abonnement Unibet Coolblue
pi_113130261
@Wan, in je nieuwe artikel staan aardig wat halve zinnen of typfoutjes. Even doorlezen nog!
Verder natuurlijk een mooi artikel hoor! ;)
pi_113133542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:30 schreef De_Brok het volgende:
@Wan, in je nieuwe artikel staan aardig wat halve zinnen of typfoutjes. Even doorlezen nog!
Verder natuurlijk een mooi artikel hoor! ;)
Kan er eigenlijk niet zo veel ontdekken? Hooguit de halve zin aan het einde van de zesde alinea. Die heb ik inderdaad aangepast. Wat kleine schoonheidsdingetjes, maar niets fout verder. (voor zover ik kan zien)

Uiteraard wel bedankt voor de subtiele opmerking. Was laat -- moet dan extra goed kijken naar wat ik doe. Blijft terugkerend fenomeen dit. Moet daar een oplossing voor vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door WanEnOonlie op 20-06-2012 10:41:15 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_113139935
Och, zo lang wij het rap lezen, krijg jij snel feedback!
pi_113209199
Vandaag verassings 2k gehad, zat er natuurlijk wel een keer aan te komen. Ging best goed, 10s van mn PR af.
pi_113218147
Hoezo zat dat er aan te komen? Wat een absurd idee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:10:47 #81
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_113223744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:39 schreef zwaan90 het volgende:
Vandaag verassings 2k gehad, zat er natuurlijk wel een keer aan te komen. Ging best goed, 10s van mn PR af.
En wat was dat PR dan?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_113228199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoezo zat dat er aan te komen? Wat een absurd idee..
Haha ja ik ben ook enigzins verbaasd, iets meer dan een week voor het einde van het seizoen...? Wat was het idee erachter zwaan? En wat is je nieuwe PR? :D
pi_113234977
@ Michiel, ik lees net dat de Skadi 4- tweede is geworden op de Women's Henley, misschien nog een leuke vermelding waard?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_113239192
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:31 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Haha ja ik ben ook enigzins verbaasd, iets meer dan een week voor het einde van het seizoen...? Wat was het idee erachter zwaan? En wat is je nieuwe PR? :D
Soort van uittrainings 2k, alleen dan iets eerder. Meer om te kijken hoe ver je vooruit bent gegaan, nu 7.21
pi_113242570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:
@ Michiel, ik lees net dat de Skadi 4- tweede is geworden op de Women's Henley, misschien nog een leuke vermelding waard?
Van de 4 deelnemers. Dus wel leuk, maar ook weer niet heel indrukwekkend.
pi_113244681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:55 schreef zwaan90 het volgende:

[..]

Soort van uittrainings 2k, alleen dan iets eerder. Meer om te kijken hoe ver je vooruit bent gegaan, nu 7.21
Wow super goed! Gefeliciteerd!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:42:45 #87
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_113257125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:
@ Michiel, ik lees net dat de Skadi 4- tweede is geworden op de Women's Henley, misschien nog een leuke vermelding waard?
In alle eerlijkheid: Women's Henley stelt niet zo veel voor. Dus het is misschien iets te veel van het goede om er melding van te maken.

Brengt wel een interessante kwestie naar boven: waar zou NLroei wel en niet over moeten berichten? Al het Nederlandse roeien (hoe marginaal ook), of is de huidige 'interessantheidsfilter' wel goed?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_113283305
Ze hadden wel van een goede EK ploeg verloren toch? Ik vind dat soort dingen persoonlijk interessanter dan zeetochten of marathon tochten, maar ik weet niet hoe de samenstelling van het nlroei publiek verder is.

Vandaag en gisteren dus geskiffd :D Om nou te zeggen dat het lekker roeide, nee, maar ik heb er toch behoorlijk wat (jeugd)roeiers af kunnen roeien met 2 weken trainen! Ik merk wel dat ik heel lang nodig heb om op gang te komen, dus misschien volgend jaar maar de skiffhead starten :p Of wat meer trainen op starten etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 24 juni 2012 @ 01:48:42 #89
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_113299824
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hadden wel van een goede EK ploeg verloren toch? Ik vind dat soort dingen persoonlijk interessanter dan zeetochten of marathon tochten, maar ik weet niet hoe de samenstelling van het nlroei publiek verder is.

Vandaag en gisteren dus geskiffd :D Om nou te zeggen dat het lekker roeide, nee, maar ik heb er toch behoorlijk wat (jeugd)roeiers af kunnen roeien met 2 weken trainen! Ik merk wel dat ik heel lang nodig heb om op gang te komen, dus misschien volgend jaar maar de skiffhead starten :p Of wat meer trainen op starten etc.
De reden dat zeetochten en marathontochten af en toe de revue passeren is simpel:
1) ik vind het belangrijk om de diversiteit erin te houden -- niet alleen maar topnieuws en eerstejaars
2) daarmee samenhangend: niet iedereen is geïnteresseerd in het toproeien, dus voor hen is zo'n 'gewone' marathontocht interessant.

We zijn nog aan het zoeken (lees: ik ben nog aan het zoeken) naar een goede balans waarin we iedereen tevreden kunnen stellen. Dat is alleen niet zo makkelijk. Misschien dat ik hier in Londen tijd en ruimte heb om een schema/structuur op te stellen. Dat zou het leven al heel wat makkelijker maken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_113303096
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:48 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

De reden dat zeetochten en marathontochten af en toe de revue passeren is simpel:
1) ik vind het belangrijk om de diversiteit erin te houden -- niet alleen maar topnieuws en eerstejaars
2) daarmee samenhangend: niet iedereen is geïnteresseerd in het toproeien, dus voor hen is zo'n 'gewone' marathontocht interessant.

We zijn nog aan het zoeken (lees: ik ben nog aan het zoeken) naar een goede balans waarin we iedereen tevreden kunnen stellen. Dat is alleen niet zo makkelijk. Misschien dat ik hier in Londen tijd en ruimte heb om een schema/structuur op te stellen. Dat zou het leven al heel wat makkelijker maken.
Ik kan me wel iets voorstellen bij wat La_Tramposa zegt. Er is voor mijn gevoel iets meer aandacht voor de exotische roeifenomen dan voor de landelijke subtop. Naast de berichten over de internationale top en de NLse A equipe heb ik behoefte aan wat meer beschouwing over de nationale wedstrijden. Zo zou het boeiend zijn om iets te lezen over waarom Njord dit jaar drie goede eerstejaars achten heeft terwijl het daarvoor daar niet in de buurt kwam. Een stuk over de RTC's en wat het tot nu toe heeft opgeleverd. Zo kan ik nog wel meer verzinnen dat mijn interesse meer heeft dan het marathonroeien. Voor dat laatste zou ik ook een beschouwend stuk (zijn er nu echt steeds meer of komt het meer in het nieuws) interessanter vinden dan de kale feiten. Uiteraard is dit allemaal persoonlijk maar wellicht kan je er toch iets mee.
pi_113304258
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:00 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik kan me wel iets voorstellen bij wat La_Tramposa zegt. Er is voor mijn gevoel iets meer aandacht voor de exotische roeifenomen dan voor de landelijke subtop. Naast de berichten over de internationale top en de NLse A equipe heb ik behoefte aan wat meer beschouwing over de nationale wedstrijden. Zo zou het boeiend zijn om iets te lezen over waarom Njord dit jaar drie goede eerstejaars achten heeft terwijl het daarvoor daar niet in de buurt kwam. Een stuk over de RTC's en wat het tot nu toe heeft opgeleverd. Zo kan ik nog wel meer verzinnen dat mijn interesse meer heeft dan het marathonroeien. Voor dat laatste zou ik ook een beschouwend stuk (zijn er nu echt steeds meer of komt het meer in het nieuws) interessanter vinden dan de kale feiten. Uiteraard is dit allemaal persoonlijk maar wellicht kan je er toch iets mee.
dit inderdaad, zou graag wat meer over de subtop weten, heb het idee dat het nu vooral de bondsploegen en het eerstejaarsachten-veld is ... Maar wie zijn de opkomende talenten, waar we de komende tijd rekening mee moeten houden. En waarom een bepaalde vereniging het wel of niet goed doet (hoewel dat soort artikelen misschien wel veel tijd kosten)
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_113309401
Mooi laatste roeifeestje gehad *O*
pi_113318232
Ik ben wel voor wat comporoeinieuws. Waarbij het echt niet om de suffe velden gaat, maar ik denk dat de uitslag van het NSK op de orca slot wel interessant is.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  zondag 24 juni 2012 @ 18:08:10 #94
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_113322534
Ja, als Eurosdames 4e worden dan is dat wel apart te noemen.
Moet zeggen dat Thrawn een erg mooie tactiek had.
Mijn felicitaties dat het damesroeien van Euros nu ook op de kaart staat.

Ook opmerkelijk dat Nereus met Heeren en Damesch 1 twee serieuze titelkandidaten had die het beide niet gered hebben.

Opvallend ook dat argo, vidar en skadi geen enkele ploeg in de NSK finale hebben weten te roeien, waar dat pelargos wel lukt.

Ik laat het verdere oordeel aan jullie, ik weet wel dat ik er geen spijt van heb om mijn 'sabbatical' te laten verstoren om een dames-c4 te coachen.
Reach for what you wanna do - 2Pac
  maandag 25 juni 2012 @ 02:35:20 #95
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_113349690
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:00 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik kan me wel iets voorstellen bij wat La_Tramposa zegt. Er is voor mijn gevoel iets meer aandacht voor de exotische roeifenomen dan voor de landelijke subtop. Naast de berichten over de internationale top en de NLse A equipe heb ik behoefte aan wat meer beschouwing over de nationale wedstrijden. Zo zou het boeiend zijn om iets te lezen over waarom Njord dit jaar drie goede eerstejaars achten heeft terwijl het daarvoor daar niet in de buurt kwam. Een stuk over de RTC's en wat het tot nu toe heeft opgeleverd. Zo kan ik nog wel meer verzinnen dat mijn interesse meer heeft dan het marathonroeien. Voor dat laatste zou ik ook een beschouwend stuk (zijn er nu echt steeds meer of komt het meer in het nieuws) interessanter vinden dan de kale feiten. Uiteraard is dit allemaal persoonlijk maar wellicht kan je er toch iets mee.
Dit alles staat ook hoog op mijn wensenlijstje. Het enige probleem? Tijd. Als je goed kijkt zie je dat ik een aantal keer pogingen heb ondernomen om wat onderzoeksjournalistiek te doen (bijv. het stuk over de aanmeldingen bij de verenigingen ten tijde van de introductieperiodes) en dat ik ook af en toe aandacht probeer te besteden aan de nationale wedstrijden (het feit dat ik een artikel schrijf enkel en alleen over het eerstejaarsroeien - zie Westelijke - is een zeldzaamheid). Wat ik echter merk is dat die dingen onevenredig veel tijd kosten. Ik wil heel graag meer achtergrondinformatie bieden, meer onderzoek doen, maar alleen al het schrijven van de dagelijkse artikelen kost me al verschrikkelijk veel tijd. Laat staan de dingen die niet vanzelfsprekend te vinden zijn. Ik kies voor de makkelijke oplossing omdat dit nu eenmaal weinig tijd kost. Makkelijke oplossingen zijn dingen die ik zelf in de hand heb: wedstrijdverslagen van wedstrijden waar ik geweest ben, voorbeschouwingen, nieuws dat ik aangeleverd krijg of nieuws dat ik op internet kan terugvinden. Al het andere kost (te veel) tijd. Roeiverenigingen nabellen? De meeste besturen zijn ranzig en hooghartig: ze willen dingen nalezen en mailen pas na dagen terug. De lijst met obstakels is eindeloos.

Een voorbeeldje: vandaag ben ik naar Oxford gegaan. Waarom? Omdat ik bedacht had dat het leuk zou zijn om twee maanden na die krankzinnige Boat Race nog een keer met Roel Haen te praten. Hoe het nu met hem gaat, of hij nog wel eens terug denkt aan die bizarre episode uit zijn leven. In potentie een leuk stuk, maar ik ben er wel een volle dag mee bezig. Twee uur heen, twee uur terug. Praten met Haen. En die hele dag dat ik hier aan besteed kan ik niet besteden aan research voor andere stukken; of het nu het schrijven is van een column of het maken van een voorbeschouwing. Ik kom gewoon handen en voeten tekort om de dingen te doen die ik eigenlijk zou willen doen. Ik vind zaken als marathonroeien ook niet bijzonder interessant. En het nieuws over Peggy Waleska? Opmerkelijk, maar niet meer dan dat. Liever nieuws over het Nederlandse roeien. Maar dat is moeilijker te vinden. Of ik loop tegen bovengenoemde muren op.

NLroei is op dit moment mijn monster van Frankenstein -- ik heb het gemaakt tot een website die dagelijks nieuws brengt. Dat is een zegen en een vloek. Een zegen, want het is mijn uitlaatklep, een middel om mijn mening over het roeien te ventileren. Maar tegelijkertijd ook een vloek, want het dwingt me tot het schrijven van dagelijks nieuws, iets dat noch eenvoudig is, noch vanzelf gaat. Anders dan de meeste mensen heb ik geen weekend (want zeven dagen per week nieuws aan het zoeken/vinden), ben ik ondanks alle ('exotische') reisjes al vier jaar niet op vakantie geweest en ik biecht ik bij deze op dat ik, als ik niets schrijf, me schuldig voel over het gebrek aan output. Vrije dagen zijn nooit vrij. En daarbij komt dat ik me al helemaal schuldig voel als ik een fout maak, nieuws 'te laat' breng of op enigerlei andere wijze in gebreke blijf.

Begrijp me niet verkeerd: dit is geen klacht. Het is een constatering. NLroei groeit en dat is fantastisch. Maar tegelijkertijd groeit NLroei ook en is het voor mij onmogelijk om alles in goede banen te leiden. Het zou fijn zijn als ik meer aan planning en structuur kon doen, maar dat lukt domweg niet. Nog niet in ieder geval. Ik rust niet voordat NLroei 'staat' en vanzelf beweegt, leeft, pulseert en knettert. Mijn voorspelling? Het voorjaar van 2013. Dan denk ik dat alles behoorlijk werkt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 25 juni 2012 @ 02:38:43 #96
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_113349722
Overigens nog een extra kanttekening: ik kan nooit iedereen tevreden stellen. Vraag tien mensen naar wat ze willen zien op NLroei en er komen tien verschillende antwoorden. Van componieuws tot meer foto's tot video's tot marathonverhalen tot beschouwingen over het Nederlandse studentenroeien. De balans vinden is, zoals eerder aangestipt, moeilijk.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 25 juni 2012 @ 10:32:02 #97
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_113354128
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 18:08 schreef Dodona het volgende:
Ja, als Eurosdames 4e worden dan is dat wel apart te noemen.
Moet zeggen dat Thrawn een erg mooie tactiek had.
Mijn felicitaties dat het damesroeien van Euros nu ook op de kaart staat.

Ook opmerkelijk dat Nereus met Heeren en Damesch 1 twee serieuze titelkandidaten had die het beide niet gered hebben.

Opvallend ook dat argo, vidar en skadi geen enkele ploeg in de NSK finale hebben weten te roeien, waar dat pelargos wel lukt.

Ik laat het verdere oordeel aan jullie, ik weet wel dat ik er geen spijt van heb om mijn 'sabbatical' te laten verstoren om een dames-c4 te coachen.
Dames-C4 staat al langer bij Euros op de kaart. Het is alleen de laatste jaren iets minder geweest. Tussen 2005 en 2008 weet ik zeker 4 ploegen te noemen die in de A-finale hebben geroeid op het Slot.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_113357928
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:32 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Dames-C4 staat al langer bij Euros op de kaart. Het is alleen de laatste jaren iets minder geweest. Tussen 2005 en 2008 weet ik zeker 4 ploegen te noemen die in de A-finale hebben geroeid op het Slot.
plus in seizoen 2009-2010, een dames-c4 plek 5 in de A-finale op de orca slot.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_113369264
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 02:38 schreef WanEnOonlie het volgende:
Overigens nog een extra kanttekening: ik kan nooit iedereen tevreden stellen. Vraag tien mensen naar wat ze willen zien op NLroei en er komen tien verschillende antwoorden. Van componieuws tot meer foto's tot video's tot marathonverhalen tot beschouwingen over het Nederlandse studentenroeien. De balans vinden is, zoals eerder aangestipt, moeilijk.
Begrijpelijk natuurlijk. Nou ja, ik vind het gewoon leuk om te lezen en ik hoef niet specifiek méér te weten over een bepaald onderwerp. Als jij het dermate interessant en belangrijk vindt dat je er een stuk over schrijft, dan begrijp ik 'oh, het is dus belangrijk genoeg om op nlroei te zetten' dus lees ik het.
Natuurlijk ben ik ook meer van de compowereld, maar ik snap dat dat niet iedereen interesseert. Je zou wel een overzichtje neer kunnen zetten van de klassementen in de competitiewereld zoals inderdaad de NOOC, clubachten, dubbelvieren, viermet, dubbeltwee, daar streven ploegen toch het hele jaar naartoe.

Composlot was bizar weer, mooie race, 7.44 in de D4+, goed eind van het seizoen *O*
pi_113372785
Op zich denk ik dat van de ~1400 eerstejaars comporoeiers er allicht nog een paar geïnteresseerd zijn in wat er zoal gebeurd.
Wan; misschien is daar wel wat uitbreiding van de redactie praktisch voor? Dat je iemand rekruteert die op zo'n evenement aanwezig is om wat te schrijven en even met de finalisten te praten enzo. Er zijn vast wel wat aspirant-journalisten in de Nederlandse studentenwereld die wel eens gepubliceerd willen worden.
Barlid - "want van roeien word je moe"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')