quote:Op maandag 4 juni 2012 14:31 schreef shirtstarshop het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag een brief van PostNL gekregen dat mijn pakketje is ingenomen door de douane ivm namaakgoederen. Ook zat er bij de brief een formulier met een verhaal over de extra controles ivm het Europees Kampioenschap. Ik maak er later op de dag wel een foto van. Het enige probleem is dat ik voor deze brief een mail had gestuurd dat ik mijn shirt wel eens wou ontvangen aangezien het al 20 werkdagen duurde. Ze mailden gelijk terug met de vraag of ik een nieuw shirt wou gratis, of dat ik het geld terug zou krijgen. Ik heb voor een nieuw shirt gekozen. Ik hoop niet dat ook deze wordt ingenomen, omdat in de brief stond ook nog een persoonlijke boodschap dat het verstandig was om niet meer te bestellen. Verder heb ik in het wetboek gekeken of ik strafbaar bezig was. Het mag niet, maar omdat het om een enkel(e) product gaat, dat voor eigen gebruik is, het product alleen wordt vernietigd.
Ze controleren alle zendingen uit het buitenland! Aangezien dit al vracht verstuurd wordt..quote:Op maandag 4 juni 2012 15:45 schreef timoooo14 het volgende:
Controleren ze ook zendingen uit HongKong?
Lol failquote:Op maandag 4 juni 2012 15:45 schreef timoooo14 het volgende:
Controleren ze ook zendingen uit HongKong?
Mooi verhaal gekopieerd.. maar het gaat erom wat er staat op het pakket? Pakketten die ik van Jersey777 heb ontvangen staat:quote:
Bij mij staat er toch ook gewoon Gift op.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:49 schreef Dennis258 het volgende:
[..]
Mooi verhaal gekopieerd.. maar het gaat erom wat er staat op het pakket? Pakketten die ik van Jersey777 heb ontvangen staat:
1. gift
2. tshirt
3. $20
Al je andere leverancier de boel al op het stikkertje verneukt.. dan kun je er vanuit gaan dat je dan de lul bent..
Hmm.. Dan vraag ik me af wat voor waarde ze erop zetten..quote:Op maandag 4 juni 2012 15:50 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Bij mij staat er toch ook gewoon Gift op.
Ja, heb je ook gelijk mee, maar vraag me af wat voor waarde erop wordt gezet dan..quote:Op maandag 4 juni 2012 15:51 schreef Miele84 het volgende:
Ook wanneer er gift opstaat kun je er tussen uitgepikt worden helaas.
Punt is gewoon net als elke 2 jaar dat ze extra moeilijk doen om bijvoorbeeld t-shirts omdat er een groot sportevenement is. Dom van mijzelf omdat ik wist dat ik rond deze tijd het risico liep.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef Dennis258 het volgende:
[..]
Ja, heb je ook gelijk mee, maar vraag me af wat voor waarde erop wordt gezet dan..
Njaaa.. kut douane zullen we het maar daarop houden? Hele jaar door zijn er ook club competities,,quote:Op maandag 4 juni 2012 15:54 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Punt is gewoon net als elke 2 jaar dat ze extra moeilijk doen om bijvoorbeeld t-shirts omdat er een groot sportevenement is. Dom van mijzelf omdat ik wist dat ik rond deze tijd het risico liep.
Nee joh. Gebeurt steeksproefgewijs.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:36 schreef Dennis258 het volgende:
[..]
Gozer, ALLE ZENDINGEN UIT HET BUITENLAND worden gecheckt door de douane!
Dat was voor het EK al en zal ook na het EK blijven voor altijd!
wat bedoelen ze met waarde?quote:Op maandag 4 juni 2012 16:19 schreef Miele84 het volgende:
Bij onze groep ook nog 6 pakketjes onderweg2 hebben we al een brief van gehad, dat we de waarde op moesten geven. Vrees dat het niet meer lukt.
Inderdaad. Lijkt me sterk dat ze 100% van de pakketten uit Thailand etc. allemaal openmaken.quote:
Je vergeet 12,50 die door PostNL in rekening worden gebracht voor het innen van de BTW.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:27 schreef TBakkert het volgende:
[..]
wat bedoelen ze met waarde?
ik zou dan gewoon ¤60 opgeven(prijs van normaal voetbalshirt.
dan betaal je daar 20% over en ben je nog goedkoper uit dan een normaal voetalshirt
maar dan weet de douane zeker dat ze nep zijnquote:Op maandag 4 juni 2012 16:30 schreef koeken het volgende:
[..]
Je vergeet 12,50 die door PostNL in rekening worden gebracht voor het innen van de BTW.
Meeste shops zetten waardebedrag op circa 10 dollar per shirt.
Website PostNL:quote:Op maandag 4 juni 2012 16:32 schreef TBakkert het volgende:
[..]
maar dan weet de douane zeker dat ze nep zijn
Als je dus een hoger bedrag op de verpakking zet dan zit je al gauw aan de grens van ¤22.quote:Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten?
Voor alle commerciėle zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de ¤ 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de ¤ 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.
een hele collectie nepshirts, dat is indd geen toeval meerquote:Op maandag 4 juni 2012 16:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die gasten zitten daar echt wel gewoon veel (misschien wel alle) pakketjes met shirt+gift erop uit Thailand te checken. Zeker als die Shirley gebruik maakt van dezelfde type dozen om 't te versturen.
Ik vraag me alleen af hoe het zit met dat "vernietigen". Veel mensen bij de douane hebben een voetbalshirt-collectie waar je u tegen zegt. Coincidence?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |