quote:Op zondag 3 juni 2012 13:31 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dat je geen bestuursjaar hebt gedaan hoeft niet te betekenen dat je automatisch een autist zou zijn. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het een enorme pré is voor het bedrijfsleven en dat het voor velen minder haalbaar maakt om een grote bestuursactiviteit te doen naast je studie, maar dat zal ook enorm afhangen van je functie en het soort bestuur waarin je zit. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje overdreven. Je mag immers gewoon nog een jaar extra doen over je studie dan dat je bachelor + master duren, wat je dus zou kunnen vullen met een bestuursjaar. Als je écht veel langer doet over je studie, zou ik goed na gaan denken of die betreffende studie en/of het niveau van je opleiding wel bij je past (wanneer er geen sprake is van emotionele problemen en zulks). Dus zo vreemd vind ik die maatregel eerlijk gezegd niet.
Dit.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat het bedrijfsleven dan wat doen? Die hebben meestel iets meer invloed dat wat studenten.
quote:Op zondag 3 juni 2012 13:32 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
intelligente studeer discussieshelp
Per definitie onmogelijk, ik kan echt niet (meer) discussiëren namelijk.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:32 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
intelligente studeer discussieshelp
Juistquote:Op zondag 3 juni 2012 13:31 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dat je geen bestuursjaar hebt gedaan hoeft niet te betekenen dat je automatisch een autist zou zijn. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het een enorme pré is voor het bedrijfsleven en dat het voor velen minder haalbaar maakt om een grote bestuursactiviteit te doen naast je studie, maar dat zal ook enorm afhangen van je functie en het soort bestuur waarin je zit. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje overdreven. Je mag immers gewoon nog een jaar extra doen over je studie dan dat je bachelor + master duren, wat je dus zou kunnen vullen met een bestuursjaar. Als je écht veel langer doet over je studie, zou ik goed na gaan denken of die betreffende studie en/of het niveau van je opleiding wel bij je past (wanneer er geen sprake is van emotionele problemen en zulks). Dus zo vreemd vind ik die maatregel eerlijk gezegd niet.
Nja, je geeft je mening en dat is belangrijkquote:Op zondag 3 juni 2012 13:33 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Per definitie onmogelijk, ik kan echt niet (meer) discussiëren namelijk.
Dat gebeurt al. De echte uitblinkers worden vroegtijdig weggekocht. Maar om dat grootschalig te doen werkt niet, want die investeerders willen zekerheid, en dat heb je niet met studenten die niet in de allerhoogste top zitten.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat het bedrijfsleven dan wat doen? Die hebben meestel iets meer invloed dat wat studenten.
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/sociaal/psychologiequote:Op zondag 3 juni 2012 13:34 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Per definitie onmogelijk
Noemen jullie voor mij maar eens een goede HBO studie die ik kan doen in de trant van psychologie ofzo
Bij ons zijn ze de studenten een beetje in de watten aan het leggen zodat we bij hun komen solliciteren na de studie. Geen grapquote:Op zondag 3 juni 2012 13:35 schreef Kutstudent het volgende:
Dat gebeurt al. De echte uitblinkers worden vroegtijdig weggekocht. Maar om dat grootschalig te doen werkt niet, want die investeerders willen zekerheid, en dat heb je niet met studenten die niet in de allerhoogste top zitten.
Hoe leggen ze jullie dan in de watten?quote:Op zondag 3 juni 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze de studenten een beetje in de watten aan het leggen zodat we bij hun komen solliciteren na de studie. Geen grap
Hahahaha.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze de studenten een beetje in de watten aan het leggen zodat we bij hun komen solliciteren na de studie. Geen grap
Beetje bij ze onder het bureau komen enzo.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:39 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Hoe leggen ze jullie dan in de watten?
Bijvoorbeeld via fiscalistenfestival: luxe eten en kartenquote:Op zondag 3 juni 2012 13:39 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Hoe leggen ze jullie dan in de watten?
Eerste wat in me opkomt is toegepaste pyschologie, maar daar zit wel een loting op, zoals bij vele psychologie studies volgens mij.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:34 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Per definitie onmogelijk
Noemen jullie voor mij maar eens een goede HBO studie die ik kan doen in de trant van psychologie ofzo
Bij ons werkt de concurrentie de andere kant op. Vergis je niet hoeveel je kan verdienen als goede fiscalistquote:Op zondag 3 juni 2012 13:40 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Hahahaha.Maarja, in jouw sector is de concurrentie natuurlijk ook heel anders he. Je kan mensen daar veel minder paaien met torenhoge salarissen en dergelijke.
Daar heb je echt wat mee ofniet?quote:Op zondag 3 juni 2012 13:40 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Beetje bij ze onder het bureau komen enzo.
Oke dat valt dan nog mee, zo'n reis is wel ziek trouwensquote:Op zondag 3 juni 2012 13:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld via fiscalistenfestival: luxe eten en kartenVolgend jaar kan ik me aanmelden voor een reis naar Zuid-Afrika, wat volledig betaald wordt door zo'n kantoor
Ja, hij moet toch 'netwerken'quote:
Dan zal dat vooral over het bedrijfsleven gaan denk ik. In de wetenschap zijn connecties ook onmisbaar, maar pas vaak veel later, als je ergens wilt publiceren bijvoorbeeld. Voor een AiO plaats kun je voor zover ik weet meestal gewoon bij je huidige universiteit terecht.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:35 schreef Kutstudent het volgende:
Wat ik bedoel is dat het heel anders werkt dan andere sectoren. Je moet ontzettend veel netwerken wil je iets bereiken, en je moet zorgen dat je dat netwerk al grotendeels hebt als je klaar bent met studeren.
Geldt trouwens niet alleen voor het bedrijfsleven maar ook voor de politiek. Of denk je dat Maxime Verhagen met z'n 11 jaar studeren dat baantje heeft gekregen omdat hij zo slim is?
[..]
Dat gebeurt al. De echte uitblinkers worden vroegtijdig weggekocht. Maar om dat grootschalig te doen werkt niet, want die investeerders willen zekerheid, en dat heb je niet met studenten die niet in de allerhoogste top zitten.
Culturele en Maatschappelijke Vormingquote:Op zondag 3 juni 2012 13:34 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Per definitie onmogelijk
Ja maar dat doe je dus zelf. Je hebt volgens mij veel minder te maken met een hiërarchie, oftewel, met een salarisschaal.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bij ons werkt de concurrentie de andere kant op. Vergis je niet hoeveel je kan verdienen als goede fiscalist
quote:Op zondag 3 juni 2012 13:44 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ja maar dat doe je dus zelf. Je hebt volgens mij veel minder te maken met een hiërarchie, oftewel, met een salarisschaal.
Neuj.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:44 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ja maar dat doe je dus zelf. Je hebt volgens mij veel minder te maken met een hiërarchie, oftewel, met een salarisschaal.
Dat salaris. Daar heb je dan tot je 27ste voor op school gezetenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Viking84 het volgende:
01: Bedrijfstak: Writing and editing / education
02: Functie: taalnazi
03: Opleiding: WO Nederlandse taal en cultuur
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris: 2070
09: Netto maand salaris: iets van 1572 (exclusief 150 euro reiskostenvergoeding)
Dit is mijn tweede echte baan (de eerste duurde maar drie maanden door reorganisatie)
Ik moest een beetje huilenquote:Op zondag 3 juni 2012 14:17 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Dat salaris. Daar heb je dan tot je 27ste voor op school gezeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |