abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112423242
De regen valt met liters tegelijk uit de hemel...
Maar ik zit in vakantiesferen ;)

Gezien praktisch elk weekend voordat we vertrekken vol zit ben ik al begonnen met een inpaklijst voor de vakantie... In juli gaan we voor het eerst met onze -bijna peuter- op vakantie naar Frankrijk.. (Stacaravan op camping aan zee)

Ik ben dus op zoek naar briljante en leuke inpaktips..
Wat is nu echt handig en staat niet op de standaard lijstjes voor mijn dame?

Meteen maar het topic wat breder gemaakt ;) Wellicht zijn er ook nog heel goede tips voor vakanties met ukkies..

Bijvoorbeeld schilderstape om stopcontacten af te plakken staat al op de lijst
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_112423605
Ik lees even mee met de tips, we gaan in augustus een klein weekje naar Oostenrijk met een dan 3 maanden oude baby.
Veel meer dan kleding, badje, wieg, kinderwagen en luiers ben ik nog niet.
pi_112423694
Voor een prettige en rustige vakantie essentieel:

+

pi_112423731
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:07 schreef Soohr het volgende:
Ik lees even mee met de tips, we gaan in augustus een klein weekje naar Oostenrijk met een dan 3 maanden oude baby.
Ik zou de luiers zelfs ter plaatse kopen, Soohr! Scheelt weer ruimte op de heenweg ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 14:11:52 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_112423768
ikea kinderstoel? ongemonteerd meenemen, overal te gebruiken? ook handig op een camping onder de douche denk ik?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_112423939
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:07 schreef Soohr het volgende:
Campingbedje mag ik hopen? En dat badje laat ook maar thuis, gewoon mee onder de douche.

Wij gaan altijd met de tent en nemen voor het kind van 1 jaar oud wat kleding, luiers, doekjes, verzorgingsmiddelen en -spullen, slaapmat en eigen slaapzak en een beetje speelgoed mee. Dan zijn we er volgens mij een heel eind.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:16:26 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112423971
Opklapbaar traphekje van prenatal. Vouwt helemaal plat.
Altijd handig om toegang tot keuken en/of gevaarlijke trap te blokkeren.
En uiteraard een EHBO doos met pleisters, azaron, etc.
Muskietennetje voor over het campingbedje.
Sheltertje voor op het strand, tegen de zon.

En afhankelijk van het kind, maar ik heb ook een tuigje (prenatal), m'n zoon is nogal beweeglijk en rent graag, allemaal prima, maar ik kan ze niet allemaal overzien en zo kan ik hem aan de kinderwagen vastmaken zodat hij wel kan lopen (2 meter ver) maar niet weg kan rennen. Je moet er niet aan denken dat je op een tankstation/drukke stad ineens je kind kwijt bent.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_112424223
campingbedje en stoel hebben we gereserveerd :D Dus die hoeven niet mee...

Wij nemen een muggenstekker mee... muskietennetje zie ik niet zitten met mijn dame die hem ws allen maar haar bed intrekt..

Bedacht me net nog vuilniszakken om het raam af te plakken... ze slaapt altijd in het donker..

Tuigje is wel iets om te onthouden... hier ook een dame die ZELF wil lopen en er zo vandoor gaat... maar vind ze er zooo verschrikkelijk uit zien..
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 4 juni 2012 @ 14:25:01 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112424333
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:22 schreef Lamb29 het volgende:
Tuigje is wel iets om te onthouden... hier ook een dame die ZELF wil lopen en er zo vandoor gaat... maar vind ze er zooo verschrikkelijk uit zien..
Ja, had ik ook, en mensen kijken raar. Jammer dan. Het is je eigen kind en jij weet wat het beste er voor is.

En vuilniszakken moet je niet doen, die gaan stinken in de zon. Je moet zilverfolie nemen om de ramen af te plakken, iets meer werk, maar het stinkt niet.
pi_112424371
En misschien een matrasje?
Cheapo parasol ding van de Action. Opblaaszwembadje voor bij je caravan.
Met een meidenkwartet
pi_112424416
Maak ik met zilverfolie de buurcaravan niet gek??
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112424515
ik heb zo'n 'anti-valscherm' voor op de rand van het bed nodig voor op vakantie, omdat meneer daar voor het eerst in een groot bed gaat slapen. Ikea heeft ze niet en ik heb verder geen idéé welke winkels deze verkopen. Help? :P
Moet uiteraard inklapbaar zijn, want we gaan met het vliegtuig.
I'm not a sinner.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:30:21 #13
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_112424576
Wat dacht je i.p.v. al die zooi een boekje "Opvoeden, hoe doe ik dat?" mee te nemen. Dan hoef je al die shit niet mee te sleuren.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:31:11 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112424612
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:26 schreef Lamb29 het volgende:
Maak ik met zilverfolie de buurcaravan niet gek??
Nee, nooit last van gehad, er zit een doffe en een glanzende kant aan.
Het scheelt echt een boel met warmte en wij hebben thuis rolluiken dus ik wil ook niet dat ze zomers op vakantie al om 05:00 wakker zijn :)
  maandag 4 juni 2012 @ 14:31:37 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112424632
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:30 schreef zuigmarmot het volgende:
Wat dacht je i.p.v. al die zooi een boekje "Opvoeden, hoe doe ik dat?" mee te nemen. Dan hoef je al die shit niet mee te sleuren.
Goed idee, maar mijn kinderen kunnen nog niet lezen.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:32:16 #17
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_112424662
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:31 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Goed idee, maar mijn kinderen kunnen nog niet lezen.
Aha, daar gaat het fout
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_112424699
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef Plums het volgende:
ik heb zo'n 'anti-valscherm' voor op de rand van het bed nodig voor op vakantie, omdat meneer daar voor het eerst in een groot bed gaat slapen. Ikea heeft ze niet en ik heb verder geen idéé welke winkels deze verkopen. Help? :P
Ze hebben ze deze week volgens mij in de aanbieding bij de lidl.

Ohw, het vliegtuig gemist... Geen idee eigenlijk.
*poef* nu is het weg
pi_112424723
Plums je hebt ook van die opblaasbare randen toch? Is dat nog wat??

Tnxs PB... Zilverfolie gaat op de lijst!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112424753
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef Plums het volgende:
Zoiets misschien? Opblaasbaar.
http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d276_matras_toebehoren.html#p3756
Met een meidenkwartet
pi_112424813
Ja die bedoelde ik :D Misschien hier ook wel leuk... Twijfelgevalletje gewoon bed / ledikantje..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112425136
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Campingbedje mag ik hopen? En dat badje laat ook maar thuis, gewoon mee onder de douche.

Wij gaan altijd met de tent en nemen voor het kind van 1 jaar oud wat kleding, luiers, doekjes, verzorgingsmiddelen en -spullen, slaapmat en eigen slaapzak en een beetje speelgoed mee. Dan zijn we er volgens mij een heel eind.
Nee wieg,
wij hebben een wieg die hangt aan een veer, maar als je alle touwen losmaakt kan die ook op de grond staan, even 4 schoeven los draaien en de wieg is nog maar 10 cm hoog ofzo, die leg ik wel op de plek waar eigenlijk het reservewiel hoort. badje ga ik nog wel even passen
pi_112425174
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Voor een prettige en rustige vakantie essentieel:

[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]
_O_
pi_112425243
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:25 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ja, had ik ook, en mensen kijken raar. Jammer dan. Het is je eigen kind en jij weet wat het beste er voor is.

En vuilniszakken moet je niet doen, die gaan stinken in de zon. Je moet zilverfolie nemen om de ramen af te plakken, iets meer werk, maar het stinkt niet.
_O_ Zilverfolie ! Dat kan ik mijn oude woonhuis ook wel goed gebruiken!

Waar haal ik dat? Bouwmarkt oid?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_112425406
Ik neem maar weinig speelgoed meer mee. Het eerste jaar sleepte ik zoveel mee en kind wilde alleen met een plastic bekertje spelen. Nu met 3 kiest hij het zelf natuurlijk.
Opblaasbadje is een goede tip! Bij etos hebben ze die ieder jaar. Neemt stukken minder ruimte in in ieder geval.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112425481
Morretje ik dacht gewoon aan zilververshoud folie...

Speelgoed idd ;) Dat staat hier toch aardig wat op de lijst..
Moet denk ik nog even strepen..

Nemen ook wat nieuwe dingen mee... Paar kleinigheidjes.. klein plastic theesetje (nu 3 euro bij Ah), puzzel, paar nieuwe duplo aanvullingen...
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 4 juni 2012 @ 14:54:53 #27
3542 Gia
User under construction
pi_112425567
ORS. Onmisbaar, maar hopelijk niet nodig. Sowieso even bij de apotheek navragen wat je voor zo'n kleintje mee moet nemen op vakantie.
pi_112425656
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:51 schreef Lamb29 het volgende:
Morretje ik dacht gewoon aan zilververshoud folie...

Maar dan kan ik niet meer naar buiten kijken :P Op vakantie minder erg, maar thuis wil ik dat toch wel kunnen geloof ik ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 14:59:23 #29
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112425735
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:57 schreef Morretje het volgende:

[..]

Maar dan kan ik niet meer naar buiten kijken :P Op vakantie minder erg, maar thuis wil ik dat toch wel kunnen geloof ik ;)
Precies, daarom gebruik ik het alleen op vakantie. gewone folie uit de supermarkt.

Voor je huis kun je ook zilveren glasfolie gebruiken, maar dat moet je laten plakken en is een stuk kostbaarder.
pi_112425739
Daar heb je een punt ;) Ik wist niet dat het er ook 'doorzichtig' was..

Gia staat genoteerd... stond wel paracetalmol voor ons al op de lijst maar nog niet kinderparamol
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 4 juni 2012 @ 14:59:45 #31
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112425749
Ik ga naar Zuid-Frankrijk en ik heb twee DVD schermpjes voor in de auto gekocht :)
pi_112425768
Die staan hier nog op de verlanglijst..
Zitten te twijfelen tussen een Ipad en dvdschermpjes..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112425990
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:59 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Precies, daarom gebruik ik het alleen op vakantie. gewone folie uit de supermarkt.

Voor je huis kun je ook zilveren glasfolie gebruiken, maar dat moet je laten plakken en is een stuk kostbaarder.
Ah check.. Dan wacht ik ff tot de nieuwe ramen erin zitten, en als het weer zo verschrikkelijk heet wordt is alufolie dus een goede optie voor nu..
  maandag 4 juni 2012 @ 15:06:25 #34
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112426000
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:00 schreef Lamb29 het volgende:
Die staan hier nog op de verlanglijst..
Zitten te twijfelen tussen een Ipad en dvdschermpjes..
Mediamarkt had een actie laatst. Heb nu voor 260 Euro twee 9 inch schermpjes met eigen DVD spelers.
De Nextbase Click & Go 9 inch Lite Duo. De enige set die een crashtest heeft gehad. Ziet er stevig en solide uit. En aangezien wij voor de kinderen een soort gemotoriseerde sporthal op wielen hebben vonden we 7 inch schermpjes te klein. 9 inch kunnen ze beter zien :)
pi_112426038
Ik zou niet al teveel speelgoed meenemen. Mijn ervaring is dat daar toch bijna niet mee gespeeld wordt. Je bent veel op pad of toch veel buiten te vinden.
Luiers inderdaad daar kopen. Natuurlijk wel genoeg voor de 1ste dagen.
  maandag 4 juni 2012 @ 15:07:39 #36
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112426040
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:06 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ah check.. Dan wacht ik ff tot de nieuwe ramen erin zitten, en als het weer zo verschrikkelijk heet wordt is alufolie dus een goede optie voor nu..
Nee, als je niet glas laat monteren moet je dat zeker niet doen. Je HR++ glas kan dan barsten omdat het te heet wordt door de reflectie. Je moet dat echt alleen op vakantie met goedkope folie doen. Voor thuis moet je professionele folie nemen.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:35:42 #37
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112434911
Handig topic. Wij gaan in augustus een weekje naar Frankrijk met een 7 maanden oude baby. Maar gelukkig is het meeste al ter plekke beschikbaar.
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 20:12:05 #38
5428 crew  miss_sly
pi_112439946
Wel wat speelgoed, zoals emmertje/schepje toestand voor in een zandbak of zwembad/zee.

Voorleesboekjes als ze gewend is voorgelezen te worden voor het slapen gaan.

Tekenspullen en wat goedkope klei voor een regenachtige middag in de caravan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 juni 2012 @ 20:19:35 #39
3542 Gia
User under construction
pi_112440453
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:59 schreef Lamb29 het volgende:
Daar heb je een punt ;) Ik wist niet dat het er ook 'doorzichtig' was..

Gia staat genoteerd... stond wel paracetalmol voor ons al op de lijst maar nog niet kinderparamol
ORS is geen paracetamol, maar een rehydratiemiddel bij waterdunne diarree. Kinderen lopen dat vrij gauw op, zeker in peuterbadjes.

Maar kinderparacetamol is ook belangrijk. Zoals ik zei, informeer even bij de apotheek.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:15:39 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_112444263
Wij hadden eigenlijk niet zoveel bij ons toen we voor het eerst met F (toen net 1) op vakantie gingen. Want vliegvakantie :P. Onmisbaar vonden wij een zonnehoedje. En een UV-werend zwemshirtje. Verder een (opblaas-) bal en zo'n strandsetje (schepje, emmertje, zandmolentje e.d.).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 4 juni 2012 @ 21:37:17 #41
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112446083
http://www.baby-walz.nl/g(...)mcs2=na&emcs3=848085

Deze gaat zeker weer mee in de auto, was een dikke hit! En wat doe-boekjes die je bij de HEMA kan kopen, verpakt als kado'tje. Leuk voor onderweg en op vakantie zelf hebben ze er ook wat aan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_112446283
En als je naar frankrijk gaat natuurlijk even van te voren kijken waar de dichtstbijzijnde dpam zit...

Hier trouwens ook meer dan voldoende ervaring met zieke kinderen en huisartsen in frankrijk en ik kan er echt alleen maar positief over zijn. Ook al kom je er liever niet terecht natuurlijk.

[ Bericht 49% gewijzigd door Cathmar op 04-06-2012 21:45:22 ]
Met een meidenkwartet
  maandag 4 juni 2012 @ 21:41:53 #43
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_112446513
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:54 schreef Gia het volgende:
ORS. Onmisbaar, maar hopelijk niet nodig. Sowieso even bij de apotheek navragen wat je voor zo'n kleintje mee moet nemen op vakantie.
Pas op met ORS bij kleintjes. Laat je heel goed adviseren bij de apotheek. Met te veel ORS kan het goed mis gaan, dat weten veel mensen niet.

Neemt niet weg dat het onmisbaar is op vakantie :)
Trotse mamma :)
pi_112446886
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:37 schreef Saffier het volgende:

Deze gaat zeker weer mee in de auto, was een dikke hit! En wat doe-boekjes die je bij de HEMA kan kopen, verpakt als kado'tje. Leuk voor onderweg en op vakantie zelf hebben ze er ook wat aan.
Die is echt leuk zeg!! heb hem gebookmart!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112447128
Waar koop je uv-werende shirtjes? Lijkt me best fijn voor Frankrijk in t hoogseizoen.
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 21:53:12 #46
5428 crew  miss_sly
pi_112447482
Saffier,mdat is een geweldige tip! Ik ga hem ook bestellen.
pi_112447519
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:49 schreef Bleie het volgende:
Waar koop je uv-werende shirtjes? Lijkt me best fijn voor Frankrijk in t hoogseizoen.
Ik haal ze altijd bij de decathlon, maar dat moet maar net in de buurt zitten natuurlijk.
Met een meidenkwartet
pi_112447839
Die tekentafel is inderdaad ook erg leuk...
Past dat ook met een groep 1 autostoel?
Hier zit ze meestal al met haar voetjes tegen mijn stoel aan...
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 4 juni 2012 @ 22:03:00 #49
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112448369
Durf ik niet te zeggen Lamb. Ik ga 'm wel passen voor je. Laat het je weten! En als ik het vergeet (zeef) moet je ff pm/dm-en. Ik weet wel dat als ik er 'maar' 1 meeneem mijn kleine jongedame het daar niet mee eens zal zijn :')
Ylana
pi_112448678
Lamb, koop bij de Zeeman een leuk rugtasje en wat kleine dingetjes. Pak ze in in cadeaupapier en geef tijdens de rit steeds een klein cadeautje.
Wij hadden naar Frankrijk/Disney voor beide meiden een rugtasje van Disney, met een kleurboek, kleurpotloden, een drinkbeker, een trommel met wat snoepjes en een klein ander boekje.

Dvdspeler gaat hier altijd mee.
Verder:

ORS
zetpillen
neusspray
thermometer
luiers zou ik zeker meenemen aangezien die in het buitenland soms veel duurder zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:07:00 #51
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_112448733
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:49 schreef Bleie het volgende:
Wij kochten ze in Duitsland. Daar zie je het volgens mij ook veel meer dan hier. Winkel weet ik zo niet meer... F moet dit jaar wel weer een nieuw shirt hebben, dus binnenkort maar even weer in Duitsland op zoek. We gaan naar Italië en F heeft mislukt pigment :P, witte driehoek op haar buik en witte borst, dus dan is extra bescherming tegen de zon wel nodig)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 4 juni 2012 @ 22:45:58 #52
3542 Gia
User under construction
pi_112452531
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:53 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik haal ze altijd bij de decathlon, maar dat moet maar net in de buurt zitten natuurlijk.
Die zitten er in Frankrijk zat, en hele grote!
  maandag 4 juni 2012 @ 22:53:34 #53
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_112453228
quote:
Oeh, dat ziet er handig (en leuk!) uit :)

Fijn topic dit. Wij overwegen om komende zomer met onze zoon (dan 11-12 maanden) te gaan kamperen. Tips voor handige producten die weinig ruimte innemen in de auto zijn altijd welkom :)
Oude (on)bekende.
pi_112468296
Je zou bij de drogist een fles rosevicee STOP mee kunnen nemen in geval van diarree. Dit spul werkt heel erg goed (bij onze kinderen) en daarnaast ORS natuurlijk voor het geval dat. Wij hadden voor in Frankrijk (inmiddels 4 jaar geleden) een opblaasbadje meegenomen maar omdat wij geen zin hadden elke dag dat ding op te blazen en het opgeblazen nog wat ruimte in beslag nam hebben wij onze baby toen in de gootsteen gewassen. Paste prima en kind had het naar zijn zin plus de sta hoogte was voor ons prima.Luiers waren toen duurder in Frankrijk dan in NL.
pi_112469538
Luiers zijn nog steeds duurder in Frankrijk :N (pampers dan, Lidl kost hetzelfde)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112469674
In Duitsland juist goedkoper, ruim ¤ 3,- per pak (pampers) *O*
pi_112469801
Trouwens ik zag afgelopen weekend de UV shirtjes vanaf maat 80 bij de Kruitvat!
pi_112474794
Voor de lopende kindertjes:

Een kidSOS bandje

PCM zetpilletjes zijn geen overbodige luxe. Kinderen hebben altijd de neiging om net voor of tijdens de vakantie ziek te worden 8)7
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:22:43 #59
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112474964
de baby...
Be dance |Be real| Be You
pi_112475182
Das wel een prijzige Octo... Is dat nog zoveel anders dan eentje waarop je zelf je telefoonnummer schrijft of zo eentje van blik?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112475340
Lamb, ze hebben ze ook bij de ANWB winkel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112475405
Ah mooi! Die zit hier op t winkelcentrum.. ff binnenwandelen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112475453
En ook bij de DA. Hier tenminste!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112475492
Ja, er zit een service aan vast waarbij de beller wordt doorverbonden met de nummers die je opgeeft. Je kan meerdere nummers opgeven zodat er dus altijd een achterwacht is als je zelf bijv niet kan opnemen. Bandje is heel stevig en zit erg goed.
pi_112475852
Bij de hema hebben ze bandjes wat je zelf je nummer op kunt zetten. Ik doe ze ook altijd om naar het strand of de efteling of zo.

En pilletjes tegen wagen ziekte misschien?
Met een meidenkwartet
pi_112508560
Ik heb een sos-plaatje van goedgemerkt voor onze peuter. Zij vindt een mooi kettinkje, n draagt t dus graag.

We hebben ook weleens een opblaasbaar verschoonkussen gehad, maar ik geloof dat ik t nu maar met een gewoon matje ga doen.
pi_112508808
quote:
Een groot hoeslaken oprollen en ook onder de matrashoes neerleggen geeft hetzelfde effect, maar dan 25 euro goedkoper en je hoeft niet te blazen!
pi_112509069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 08:48 schreef Troeta het volgende:

[..]

Een groot hoeslaken oprollen en ook onder de matrashoes neerleggen geeft hetzelfde effect, maar dan 25 euro goedkoper en je hoeft niet te blazen!
Hee, super slim idee.
Nu vallen die van mij niet uit bed, dat scheelt. Voor mini heb ik nog een travel cot, dat zet ik gewoon op het bed.
Met een meidenkwartet
pi_112630284
Deriyan travel tentje gaat hier ook mee... Ook campingbedje gereserveerd maar zo staan alle opties mooi open ;) en idd een groot badlaken haha.. kan ze ook nog in een 1 persoons bed...

Morgen gaan we even bij de ANWB kijken voor polsbandjes..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112634947
Handig topic dit!
Doet me eraan helpen herinneren dat we ook nog een naamketting/ polsbandje voor de jongste moeten hebben.

Wij gaan ook naar Frankrijk, stacaravan.

Wij nemen eigenlijk alles mee, willen zo min mogelijk daar hoeven kopen ((zwem)luiers, zonnebrand e.d.). We hebben dit jaar voor het eerst een dakkoffer die we op de auto kunnen doen, dus ruimte zat ;)
Vorig jaar heenweg 's nachts gereden en dat beviel ons erg goed (kinderen hebben heerlijk geslapen), dus dit jaar weer weinig voor de kinderen voor de heenreis nodig. Dvdschermpjes zitten standaard in de auto, oudste zal wel z'n DS meenemen.
pi_112635382
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:37 schreef Saffier het volgende:

Goede tip.

Ik zag m van de week ook in het hema krantje staan, ik meende een tientje.
pi_112639334
Meimel hoe zit het dan met de tijd die ze in de autostoel mogen zitten?? 's Nacht

Voor ons is het niet handig om snachts te rijden (aankomst vanaf 4 uur pas...)
Maar heb er wel over zitten denken...
Dame wordt alleen wakker zogauw we stoppen...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112640233
Ben trouwens op zoek naar een tafeltje voor bij de autostoel..... maar dan niet vastgemaakt aan de stoel ervoor.
Iemand enig idee waar ik die kan vinden?
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 9 juni 2012 @ 08:04:18 #74
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_112649002
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:46 schreef Lamb29 het volgende:
Meimel hoe zit het dan met de tijd die ze in de autostoel mogen zitten?? 's Nacht

Voor ons is het niet handig om snachts te rijden (aankomst vanaf 4 uur pas...)
Maar heb er wel over zitten denken...
Dame wordt alleen wakker zogauw we stoppen...
Onze kleine gaat met 10 maanden mee naar Oostenrijk en met 12 maanden mee naar Kreta :)

Voor Oostenrijk hebben we een tussenhotel genomen. Dat is super relaxed en ik wil hem ook geen 9u in een stoeltje zetten. Daar wordt niemand vrolijk van ;) Ookal stop je vaak, dat is niet lang genoeg vind ik zelf.

En je kunt ook een dag later gaan, dus wel s nachts rijden en s ochtends vroeg aankomen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:40:50 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112649746
Wij gaan in Nederland op vakantie, naar Esonstad. Bewust gekozen om niet heel ver te rijden en ik gok dat we dat de komende jaren ook niet zullen doen, Texel zal dan waarschijnlijk onze bestemming zijn. Zand, zee, schepje, emmertje, meer heeft zo'n ukje toch niet nodig en ik gok dat we die van ons ook geen plezier doen met hele lange autoritten. Zo'n anderhalf/twee uur is wel de max nu.

Dus voor ons ook vrij makkelijk wat mee te nemen, bedje, kinderstoel en box zijn daar aanwezig. Dus rest ons wat kleding, speelgoed en de kinderwagen.
Ik neem bijv wel haar eigen dekentje van thuis mee en een opblaasbadje vd Hema.
En de babyfoon is ook handig.

En Biotex! :D
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:49:03 #76
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112649840
Toen wij met onze 14-maander naar Turkije gingen (in augustus, ging zelfs met die hoge temperaturen perfect!) was ik zo blij met het kleine opblaasbadje dat we hadden meegenomen. Zo'n klein 2rings Jip&Janneke-badje van de HEMA. Als wij aan de rand van het zwembad zaten te relaxen dan kon zoonlief ongestoord en zonder gevaar met water spelen. Zo ook op het strand.
Hij is natuurlijk ook regelmatig met ons het water in geweest en vond dat geweldig, maar dat badje had ik echt niet willen missen!
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:08:57 #77
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112651230
Ylana
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:10:12 #78
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112651250
Ik denk dat als we de voorstoel helemaal naar achter zetten, Ylana ook bij het tekentafeltje kan wat ik heb besteld. Nu nog wachten tot het binnen is, dan kan ik echt gaan passen.
Ylana
pi_112681370
's Nachts rijden en dan zelf op zijn terwijl je kind staat te springen. Dat vinden wij helemaal niks.
Wij zijn vorig jaar naar Zuid-Frankrijk gereden en gewoon elke paar uur gestopt.
Pak de auto zo in dat je er ook naast kan gaan zitten met wat tassen verplaatsen en het is best te doen. Zeker als je een dvdscherm hebt moet het lukken lijkt me.
Ja het is langer dan wenselijk maar voor één keertje niet onoverkomelijk.

Ik persoonlijk vind dat speelgoedjes best belangrijk zijn.
Enkel een emmertje en schepje is voor Puck niet voldoende vermaak iig. Toen hij baby was al niet.
Zeker als je toch wil lunchen en dineren buiten de deur is iets als stapelbekers erg handig om de tijd aan tafel door te komen. Dat zijn ook de dingen die tijdens de autoreis voor vermaak zorgen.

Momenteel vind Puck de plakstickers op het raam ook erg leuk. Aanwijzen en benoemen.

Vergeet de dentinox niet. Je zal altijd zien.... :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112687712
Voor 1 keer in het jaar lijkt mij het niet zo'n ramp dat ze lang in de auto zitten. Voor een baby is het misschien wat anders. Onze kinderen slapen erg goed in de auto. Vorig jaar sliepen ze vanaf ongeveer 22.00 uur tot 5 uur. Ze werden wakker doordat we zelf even een uurtje onze ogen dicht wilden doen en dus langer gestopt waren. Toen zijn we maar weer gaan rijden en sliepen ze al vrij snel weer. Voor ons zelf was het wel vermoeiend, maar later in de ochtend werden we wel weer aardig wakker en hadden we ook grotere pauzes doordat de kinderen natuurlijk wakker waren.
Overdag (de ochtend) stonden we veel in de file, dus misschien om die reden ook wel verstandig geweest om 's avonds en 's nachts te rijden?
(Ik ben zelf nachtdiensten gewend en m'n man is ook wel een avond/nacht mens ;))

Terugweg hebben we overdag gereden ('s ochtends vertokken en net voor de nacht weer thuis) en hebben de kinderen amper geslapen. Ik vond dat eigenlijk voor mezelf veel vermoeiender dan de heenreis. Alhoewel we zelf dus wel wakkerder waren ;)

Ik vind aan alles voor en nadelen zitten. Dit jaar zitten we ook aan een bruiloft vast waardoor we niet een overnachting op de heenweg kunnen doen. Eigenlijk vind ik een overnachting ook een beetje teveel gedoe :@ Het moeten bedenken welke spullen er dan uit de auto moeten e.d. Het zou voor mezelf meer onrust geven en ik denk dat de kinderen ook hyper worden :P
We hebben er wel voor gekozen om iets minder kilometers te gaan maken. Dit jaar iets van 1200 km, vorig jaar 250 km meer (Italië).

[ Bericht 2% gewijzigd door Meimeltje op 10-06-2012 11:56:16 ]
pi_112689136
Je kan toch een overnachtingstasje maken?

Het ligt ook aan je kind denk ik of het onrustig er van wordt. Puck ziet elke nieuwe ruimte als een speeltuin om te ontdekken en gaat na afloop zo slapen.
We zijn net de afgelopen vijf dagen in twee verschillende B&B's geweest en dat gaf geen enkel probleem.

Er zijn ook kinderen die na een kwartier rijden de boel bij elkaar gillen. Dan zou ik idd ook niet een verre bestemming uitzoeken.
Karakters van kinderen zijn zo wisselend hierin.
The way you rock'n'roll
pi_112702584
Tnxss Saffier... Helaas lijken ze me beide niet zo handig... Ene te klein en andere te zacht..
We gaan ws zelf iets proberen te fabriceren...

Hier nog even gekeken.. maar snachts rijden is dus niet haalbaar idd met de in en uitchecktijden (of je moet dus later aankomen dan mag...)

Helaas vandaag 2x een rit van bijna een uur en 2x helemaal niet zo gezellig.. Dus ik hou mijn hart vast haha... Wij moeten ongeveer 650km..
Maar vandaag was excl dvd scherm ;) en die is al wel in huis..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112704455
Wij zo'n 1600 dit jaar. :X

N vindt de reis juist leuk. Onderdeel van de vakantie en zo. Ik zie er nu al tegenop.
pi_112704699
Waar gaan jullie heen Spring?
The way you rock'n'roll
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 19:53:27 #85
5428 crew  miss_sly
pi_112705571
Wij doen de reis in twee keer. We vertrekken dus een dag eerder, hebben een hotelletje geboekt en hoeven dan twee keer geen vreselijk lange rit te maken. We kunnen ook vrij goed timen om rond incheck tijd bij de camping aan te komen. Ik vind het wel relaxt zo.
pi_112706737
Kroatie. (Dalmatië) :)

Wij doen het ook in twee keer. Volgens mij overnachten we ergens in Zuid-Duitsland.
pi_112707134
Oh het is mooi daar O+

Ik wil ook graag naar oorden waarvoor je 1600km moet rijden maar door nieuwe banen kunnen we maar twee weken en dan in totaal vier dagen kwijt zijn aan rijden is ook zo zonde -O-
The way you rock'n'roll
  zondag 10 juni 2012 @ 21:02:42 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112709574
Oh, en voor wie een ORS vergeten is; Cola zonder prik is een alternatief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 juni 2012 @ 21:17:56 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112710654
Wij hebben 1200km te gaan en splitsen dat in 700 op dag 1, dan overnachten in een Formule 1 bij Dijon en dan nog een kleine 500km te gaan op de tweede dag. Kunnen we dan nog lekker het zwembad in als we een beetje geinstalleerd zijn.

We hebben dvd-spelers, een iPad en er stond vorig jaar een kratje met speelgoed tussen de twee heren in. Af en toe mocht er eentje even voorin en gingen F of ik even achterin zitten. Al met al ging het prima. :Y We zijn al meteen gaan camperen toen Sasha 7 maanden was, en ook meteen Oscar' eerste zomer en het is eig. nooit een probleem geweest. Gewoon regelmatig stoppen en even doorbijten. 's Nachts rijden deden we vroeger wel, maar idd krijg je dan dat wij op ons tandvlees aankomen en de kinders stuiterfris zijn. Dat is geen goeie combi. Plus dat je echt kapot aankomt op je bestemming en dat vind ik zonde van de vakantie. We hebben maar twee weken dus als je dan enorm moet bijkome vind ik zonde.
pi_112710873
Nog tips voor geschikt auto-speelgoed?

Boekkies, tekenen (wanneer ik dus een geschikt tafeltje kan maken/vinden), dvdtje kijken....
Stickers voor op t raam...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112710947
Formule 1 is zonder toilet op de kamer toch? Is dat handig met jouw jongens BE?
Ik wil naar dezelfde camping en dan heb je de tweede dag idd nog wat tijd over ipv dat je alleen maar aan het rijden bent.
The way you rock'n'roll
  zondag 10 juni 2012 @ 21:25:23 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112711123
Ik had in Frankrijk een F1 met een mini badkamer met douche en toilet volgens mij.
Van het formaat dat het toilet al schoon wordt omdat je onder de douche staat :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 juni 2012 @ 21:26:15 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112711175
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Formule 1 is zonder toilet op de kamer toch? Is dat handig met jouw jongens BE?
Ik wil naar dezelfde camping en dan heb je de tweede dag idd nog wat tijd over ipv dat je alleen maar aan het rijden bent.
Niet eens over nagedacht. :o Maar goed Sasha plast eigenlijk nooit 's nachts en Oscar is nog niet zindelijk, dus ik voorzie geen probleem.
Je hebt iig altijd wel een wasbakje op de kamer voor tandenpoetsen etc.
We hebben ook gekeken naar de Etap in Nuits stGeorges, dat is een klein stukje verderop, maar dat was 20 euro duurder en we hadden net besloten om er een beetje een budget-vakantie van te maken. ;)

Heb ooit wel vreselijk gelachen met mijn ex-vriend, die stond 's nachts al met de deur half open toen ik zei 'Tim! Trek even een onderbroek aan voor je naar de WC gaat. :') :D '
pi_112711221
voor tekenen zo'n magneetbord kopen. Wel eentje waarbij het pennetje met een touwtje vast zit.

Voor de stickers op het raam wel ff kijken of je kind vanuit de autostoel wel bij het raam kan, anders is het nogal frustrerend.

Wij zijn niet van de dvd's, maar luisterverhaaltjes in de cd wisselaar doen het erg goed!

Voor iets oudere kinderen heb je van smartgames ook spellen met magneetjes.
  zondag 10 juni 2012 @ 21:29:02 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112711375
Oh ja, de verhaaltjes cd van dikkie dik was een grote hit, en ook de liedjes van VOF de kunst.
Mijn vakantiefavoriet van vroeger, Sesamstraat, werd niet gewaardeerd. :'(
pi_112711377
Dat met die stickers idd. L kan er nét niet bij. :')
pi_112711428
Oh vond net wel een goed idee....
Zo'n laptopkussen van Ikea....

Als ie glad is kan ze er ook met van die raamstickers op spelen
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 10 juni 2012 @ 21:31:39 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112711626
Ja, zoiets zat ik net ook te bedenken idd.
pi_112711697
Zie alleen net wel dat die van ikea niet mooi glad is helaas....
Ik ga dus nog even rondkijken of ik een ander vind..
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 10 juni 2012 @ 21:32:53 #100
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112711725
Bij onze raamstickers zit een glad bordje bij waar je kind ze dus op kan plakken en er weer af kan halen.
Heel simpel setje van ToysXL was het :s)
The way you rock'n'roll
pi_112711797
Die hebben wij ook DML... :D

Naja... weer stof om over na te denken haha
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 10 juni 2012 @ 21:35:48 #102
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112711947
Whehehe scherp 's nachts BE :D
Ik vroeg me gewoon af of Sasha 's nachts nooit moest plassen maar niet dus.
Mr.DML vindt het gedoe met geen toilet/douche op de kamer dus wij kiezen tegenwoordig vaak voor een premiere class, rond de 45 euro per nacht zijn die.
The way you rock'n'roll
  zondag 10 juni 2012 @ 21:49:09 #103
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_112712856
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij onze raamstickers zit een glad bordje bij waar je kind ze dus op kan plakken en er weer af kan halen.
Heel simpel setje van ToysXL was het :s)
Bij die van SES zit het inderdaad :)
  zondag 10 juni 2012 @ 22:12:27 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112714553
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Lamb29 het volgende:
Zie alleen net wel dat die van ikea niet mooi glad is helaas....
Ik ga dus nog even rondkijken of ik een ander vind..
Kruidvat heeft ze ook vlgs mij Lamb.

DML, het gaat ook om niks natuurlijk, 15 euro, maar ik heb er niet zo bij stil gestaan, ikzelf moet ook eig 's nachts nooit naar het toilet dus die gedachte is me echt ontgaan. :D
  zondag 10 juni 2012 @ 22:24:33 #105
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112715320
Ik kan ook prima leven met het spul op de gang maar ja compromissen hè :P
The way you rock'n'roll
pi_112726359
Leuk topic! Ik lees vooral tips over vermaak tijdens autovakanties,
zijn er nog goede tips voor (verre) vliegreizen? Wat moet je echt in je handbagage hebben zitten voor een peuter?
Ook graag tips over wel/niet veel rond (laten) lopen in gangpad e.d
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_112727199
Floris was 18 maanden toen we naar Thailand,gingen. Wij hadden boekjes, zo'n magneettekenbord en auto's bij ons voor in t vliegtuig.
Hij heeft vooral op de heenweg veel rondgelopen (we vlogen om 2 uur s middags, dus op Schiphol was ie heel moe en in t vliegtuig heeft ie.met opstijgen heel even geslapen,(3 kwartier op een reis van 11 uur ofzo). Maar toen was er meer rumoer waardoor hij wakker werd.
Geloof dat ie met landen ook weer even in slaap gevallen was, maar rest van de rit was t dus veel rondlopen, naar buiten kijken en af en toe tv kijken, boekjes lezen enzo.
Hem bij ons houden leverde meer overlast op dan rondlopen ;) (huilen enzo). Sowieso hadden we ook wel mensen in de buurt die t vooral zielig.voor hem vonden dat ie zichzelf o in de weg zat(op t eind was ie helemaal kapot natuurlijk, was rond 10, 11 uur s avonds dat we landden).
We kwamen dus s ochtends aan in Bankok. Hij kon toen gelijk zn ritme weer in. In t hotel zijn we gaan slapen. Rond 2uur s middags was ie wakker. S avonds lag ie er ook weer op tijd in (hij heeft die dag vaker bij me geslapen dan ie in maanden gedaan had :') hij viel iedere keer in slaap in de taxi O+).
Op de terugweg heeft ie ongeveer de helft van de reis geslapen. Maar toen vlogen we om half 3 s nachts ofzo, dus hij was ook moe. En t was minder rumoerig.

Echt relaxed vliegen was t niet, maar goed je moet er wat voor over hebben ;) Floris was toen ook niet zo heel erg van het tv kijken. En ik denk als we nu zouden gaan hij al iets beter stil zou kunnen zitten. Sowieso heeft ie nu meer geduld om tv te kijken.
  maandag 11 juni 2012 @ 09:40:18 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_112727270
Ik nam speelgoed in een kratje mee.(geen klapper) handig met opruimen, je kan haar zo ergens met krat en al neerzetten, en het kratje fungeerde ook als bad! Superhandig. Wij gebruikten de buggy als kinderstoel.
En neem knijpers mee. Soms is de scheidingswand in zo'n tent een aan één kant losse doek. Stonden die van ons de hele avond kiekeboe te doen :') knijpers maakten dit iets minder makkelijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_112729554
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was 18 maanden toen we naar Thailand,gingen. Wij hadden boekjes, zo'n magneettekenbord en auto's bij ons voor in t vliegtuig.
Hij heeft vooral op de heenweg veel rondgelopen (we vlogen om 2 uur s middags, dus op Schiphol was ie heel moe en in t vliegtuig heeft ie.met opstijgen heel even geslapen,(3 kwartier op een reis van 11 uur ofzo). Maar toen was er meer rumoer waardoor hij wakker werd.
Geloof dat ie met landen ook weer even in slaap gevallen was, maar rest van de rit was t dus veel rondlopen, naar buiten kijken en af en toe tv kijken, boekjes lezen enzo.
Hem bij ons houden leverde meer overlast op dan rondlopen ;) (huilen enzo). Sowieso hadden we ook wel mensen in de buurt die t vooral zielig.voor hem vonden dat ie zichzelf o in de weg zat(op t eind was ie helemaal kapot natuurlijk, was rond 10, 11 uur s avonds dat we landden).
We kwamen dus s ochtends aan in Bankok. Hij kon toen gelijk zn ritme weer in. In t hotel zijn we gaan slapen. Rond 2uur s middags was ie wakker. S avonds lag ie er ook weer op tijd in (hij heeft die dag vaker bij me geslapen dan ie in maanden gedaan had :') hij viel iedere keer in slaap in de taxi O+).
Op de terugweg heeft ie ongeveer de helft van de reis geslapen. Maar toen vlogen we om half 3 s nachts ofzo, dus hij was ook moe. En t was minder rumoerig.

Echt relaxed vliegen was t niet, maar goed je moet er wat voor over hebben ;) Floris was toen ook niet zo heel erg van het tv kijken. En ik denk als we nu zouden gaan hij al iets beter stil zou kunnen zitten. Sowieso heeft ie nu meer geduld om tv te kijken.
Bedankt!! Heeft hij trouwens nog last gehad van zn oren bij het stijgen en dalen? Heb je hem toen bewust nog iets te eten gegeven of drinken om zn oren open te houden of niet?
Magneettekenbord moet ik ook nog even kopen, goede tip!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 11 juni 2012 @ 11:14:46 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112729656
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik nam speelgoed in een kratje mee.(geen klapper) handig met opruimen, je kan haar zo ergens met krat en al neerzetten, en het kratje fungeerde ook als bad! Superhandig. Wij gebruikten de buggy als kinderstoel.
En neem knijpers mee. Soms is de scheidingswand in zo'n tent een aan één kant losse doek. Stonden die van ons de hele avond kiekeboe te doen :') knijpers maakten dit iets minder makkelijk.
Die krat was ook meteen onze max wat er mee ging trouwens. Alles wat in de krat zit en past gaat mee, de rest moet thuis blijven.
En daar kwam in de vakantie nog wel wat bij, zeker aan strandspul, maar het was een mooie maatgever.
pi_112731033
http://www.expeditiekroostenco.nl/index.html
http://www.verrereizenmet(...)-een-prettige-vlucht

Op deze sites staan ook veel tips voor verre reizen met kinderen..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112732214
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Bedankt!! Heeft hij trouwens nog last gehad van zn oren bij het stijgen en dalen? Heb je hem toen bewust nog iets te eten gegeven of drinken om zn oren open te houden of niet?
Magneettekenbord moet ik ook nog even kopen, goede tip!
Nee, gelukkig niet! Probeerde m wel te laten drinken, maar dat wilde hij niet.
Op de heenweg zaten we bij t raam en toen heeft ie dus naar buiten gekeken.

Oh en ik zit.die sites die lamb geeft te bekijken. Op die onderste lees.ik over.de.bagage en dat ze 3 stuks.mochten enzo, maar ik zou eerder adviseren zo min mogelijk mee te nemen. Wij hadden met zn 3en 2 koffers bij ons en ik geloof 2 stuks handbagage (1 trolley en fototas). Dit was ook nog goed te handelen met Floris. Aangezien we ook de buggy mee hadden. Moet er niet aan denken dat we 3 koffers gehad hadden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sonnetje85 op 11-06-2012 12:34:04 ]
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 12:32:53 #113
5428 crew  miss_sly
pi_112732495
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:45 schreef Poppejans het volgende:
zijn er nog goede tips voor (verre) vliegreizen? Wat moet je echt in je handbagage hebben zitten voor een peuter?
Wij hebben met Senna vier keer gevlogen en dat ging prima. Wel redelijk korte vluchten, maximaal 5,5 uur. Ging prima, hoewel ze de eerste keer dat ze een eigen stoel had wel protesteerde tegen de riem. Verder heeft ze best wel wat geslapen iedere vlucht en vrijwel geen last van haar oren gehad. Ze heeft wat door het gangpad gewandeld, maar ze heeft eigenlijk voornamelijk gezeten. We hadden een dvd spelertje waarop ze Dora kon kijken, tekenspullen, boekje en de iPad of telefoon waarop ze een spelletje kon doen. Ik vond het echt geen probleem, maar er zaten iedere vlucht ook wel kindjes in het vliegtuig waarbij het wel een probleem was en die veel huilden. Het zal dus ook afhankelijk zijn van het kind hoe goed het gaat.

Goede tip van die krat met speelgoed! Gaan we ook doen.
pi_112733761
Wij hebben twee keer gevlogen met Yaro. wel kort, maar ondankd vermoeidheid en niet willen slapen ging het goed. Hadden idd een dvd speler bij en een tablet. verder een klein nijntje koffertje met speelgoed. dat was dan idd ook de limiet om mee te nemen. We hadden dan nieuwe boekjes, kleine spelletjes, teken spullen en bv een stapeltoren. De aandacht die hij kreeg werkte overigens ook goed als vermaak.
pi_112733913
Wij hebben nu 1x gevlogen met de meiden. Tess was toen net 2. In het begin ging het prima mar na zo'n 3,5 uur was ze het wel zat. Niet huilen mar niet meer willen zitten.
Wij hadden dvdspeler, ds en telefoon mee. Oh en om de zoveel tijd kregen ze een kleinigheidje..

OP de terugweg hebben ze beiden geslapen.

In juli gaan we voor de 2e keer vliegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 juni 2012 @ 15:19:40 #116
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112739363
'snachts rijden doe ik met de kinderen liever niet. Dan zijn ze klaar wakker en geirriteerd (slechter geslapen dan normaal) en ben ik moe door het rijden. En in de zomer is het toch erg licht en zijn ze waarschijnlijk vroeg wakker.

Wij mogen dit jaar 1200km naar zuid frankrijk en hebben dit heen en terug in twee gedeeld. Halverwege hebben we een chambre d'hote geboekt (15 km van de snelweg af) waar een speelwei, voetbalveld en een koeienwei is.

6 uurtjes rijden per dag moet makkelijk kunnen, we vertrekken zo rond 10:00 , eten we om 12:00 dan kan de kleinste (1) slapen en om 16:00/17:00 zijn we er.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:26:55 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112739679
Waar ongeveer zit die chambre d'hote? (Mag ook in PM), ik ben altijd op zoek naar leuke overnachtingsplekjes voor 'je weet maar nooit'. ;)
pi_112739945
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Waar ongeveer zit die chambre d'hote? (Mag ook in PM), ik ben altijd op zoek naar leuke overnachtingsplekjes voor 'je weet maar nooit'. ;)
Wij zaten vorige zomer hier

http://www.lacharviere.nl/

Net boven Clermont Ferrand en mooi op route naar het zuiden.
Met een meidenkwartet
pi_112740095
Wij rijden ook niet 's nachts. Paar keer wel gedaan maar dan was Seb de hele nacht klaarwakker om zich heen aan het kijken. En drie dagen uit zijn doen door veranderend ritme. Bovendien kunnen we toch pas vanaf 16 uur in het appartement. Dus rijden we rond zes uur in de ochtend weg. Nou hoeven wij 'maar' 950 km. Helaas zit daar wel de befaamde gottard bij. De ervaring leert dat daar rond half zes 's avonds op zaterdag weinig file meer staat. Want drie uur in de file met een peuter lijkt me echt hel.
pi_112740525
Ik haat die tunnel. Ik zou een uur eerder vertrekken en de pasweg nemen.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:50:30 #121
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_112740669
Waarom haat je die tunnel Sorbo?!

Ik heb er zelfs zelf doorheen gereden, ik vond mezelf best stoer! 8-)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_112740768
Ik heb het sowieso niet op tunnels en dit exemplaar is LANG en met tegenliggend verkeer. Ik krijg echt de zenuwen van dat ding, maar ontkom er al Italieverslaafde meestal niet aan..
pi_112740803
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:47 schreef Sorbootje het volgende:
Ik haat die tunnel. Ik zou een uur eerder vertrekken en de pasweg nemen.
Daar hebben we eens een file gehad, dat wil je niet weten. Zover we kijken konden alleen maar auto's met caravans die over de pas gingen. 30 graden, geen airco. En ik kotsend in een zakje in de auto. :D Ik heb nogal last van wagenziekte. Seb geloof ik niet gelukkig. Maar we bekijken de situatie ter plekke. De tijd om weg te rijden maakt niet veel uit of de tunnel of de pas. Vanaf de Gottard is het nog max 2 uurtjes rijden.
pi_112740813
En ik vind jou ook stoer. Sowieso. Maar dat is off topic.
pi_112740910
Ik haat de tunnel ook, maar niet genoeg om ervoor om te rijden als de wachttijd niet te lang is.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:57:28 #126
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_112740918
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:53 schreef Sorbootje het volgende:
En ik vind jou ook stoer. Sowieso. Maar dat is off topic.
O+

Ik kan me wel voorstellen dat je er de schurft aan hebt hoor, hij is ook wel echt mega lang!
Maar op de heen weg had Brabo er doorheen gereden en toen wist ik hoe die was, dus wilde ik het op de terugweg doen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 11 juni 2012 @ 16:10:53 #127
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_112741443
Wij rijden er ook doorheen en,altijd nog probleemloos...!
pi_112741584
Heb er eens vier uur in de file gestaan met een kleuter die moest poepen. :')
pi_112741819
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wij zaten vorige zomer hier

http://www.lacharviere.nl/

Net boven Clermont Ferrand en mooi op route naar het zuiden.
Hé, dat is vlak bij onze eindbestemming van dit jaar! Mooie omgeving vind ik. En ik vind dat ook wel ver genoeg met twee van die kleintjes. We gaan eerst een weekje naar Normandië, en dan dus naar de Allier. Ben nog in dubio of ik terug nog een paar dagen bij mijn ouders in de Eiffel (Duitsland) langsga (manlief moet dan alweer thuis zijn).

Vliegen hebben wij 1 keer gedaan, toen de oudste 13 maanden was, naar Spanje, helaas wel met overstap. Het was wel te doen hoor, zeker terug heeft ze vooral geslapen, maar echt fijn vond ik het niet. Voorlopig dus lekker autovakanties voor ons, en niet al te ver weg. We hebben toch geen geld voor verre reizen :P .
pi_112741962
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:14 schreef Sorbootje het volgende:
Heb er eens vier uur in de file gestaan met een kleuter die moest poepen. :')
Ook fijn. Hier gaat het potje mee. Dan maar op de vluchstrook.

Ik hoop wel dat we een fatsoenlijke auto hebben, aangezien de splinternieuwe leaseauto na twee maanden(!) een compleet nieuwe motor moet, die uit het buitenland moet komen en ze niet weten of deze op tijd in Nederland is. Nu hebben we een vervangende auto die echt een stuk minder is.
pi_112749713
Wij nemen altijd de pas want Mr.DML haat die lange tunnel. Ik zelf zou als er weinig wachttijd is de tunnel prefereren maar ja ook hier geldt compromissen sluiten samen :+
The way you rock'n'roll
  maandag 11 juni 2012 @ 19:39:56 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112751709
ook even goed informeren wat je allemaal in je auto moet hebben in de diverse vakantielanden. In Frankrijk moet je nu zelfs blaaspijpjes hebben vanaf 1 juli maar daar krijg je dit jaar nog geen boete voor als je het niet hebt geloof ik.

Weet iemand hoe het zit met veiligheidsvestjes in Frankrijk. Las dat elke inzittende een hesje moet hebben. Geldt dat ook voor hele jonge kinderen (een baby van 7 maanden bijvoorbeeld?)
pi_112752045
Dat soort dingen houden wij ons helemaal niet mee bezig en hebben we dus niet mee :@
The way you rock'n'roll
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 19:46:00 #134
5428 crew  miss_sly
pi_112752065
Blaaspijpjes?
  maandag 11 juni 2012 @ 19:51:03 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112752372
Ja, om te kunnen blazen tijdens een alcohjolcontrole. Maar de boete is ¤ 11 euro dus dat is ook niet echt boeiend. Maar boete op het niet bij je hebben van veiligheidsvestjes bedraagt geloof ik ¤ 135 dus dat is wel de moeite waard om bij je te hebben.
pi_112752930
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:45 schreef Poppejans het volgende:
Wij hebben in april/mei een lange vliegreis gemaakt met Anne, naar Florida (net als jullie :P).
Het vliegen ging echt super. Omdat ze nog geen twee was en we met British Airways vlogen kregen we voor haar een soort wipstoel waar ze heerlijk in heeft gezeten. Helaas zullen jullie dat niet hebben.
Wat ik zeker zou overwegen, is het meenemen van zijn eigen autostoel. Die mag je namelijk (wel even navragen bij de maatschappij) meenemen in het vliegtuig en in de stoel zetten. Lijkt me voor een tweejarige veel comfortabeler dan zo'n vliegtuigstoel.

Wij hadden voor Anne vanalles bij ons; boekjes, kleine speeltjes, Ipad... maar eigenlijk heeft ze daar amper mee gespeeld. Gewoon rondkijken en op schoot zitten/staan vond ze veel interessanter.

Anne heeft eigenlijk helemaal niet rondgelopen in het gangpad. Leek me voor de andere passagiers niet echt prettig en bovendien was ik bang dat als ik daar eenmaal aan zou beginnen, ze de hele tijd zou willen lopen :P

Anne heeft helemaal geen last gehad van haar oren.

Ik weet niet of je ons reisverslag nog hebt gevolgd, in ieder geval kun je het hier vinden!
  maandag 11 juni 2012 @ 20:04:11 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112753196
Die blaaspijpjes kan je bij elk benzinestation kopen als het goed is en qua vestjes heb ik begrepen dat er voor de kinderen ook eentje moet zijn.
Wj hadden er gewoon vier bij ons vorig jaar, voor de zekerheid.
pi_112753620
Ahhh van die blaaspijpjes wist ik al wel... Ook bij de ANWB winkel even nagevraagt en die zeiden idd al dat je dit jaar toch nog geen boete krijgt..

Van de hestjes wisten we nog niet.. dus nog maar even aanschaffen want die hebben we maar 1
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 20:22:22 #139
5428 crew  miss_sly
pi_112754376
Hesjes, dat is wel een goede, gaan op de lijst!
pi_112754453
Voor wat betreft de hesjes, de ikea verkoopt goedkope, ook in kindermaatjes.
pi_112755702
Handig om te weten over die hesjes, had geen idee!

Hoe doen jullie het met kinderwagens? ik wil mijn bugaboo niet mee nemen op vakantie, ben echt bang dat hij beschadigd raakt!
pi_112756087
Goede van die hesjes, zou ik nooit aan gedacht hebben. Maar inderdaad ook al voor een baby?

Bitterend, toen wij gingen vliegen hadden we de bugaboo gewoon mee, niks mee gebeurd. Nu gooien we hem ook in de auto denk ik, en hopelijk heb ik dan ook een beco om mee te nemen
pi_112757258
Mja, onze Prenatal buggy kwam uit het vliegtuig met 3 wielen ipv 4 -O- Blij dat dat niet op de heenweg is gebeurd. We hebben trouwens wel een vergoeding gehad van de verzekering, alleen hadden we even niet bedacht dat je het je eerst 50 euro eigen risico kost :')
pi_112758498
Hier gaat de buggy mee... en de boba..

En overweeg ook zo'n verschrikkelijk 'uitlaattouw'... ze wil ZELF lopen... en loopt weg... :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112763324
Onze Zapp kwam vorig jaar ongeschonden uit het vliegtuig.
Ik heb Tess en Amber ook niet door het gangpad.laten lopen. Ja naar de wc maar verder niet. Vond het niet.nodig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 juni 2012 @ 06:25:57 #146
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_112774329
Je kunt ook je buggy laten sealen en inchecken als baggage. Dan neem je een draagzak mee voor op t vliegveld.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 06:35:10 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112774352
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:19 schreef Lamb29 het volgende:

En overweeg ook zo'n verschrikkelijk 'uitlaattouw'... ze wil ZELF lopen... en loopt weg... :')
Je hebt ook peuterrugzakjes die je ze om kan doen met een koord eraan. Ik gok dat die van ons ook zo zal zijn, dus ik heb er al naar gezocht. Dat oogt iets vriendelijker. ;)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:16:23 #148
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112775032
quote:
17s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:39 schreef Kyara het volgende:
Weet iemand hoe het zit met veiligheidsvestjes in Frankrijk. Las dat elke inzittende een hesje moet hebben. Geldt dat ook voor hele jonge kinderen (een baby van 7 maanden bijvoorbeeld?)
Volgens de ANWB geld dit voor elke inzittende, dus ook voor de allerkleinste.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:17:48 #149
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112775043
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat soort dingen houden wij ons helemaal niet mee bezig en hebben we dus niet mee :@
Op zich verstandig, want het zijn allemaal onzinmaatregelen.
Maar ik heb er een gloeiende hekel aan om met franse/italiaanse agenten in discussie te moeten.
Dan besef je toch vaak wat een fijne, redelijke mensen de nederlandse agenten zijn.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:21:53 #150
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112775083
Als we dan toch over tips voor een autovakantie praten. Ik neem altijd een plankje mee voor onder de krik, want dan zakt 'ie minder snel weg in de berm. En een oude deurmat om met de knietjes op te zitten. En voor de vakantie haal ik het reservewiel er onder vandaan en controleer ik of ik alles mee heb om een wiel te kunnen wisselen.

Overdreven ? Misschien. Maar ik zie wel eens mensen staan langs de route du soleil met kleine kinderen die er dan pas achter komen dat ze een verkeerde maat wielsleutel bij zich hebben.
pi_112775752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Als we dan toch over tips voor een autovakantie praten. Ik neem altijd een plankje mee voor onder de krik, want dan zakt 'ie minder snel weg in de berm. En een oude deurmat om met de knietjes op te zitten. En voor de vakantie haal ik het reservewiel er onder vandaan en controleer ik of ik alles mee heb om een wiel te kunnen wisselen.

Overdreven ? Misschien. Maar ik zie wel eens mensen staan langs de route du soleil met kleine kinderen die er dan pas achter komen dat ze een verkeerde maat wielsleutel bij zich hebben.
Bij de meeste nieuwe auto's zit niet eens een reservewiel. Maar zo'n setje met spul wat je erin spuit.

Hesjes en verbanddoos is hier standaard uitrusting. Waarom zou je dat alleen met de vakantie in de auto leggen?
pi_112775774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:17 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Op zich verstandig, want het zijn allemaal onzinmaatregelen.
Maar ik heb er een gloeiende hekel aan om met franse/italiaanse agenten in discussie te moeten.
Dan besef je toch vaak wat een fijne, redelijke mensen de nederlandse agenten zijn.
Wij hebben juist verschrikkelijk goede ervaringen met de Italiaanse politie. Vriendelijk en begripvol. Het helpt vast dat mijn man goed Italiaans spreekt, maar dat zal niet de enige reden zijn.

Lamb een uitlaatriempje had ik vorig jaar ook gekocht (en thuis laten liggen per ongeluk). Het zou mij niets kunnen schelen of het onvriendelijk oogt. Een platgereden kind oogt ook niet fijn :)
pi_112776118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 06:25 schreef Faithz het volgende:
Je kunt ook je buggy laten sealen en inchecken als baggage. Dan neem je een draagzak mee voor op t vliegveld.
Ja dat kan maar die mensen zijn niet echt zuinig op die dingen...en ik ben huiverig ervoor.
Ik zie soms mensen naar de gate lopen met heel goedkope buggy's, ga even naar kijken
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:40:14 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112776543
Mss kan je er wel eentje marktplaatsen voor die tijd. Dan hoeft het ook niet zo duur te zijn.

De meeste echt goedkope buggy's hebben geen ligstand en dat is soms op vakantie juist wel erg prettig. Kan je je kindje even ergens in de schaduw parkeren om een tukkie te doen zonder dat je meteen terug naar je kamer moet. Of als je iets aan het bezichtigen bent.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:41:46 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112776578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:21 schreef Pikkebaas het volgende:

Met kleine kinderen zou ik er niet eens aan gaan beginnen een wiel te verwisselen langs de peage. Autohulp bellen en weg ermee.
(Scheelt dat we een lease-auto hebben, dus dat dat soort dingen sws gedekt zijn).

En dikke lol voor de kinderen er bij inbegrepen, want hoe spannend is dat, dat de auto op een andere vrachtwagen gehesen wordt! :Y
pi_112776661
:') Moeten ze wel komen :')

2w geleden in frankrijk 4dgn op dr anwb gewacht maar steeds kwamen ze niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:54:59 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112776954
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:45 schreef Vicky het volgende:
:') Moeten ze wel komen :')

2w geleden in frankrijk 4dgn op dr anwb gewacht maar steeds kwamen ze niet
Maar ik bel dan niet de anwb, ik roep gewoon in de praatpaal: HELP! en dan komen ze je direct wegslepen van de vluchtstrook. Daar zijn ze in Frankrijk over het algemeen echt wel heel erg vlot mee.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:56:44 #158
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_112777003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:03 schreef Estrys het volgende:
Bij de meeste nieuwe auto's zit niet eens een reservewiel. Maar zo'n setje met spul wat je erin spuit.
Klopt. En dat is naar want dan is je band alleen nog maar geschikt om naar een garage te rijden en daar nieuwe banden te laten monteren, als ze die hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:03 schreef Estrys het volgende:
Hesjes en verbanddoos is hier standaard uitrusting. Waarom zou je dat alleen met de vakantie in de auto leggen?
Ik heb niet altijd 5 hesjes in de auto liggen.
pi_112777104
Wij zijn vorig jaar vrij snel door de Franse ANWB opgehaald, en naar een of ander industrieterrein gebracht waar de garage zat. Vervolgens heeft de ANWB er drie dagen over gedaan om te bedenken dat de auto niet gerepareerd kon worden, en dat we maar met de trein terugmoesten. En dat op een vakantie van een week :'( .
pi_112777155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Mss kan je er wel eentje marktplaatsen voor die tijd. Dan hoeft het ook niet zo duur te zijn.

De meeste echt goedkope buggy's hebben geen ligstand en dat is soms op vakantie juist wel erg prettig. Kan je je kindje even ergens in de schaduw parkeren om een tukkie te doen zonder dat je meteen terug naar je kamer moet. Of als je iets aan het bezichtigen bent.
Bedankt voor de tip! dat wist ik niet van die goedkope buggy's! even neuzen op marktplaats
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 juni 2012 @ 10:06:01 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112777239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:56 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Klopt. En dat is naar want dan is je band alleen nog maar geschikt om naar een garage te rijden en daar nieuwe banden te laten monteren, als ze die hebben.

[..]

Ik heb niet altijd 5 hesjes in de auto liggen.
Ik heb er wel standaard vier in de auto liggen, die dingen zijn zo dun, die liggen niet in de weg...

Degene die met de auto naar Frankrijk gaan dit jaar, denken jullie aan de twee alcoholtests die tegenwoordig verplicht zijn :)

quote:
Nieuwe verkeerswet/alcoholtest Frankrijk
In Frankrijk moet vanaf 1 juli een alcoholtest (éthylotest) in het voertuig aanwezig zijn. Dit geldt dan ook voor buitenlandse voertuigen. Gebruik van de alcoholtest is echter niet verplicht.

Sinds 1 december 2011 is er al de verplichting voor (uitgaans)gelegenheden die alcohol serveren en ’s nachts open zijn om hun klanten alcoholtesten ter beschikking te stellen. Deze maatregel moet het rijden onder invloed terug dringen.

Met zo’n test kunnen bestuurders, bij twijfel over hun alcoholgehalte, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn een voertuig te besturen.

- Overigens vindt de ANWB dat alcohol en verkeer niet samengaan!

De test is in Frankrijk o.a. te koop bij drogisterijen, de grotere tankstations en in sommige horecagelegenheden.

De test is vanaf 12 juni beperkt verkrijgbaar in de ANWB Winkel.

In de ANWB Webwinkel vanaf eind volgende week (22 juni) in een beperkt aantal.
Bron: ANWB Verkeersinformatie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_112777275
Pech onderweg heb ik nog nooit over nagedacht, maar dat kan natuurlijk ook gebeuren :D
Nouja, gelukkig hoeven we nooit zelf een band te verwisselen, net als BE een leaseauto.

Wel handig om te weten dat je dit jaar nog geen bekeuring kunt krijgen voor het niet hebben van een blaastest. Dan ga ik die dingen dus ook niet halen.
Kunnen ze eigenlijk in frankrijk zomaar alcoholcontrole doen of moet er wel een aanleiding voor zijn? Zul je net de pech hebben dat je een paar keer tijdens een vakantie controle krijgt en je dus een aantal van die testen moet kopen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 juni 2012 @ 10:08:03 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112777301
Ik heb er twee in de auto liggen meimeltje, voor die 6 euro ga ik geen stress/boete riskeren.
pi_112777340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:08 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb er twee in de auto liggen meimeltje, voor die 8 euro ga ik geen stress/boete riskeren.
Er werd hier in het topic gezegd dat ze dit jaar nog geen bekeuringen geven. Anders zou ik ze ook wel kopen, alhoewel een bekeuring dus maar 11,- schijnt te zijn.
pi_112777406
Bekeuring
Kunt u de blaastest Frankrijk -om het zo nog maar even te blijven noemen- bij aanhouding niet laten zien, dan volgt er een bekeuring. De politie heeft wel toegezegd de eerste maanden nog niet tot verbaliseren over te gaan, maar het bij een waarschuwing te laten. Per 1 november 2012 zal echter wel overgegaan worden tot het geven van een bekeuring als de blaastest Frankrijk niet in de auto aanwezig is. De hoogte van de bekeuring bedraagt 11 euro.

http://reizen-en-recreati(...)stest-frankrijk.html
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 juni 2012 @ 10:14:59 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112777526
De kans dat wij na november 2012 onverwacht in Frankrijk belanden, is niet ondenkbaar, gezien de geringe afstand. Ik heb ze dus maar gewoon in auto geflikkerd...

Overigens, in Duitsland ben je verplicht om een jerrycan brandstof in de auto te hebben.
Overzicht van wat waar moet.
pi_112777689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:14 schreef Sjeen het volgende:
De kans dat wij na november 2012 onverwacht in Frankrijk belanden, is niet ondenkbaar, gezien de geringe afstand. Ik heb ze dus maar gewoon in auto geflikkerd...

Overigens, in Duitsland ben je verplicht om een jerrycan brandstof in de auto te hebben.
Dat heeft echt niemand volgens mij. Je krijgt geloof ik ook alleen een bekeuring omdat je er geen hebt wanneer je zonder benzine komt te staan.
pi_112777892
Dat van die benzine wist ik ook niet :D
Gelukkig zouden we toch een grote jerrycan Diesel meenemen, buiten NL kunnen we niet meer gratis tanken ;)
pi_112778007
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:59 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Wij hebben in april/mei een lange vliegreis gemaakt met Anne, naar Florida (net als jullie :P).
Het vliegen ging echt super. Omdat ze nog geen twee was en we met British Airways vlogen kregen we voor haar een soort wipstoel waar ze heerlijk in heeft gezeten. Helaas zullen jullie dat niet hebben.
Wat ik zeker zou overwegen, is het meenemen van zijn eigen autostoel. Die mag je namelijk (wel even navragen bij de maatschappij) meenemen in het vliegtuig en in de stoel zetten. Lijkt me voor een tweejarige veel comfortabeler dan zo'n vliegtuigstoel.

Wij hadden voor Anne vanalles bij ons; boekjes, kleine speeltjes, Ipad... maar eigenlijk heeft ze daar amper mee gespeeld. Gewoon rondkijken en op schoot zitten/staan vond ze veel interessanter.

Anne heeft eigenlijk helemaal niet rondgelopen in het gangpad. Leek me voor de andere passagiers niet echt prettig en bovendien was ik bang dat als ik daar eenmaal aan zou beginnen, ze de hele tijd zou willen lopen :P

Anne heeft helemaal geen last gehad van haar oren.

Ik weet niet of je ons reisverslag nog hebt gevolgd, in ieder geval kun je het hier vinden!
ooh jullie zijn al geweest, dat heb ik helemaal gemist! Ik dacht dat je deze maand zou gaan
Bedankt iig voor jullie ervaringen, reisverslag ga ik effe op mn gemak lezen

Wij vliegen trouwens met American Airlines
pi_112778084
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:26 schreef Meimeltje het volgende:
Dat van die benzine wist ik ook niet :D
Gelukkig zouden we toch een grote jerrycan Diesel meenemen, buiten NL kunnen we niet meer gratis tanken ;)
Dat is echt al jaren volgens mij. Ik wist het wel, maar nog nooit gedaan. Ik ken ook niemand die dat echt doet eigenlijk. Zelfs geen Duitser
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 11:06:38 #171
5428 crew  miss_sly
pi_112779321
Ik vind het ook een onveilig idee, een jerrycan brandstof in de auto.
pi_112783492
Ik zou altijd mijn eigen kinderwagen meenemen. Heb dat dure ding niet om juist op het veel gebruikte momen thuis te laten en met een buggy gaan lopen die op veel terreinen vooral irritant is.
Het neemt een flinke hap uit onze bagageruimte maar dat vind ik het persoonlijk wel waard.

Goede tip van een rugzakje Juud!
The way you rock'n'roll
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:23:34 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112784348
:Y Wij hadden die van ons idd ook bij ons toen ze nog echt klein waren.
Wij gaan dit jaar zonder iets! *O* Jeej voor de extra ruimte! *O*
We gebruiken de buggy nooit, bij lange loopdingen gaan de beide heren op de fiets. En daar waar de fiets niet kan, kan de buggy meestal ook niet. :)
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2012 @ 13:40:10 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_112784925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:14 schreef Sjeen het volgende:

Je zal op LPG rijden.. :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_112785373
Wij nemen nu de buggy mee, en niet de wagen. Als we de wagen mee nemen is de auto vol. En dan kan er weinig anders mee. Sofie loopt veel, en anders in de buggy. Scheelt misschien wel dat we niet ver weg gaan.
We nemen wel altijd de deryan tent mee. Als Sofie dan slecht slaapt in het campingbedje wat aanwezig is, kunnen we haar altijd nog in de tent leggen.
*poef* nu is het weg
pi_112786470
We gaan pas op vakantie als R 8 maanden is, we zullen het zien. Als we met de auto gaan nemen we de bgb mee, als we met vliegtuig gaan niet.
pi_112786786
Juud dat rugzakje had ik ook gezien ja! Ik denk idd dat we voor die optie gaan...

Zoals Sorbo al zegt... dat riempje ziet er vele malen beter uit dan een plat kind..

Hmmmm Buggy met ligstand.. das ook wel een optie ja met onze slaapkop..
De buggy die we nu hebben vind ik eigenlijk maar een on-ding maar ik vond het altijd zo zonde om ene nieuwe aan te schaffen.. Toch eens op marktplaats kijken..
Iemand tips voor een goeie? Liefst lekker compact?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112786905
Wij hebben de koelstra simba, kan goed plat, en ik vind hem fijn rijden.
*poef* nu is het weg
pi_112787219
Ik heb onze quinny zapp toen als handbagage mee kunnen nemen in het vliegtuig. Wel in de bijbehorende tas. Overigens op de heenweg niet en de terugweg wel, andersom was handiger geweest gezien het mega lange wachten op het vliegveld van Kos
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:41:25 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112787276
Ik heb evt. nog wel een grijze derdehands McLaren met zonnekap voor 10 euro.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112787576
we hebben een gewone buggy al (van mama's&papa's)... maar this meer mijn polsen die dat kreng niet aan kunnen... t trilt zo... Daarom dat ik eens zat te kijken of idd zo'n quinny zapp misschien wat soepeler is.. (en meteen kleiner op te vouwen)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112788040
quote:
.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:40 schreef mrien het volgende:
Ik heb onze quinny zapp toen als handbagage mee kunnen nemen in het vliegtuig. Wel in de bijbehorende tas. Overigens op de heenweg niet en de terugweg wel, andersom was handiger geweest gezien het mega lange wachten op het vliegveld van Kos
ik.mocht de Zapp meenemen tot hlverwege de slurf. Daar ging ie in het ruim en bij het uitstappen stond ie weer klaar. Hoefde m niet als handbagage aan te melden. Mocht 4 stuks handbagage en een.buggy. Toen vlogen we met Transavia. Dit jaar vliegen we met Thomas Cook. Geen idee of dat hetzelfde is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_112797374
Wij hebben al 5 jaar een McLaren buggy en ik vind hm prettig. Hij loopt nu toch meer dan dat hij in de buggy zit, maar hij gaat zeker nog wel mee zodat we ook af en toe door kunnen lopen ;)

Met vliegvakantie moesten wij de buggy bij de gate, voordat we de slurf in gingen, achterlaten.
pi_112807469
Nog even een zappvraagje.... wij zitten hem nu dus te overwegen..
De huidige buggy wordt hier regelmatig als pakezel vanaf auto naar voordeur (lang stuk gallerij/lift) gebruikt.. O. lopen en buggy vol boodschappen ;) Is de zapp daar ook een beetje geschikt voor??

En rijd hij soepel?? Het probleem met de huidige buggy is dat hij veel te schokkerig rijd waardoor ik snel pijn in mijn pols/elleboog krijg...
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:38:23 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_112808931
wat ik een nadeel vind aan de zapp is het missen van de slaapstand....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_112809062
De nieuwe Zapp hweft dat wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:41:23 #187
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_112809135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Met kleine kinderen zou ik er niet eens aan gaan beginnen een wiel te verwisselen langs de peage. Autohulp bellen en weg ermee.
(Scheelt dat we een lease-auto hebben, dus dat dat soort dingen sws gedekt zijn).

En dikke lol voor de kinderen er bij inbegrepen, want hoe spannend is dat, dat de auto op een andere vrachtwagen gehesen wordt! :Y
Hier waren ze ook erg vlot toen we tijdje terug met een klapband stonden op een rotplek, we belden en binnen het half uur stonden ze klaar, auto opgehesen en wij in de voorin, Roy keek zijn ogen uit.
Naar een garage gereden en daar reservewiel eronder gelegd en we konden weer verder opweg naar de dierentuin ;)
pi_112809203
Je moet niet te veel tassen aan de Zapp hangen.. Dan valt ie om. Ik vind m heerlijk rijden. Flexibel, soepel.
Wij hebben m nu 6jr.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:24:05 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112811994
Ik moest idd ook wennen aan het gestuiter van de buggy Lamb. :Y
pi_112848864
Helaas lijkt t hier niet te wennen....

Vandaag t Ikea laptop kussen gescoord.... groot maar past perfect op schoot... en ook grotendeels onder de voorstoel wanneer hij niet gebruikt wordt....

en veiligheidshesjes.. ze hebben ook kindermaten (3-6jr is de kleinste maar altijd beter dan een volwassen maat!)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112855759
Nu aan het neuzen naar goede stopplaatsen in Frankrijk met een leuke speeltuin... Of iemand tips?
(Richting Normandie en we nemen ook de tolwegen)
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:57:24 #192
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112856307
De ANWB heeft ook kindermaatjes liggen voor nog geen ¤5.- per stuk.

Ik heb de bestelde tekentafels en raamhorretjes nog niet binnen, vanmiddag heb ik gebeld en met 10 werkdagen na bestelling moeten ze pas binnen zijn. Blij dat ik dat niet deze week pas heb besteld. Ik heb nog iets meer dan een week nu dus dat moet goed komen.
Ylana
  woensdag 13 juni 2012 @ 21:00:27 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_112856451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:46 schreef Lamb29 het volgende:
Nu aan het neuzen naar goede stopplaatsen in Frankrijk met een leuke speeltuin... Of iemand tips?
(Richting Normandie en we nemen ook de tolwegen)
halverwege is een fijne stopplek ik weet alleen de naam niet zo 123
tolwegen reizen jullie langs de kust? of de andere tolwegen?
pi_112857773
Kindermaatjes van wat Saffier??

Uhh geen idee nog Bar... ;) Wilde op de tomtom afgaan.. maar das natuurlijk ook niet altijd handig..
We komen vanaf Utrecht dus volgens mij ga je dan via Breda/Rosendaal..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112858012
routes.tomtom.com handige planner en heeft ons nog nooit in de steek gelaten!
  woensdag 13 juni 2012 @ 21:24:06 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_112858232
Kindermaatjes van die fluoriserende hesjes. Heb niet gekeken welke (kinder)maat erin staat maar er gewoon 2 gekocht.
Ylana
  woensdag 13 juni 2012 @ 21:39:12 #197
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112859684
heel handig dit topic!

Lamb, dit is voor N. een grote hit: http://www.lobbes.nl/spee(...)j3y7ACFcohfAod2xijMg

tenminste we hebben de travel kit nog niet maar die komt er denk ik wel. Ik zie N. namelijk nog wel alles onderkliederen met stiften.

Wij rijden ook naar zuid Frankrijk, heb net ff gecheckt of er in Montpellier wel een DPAM zit, maar wel dus. Kan ik ook voor mini 2.0 shoppen.

Ik denk dat wij in de buurt van Beaune gaan overnachten, de eerste dag een heel eind rijden en dag twee maar 500 kilometer. Wat is goed overnachten met een peuter? Een F1 hotel lijkt me vrij lastig omdat je dan echt tegelijk moet gaan slapen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 22:18:49 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112862937
We hebben met N. gevlogen toen ze 4 maanden was. Wel de kinderwagen mee, alles laten sealen en dat ging echt heel goed. Volgens mij zijn er voor bugaboos ook speciale travelbags. We hadden trouwens ook een auto gehuurd en moesten ook de maxi cosi meenemen. Ik had niet zonder mijn wagen gekund.
pi_112866139
Oh die is leuk Becky!
Wij willen een beetje stoelendans gaan doen.. wanneer iemand van ons op de achterbank erbij zit mag ze met de gewone stiften (die heel goed uitwasbare van hema.. )... en dit zou wel ideaal zijn voor tussendoor...

Vandaag nog 2 kleine blokboekjes met flapjes gescoord.. als cadeautje onderweg..
En een grote lading stickers...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112874392
Becky als je goedkoop wil overnachten ontkom je niet aan in één ruimte slapen vrees ik.

Vorig jaar zijn wij juist later op de dag gaan rijden zodat je 's avonds allemaal tegelijk kan gaan slapen. Puck had dan ook al in de auto geslapen.

In Luzern en Engeland dit jaar hadden we dusdanig luxe kamers dat de badkamer er bij zo groot was dat we de travelcot daar neerzetten met de deur uiteraard een stukje open.
Puck is daar tegenwoordig heel makkelijk in. Accepteert dat en een beetje geluid boeit hem niet.

In de premiere class hotels o.a. bij Beaune kregen we een grote hoekkamer met stapelbed in de hoek naast het tweepersoonsbed. Die kamer was dusdanig groot dat het ook geen probleem op zou leveren. Maar Puck als hij eenmaal slaapt kan je er gewoon tv naast kijken dus wellicht geen goede maatstaf.
The way you rock'n'roll
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:03:13 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_112875069
Oh ja, dat van dat slapen hadden wij nog niet eens bedacht. Vorig jaar stonden we op een overnachtingscamping, dus toen hadden we dat probleem sws en het jaar daarvoor waren ze zo klein, toen sliepen ze heel vroeg zonder problemen.

Oh well, we nemen wel een film mee of zo, samen op de iPad tv kijken op bed als het spul slaapt. ;)
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:03:24 #202
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112875072
DML, overnachten op 1 kamer is geen ramp hoor maar overnachten op 6 m2 wordt wat lastiger. Ik heb een beetje zitten zoeken naar chambre d'hotes en daar vind ik wel wat.
pi_112878351
Overnachten op 1 kamer is bij onze peuter geen succes gebleken :X We hebben wel eens uren zitten wachten voor de deur van de hotelkamer terwijl ze compleet over de zeik was. Om een uur of 11 viel ze uiteindelijk in slaap en zijn we muisstil ook maar gaan slapen. En om 4 uur zaten we weer met een klaarwakker kind op het kamertje. :O

Het vakantiehuisje wat we in Denemarken hebben heeft dan ook 2 slaapkamers.
pi_112878537
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:59 schreef Lamb29 het volgende:

Bijvoorbeeld schilderstape om stopcontacten af te plakken staat al op de lijst
Of om op haar mond te plakken als ze begint te blèren.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 11:20:37 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112878673
Ow ja, koop een goede koptelefoon voor aan de iPad/DVDspeler/Nintendo... dat bespaart een hoop stress in je hoofd :P Isa heeft deze:

Overnachting zijn we ook nog naar aan het kijken. Vorig jaar was het 2 uurtjes rijden naar camping :P Jaar ervoor hebben we bij de Mont Saint Michel de vouwwagen op camping gegooid en met 4 haringen vast gezet. Dit jaar kijken of we een chambre d'hotes kunnen vinden of anders een F1/Campanile met bewaakte parkeerplaats.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:03:59 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113761778
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:19 schreef Lamb29 het volgende:

waar kun je deze zo halen of alleen online? gevonden ;) dichterbij dan in dacht

[ Bericht 10% gewijzigd door _Bar_ op 04-07-2012 15:19:15 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:21:43 #207
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113762591
Oh, had net een linkje gevonden, nou, bespaart een ander dan wat zoekwerk misschien: http://www.jippie.nl/contents/nl/d259.html .
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:25:05 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113762750
ik kwam die ook tegen idd.
pi_113764288
Ik heb net een tuigje besteld. Vond die dingen altijd echt vreselijk ''je laat je kind toch niet uit'' maar ben er helemaal op terug gekomen, beter zoiets dan je kind kwijt zijn (waar dan ook)
Hier gaat het ding dus zeker weten mee op vakantie. Hij wil altijd overal graag lopen maar loopt (nog) altijd weg zonder op of om te kijken.Al helemaal als hij iets interessants ziet vergeet hij de rest om zich heen
pi_113765205
Die dingen zijn ook gewoon bij prenatal te koop he!! Hoef je misschien niet zo te zoeken!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113774076
Ik ben voor een wat vriendelijker uitziende optie gegaan:

Linkje

Looplijn is makkelijk los en vast te klikken... en het rugzakje heeft ook een soort 'handvat'
Die was ook erg handig bleek bij een oefen-wandelrondje ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113796710
Oh, die is leuk Lamb! En ik zie op de site dat ze er ook één hebben in de vorm van een lieveheersbeestje O+ . Ga daar eens over nadenken. Ik wou toch een rugzakje kopen voor mijn dametje, maar vind ze wel wat prijzig...
pi_115457550
Kick

Lamb hoe beviel dat rugzakje?

[ Bericht 67% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 12-08-2012 12:28:57 ]
The way you rock'n'roll
pi_115461800
Erg goed! Hem verschillende keren gebruikt...
In drukke omgevingen het rugzakje omgedaan en dan nog zonder het looptuigje.. wanneer we het nodig vonden hadden we haar dan in no time vastgeklikt zonder dat ze het zelf door had.
Het 'handvat' bovenop is ook handig voor even snel..

Laatst was het in de apenheul echt koppen lopen en uiteraard wilde ze niet in de buggy
Toen het koord vast gemaakt en in het zijvakje gestopt zodat je hem meteen kan grijpen zo nodig

En ze vond het zelf ook erg tof om met haar rugzakje rond te lopen!

Het blijft een beetje als 'uitlaten' voelen maar het is iig een stuk minder banaal dan zo'n officieel tuigje... Liever dit dan haar kwijt/onder een auto
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')