abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:40:10 #1
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_112364460
Hoi iedereen!

ik heb een probleempje waar ik dus best wel heel erg mee zit ;(

Mijn vriend en ik zijn inmiddels al ruim 6 jaar bij elkaar, vanaf dat ik hem leerde kennen wist ik al dat hij de ware voor mij was en dat ik met hem oud wou worden. Het kleine meisje in mij is dus ook al jaaaren aan het fantaseren over de grote dag, in gedachten heb ik al honderden trouwjurken gepast en zovaak het jawoord gegeven!

Maar helaas, elke keer als ik erover begin, druk vriendlief mijn verlangens de kop in, hij zegt niet nooit, maar geeft geen reden waarom hij niet wil en kapt het gesprek meestal snel af.

Vaak genoeg heb ik aan hem duidelijk gemaakt hoe belangrijk het voo mij is, zeker omdat wenu een kind hebben. En wat is er mooier dan de liefde voor elkaar en voor ons gezin bezegelen met een huwelijk?

Vanavond weer ruzie hierover gehad. Ik wil heel graag en hij heeft weer eens duidelijk gemaakt dat het er niet in zit. :'(

wat moet ik nou?
pi_112364547
Wat een haas. Indien hij ook altijd bij je wil blijven dan is trouwen geen probleem.
pi_112364629
Wat een loser. Loser omdat hij niet het gesprek aan gaat. Je verdient uitleg (te duur of principiële redenen et cetera).

Eis uitleg! :N
Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:44:07 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112364638
quote:
Vanavond weer ruzie hierover gehad.
Dat begint al goed.... :')

En als ie niet wil kun je 'm moeilijk dwingen he, dat werkt alleen maar averechts. Maar zouden jullie gelukkiger zijn als jullie getrouwd zijn? Zou er wat anders van worden? Lijkt me sterk.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 22:45:52 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112364726
Je wil gewoon een trouwdag... de levenslange verbintenis (huwelijk) hebben jullie al d.m.v. een kind.

Zeg hem gewoon dat jullie een feestje geven waarbij jullie een soort van speech houden waarin jullie lieve woordjes tegen elkaar zeggen...oh en jij hebt toevallig een witte jurk aan.
Are you fokking to me?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:47:04 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112364780
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Marie30 het volgende:

Zeg hem gewoon dat jullie een feestje geven waarbij jullie een soort van speech houden waarin jullie lieve woordjes tegen elkaar zeggen...oh en jij hebt toevallig een witte jurk aan.
Zoiets waren wij ook van plan, omdat we niet willen trouwen maar wel een leuk feestje willen geven :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2012 @ 22:47:43 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112364812
Gewoon je erbij neerleggen... Trouwen moet je allebei willen en niet doen omdat de ander zo nodig prinses voor een dag wil zijn. Overigens zou ik wel verlangen dat alles mbt kind, huis etc goed geregeld wordt dmv samenlevingscontract en testamenten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 22:50:06 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112364935
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zoiets waren wij ook van plan, omdat we niet willen trouwen maar wel een leuk feestje willen geven :D
Mijn beste vrienden hebben dat laatst gedaan. :Y Ondanks dat ze het steeds hun "liefdesceremonie" noemden, hebben wij een geweldige dag gehad. :') Trouwen zonder te trouwen kan leuk zijn. :D
Are you fokking to me?
pi_112364951
Dokter tegen patiënt: "Als u nog twee jaar doorgaat met dit ongezonde leven bent u binnen een maand dood."

Luister naar de dokter en maak het uit.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:53:02 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112365065
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:50 schreef AppelCake het volgende:
Dokter tegen patiënt: "Als u nog twee jaar doorgaat met dit ongezonde leven bent u binnen een maand dood."

Luister naar de dokter en maak het uit.
Uitmaken omdat iemand niet wil trouwen? :')
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2012 @ 22:54:41 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112365158
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Uitmaken omdat iemand niet wil trouwen? :')
Leuk voor het kind ook...
pi_112365207
Gewoon niet trouwen als een van de twee er (nog) geen behoefte aan heeft. Je gezeik zal de relatie kapotmaken, en voor wat.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 22:56:12 #13
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112365226
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leuk voor het kind ook...
Die is dan opgelucht dat de al-dan-niet-trouwen-ruzies zijn over... :')
Are you fokking to me?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:07:37 #14
374533 purebliss
pi_112365772
Nou jullie begrijpen wel dat uitmaken geen optie is met een kind, verder gaat namelijk alles super tussen ons alleen dit blijft een ding.

Vanavond was meer een woordewisseling dan een ruzie, ik wilde gewoon graag een reden waarom hij een huwelijk niet ziet zitten, en hij reageerde hier boos op en zei dat hij het niet wil, punt.

Het doet me gewoon veel verdriet dit hele gedoe, als hij nou een reden zou geven waarom hij niet wil dan zou ik ermee kunnen leven en het los kunnen laten, maar hij geeft me geen reden, dus wat moet ik dan?
pi_112365936
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:07 schreef purebliss het volgende:
Nou jullie begrijpen wel dat uitmaken geen optie is met een kind, verder gaat namelijk alles super tussen ons alleen dit blijft een ding.

Vanavond was meer een woordewisseling dan een ruzie, ik wilde gewoon graag een reden waarom hij een huwelijk niet ziet zitten, en hij reageerde hier boos op en zei dat hij het niet wil, punt.

Het doet me gewoon veel verdriet dit hele gedoe, als hij nou een reden zou geven waarom hij niet wil dan zou ik ermee kunnen leven en het los kunnen laten, maar hij geeft me geen reden, dus wat moet ik dan?
Sanctie gebruiken: Jouw partner negeren (afstandelijk reageren) totdat hij fatsoenlijk antwoord op jouw vraag geeft.
Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.
pi_112365967
quote:

Misschien heeft hij er geen specifieke reden voor. Heeft hij daar nu voor wat voor reden dan ook geen behoefte aan, dat zou al genoeg moeten zijn.
Straks push je hem erin en ben jij de enige die blij is met de hele bruiloft, dat wil je ook niet lijkt me.
Dus laat het gaan. Hij weet dat je het wil, en als hij er ook klaar voor is zal hij die stap wel zetten. Uit zichzelf.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:12:01 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112365978
quote:

Wat maakt het nou uit? En hij weet waarschijnlijk dat jij toch elke reden gaat proberen uit z'n hoofd te praten/op te lossen en dan blijft het gezeik nog langer doorgaan.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 23:12:54 #18
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112366024
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:11 schreef OproerKracht het volgende:

[..]

Sanctie gebruiken: Jouw partner negeren (afstandelijk reageren) totdat hij fatsoenlijk antwoord op jouw vraag geeft.
En als dat niet help straffen door het onthouden van seks *O*
Are you fokking to me?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:12:55 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112366026
quote:

[..]

:{ Ja zo werkt het in een relatie inderdaad, sancties opleggen als je partner niet doet wat je wil..
pi_112366042
quote:

[..]

begin van het einde ja :')
pi_112366110
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:{ Ja zo werkt het in een relatie inderdaad, sancties opleggen als je partner niet doet wat je wil..
Onredelijkheid beantwoorden met onredelijkheid, met mate natuurlijk.
pi_112366154
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:15 schreef OproerKracht het volgende:

[..]

Dan pas je wel redelijkheid toe.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:16:17 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112366169
quote:

[..]

Volgens mij is TS degene die onredelijk is, aangezien ze al lang wist dat haar vriend niet wilde trouwen en er tóch weer over begon. Je kunt mensen niet dwingen iets leuk te vinden..
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 23:17:55 #24
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112366241
Waarom wil jij trouwen TS?

Uit je OP maak ik uit dat het je voornamelijk om de trouwdag zelf te doen is. En zeg nu zelf dat is toch ook geen goede reden...
Are you fokking to me?
pi_112366264
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij is TS degene die onredelijk is, aangezien ze al lang wist dat haar vriend niet wilde trouwen en er tóch weer over begon. Je kunt mensen niet dwingen iets leuk te vinden..
Hij geeft geen antwoord op de vraag waarom hij niet zou willen trouwen. Ik vind het redelijk dat haar partner duidelijk motiveert waarom hij niet voor een huwelijk gaat.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2012 @ 23:19:54 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112366345
quote:

[..]

Want geen behoefte hebben aan een boterbriefje met alle bijbehorende toeters en bellen is onredelijk :')
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:20:07 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112366352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:18 schreef OproerKracht het volgende:

[..]

Hij geeft geen antwoord op de vraag waarom hij niet zou willen trouwen. Ik vind het redelijk dat haar partner duidelijk motiveert waarom hij niet voor een huwelijk gaat.
TS geeft toch ook geen goede reden om wel te trouwen? Ze heeft jaren gefantaseerd over de trouwdag, dat lijkt de reden te zijn.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:26:28 #28
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_112366621
Misschien wat raar gedacht hoor, maar zou hij ook de boot af kunnen houden in de hoop dat je er eens over op zal houden, zodat hij jou kan vragen? mijn lief hechtte er veel waarde aan het zelf te vragen en dat te doen zonder dat het een verwachting is, zeg maar.

Ik denk sowieso dat je het beter even kunt laten rusten, zo krijgt je hele eventuele bruiloft toch alleen maar een nare bijsmaak denk ik? Geef hem wat ruimte :)
3!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:29:40 #29
374533 purebliss
pi_112366753
Nou nee dat is de reden niet. Tenminste, niet alleen dat. Ik wil gewoon dat alles goed geregeld is voor ons kind en de eventuele kinderen die er nog komen.

Nog een reden is dat ik onze liefde gewoon officieel wil maken, we zijn nu al zo lang bij elkaar en zijn inmiddels op een leeftijd dat het gewoon raar klinkt om elkaar aan te spreken met vriend of vriendin.

Ook vind ik het jammer dat ik de enige in dit gezin ben met een andere achternaam.

Maar het maakt niet uit hoeveel redenen ik heb om te willen trouwen, hij blijft het gesprek afkappen.

Toen er laatst iemand anders over begon, dat het raar was om al zolang bij elkaar te zijn, een kind te hebben en totaal geen trouwplannen, kapte hij het ook meteen af, hij sloeg helemaal dicht.

En ik hoef absoluut niet per se te trouwen, als hij mij verteld waarom niet, dan zal ik dat accepteren en me erbij neerleggen. Maar is het dan zo ontzettend onredelijk dat ik graag wil weten waarom hij het niet wil?
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 23:30:36 #30
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112366800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:26 schreef Incantrix het volgende:
Misschien wat raar gedacht hoor, maar zou hij ook de boot af kunnen houden in de hoop dat je er eens over op zal houden, zodat hij jou kan vragen? mijn lief hechtte er veel waarde aan het zelf te vragen en dat te doen zonder dat het een verwachting is, zeg maar.

Ik moet toegeven dat dit ook even door mijn hoofd flitste toen ik de OP las. Maar TS lijkt me eerlijk gezegd het type waar je dat beter niet tegen zegt. Vastklampen aan verwachtingen enzo...
Are you fokking to me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')