abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112336616
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112336831
Hee! Ben ik niet de eerste?
¿Que pasa?

Overigens, viel ik pas nog 4 kilo af in 1 dag, vandaag was ik 3.6 kg zwaarder dan gisteren. :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:10:52 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112336912
Goeden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:11:35 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112336914
Morgen.

Stomme telefoons.
pi_112336939
Henk, hou je niet giga vocht vast ofzo? Want dit is wel teveel van het goede zo :P

En check je linkedin, die update van 2 dagen geleden, die zin loopt voor geen meter :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:27:25 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112336981
Wat kan je eigenlijk doen tegen vochtvasthouden? Heb er sinds een paar maanden extreem last van.
  Vis een optie? zaterdag 2 juni 2012 @ 08:31:29 #7
70532 loveli
N
pi_112337013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:27 schreef Tinkepink het volgende:
Wat kan je eigenlijk doen tegen vochtvasthouden? Heb er sinds een paar maanden extreem last van.
Asperges en witlof zijn vochtafdrijvend. Heb je enig idee hoe het komt?
crap in = crap out
pi_112337043
Morningg!! *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112337068
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:17 schreef _aurum_ het volgende:
Henk, hou je niet giga vocht vast ofzo? Want dit is wel teveel van het goede zo :P

En check je linkedin, die update van 2 dagen geleden, die zin loopt voor geen meter :D
De foto is wel mooi overigens :Y

Ben kippenbouillon aan het maken en heb reeds een wasje gedraaid, in het kader van goed bezig!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:49:41 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112337152
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Asperges en witlof zijn vochtafdrijvend. Heb je enig idee hoe het komt?
Nee. Ikzelf denk aan een link met de nierproblemen, maar de dokter denkt vsn niet
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:51:10 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112337162
Zit nu door henks linkedin contacten te scrollen en me af te vragen wie aurum is.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:52:03 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112337171
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zaterdag 2 juni 2012 @ 09:05:57 #13
70532 loveli
N
pi_112337294
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Ikzelf denk aan een link met de nierproblemen, maar de dokter denkt vsn niet
Hou zelf de laatste tijd ook veel vocht vast, aurum maakte pas een opmerking over zuivel en vocht vasthouden. Ging bij mij een lampje branden, omdat ik de laatste tijd veel kwark eet (ontbijt met 1 bak a 500g, soms ook een bak als tussendoortje). En Ehrmantoetjes (mijn nieuwe creme brulee :') ).

Schijnt te maken te hebben met de eiwitten/aminozuren die erin zitten.

/havermout aanslingert
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 2 juni 2012 @ 09:07:05 #14
70532 loveli
N
pi_112337300
quote:
Openbaar vervoer wordt weer eens ontzien, wij automobilisten sponsoren het OV het hardst :')
crap in = crap out
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:25:49 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112337516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Openbaar vervoer wordt weer eens ontzien, wij automobilisten sponsoren het OV het hardst :')
Niet zo raar toch dat ze OV boven automobilisten stellen? :)

Lijstje:

O: twee geroosterde bth met wat halvarine, gewone bth pindakaas
S: 8 km hardlopen
T: whey shake
L: twee bth met gebakken ei
T :iets van fruit
T: iets van fruit
D: aubergine Parmigiana

Hm, er mag nog iets van zuivel bij, dus ik prop ook nog ergens wat kwark ertussen :Y. Ga weer meteen na m'n rondje naar de supermarché :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zaterdag 2 juni 2012 @ 09:28:19 #16
70532 loveli
N
pi_112337563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:25 schreef Viking84 het volgende:
Niet zo raar toch dat ze OV boven automobilisten stellen? :)
Zonder automobilisten geen betaalbaar OV.

Er moet bezuinigd worden, er is een crisis. We willen niet dat het ten koste van de zorg gaat, automobilisten betalen zich toch al scheel, waarom niet eens een keer iets bij de OV-ers ophalen?
/knuppel in kippehok gooit
crap in = crap out
pi_112337761
Zie die maatregel helemaal niet doorgaan zeker nu ze dit al roepen.

En OV is wmbt :r maar kan er dan hiervandaan ook absoluut niet mee reizen.
pi_112337779
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Heb je nu de helft van je lijstje geskipt? :o

Ik heb weer erg lekker Indiaas gegeten. En ben bijna thuis. Dat is mooi, dan kan.ik fijn O+ slapen. O+
Op mijn telefoon lijkt het ook of ik de helft heb geskipt, maar op m'n computer niet :?. Heel vreemd. Even in de herkansing --> gaat weer fout zie ik. Ik probeer het later wel even opnieuw.
pi_112337838
Mogge!

O - vanilleyoghurt met bramen en bran flakes, snee zwaar notenbrood met roomboter en kaas, 2 gekookte eitjes, plak salami, finse ronde met zachte geitenkaas, kiwi.

*burp

We gaan zo 15 a 20 km wandelen, dus moet wel een bodempje leggen he :')

Ik denk dat mijn L een kommetje soep gaat worden :P

Oh ja, dan zie je je schoonouders 6 maanden niet en het is ze gewoon niet opgevallen dat ik 12 kilo kwijt ben :') Best wel iritant! :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:47:39 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112337841
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:41 schreef Ml-etje het volgende:
Zie die maatregel helemaal niet doorgaan zeker nu ze dit al roepen.

En OV is wmbt :r maar kan er dan hiervandaan ook absoluut niet mee reizen.
wmbt?

Ik ben het reizen met het OV best wel zat, eigenlijk, en zou dus graag dichter bij het werk willen wonen, maar als ik in m'n eentje ga wonen, moet ik de huur en alles wat daarbij komt in m'n eentje ophoesten en dat is veel meer dan die 140 euro per maand die ik nu aan OV-kosten moet betalen (lees: onbetaalbaar). Dus dan maar een keer vertraging hoor.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:53:23 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112337910
Ik wou dat ik met het ov kon. Lijkt me heerlijk.
pi_112337919
Verlaging van het onbelaste deel lijkt me niet zo erg, ik krijg toch maar 8 cent over de eerste 30 km/nimby
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:55:10 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112337930
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verlaging van het onbelaste deel lijkt me niet zo erg, ik krijg toch maar 8 cent over de eerste 30 km/nimby
Maar jij verdient ook gruwelijk veel :P. Jij vangt netto nog veel meer dan ik bruto ontvang _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_112337967
Geloof dat ik feitelijk voor 6 euro 70 km moet afleggen.
Maar heb toen ik indienst trad er een extra vergoeding die bij mijn salaris in zit gevraagd.

Wmbt = wat mij betreft?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:00:39 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112337991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:58 schreef Ml-etje het volgende:
Geloof dat ik feitelijk voor 6 euro 70 km moet afleggen.
Maar heb toen ik indienst trad er een extra vergoeding die bij mijn salaris in zit gevraagd.

Wmbt = wat mij betreft?
Ah, afkorting wat mij betreft is wmb :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')