Ik zou de luiers zelfs ter plaatse kopen, Soohr! Scheelt weer ruimte op de heenwegquote:Op maandag 4 juni 2012 14:07 schreef Soohr het volgende:
Ik lees even mee met de tips, we gaan in augustus een klein weekje naar Oostenrijk met een dan 3 maanden oude baby.
Veel meer dan kleding, badje, wieg, kinderwagen en luiers ben ik nog niet.
Campingbedje mag ik hopen? En dat badje laat ook maar thuis, gewoon mee onder de douche.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:07 schreef Soohr het volgende:
Ik lees even mee met de tips, we gaan in augustus een klein weekje naar Oostenrijk met een dan 3 maanden oude baby.
Veel meer dan kleding, badje, wieg, kinderwagen en luiers ben ik nog niet.
Ja, had ik ook, en mensen kijken raar. Jammer dan. Het is je eigen kind en jij weet wat het beste er voor is.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:22 schreef Lamb29 het volgende:
Tuigje is wel iets om te onthouden... hier ook een dame die ZELF wil lopen en er zo vandoor gaat... maar vind ze er zooo verschrikkelijk uit zien..
Nee, nooit last van gehad, er zit een doffe en een glanzende kant aan.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:26 schreef Lamb29 het volgende:
Maak ik met zilverfolie de buurcaravan niet gek??
Goed idee, maar mijn kinderen kunnen nog niet lezen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:30 schreef zuigmarmot het volgende:
Wat dacht je i.p.v. al die zooi een boekje "Opvoeden, hoe doe ik dat?" mee te nemen. Dan hoef je al die shit niet mee te sleuren.
Aha, daar gaat het foutquote:Op maandag 4 juni 2012 14:31 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Goed idee, maar mijn kinderen kunnen nog niet lezen.
Ze hebben ze deze week volgens mij in de aanbieding bij de lidl.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef Plums het volgende:
ik heb zo'n 'anti-valscherm' voor op de rand van het bed nodig voor op vakantie, omdat meneer daar voor het eerst in een groot bed gaat slapen. Ikea heeft ze niet en ik heb verder geen idéé welke winkels deze verkopen. Help?
Moet uiteraard inklapbaar zijn, want we gaan met het vliegtuig.
Zoiets misschien? Opblaasbaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef Plums het volgende:
ik heb zo'n 'anti-valscherm' voor op de rand van het bed nodig voor op vakantie, omdat meneer daar voor het eerst in een groot bed gaat slapen. Ikea heeft ze niet en ik heb verder geen idéé welke winkels deze verkopen. Help?
Moet uiteraard inklapbaar zijn, want we gaan met het vliegtuig.
Nee wieg,quote:Op maandag 4 juni 2012 14:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Campingbedje mag ik hopen? En dat badje laat ook maar thuis, gewoon mee onder de douche.
Wij gaan altijd met de tent en nemen voor het kind van 1 jaar oud wat kleding, luiers, doekjes, verzorgingsmiddelen en -spullen, slaapmat en eigen slaapzak en een beetje speelgoed mee. Dan zijn we er volgens mij een heel eind.
quote:Op maandag 4 juni 2012 14:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Voor een prettige en rustige vakantie essentieel:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 juni 2012 14:25 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, had ik ook, en mensen kijken raar. Jammer dan. Het is je eigen kind en jij weet wat het beste er voor is.
En vuilniszakken moet je niet doen, die gaan stinken in de zon. Je moet zilverfolie nemen om de ramen af te plakken, iets meer werk, maar het stinkt niet.
Maar dan kan ik niet meer naar buiten kijkenquote:Op maandag 4 juni 2012 14:51 schreef Lamb29 het volgende:
Morretje ik dacht gewoon aan zilververshoud folie...
Precies, daarom gebruik ik het alleen op vakantie. gewone folie uit de supermarkt.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:57 schreef Morretje het volgende:
[..]
Maar dan kan ik niet meer naar buiten kijkenOp vakantie minder erg, maar thuis wil ik dat toch wel kunnen geloof ik
Ah check.. Dan wacht ik ff tot de nieuwe ramen erin zitten, en als het weer zo verschrikkelijk heet wordt is alufolie dus een goede optie voor nu..quote:Op maandag 4 juni 2012 14:59 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Precies, daarom gebruik ik het alleen op vakantie. gewone folie uit de supermarkt.
Voor je huis kun je ook zilveren glasfolie gebruiken, maar dat moet je laten plakken en is een stuk kostbaarder.
Mediamarkt had een actie laatst. Heb nu voor 260 Euro twee 9 inch schermpjes met eigen DVD spelers.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:00 schreef Lamb29 het volgende:
Die staan hier nog op de verlanglijst..
Zitten te twijfelen tussen een Ipad en dvdschermpjes..
Nee, als je niet glas laat monteren moet je dat zeker niet doen. Je HR++ glas kan dan barsten omdat het te heet wordt door de reflectie. Je moet dat echt alleen op vakantie met goedkope folie doen. Voor thuis moet je professionele folie nemen.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:06 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ah check.. Dan wacht ik ff tot de nieuwe ramen erin zitten, en als het weer zo verschrikkelijk heet wordt is alufolie dus een goede optie voor nu..
ORS is geen paracetamol, maar een rehydratiemiddel bij waterdunne diarree. Kinderen lopen dat vrij gauw op, zeker in peuterbadjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:59 schreef Lamb29 het volgende:
Daar heb je een puntIk wist niet dat het er ook 'doorzichtig' was..
Gia staat genoteerd... stond wel paracetalmol voor ons al op de lijst maar nog niet kinderparamol
Pas op met ORS bij kleintjes. Laat je heel goed adviseren bij de apotheek. Met te veel ORS kan het goed mis gaan, dat weten veel mensen niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:54 schreef Gia het volgende:
ORS. Onmisbaar, maar hopelijk niet nodig. Sowieso even bij de apotheek navragen wat je voor zo'n kleintje mee moet nemen op vakantie.
Die is echt leuk zeg!! heb hem gebookmart!quote:Op maandag 4 juni 2012 21:37 schreef Saffier het volgende:
http://www.baby-walz.nl/g(...)mcs2=na&emcs3=848085
Deze gaat zeker weer mee in de auto, was een dikke hit! En wat doe-boekjes die je bij de HEMA kan kopen, verpakt als kado'tje. Leuk voor onderweg en op vakantie zelf hebben ze er ook wat aan.
Ik haal ze altijd bij de decathlon, maar dat moet maar net in de buurt zitten natuurlijk.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:49 schreef Bleie het volgende:
Waar koop je uv-werende shirtjes? Lijkt me best fijn voor Frankrijk in t hoogseizoen.
Wij kochten ze in Duitsland. Daar zie je het volgens mij ook veel meer dan hier. Winkel weet ik zo niet meer... F moet dit jaar wel weer een nieuw shirt hebben, dus binnenkort maar even weer in Duitsland op zoek. We gaan naar Italië en F heeft mislukt pigmentquote:Op maandag 4 juni 2012 21:49 schreef Bleie het volgende:
Waar koop je uv-werende shirtjes? Lijkt me best fijn voor Frankrijk in t hoogseizoen.
Die zitten er in Frankrijk zat, en hele grote!quote:Op maandag 4 juni 2012 21:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik haal ze altijd bij de decathlon, maar dat moet maar net in de buurt zitten natuurlijk.
Oeh, dat ziet er handig (en leuk!) uitquote:Op maandag 4 juni 2012 14:32 schreef snoopy het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bonnebonne.nl/(...)_id=10001113&lang=NL
Een groot hoeslaken oprollen en ook onder de matrashoes neerleggen geeft hetzelfde effect, maar dan 25 euro goedkoper en je hoeft niet te blazen!quote:Op maandag 4 juni 2012 14:34 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zoiets misschien? Opblaasbaar.
http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d276_matras_toebehoren.html#p3756
Hee, super slim idee.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:48 schreef Troeta het volgende:
[..]
Een groot hoeslaken oprollen en ook onder de matrashoes neerleggen geeft hetzelfde effect, maar dan 25 euro goedkoper en je hoeft niet te blazen!
Goede tip.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:37 schreef Saffier het volgende:
http://www.baby-walz.nl/g(...)mcs2=na&emcs3=848085
Deze gaat zeker weer mee in de auto, was een dikke hit! En wat doe-boekjes die je bij de HEMA kan kopen, verpakt als kado'tje. Leuk voor onderweg en op vakantie zelf hebben ze er ook wat aan.
Onze kleine gaat met 10 maanden mee naar Oostenrijk en met 12 maanden mee naar Kretaquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:46 schreef Lamb29 het volgende:
Meimel hoe zit het dan met de tijd die ze in de autostoel mogen zitten?? 's Nacht
Voor ons is het niet handig om snachts te rijden (aankomst vanaf 4 uur pas...)
Maar heb er wel over zitten denken...
Dame wordt alleen wakker zogauw we stoppen...
Niet eens over nagedacht.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Formule 1 is zonder toilet op de kamer toch? Is dat handig met jouw jongens BE?
Ik wil naar dezelfde camping en dan heb je de tweede dag idd nog wat tijd over ipv dat je alleen maar aan het rijden bent.
Bij die van SES zit het inderdaadquote:Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij onze raamstickers zit een glad bordje bij waar je kind ze dus op kan plakken en er weer af kan halen.
Heel simpel setje van ToysXL was het![]()
Kruidvat heeft ze ook vlgs mij Lamb.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Lamb29 het volgende:
Zie alleen net wel dat die van ikea niet mooi glad is helaas....
Ik ga dus nog even rondkijken of ik een ander vind..
Bedankt!! Heeft hij trouwens nog last gehad van zn oren bij het stijgen en dalen? Heb je hem toen bewust nog iets te eten gegeven of drinken om zn oren open te houden of niet?quote:Op maandag 11 juni 2012 09:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was 18 maanden toen we naar Thailand,gingen. Wij hadden boekjes, zo'n magneettekenbord en auto's bij ons voor in t vliegtuig.
Hij heeft vooral op de heenweg veel rondgelopen (we vlogen om 2 uur s middags, dus op Schiphol was ie heel moe en in t vliegtuig heeft ie.met opstijgen heel even geslapen,(3 kwartier op een reis van 11 uur ofzo). Maar toen was er meer rumoer waardoor hij wakker werd.
Geloof dat ie met landen ook weer even in slaap gevallen was, maar rest van de rit was t dus veel rondlopen, naar buiten kijken en af en toe tv kijken, boekjes lezen enzo.
Hem bij ons houden leverde meer overlast op dan rondlopen(huilen enzo). Sowieso hadden we ook wel mensen in de buurt die t vooral zielig.voor hem vonden dat ie zichzelf o in de weg zat(op t eind was ie helemaal kapot natuurlijk, was rond 10, 11 uur s avonds dat we landden).
We kwamen dus s ochtends aan in Bankok. Hij kon toen gelijk zn ritme weer in. In t hotel zijn we gaan slapen. Rond 2uur s middags was ie wakker. S avonds lag ie er ook weer op tijd in (hij heeft die dag vaker bij me geslapen dan ie in maanden gedaan hadhij viel iedere keer in slaap in de taxi
).
Op de terugweg heeft ie ongeveer de helft van de reis geslapen. Maar toen vlogen we om half 3 s nachts ofzo, dus hij was ook moe. En t was minder rumoerig.
Echt relaxed vliegen was t niet, maar goed je moet er wat voor over hebbenFloris was toen ook niet zo heel erg van het tv kijken. En ik denk als we nu zouden gaan hij al iets beter stil zou kunnen zitten. Sowieso heeft ie nu meer geduld om tv te kijken.
Die krat was ook meteen onze max wat er mee ging trouwens. Alles wat in de krat zit en past gaat mee, de rest moet thuis blijven.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik nam speelgoed in een kratje mee.(geen klapper) handig met opruimen, je kan haar zo ergens met krat en al neerzetten, en het kratje fungeerde ook als bad! Superhandig. Wij gebruikten de buggy als kinderstoel.
En neem knijpers mee. Soms is de scheidingswand in zo'n tent een aan één kant losse doek. Stonden die van ons de hele avond kiekeboe te doenknijpers maakten dit iets minder makkelijk.
Nee, gelukkig niet! Probeerde m wel te laten drinken, maar dat wilde hij niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Bedankt!! Heeft hij trouwens nog last gehad van zn oren bij het stijgen en dalen? Heb je hem toen bewust nog iets te eten gegeven of drinken om zn oren open te houden of niet?
Magneettekenbord moet ik ook nog even kopen, goede tip!
Wij hebben met Senna vier keer gevlogen en dat ging prima. Wel redelijk korte vluchten, maximaal 5,5 uur. Ging prima, hoewel ze de eerste keer dat ze een eigen stoel had wel protesteerde tegen de riem. Verder heeft ze best wel wat geslapen iedere vlucht en vrijwel geen last van haar oren gehad. Ze heeft wat door het gangpad gewandeld, maar ze heeft eigenlijk voornamelijk gezeten. We hadden een dvd spelertje waarop ze Dora kon kijken, tekenspullen, boekje en de iPad of telefoon waarop ze een spelletje kon doen. Ik vond het echt geen probleem, maar er zaten iedere vlucht ook wel kindjes in het vliegtuig waarbij het wel een probleem was en die veel huilden. Het zal dus ook afhankelijk zijn van het kind hoe goed het gaat.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:45 schreef Poppejans het volgende:
Leuk topic! Ik lees vooral tips over vermaak tijdens autovakanties,
zijn er nog goede tips voor (verre) vliegreizen? Wat moet je echt in je handbagage hebben zitten voor een peuter?
Ook graag tips over wel/niet veel rond (laten) lopen in gangpad e.d
Wij zaten vorige zomer hierquote:Op maandag 11 juni 2012 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Waar ongeveer zit die chambre d'hote? (Mag ook in PM), ik ben altijd op zoek naar leuke overnachtingsplekjes voor 'je weet maar nooit'.
Daar hebben we eens een file gehad, dat wil je niet weten. Zover we kijken konden alleen maar auto's met caravans die over de pas gingen. 30 graden, geen airco. En ik kotsend in een zakje in de auto.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:47 schreef Sorbootje het volgende:
Ik haat die tunnel. Ik zou een uur eerder vertrekken en de pasweg nemen.
quote:Op maandag 11 juni 2012 15:53 schreef Sorbootje het volgende:
En ik vind jou ook stoer. Sowieso. Maar dat is off topic.
Hé, dat is vlak bij onze eindbestemming van dit jaar! Mooie omgeving vind ik. En ik vind dat ook wel ver genoeg met twee van die kleintjes. We gaan eerst een weekje naar Normandië, en dan dus naar de Allier. Ben nog in dubio of ik terug nog een paar dagen bij mijn ouders in de Eiffel (Duitsland) langsga (manlief moet dan alweer thuis zijn).quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij zaten vorige zomer hier
http://www.lacharviere.nl/
Net boven Clermont Ferrand en mooi op route naar het zuiden.
Ook fijn. Hier gaat het potje mee. Dan maar op de vluchstrook.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:14 schreef Sorbootje het volgende:
Heb er eens vier uur in de file gestaan met een kleuter die moest poepen.
Wij hebben in april/mei een lange vliegreis gemaakt met Anne, naar Florida (net als julliequote:Op maandag 11 juni 2012 08:45 schreef Poppejans het volgende:
Leuk topic! Ik lees vooral tips over vermaak tijdens autovakanties,
zijn er nog goede tips voor (verre) vliegreizen? Wat moet je echt in je handbagage hebben zitten voor een peuter?
Ook graag tips over wel/niet veel rond (laten) lopen in gangpad e.d
Je hebt ook peuterrugzakjes die je ze om kan doen met een koord eraan. Ik gok dat die van ons ook zo zal zijn, dus ik heb er al naar gezocht. Dat oogt iets vriendelijker.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:19 schreef Lamb29 het volgende:
Hier gaat de buggy mee... en de boba..
En overweeg ook zo'n verschrikkelijk 'uitlaattouw'... ze wil ZELF lopen... en loopt weg...
Volgens de ANWB geld dit voor elke inzittende, dus ook voor de allerkleinste.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:39 schreef Kyara het volgende:
Weet iemand hoe het zit met veiligheidsvestjes in Frankrijk. Las dat elke inzittende een hesje moet hebben. Geldt dat ook voor hele jonge kinderen (een baby van 7 maanden bijvoorbeeld?)
Op zich verstandig, want het zijn allemaal onzinmaatregelen.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat soort dingen houden wij ons helemaal niet mee bezig en hebben we dus niet mee
Bij de meeste nieuwe auto's zit niet eens een reservewiel. Maar zo'n setje met spul wat je erin spuit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Als we dan toch over tips voor een autovakantie praten. Ik neem altijd een plankje mee voor onder de krik, want dan zakt 'ie minder snel weg in de berm. En een oude deurmat om met de knietjes op te zitten. En voor de vakantie haal ik het reservewiel er onder vandaan en controleer ik of ik alles mee heb om een wiel te kunnen wisselen.
Overdreven ? Misschien. Maar ik zie wel eens mensen staan langs de route du soleil met kleine kinderen die er dan pas achter komen dat ze een verkeerde maat wielsleutel bij zich hebben.
Wij hebben juist verschrikkelijk goede ervaringen met de Italiaanse politie. Vriendelijk en begripvol. Het helpt vast dat mijn man goed Italiaans spreekt, maar dat zal niet de enige reden zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:17 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Op zich verstandig, want het zijn allemaal onzinmaatregelen.
Maar ik heb er een gloeiende hekel aan om met franse/italiaanse agenten in discussie te moeten.
Dan besef je toch vaak wat een fijne, redelijke mensen de nederlandse agenten zijn.
Ja dat kan maar die mensen zijn niet echt zuinig op die dingen...en ik ben huiverig ervoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 06:25 schreef Faithz het volgende:
Je kunt ook je buggy laten sealen en inchecken als baggage. Dan neem je een draagzak mee voor op t vliegveld.
Met kleine kinderen zou ik er niet eens aan gaan beginnen een wiel te verwisselen langs de peage. Autohulp bellen en weg ermee.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Als we dan toch over tips voor een autovakantie praten. Ik neem altijd een plankje mee voor onder de krik, want dan zakt 'ie minder snel weg in de berm. En een oude deurmat om met de knietjes op te zitten. En voor de vakantie haal ik het reservewiel er onder vandaan en controleer ik of ik alles mee heb om een wiel te kunnen wisselen.
Overdreven ? Misschien. Maar ik zie wel eens mensen staan langs de route du soleil met kleine kinderen die er dan pas achter komen dat ze een verkeerde maat wielsleutel bij zich hebben.
Maar ik bel dan niet de anwb, ik roep gewoon in de praatpaal: HELP! en dan komen ze je direct wegslepen van de vluchtstrook. Daar zijn ze in Frankrijk over het algemeen echt wel heel erg vlot mee.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:45 schreef Vicky het volgende:
Moeten ze wel komen
![]()
2w geleden in frankrijk 4dgn op dr anwb gewacht maar steeds kwamen ze niet
Klopt. En dat is naar want dan is je band alleen nog maar geschikt om naar een garage te rijden en daar nieuwe banden te laten monteren, als ze die hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:03 schreef Estrys het volgende:
Bij de meeste nieuwe auto's zit niet eens een reservewiel. Maar zo'n setje met spul wat je erin spuit.
Ik heb niet altijd 5 hesjes in de auto liggen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:03 schreef Estrys het volgende:
Hesjes en verbanddoos is hier standaard uitrusting. Waarom zou je dat alleen met de vakantie in de auto leggen?
Bedankt voor de tip! dat wist ik niet van die goedkope buggy's! even neuzen op marktplaatsquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Mss kan je er wel eentje marktplaatsen voor die tijd. Dan hoeft het ook niet zo duur te zijn.
De meeste echt goedkope buggy's hebben geen ligstand en dat is soms op vakantie juist wel erg prettig. Kan je je kindje even ergens in de schaduw parkeren om een tukkie te doen zonder dat je meteen terug naar je kamer moet. Of als je iets aan het bezichtigen bent.
Ik heb er wel standaard vier in de auto liggen, die dingen zijn zo dun, die liggen niet in de weg...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:56 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Klopt. En dat is naar want dan is je band alleen nog maar geschikt om naar een garage te rijden en daar nieuwe banden te laten monteren, als ze die hebben.
[..]
Ik heb niet altijd 5 hesjes in de auto liggen.
Bron: ANWB Verkeersinformatiequote:Nieuwe verkeerswet/alcoholtest Frankrijk
In Frankrijk moet vanaf 1 juli een alcoholtest (éthylotest) in het voertuig aanwezig zijn. Dit geldt dan ook voor buitenlandse voertuigen. Gebruik van de alcoholtest is echter niet verplicht.
Sinds 1 december 2011 is er al de verplichting voor (uitgaans)gelegenheden die alcohol serveren en ’s nachts open zijn om hun klanten alcoholtesten ter beschikking te stellen. Deze maatregel moet het rijden onder invloed terug dringen.
Met zo’n test kunnen bestuurders, bij twijfel over hun alcoholgehalte, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn een voertuig te besturen.
- Overigens vindt de ANWB dat alcohol en verkeer niet samengaan!
De test is in Frankrijk o.a. te koop bij drogisterijen, de grotere tankstations en in sommige horecagelegenheden.
De test is vanaf 12 juni beperkt verkrijgbaar in de ANWB Winkel.
In de ANWB Webwinkel vanaf eind volgende week (22 juni) in een beperkt aantal.
Er werd hier in het topic gezegd dat ze dit jaar nog geen bekeuringen geven. Anders zou ik ze ook wel kopen, alhoewel een bekeuring dus maar 11,- schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:08 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb er twee in de auto liggen meimeltje, voor die 8 euro ga ik geen stress/boete riskeren.
Dat heeft echt niemand volgens mij. Je krijgt geloof ik ook alleen een bekeuring omdat je er geen hebt wanneer je zonder benzine komt te staan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:14 schreef Sjeen het volgende:
De kans dat wij na november 2012 onverwacht in Frankrijk belanden, is niet ondenkbaar, gezien de geringe afstand. Ik heb ze dus maar gewoon in auto geflikkerd...
Overigens, in Duitsland ben je verplicht om een jerrycan brandstof in de auto te hebben.
Overzicht van wat waar moet.
ooh jullie zijn al geweest, dat heb ik helemaal gemist! Ik dacht dat je deze maand zou gaanquote:Op maandag 11 juni 2012 19:59 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Wij hebben in april/mei een lange vliegreis gemaakt met Anne, naar Florida (net als jullie).
Het vliegen ging echt super. Omdat ze nog geen twee was en we met British Airways vlogen kregen we voor haar een soort wipstoel waar ze heerlijk in heeft gezeten. Helaas zullen jullie dat niet hebben.
Wat ik zeker zou overwegen, is het meenemen van zijn eigen autostoel. Die mag je namelijk (wel even navragen bij de maatschappij) meenemen in het vliegtuig en in de stoel zetten. Lijkt me voor een tweejarige veel comfortabeler dan zo'n vliegtuigstoel.
Wij hadden voor Anne vanalles bij ons; boekjes, kleine speeltjes, Ipad... maar eigenlijk heeft ze daar amper mee gespeeld. Gewoon rondkijken en op schoot zitten/staan vond ze veel interessanter.
Anne heeft eigenlijk helemaal niet rondgelopen in het gangpad. Leek me voor de andere passagiers niet echt prettig en bovendien was ik bang dat als ik daar eenmaal aan zou beginnen, ze de hele tijd zou willen lopen
Anne heeft helemaal geen last gehad van haar oren.
Ik weet niet of je ons reisverslag nog hebt gevolgd, in ieder geval kun je het hier vinden!
Dat is echt al jaren volgens mij. Ik wist het wel, maar nog nooit gedaan. Ik ken ook niemand die dat echt doet eigenlijk. Zelfs geen Duitserquote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:26 schreef Meimeltje het volgende:
Dat van die benzine wist ik ook niet
Gelukkig zouden we toch een grote jerrycan Diesel meenemen, buiten NL kunnen we niet meer gratis tanken
Je zal op LPG rijden..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:14 schreef Sjeen het volgende:
Overigens, in Duitsland ben je verplicht om een jerrycan brandstof in de auto te hebben.
Overzicht van wat waar moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
ik.mocht de Zapp meenemen tot hlverwege de slurf. Daar ging ie in het ruim en bij het uitstappen stond ie weer klaar. Hoefde m niet als handbagage aan te melden. Mocht 4 stuks handbagage en een.buggy. Toen vlogen we met Transavia. Dit jaar vliegen we met Thomas Cook. Geen idee of dat hetzelfde is.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:40 schreef mrien het volgende:
Ik heb onze quinny zapp toen als handbagage mee kunnen nemen in het vliegtuig. Wel in de bijbehorende tas. Overigens op de heenweg niet en de terugweg wel, andersom was handiger geweest gezien het mega lange wachten op het vliegveld van Kos
Hier waren ze ook erg vlot toen we tijdje terug met een klapband stonden op een rotplek, we belden en binnen het half uur stonden ze klaar, auto opgehesen en wij in de voorin, Roy keek zijn ogen uit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Met kleine kinderen zou ik er niet eens aan gaan beginnen een wiel te verwisselen langs de peage. Autohulp bellen en weg ermee.
(Scheelt dat we een lease-auto hebben, dus dat dat soort dingen sws gedekt zijn).
En dikke lol voor de kinderen er bij inbegrepen, want hoe spannend is dat, dat de auto op een andere vrachtwagen gehesen wordt!
halverwege is een fijne stopplek ik weet alleen de naam niet zo 123quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:46 schreef Lamb29 het volgende:
Nu aan het neuzen naar goede stopplaatsen in Frankrijk met een leuke speeltuin... Of iemand tips?
(Richting Normandie en we nemen ook de tolwegen)
Of om op haar mond te plakken als ze begint te blèren.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:59 schreef Lamb29 het volgende:
Bijvoorbeeld schilderstape om stopcontacten af te plakken staat al op de lijst
waar kun je deze zo halen of alleen online? gevondenquote:Op maandag 11 juni 2012 21:19 schreef Lamb29 het volgende:
Hier gaat de buggy mee... en de boba..
En overweeg ook zo'n verschrikkelijk 'uitlaattouw'... ze wil ZELF lopen... en loopt weg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |