bij old skool diesel nietquote:
Houd even rekening met je geslachticoontje, wil je.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Werkt wel als je alleen de waterpomp en de krukaspoelie verbind![]()
Voor stuurbekrachtiging en of dynamo en of airco werkt het idd niet
Maar die heb je in noodgeval ook niet nodig![]()
Dus het werkt wel
Ow het gaat over auto'squote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die riem die als een V aan je motorblok zit.
V-riem, andere benaming voor de V snaarquote:
en het verschil?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
V-riem, andere benaming voor de V snaar
Tegenwoordig past men de multi riem toe
[ afbeelding ]
en dit is uit de oude doos, de V snaar
[ afbeelding ]
6 ribben ipv 1quote:
kan dus ook meer pk/kracht aan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
6 ribben ipv 1
de nieuwe riem (6 ribben) heeft meer oppervlak, slipt minder snel, minder onderhouds gevoelig, en sterker door toepassing van oa kevlar
een v-snaar werd toch ook gebruikt om het motorblok op te tillen vroeger/in arme landen nu?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
een oude leren riem werkt ook goed als tijdelijke vervanging van een Vsnaar
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:45 schreef aequus het volgende:
[..]
een v-snaar werd toch ook gebruikt om het motorblok op te tillen vroeger/in arme landen nu?
daarom zeg ik ook ''werd toch ook'' Chop shop idd gezienquote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
![]()
nee
een v snaar wordt gebruikt om hulp organen aan te drijven (waterpomp, dynamo, stuur bekrachtiging pomp)
en heel heel veel plamuurquote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:48 schreef Biogarde het volgende:
Chop shop was het niveau dikkelippenbus. Een paar mongolen en wat Gamma gereedschap en je was er klaar voor. Dat programma ging echt nergens over
heb een helemotor in mijn kofferbakquote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:05 schreef 2cv het volgende:
Panty als V-snaar vervanger ?Een verstandige kerel heeft zo'n ding gewoon op reserve liggen in z'n kofferbak. Niks geen noodreparatie, gewoon een echte reparatie. Hoef je thuis niet weer de motorkap open te trekken.
Gewoon op tijd vervangen dan gaat zo iets niet kapot onderweg, en mocht dat wel gebeuren dan bel je de anwbquote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:05 schreef 2cv het volgende:
Panty als V-snaar vervanger ?Een verstandige kerel heeft zo'n ding gewoon op reserve liggen in z'n kofferbak. Niks geen noodreparatie, gewoon een echte reparatie. Hoef je thuis niet weer de motorkap open te trekken.
als hij springt bij mij kan ik niet rijden. de koeling zit er namelijk op.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:29 schreef 2cv het volgende:
Ik heb er ooit 1 stuk gehad en toen had ik niet een reserveIk ben toen maar op de accu naar m'n werk gereden de volgende dag en heb met spoed een verse riem besteld.
Maar als antwoord op je vraag: waarom niet ?
1 panty naar waterpomp, en 1 naar dynamoquote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:54 schreef T42 het volgende:
[..]
als hij springt bij mij kan ik niet rijden. de koeling zit er namelijk op.
maar zo strek liggen ze niet in een kever dus lopen ze er eerder af dan dat hij knapt
Geen idee of die bus van t42 al een waterkoker is, maar als het een ouderwets boxerblok is dan zit de koelfan aan de as van de dynamo vast en heb je dus maar 1 riem nodig.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1 panty naar waterpomp, en 1 naar dynamo
ANWB is uitsluitend voor als ik er zelf ECHT niet meer uit kom.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:33 schreef densmee het volgende:
[..]
Gewoon op tijd vervangen dan gaat zo iets niet kapot onderweg, en mocht dat wel gebeuren dan bel je de anwb
Je kunt prima zonder koeling rijden. Maar het zal niet bevorderlijk zijn voor 't levensduur van je blok.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:54 schreef T42 het volgende:
als hij springt bij mij kan ik niet rijden. de koeling zit er namelijk op.
heb geen bus meerquote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Geen idee of die bus van t42 al een waterkoker is, maar als het een ouderwets boxerblok is dan zit de koelfan aan de as van de dynamo vast en heb je dus maar 1 riem nodig.
[edit] zie dat het over zijn kever gaat, dan is er dus niet eens sprake van een waterpomp[/edit]
ANWB is voor WATJES!!! nooit lid geweest zal ook nooit worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:33 schreef densmee het volgende:
[..]
Gewoon op tijd vervangen dan gaat zo iets niet kapot onderweg, en mocht dat wel gebeuren dan bel je de anwb
ze leren het niet bij lessenquote:Op zondag 3 juni 2012 00:06 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Je kunt prima zonder koeling rijden. Maar het zal niet bevorderlijk zijn voor 't levensduur van je blok.
Heb keer een mini gekocht in Twente. Van Twente naar Oost-Brabant gereden, stug doorgereden met hele hele tijd rook. Bleek bij aankomst dat er geen koelwater in lag. Maar had destijds ballen verstand van auto's.
helaas ik moet half nederland door en rij tegen de 40000 km per jaar, dan is het toch wel verrekkes hendig als je hun kunt bellen als je 100 km van huis staatquote:Op zondag 3 juni 2012 02:38 schreef T42 het volgende:
[..]
ANWB is voor WATJES!!! nooit lid geweest zal ook nooit worden.zie ze op meetings en dan roeppen ze mij erbij
verkoop ik meteen onderdelen aan ze
Sterker nog; jouw nummer staat gegraveerd in het dashboard van elke ANWB-autoquote:Op zondag 3 juni 2012 02:38 schreef T42 het volgende:
[..]
ANWB is voor WATJES!!! nooit lid geweest zal ook nooit worden.zie ze op meetings en dan roeppen ze mij erbij
verkoop ik meteen onderdelen aan ze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 3 juni 2012 10:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sterker nog; jouw nummer staat gegraveerd in het dashboard van elke ANWB-auto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 10:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sterker nog; jouw nummer staat gegraveerd in het dashboard van elke ANWB-auto
halve familie werkt erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en mijn auto's zien er wel niet uit maar ze komen altijd thuisvrijdag nog een golf naar huis gereden zonder motor
![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 23:40 schreef 2cv het volgende:
Och, ik zie de ANWB ook als veredelde sleepdienst. Route-mobiel gun ik de 'eer' niet om mij weg te slepen.
quote:Op maandag 4 juni 2012 19:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik weet hoe dik ze zijn, ik heb ze speciaal voor de Xantia, XM, BX etc in de caddy liggen (geen meters) maar genoeg voor een deugdelijke nood reparatie, net als een paar liter LHM.
fels randquote:Op maandag 4 juni 2012 19:29 schreef 2cv het volgende:
Dan zul je ter plekke een compleet nieuwe leiding moeten maken, inclusief 'randje' waar de wartel achter 'haakt' (ik ken de officiele terminilogie niet).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |