abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113179574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:23 schreef Bleie het volgende:
Wat leuk om al die verschillende ochtendrituelen te lezen! Iedereen doet het toch weer op zijn eigen manier.

TInuviel: ik werkte tot een jaar geleden ook erg ver weg (Den Haag, en woon in Amsterdam), moest dan om 7.15 de deur uit, dus toen deed manlief op mijn werkdagen de ochtendspits grotendeels in zijn eentje - meestal zat B. dan net aan haar boterham als ik de deur uit ging. Dat wij een tweede kindje wilden, was voor mij dan ook een belangrijke factor in zoeken naar werk dichter bij huis. Maar ja, dat moet je ook maar net willen en kunnen. Ik heb wel veel geluk gehad dat ik opnieuw een heel leuke baan heb gevonden, maar nu in Amsterdam.
Daarom ben ik uiteindelijk heel blij, dat ik in de baan waar ik tijdens de geboorte en na verlof van mij peuter heb gewerkt, in Zoetermeer niet meer werk. Had daar 2,5 jaar gewerkt en was ontzettend boos over hoe ik daar uit mijn baan werd gepest. Uiteindelijk toch een groot voordeel behaald dus :P Nu werk ik in Hilversum, wat kwa afstand met een auto echt redelijk is, half uurtje reistijd. Een baan in Amsterdam zou minimaal even veel reistijd met zich meebrengen, woon zelf in Amstelveen. Het enige is dat reizen met ov naar een baan in Amsterdam misschien beter te doen zou zijn, nu is reistijd met ov 1 uur tot 1,5 uur. En een baan in Amstelveen zou echt een grote toevalstreffer zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113179592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef simmu het volgende:
wij houden het hier heel strak. zodra je afwijkt gaat het mis. dus: om kwart over 7 mogen ze uit de slaapkamer indien al wakker en eventjes spelen ofzo tot kwart voor 8. dan is het gezamelijk aankleden en tandenpoetsen enzo en tussen 8 uur en kwart over 8 iedereen aan tafel voor ontbijt (4 soorten ontbijtgranen inmiddels :D ) en dan is iedereen om half 9 startklaar.
Routine dat is het..

Ik sta om kwart voor 7 op met de meiden en ga om half 8 de deur uit.. Dan hebben ze gegeten, zijn ze gewassen, aangekleed, gepoetst en gekamt... En heb ik make up op mn hoofd... Maar als ik maar iets afwijk door bijvoorbeeld andere volgorde, dan scheelt dat zo een half uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113179787
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:38 schreef Vlindur het volgende:
Hier zijn we gemiddeld om 09:30 pas beneden w/
Zo krijg je een mens nog depressief :D
pi_113179803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Routine dat is het..

Ik sta om kwart voor 7 op met de meiden en ga om half 8 de deur uit.. Dan hebben ze gegeten, zijn ze gewassen, aangekleed, gepoetst en gekamt... En heb ik make up op mn hoofd... Maar als ik maar iets afwijk door bijvoorbeeld andere volgorde, dan scheelt dat zo een half uur.
Wow Tico, hoe doe je dat? Lukte dat ook toen je je kleine meid nog bv gaf?

Bij ons zou dat ritueel ook alleen voor dinsdag, woensdag, donderdag zijn. Maandag is mama/ papa dag. Dan hoef ik me niet te stressen. Op papadag hoef ik alleen de bv van de jongste te doen. Op omadag kan ik over het algemeen afspreken dat mijn schoonmoeder bij ons komt en wat mij dan niet lukt voordat ik de deur uitga, kan mijn schoonmoeder afmaken. Dus als mijn peuter dan niet klaar is met ontbijt of niet aangekleed of tanden gepoetst, doet hij dat wel met oma.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113179821
als we hier afwijken van dingen is het ellendig. 2 kinders die overstuur en in de war alles bij elkaar gillen en dwarsliggen, zwaar sjaggerijnige papa (die heeft nogal een ochtendHumeurtje) en ik over de rooie (ook ochtendHumeurtje)

familie OchtendHumeur, dat zijn wij :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113179958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wow Tico, hoe doe je dat? Lukte dat ook toen je je kleine meid nog bv gaf?

Bij ons zou dat ritueel ook alleen voor dinsdag, woensdag, donderdag zijn. Maandag is mama/ papa dag. Dan hoef ik me niet te stressen. Op papadag hoef ik alleen de bv van de jongste te doen. Op omadag kan ik over het algemeen afspreken dat mijn schoonmoeder bij ons komt en wat mij dan niet lukt voordat ik de deur uitga, kan mijn schoonmoeder afmaken. Dus als mijn peuter dan niet klaar is met ontbijt of niet aangekleed of tanden gepoetst, doet hij dat wel met oma.
Nou, ik hoef het pas sinds kort zelf te doen natuurlijk... En Leyla kreeg dan de hele nacht al borstvoeding en bij het ontbijt gewoon een beker melk.. Dat was sneller. Meestal dronk ze rond 6 nog.
pi_113180034
's Ochtends kunnen wij gelukkig wel flexibel zijn met volgorde en zo, als het zo uitkomt, 's avonds daarentegen...
pi_113180100
Hier is het opstaan, luiers verschonen en meteen aankleden. Naar beneden en ontbijt (wat ik al klaar heb staan meestal, avond ervoor, soms zelfs al gesmeerd enzo) Na 5 minuten zijn de boterhammen op, dring ik nog ff aan dat de melk op moet. Dan naar boven, ga ik aankleden en de meiden spelen even in het campingbedje. Dan allemaal tanden poetsen en haren doen. Ik smeer wat op mn gezicht en bind mn haar bij elkaar. Pak de meiden weer op en naar beneden, jassen aan, tassen om en gaan.
pi_113180318
Boterhammen de avond van tevoren smeren is idd ook een goed en tijdbesparend idee :P Dan maar hopen dat mijn peuter van de afdeling "zelf doen" dat pikt. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113180678
Brood smeren is hier juist het minste werk. Ze eten beiden maar 1 broodje. Dus nog geen minuut werk!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113180705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Brood smeren is hier juist het minste werk. Ze eten beiden maar 1 broodje. Dus nog geen minuut werk!
Ja maar tijdens hun eten smeer ik voor school... Dus beneden komen. Kinderen zitten en meteen eten..
Maar het scheelt haast niets als ik ze in de ochtend smeer.
pi_113182115
In 5 minuten een boterham eten? Wat heerlijk! Die van mij doet daar minstens een kwartier over...
pi_113182837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:54 schreef Bleie het volgende:
In 5 minuten een boterham eten? Wat heerlijk! Die van mij doet daar minstens een kwartier over...
Die van mij kan er nog langer over doen, een half uur is echt niet bijzonder. Als ik hem ertoe kon brengen die tijd te verkorten zou ik de meeste tijdswinst behalen. Nou moet ik wel zeggen, dat ik in die tijd de broodjes voor hem smeer en hij eet meestal 2 boterhammen en drinkt daarbij ook nog een beker thee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113188903
Nu heb ik een dag dat ik met Thomas thuis ben en dan ligt hij eigenlijk al de helft van de dag weg te slapen. Ik heb hem vanmorgen maar rond 10u uit zijn bed gehaald en rond 12u30 heb ik hem er terug ingestopt omdat hij zelf zei dat hij moe was.

Nog een geluk dat het nu aan het regenen is, kunnen we toch niet naar buiten.
pi_113205764
Wij hebben geen vaste opstaan tijd, wel als ze naar kdv gaat maar dat is maar 1x
verder eerst bij mij in bed knuffelen, aankleden en dan ontbijt
vaak daarna hond uit laten

vandaag bij cb geweest, stats 80cm bij 11kilo groei moet ik elke 3mnd laten checken, ontwikkeling en spraak goed, als ik niet bij fysio was werd ik nu doorgestuurd en ik krijg als ik wil de indicatie voor psz
pi_113206325
Bij PSZ dagen is het hier altijd haasten, omdat de jongste net op die dagen besluit een uur langer te slapen.

Broodje hier: jongste eet 1 of 2 in 5 minuten. Oudste 4!!!! als ontbijt. In dezelfde 5 minuten. Dus dat kost weinig tijd :P

Kleren aantrekken daarentegen.... :X
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:48:21 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113209766
hier staan we om half 8 op, dan eerst medicijn,ontbijten,dan aankleden,gezicht/handen wassen en tanden poetsen, en tussen half 9 en 9 uur word roy opgehaald.
Dit is 3 dagen in de week.
En op de dag dat Roy naar opa en oma gaat staan we om 7.15 uur op (althans dan haal ik Roy uit zijn bed) en word opgehaald om half 8, en ik begin om 8 uur dan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:08:45 #218
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113211198
Er kwam er hier een uurtje geleden eentje uit bed met d'r nieuwe regenlaarsjes aan toen het begon te onweren.
'Buiten pelen!'

A grand adventure has begun.
pi_113211233
O+ O+ O+ O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113211393
Emma :D O+
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:11:56 #221
265732 Keshet
pi_113211411
Ze ligt nu net weer plat, ze was er wat moeilijk van te overtuigen dat het echt echt echt geen buitenspeeltijd meer was. :D

Wij hebben ook een redelijk vast schema op werkdagen maar we kunnen er alledrie gelukkig vrij makkelijk van afwijken.
pi_113211565
Emma!
pi_113211668
O+ oooow Emma!

Volgens mij heeft mijn F-je besloten dat middagslaapjes echt niet meer nodig zijn.

Oempf.

Dat had hij wel even tot na de baby mogen uitstellen, hihi. Al heeft het ook voordelen,zoals meer vrijheid van dagindeling.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:16:11 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113211709
Emma O+ domme mama, je weet toch dat er niks leukers is dan buiten in de regenplassen te springen ;)
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:20:33 #225
265732 Keshet
pi_113212028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:15 schreef freecell het volgende:
O+ oooow!

Volgens mij heeft mijn F-je besloten dat middagslaapjes echt niet meer nodig zijn.

Oempf.

Dat had hij wel even tot na baby mogen uitstellen, hihi. Al heeft het ook voordelen,zoals meer vrijheid van dagindeling.
Hier ook. En daar ben ik het zó niet mee eens. }:| Ik moet echt even slapen 's middags op mijn vrije dag. :D E. slaapt nu meestal 2 dagen niet en dan weer een dagje wel. Als ze dan wel slaapt 's middags dan krijg je haar 's avonds bijna niet meer naar bed.
Maar ja, die extra vrijheid overdag is heerlijk!

Bar, ik ben het ook helemaal met haar eens hoor. Maar ze heeft vandaag de hele dag al met zand en water mogen rommelen en ik was blij dat ik even zat. :P Morgen weer een dag.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 22:25:34 #226
5428 crew  miss_sly
pi_113212461
Ooh, dat snoetje ook O+ wat is ze toch leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113212615
Ik heb natuurlijk sowieso 1 wakkere peuter de hele dag.
Maar 2 is toch even weer wennen ;)
pi_113214033
quote:
17s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:08 schreef Keshet het volgende:
Er kwam er hier een uurtje geleden eentje uit bed met d'r nieuwe regenlaarsjes aan toen het begon te onweren.
'Buiten pelen!'

[ afbeelding ]
O+
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:00:33 #229
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113214842
Oef dan ben ik blij met Roy :P Vanmiddag hebben we beide van half 2 tot half 5 liggen slapen :@
de dagen dat Roy naar de dagopvang is dan slaapt hij maar net een uurtje.
de dagen dat hij bij oma of thuis is slaapt hij dan ook echt bij ;)
pi_113222203
Emma, lekker plassen stampen! Misschien mag het vandaag weer...

Roy, lekkere slaapkop! Ik ben stiekum een beetje jaloers Bar ;).
Fake it till you make it...
pi_113223649
Oh Emma O+ Wat is ze leuk! Misschien zijn er nog wat plassen over en mag het vandaag wel van Mama?

Keshet en Free misschien is de middagslaapjes tijd nog niet helemaal over. Mijn peuter slaapt vaak niet meer op het kdv en ook in het weekend. Maar wonderwel op mijn vrije dag vaak nog wel. Alsof hij zou weten, dat Mama en de baby het vanwege de nachtvoedingen nog nodig hebben. O+ Wat anders kan helpen is om ze goed uit te putten.

Bar, wat fijn zo'n middagslaapje he!

Nijna bij jou geen middagslaapje meer?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113225386
Emma O+ .

Keshet en Free: mijn peuter hield ook op met middagslaapjes toen ik zwanger was, maar ze wilde in t begin nog best naast mij op bed een beetje filmpjes kijken op m'n telefoon, kon ik toch even een uurtje rusten (en soms viel zij dan ook in slaap, dat doet ze nu niet meer). 't Is niet écht slapen, maar het hielp me altijd wel.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:17:14 #233
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_113227543
Gister ook weer het drama wat CB heet overleeft... of ik m'n bijna 2 jarige even op dieet wil zetten |:(
meneer is iets te klein voor zijn leeftijd, en iets te zwaar.
Mja, iets wat er niet in gaat kan ik ook niet wegstrepen... ('ongezonde snacks') nu moet ie dan maar minder drinken en meer volkoren producten gaan gebruiken..
Uhu.. ja das inderdaad het advies wat je meegeeft aan aan bijna 2 jarige met nierproblemen en lichte glutenintolerantie... *sugt* zouden ze nou ooit leren om overdrachten van huisartsen/kinderartsen etc daadwerkelijk te lezen en in te voeren in hun systeem?
(daarbij vind ik het wel heel typisch dat zij gisteren op overgewicht uitkomen terwijl KA vorige week nog op de -1 streep voor beiden zat... (gisteren -1,5 voor lengte en +1 voor gewicht) raadsels en nog meer raadsels...
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_113228521
Hier doet peuter ook geen middagslaap meer. Maar als ik moe ben en baby slaapt neem ik hem gewoon mee in bed met een dvdtje. Heel soms valt ie dan ook in slaap en anders kijkt ie wel en dommel ik een beetje!!
pi_113230332
Rienk is ook regelmatig 's avonds wakker. Zolang hij gewoon rustig speelt laten we hem, bij overmatig herrie mag hij even naar beneden. Vandaag mag hij niet slapen. Dus hij zit nu voor de tv. Wel met zn beesse en zn knientjes, maar ok O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113236480
HIer gaat hij nu wel naar zijn kamertje met zijn speen, maar daar gaat hij rustig spelen ipv slapen. Nuja, ook best ;)

Soms denk je ineens: tijd voor de kapper _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113236632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:17 schreef maffemuts het volgende:
Gister ook weer het drama wat CB heet overleeft...
Mjah, ConsternatieBureau hm? Tinu had het dacht ik recent al gepost, maar wij zijn sinds kort heel tevreden over ons CB :) daar is het voor de verandering niet gelijk *paniek*hijvolgtdeperfectelijnniet*paniek* :P
pi_113236742
Ik vind zn haar juist leuk zo, Free.
pi_113236774
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:57 schreef -Spring het volgende:
Ik vind zn haar juist leuk zo, Free.
Het staat meestal alle kanten op :P

Het mag wel lang blijven, maar er moet dan ook even een lang model in, nu is het doorgeschoten kort haar :P
pi_113236838
Ik vind het ook mooi zo free!!
pi_113237059
Meer vooraanzicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker weten? :+
pi_113237350
ja echt wel. Nog mooier zelfs!!
pi_113237854
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:05 schreef freecell het volgende:
Meer vooraanzicht:

SPOILER
Zeker weten? :+
:Y
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:41:49 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_113238601
Free, ik zou er eigenlijk ook niet veel aan doen. Gewoon effe laten groeien tot het echt in zijn ogen hangt (en dat melden ze vanzelf, kwamen wij achter) en dan een model laten knippen. Dan kan de rest nu mooi nog effe groeien. En niet kort knippen he, ik vind dit kei leuk zo. Maar goed, ik heb dan ook twee mannen met lang(er) haar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113239078
Ik sta weer eens versteld door onze peuter. 7-8 weken terug was hij met familie van mijn man op vakantie, inclusief de tantes van mijn man, waarvan een met hond met de naam Shandy. Vandaag lopen we van de winkels naar huis en komen een mevrouw tegen met een aantal honden waaronder een van dezelfde ras als Shandy. Mijn peuter zegt: "Daar komen honden en dat vind ik bang." (Hij haalt wel vaker "ik vind het eng" en "ik ben bang" door elkaar). Toen wij er langs zijn zegt hij. Dat is een Shandy hond, dus ik vraag hem of hij voor Shandy bang was, maar dat was hij niet zegt hij. :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113239544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:52 schreef Tinuviel het volgende:
Ik sta weer eens versteld door onze peuter. 7-8 weken terug was hij met familie van mijn man op vakantie, inclusief de tantes van mijn man, waarvan een met hond met de naam Shandy. Vandaag lopen we van de winkels naar huis en komen een mevrouw tegen met een aantal honden waaronder een van dezelfde ras als Shandy. Mijn peuter zegt: "Daar komen honden en dat vind ik bang." (Hij haalt wel vaker "ik vind het eng" en "ik ben bang" door elkaar). Toen wij er langs zijn zegt hij. Dat is een Shandy hond, dus ik vraag hem of hij voor Shandy bang was, maar dat was hij niet zegt hij. :o
Wat een kanjer is het ook O+
pi_113240574
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Free, ik zou er eigenlijk ook niet veel aan doen. Gewoon effe laten groeien tot het echt in zijn ogen hangt (en dat melden ze vanzelf, kwamen wij achter) en dan een model laten knippen. Dan kan de rest nu mooi nog effe groeien. En niet kort knippen he, ik vind dit kei leuk zo. Maar goed, ik heb dan ook twee mannen met lang(er) haar.
Zeker niet te kort, hij is echt leuker met lang haar ;)
Die grote peuter van mij heeft ook al vrij lang haar :D

Tinuviel, knap! :o Wat onthouden ze ook idioot veel he?
pi_113240600
mijn dapper tweetal zette geen keel op toen de husky van een straat verderop losbrak en naast ons stond te grauwen O+

"hij doet niks hoor". dikke doei! waarom staat het kreng dan hier naast me te grommen :(
pi_113240934
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:04 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Wat een kanjer is het ook O+
egwel O+