abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112339023
Onlangs op vakantie geweest in Duitsland en heb daar op de snelweg ergens 113 (gecorrigeerd) gereden waar maar 80 mocht.

Ik kan de plek nog herinneren, ik was met mijn vouwwagen een aantal vrachtwagens aan het inhalen, maar toen ik naast de vrachtwagens zat, zag ik dat ik opeens op een baustelle zat. Wat heb ik in mijn onnozelheid gedaan? Extra gas gegeven voor het inhalen, zodat ik snel weer 80 kon rijden.....dom, dom, dom. Daar hingen van die dingen boven de snelweg en ik was het haasje.

De brief waarop bevestigd moet worden of ik de bestuurder was en of ik de overtreding heb begaan, heb ik vorige week opgestuurd. Geen probleem tot dusver, de boete zou iets van 120-150 euro zijn en 1 maand rijontzegging, dus OK: ik betaal gewoon.

Maar vandaag krijg ik de boete in de brievenbus: 435 euro!

Wat blijkt nu, ze hebben de 1 maand rijontzegging niet opgelegd, maar daardoor wel de boete flink verhoogd. Dit is verwoord in de volgende zin:

"Wir haben ausnahmsweise noch einmal von der Anordnung eines Fahrverbotes abgesehen. Die im Bußgeldkatalog vorgesehene Geldbuße war daher gem . § 4 (4) Bußgeldkatalogverordnung angemessen zu erhöhen."

Kort vertaald: "We hebben als uitzondering nog een keer afgezien van het opleggen van een rijontzegging. De geldende geldboete wordt daarom conform artikel 4 passend verhoogd."

Op duitse websites lees ik dat als je wilt afzien van de rijontzegging, dat dan de boete 2x of 3x verhoogd mag worden.

Nu is het natuurlijk zo, dat ik hier niet om gevraagd heb, en liever 150 euro betaal + een maand rijontzegging. Wat kan ik hier tegen doen? En mag dit zo maar? Waarom krijg ik niet de keuze tussen beide opties?
pi_112339073
Je bent fout geweest, dus accepteer de boete maar.
pi_112339106
Lullig. Maar ik wil je bedanken voor deze mededeling, ik zal voortaan wat beter opletten met de snelheid bij onze Oosterburen :)
pi_112339112
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
goed antwoord op zijn vraag :') ts is volgens mij schuldbewust en klaagt niet over het geven van de boete.
pi_112339147
Je kan alsnog een verzoek sturen voor het opleggen van die maand rijontzegging en de boete van ¤150 alvast betalen.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_112339554
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:05 schreef TripleS het volgende:
Je kan alsnog een verzoek sturen voor het opleggen van die maand rijontzegging en de boete van ¤150 alvast betalen.
Ja, de vraag is of dat überhaupt kan. Met andere woorden: mogen zij zelf kiezen om mij geen standaard 1 maand rijontzegging op te leggen maar de geldboete te verdrievoudigen?
pi_112339621
gewoon proberen joh,op een forum blijven hannesen schiet niet op.

ik kan je er verder niet bij helpen want ik spreek uberhaupt geen duits.
nee echt niet !
pi_112339811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
Lees anders de OP even door?

Hoe is je Duits TS? Wellicht is er wel een FOK!ker met vloeiende Duitse skills voor jou na kan vragen hoe dit zo gelopen is en of er nog wat aan te doen is als je Duits niet zo vloeiend is? :)
Ja doei.
pi_112340566
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat een rijontzegging geen nut heeft omdat je waarschijnlijk voorlopig niet in Duitsland komt. Dan heeft die ontzegging ook geen enkel nut.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:29:28 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112341086
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat een rijontzegging geen nut heeft omdat je waarschijnlijk voorlopig niet in Duitsland komt. Dan heeft die ontzegging ook geen enkel nut.
Dat denk ik ook en daar hebben ze gelijk in. Ontzegging zou voor jou geen straf zijn (ervan uitgaand dat je niet in Duitsland hoeft of wilt zijn en de ontzegging alleen daar geldt).

Balen, want het is een fikse boete :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 12:46:20 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112341647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en daar hebben ze gelijk in. Ontzegging zou voor jou geen straf zijn (ervan uitgaand dat je niet in Duitsland hoeft of wilt zijn en de ontzegging alleen daar geldt).
Voor zover ik weet is dat in Nederland ook zo. Buitenlandse bestuurders krijgen ook een hogere boete dan Nederlandse, als de Nederlandse er een rijontzegging bij krijgen.

Heel het baustelle-verhaal doet trouwens ook niet zo terzake verder, een vouwwagen is een aanhanger en daarmee mag je in Duitsland niet harder dan 80. Het zou wel zo kunnen zijn dat je ook in Duitsland bij wegwerkzaamheden een hogere bekeuring krijgt.
pi_112342535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:46 schreef qltel het volgende:

[..]Heel het baustelle-verhaal doet trouwens ook niet zo terzake verder, een vouwwagen is een aanhanger en daarmee mag je in Duitsland niet harder dan 80.
Mijn vouwwagen is gekeurd voor 100 in Duitsland. Daar heb ik een sticker voor gekregen en een keuringsbewijs.

Maar goed, ik ga maar in mijn allerbeste duits a.s. maandag eens bellen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 13:24:29 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112342698
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:17 schreef Zigger het volgende:

[..]

Mijn vouwwagen is gekeurd voor 100 in Duitsland. Daar heb ik een sticker voor gekregen en een keuringsbewijs.

Maar goed, ik ga maar in mijn allerbeste duits a.s. maandag eens bellen.
Je auto ook, mag ik hopen? Die keuring is namelijk voor de auto-aanhanger combinatie. Met een andere auto bijvoorbeeld is hij niet geldig. Het maakt me verder niet uit, hoor, maar wellicht voorkomt mijn opmerking je bonnen in de toekomst.

Succes maandag.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:29:05 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_112342855
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
Yup, doen ze hier in Nederland ook als er Oosterburen komen. Die krijgen ook gewoon een hogere boete opgelegd.
pi_112343972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:24 schreef qltel het volgende:
[..]Je auto ook, mag ik hopen? Die keuring is namelijk voor de auto-aanhanger combinatie. Met een andere auto bijvoorbeeld is hij niet geldig. Het maakt me verder niet uit, hoor, maar wellicht voorkomt mijn opmerking je bonnen in de toekomst.

Succes maandag.
Het heeft te maken met de combinatie van gewicht tussen auto en aanhangwagen, maar een vouwwagen is zo licht dat vrijwel elke auto dit met 100km/h kan. Pas als deze combinatie ongunstig is, moet je een aanvullende stabilisator hebben geloof ik.
pi_112343988
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Yup, doen ze hier in Nederland ook als er Oosterburen komen. Die krijgen ook gewoon een hogere boete opgelegd.
OK, als dat zo is, dan moet ik gewoon betalen, slik....
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 14:16:24 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112344273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:05 schreef Zigger het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de combinatie van gewicht tussen auto en aanhangwagen, maar een vouwwagen is zo licht dat vrijwel elke auto dit met 100km/h kan. Pas als deze combinatie ongunstig is, moet je een aanvullende stabilisator hebben geloof ik.
Het belangrijkste is een anti-slinger-koppeling.

Maar goed, het gaat er niet om of het kan, het gaat erom of het mag. En zoals ik al zei, als de combinatie van auto en aanhanger niet gekeurd is (door de Tüv of Dekra), mag je maximaal 80 rijden. Zie voor meer info bijvoorbeeld: http://www.kampeerzaken.n(...)and-tuv-nord-keuring
pi_112344640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:16 schreef qltel het volgende:

[..]Het belangrijkste is een anti-slinger-koppeling.
Ga jij mij nou de les lezen? Eerst zeggen dat ik maar 80 in Duitsland mag, en als ik dan reageer met een onderbouwing dat ik 100 mag, kom jij met de uitleg? _O- :')
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 14:36:26 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112344796
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:29 schreef Zigger het volgende:

[..]

Ga jij mij nou de les lezen? Eerst zeggen dat ik maar 80 in Duitsland mag, en als ik dan reageer met een onderbouwing dat ik 100 mag, kom jij met de uitleg? _O- :')
Met "de les lezen" heeft dat verder niets te maken. Jouw onderbouwing met als afsluiter "geloof ik" is allesbehalve sterk en klopt ook niet. Zoals ik al schreef, ik probeer je alleen maar bonnen-geld te besparen, mocht je daardoor kennelijk op je pik getrapt zijn, dan is dat jouw probleem..
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:42:43 #20
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112344942
...dus als ik dit topic goed begrijp geldt een rijontzegging alleen in het land waar deze opgelegd is? Had wel verwacht dat dat in de EU grensoverschrijdend zou zijn, weer wat geleerd. :P
Hallon!
pi_112344985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:36 schreef qltel het volgende:

[..]

Met "de les lezen" heeft dat verder niets te maken. Jouw onderbouwing met als afsluiter "geloof ik" is allesbehalve sterk
Feit is dat ik hier geschreven heb dat mijn vouwwagen hiervoor gekeurd is en dat ik daar een bewijs van heb. Verder: :* :* :*
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 14:48:21 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112345069
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:44 schreef Zigger het volgende:

[..]

Feit is dat ik hier geschreven heb dat mijn vouwwagen hiervoor gekeurd is en dat ik daar een bewijs van heb. Verder: :* :* :*
Zoals ik in het begin al schreef: de combinatie van auto en vouwwagen moet gekeurd zijn,anders moet je keurig 80. Maar goed, ik zie het volgende topic over boetes uit Duitsland wel komen..
pi_112345113
Gold ter plaatse een snelheidsbeperkung van 80 Km?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:51:25 #24
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112345143
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:50 schreef Gravedigger het volgende:
Gold ter plaatse een snelheidsbeperkung van 80 Km?
Opzet of een schrijffoutje; ik moest lachen :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 14:52:33 #25
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112345177
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:42 schreef BlueMage het volgende:
...dus als ik dit topic goed begrijp geldt een rijontzegging alleen in het land waar deze opgelegd is? Had wel verwacht dat dat in de EU grensoverschrijdend zou zijn, weer wat geleerd. :P
Ik neem aan dat alleen het land wat je rijbewijs heeft uitgegeven je een rijontzegging op kan leggen, behalve dingen als rijontzeggingen van een aantal uur vanwege een te hoog alcoholpromillage.. Je rijbewijs wordt tenslotte voor een aantal dagen/weken ingevorderd/ongeldig verklaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')