goed antwoord op zijn vraagquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
Je bent fout geweest, dus accepteer de boete maar.
Ja, de vraag is of dat überhaupt kan. Met andere woorden: mogen zij zelf kiezen om mij geen standaard 1 maand rijontzegging op te leggen maar de geldboete te verdrievoudigen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:05 schreef TripleS het volgende:
Je kan alsnog een verzoek sturen voor het opleggen van die maand rijontzegging en de boete van ¤150 alvast betalen.
Lees anders de OP even door?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
Je bent fout geweest, dus accepteer de boete maar.
Dat denk ik ook en daar hebben ze gelijk in. Ontzegging zou voor jou geen straf zijn (ervan uitgaand dat je niet in Duitsland hoeft of wilt zijn en de ontzegging alleen daar geldt).quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat een rijontzegging geen nut heeft omdat je waarschijnlijk voorlopig niet in Duitsland komt. Dan heeft die ontzegging ook geen enkel nut.
Voor zover ik weet is dat in Nederland ook zo. Buitenlandse bestuurders krijgen ook een hogere boete dan Nederlandse, als de Nederlandse er een rijontzegging bij krijgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en daar hebben ze gelijk in. Ontzegging zou voor jou geen straf zijn (ervan uitgaand dat je niet in Duitsland hoeft of wilt zijn en de ontzegging alleen daar geldt).
Mijn vouwwagen is gekeurd voor 100 in Duitsland. Daar heb ik een sticker voor gekregen en een keuringsbewijs.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:46 schreef qltel het volgende:
[..]Heel het baustelle-verhaal doet trouwens ook niet zo terzake verder, een vouwwagen is een aanhanger en daarmee mag je in Duitsland niet harder dan 80.
Je auto ook, mag ik hopen? Die keuring is namelijk voor de auto-aanhanger combinatie. Met een andere auto bijvoorbeeld is hij niet geldig. Het maakt me verder niet uit, hoor, maar wellicht voorkomt mijn opmerking je bonnen in de toekomst.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:17 schreef Zigger het volgende:
[..]
Mijn vouwwagen is gekeurd voor 100 in Duitsland. Daar heb ik een sticker voor gekregen en een keuringsbewijs.
Maar goed, ik ga maar in mijn allerbeste duits a.s. maandag eens bellen.
Yup, doen ze hier in Nederland ook als er Oosterburen komen. Die krijgen ook gewoon een hogere boete opgelegd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat een rijontzegging geen nut heeft omdat je waarschijnlijk voorlopig niet in Duitsland komt. Dan heeft die ontzegging ook geen enkel nut.
Het heeft te maken met de combinatie van gewicht tussen auto en aanhangwagen, maar een vouwwagen is zo licht dat vrijwel elke auto dit met 100km/h kan. Pas als deze combinatie ongunstig is, moet je een aanvullende stabilisator hebben geloof ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:24 schreef qltel het volgende:
[..]Je auto ook, mag ik hopen? Die keuring is namelijk voor de auto-aanhanger combinatie. Met een andere auto bijvoorbeeld is hij niet geldig. Het maakt me verder niet uit, hoor, maar wellicht voorkomt mijn opmerking je bonnen in de toekomst.
Succes maandag.
OK, als dat zo is, dan moet ik gewoon betalen, slik....quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Yup, doen ze hier in Nederland ook als er Oosterburen komen. Die krijgen ook gewoon een hogere boete opgelegd.
Het belangrijkste is een anti-slinger-koppeling.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:05 schreef Zigger het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de combinatie van gewicht tussen auto en aanhangwagen, maar een vouwwagen is zo licht dat vrijwel elke auto dit met 100km/h kan. Pas als deze combinatie ongunstig is, moet je een aanvullende stabilisator hebben geloof ik.
Ga jij mij nou de les lezen? Eerst zeggen dat ik maar 80 in Duitsland mag, en als ik dan reageer met een onderbouwing dat ik 100 mag, kom jij met de uitleg?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:16 schreef qltel het volgende:
[..]Het belangrijkste is een anti-slinger-koppeling.
Met "de les lezen" heeft dat verder niets te maken. Jouw onderbouwing met als afsluiter "geloof ik" is allesbehalve sterk en klopt ook niet. Zoals ik al schreef, ik probeer je alleen maar bonnen-geld te besparen, mocht je daardoor kennelijk op je pik getrapt zijn, dan is dat jouw probleem..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:29 schreef Zigger het volgende:
[..]
Ga jij mij nou de les lezen? Eerst zeggen dat ik maar 80 in Duitsland mag, en als ik dan reageer met een onderbouwing dat ik 100 mag, kom jij met de uitleg?![]()
Feit is dat ik hier geschreven heb dat mijn vouwwagen hiervoor gekeurd is en dat ik daar een bewijs van heb. Verder:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Met "de les lezen" heeft dat verder niets te maken. Jouw onderbouwing met als afsluiter "geloof ik" is allesbehalve sterk
Zoals ik in het begin al schreef: de combinatie van auto en vouwwagen moet gekeurd zijn,anders moet je keurig 80. Maar goed, ik zie het volgende topic over boetes uit Duitsland wel komen..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:44 schreef Zigger het volgende:
[..]
Feit is dat ik hier geschreven heb dat mijn vouwwagen hiervoor gekeurd is en dat ik daar een bewijs van heb. Verder:![]()
![]()
Opzet of een schrijffoutje; ik moest lachenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:50 schreef Gravedigger het volgende:
Gold ter plaatse een snelheidsbeperkung van 80 Km?
Ik neem aan dat alleen het land wat je rijbewijs heeft uitgegeven je een rijontzegging op kan leggen, behalve dingen als rijontzeggingen van een aantal uur vanwege een te hoog alcoholpromillage.. Je rijbewijs wordt tenslotte voor een aantal dagen/weken ingevorderd/ongeldig verklaard.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:42 schreef BlueMage het volgende:
...dus als ik dit topic goed begrijp geldt een rijontzegging alleen in het land waar deze opgelegd is? Had wel verwacht dat dat in de EU grensoverschrijdend zou zijn, weer wat geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |