hey, bedankt voor de fijne tips! Wat je dus eigenlijk wilt zeggen is dat ik eens totaal wat anders moet doen, waardoor ik meer gevarieeerde invulling krijgquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:25 schreef BigLady het volgende:
Ik ken het probleem.. wat mij heel erg helpt is om 'afspraken' te maken zodat je moeilijk terug kunt krabbelen..
Spreek wat met een vriend/vriendin af, ga een hapje buiten de deur eten of zoek op bijvoorbeeld www.smulweb.nl een paar leuke recepten (uit bijvoorbeeld een onbekende keuken) en ga lekker koken voor je familie!
Ook kun je je misschien inschrijven bij een workshop, een sportvereniging of misschien mensen zoeken waarmee je een hobby kunt delen..
Ik weet niet of je een hond hebt, maar als je de hond gaat uitlaten in een dichtbij parkje ofzo en wat mensen aanspreekt kun je misschien afspreken om elkaar 2 avonden per week te zien en samen de hond uit te laten.. het zijn maar ideeën
Beginnen met vanachter je PC te komen en aan wat sociale activiteiten deel te nemen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:09 schreef damiongans het volgende:
Bedankt voor de adviezen van iedereen. Inderdaad door te stoppen met de pc en om meer buiten te zijn en te bewegen en afspreken zal waarschijnelijk wel werken. Alleen ik doelde eigenlijk meer op het feit van dat 'chille' karaktertype eigenlijk. Dus meer in de zin van rustig, chill, en laat mij maar overkomen.
Met de pc (om even een voorbeeld te gebruiken), als ik iets doe, wil ik het al binnen 5 seconden af hebben, terwijl die neef van mij bijvoorbeeld gewoon rustig de tijd neemt en als het hem niet lukt, maakt het hem geen ** uit..
Dus zegmaar dat rustige en chille, kan je dat een beetje trainen (wat me wel deels lijkt), of moet je apcepteren hoe je bent... Zo ja, hoe?
Ja die heb ik, alleen door mijn autisme (//niet spotten graag\\) vind ik het soms wat lastig om af te spreken (vrienden te onderhouden..)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:17 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Beginnen met vanachter je PC te komen en aan wat sociale activiteiten deel te nemen.
Heb je geen vrienden waarmee je iets kunt gaan doen?
Niemand spot met je, tot nu toe. Je benoemt het zelf een aantal keer, niemand heeft het er verder nog over gehad. Een autismediagnose is geen smoes om niet achter je pc uit te hoeven, zeker niet als je zelf zegt het graag te willen. Kom op, je kan het best! Spreek met je chille neef af! Kook voor je leuke oom! Ga winkelen met die toffe tante!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:28 schreef damiongans het volgende:
[..]
Ja die heb ik, alleen door mijn autisme (//niet spotten graag\\) vind ik het soms wat lastig om af te spreken (vrienden te onderhouden..)
Ja, je hebt hartstikke gelijk! Ik wil ook heel graag afspreken, en ik moet het ook vaker doen. Misschien heb ik soms wel wat last van computer verslaving maar het volhouden vind ik gewoon nog lastig.. Ik bedoel dus dat ik het lastig vind om eraan blijven te denken en om dus niet te denken aan die computer/aantrekkelijke dj set...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:31 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Niemand spot met je, tot nu toe. Je benoemt het zelf een aantal keer, niemand heeft het er verder nog over gehad. Een autismediagnose is geen smoes om niet achter je pc uit te hoeven, zeker niet als je zelf zegt het graag te willen. Kom op, je kan het best! Spreek met je chille neef af! Kook voor je leuke oom! Ga winkelen met die toffe tante!
Ik vind fietsen erg leuk *mits het goed weer is* en dan het liefst zo ver mogelijk weg, en dan mooie foto's maken. Verder vind ik ook badminton erg leuk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Een sportclub is al een mooi begin, vaste trainingsdag en - tijd. Is er niet iets wat je leuk vindt om te doen?
Bij mij gaan mijn stemmingen up en down. Ik kan last hebben van somberheid en ik kan opeens super druk/vrolijk zijn.. Door dat en andere activiteiten komt het er niet sltijd van.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Maanvis het volgende:
ga dan op een badmintonvereniging en volg daar trainingslessen
bij http://www.gouweslag.nl (in gouda, daar zocht jij toch wat?) ben je voor 15,- een maandje introductielid. dan kun je kijken of het iets is.
dus komende week gewoon effe bellen met die mensen als het je wat lijkt
Oh en verder: Motivatie om bijna dagelijks te sporten
Waarom is er niets van gekomen toen?
Lieve schat, JIJ bepaalt wat je doet, niet je hormonen. Als je een afspraak hebt om te gaan trainen ga je dus trainen, ook al heb je er geen zin in; als je eenmaal bezig bent komt door de inspanning die je lijf levert je hormoonhuishouding ook weer enigszins in balans. Dit is een kwestie van kiezen en je houden aan je keuzes.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:47 schreef damiongans het volgende:
[..]
Bij mij gaan mijn stemmingen up en down. Ik kan last hebben van somberheid en ik kan opeens super druk/vrolijk zijn.. Door dat en andere activiteiten komt het er niet sltijd van.
Ps: ik zit wel sl op een drumband en binnenkort weer theater
Heeey,quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:38 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Hey, jij was die goeie DJ!
Mooie mixes op YouTube heb je
Oke, je hebt gelijk. Wat wel zo was was dat ik gister even niet zo lekker in mijn vel zat.. Dan kijk je er ook heel anders naar... Maar ik ga het langzaam opbouwen om steeds meer buiten huis te doen.. Weeet je wat, ik ga zo bellenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:31 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Lieve schat, JIJ bepaalt wat je doet, niet je hormonen. Als je een afspraak hebt om te gaan trainen ga je dus trainen, ook al heb je er geen zin in; als je eenmaal bezig bent komt door de inspanning die je lijf levert je hormoonhuishouding ook weer enigszins in balans. Dit is een kwestie van kiezen en je houden aan je keuzes.
Lekker mee doorgaanquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:21 schreef damiongans het volgende:
[..]
Heeey,
Jazeker, Dankjjeee!
Check ook effe deze ; Avicii MegaMix 1 Fully Hour Mixed by DJamion by DJamion:D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |