Die onderste android systeem is je kernel, daarin zitten de basispakketten (even aangeklikt houden en je ziet meer info) de bovenste is je systeem, dit zijn oa. je GUI en je Widgetsquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:47 schreef Sanderrkdvc het volgende:
Mensen, een vraag:
mijn verbruik ziet er als volgt uit:
Android systeem: 60%
Scherm 15%
Mobiel standby 8%
Mediaserver 8%
Android systeem: 3%
Telefoon standby 2%
Facebook 2%
Nu is mijn vraag: ten eerste staat er 2x android systeem in, wat is hiervan de reden?
ten tweede hoe kan mijn android systeem zo gigantisch veel in beslag nemen?
Ik gebruik advanced task killer, enz. What to do ?
maar de S2 heeft dan ook wel wat meer rekenkracht dan jou vorige Windows Mobile 6.5 telefoonquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die onderste android systeem is je kernel, daarin zitten de basispakketten (even aangeklikt houden en je ziet meer info) de bovenste is je systeem, dit zijn oa. je GUI en je Widgets
En het zijn procenten die aangeven hoeveel er tot nu toe verbruikt is, dat kan nooit meer dan 100% zijn.
Eigenlijk zegt die lijst dus dat er maar weinig energie verbruikt wordt door andere apps.
En die batterij.. ja, die is niet helemaal goed in de S2's ben ik achter gekomen.
Met m'n vorige telefoon kon ik makkelijk 4 dagen tot een week mee doen, met deze 1 tot anderhalve dag..
Probeer WiFi zoveel mogelijk uit te laten en gebruik het voornamelijk thuis en bij bekende Wifi spots (deed ik ook met m'n vorige, Windows Mobile 6.5 telefoon trouwens)
Jups en ook meer apps om te gebruiken en een GPS systeem dat het wél doet (al duurt het vinden van satelieten vaak wel erg lang, hij vindt ze tenminste)quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:37 schreef netolk het volgende:
[..]
maar de S2 heeft dan ook wel wat meer rekenkracht dan jou vorige Windows Mobile 6.5 telefoon![]()
Dus dat gebruikt meestal wat meer energie
wooptiedoo.. een halve dag..quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:29 schreef Xiance het volgende:
mijn SG2 houd het nu iig een halve dag vol met de stock rom
Ja, dit is idd wel groot verbruik, ik hou het op zijn minst een dag uit (meestal anderhalf a 2)quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:29 schreef Xiance het volgende:
mijn SG2 houd het nu iig een halve dag vol met de stock rom
Als ze het zelfde tempo van ICS aanhouden.... Volgende eeuw.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:37 schreef gogosweden het volgende:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1736726
wanneer zal die officieel door samsung komen?
Ik weet niet hoe goed je Duits is maar : http://www.androidpit.de/(...)-kurzem-Akku-Problemquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Goed en zegt dit iets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja omdat ik las de strepen mogen niet lang zijn, maar dat zijn ze dus wel maar de getallen geven slechts 0,4% aan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe goed je Duits is maar : http://www.androidpit.de/(...)-kurzem-Akku-Problem
Daar hebben ze het er ook over..
wat eventd3 1985 is weet ik niet maar je WLAN is wel veel wakker heb ik het idee hoewel de getallen op de foto's wel meevallen.
Op dat Duitse forum werd aangeraden om https://play.google.com/store/search?q=green+power&c=apps green power te gebruiken.
Plus ik verdenk er zelf van dat diverse Google apps ook constant om verbinding vragen.
Google is een zoekmachine, die zoekt.. dus ook naar jouw telefoon en wie weet helpt je telefoon ook met zoeken. (google locatieservice bijvoorbeeld (Apps kunnen gegevens gebruiken uit bronnen als WiFi en mobiele netwerken om uw lokatie bij benadering te bepalen en Locatie en Google zoeken (google mag uw lokatiegeevens gebruiken voor betere zoekresultaten en andere services)
Voor die lokatieservice gebruiken ze ook wifi-routers bij mensen in de straat..iedereen doet mee tenzij je _NOMAP voor je SSID zet.. opt-out dus ipv opt-in (belachelijk dat men dat heeft toegstaan, moet iedereen z'n SSID veranderen omdat Google er anders gebruk van gaat maken en dan nog moet er weer eerst een google-auto door de straat rijden om je nieuwe SSID op te pikken voor het actief wordt.)
Wauw wat een mooie versie van android! Alles loopt zo smooth, kan niet wachten om hem te gaan gebruiken !quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:37 schreef gogosweden het volgende:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1736726
wanneer zal die officieel door samsung komen?
Dat geldt meer voor de betterbatterystats widget op je "desktop" teveel paars (kernel wakelocks) is een indicatie dat het toestel veel wakker wordt gehouden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja omdat ik las de strepen mogen niet lang zijn, maar dat zijn ze dus wel maar de getallen geven slechts 0,4% aan.
ik had hem 2 maanden later al.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:35 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Als ze het zelfde tempo van ICS aanhouden.... Volgende eeuw.
same here!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:25 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Wauw wat een mooie versie van android! Alles loopt zo smooth, kan niet wachten om hem te gaan gebruiken !
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:56 schreef TJV het volgende:
Gogosweden die zegt dat hij nu toch echt gaat rooten.
Jaja.
voor mij gaat het vooral om die permissions control en om dat klotige touchwiz weg te krijgenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:46 schreef SiGNe het volgende:
Die root kan je er toch weer af halen en met root kan je een aantal erg handige programma's draaien (vind ik dan)
Programma's die normaal ook geen root-toegang vragen krijgen dan ook niet opeens wel root-toegang (weet niet of je dat bedoelde)quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:07 schreef gogosweden het volgende:
[..]
voor mij gaat het vooral om die permissions control en om dat klotige touchwiz weg te krijgen
facebook hoeft echt niet mijn contacts, locatie etc etc te weten
nee, ik bedoelde meer dat je nu zelf de permissions die apps hebben kan inperken toch? Stel facebook wil gebruik maken van GPS, dan kan ik die permissie toch weghalen zodat die app er niet meer bij kan?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Programma's die normaal ook geen root-toegang vragen krijgen dan ook niet opeens wel root-toegang (weet niet of je dat bedoelde)
Je moet het meer zien zoals in Windows, dat je voor sommige programma's een UAC waarschuwing krijgt en adminpassword moet intypen.
(Met SuperSU kan je instellen dat programma's altijd om root toegang moeten vragen als ze opstarten en het nodig hebben)
SuperSu heb je ook nodig voor Mobile Odin en daarmee kan je weer supermakkelijk je ROm mee flashen
Voor zover ik weet kan je alleen alles of niets toetstaan waar de app gebruik van wil maken..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:56 schreef gogosweden het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde meer dat je nu zelf de permissions die apps hebben kan inperken toch? Stel facebook wil gebruik maken van GPS, dan kan ik die permissie toch weghalen zodat die app er niet meer bij kan?
Niet als het niet bij de instellingen van de App zelf staat.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:40 schreef gogosweden het volgende:
Oh dat is wel klote
en ik maar hopen dat je bijvoorbeeld 1 permission eruit kon halen bij een app. Jammer
Jammer genoeg niet idd anders had ik de meeste apps de toegang tot internet ontzegd scheelt een hele hoop reclame danquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:40 schreef gogosweden het volgende:
Oh dat is wel klote
en ik maar hopen dat je bijvoorbeeld 1 permission eruit kon halen bij een app. Jammer
waarom niet gewoon adblocker?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:42 schreef netolk het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet idd anders had ik de meeste apps de toegang tot internet ontzegd scheelt een hele hoop reclame dan
Morgen even de pro versie "testen"quote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:47 schreef gogosweden het volgende:
[..]
waarom niet gewoon adblocker?
maar klopt. ik heb wel dit gevonden in de market, maar of dat nou echt zou werken.. Kan iemand dat testen?
https://play.google.com/s(...)4ucGVybWlzc2lvbnMiXQ..
tof! ik wacht het afquote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Morgen even de pro versie "testen"
Die Green Power Premium app bevalt wel moet ik zeggen, telefoon staat nu 6 uur aan en de batterij is pas 10% leger..
Dit is dan weer zo'n app die ik waarschijnlijk wel echt ga kopen (kwartier testtijd via google play is me tekort om echt te testen)
omdat ik hem dan moet rooten en dat niet gedaan heb...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:47 schreef gogosweden het volgende:
[..]
waarom niet gewoon adblocker?
maar klopt. ik heb wel dit gevonden in de market, maar of dat nou echt zou werken.. Kan iemand dat testen?
https://play.google.com/s(...)4ucGVybWlzc2lvbnMiXQ..
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Ik heb nu allemaal maps op mijn intern geheugen zitten die ik nooit gebruik.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 03:07 schreef SiGNe het volgende:
Ik zoek trouwens ook nog iets om de google play geschiedenis mee te deleten..
best irritant dat alles dat je een keertje installeert gewoon bij de gebruikte apps blijven staan, ook als je je ze op je telefoon gedelete hebt..
dit is alleen een google probleem en er is dus ook geen app voor en hoogstwaarschijnlijk zal google er nog wel even over doen voor ze dat aanpassen
oh op zo'n fiets.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:20 schreef netolk het volgende:
[..]
omdat ik hem dan moet rooten en dat niet gedaan heb...
anders had ik btw een firewall genomen en die apps gewoon het internet ontzegt aangezien ze daar toch verder niks mee doen
JB zal waarschijnlijk een maandje duren voor die er is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:57 schreef gogosweden het volgende:
[..]
oh op zo'n fiets.
Iemand die hier al de Release Candidate van cyanogenmod 9 draait? Als die stabiel is zit ik er over te denken om die te flashen tot jellybean uitkomt. Ik wil echt van touchwiz af nu.
Hij runned sowieso al op een kernel van CM9 dus je krijgt sowieso hetzelfde + nog veel meer.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:45 schreef gogosweden het volgende:
[..]
waarom?
wat zijn de voordelen tegenover cyan dan?
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:18 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Hij runned sowieso al op een kernel van CM9 dus je krijgt sowieso hetzelfde + nog veel meer.
Wel eerst de Siyah Kernel erop zetten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854
ik zit nu op 3 dagen en 3 uur en heb nog 65% over XDquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:31 schreef SiGNe het volgende:
Op een kwartier na heb ik m'n telefoon nu een dag aanstaan en de batterij staat nog steeds op 72%, nog 2 dagen en 12 uur over volgens de batterijstatus![]()
Green Power for the win!
Ik zit nu op 1 dag 16 uur 24 minuten en hij hangt nu net weer aan de oplader met nog 15% over.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:31 schreef netolk het volgende:
[..]
ik zit nu op 3 dagen en 3 uur en heb nog 65% over XD
alleen ik heb de laatste dagen dan ook geen reet met mijn mobiel gedaan...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ligt eraan wat voor waardes er aan die procenten hangen..quote:Op zondag 1 juli 2012 11:39 schreef FredVleespet het volgende:
Sinds ik cyanogenmod erop heb (voor het eerst) is mijn Android-systeem gebruik altijd boven de 80%. Is dat normaal ?
ik gebruik geen Greenpower hoor, hij ligt gewoon thuis aan de wifi te niksen, af en toe wat checken en whatsapp enzo dus dan hou je het lang volquote:Op zondag 1 juli 2012 11:36 schreef automatic_ het volgende:
Wow...
Wat zijn bij Greenpower dan goede instellingen / welke instellingen gebruiken jullie?
volgens mij niet hoor...quote:Op zondag 1 juli 2012 13:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ligt eraan wat voor waardes er aan die procenten hangen..
Misschien doet de rest van je telefoon nu geen flikker en is het dus goed..
Volgens mij geven die percentages alleen aan hoeveel % van de programma's op de voorgrond hebben gedraaid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |