Dat zal lastig worden, daar dit ruimteschip buiten mededinging meedoet.quote:
Das toch heel simpel. Plaats het ding op een rollenbank, en kijk hoeveel vermogen het ding kan genereren. Gewone elektro motoren in de industrie worden dan wel uitgedrukt in kilo Watt, maar op de tagplaat van moderne motoren staat in 90% van de gevallen ook het vermogen in Pk. Eigenlijk is dit heel simpel om te rekenen aangezien 1 Pk 0.7357 kW is (ja dat laatste heb ik even moeten opzoeken )quote:Op maandag 4 juni 2012 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ook maf dat er gesproken wordt over 540 pk. Bij een elektromotor.
Ja dat snap ik allemaal wel. Ik vond het gewoon (net als Migue) vreemd dat ze niet gewoon de kW gaven en desnoods de pk tussen haakjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Uit vorig topic:
[..]
Das toch heel simpel. Plaats het ding op een rollenbank, en kijk hoeveel vermogen het ding kan genereren. Gewone elektro motoren in de industrie worden dan wel uitgedrukt in kilo Watt, maar op de tagplaat van moderne motoren staat in 90% van de gevallen ook het vermogen in Pk. Eigenlijk is dit heel simpel om te rekenen aangezien 1 Pk 0.7357 kW is (ja dat laatste heb ik even moeten opzoeken )
Klinkt eigenlijk simpel voor iemand die in de elektro industrie werkt, maar kan me indenken dat het al wat minder te begrijpen is voor een leek.
Waterstof + elektriciteit? Denk niet dat dat wat wordt. Als waterstof al bruikbaar gemaakt kan worden kun je net zo goed de huidige techniek blijven gebruiken.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:39 schreef Migue het volgende:
Pk is sowieso een achterhaalde eenheid, kW is veel relevanter. De leek went uiteindelijk ook wel weer aan de kW aanduiding bij motoren, je ziet het toch al overal bij motorspecificaties staan.
Ik ben fan van de GreenGT, zoals ik dat van iedere relevante innovatie ben! Jammer dat de auto er zo oerlelijk uitziet, maar soms gaat ook bij mij functie voor vorm.
Nog twee weken, yes!
Ze gebruiken ook de huidige techniek. Alleen in plaats van accu's gebruiken ze waterstof in combinatie met een brandstofcel. Daardoor wordt het ook mogelijk om te tanken ipv complete accu's te verwisselen. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waterstof + elektriciteit? Denk niet dat dat wat wordt. Als waterstof al bruikbaar gemaakt kan worden kun je net zo goed de huidige techniek blijven gebruiken.
Ik bedoel de huidige motortechniek.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ze gebruiken ook de huidige techniek. Alleen in plaats van accu's gebruiken ze waterstof in combinatie met een brandstofcel. Daardoor wordt het ook mogelijk om te tanken ipv complete accu's te verwisselen. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.
We know dude, we know.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:44 schreef Alleskids het volgende:
rtl7 zend de 24 uur live uit, 24 uur lang, van zaterdag 14.30 tot zondag 15.15
quote:1 Capello/Kristensen/McNish (Audi R18 e-tron quattro), 3m 25.927s
2 Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro), 3m 26.468s
3 Dumas/Duval/Gené (Audi R18 ultra), 3m 26.561s
4 Wurz/Lapierre/Nakajima/Buemi (Toyota), 3m 27.204s
5 Davidson/Buemi/Sarrazin/Nakajima (Toyota), 3m 28.298s
6 Bonanomi/Jarvis (Audi R18 ultra), 3m 28.765s
7 Leventis/Watts/Kane (HPD-Honda), 3m 34.243s
8 Belicchi/Primat/Bleekemolen (Lola-Toyota), 3m 35.357s
9 Prost/Jani/Heidfeld (Lola-Toyota), 3m 36.876s
10 Ara/Minassian (Dome-Judd), 3m 37.149s
Over Toyota gesproken. Ze gaan met een elektrische auto deelnemen aan Pikes Peakquote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:32 schreef Waffle het volgende:
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
quote:TOYOTA MOTORSPORT GmbH BRINGS ELECTRIC TECHNOLOGY TO PIKES PEAK
TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) will demonstrate its high-performance electric powertrain technology on one of North America’s most demanding motorsport events; the Pikes Peak International Hill Climb in Colorado on 8 July.
Last year TMG set a new electric lap record at the Nürburgring Nordschleife with the road-legal TMG EV P001 car, a record which still stands today.
TMG’s advanced electric and electronic department has spent the past months developing on an updated electric powertrain, which is more powerful and more durable than its predecessor.
That high-performance electric powertrain is the heart of the new TMG EV P002 car, which will compete at Pikes Peak as part of a project from Japanese company RK1 Inc. Multiple Japanese rally champion Fumio Nutahara will drive the car which features prominent branding from Yokohama.
Based on a Radical chassis, the TMG EV P002 has a predicted top speed of 240km/h in Pikes Peak configuration, with combined maximum power of 350kW from its two axial flux motors.
The hillclimb, which begins at an altitude of 2,800m and reaches the summit of 4,300m, is an ideal environment to showcase the strengths of an electric powertrain. TMG’s high-performance electric powertrain maintains full power despite the thin atmosphere at high altitude while delivering an impressive 900Nm of torque through its single-speed gearing.
The TMG EV P002 underwent a successful three-day testing session at the Paul Ricard circuit in southern France in May to verify car and powertrain performance.
top, ik zag dat audi ook iets gaat doen op http://www.audi-liveracing.com/desktop/index.jsp?l=en_US#quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:35 schreef Migue het volgende:
Audi.tv en Speed.tv heeft normaal ook altijd onboard beelden van de Corvettes wanneer er geen live uitzending op tv is. Mogelijk doet ook Toyota iets. Verder vooral twitter in de gaten houden, er zijn regelmatig teams die hun onboard camera live streamen.
quote:JRM Racing to stream debut Le Mans campaign live online
JRM Racing will stream its debut 24 Hours of Le Mans campaign live online on its website, www.jrm-group.com. JRM will contest its first Le Mans this year in the LMP1 class with David Brabham, Peter Dumbreck and Karun Chandhok.
Fans will be able to follow the progress of car #22 live throughout the 24 hours of racing from a camera mounted on the front of the team’s Honda HPD ARX-03a.
The camera will provide unparalleled access to the cut and thrust of the Le Mans field and the progress of the JRM Racing crew as it takes on the works and privateer teams of the field.
Interspersing the coverage will be live interviews from the pit lane to give a complete insight of JRM’s debut Le Mans 24 Hours race progress. A JRM Racing pit lane crew will be catching up with the drivers after each stint, the mechanics as they follow the race in the garage, plus following any news stories live from the pit wall with insights from chief engineer, Nigel Stepney, and team principal, James Rumsey.
Coverage will start immediately before the start of the race at 15:00hrs CET on Saturday 16 June and finish just after the conclusion of the race at 15:00hrs CET Sunday 17 June.
Fans should log onto the JRM website www.jrm-group.com and click on the portal for the live streaming.
The stream will also be shown on www.crash.net and www.speedhunters.com.
James Rumsey, JRM Racing team principal said, ‘Le Mans is one of the most thrilling races on the racing calendar. As well as racing cars in class, each lap the LMP1 cars will have to negotiate the traffic and deal with the potentially evolving track and weather conditions. Having an onboard camera tracking our progress will give fans a pretty unique insight of what it’s like to be in the hot seat, actually out on track. The addition of the live commentary will also keep viewers up to date on the overall progress of the race, with all the latest news from the team and our direct competitors.
‘Le Mans is a very special race and we are delighted we can give fans access all areas to see how we are progressing over the race. It’s our aim to finish our debut race and, where possible, to finish well – become part of the team as we try to achieve our goals.’
JRM Racing is the reigning FIA GT1 World champion and is owned by entrepreneur James Rumsey and led by the motor racing veteran Nigel Stepney. In 2011 JRM took the German pairing of Michael Krumm and Lucas Luhr to victory in the Championship using Nissan GT1 GT-Rs.
Nou, het is maar wat je een mooie strijd noemt.... Ik had toch liever weer Audi vs Peugeot gehad. Dit gaat zo goed als zeker een walk over van de audi´s worden, ik hoop dat ik positief verrast wordt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:32 schreef Waffle het volgende:
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
En je kunt ook altijd nog tijdens reclame naar Eurosport zappen, die zenden namelijk ook alles uit. Afwisselend van Eurosport 1 naar 2. Dus tenzij ze tegelijkertijd reclame hebben, hoef je echt niets te missen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:23 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de 24 uur gaan uitzenden gaan ze de commentaar afwisselen tussen Kalff en Mol of zijn er nog een paar commentaren erbij? Ik vraag me ook af hoe ze het gaan doen met de reclame's.
Livetimingquote:Wednesday, June 13
Practice: 4-8 p.m., Qualifying 1: 10 p.m.-12 a.m.
Thursday, June 14
11 a.m.: ACO Press Conference
Qualifying 2: 7-9 p.m., Qualifying 3: 10 p.m.-12 a.m.
Friday, June 15
10 a.m.-8 p.m.- Fan Pit Walk (Pit Lane)
5:30-7 p.m. - Drivers' Parade (City Center)
Saturday, June 16
Warmup: 9-9:45 a.m., Race: 3 p.m.
Ja, nee.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:48 schreef ß het volgende:
Zijn Bleekemolen en Buurman de enige Nederlanders, of heb ik er nog wat over het hoofd gezien?
http://www.autosport.nl/n(...)pole_in_le_mans.htmlquote:Uitslag:
1. Lotterer/Fässler/Duval, Audi R18 e-tron quattro, 3:25,453
2. McNish/Capello/Kristensen, Audi R18 e-tron quattro, 3:26,536
3. Gené/Dumas/Duval, Audi R18 ultra, 3:26,694
4. Wurz/Lapierre/Nakajima, Toyota TS030 Hybrid, 3:27,191
5. Jarvis/Bonanomi/Rockenfeller, Audi R18 ultra, 3:27,554
6. Davidson/Buemi/Sarrazin, Toyota TS 030 Hybrid, 3:28,295
7. Leventis/Watts/Kane, HPD ARX 03A-Honda, 3:32,750
8. Belicchi/Primat/Bleekemolen, Lola B12/60 Coupé-Toyota, 3:33,140
13. Thiriet/Beche/Tinseau, Oreca 03-Nissan, 3:39,877 (1e LMP2)
19. Sims/Buurman/Ianetta, Lola-Judd, 3:41,451 (7e LMP2)
26. Franchitti/Krumm/Motoyama, Deltawing-Nissan, 3:42,612 (Nouvelle technologie)
33. Gavin/Milner/Westbrook, Corvette, 3:55,910 (1e GTE-Pro)
38. Neiman/Law/Pumpelly, Porsche 997 GT3 RTSR (1e GTE-Am)
Renger van der Zande is reserve met de tweede Lotus inschrijving in de LMP2. Wil hij aan de start komen moet er eerst een ander team (in de LMP-klasse) uitvallen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:48 schreef ß het volgende:
Zijn Bleekemolen en Buurman de enige Nederlanders, of heb ik er nog wat over het hoofd gezien?
In samenvatting: gesloten cockpits, hogere zitpositie verder naar voren, kabels tegen losschietende wielen bij een crash en als belangrijkste de nieuwe motorregels die gebaseerd zijn op verbruik in plaats van luchtinlaat en turbo restricties, waardoor het verbruik tot 30% minder zou moeten worden dan nu. Fabrieksinschrijvingen moeten hybride zijn.quote:The Automobile Club de l'Ouest, along with the FIA, announced Thursday the new technical regulations for LMP1 cars, which will go into effect in 2014.
Focusing heavily on efficiency, cost reduction and safety, the new-look category will comprise entirely of closed-top prototypes, with a reduced weight of 830 kg (850 kg for non-hybrids) and 10 cm narrower than the current-spec machines.
There will also be an improvement in cockpit visibility, following a series of high-speed accidents over recent years involving traffic, with the driver now sitting higher in the car and further forward. It has resulted in a 90 cm taller cockpit/greenhouse area.
Another change comes with a simplified nose element that will be adjustable to each specific downforce configuration, instead of having separate bodywork for different aerodynamic configurations.
While wheel tethers will also become mandatory, along with lateral protection panels and a rear crash box, manufacturers will now have two choices of bodywork cut-outs, either above the wheels (as introduced this year) or on the inside fenders (new for 2014). The dorsal fin will remain on the top-tier prototypes.
Perhaps the biggest change, however, comes with the engine rules, as there will be no limit in cubic capacity for the conventional power plants. Air restrictors and turbo pressures have been eliminated and replaced by a fuel meter, which restricts the allocation of gasoline or diesel according to a predetermined level.
The ACO targets up to a 30 percent reduction in fuel consumption with its new system, which sees five different base configurations, largely dependent on the size of the hybrid systems.
For example: privateers, which are limited to 5.5-liter capacity engines, will be allocated 4.95 liters of gasoline (or 3.99 liters of diesel) per a lap of Le Mans. Fuel capacity would be limited to 64.4 liters for gasoline (53.3 liters for diesel), roughly a 11-14 percent decrease over 2012 fuel capacity levels.
In the situation of hybrids, four different sizes of energy recovery systems will be permitted, ranging from 2 to 8 MJ of power. It's a significant increase over the current hybrid regulations, which are limited to 0.5 MJs. In effect, a larger system will be required to be more fuel efficient.
Of note, all factory entries will be required to compete with hybrid systems, which will be homologated on a seasonal basis, eliminating evolutions over the course of a year.
"Thanks to in-depth work and excellent collaboration, today, the ACO and the FIA have announced a unique set of extremely innovative technical regulations for 2014 that are in phase with the times we live in," said Sir Lindsay Owen-Jones, FIA Endurance Commission President.
"It should encourage the development of powerful and spectacular cars and also the development of technologies that have real meaning for the everyday motorist. Private teams haven't been forgotten either with simple but competitive alternatives."
The LMP1 technical regulations will be used in the FIA World Endurance Championship and American Le Mans Series beginning in 2014. A one-year grandfathering period for current-spec machinery is being evaluated by the ACO for the first year.
Vooral de gesloten cockpits vind ik erg jammer. Al blijven die Le Mans wagens geweldig om bij te staan, wat een bakkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
De nieuwe LMP1 regels voor 2014
[..]
In samenvatting: gesloten cockpits, hogere zitpositie verder naar voren, kabels tegen losschietende wielen bij een crash en als belangrijkste de nieuwe motorregels die gebaseerd zijn op verbruik in plaats van luchtinlaat en turbo restricties, waardoor het verbruik tot 30% minder zou moeten worden dan nu. Fabrieksinschrijvingen moeten hybride zijn.
Dat is juist de enige goede wijziging. Hopelijk wordt het ook in P2 ingevoerd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vooral de gesloten cockpits vind ik erg jammer.
Aah, das een goeie actie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:01 schreef Breaker.Faker het volgende:
RTL7 heeft een geweldig actie zeg. Iedereen kan foto of tekening opsturen met zijn vader erop de mooiste laten ze zien tijdens de uitzending van de 24 uur van Le Mans.
Ik vind gesloten wagens ook mooier.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is juist de enige goede wijziging. Hopelijk wordt het ook in P2 ingevoerd.
Je zou het ook eens een keer wel met mij eens zijnquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is juist de enige goede wijziging. Hopelijk wordt het ook in P2 ingevoerd.
Volledige uitslag.quote:Audi heeft geschiedenis geschreven door met de Hybride Audi R18 e-tron quattro LMP1 de polepositie op te eisen voor de 24 Heures du Mans 2012. Op het circuit van La Sarthe reed Andre Lotterer in de Audi R18 e-tron quattro naar de snelste rondetijd 3:23.787. De Duitse Audi-rijder was daarmee twee seconden sneller dan de pole van 2011. Audi gokt niet op één paard, want Loic Duval zette de Audi R18 Ultra LMP1 op de tweede positie. Verrassend ging de derde plek naar Toyota Racing. De Toyota TS 030 in handen van voormalig-F1-coureur Sebastien Buemi, Anthony Davidson en Stéphane Sarrazin blijkt een gevaarlijke outsider. De grote vraag is echter hoe betrouwbaar de nieuwe Toyota is.
Jeroen Bleekemolen, uitkomend met Rebellion Racing gaat van start op een negende positie, terwijl de Belg Bertrand Baguette P12 haalde met OAK Racing. De Belgen Bas Leinders en Maxime Martin, in actie voor Oak Racing in de Morgan-Nissan pakte P7 in de LMP2 klasse voor Yelmer Buurman op P8 en het Belgische Boutsen Ginion Racing op P10 in de LMP2. Prospeed Competition reed met de Porsche 911 RSR 997 naar P2 in de GTE Am-klasse.
Volgens mij op jacht naar overwinning en dan op laatst uitvallen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Toyota een trauma. Wat voor trauma hadden ze dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |