abonnement Unibet Coolblue
pi_112420758
Door mijn harde gestoemp op de fiets heb ik het trappertje bijna doormidden gehakt. Ik moet dus even nieuwe trappers halen. Hebben trappers een universele maat of zijn er verschillende maten?
Bedankt :)
gr gr
pi_112421345
Trappers zijn standaard maat, het probleem is vaak alleen om ze los te krijgen. Meestal passen normale steeksleutels niet want die zijn te breed.
Verder hebben rechts en links verschillende schroefdraad (ivm draairichting trapper) dus moet je ze ook beiden een andere kant opdraaien om ze los en vast te krijgen.
Voor 20 euro doet de fietsenmaker om de hoek het voor je.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112421442
Ja of je kijkt effe hoe het in elkaar zit en koopt zelf een trapper. Zelfs een enorm a-technisch persoon als ik kan dit.
pi_112421485
Ik weet inderdaad dat de linker trapper links schroefdraad heeft en ik heb hier ook wel een baco, das geen probleem. Ik wil alleen ff weten dat als ik zo die winkel binnen loop en om een trapper vraag, dat hij dan niet vraagt 'welke van de 10 wil je?' :P

Bedankt iig. ^O^
gr gr
pi_112422301
Die baco gaat NIET passen.......
pi_112422457
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef Nyck het volgende:
Die baco gaat NIET passen.......
o?

Gaat het dan echt niet lukken met de standaard tools en een beetje aankloten?
gr gr
pi_112423017
Lees Deetch hierboven..

Gewonen steeksleutels zijn al te "dik" en passen niet.
pi_112423155
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:41 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

o?

Gaat het dan echt niet lukken met de standaard tools en een beetje aankloten?
Nee. Die sleutel mag niet meer dan pakweg 5 mm breed zijn. Let op dat je de goede pedaal krijgt. Er staat een R of L ingeslagen als het goed is.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112423631
Gewoon even meten, bij mij paste het op de ene fiets wel, op de andere niet met een baco.
pi_112427931
Oke dan heb ik gewoon mazzel gehad ;) .
pi_112435823
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik weet inderdaad dat de linker trapper links schroefdraad heeft en ik heb hier ook wel een baco, das geen probleem. Ik wil alleen ff weten dat als ik zo die winkel binnen loop en om een trapper vraag, dat hij dan niet vraagt 'welke van de 10 wil je?' :P

Bedankt iig. ^O^
een baco is vooral goed om moeren te verhoeren. Gewoon een steeksleuteltje 15 oid halen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_112442761
Steeksleutel past meestal gewoon hoor. Is meestal 15 idd. En dan even opletten dat je om ze los te draaien aan beide kanten naar het achterwiel toe moet draaien ;) Al kunnen die dingen soms erg vast zitten en lukt het alleen met een langere steeksleutel die de fietsenmaker heeft (of steek 2 steeksleutels in elkaar om een langer handvat te krijgen).

Bij plaatsen nieuwe pedalen even wat vet op het schroefdraad doen, zodat ze de volgende keer makkelijker los te krijgen zijn ;)
pi_112449851
Afgelopen week ook m'n trappers vervangen. Ik kreeg hem niet los dus ik ging er tegenaan slaan, breekt m'n sleuteltje 15 :D
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:50:48 #14
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_112464860
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:19 schreef Quare het volgende:
Afgelopen week ook m'n trappers vervangen. Ik kreeg hem niet los dus ik ging er tegenaan slaan, breekt m'n sleuteltje 15 :D
Als je op je sleuteltje wilt slaan gebruik dan een slagsleutel.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')