Heb je niet op het mooie "nieuw deel openen" knopje gedrukt?quote:
Dat kan er toch wel uit gehaald worden lijkt me?quote:quote:
Op woensdag 16 mei 2012 09:55 schreef Wihakayda het volgende:
Ik weet in ieder geval dat ikzelf hoofdstukken lang heb gedacht dat ze dood waren.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het geen seconde gedacht...
Ik heb hem braaf daarmee geopend volgens mijquote:Op maandag 4 juni 2012 14:51 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Heb je niet op het mooie "nieuw deel openen" knopje gedrukt?
Had ik het al overquote:Op maandag 4 juni 2012 15:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb de meeste opvallende afwezige afgelopen ep nog niet gespot in dit topic:
Waar was Reek?
Vind het wel jammer dat ie niet zo met z'n hand over zn gezicht gingquote:Op maandag 4 juni 2012 15:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik was heel even bang dat ze Jaqen gewoon zouden laten weglopen.
Inderdaad, dat gold volgens mij ook voor Luwin. Vermoord in de courtyard, zichtbaar voor iedereen.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:26 schreef Luuksor het volgende:
Sterke aflevering, mooie afrondingen voor de meeste characters.
Paar puntjes echter..
- TheonZo'n goeie speech, na zo'n mooi moment in het punt van karakter ontwikkeling. En BAM! Hoe ging dit precies in het boek? Ze zijn toch gewoon allemaal te grazen genomen door Bolton?
Oh..quote:
Ja ik miste hem ook nogal, al helemaal omdat het nu echt verlaten lijktquote:Op maandag 4 juni 2012 15:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, dat gold volgens mij ook voor Luwin. Vermoord in de courtyard, zichtbaar voor iedereen.
[..]
Oh..
Op zoek naar meer dragonglass-caches toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 15:26 schreef Luuksor het volgende:
Sterke aflevering, mooie afrondingen voor de meeste characters.
Paar puntjes echter..
- Waarom waren Sam, Edd en Grenn aan het rondbanjeren in de sneeuw tijdens de 'three blows"? In het boek liggen ze te slapen toch? En zijn ze gewoon in het kampement op de Fist? Ik snap dat dit meer spanning geeft met Sam die ze als eerste ziet, maar ook zo nutteloos dat ze Sam laten zitten daar..
Ik ben het met je eens dat het wel wat langer mocht en dat Pyat Pree wel heel simpel werd afgeserveerd (serieus, eerst vermoorden ze alle belangrijke mensen in Qarth en vervolgens kunnen ze niet raden dat draken vuur spugen en gevaarlijk zijn? - helemaal als Dany in de buurt is dus). Maar ik vond in het boek zo'n simpel raadseltje erg afdoen aan het mysterieuze van de HotU, dus blij dat ze dat er uit hebben gelaten. Had geen enkel doel.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:26 schreef Luuksor het volgende:
- House of the Undying.. Het hele eerste deur rechts verhaal weg, onwijs ingekort, gelukkig nog wel de Drogo scene. Ook hoe Pree afgemaakt werd, erg simpeltjes gedaan..
Dat was in het boek toen de voormalige hulp van zo'n Night Watch dude, wiens rol Sam nu over had genomen, van plan was Sam te vermoorden, volgens mij snachtsquote:Op maandag 4 juni 2012 15:42 schreef Luuksor het volgende:
Dat zoeken naar dragon glass klopt ook wel.. Maar niet tijdens de aanval/terugkomst van de WW toch?
Ja echt totaal overbodige scene. Vind deze Stannis maar niets...quote:Op maandag 4 juni 2012 16:03 schreef Bellatrix het volgende:
Stannis die Melisandre wil wurgen trouwens._
ooc
Ik denk dat het probleem niet bij de acteur ligt maar bij de makersquote:Op maandag 4 juni 2012 16:58 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ja echt totaal overbodige scene. Vind deze Stannis maar niets...
quote:Op maandag 4 juni 2012 15:20 schreef Kirov het volgende:
Overleven Dagmer Cleftjaw e.d. de sack of Winterfell eigenlijk?
Zelfs GRRM vond het een schijtverhaal en heeft het in de boeken weggelatenquote:Op maandag 4 juni 2012 12:35 schreef muzas het volgende:
RobbWat een schijtverhaallijn is dat geworden zeg.. Zo flinterdun... Heb het idee dat hier ook een hoop is weggelaten?
En ja, ze gaan de voorspelling er vast nog wel in gooien via Quaithe, maar dat heeft voor mij niet hetzelfde gewicht. Quaithe heeft een eigen agenda en de Undying hadden dat in mijn ogen niet (tenminste, wat het verkondigen van hun profetie betreft). Dus ik vind het stomquote:Mother of dragons, child of three, three heads has the dragon, mother of dragons, child of storm
Three fires must you light, one for life and one for death and one to love
Three mounts must you ride, one to bed and one to dread and one to love
Three treasons will you know, once for blood and once for gold and once for love
No way, dat is het enige opzienbarende dat Dany in heel boek 3 meemaakt! Komt goedquote:Op maandag 4 juni 2012 22:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Of, erger nog, misschien gaan ze die Unsullied-scène zelfs helemaal skippen in de serie.
Zelfde taal misschien? :p dienaren van rholl'or en the great other :pquote:Op maandag 4 juni 2012 23:19 schreef Gwywen het volgende:
Jammer alleen dat die White Walker precies hetzelfde geluid maakte
Kun je niet meer zomaar meelezen?quote:Op maandag 4 juni 2012 23:22 schreef Zhenar het volgende:
Ja en nu moet je dus opeens inloggen op het ASoIaF forum![]()
Denk eerder dat ze proberen om het verkeer wat omlaag te brengen. Die site lag altijd een dag plat nadat GoT was uitgezonden.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Kun je niet meer zomaar meelezen?
Haha, ze zijn zeker te bang voor al die seriekijkers die huilie gaan doen als ze een spoiler lezen.
Even accountje aanmaken joh, is zo gebeurd.
Sterker nog, het is het enige interessante hoofdstuk in de hele Dany verhaallijnquote:Op maandag 4 juni 2012 23:22 schreef Zhenar het volgende:
[..]
No way, dat is het enige opzienbarende dat Dany in heel boek 3 meemaakt! Komt goed
Amenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:53 schreef Gwywen het volgende:
Weet je wat ik hoop, ik hoop dat ze bij HBO zo positief verrast zijn door de opbrengsten door miljoenen kijkers plus de opbrengsten van de DVD/Blue-Rayverkoop, dat ze voor de komende seizoenen ofwel meer budget gaan uittrekken, ofwel meer afleveringen per seizoen gaan maken.
Niet zo'n groot probleem eigenlijk. Bij wijze van spreken koopt/huurt zij alsnog zijn schip.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:21 schreef Angelof9 het volgende:
Het idee wat ze wilden overbrengen was dat er niets meer te doen is in Qarth. Dat al haar opties uitgeput zijn. Daar kwam het in het boek uiteindelijk ook op neer. Ben wel benieuwd hoe ze het nu gaan doen met Selmy, in het boek was hij haar enige hoop met z'n schip, maar nu heeft ze zelf geld om een schip te kopen, dus waarom zou ze met hem meegaan?
Ik vraag me eerder af of de kijkers überhaupt nog weten wie Barristan isquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Niet zo'n groot probleem eigenlijk. Bij wijze van spreken koopt/huurt zij alsnog zijn schip.
Wat ik me wél afvraag, hoe gaan ze Barristan vermommen zodat de kijkers niet meteen doorhebben dat hij het is?Of zullen ze dat gewoon maar niet doen
Mja, maar toch, het was wel een leuke verrassing in het boekquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of de kijkers überhaupt nog weten wie Barristan is
Ik kreeg vorige week van een kijker de vraag of hij nog terug zou komen, dus schijnbaar welquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of de kijkers überhaupt nog weten wie Barristan is
Bluf dat je het woord boek in dat andere topic zetquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:57 schreef MAHL het volgende:
Het andere topic is uitgemond in een discussie over of je als niet-lezer kunt zien of de wights en White Walkers wezenlijk verschillend zijn... Nou ja, eindelijk iets anders dan over spoilers
Had ik ook eerst ja, maar in de serie is toch wel duidelijk te zien dat de 'leider' toch echt geen hersenloze zombie is?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:43 schreef Littlecreep het volgende:
Ik moet zeggen dat ik in het begin ook niet helemaal het verschil tussen wights and White Walkers/Others doorhad in het boek. Heb het op een gegeven moment maar opgezocht.
Ben inmiddels ook begonnen aan herlezen van de boeken. Alles is opeens zo helder qua namen
Dan verschillen wij over wat duidelijk is. Oke?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:49 schreef MAHL het volgende:
[..]
Had ik ook eerst ja, maar in de serie is toch wel duidelijk te zien dat de 'leider' toch echt geen hersenloze zombie is?
En ze hebben toch ook een soort plan? Het lijkt of ze doelbewust bezig zijn en niet zomaar lopen te zombieën.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:30 schreef BartK. het volgende:
Het lijkt me niet dat de White Walkers zo hersenloos zijn als je vermoed. Ze kunnen niet voor niets doden herrijzen uit de dood.
Ze hebben Valyrisch staal nog niet gebruikt maar in een boek van samwel staat dit beschreven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:35 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zat het nou eigenlijk met die white walkers, konden die nou alleen door dragonglass vernietigd worden?
(en door vuur, maar daar zullen later de draken wel een eind aan gaan breien vermoed ikzo)
Of ook door Valyrisch staal?
Ik kan me helemaal niet herinneren wat voor effect Valyrisch staal op the Others had.
Ik denk dat je in de war bent met wights. White walkers zijn gewoon intelligent en net zo lenig en sterk als mensen. Wights zijn zombies met een zeer beperkte intelligentie en motoriek.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:31 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
En ze hebben toch ook een soort plan? Het lijkt of ze doelbewust bezig zijn en niet zomaar lopen te zombieën.
D8 Valyrisch staal een vermoeden is, ivm "drakenstaal"quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:34 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ze hebben Valyrisch staal nog niet gebruikt maar in een boek van samwel staat dit beschreven.
Nee, ik bedoelde juist dat ik niet overduidelijk zag dat een white walker intelligent was en een wight niet. Ik vind de wight niet meteen als een doorsnee zombie overkomen. Ik had het idee dat ze allemaal samenwerkten als een groep wolven zeg maar.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:30 schreef BartK. het volgende:
Het lijkt me niet dat de White Walkers zo hersenloos zijn als je vermoed. Ze kunnen niet voor niets doden herrijzen uit de dood.
Jup, maar die droom van Jon lijkt het te bevestigen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:37 schreef johnnylove het volgende:
[..]
D8 Valyrisch staal een vermoeden is, ivm "drakenstaal"
Het is in de serie inderdaad niet heel duidelijk. De Wights (de zombies dus) staan gewoon o.l.v. de White Walkers. Wat deze verder van plan zijn met de Wights is mij ook nog niet duidelijk, maar ik heb dan ook nog niet alles gelezen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde juist dat ik niet overduidelijk zag dat een white walker intelligent was en een wight niet. Ik vind de wight niet meteen als een doorsnee zombie overkomen. Ik had het idee dat ze allemaal samenwerkten als een groep wolven zeg maar.
Gewoon kanonnenvoer denk ik, ook al zijn er geen kanonnen in GoTquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:42 schreef BartK. het volgende:
[..]
Wat deze verder van plan zijn met de Wights is mij ook nog niet duidelijk, maar ik heb dan ook nog niet alles gelezen.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Dagmer in deze serie Ramsay Bolton is. Reek is sowieso niet voorgekomen, aangezien hij een gevangene in Winterfell was in het boek. Ramsay/Reek is in het boek overigens bevochten door de Starks.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb de meeste opvallende afwezige afgelopen ep nog niet gespot in dit topic:
Waar was Reek?
Ja dat wordt ook aangenomen door anderen idd. Overigens komt Ramsay volgend seizoen wel in beeld, dus ben benieuwdquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:57 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Dagmer in deze serie Ramsay Bolton is. Reek is sowieso niet voorgekomen, aangezien hij een gevangene in Winterfell was in het boek. Ramsay/Reek is in het boek overigens bevochten door de Starks.
De rol van Reek in het boek is overgenomen door Dagmer in de tv-serie.
In het boek was het Reek die Theon op het idee bracht die molenaarskinderen te doden als Bran en Rickon, in de serie is het Dagmer, dus ja. Hij zal Theon nu wel aan Ramsay hebben uitgeleverd, daarna gevild zijn en op een paal gespiestquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:57 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
De rol van Reek in het boek is overgenomen door Dagmer in de tv-serie.
Ik heb wel alles gelezen en het is me nog steeds niet duidelijk. Geen idee wat the White Walkers willen, waar ze heen gaan of waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:42 schreef BartK. het volgende:
Het is in de serie inderdaad niet heel duidelijk. De Wights (de zombies dus) staan gewoon o.l.v. de White Walkers. Wat deze verder van plan zijn met de Wights is mij ook nog niet duidelijk, maar ik heb dan ook nog niet alles gelezen.
Ik had het idee dat ze naar de Wall gingen en oorlog wilden gaan voeren?quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik heb wel alles gelezen en het is me nog steeds niet duidelijk. Geen idee wat the White Walkers willen, waar ze heen gaan of waar ze vandaan komen.
White Walkers hebben niets met Children of the Forest te maken. White Walkers zijn waarschijnlijk 'dienaars' van The Other (tegenhanger van R'hollor), en zullen ongetwijfeld gaan voor wereldwijd verderf en dat soort onzin.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:21 schreef Tweek het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon iedereen in het zuiden uitroeien, misschien omdat ze het niet leuk vinden dat de mensen die kinderen van de bomen hebben doodgemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door Angelof9 op 06-06-2012 13:29:17 ]You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Momenteel is die uitverkocht, maar anders 29 euro: http://www.bookdepository(...)Martin/9780345540560quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:22 schreef Snoos het volgende:
Weet iemand waar ik de boeken goedkoop weg kan halen ?
Ik heb nu deze als goedkoopste gevonden.
En 1 van amazon.de maar ben niet duits en heb geen creditcard dus kan daar niet betalen.
Ik heb een asus transformer dus e-books kunnen ookquote:Op woensdag 6 juni 2012 23:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb de eboeken in het Engels als je een ebook reader hebt ofzo?
Gaat ongetwijfeld gecast worden voor seizoen drie.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:04 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik miste the queen of thorns, of kwam die in deel 3 pas?
Ik ben bang dat het Maggie Smith wordt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:25 schreef Saavedra het volgende:
Is inderdaad bevestigd voor seizoen 3, ben benieuwd wie het gaat worden. Heerlijk personage.
Laten we hopen op iemand anders dan Andrew Simpson als Ramsay Boltonquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:27 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het Maggie Smith wordt.
Edit:
Hier heb je castingsuggesties. Jason Isaacs als Mance
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, zoals Cillian Murphy:quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Laten we hopen op iemand anders dan Andrew Simpson als Ramsay Bolton
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:55 schreef Gwywen het volgende:
Over haar gesproken, in het lekentopic hebben ze het over de baby (Rhaego) en het haar dat een pruik zou zijn... ze weten niks! They know nothing.
Als het kind een pruik had gedragen (volgens de logica van een niet-insider) had het een witblonde pruik geweest, nietwaar? Want een Targaryenafstammeling en "allen" Targaryens (die in de serie te zien zijn geweest, denken zij) zijn witblond.
Dat dat kindje donker haar had, was een gigant van een hint wat mij betreft.
En niemand heeft het opgemerkt.
Behalve ik![]()
Had Rhaegar niet ook donker haar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
Dat vraag ik me inderdaad ook af.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:43 schreef Kirov het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of de serie kijkers wel in de gaten hebben dat alles draait om The Great Other met de White Walkers en R'hollor met Azor Ahai en draken en dat de game of thrones eigenlijk bijzaak is voor het verhaal.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:55 schreef Gwywen het volgende:
Over haar gesproken, in het lekentopic hebben ze het over de baby (Rhaego) en het haar dat een pruik zou zijn... ze weten niks! They know nothing.
Als het kind een pruik had gedragen (volgens de logica van een niet-insider) had het een witblonde pruik geweest, nietwaar? Want een Targaryenafstammeling en "alle" Targaryens (die in de serie te zien zijn geweest, denken zij) zijn witblond.
Dat dat kindje donker haar had, was een gigant van een hint wat mij betreft.
En niemand heeft het opgemerkt.
Behalve ik![]()
Sinds de huwelijken net Dorne zijn niet alle targs meer blondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het zelf ook niet bedachtquote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:43 schreef Kirov het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of de serie kijkers wel in de gaten hebben dat alles draait om The Great Other met de White Walkers en R'hollor met Azor Ahai en draken en dat de game of thrones eigenlijk bijzaak is voor het verhaal.
Ja, dat weten boeklezers, maar seriekijkers nietquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Sinds de huwelijken net Dorne zijn niet alle targs meer blond
Nog niks geleerd na Ned. Eens kijken hoe ze reageren op Red Wedding. Wat heb ik zin in die aflevering!quote:Iedereen kan dood, maar je kunt niet een centraal plot element verwijderen zonder het verhaal te vernielen. En door de informatie van die magier is Daenerys van een hoofdpersoon in een plot-element veranderd. Ze kan niet meer dood voor het einde van de serie.
SPOILER: ADWDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ned was niet zo heel belangrijk, en kon simpel worden verwijderd. Net als Robb eigenlijk. Moet wel zeggen dat RW een grotere schok voor me was dan Ned's dood, aangezien ik in mijn hoofd al allerlei dingen had bedacht die Robb mogelijk ging doen verder in het verhaal hehe.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:20 schreef Littlecreep het volgende:
Over eventuele doden in het TV-topic:
[..]
Nog niks geleerd na Ned. Eens kijken hoe ze reageren op Red Wedding. Wat heb ik zin in die aflevering!
SPOILER: ADWDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |