Top dat het weer is begonnen

Lekker inkomen deze aflevering; niets spectaculairs, maar iedereen wordt weer mooi in positie gebracht en diverse belangrijke zaadjes worden gestrooid (Tywin vs Tyrion m.n.).
Valt me op dat Dany al zo snel bij de Unsullied is. Ik had eigenlijk verwacht dat ze (zoals in het boek) eerst Greybeard/Selmy zou ontmoeten en er via hem wat belangrijke achtergrondinfo verteld zou worden over haar voorouders en Westeros enzo. Sowieso laat de serie eigenlijk maar weinig zien van het verleden. Ik snap wel dat het al moeilijk is om al die historie ook nog eens in de serie te stoppen, maar het is wel wat het geheel zo'n mooi verhaal maakt: alle gevolgen van de daden van inmiddels vergane helden en slechteriken. Ik hoop nog steeds op een aflevering die volledig flashback is naar de tijd van de Tower of Joy etc.

Het is me verder niet meer helemaal duidelijk of Jon in de serie nu in zijn hart nog steeds een Crow is. Het hele infiltratieplan kwam eind vorig seizoen niet echt duidelijk naar voren en nog steeds lijkt het er (zoals het gepresenteerd wordt) echt op dat Jon wil overlopen. Weet niet of dat opzettelijke misleiding is, of gewoon vaag geschreven. Als je het boek niet kent dan neem je volgens mij de verklaring van Jon voor waarom hij bij de Wildlings wilt voor waar aan.
Ook verwarrend om Robb en Cat in Harrenhal te zien, maar dat trekt vanzelf wel recht denk ik. Ze moeten toch iets te doen hebben tot de RW

Ik vond het wel sneu voor Sam dat hij de raven was vergeten. Hoopte nog dat hij nu al Sam the Slayer zou worden, maar tot dusver no glory for poor Sam

Ben benieuwd naar Arya en de BWB; zal dat volgende week al zijn?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(