt is oid dan zouden zij daar, in theorie vlgs mij, van op de hoogte gesteld moeten worden door het land waar hij zit, maar Cambodja is natuurlijk geen model- land. ;)
pi_112507972
Je zou het ministerie van buitenlandse zaken bellen, of ze via een eventuele andere ambassade/consulaat/wat dan ook iets van hem vernomen hebben. Anders zou ik het ook niet weten. Succes ermee!
pi_112508037
Ik zou gewoon beginnen met contact opnemen met de mogelijkheden die je zelf al noemt (moeder, politie, woningbouw etc.). Valt altijd te proberen en misschien kom je mee te weten of kunnen zij je weer doorverwijzen naar iemand anders. Ministerie van Buitenlandse Zaken is ook een goeie natuurlijk. Maar zou gewoon wat gaan proberen dus, kan je alleen maar wijzer van worden. Van de huur kan ik me trouwens voorstellen dat die per automatische afschrijving betaald wordt.

Verder misschien toch proberen met anderen in zijn omgeving in contact te komen. Misschien zijn er via moeder contactgegevens van anderen te krijgen?

Heeft hij wel iets van vast werk als hij in Nederland is? Misschien op die manier nog iets proberen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Naamah op 06-06-2012 07:32:59 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 6 juni 2012 @ 07:19:21 #20
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_112508062
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 06:04 schreef klabbakus het volgende:
Ik ken een paar vrienden van hem, maar die weten helemaal van niks, die wisten niet eens dat ie weg was :S (ik: ja dat doet ie toch elk jaar!! maar dan reageren ze erg lakoniek), verder heb ik niet veel aanknopingspunten.

Ik weet bij welke woningbouwstichting ie zit, maar vraag me af of die info verstrekken aan derden

En die ma is behoorlijk ver heen, ik vraag me af of ik daar info vandaan krijg (mja, moet ik gewoon proberen idd)

Is politie bellen een optie?

offtopic: zo 'leuk' he die googleadds :r vliegreizen van Arke, like wtf simpel algoritme
Zo te horen is hij niet de populairste thuis.
  Boks-Chick woensdag 6 juni 2012 @ 07:50:19 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112508258
shit, lijkt me klote dit!
Succes met je zoektocht, hopelijk heb je snel een antwoord.
lolwut
pi_112508296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 06:24 schreef klabbakus het volgende:
Er is geen Nederlandse ambassade in Cambodja

Mja, er moet toch ergens iets bekend zijn als ie in de gevangenis zit ofzo, ik zal de zoektocht wel gaan starten dan.
Nederlandse Ambassade Cambodja wordt vertegenwoordigd door de Nederlandse Ambassade in Thailand.

+66 (0)2 3095200

http://www.nederlandse-ambassade.nl/cambodja.html

Astu.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 08:18:56 #23
138438 crew  Pizzakoppo
pi_112508465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 06:57 schreef Flurry het volgende:
Heeft ie geen Facebook of Hyves account die ie af en toe update?
Verrek, dat we daar nog niet aan hadden gedacht!
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:21:51 #24
79966 dekilo
Stam is ok
pi_112508496
Is het ook niet zo dat als hij naar 1 van die landen gaat een visum nodig heeft wat ondertussen wel verlopen zal zijn.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  Forum Admin woensdag 6 juni 2012 @ 09:03:05 #25
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_112509028
Ik zou erg oppassen met die moeder. Zeker al ze aan het dementeren is kunnen dit soort berichten voor heel veel onrust zorgen. Had de kerel verder geen werk of andere verplichtingen? Misschien dat hij daar wel een verklaring heeft gegeven voor zijn verlengde afwezigheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')