abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112417668
Hoi allen,

Laat ik beginnen met een korte situatieschets: ik ben net voor m'n 18e gaan studeren en ben inmiddels 23 jaar en studeer nog. Mijn ouders zijn gescheiden, en ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen. M'n vader heeft een nieuwe vrouw en woont daarmee samen. Mijn broertje (17) is daar om de week en m'n stiefzusje (16) altijd.

Het geval is nu dat m'n vader en vrouw hebben besloten om samen met m'n broertje en stiefzusje op vakantie te gaan in de kerstvakantie naar Australië voor 3 weken. Hier was mij tot op heden niks over verteld, tot ik afgelopen weekend voor de verjaardag van m'n stiefzusje thuis kwam, en daar het verhaal op ving dat ze dit plan hadden.

Tijdens de verjaardag kwam van iemand de vraag of ik ook mee ging, waarop ik naar m'n vader keek die aangaf dat ik mee zou kunnen als ik zelf mijn tickets (a 1000 euro) zou betalen. Verder niet meer over gehad omdat ik op de verjaardag van m'n zusje niet voor een discussie hierover gepast vond.

Toen ik 's avonds naar de trein werd gebracht heb ik gevraagd of ik dus echt zelf de kaartjes moest betalen, terwijl m'n broertje en zusje wel gewoon gratis mee mogen. In mijn ogen is het vreemd dat als je meerdere kinderen hebt je de een wel gratis meeneemt, en de ander niet. Aangezien ik als student al een studieschuld heb opgebouwd, weten ze ook wel dat het voor mij niet mogelijk is om die tickets te betalen. Helaas kwam er op mijn vraag niet echt een antwoord, omdat m'n vader op dat moment geen zin had om er over te praten, behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.

Later hoorde ik van m'n broertje dat hij op de terugweg had gezegd dat hij vond dat hij al genoeg vakanties voor mij betaald had en dat ik zelf te lui zou zijn om te werken (ik heb tijdens m'n studie bijna altijd een bijbaantje gehad). Ik vroeg me af hoe andere in over deze situatie denken. Is het raar als je als ouders voor je ene kind wel het ticket betaald en voor de andere niet? Het betekend dus ook dat ik met kerst, de verjaardag van m'n broertje en oud&nieuw niet met hen kan zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Samenvatting:
Ouders gaan in de kerstvakantie op vakantie naar Australie, m'n broertje mag gewoon mee, tegen mij wordt er niks over gezegd en als ik er over hoor en vraag of ik dan ook mee mag wordt gezegd dat ik zelf maar m'n ticket moet betalen, terwijl ze weten dat ik daar niet de middelen voor heb.
pi_112417759
Nou ja je komt de bijna nooit alleen als er iets te halen is ( verjaardag/feestdag) en dan wil je nu opeens mee... Ik geef je vader groot gelijk!
pi_112417786
Tsjah, ik begrijp je vader wel. Je woont nu op jezelf, bent 6 jaar ouder dan je jongere broertje. Het houdt een keer op natuurlijk. Of moet hij vakanties voor je blijven betalen tot ook je zusje uit huis is? Maar zijn opmerking in de auto vind ik dan weer niet helemaal correct en hij had dit met jou moeten bespreken, niet met de rest.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_112417806
Hoe lullig het ook lijkt: Jij bent 23, woont niet meer thuis en woont dus 'op jezelf' ?

De andere twee kids zijn onder de 18 en nog thuiswonend... Ik zou uitwonende kinderen ook niet meer op vakantie mee nemen (in ieder geval niet standaard van uit gaan). Het nest is verlaten, tijd om op eigen benen te staan.

Of neem jij ook je familie mee als jij iets leuks gaat doen, al is het maar 'n dagje weg?
  maandag 4 juni 2012 @ 11:45:47 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112417807
Mja, 23 al en volwassen, lullig dat je ouders het zo spelen dat je er indirect achter moet komen en daar mag je ze best op aanspreken, maar op zich is het niet vreemd dat je er zelf voor moet betalen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 4 juni 2012 @ 11:45:56 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112417810
Ik vind het lullig dat ze jou er niet eerder bij betrekken, dat allereerst.

Dat ze voor jou een andere maatstaf hanteren dan voor je broertje van 17 vind ik wel terecht. Maar ik vind dat ze je wel wat ruimte mogen bieden, zodat je er ook voor kunt sparen of werken. Desnoods dat je vader voorschiet, o.i.d.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112417848
Als hij inderdaad jouw eerdere vakanties heeft betaald snap ik zijn gedachten wel.
Hij heeft er in ieder geval voor te zorgen dat alle kinders ongeveel evenveel krijgen om gezeik te voorkomen.

En hij had het sowieso met jou moeten bespreken ja.
pi_112417871
Ligt er helemal aan. Heb je echt geen geld ondanks dat je een bijbaantje hebt, of geef je je geld aan dingen uit die je eigenlijk niet echt nodig hebt?
pi_112417875
Je bent een volwassen vent die zelf aan geld moet komen.
  maandag 4 juni 2012 @ 11:50:45 #10
206322 Seam
Pillz-E
pi_112417983
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:44 schreef larry_flynt het volgende:
Nou ja je komt de bijna nooit alleen als er iets te halen is ( verjaardag/feestdag) en dan wil je nu opeens mee... Ik geef je vader groot gelijk!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 4 juni 2012 @ 11:51:01 #11
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_112417991
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:45 schreef Rebubbled het volgende:
Tsjah, ik begrijp je vader wel. Je woont nu op jezelf, bent 6 jaar ouder dan je jongere broertje. Het houdt een keer op natuurlijk. Of moet hij vakanties voor je blijven betalen tot ook je zusje uit huis is? Maar zijn opmerking in de auto vind ik dan weer niet helemaal correct en hij had dit met jou moeten bespreken, niet met de rest.
Ben het hier wel een beetje mee eens. Je bent toch volwassen...
geen.
pi_112418002
Ik vind 't maar een rare opmerking vind dat je niet meer bij 't gezin zou horen, omdat je niet thuis woont. En zoals ik 't begrijp, is er ook niet echt overlegd met jou toen er plannen zijn gemaakt, dat is wel lullig.
I reject reality and substitute my own
  maandag 4 juni 2012 @ 11:52:28 #13
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112418041
Vergeet niet dat ze al vier tickets betaald hebben he?
Je zou (als je nog mee wil) kunnen overleggen om de kosten te delen.

Eerlijk is eerlijk en ja je bent volwassen, je zal toch voor een groot deel dingen zelf moeten kunnen regelen.
Je moeder is een hamster
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 11:54:14 #14
43556 miss_dynastie
pi_112418106
Ga je op andere momenten wel altijd mee met je vader op vakantie? Zo ja, dan is het wel wat frappant dat 'ie nu besluit je uit te sluiten, zomaar opeens. Zo nee, dan snap ik niet waarom je verbaasd bent. Het 'je maakt geen deel meer uit van het gezin' is natuurlijk bot geformuleerd, maar het is feitelijk wel zo, als je slechts eens in de maand a twee maanden een weekendje aanwezig bent.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
Later hoorde ik van m'n broertje dat hij op de terugweg had gezegd dat hij vond dat hij al genoeg vakanties voor mij betaald had en dat ik zelf te lui zou zijn om te werken (ik heb tijdens m'n studie bijna altijd een bijbaantje gehad). Ik vroeg me af hoe andere in over deze situatie denken. Is het raar als je als ouders voor je ene kind wel het ticket betaald en voor de andere niet? Het betekend dus ook dat ik met kerst, de verjaardag van m'n broertje en oud&nieuw niet met hen kan zijn.
Dat vind ik wel schandalig. Je vader hoort dat soort dingen met jou te bespreken, niet met je minderjarige broertje.
pi_112418212
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:46 schreef Zjummie het volgende:
Als hij inderdaad jouw eerdere vakanties heeft betaald snap ik zijn gedachten wel.
Hij heeft er in ieder geval voor te zorgen dat alle kinders ongeveel evenveel krijgen om gezeik te voorkomen.

En hij had het sowieso met jou moeten bespreken ja.
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 11:58:15 #16
43556 miss_dynastie
pi_112418267
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?
  maandag 4 juni 2012 @ 11:59:12 #17
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_112418299
Laat die mensen toch lekker naar Australie gaan zeg, waarom moeten zij ook nog eens 1000 euro aftikken? Trouwens, als je alleen het ticket hoeft te betalen is 3 weken Australie voor 1000 euro geen geld.

Er zijn in Nederland tienduizenden studenten met een studieschuld die elke zomer een maand gaan reizen, die zitten ook niet te zemelen over minderjarige broertjes die nog gratis met hun ouders meemogen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_112418333
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waren dat ook vakanties met het gezin?
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
  maandag 4 juni 2012 @ 12:00:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112418353
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.
Je broertje is 17.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112418421
Beetje pijnlijke situatie, lijkt me. Ik vind vooral de opmerking dat jij niet meer bij het gezin hoort hier een rare lading aan geven. Dan vind ik het geen kwestie meer van 'jij hoort op je leeftijd je eigen geld te verdienen'.
Mijn ouders hebben altijd alles voor me betaald gedurende mijn studentenleven, zeker tot mijn vijfentwintigste. Ik had wel een bijbaantje, maar ik bedoel huur en zéker reizen en tripjes die met het gezin nog maakten betaalden zij gewoon, maar dat kwam omdat ze genoeg geld hadden.

Als je vader niet zoveel geld heeft is het natuurlijk niet zo raar dat 'ie het niet voor jou ook nog kan opbrengen, maar dan vind ik het wel gek dat hij dat niet heeft gezegd, maar als reden geeft dat je niet echt bij het gezin hoort. :') Wil je nog wel mee dan?
  maandag 4 juni 2012 @ 12:02:03 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112418451
quote:
behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112418461
Hij heeft al meerdere vakanties voor je betaald. Lekker boeiend, straks boek je zelf je vakantie.
Of niet?
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 12:02:26 #23
43556 miss_dynastie
pi_112418481
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Nee, maar je broertje is een minderjarig kind.
Ik kan me zo voorstellen dat je vader geen zin heeft je plotselinge belangstelling in gezinsvakanties te financieren. Je zou hem wel kunnen vragen een deal met je te maken. Dat je 3 euro per dag spaart, de komende 333 1/3 dag en hij de aanschaf in die zin renteloos voorschiet. Verder zou ik echt niet zeuren.
  maandag 4 juni 2012 @ 12:03:17 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112418521
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik kan me zo voorstellen dat je vader geen zin heeft je plotselinge belangstelling in gezinsvakanties te financieren.
Plotselinge belangstelling? Hij komt er plotseling achter, toch een verschilletje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 4 juni 2012 @ 12:03:24 #25
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_112418527
tja ik ben 20 en betaal ook mn eigen tickets..
Maar ik woon nog thuis en ben de jongste.

Het is logisch dat je die soort dingen zelf betaald op een bepaalde leeftijd, maar vind het wel raar dat je niet eerder op de hoogte bent gesteld.
Mijn zus woont ook niet bij ons, maar haar geven we altijd ruim van te voren aan, dat we op vakantie gaan en dat ze ook mee mag.

Je zou inderdaad wel, aangezien je situatie, kunnen vragen of je vader geen deel kan betalen.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')