Dit ja.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:40 schreef Kirov het volgende:
Wat een lelijke tatoeage zeg die iron throne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ons een beetje nieuwschierig makenquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:37 schreef Gwywen het volgende:
Ehm... ik weet niet meer hoe ik eraan ben gekomen.
Ja, zie linkje hierboven. Dat is de versie die ik ook heb.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:11 schreef MAHL het volgende:
Geen passage die je je kunt herinneren en kunt intypen in Google? Geschiedenis van je browser?
Ik was na de Lord of the Rings films en - boeken, zo rond 2001, op zoek naar nog zo'n lekker dik fantasyboek en heb lukraak het eerste boek van GRRM gekocht omdat dat het dikste was dat er stondquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:36 schreef MAHL het volgende:
Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met het lezen van de boeken? Door de serie? Ik had boek één toen gekocht omdat ik van horen zeggen had dat het erg tof scheen te zijn, vlak voordat de serie uitkwam was dat
Idem. Ben na season 1 begonnen aan boek 2. Als ik 5 ooit nog een keer uit krijg, begin ik denk ik overnieuw vanaf GoT.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Door de serie. Daarvoor had ik er nog nooit van gehoord.![]()
Het eerste boek van de Sword of Truth serie van Terry Goodkind is erg leuk, daarna wordt het wat minder. Als je van scifi houdt is Ender's Game van Orson Scott Card (en evt de rest van de serie, maar het boek staat prima op zich) sowieso een must-readquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Door de serie. Daarvoor had ik er nog nooit van gehoord.![]()
Hoewel het wel het genre boeken is wat ik normaal lees. Hebben jullie trouwens nog aanraders voor soortgelijk leesvoer?
Ik kan Hyperion en Endymion van Dan Simmons aanbevelen. Is geen fantasy, maar sci-fi. Maar wel heeeel goed en vier lekkere dikke boeken
Ik ben ruim voor de serie begonnen. Ik denk zo tegen 2008.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:36 schreef MAHL het volgende:
Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met het lezen van de boeken? Door de serie? Ik had boek één toen gekocht omdat ik van horen zeggen had dat het erg tof scheen te zijn, vlak voordat de serie uitkwam was dat
quote:Er zijn geen exemplaren beschikbaar om te reserveren.
De Dunk & Egg boekjes!quote:Op zondag 10 juni 2012 17:10 schreef ems. het volgende:
Ik ben boek 5 extra langzaam aan het lezen om dat dodelijke punt dat je niets meer te lezen hebt te vermijden
Baelish heeft z'n eigen agenda. Zijn doel lijkt vooralsnog zo veel mogelijk chaos creëren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:11 schreef Kirov het volgende:
Hmm, ik ben net ergens achter gekomen denk ik![]()
Plot Petyr Baelish samen met de Tyrells om oorlog te voeren om de Iron Throne?
Joffrey is vermoord met dat haarnetje van Sansa wat ze kreeg van Dontos. Het haarnetje was van die oma maar was aan Dontos gegeven door Petyr. Zou Petyr misschien proberen om de North en de Vale onder zich te krijgen door dat huwelijk van Sansa en om vervolgens met de Tyrells de Iron Throne te veroveren?
Het was me namelijk compleet ontgaan dat Petyr dat haarnetje via Dontos aan Sansa gaf
SPOILER: boek 3 of 4 of zoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft nu Harrenhal en waarschijnlijk ook The Vale, ik denk dat hij iets heel groots van plan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar kun je Janos Flynt nog aan toevoegen, die twee weken dat hij 't in z'n bezit had voor hij naar the Wall werd gestuurd.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]Wut? Ik kan me zoiets niet eens herinnerend, even opzoekenSPOILER: boek 3 of 4 of zoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
SPOILER: boek 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:25 schreef Kirov het volgende:
[..]
Wut? Ik kan me zoiets niet eens herinnerend, even opzoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:33 schreef Gwywen het volgende:
[..]In boek vier heb ik stukken overgeslagen omdat ze saai waren, heb ik nu wel spijt vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
Ben ik volledig met je eens. Vooral de 'Essos-hoofdstukken' vond ik alles bij elkaar nogal langdradig.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:04 schreef Saavedra het volgende:
Ik heb de kritiek op AFFC nooit echt gesnapt, ik vond het zeker niet minder dan de eerste drie boeken. ADWD daarentegen was bij vlagen wel ontzettend moeilijk doorkomen.
Het is me alleen niet echt duidelijk of Jon Connington toen greyscale op liep of daarvoor al.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:04 schreef Angelof9 het volgende:
En Tyrion die paardje rijdt op een varken gaat natuurlijk ook nergens over. Alleen dat hoofdstuk dat hij op die boot zit en in het water valt was interessant.
Ik had het wel gedaan, er staan zo veel leuke details en subplots in de boeken wat niet in de serie terugkomt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:48 schreef SteveBudin het volgende:
Heeft het zin om de boeken (deel 1 & 2) te lezen als je de serie al hebt gezien? Is het allemaal hetzelfde of zijn de verschillen groot genoeg om het boeiend te houden. Heb geen zin om 1000+ pagina's te gaan lezen waarbij ze precies hetzelfde vertellen als seizoen 1 & 2 van de serie.
Persoonlijk lees ik liever eerst het boek voordat ik de film/serie kijk zodat je de setting zelf in kan vullen maar dat gaat nu dus niet.
ps. Ik lees niet mee in de topics in TV vanwege spoilers (moet seizoen 2 nog afkijken).
Ik denk toen. Tijdens het redden van Tyrion. Begrijp alleen niet waarom Tyrion het niet heeft.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het is me alleen niet echt duidelijk of Jon Connington toen greyscale op liep of daarvoor al.
Boek 1 zit niet heel ver van de serie, wel sommige delen een heel stuk uitgebreider. Boek 2 scheelt een heel stuk van de serie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:48 schreef SteveBudin het volgende:
Heeft het zin om de boeken (deel 1 & 2) te lezen als je de serie al hebt gezien? Is het allemaal hetzelfde of zijn de verschillen groot genoeg om het boeiend te houden. Heb geen zin om 1000+ pagina's te gaan lezen waarbij ze precies hetzelfde vertellen als seizoen 1 & 2 van de serie.
Persoonlijk lees ik liever eerst het boek voordat ik de film/serie kijk zodat je de setting zelf in kan vullen maar dat gaat nu dus niet.
ps. Ik lees niet mee in de topics in TV vanwege spoilers (moet seizoen 2 nog afkijken).
Misschien toch Targaryen-bloed?quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:43 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik denk toen. Tijdens het redden van Tyrion. Begrijp alleen niet waarom Tyrion het niet heeft.
Spoilers!
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb echt iets uberdoms gedaan. Ik heb geen idee hoe maar ik heb een deel van A Storm of Swords overgeslagen namelijk de Red WeddingHet enige dat ik daar van weet is dat Sansa verteld werd over de dood van haar moeder en Robb en dat Arya en the Hound ineens heel ergens anders waren dan ik dacht.
Ik heb de pocketeditie in het Engels. Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer moet gaan bladeren om het tussenstuk nog te lezen? Onderstaand is gekopieerd van wikipedia en het schuingedrukte heb ik dus overgeslagen. Ik heb ook het stuk van Craster's Keep gemist. Ik ga zo echt even bladeren want dit is natuurlijk echt stom zo. Ik heb het boek uitgelezen omdat ik dacht dat er weer eens iets belangrijks gemeld werd waar hoofdstukken later pas duidelijkheid over komt.Catelyn, chapter 51 lees ik op wiki...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe je zoiets hebt kunnen overslaan is mij een raadsel overigens, wel kut voor je.Money won is twice as sweet as money earned.
Er staat me iets bij dat dat gerucht ooit al eens is ontkracht door GRRM zelf.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er zelf nooit zo in geloofd, in ieder geval.
Ik heb dit ook nog nooit eerder gehad, ik snap er niets van. Ik lees altijd voor ik ga slapen en val dan regelmatig al lezend in slaap. Maar het is me nog nooit eerder overkomen dat ik dan zonder het door te hebben ergens anders verderging dan waar ik gestopt ben. Ik heb net ontdekt waar het fout is gegaan, ik ben bij bladzijde 419 in slaap gevallen. Het moment waarop Jaime Harrenhall wordt binnengeparadeerd voor Roose Bolton. Tijdens het voetbal maar eens verder kijken waar ik het weer opgepakt hebquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:16 schreef neilpad het volgende:
[..]
Catelyn, chapter 51 lees ik op wiki...
Hoe je zoiets hebt kunnen overslaan is mij een raadsel overigens, wel kut voor je.
Een jaar geleden op 1 juni poste hij een vergelijkbare post:quote:This is for those who complain I never blog about my work. (I do, but not often. I prefer to announce when something is finally done, rather just endless reiterations of "I am working on X, I am working on Z," and I am never going to be one of those "I wrote three pages today" writers. Sorry, that's not how I roll).
One little monkey off my back:
THE LANDS OF ICE AND FIRE -- also known as "the map book" -- is now DONE AND DELIVERED, and scheduled for publication at year's end.
Monkeys remaining on my back? Lots o' them:
THE WINDS OF WINTER. Also known as "Son of Kong." Working on it. Lots to do.
THE WORLD OF ICE AND FIRE. The concordance. Elio and Linda are my partners on this one, a compendium of the history and legends of the world of Westeros. A coffee table book, lots of gorgeous art from such talents as Ted Nasmith, Justin Sweet, and others. Making good progress on this one of late, lots of great historical stuff that I think my readers will enjoy. Never before revealed details of Aegon's Conquest, the War With the Faith, The Dance of the Dragons, the Paramours of Aegon the Unworthy, etc.
Poul Anderson story. An original short story for the Poul Anderson tribute anthology. Way, way overdue, but I am getting to it.
Dunk & Egg #4, An original novella of Dunk & Egg. Working on it. Hope to have it done by worldcon. It's scheduled to be published in
DANGEROUS WOMEN. A huge crossgenre anthology that Gardner Dozois and I are doing for Tor. Largely complete, except for Dunk & Egg. Well, we're waiting for three rewrites, but my own story will likely be the last one in, then we can move this one to "done and delivered."
LOWBALL. Volume twenty-two in the Wild Cards series. Working on that one with Melinda Snodgrass, my co-editor. Late, but almost done, a few last sections remain to be completed.
OLD MARS. Original anthology for Bantam, coedited with Gardner Dozois. Three-quarters done, a few stories still due in, three or four rewrites in progress. Not due quite yet.
OLD VENUS. The sequel to Old Mars. Well back in the pipeline, not due for a year.
ROGUES. Big crossgenre anthology I am doing with Gardner Dozois. One story already in, several in progress, but there's lots of time on this one too.
So there we are...
No more monkeys, please. Don't write to me with any tempting offers or cool new projects. I am practicing saying No.
No, no, no, no, no. Sorry, can't, pass, no way, count me out, too busy, no, no, no, thanks but no thanks, no thanks, no thanks.
I love my monkeys, but I have enough.
Als je deze posts naast elkaar legt kun je concluderen dat hij van de 'monkeys on his back' van een jaar geleden de volgende drie dingen heeft klaargespeeld:quote:Here's the stuff I am dealing with right now:
-- reviewing pitch proposals and putting together the overplot for the new Wild Cards mosaic novel, LOWBALL,
-- writing the first draft of my script for episode nine of season two of the HBO series GAME OF THRONES, "Blackwater," and damn, but this one is a bitch of an adaptation, the original author made the damn battle way too big and too expensive,
-- working on a Nicholas van Rijn story for the Poul Anderson tribute anthology Gardner Dozois and Greg Bear are editing (an especially noisy monkey, since the deadline was today and the story is a long way from being done),
-- getting back into THE WORLD OF ICE AND FIRE, the long-promised concordance I am doing with Elio and Linda, which is almost three years late at this point, and needs to be finished and delivered by year's end,
-- roughing out the next Dunk and Egg novella, the next story in the queue after I finished the "Blackwater" script and the Poul Anderson story,
-- planning for a long summer of travel: the visit to Poland and Slovenia, the book tour, San Diego comicon, worldcon in Reno, Bubonicon, and maybe another trip overseas in the fall for the HBO show, depending,
-- working on a complete redesign of my website, much needed and long potsponed,
-- supervising and reviewing and approving materials for the games, the cards, the video games, the comic books, the replica swords, the miniatures, etc, etc.
I am exhausted just typing about it.
And behind all that, of course, lurks Son of Kong: the WINDS OF WINTER.
Typisch uitstelgedrag. Deed ik vroeger ook; normaal kon ik de afwas wel een week laten staan toen ik studeerde. Maar als ik een tentamen in het verschiet had kon ik dat alleen voorbereiden als alles superschoon was.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Angelof9 het volgende:
Hij is ook wel met absurd veel dingen tegelijkertijd bezig.
Ach, een jaartje of 4/5, heb je ff?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:28 schreef InGebruik het volgende:
Zojuist boek 5 uit dus kan me hier nu ook veilig vertonen. Boek 5 viel iets wat tegen al gebeurd er tegen het eind aan toch nog wel weer het een en ander waar je erg benieuwd naar bent hoe dat verder gaat.
Boek 6 gaat zeker nog een hele tijd duren?
Och, hebben we tenminste iets om naar uit te kijken en te speculerenquote:
Pff.. dan is de serie ongeveer al bij. En daarna komt waarschijnlijk nog 1 boek of zit ik nu mis?quote:
Sowieso de Dunk & Egg verhalen, drie stuks tot nu toe, spelen ook in Westeros maar dan 80 jaar eerder.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Pff.. dan is de serie ongeveer al bij. En daarna komt waarschijnlijk nog 1 boek of zit ik nu mis?
Zag op de vorige pagina al een kleine discussie ontstaan over andere boeken die leuk voor je kunnen zien als je van ASOIAF houdt. Iemand die me iets aan kan raden? Ben helemaal niet zo'n lezer maar met de vakantie eraan is het misschien wel leuk.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Pff.. dan is de serie ongeveer al bij. En daarna komt waarschijnlijk nog 1 boek of zit ik nu mis?
Zag op de vorige pagina al een kleine discussie ontstaan over andere boeken die leuk voor je kunnen zien als je van ASOIAF houdt. Iemand die me iets aan kan raden? Ben helemaal niet zo'n lezer maar met de vakantie eraan is het misschien wel leuk.
Hmm, die boekjes moet ik nog steeds een keer bestellen. Had ze wel gedownload maar dan staan ze niet mooi in de kastquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Sowieso de Dunk & Egg verhalen, drie stuks tot nu toe, spelen ook in Westeros maar dan 80 jaar eerder.
Verder weet ik niet echt iets, ik ben nogal teleurgesteld in alles wat ik lees sinds deze serie.
Thanks voor de tip, heb inderdaad ASOIAF in het Engels gelezen. Veel prettiger met de originele namen, bovendien vind ik Engels een mooiere taal voor boeken dan Nederlands.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:08 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Martin heeft een aantal kleine verhaaltjes geschreven die zich in het ASOIAF universum afspelen.
Al gezegd hierboven
Verder heb ik in een boekwinkeltje op reis (in Oslo) het boek Shadow Prowler van Alexey Pehov gekocht. Beetje van dezelfde categorie, maar iets meer (zwarte) humor en iets meer fantasy (magie enz). Was een hele verrassing voor mij, las lekker weg
Tis een deel van een trilogie, derde boek moet geloof ik nog uit komen. Overigens in het Engels gelezen, weet niet of je dat met ASOIAF ook hebt gedaan...
Millennium Trilogie, maar die heb je vast al gelezenquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoef niet zo nodig fantasy maar dikke boeken met een complexe verhaallijn boeien mij al snel. Tips?
Eerste waar ik aan dacht bij dikke boekenquote:Op woensdag 4 juli 2012 12:19 schreef Angelof9 het volgende:
Da's niet echt complex. Of bijzonder goed. Vermakelijk, dat wel.
Wat vind je trouwens complex, ASOIAF is ook niet echt complex?quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:19 schreef Angelof9 het volgende:
Da's niet echt complex. Of bijzonder goed. Vermakelijk, dat wel.
Mwah, een boek waarin vierhonderdtachtig personages verschijnen waarbij de meest onbeduidende uit boek 1 ineens een rol van betekenis kan spelen in boek 4, vind ik best complex (als het erop aankomt alle details te onthouden en dingen te zien aankomen, wat ik dus altijd probeer). Qua grove verhaallijn zitten ze natuurlijk niet echt heel ingewikkeld in elkaar.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:31 schreef eQuaL het volgende:
Wat vind je trouwens complex, ASOIAF is ook niet echt complex?
Laat het nog wel weten of het wat isquote:Op woensdag 4 juli 2012 12:59 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond Millenium niet bijzonder goed, wel vermakelijk. Met plezier gelezen. Maar vooral proberen, misschien vind je het geweldig! Ik ben zowiezo niet zo'n King-fan.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:53 schreef Gwywen het volgende:
Qua fantasy vond ik de boeken van David Gemmell altijd erg leuk, niet complex maar zeer onderhoudend.
Wtf is deze zooiquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:14 schreef ems. het volgende:
Nieuwe SOFAI/GoT game:
http://www.gametrailers.c(...)c-2012--debut-teaser
Die graphicsZou het ontwikkeld worden voor de super nintendo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.22/11 Mando Diao, 05/02 Snow Patrol, 22/02 Matik+Goose, 26/02 Five O'Clock Heroes, 19/03 Bell X1+JAG, 02/04 Air Traffic, 17/05 The Fray, 26-28/05 Pinkpop, 06/07 Keane, 08/09 Pete Philly & Perquisite
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:55 schreef Stan-ley het volgende:
Net boek 5 uit en het enige wat ik even kwijt wil is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:30 schreef Nic1 het volgende:
[..]moed houden, de wonderen zijn de(die) wereld nog niet uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:55 schreef Stan-ley het volgende:
Net boek 5 uit en het enige wat ik even kwijt wil is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:10 schreef ems. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:10 schreef ems. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burning bridges gives you so much more
quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:48 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:11 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.22/11 Mando Diao, 05/02 Snow Patrol, 22/02 Matik+Goose, 26/02 Five O'Clock Heroes, 19/03 Bell X1+JAG, 02/04 Air Traffic, 17/05 The Fray, 26-28/05 Pinkpop, 06/07 Keane, 08/09 Pete Philly & Perquisite
SPOILER: na ADwDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:03 schreef eQuaL het volgende:
SPOILER: na ADwDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef ems. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:12 schreef eQuaL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:25 schreef ems. het volgende:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:50 schreef eQuaL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:03 schreef eQuaL het volgende:
SPOILER: na ADwDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag van de week op het perron een meisje dat een van de boeken aan het lezen was en bezig met een Jon-hoofdstuk was, ik speelde met de gedachte om even zogenaamd per ongeluk te spoileren![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:01 schreef ems. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]Wie of wat is Bloodraven ook alweer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag van de week op het perron een meisje dat een van de boeken aan het lezen was en bezig met een Jon-hoofdstuk was, ik speelde met de gedachte om even zogenaamd per ongeluk te spoilerenSpoilers!
Foeiquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie of wat is Bloodraven ook alweer?
Nouja, foei, als je de Tales of Dunk & Egg niet hebt gelezen kan ik me best voorstellen dat de naam je niets zegtquote:
? Hij komt toch gewoon voor in boek 5?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:44 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nouja, foei, als je de Tales of Dunk & Egg niet hebt gelezen kan ik me best voorstellen dat de naam je niets zegt
Toch niet onder de naam Bloodraven?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
? Hij komt toch gewoon voor in boek 5?
In de Dunk & Egg boekjes wordt achtergrondinfo gegeven, inderdaad, maar dat hoofdstuk met Bran vond ik best indrukwekkend.
Ik ben nu ook aan het herlezen. Het is een stuk duidelijker met wat achtergrondinfo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah, thanks. Zo ver was ik nog niet gekomen met de wiki, kon op Bloodraven ook even niets vinden namelijk.
Dit is dus exact de reden dat ik gelijk na boek 5 weer in boek 1 ben begonnen. Ik kan het niet uitstaan dat ik zoveel gemist hebEn ieder boek waar ik in begon na asoiaf was ineens superslecht
![]()
Ik kan nu ook op de wiki kijken terwijl ik aan het lezen ben zonder gespoilerd te worden, ook wel handig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:57 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik ben nu ook aan het herlezen. Het is een stuk duidelijker met wat achtergrondinfo.
Ik ben inmiddels bij AFFC en ADWD aangekomen. Die ben ik nu tegelijkertijd aan het lezen, zodat het eigenlijk één boek wordt.
Ik vind hem iets te prijzig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef MAHL het volgende:
The Lands of Ice And Fire is trouwens morgen uit.
Iemand die hem gaat bestellen?
Heb het nog even opgezocht via mn e-reader. De naam Bloodraven komt maar liefst 2 keer voor in de 1100 pagina's, Allebei terloops opgemerkt, een hoofdstuk van Theon en eentje van Selmy...quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
? Hij komt toch gewoon voor in boek 5?
In de Dunk & Egg boekjes wordt achtergrondinfo gegeven, inderdaad, maar dat hoofdstuk met Bran vond ik best indrukwekkend.
Jammer dat ik geen previews zie daar, wel hier & daar te zien. Verder een leuk cadeautje om te krijgen! Zal hem opslaanquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef MAHL het volgende:
The Lands of Ice And Fire is trouwens morgen uit.
Iemand die hem gaat bestellen?
Ik verwacht dat dat in het volgende boek een toffe verhaallijn wordtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik had trouwens ook meer van de verhaallijn Davos / Rickon verwacht.
er waren ook meerdere Brynden Starks toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:59 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Heb het nog even opgezocht via mn e-reader. De naam Bloodraven komt maar liefst 2 keer voor in de 1100 pagina's, Allebei terloops opgemerkt, een hoofdstuk van Theon en eentje van Selmy...
Verder wordt hij wel 1 keer genoemd in Feast for Crows, ook weer terloops, door Master Aemon (met referentie aan Thousand Eyes and One door Dareon).
Dat hij de three-eyed crow is wordt volgens mij nergens letterlijk bevestigd in het 5e boek (hij zegt geloof ik wel dat zijn voornaam Brynden was). Overigens zal het wel duidelijker zijn als je Feast & Dance tegelijk zou lezen.
[..]
Jammer dat ik geen previews zie daar, wel hier & daar te zien. Verder een leuk cadeautje om te krijgen! Zal hem opslaan![]()
Ook leuk trouwens!
Niet dat ik weet, wel een Brynden Tully natuurlijk...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
er waren ook meerdere Brynden Starks toch?
Ik heb Sam ook heel erg gemist in boek 5quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:37 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dat in het volgende boek een toffe verhaallijn wordt. Ik geloof dat Rickon met Osha naar Skagos is gegaan en daar mag Davos heen. Één van de verhaallijnen waar ik erg naar uit kijk evenals het lot van Jon.
Ik eigenlijk totaal niet. Heb echt flinke problemen met zijn constante angst voor alles en iedereen. Hij is nu al 3 jaar (?) bij de Nights Watch en krijgt het toch voor elkaar om nog steeds een vetzak te zijn. Verder heeft hij alles zo'n beetje gezien, wildlings, wights & others, maar hij pist nog steeds in zijn broek voor zijn vader. Werd er eerlijk gezegd een beetje moe van, vond het niet meer echt geloofwaardigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb Sam ook heel erg gemist in boek 5
Dat is het anders wél hoor. Zo snel groei je niet over je angsten heen en wat zijn vader betreft : dat zit zo ingekankerd dat gaat echt niet zomaar * over *quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik eigenlijk totaal niet. Heb echt flinke problemen met zijn constante angst voor alles en iedereen. Hij is nu al 3 jaar (?) bij de Nights Watch en krijgt het toch voor elkaar om nog steeds een vetzak te zijn. Verder heeft hij alles zo'n beetje gezien, wildlings, wights & other, maar hij pist nog steeds in zijn broek voor zijn vader. Werd er eerlijk gezegd een beetje moe van, vond het niet meer echt geloofwaardig
Mja dat snap ik ook wel, en natuurlijk is hij daar niet in een keer overheen. Maar zoals het werd gebracht had ik het idee dat hij niets, maar dan ook niets aan moed heeft opgedaan met al die ervaringen, waar ik dat wel een beetje had verwacht...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is het anders wél hoor. Zo snel groei je niet over je angsten heen en wat zijn vader betreft : dat zit zo ingekankerd dat gaat echt niet zomaar * over *
Als het goed is begrijp en ontdek je automatisch een stuk meer in de 2e keer lezen. Verder kan je altijd een van de vele song of fire and ice wiki's bekijken voor extra achtergrondinfo als je weer eens iets of iemand tegenkomt wat je niet 100% duidelijk is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:19 schreef Kirb het volgende:
Ik heb de boeken blijkbaar zo slecht gelezenBen nu maar weer opnieuw begonnen. Is er ergens een lijstje o.i.d. met dingen waar ik nu "op kan gaan letten" (als in theorieën en/of hints)?
Bedenk me net dat het Brandon moest zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:32 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, wel een Brynden Tully natuurlijk...
In elk geval de tip om de laatste 2 boeken naast elkaar te lezen, voor zover je dat lukt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:19 schreef Kirb het volgende:
Ik heb de boeken blijkbaar zo slecht gelezenBen nu maar weer opnieuw begonnen. Is er ergens een lijstje o.i.d. met dingen waar ik nu "op kan gaan letten" (als in theorieën en/of hints)?
Dacht het alquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:44 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Bedenk me net dat het Brandon moest zijn
Dat heb ik vaker gehoord inderdaad, ga ik doenquote:In elk geval de tip om de laatste 2 boeken naast elkaar te lezen, voor zover je dat lukt.
http://boiledleather.com/(...)a-dance-with-dragons
Fuck dat, Dany had dezelfde jeugdquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:51 schreef DefinitionX het volgende:
En ook Viserys, want hij is gewoon baas. Hij had een slechte jeugd en was daardoor zo geworden. Come at me bro.
Ojah? Wie was het die moest rondreizen met Dany? Wie was het die hun moeders kroon moest verkopen om te overleven? Wie was het die hun moeder kende? Viserys moest dat steeds doen.quote:
Hij is 9 jaar ouder idd. Geeft misschien een excuus voor zijn tot het krankzinnige toe verlangen naar 'zijn' recht. (erg hypocriet sowieso die Targaryens, ze hebben zelf net zo goed de bestaande "rechtmatige" 7 koningen verstoten, maar dat geheel terzijde)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Ojah? Wie was het die moest rondreizen met Dany? Wie was het die hun moeders kroon moest verkopen om te overleven? Wie was het die hun moeder kende? Viserys moest dat steeds doen.
Dany en Viserys zijn niet even oud he, Viserys is op zijn minst 10 jaar ouder dan haar. Just saying.
Het zegt niet dat wat hij deed goed was, verre van, maar geeft er wel een verklaring voor.
True, maar dat maakt het ook heel 'asoiaf' natuurlijk...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
Er moeten nog flink wat mensen dood, anders wordt het volgende deel wel erg onoverzichtelijk met al die verhaallijnen.
Wie had je in gedachten?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of er moeten eindelijk eens een aantal mensen elkaar tegenkomen.
Idd Tyrion en Dany zou kunnen. Ben echt benieuwd hoe Dany Brown Ben gaat ontvangen danquote:Op donderdag 1 november 2012 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja, Stannis, Theon en Asha zijn nu vermoedelijk bij elkaar in de buurt dus dat maakt die verhaallijn wat overzichtelijker. En verder euhm... Tyrion en Danaerys? Weet het verder ook even niet
Jup, maar we hebben überhaupt nog geen verhaallijn van Osha of Rickon gehad (al komt die er waarschijnlijk wel).quote:Op donderdag 1 november 2012 13:40 schreef Cardozo het volgende:
En Davos, Osha en Rickon komen natuurlijk bij elkaar op Skagos.
Ja, die komt er nu met Davos. Lijkt me dat die gecombineerd worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Idd Tyrion en Dany zou kunnen. Ben echt benieuwd hoe Dany Brown Ben gaat ontvangen dan
[..]
Jup, maar we hebben überhaupt nog geen verhaallijn van Osha of Rickon gehad (al komt die er waarschijnlijk wel).
Oh, dat zou kunnen. Het is al tijdje terugquote:Op donderdag 1 november 2012 13:50 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Niet zo vreemdMaar je bedoelt waarschijnlijk boek 3
Wat goed van jou, die mogelijkheid had ik nog helemaal niet overwogen.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:40 schreef eQuaL het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd waar de Blackfish naar toe gaat. Vermoed dat hij en Alayne elkaars pad wel gaan kruisen. En als iemand het gezicht van Cat in Sansa kan herkennen is hij het wel...
Had ook een mogelijkheid geweest idd! Jij bent er van overtuigd dat Sandor nog leeft maak ik hieruit op?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat goed van jou, die mogelijkheid had ik nog helemaal niet overwogen.
Ik zat alleen maar te focussen op Sandor Clegane die ook min of meer bij haar in de buurt is gesignaleerd.
Tja ik moet zeggen dat het nog niet bij me op was gekomen. Maar ben gaan zoeken na jouw post en ben nu ook wel redelijk overtuigdquote:Op donderdag 1 november 2012 14:03 schreef Gwywen het volgende:
Een gigantisch lange gravedigger die trekt met zijn been, terwijl "the Hound" (zijn boze alter ego dus) dood is? Ja, imho leeft hij nog.
Ja maar het zijn Targaryens he. Dat hele zus broer trouwen is bij hen helemaal normaal, walgelijk natuurlijk, maarjah, hun idee.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:23 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Hij is 9 jaar ouder idd. Geeft misschien een excuus voor zijn tot het krankzinnige toe verlangen naar 'zijn' recht. (erg hypocriet sowieso die Targaryens, ze hebben zelf net zo goed de bestaande "rechtmatige" 7 koningen verstoten, maar dat geheel terzijde)
Ik vind het geen verklaring voor zijn lust naar, en machtsmisbruik van zijn eigen zusje...
Mja is wel zo, broer en zus trouwen om de lijn puur te houden. Maar toch kwam hij als manipulatief over naar zijn zusje, waar hij juist beschermend moest zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:21 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Ja maar het zijn Targaryens he. Dat hele zus broer trouwen is bij hen helemaal normaal, walgelijk natuurlijk, maarjah, hun idee.
Targaryens hebben er overigens wel voor gezorgd dat het circa 250-300 jaar lang vrede was. Een paar rebellen, oke, maar voor de rest hebben zij het toch niet zo slecht gedaan?
Niet boos worden, maar ik heb de energie niet om hierover te discussiëren=/. We kunnen nu 3 pagina's lang discussiëren over hoe de Targaryens de andere kingdoms hebben aangetast op zowel goede als slechte vlakken, maar daar heb ik geen puf voor. Zit op stage atm.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:24 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Mja is wel zo, broer en zus trouwen om de lijn puur te houden. Maar toch kwam hij als manipulatief over naar zijn zusje, waar hij juist beschermend moest zijn.
Over die vrede, allemaal heel leuk, maar daar ging het niet over. Targaryans hebben veroverd en gewonnen. Dan roepen ze daarna dat die kingdoms hun "erfrecht" zijn als een ander diezelfde kingdoms (terug)verovert?
quote:
Mja over die Targaryans heeft in the end toch niemand gelijk. Is ook geen heel boeiende discussie verderquote:Op donderdag 1 november 2012 14:28 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
maar ik heb de energie niet om hierover te discussiëren=/. We kunnen nu 3 pagina's lang discussiëren over hoe de Targaryens de andere kingdoms hebben aangetast op zowel goede als slechte vlakken, maar daar heb ik geen puf voor. Zit op stage atm.
Thnx voor de tips! Ik heb ze gebookmarkedquote:Op donderdag 1 november 2012 14:28 schreef DefinitionX het volgende:
Wel heel tof dat je er fervent van houdt! I love ASOIAF, Wilde deel 1-5 opnieuw lezen, maar als ik dat deed zou ik nog verdrietiger zijn om het eind enzo. Ik bedoel......Bran x Meera FTW!
Als je iets in de richting van ASOIF zoekt:
- The Long Price Quartet - Daniel Abraham <------- AWESOME!
- The First Law - Joe Abercrombie (ik heb deel 1 uit en moet de overige 2 delen die in mijn kast liggen nog uitlezen) <------ HEEL COOL! Hier krijg je echt het gevoel van King Arthur terug, maar tegelijkertijd ook niet.
Ik ga nog The Chronicles of Amber lezen, maar eerst maar eens een tiental andere boeken lezen; wat een leuke hobby!
Wat vind je er precies minder aan?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:28 schreef DefinitionX het volgende:
Oh en seizoen 2 van GOT is echt minder tegenover de boeken. Mjah, dat is mijn opinie weer.
Nou....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoe ze boek 3 gaan verkloten.....
Begrijp me niet verkeerd.....Het is cool om al die characters op het scherm te zien, maar tegen welke prijs?
Overigens heb ik seizoen 1 eerst gezien voordat ik de boeken heb gelezen, maar toch.
Edit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 november 2012 14:52 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Nou....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoe ze boek 3 gaan verkloten.....
Begrijp me niet verkeerd.....Het is cool om al die characters op het scherm te zien, maar tegen welke prijs?
Overigens heb ik seizoen 1 eerst gezien voordat ik de boeken heb gelezen, maar toch.
Edit:Ik kan me overal wel in vinden ja. Al snap ik wel dat een pratende raaf ietsje te nep over zou komen. Sowieso moeten raven woordjes kunnen zeggen, maar dat heb ik ze nog niet zien doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Denk niet dat seizoen 3 er beter op wordt. Je kunt het eigenlijk zien als een geheel andere serie met hetzelfde einde. Alleen seizoen 1 komt overeen met boek 1, ach........quote:Op donderdag 1 november 2012 15:00 schreef DevilsWhore het volgende:
Jaqen H'gar. Maar je hebt wel een punt, in de serie komt heel veel slecht over.
Nah, draken en walkers kunnen ook, dus een pratende raaf mag er wat mij betreft ook bij.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:04 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik kan me overal wel in vinden ja. Al snap ik wel dat een pratende raaf ietsje te nep over zou komen. Sowieso moeten raven woordjes kunnen zeggen, maar dat heb ik ze nog niet zien doen
Seizoen 3 is maar de helft van asos he.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:13 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Denk niet dat seizoen 3 er beter op wordt. Je kunt het eigenlijk zien als een geheel andere serie met hetzelfde einde. Alleen seizoen 1 komt overeen met boek 1, ach........
[..]
Nah, draken en walkers kunnen ook, dus een pratende raaf mag er wat mij betreft ook bij.
Dan is de vraag nog steeds of ze het goed gaan doen of niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:21 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Seizoen 3 is maar de helft van asos he.
Klopt, maar ze hebben wel meer ruimte om de verhalen zo te laten lopen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:30 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Dan is de vraag nog steeds of ze het goed gaan doen of niet.
Ja dat is absoluut zo! Ik hoop dat ze Arya en Bran de verhaallijnen goed ontplooien. Het einde wordt in ieder geval een verrassing.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hebben wel meer ruimte om de verhalen zo te laten lopen.
Seizoen 2 hebben ze mooi verfilmd hoor, imo. Natuurlijk zijn de aanpassingen tov het boek jammer, maar ik snap wel waarom ze het deden. Dany moest bijvoorbeeld wat te doen krijgen in Qarth, als ze het bij het boek hadden gebleven zou de tvkijker het vreselijk saai vinden.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:30 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Dan is de vraag nog steeds of ze het goed gaan doen of niet.
De effects zijn goed he? IJsland en Kroatie was het niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Seizoen 2 hebben ze mooi verfilmd hoor, imo. Natuurlijk zijn de aanpassingen tov het boek jammer, maar ik snap wel waarom ze het deden. Dany moest bijvoorbeeld wat te doen krijgen in Qarth, als ze het bij het boek hadden gebleven zou de tvkijker het vreselijk saai vinden.
Wat voor stage heb je trouwens, dat je nu lekker loopt te vervelen?
Ik vond Dany sowieso saai in het seizoen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Seizoen 2 hebben ze mooi verfilmd hoor, imo. Natuurlijk zijn de aanpassingen tov het boek jammer, maar ik snap wel waarom ze het deden. Dany moest bijvoorbeeld wat te doen krijgen in Qarth, als ze het bij het boek hadden gebleven zou de tvkijker het vreselijk saai vinden.
Wat voor stage heb je trouwens, dat je nu lekker loopt te vervelen?
Dany was ook verreweg het meest afgeraffeld in S2.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik vond Dany sowieso saai in het seizoen.
Kan ik me niet herinneren, maar dat kom vast omdat seizoen 2 Dany vaag overkwam bij mij.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:19 schreef ems. het volgende:
[..]
Dany was ook verreweg het meest afgeraffeld in S2.
En dat stukje dat ze haar draak die dude laat verbranden vond ik echt tergend slecht. Ik had liever dat ze dat gewoon helemaal niet hadden gedaan
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:21 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Kan ik me niet herinneren, maar dat kom vast omdat seizoen 2 Dany vaag overkwam bij mij.
Ach, natuurlijk, hem. Weer zo'n figuur die niet in de boeken voorkomt. Die roodharige prostituees kan ook verbrand worden als het aan mij ligt. Totaal geen meerwaarde aan de serie. Hadden ze net zo goed de Reeds kunnen introduceren en Ramsay natuurlijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:36 schreef ems. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die kerel. Tegen het einde van het seizoen legt hij die council om in Qarth en sluit de draakjes op. Vervolgens roostert een van de draken hem (waarom hij in de buurt gaat staan bij draken van iemand anders is mij ook een raadsel met tergend slechte CGI
Hij komt wel in de boeken voor.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:48 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Ach, natuurlijk, hem. Weer zo'n figuur die niet in de boeken voorkomt. Die roodharige prostituees kan ook verbrand worden als het aan mij ligt. Totaal geen meerwaarde aan de serie. Hadden ze net zo goed de Reeds kunnen introduceren en Ramsay natuurlijk.
Komt zeker wel in de boeken voor, Pyat Pree, maar heeft daar de draken niet gestolen van Daenerys. Hij blijkt echter wel vijandig naar haar toe, en probeert via de House of the Undead haar van het leven te beroven (en dit voor hun eigen magie te gebruiken?). Vond de twist eigenlijk wel mooi gemaakt, maar was wel jammer dat ze die draken hadden ontvoerd. Dat was gewoon nergens voor nodig.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:48 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Ach, natuurlijk, hem. Weer zo'n figuur die niet in de boeken voorkomt. Die roodharige prostituees kan ook verbrand worden als het aan mij ligt. Totaal geen meerwaarde aan de serie. Hadden ze net zo goed de Reeds kunnen introduceren en Ramsay natuurlijk.
House of the Undying.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Komt zeker wel in de boeken voor, Pyat Pree, maar heeft daar de draken niet gestolen van Daenerys. Hij blijkt echter wel vijandig naar haar toe, en probeert via de House of the Undead haar van het leven te beroven (en dit voor hun eigen magie te gebruiken?). Vond de twist eigenlijk wel mooi gemaakt, maar was wel jammer dat ze die draken hadden ontvoerd. Dat was gewoon nergens voor nodig.
Nee, eigenlijk wel een beetje raar idd!quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben boek 1 nu aan het herlezen en kwam een paar dagen geleden voorbij het stuk waar Maester Luwin een doosje in zijn kamer vindt met een lens erin. Dat doosje heeft een dubbele bodem, daarin zit de brief die Lysa aan Catelyn schrijft met het verhaal dat John Arryn vermoord werd door de Lannisters. Is het ooit duidelijk geworden wie dat doosje op Luwins kamer heeft gezet?
Is er eigenlijk bekend wat er met hem gebeurd isquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zeg dat Benjen de box heeft gebracht
Coldhands bedoel je? Volgens Leaf (Child of the Forest) is hij al heel lang dood, Benjen Stark is op zijn vroegst "pas" 3 jaar dood, dus lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:58 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Is er eigenlijk bekend wat er met hem gebeurd is?
Of is dat die wachtruiter die later dat groepje van Bran beschermd?
Mij nooit helemaal duidelijk geworden..
Klopt. Maar vond het redelijk vreemd dat je niets meer over hem hoorde. Dus dacht misschien is hij wel die Coldhands kerel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:26 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Coldhands bedoel je? Volgens Leaf (Child of the Forest) is hij al heel lang dood, Benjen Stark is op zijn vroegst "pas" 3 jaar dood, dus lijkt me niet waarschijnlijk.
Verder hebben we niets gehoord over Benjen Stark tot nu toe, dus zeer waarschijnlijk is hij dood.
Tja zou ook zomaar kunnen idd. Misschien is het de Night's King, en die zou zomaar eens Brandon Stark kunnen heten...quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:28 schreef DefinitionX het volgende:
Ik hoop dat Coldhands Brandon Stark is. Dus Brandon the Builder.
Moet haast wel ja. Feitelijk niet zo moeilijk om je onopvallend bij zo'n grote groep te voegen. Eigenlijk hetzelfde als wat Mance Rayder deed...quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:27 schreef MAHL het volgende:
Huh, goed opgemerkt, ik was helemaal vergeten dat Luwin die brief kreeg
Maar we weten dus nu dat Littlefinger Lysa zover kreeg om Arryn te vermoorden met de Tears of Lys (en in boek 2 moeten we geloven dat het Pycelle was), en vervolgens overtuigde Littlefinger opnieuw Lysa om die brief te schrijven dat het de Lannisters waren. Dus moet Littlefinger iemand naar Winterfell hebben gestuurd om die brief daar te deponeren lijkt me?
Dat boek is al in 2005 uitgekomen, mag toch hopen dat mensen niet verwachten dat we daar nog spoiler tags voor gaan gebruikenquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:37 schreef DefinitionX het volgende:
Lol, dus hier hoef je geen spoiler tags te gebruiken? Want dat van Littlefinger en Lysa is major spoilers voor diegene die het boek nog lezen.
Mja, het is ergens natuurlijk wel een spoiler maar je zou je ook kunnen afvragen wat mensen bezielt om hier te komen lezen als ze zelf nog bezig zijn. Ik haakte ook pas in op dit topic toen ik boek 5 vrijwel uit had.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:37 schreef DefinitionX het volgende:
Lol, dus hier hoef je geen spoiler tags te gebruiken? Want dat van Littlefinger en Lysa is major spoilers voor diegene die het boek nog lezen.
Het enige wat niet op waarheid berust is het stukje over Stannis. Mance heeft hij zeker wel, en ik vrees ook dat hij een mantel heeft van de huiden van zijn spearwivesquote:Op dinsdag 6 november 2012 01:07 schreef Cardozo het volgende:
Die brief van Ramsay berust never nooit op waarheid. Dat geloof ik niet. Hoogstens dat hij Mance heeft.
Ik denk eigenlijk niet eens dat hij de veldslag gewonnen heeft. Mijn vermoeden is dat dit een soort noodgreep is van Ramsay nadat hij verloren heeft van Stannis.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:55 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Het enige wat niet op waarheid berust is het stukje over Stannis. Mance heeft hij zeker wel, en ik vrees ook dat hij een mantel heeft van de huiden van zijn spearwives![]()
Volgens mij is er nog niet eens een veldslag geweest. Hij lult gewoon maar wat. Blijkt ook wel uit het 1e chapter van WoW...quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:57 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet eens dat hij de veldslag gewonnen heeft. Mijn vermoeden is dat dit een soort noodgreep is van Ramsay nadat hij verloren heeft van Stannis.
Heb ik nog niet gelezen, eigenlijk. Maar goed, iedereen weet dat het grote gevaar niet Ramsay is, maar Roose. En als Ramsay te gevaarlijk wordt rekent Roose wel met 'm af.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:58 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog niet eens een veldslag geweest. Hij lult gewoon maar wat. Blijkt ook wel uit het 1e chapter van WoW...
Sorryquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:01 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Heb ik nog niet gelezen, eigenlijk. Maar goed, iedereen weet dat het grote gevaar niet Ramsay is, maar Roose. En als Ramsay te gevaarlijk wordt rekent Roose wel met 'm af.
Hier een overzichtje van alle dromenquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben nog steeds bij GoT en nu zie ik pas echt hoe belangrijk de dromen van Bran zijn, vooral die wanneer hij nog bewusteloos is. Hij heeft het over helemaal tot het eind van het noorden gaan om daar een verschrikkelijk kwaad oid tegen te komen. En dat hij naar Asshai vliegt waar hij draken ziet. En nog en aantal dingen die ik even niet meer weet. Wel belangrijk in ieder geval. Ik zal het vanavond nog eens lezen, ik viel in slaap geloof ik tijdens dat stuk.
Tering, dat zou echt te episch zijnquote:Quaithe, the enigmatic woman in the red lacquer mask, delivers Dany a strange prophecy on page 583:
“To go north, you must journey south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow.”
Asshai, Dany thought, she would have me go to Asshai. “Will the Asshai’i give me an army?” she demanded. “Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai I will not find in Qarth?”
“Truth,” said the woman in the mask.
This is a strange quote. Some readers think that Dany will journey to Asshai for some purpose before invading Westeros. Others have interpreted the line to mean that Dany will sail around the world via the Sunset Sea, a feat never before accomplished, and attack Westeros from the west.
Hij wil toch met haar trouwen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:25 schreef eQuaL het volgende:
Was zo gevonden op Google![]()
Zou natuurlijk ook kunnen dat Euron die tocht al eens heeft gemaakt, en dat Victarion met Dany diezelfde tocht gaat maken
Dany heeft gewoon die Iron Fleet nodig als vervoersmiddel! Victarion moet dus overgehaald worden naar Dany's zijde, weet alleen niet of dat er in zit
Dat is niet hetzelfde. Hij wil haar als prijs wegkapen van Euron, dat heeft niets te maken met voor Dany's doel vechten...quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:55 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hij wil toch met haar trouwen?
Maar dan moet hij haar wel voor zich winnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:09 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde. Hij wil haar als prijs wegkapen van Euron, dat heeft niets te maken met voor Dany's doel vechten...
Denk eigenlijk niet dat een ironborn zoiets nodig vindtquote:Op woensdag 7 november 2012 23:33 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Maar dan moet hij haar wel voor zich winnen.
Victarion is anders wel de sympathiekste van het st imo.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:35 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Denk eigenlijk niet dat een ironborn zoiets nodig vindt
Maar ook de meest naïeve volgens mij. Moet nog maar blijken wat hij voor elkaar krijgt...quote:Op woensdag 7 november 2012 23:43 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Victarion is anders wel de sympathiekste van het st imo.
Victarionquote:Op donderdag 8 november 2012 12:23 schreef Gwywen het volgende:
Vergeet niet dat Euron die toeter heeft.
Euron is toch die eenoog?quote:Op donderdag 8 november 2012 12:43 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Victarion
Maar idd, met die toeter zal ook nog wel wat gaan gebeuren...
Nope, afgegeven aan zijn lieve broertje.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Euron is toch die eenoog?
Ik dacht dat die de toeter had.
O ja, er begint me wat te dagen.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:41 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Nope, afgegeven aan zijn lieve broertje.
Dit. Plus als overal bekend is dat Aegon nog leeft ipv dat hij een hoopje vlees tegen een muur is.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O ja, er begint me wat te dagen.![]()
Ik kijk best uit naar die verhaallijn, van hem, Tyrion en Dany, daar in het oosten.
Het zou me niks verbazen als Tyrion zich er op de een of andere manier uit weet te lullen en een mooi dameszadeltje voor een drakenrug ontwerpt.
Lijkt me niet, Aegon is directe troonopvolger. Dany kan wel met hem trouwen...quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zouden Daynerys en Aegon dan ook nog gaan twisten over wie er op de troon mag zitten...
wow wow wowquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:48 schreef Gwywen het volgende:
Vergeet de prophecy niet over de mummer' s dragon. Ik geloof niet dat Aegon Aegon is.
Ik gok op een vergeten Blackfyre. Daarom de mummer's dragon.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:48 schreef Gwywen het volgende:
Vergeet de prophecy niet over de mummer' s dragon. Ik geloof niet dat Aegon Aegon is.
Die reactie had ik ook hehe.quote:
Hij is volgens mij de enige die weet wie de moeder en vader van Jon zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:08 schreef Spaulding het volgende:
Ben benieuwd naar de rol van Howland Reed in de komende boeken. En of ie nog een grote rol gaat spelen. Hoop het wel want hij kan misschien meer vertellen over Jon.
Ik denk dat Rhaegar Targaryen de vader is van Jon. En Lyanna Stark de moeder. Voor meer informatie, lees http://www.angelfire.com/ma4/mlarchives/faq/jon.html.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:18 schreef ems. het volgende:
Het is toch vrij duidelijk wie z'n vader is?
Hij is in elk geval de enige die meer weet over wat er is gebeurd bij The Tower of Joy. Denk trouwens dat Meera & Jojen het ook wel weten, aangezien ze ook dat verhaal over de Wolves & the Crannogman wisten...quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:16 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Hij is volgens mij de enige die weet wie de moeder en vader van Jon zijn.
Kan trouwens ook nog zijn dat Bran er achter komt door middel van zijn gave om terug in de tijd te kijken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Hij is in elk geval de enige die meer weet over wat er is gebeurd bij The Tower of Joy. Denk trouwens dat Meera & Jojen het ook wel weten, aangezien ze ook dat verhaal over de Wolves & the Crannogman wisten...
Lijkt me niet waarschijnlijk. Bran heeft Weirwoods nodig om in het verleden te kijken...quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Kan trouwens ook nog zijn dat Bran er achter komt door middel van zijn gave om terug in de tijd te kijken.
Kan maar zo zijn dat Eddard in een van zijn chillsessies in Winterfell er iets over heeft verteld.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:39 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Lijkt me niet waarschijnlijk. Bran heeft Weirwoods nodig om in het verleden te kijken...
in het laatste boek ziet hij zijn vader toch ook in de godentuin zitten en iets over Jon zeggen. volgens mij vroeg hij de goden of zijn vrouw Jon als haar eigen zoon kon zien.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:43 schreef Cardozo het volgende:
zijn dat Eddard in een van zijn chillsessies in Winterfell er iets over heeft verteld.
Ik gok op een Dayne-bastaard (Ashara Dayne, zelfmoord zonder dat iemand nou precies wist waarom, enz.) .quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:51 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik gok op een vergeten Blackfyre. Daarom de mummer's dragon.
Maar wie is dan de vader?quote:Op zondag 11 november 2012 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Lemore zou natuurlijk wel de moeder van 'Aegon' kunnen zijn, ervan uitgaande dat hij de 'mummer's dragon' is.
Tyrion merkte inderdaad al op dat ze voor een septa helemaal niet zo preuts is, en ze had zelfs striae van zwangerschap. Ik vind het alleen waarschijnlijker dat Tyene Sand haar dochter is...quote:Op zondag 11 november 2012 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Lemore zou natuurlijk wel de moeder van 'Aegon' kunnen zijn, ervan uitgaande dat hij de 'mummer's dragon' is.
Dan zou ik hier voorlopig niet meer terug komen als ik jou was! Spoilers spoilers spoilers!quote:Op maandag 12 november 2012 12:23 schreef DragonBlade het volgende:
Serie heb ik volledig gezien (t/m S02 dus) en boek pas bij deel 1
Ik heb precies hetzelfdequote:Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef wc-eend het volgende:
Als ik dit topic lees heb ik altijd het idee dat ik eigenlijk helemaal niks weet en gigantisch veel gemist heb... Ondanks dat ik de boeken heb gelezen en de serie heb gezien tot wat er uitgezonden is...
Als ik spoilers vermoed lees ik er gauw overheen :pquote:Op maandag 12 november 2012 13:03 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dan zou ik hier voorlopig niet meer terug komen als ik jou was! Spoilers spoilers spoilers!
Klopt. Ik denk dat hij zijn geld vooral zette op Aegon en dat Viserys eventueel handig was voor erbij. Anders stuur je hem niet zonder bewaking met een stel bruten op pad natuurlijk.quote:Op maandag 12 november 2012 10:51 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat hij zijn plannen dan wel een klein beetje moet bijstellen de laatste tijd.
Dit. Lees hier net ook nog dingen dat ik denk van: waar stond dat? En zit nu op de 4e keer de serie doorlezen. Tis wel zo dat ik meer let op zaken zoals dat dwergvrouwtje met haar voorspellingen voor altijd hetzelfde liedje als beloningquote:Op maandag 12 november 2012 14:50 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ben wel van plan om ze binnenkort weer te herlezen en dan met wat meer het ASOIAF.westeros forum op de achtergrond, voor wat naslagwerk.
The Ghost of High Heart, die zei toch iets lelijks tegen Arya dat ze niet direct begreep, ik zou even moeten opzoeken wat precies, kan het op internet niet meteen vinden, ik dacht iets van "ga weg, wolvenkind, je brengt de dood met je mee" of iets van die strekking.quote:Op maandag 12 november 2012 19:31 schreef Sloggi het volgende:
Je bedoelt dat vrouwtje dat Arya tegenkomt als ze bij de Brotherhood Without Banners is? Wat was daar ook alweer mee?
quote:Arya Stark and the Brotherhood Without Banners camped overnight at High Heart to meet with the Ghost of High Heart to hear her tell the future and to learn the whereabouts of Lord Beric Dondarrion. There she predicts the deaths of Lord Renly Baratheon and King Balon Greyjoy, in wording that suggests that Balon was killed by a Faceless Man contracted by someone among the Ironborn. She also talks of the death and resurrection of Catelyn Tully.
Kreeg kippenvel toen ik dit las. Het is echt super belangrijk volgens mij...quote:The dwarf woman studied her with dim red eyes. “I see you,” she whispered. “I see you, wolf child. Blood child. I thought it was the lord who smelled of death...” She began to sob, her little body shaking. “You are cruel to come to my hill, cruel. I gorged on grief at Summerhall, I need none of yours. Begone from here, dark heart. Begone!”
quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Ik bedenk me ineens, nu ik dat stukje lees, dat het wel sterk is dat ze Summerhall vergelijkt met wat ze in Arya ziet.
Die link tussen Arya en Summerhall is niet toevallig, GRRM kennende.Ze vergelijkt Arya niet echt met Summerhall, ze heeft zelf de brand in Summerhall meegemaakt. Zij is degene die de Targaryans ervan heeft overtuigd dat The Prince Who Was Promised eraan zat te komen... Waarschijnlijk heeft ze daar iedereen om zich heen zien sterven. Denk dat die gevoelens gewoon sterk terug kwamen door de wraakgevoelens van Arya.. al zou dat toch ook wel moeten zijn bij Dondarrion lijkt me...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik, maar dat ze daar precies nu over begint impliceert imho dat ze mayhem voorziet wat Arya's toekomst betreft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:28 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ze vergelijkt Arya niet met Summerhall, ze heeft zelf de brand in Summerhall meegemaakt. Zij is namelijk degene die de Targaryans ervan heeft overtuigd dat The Prince Who Was Promised eraan zat te komen... Waarschijnlijk heeft ze daar iedereen om zich heen zien sterven.
Wel een meisje van elf jaar dat al een paar mannen aan haar zwaard heeft geregen. Ik hoop dat sommige van haar tegenspelers haar net zo zullen onderschatten vanwege haar prille leeftijdquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef eQuaL het volgende:
Ja zou goed kunnen. Ben erg benieuwd naar Arya, maar hoop ook dat ze een niet al te belangrijke rol op de gebeurtenissen krijgt. Dat zou gewoon niet realistisch zijn voor een meisje van 11 jaar.
Idd, maar ik bedoel dat ik hoop dat ze het grote verhaal niet gigantisch zal beïnvloeden. Dat is haar rol gewoon nooit geweest. Ze roept dan wel The Hound, Cersei, The Mountain, etc, maar dat zij geen mannen/vrouwen waarbij het realistisch is dat Arya hun leven beëindigt... op deze leeftijd danquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wel een meisje van elf jaar dat al een paar mannen aan haar zwaard heeft geregen. Ik hoop dat sommige van haar tegenspelers haar net zo zullen onderschatten vanwege haar prille leeftijd
Nee, ik denk niet dat ze een hoofdrol in de loop der gebeurtenissen zal zijn. Niet elke POV is ook meteen van groot belang voor het verhaal gebleken. Soms worden de gebeurtenissen omschreven vanuit een bepaald persoon om te laten zien wat anderen uitvoeren (zonder de bijbehorende gedachten erbij, dus zonder te begrijpen waarom iemand zo handelt.)quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:15 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Idd, maar ik bedoel dat ik hoop dat ze het grote verhaal niet gigantisch zal beïnvloeden. Dat is haar rol gewoon nooit geweest. Ze roept dan wel The Hound, Cersei, The Mountain, etc, maar dat zij geen mannen/vrouwen waarbij het realistisch is dat Arya hun leven beëindigt... op deze leeftijd dan
Gek genoeg zou ik het beter vinden passen bij Catelyn, die leeft (voor zover je het leven kan noemen...2e leven in ieder geval) echt alleen nog maar om wat schuldigen op te knopen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Kreeg kippenvel toen ik dit las. Het is echt super belangrijk volgens mij...
Ik vermoed dat het betekent dat Arya puur voor wraak leeft, en dat ze al verschillende moorden heeft gepleegd (o.a. via Jaqen) en nog gaat plegen (voor FM)...
Ze zal waarschijnlijk niet rusten voor ze dat hele rijtje van haar heeft afgewerkt
Welk gezicht? Zijn hoofd ligt immers in Dorne.quote:Op woensdag 14 november 2012 00:30 schreef Cardozo het volgende:
Ben benieuwd wat Sandor nog voor rol gaat spelen. Ik hoop op een episch gevecht tussen Sandor en Gregor, waarbij Gregor zijn gezicht verbrandt wordt door toedoen van Sandor.
Denk je?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Welk gezicht? Zijn hoofd ligt immers in Dorne.
Dat weet ik wel zeker.quote:
Waarom denk je dat hij die helm draagt? Ze kunnen het natuurlijk niet aan Dorne verkopen dat het hoofd dat ze aan hen hebben geschonken niet van Gregor is.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Waarom denk je anders dat Qyburn al die vrouwen nodig had? En waarom Robert Strong een grote pothelm droeg?
Maar dan vraag ik mij toch af, hoe kijkt Robert Strong dan? Zonder hoofd is het vrij lastig luisteren en kijken. Of kan Qyburn wel een nieuw hoofd op een lichaam naaien/toveren/plakken/klitten/binden?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
Dat van die vrouwen herinner ik me niet, maar die helm kan hij natuurlijk ook dragen omdat niemand mag weten dat Strong Clegane is.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat hij wel eens zonder hoofd rond zou kunnen lopen.
Ja die had hij vorig jaar voor kerst online gezetquote:Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef Sloggi het volgende:
Deze heb je al gelezen neem ik aan?
http://georgerrmartin.com/if-sample.html
Qyburn is uit de Maester-orde gesmeten omdat hij met doden experimenteerde, wat de mores van de Maesters te buiten gaat. Dus het zou mij niks verbazen als hij met al die vrouwen nieuw leven in het lichaam van Gregor heeft weten te krijgen - dat hij echt dood is staat buiten kijf, Dorners weten alles van gif.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik mij toch af, hoe kijkt Robert Strong dan? Zonder hoofd is het vrij lastig luisteren en kijken. Of kan Qyburn wel een nieuw hoofd op een lichaam naaien/toveren/plakken/klitten/binden?
Plus kan je dan nog wel spreken over The Mountain.... behalve als er sprake is van een hersentransplantatie oid. Dan heb je in ieder geval nog de persoon die dacht en doet zoals The Mountain ook deed.
Zie het al voor me als Qyburn dat zou flikken bij Robb.....rondjes rennen met een hoofd van een direwolf er op.
Lijkt mij dat ze in Dorne beduveld worden en die helm gewoon is om Gregor te maskeren. Een dude zonder hoofd die gewoon z'n ding doet, hoop het niet, dat is mij weer net iets teveel fantasy voor GoT.
Ik heb ook een hekel aan fantasy en al die slappe Lord of the Rings-aftreksels, maar ik vind deze serie ook goed te pruimen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:05 schreef HiZ het volgende:
Ik kan het nog steeds niet geloven; mijn vriend die een verklaarde hekel aan alles wat op SF of Fantasy lijkt is net begonnen aan het derde boek van de serie.
Die dolk kwam van Joffrey, uiteindelijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
En kan iemand me vertellen wie er ook alweer de afzender van de dolk was die Bran moest doden en hoe is die dolk zo snel op Winterfell terecht gekomen?
Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (quote:Op donderdag 15 november 2012 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja![]()
Die dolk was al ter plaatse toen Bran viel, Joffrey bleek logisch te kunnen denken over de val en heeft een of andere villager voor zijn gouden karretje gespannen om Bran te vermoorden zodra hij wakker werd en het koninklijk gezelschap long gone was.
Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (
wel vreemd dat overigens niemand er bij na heeft gedacht dat het erg dom is om iemand te proberen te vermoorden met een wapen wat wel heel herkenbaar is. (gewoon een normaal mes zou ook voldoende zijn)quote:Op donderdag 15 november 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.
Dat zei Tyrion zelf ook.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wel vreemd dat overigens niemand er bij na heeft gedacht dat het erg dom is om iemand te proberen te vermoorden met een wapen wat wel heel herkenbaar is. (gewoon een normaal mes zou ook voldoende zijn)
waarom zou Tyrion dat doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |