Het enige wat mij is gelukt is het héle spotje uit het gestucte plafond trekken, maar dat gaf nog steeds geen enkele oplossing hoe nu die eigenlijke lamp te vervangen...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef A-mineur het volgende:
Bij mijn spotjes kun je die hele binnenste ring er gewoon uit trekken die zit bij mijn spotjes geklikt.
Geen glasplaatje voor de lamp, inderdaad. Zuignapje??? Nooit van gehoord (en nee, uiteraard heeft Meneer de Aannemer niks in die geest achtergelaten...)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:28 schreef RanTheMan het volgende:
er zit geen glasplaatje voor de lamp? in dat geval met zo'n zuignapje op de lamp zelf.. Bij elke inbouwset krijg je dr 1, dus als je aannemer sympathiek is geweest had hij je er 1 achter gelaten
Het is me gelukt om het hele armatuur eruit te prutsen (met vallend stucwerk als bijkomstigheidquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:38 schreef JerryLee het volgende:
Het gehele armatuur zit geklemd met een dubbele veer .
Misschien makkelijker om het geheel eruit te trekken,dan kan je ook zien hoe het erboven zit,dan in het licht te staren (Zeker als konijn0
Er zit ook nog wel eens een borgring van verenstaal voor het lampje ,wat je eerst moet verwijderen voor het lampje loskomt .
aardappelschilmesje /eruit wippenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is me gelukt om het hele armatuur eruit te prutsen (met vallend stucwerk als bijkomstigheid), maar heb echt geen idee hoe die zaak in elkaar zit.
'Borgring van verenstaal'? er zit wel een ring voor het het lampje inderdaad.
Hoe maak je die ring los?
bouwmarktquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Okee, dank jongens! Ik ga het vanmiddag eens even proberen.
Bij-de-weg, waar kun je die LED-lampen voor een redelijke prijs scoren?
zorg wel dat je dezelfde type lamp scoort, anders krijg je zeker kleurverschil.. Maar in de bouwmarkt hebben ze die zuignapjes ook wel, handig voor de volgende keer. En als je in de hofstad woont, ik heb er hier wel 30 liggen denk ikquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Okee, dank jongens! Ik ga het vanmiddag eens even proberen.
Bij-de-weg, waar kun je die LED-lampen voor een redelijke prijs scoren?
Helaas, Utrecht hier...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:46 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
zorg wel dat je dezelfde type lamp scoort, anders krijg je zeker kleurverschil.. Maar in de bouwmarkt hebben ze die zuignapjes ook wel, handig voor de volgende keer. En als je in de hofstad woont, ik heb er hier wel 30 liggen denk ik
zou kunnen dat de spaarlamp / TL ( 1 pot nat ) toch een spanningspiek het stroomnet op slingert wat de LED lampjes niet kunnen opvangen..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:16 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb er ook veel gezeik mee gehad. Een TL of een spaarlamp op dezelfde groep schijnt dit soort problemen te kunnen opleveren. Geen idee of het klopt, maar is dat bij jou misschien ook het geval?
Kan hier niet het geval zijn, want de badkamer (vijf ledlampjes, waarvan nu dus ééntje kaduuk) en de WC (gewone gloeilamp van 40 W, werkt al - ik maak geen grapje! - 20 jaar) zitten op een aparte groep (vraag maar niet waarom, is een van die dingetjes waar ik niet zo blij mee ben omdat de belasting op de andere groepen dus veel groter is...).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zou kunnen dat de spaarlamp / TL ( 1 pot nat ) toch een spanningspiek het stroomnet op slingert wat de LED lampjes niet kunnen opvangen..
hmm kwa afmetingen zal het redelijk gestandaard zijn denk ik :-)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Kan hier niet het geval zijn, want de badkamer (vijf ledlampjes, waarvan nu dus ééntje kaduuk) en de WC (gewone gloeilamp van 40 W, werkt al - ik maak geen grapje! - 20 jaar) zitten op een aparte groep (vraag maar niet waarom, is een van die dingetjes waar ik niet zo blij mee ben omdat de belasting op de andere groepen dus veel groter is...).
Wat betreft zomaar een GU10-pootje bij de Ikea halen - zou ik wel willen, maar het armatuur is volledig om het pitje heengebouwd. Moet dus exact dezelfde maten hebben als dat obscure kapotte lampje. Wat ik zoal op het internet kon vinden voldeed niet.
Heb mijn hele huis voorzien van LED verlichting. Op een paar GU10 spots (slechte serie) na is er in 3 jaar tijd nog nooit een lamp kapot gegaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Spaarlampen. LED-lampen. Peperduur en doen nooit wat ze beloven.![]()
Mijn ouderwetsche gloeilampjes branden altijd jáááááren...
Waarom niet alle GU10 lampen vervangen voor LED lampen van de Ikea. Komt mooi warm licht vanaf.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Mijn fototoestel is op het moment ook stuk, maar hierbij de gegevens die OP het lampje staan:
GU10 18LED
230V 0,9W
3000K (dus warm wit licht)
PO110513
Dat laatste is een serienummer wat ook op het armatuur staat, wat van het vage merk RoHS schijnt te zijn. Volgens een van de leveranciers die ik gebeld heb een Frans merk.
Nogmaals, zie boven: het lampje en het armatuur zijn een geïntegreerd ontwerp. Het lampje is ècht alleen maar te verwijderen door het armatuur volledig te demonteren (wat dus inmiddels gebeurd is, alle schroefjes losgedraaid enzovoorts).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:30 schreef Leandra het volgende:
Het is een GU10 en je kunt hem er niet zo uitdraaien?
Ik ga het zeker proberen, er zit weinig anders op helaas.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
neem je lampje mee naar de bouwmarkt, ikea, handyman en zoek 1 die fysiek net zo groot is?
( mijn IKEA Led lampjes zijn net zo groot als hun Halogeen broertjes.. dus dr lijkt een soort van standaard te zijn)
Klasse LED-lampquote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Bedankt cvboer!
Die bovenste lijkt er totaal niet op, de onderste echter wel.
Kloppen de specificaties, dat wil zeggen GU10 in 0,9W? Want dat was vaak het moeilijkste punt...
Daarnaast... ik zie dat Technische unie een groothandel is.
Hoe kan ik daar vijf losse lampjes kopen?
Een uitdaging is het zeker, ik heb meerdere groothandels waar ik inkoop, en ik kan geen geschikte voor je vinden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Helaas, dat is 'm dus toch niet - mijn lamp heeft een vermogen van 0,9W, zoals al gezegd.
Deze is 3W... Daarbij heeft mijn lamp 18 led's en de jouwe 20.
Bovendien heeft mijn lamp een ietwat ronde, glazen afdekking.
Dat gaat 'm dus niet worden. Zoals gezegd, het is niet zo makkelijk als je misschien denkt.
Op het armatuur zelf: merk "XO-line", nummertje XO-0804, verder precies hetzelfde nummer als op het lampje zelf: PO110513 (wat al te denken geeft: kennelijk alleen in vaste combinatie verkrijgbaar...) ROHS (is kennelijk alleen een of ander keurmerk).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een uitdaging is het zeker, ik heb meerdere groothandels waar ik inkoop, en ik kan geen geschikte voor je vinden.
Kun je ook nog iets van een nummer op het armatuur vinden?
Ik begin er steeds banger voor te worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:59 schreef cvboer het volgende:
Ik denk dat je aannemer je weer genaaid heeft.
Jammer, dat zulke lui nog aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik begin er steeds banger voor te worden.
Ik heb 'm al een briefje gestuurd met vermelding van de nodige 'gebreken' bij oplevering... gelukkig nog niet de hele rekening betaald.
Ik zoek het nummer van mijn rechtsbijstandsverzekering maar weer eens even op.
Die warmteontwikkeling is ook een probleem van die goedkope dingen. De wat duurdere hebben dat beter voor elkaar.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:51 schreef Leandra het volgende:
Zo, even m'n laptop opgestart, want deze post gaat m niet worden op de telefoon;
Toen ik XO zag staan kwam het me bekend voor; wij hebben 2 series Ikea inbouwspots, en omdat ik het zonde vond om 6 keer 35 watt halogeen te laten branden als het licht aanmoest, heb ik die (destijds bijgeleverde) halogeenlampen vervangen voor LED's, en omdat ik niet overal dezelfde lichtsterkte nodig had, zitten er op verschillende plekken verschillende LED spots...
Van de XQ-lite eco series, gekocht bij de Karwei, ik had de bon nog bij de verpakkingen liggen, de losse LED spots (het GU10 deel dus) kostten oktober 2010 ¤ 7,99 per stuk bij de Karwei.
De 48 LED is 2,4W (XQ9904)
De 30 LED is 1,5W (XQ9902)
De 21 LED is 1,1W (XQ0772)
Het zou me niets verbazen als er in diezelfde serie een 18 LED van 0,9W zou zijn.
Oh, en een tip; ik heb op een andere plek Ikea GU10 LED spots, die gebruiken niet alleen meer stroom, maar ze worden ook beduidend warmer.... die XQ dingen zou ik vrijwel direct kunnen vervangen nadat ze uit zijn, met die van Ikea gaat dat niet lukken, dus die zou ik niet gebruiken op een plek waar je niet wilt dat het armatuur warm wordt.
ik vind mn IKEA spots prima :-) genoeg licht, nette lichtbundel, zo heb ik mn woonkamer / keuken verlicht voor nog geen 32 wattquote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:26 schreef Leandra het volgende:
Die XQ dingen van 7,99 doen het qua warmteontwikkeling prima, wat dat betreft zijn die Ikea leds echt een teleurstelling.
Kijk, hier heb ik wellicht wat aan! Dus het is XQ ipv XQ... tsja tsja, het wordt tijd voor een leesbrilletje, hier.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:51 schreef Leandra het volgende:
Zo, even m'n laptop opgestart, want deze post gaat m niet worden op de telefoon;
Toen ik XO zag staan kwam het me bekend voor; wij hebben 2 series Ikea inbouwspots, en omdat ik het zonde vond om 6 keer 35 watt halogeen te laten branden als het licht aanmoest, heb ik die (destijds bijgeleverde) halogeenlampen vervangen voor LED's, en omdat ik niet overal dezelfde lichtsterkte nodig had, zitten er op verschillende plekken verschillende LED spots...
Van de XQ-lite eco series, gekocht bij de Karwei, ik had de bon nog bij de verpakkingen liggen, de losse LED spots (het GU10 deel dus) kostten oktober 2010 ¤ 7,99 per stuk bij de Karwei.
De 48 LED is 2,4W (XQ9904)
De 30 LED is 1,5W (XQ9902)
De 21 LED is 1,1W (XQ0772)
Het zou me niets verbazen als er in diezelfde serie een 18 LED van 0,9W zou zijn.
Bij mij moeten ze in een aluminiumarmatuur wat weer in gipsplaat verwerkt zit. Ik neem aan dat die warmte-ontwikkeling niet zo'n heel groot probleem is (behalve natuurlijk het extra stroomverbruik). Maar ik begrijp dat die XQ's dus gewoon van betere kwaliteit zijn? Dan gaat ik daar eerst maar eens even naar op zoek, morgen.quote:Oh, en een tip; ik heb op een andere plek Ikea GU10 LED spots, die gebruiken niet alleen meer stroom, maar ze worden ook beduidend warmer.... die XQ dingen zou ik vrijwel direct kunnen vervangen nadat ze uit zijn, met die van Ikea gaat dat niet lukken, dus die zou ik niet gebruiken op een plek waar je niet wilt dat het armatuur warm wordt.
Ik vind het allang geweldig dat ik IETS kan vinden dat wellicht overeenkomt met die nogal obscure, alleen-bij-groothandels-in-Sjanghai-in-batches-van-minimaal-500 te verkrijgen 18 LED 0,9W...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:50 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij zijn ze alledrie van hetzelfde formaat aan de buitenkant.
En ze zullen er best wel van nog betere kwaliteit zijn, maar in vergelijk met die van Ikea vind ik de XQ iig prettiger, maar ze zitten allebei in een vrij lage prijsrange.
Eh ja, helaas.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:21 schreef Leandra het volgende:
Weet je echt zeker dat het armatuur er helemaal uit moet? Ik blijft dat vreemd vinden, zeker met zo'n GU10 bajonetsluiting.
Meestal is het iets duwen en dan een stukje draaien.
je kunt hier ook een led lamp met een iets groter vermogen in stoppen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Mijn fototoestel is op het moment ook stuk, maar hierbij de gegevens die OP het lampje staan:
GU10 18LED
230V 0,9W
3000K (dus warm wit licht)
PO110513
Dat laatste is een serienummer wat ook op het armatuur staat, wat van het vage merk RoHS schijnt te zijn. Volgens een van de leveranciers die ik gebeld heb een Frans merk.
leest ik dit goed? direct boven de douche een 230V lamp die hier niet voor geschikt is?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Eh ja, helaas.
Zoals gezegd, mijn fototoestel is kaduuk en met mijn mobieltje kan ik alleen maar heel slechte fotos maken dus...
Ik weet echt wel hoe ik een lampje met een bajonetsluiting vervang... normaliter dan.
Er viel hier niks 'terug te duwen', omdat er om, en vooral ook OVER de volledige ronde rand van de glazen ronde afdichting van de lamp een aluminium ring zit, die het hele boeltje op z'n plaats houdt, en die vast zat met schoefjes in het complete armatuur. Er viel dus stomweg niks uit of terug te duwen (geloof me, ik heb het geprobeerd!) - die ring houdt het zaakje nog steeds op z'n plaats, je kan de lamp stomweg niet tussen die ring doorhalen.
De enige oplossing: het hele armatuur uit het plafond rukken en vervolgens de klemmetjes en schroefjes losmaken, waarmee ook die ring kan worden verwijderd. Het is me gelukt, hoor...
Het leek wel zo'n Chinese houtpuzzel, en toen ik ging rondsnuffelen op het net werd mij duidelijk dat die dingen dus altijd in combinatie worden verkocht via groothandels in Shanghai - géén losse armaturen, en géén losse lampjes. Aannemers kopen die dingen in voor 500 stuks minimaal, maken de klant wijs dat ze iets prachtigs aanbrengen dat 'wel 30.000 branduren meegaat!', er volledig op vertrouwende dat dat dus inderdaad het geval is en dat ze dus nooit gezanik zullen krijgen van die klant in geval bij die pechvogel (lees: IK) de boel al na twee maanden de geest geeft.
Rara, waarom... fuck de klant, wellicht?
Het gedemonteerde armatuurtje hangt nu zielig aan de electriek pal boven de douchekop te bungelen.
Ik denk dat ik morgenochtend de douchebeurt maar even oversla.![]()
Nou, hij hangt er ongeveer 50 cm boven. Ik overdreef een beetje.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:31 schreef z80 het volgende:
[..]
leest ik dit goed? direct boven de douche een 230V lamp die hier niet voor geschikt is? indien dit het geval is meteen de aannemer bellen en de boel op zijn kosten laten herstellen.
deze lamp mag namelijk helemaal niet in zone 0 hangen.
dan mag daar helemaal gaan 230V lamp hangen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou, hij hangt er ongeveer 50 cm boven. Ik overdreef een beetje.
Als dat niet mag... ach, as maandag bel ik sowieso al mijn rechtsbijstandsverzekeraar, want dit is dus helaas niet het 'enige' klusje dat niet helemaal senang is uitgevoerd.
Godver. Je zou best eens gelijk kunnen hebben...![]()
![]()
Even kijken of ik nog jenever in de koelkast heb staan, ik geloof dat ik het nodig heb.![]()
Oh man... ik ben dus echt ongelooflijk GENAAID door die aannemer... damn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:39 schreef z80 het volgende:
[..]
dan mag daar helemaal gaan 230V lamp hangen.
indien er daar een lichtpunt (lees lamp) moet komen dient dat een laagspannings uitvoering te zijn die geschikt is voor natte zones.
Ja, daar ben ik van op de hoogte... ik ben niet helemaal een dombootje als het om dergelijke zaken gaat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:48 schreef z80 het volgende:
even snel gekeken of ik wat plaatjes heb om het duidelijk te maken.
op deze site staat een mooie tekening met zones.
http://www.verlichtingtot(...)tleg-ip-waardes.aspx
en een site met de IP classes
http://greenlight.energystop.v-b.be/IP.htm
indien een lamp geschikt is voor een natte zone staat de ip classe duidelijk vermeld.
Je wil het niet weten... dat is maar DE HELFT van het totale bedrag (wel inclusief alle materialen en zo, dat wel, maar, niks bijzonders).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:50 schreef Leandra het volgende:
WTF?? ¤ 9.000,= voor de klus alleen? Of is dat incl. materiaal (douchekop, tegels, enz. enz. enz.)?
Ik had trouwens sowieso dat spotje dan niet uit het plafond gehaald, maar hem er fijn voor gebeld... laat hij het maar oplossen met z'n spotjes van ¤ 50,=
Ook als het incl. materiaal is vind ik het fiks, wij waren meer kwijt, maar we hebben dan ook een badkamer met bad en douche die volledig vernieuwd is, en de WC is ook gedaan.
De klus was net iets meer dan het materiaal![]()
Die ¤ 9.000,= is de helft?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Je wil het niet weten... dat is maar DE HELFT van het totale bedrag (wel inclusief alle materialen en zo, dat wel, maar, niks bijzonders).
Ja, ik ben GENAAID, in mijn aars, zo voel ik het nu.
AS maandag: meteen VEH bellen en de rechtsbijstandsverzekering.
GODVERDEGODVERDEGODVERDE!!!!
Er moest een oude badkamer worden gesloopt (check! - gedeeltelijk zelf gedaan, bij-de-weg), en verder zit er een volledig niks-bijzonders-badkamer in, nu. Niet eens een bad (wilde ik niet), wel een inloopdouche (waarvan de wand op de verkeerde plaats is gesteld, maar de aannemer zei dat ik hem dat eerder had moeten laten weten, jaja - hij reageerde pas DRIE DAGEN LATER op al mijn mailtjes en telefoontjes, toen er dus niks meer aan te doen was... ).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die ¤ 9.000,= is de helft?Heb je gouden kranen uitgezocht?
![]()
Ik weet niet wat je dan allemaal hebt laten doen, maar ik heb redelijk riant uitgezocht (wel strakke prijzen bedongen voor de materialen) maar bij ons was de klus (alleen arbeid) minder dan dat.... en dat was dus badkamerrenovatie en toilet (alles eruit, alles helemaal nieuw).
De materialen had ik zelf elders gekocht, dus er was geen koppeling tussen degene die het materiaal leverde en degene die de badkamer en toilet plaatste.
Wel even de zone's goed weergeven;quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:31 schreef z80 het volgende:
[..]
leest ik dit goed? direct boven de douche een 230V lamp die hier niet voor geschikt is?
indien dit het geval is meteen de aannemer bellen en de boel op zijn kosten laten herstellen.
deze lamp mag namelijk helemaal niet in zone 0 hangen.
Nee, maar mag een 230V lamp in zone 1 wel?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:14 schreef exlurker het volgende:
[..]
Wel even de zone's goed weergeven;
Zone 0 is de ruimte in de badkuip of douchebak, dus daar ga je nooit een lamp hangen
in zone 1 die loopt tot 2.60 m mag een spatwaterdicht armatuur worden gebruiktquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee, maar mag een 230V lamp in zone 1 wel?
De aannemer zag geen enkel probleem. Ik onderhand wel...
Dat plaatje klopt niet,zone 3 is vervallen en de hoogte is tegenwoordig 2,60 en rond de wastafel is nooit een zone indeling geweestquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:
Als ik op dit plaatje kijk:
[ afbeelding ]
Dan lijkt het boven een douche al snel niet zo'n probleem meer te zijn.
Ik haal m ook alleen maar uit de link die wat eerder gepost werdquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:26 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dat plaatje klopt niet,zone 3 is vervallen ende hoogte is tegenwoordig 2,60 en rond de wastafel is nooit een zone indeling geweest
Zit er een kroonsteentje aan? dan zou ik hem boven het plafond duwen en het gat tijdelijk dichtmaken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik hoop van niet, maar zo onderhand vertrouw ik Meneer De Aannemer echt helemaal niet meer.
Shit man.
Ik denk dat ik dat dit een fijn klusje gaat worden voor VEH in combinatie met mijn rechtsbijstandsverzekeraar.
Alsof ik al niet genoeg aan mijn kop heb.
Hier zeker niet. Nou okee, ik hoop maar dat die lampjes toch wel mogen in mijn plafond.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik haal m ook alleen maar uit de link die wat eerder gepost werd
Dat maakt het wel makkelijk dan, die 2,60 hoogte, meer dan genoeg huizen waar het plafond van de badkamer geen 2,60 hoog is.
Yep.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit er een kroonsteentje aan? dan zou ik hem boven het plafond duwen en het gat tijdelijk dichtmaken.
Hmmm... ik moest toch iets verzinnen. En ja ik kan heel erg goed slopen.quote:
Zorg je wel voor koffie en appeltaart als die komt zwoegenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 03:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Zo, even een update'je.
Nadat ik een paar keer hard met mijn kop tegen de muur alhier heb gebeukt - de muur is harder dan mijn kop, @klusfoobje weet er alles van...
De aannemer is op gesprek gekomen en heeft een en en ander toegezegd.
Het lampje zal worden vervangen, excuses voor de tegelzetter die klaarblijkelijk leek te lijden aan Gilles-De-Tourette syndroom, en vandaar niet aanspreekbaar was voor opmerkingen mijnerzijds dat er toch het een en ander niet helemaal deugde aan de klus... nou ja dan maar.
Weer wat geleerd.![]()
![]()
![]()
Hmmm.
Oh... Vandaar dat onze badkamer er zo netjes uitziet; koffie bij binnenkomst, koffie met een muffin, stroopwafel of speculaasje om koffietijd, koffie of sap bij de lunch (ze brachten hun eigen brood nog wel meequote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:18 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Zorg je wel voor koffie en appeltaart als die komt zwoegen
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh... Vandaar dat onze badkamer er zo netjes uitziet; koffie bij binnenkomst, koffie met een muffin, stroopwafel of speculaasje om koffietijd, koffie of sap bij de lunch (ze brachten hun eigen brood nog wel mee)....
Bedankt, ik zat me al de hele dag af te vragen of led lampjes nou doffer worden of niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:09 schreef reeybehn het volgende:
Net voor t eerst een spotje vervangen in mijn badkamer. Precies t zelfde lampje echter gaan die lampjes na 12 jaar aan de binnenkant blijkbaar toch een soort doffer worden. Dus er hangen nu 3 wat doffere spotjes en 1 die vrolijk fel rond spiegelt. Precies boven de douche dus t is net zo'n Philips wake up light. Enig.
Een 12 jaar oude LED-spot?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:09 schreef reeybehn het volgende:
Net voor t eerst een spotje vervangen in mijn badkamer. Precies t zelfde lampje echter gaan die lampjes na 12 jaar aan de binnenkant blijkbaar toch een soort doffer worden. Dus er hangen nu 3 wat doffere spotjes en 1 die vrolijk fel rond spiegelt. Precies boven de douche dus t is net zo'n Philips wake up light. Enig.
Een armatuur of een lampje wordt dof door aanslag.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:28 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Bedankt, ik zat me al de hele dag af te vragen of led lampjes nou doffer worden of niet.
zijn geen led-spots, sorryquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:28 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Bedankt, ik zat me al de hele dag af te vragen of led lampjes nou doffer worden of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |