Roy krijgt nu ook logo op de dagopvang en dit kregen we vandaag via de mail:
Roy gaat nu voorlopig op maandagochtend met mij mee voor logopedie. We speelden kiekeboe en dit vond hij erg leuk om te doen. Hij lachte luid en probeerde mijn handen van voor mijn gezicht weg te halen. Daarna hebben we samen puzzelstukjes uit een insteekpuzzel gehaald. De eerste paar stukjes gingen goed, maar vervolgens begon hij er toch mee te gooien. Ik heb hem de puzzelstukjes laten oprapen en hij gaf er vervolgens 1 netjes aan mij terug. De andere stukjes gooide hij nog naar mij toe.
Roy maakt goed oogcontact en luistert goed naar zijn naam. Als ik nee zeg wanneer hij iets niet mag doen begrijpt hij dit goed.
Roy word nu 3x per week goed begeleid, met fysio,logo en ergo therapie.
En het is hard nodig omdat hij echt een behoorlijke achterstand heeft, qua motorische ontwikkeling zit hij op 13 maanden, en logo is hij ook maar net een jaar geschat.
En de ergo is om zijn driftbuien aan te pakken, dit zijn tevens niet de "standaard"peuterdriftbuien, maar ook omdat Roy mee wilt met de rest maar niet lukt, hij wilt zoveel meer als wat er nu uit komt, en dat kan hij alleen maar uiten door middel van driftbuien.
Verder word er veel 1 op 1 met Roy gespeeld, en Roy mag veel snoezelen om zijn spieren te laten rusten, en om zijn zintuigen te prikkelen. . Straks gaat Roy ook meer zwemmen ook voor de spieren.
Vorige week waren we weer bij de ka, en die wilt in september een hart echo laten maken omdat het ruisje hem dwars blijft zitten, ook omdat Roy snel buiten adem is enzo.
Verder was hij tevreden, op een paar dingen na.
Roy valt namelijk ook veel, tijdens spel, maar ook als hij rustig loopt kan hij ineens vallen.
Het kan een combi zijn van de medicatie, maar ook toch kleine aanvalletjes.
[ Bericht 44% gewijzigd door _Bar_ op 26-06-2012 14:47:11 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.