Goedenavond beste fockers,
Ik ben een jongen van 17 jaar, ik heb een prima leven, goeie baan etc.. Ik zit de laatste tijd een beetje met deze vraag: Ben ik autistisch? Mijn vrienden merken allemaal vage tikjes van mij en op me werk is er ook een paar keer aan me gevraagd of ik autist ben... Kenmerken van mijn (mogelijke) autisme zijn:
Lompheid: ik laat echt vaak wat vallen, op me werk heb ik er ook last van. ik flik echt de meest lompe dingen.
Ik zit soms in mijn eigen wereld. Ik bouw een muur om me heen en ik heb niets door en reageer op niemand.
Tunnel visie: ik heb wel eens momenten dat ik maar op 1 ding focus. Als ik wel eens wat kwijt ben en ik ga zoeken... 9 van de 10 keer staat het gewoon recht voor me neus. Nog een voorbeeld: als ik ergens mee bezig ben, focus ik me echt op die bezigheid en niet wat er om me heen gebeurt.
Ik ben heel erg vergeet achtig
Ik heb een zeer lage concentratie. Leren is voor mij een groot probleem, ik heb al 3x examen voor me autotheorie gedaan en er zit nog geen voorruit gang in. Ik heb ook niet voor me vmbo examen geleerd... Maar wel gehaalt.
Naast deze tikjes van mij heb ik wel een prima IQ van 105
Nou is mijn vraag: ben ik autistisch?