abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112297270
In het Recreatief Wielrennen topic kwamen we op het idee een challenge te maken. De challenge houdt in: 10kg per persoon afvallen.
Uiteraard kan niet iedere wielrenner dit want niet iedere wielrenner kan nog eventjes gauw 10kg missen. Maar voor degenen die het wél kunnen missen zijn we dus een race gestart.

We hebben inmiddels 6 personen te pakken die melden dat ze mee doen:
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Ik zeg: Bring it on!

Spreadsheet van de voortgang.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:34:43 #2
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112297458
Sheet even bijgewerkt..ik ben dus twee kilo kwijtgeraakt in oostenrijk, nu goed blijven sporten en op eten letten om zo door te gaan....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112297754
Net terug van sollicitatie, ging lekker. Ben erg benieuwd. Hopelijk binnenkort wat stress kwijt, gaat het vast beter.

Ben overigens deze week weer begonnen met fietsen. Nog niet full time ofzo, maar ik ben iig weer begonnen.
pi_112301032
Klinkt goed freddeh! En om op je vraag terug te komen, ik ben niet zo lang, 1,84m. Dus met 80 kg een bmi van 23,6. Maar ben niet echt smal gebouwd zeg maar.. En met vetpercentage rond 10% kan er maximaal nog maar een paar kg af.
pi_112304498
Ben al teruggebeld, mag op tweede gesprek komen. Kunnen ze me technisch doorzagen.

Vind het wel apart dat je met 80kg op 10% zit terwijl je maar 1.84 lang bent.
pi_112305307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:10 schreef Freddeh het volgende:
Ben al teruggebeld, mag op tweede gesprek komen. Kunnen ze me technisch doorzagen.

Vind het wel apart dat je met 80kg op 10% zit terwijl je maar 1.84 lang bent.
Goed nieuws dus fred!
Tsja, ik vul af en toe wat in op dietenlijst.nl . Komt de laatste tijd tussen 9 en 11% uit. Maar ik ben vrij lomp gebouwd. Vrij grote borstkas in verhouding en redelijke benen. Heb ooit foto's gepost in het gezond slank topic, maar dat is al even geleden..
pi_112372817
105.5 nu. No worries, was een drukke week met veel krachttraining en heb voor het eerst weer gefietst. Daarnaast een verjaardag gehad, dus vind het geen gek gewicht.
pi_112372928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef the85mc het volgende:
Klinkt goed freddeh! En om op je vraag terug te komen, ik ben niet zo lang, 1,84m. Dus met 80 kg een bmi van 23,6. Maar ben niet echt smal gebouwd zeg maar.. En met vetpercentage rond 10% kan er maximaal nog maar een paar kg af.
Ik ben ook 1,84, weeg momenteel bijna 82 kg ( :( ) en mijn vetpercentage was laatst iets van 22%. Ik ben wel redelijk smal gebouwd, spieren zitten bij mij vooral in mijn benen. Maar bij mij moet er dus nog echt wel een kilootje of 7 af. Lukt alleen de laatste tijd voor geen meter. Afgelopen week te weinig gesport en verdert schort het voornamelijk aan de discipline...... ~O>
pi_112376788
Met behulp van een vriendin van me nu een begin aan het maken aan Weight Watchers.
pi_112417309
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:28 schreef Freddeh het volgende:
Met behulp van een vriendin van me nu een begin aan het maken aan Weight Watchers.
Denk dat het goed voor je kan werken ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 08:40 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik ben ook 1,84, weeg momenteel bijna 82 kg ( :( ) en mijn vetpercentage was laatst iets van 22%. Ik ben wel redelijk smal gebouwd, spieren zitten bij mij vooral in mijn benen.
Waar heb je dat gemeten? Zou je ook je gegevens kunnen invullen op die site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) en kijken wat daar dan uitkomt? Ben benieuwd of dat dna veel scheelt. Die berekening op de site wordt ook gebruikt voor het amerikaanse leger dacht ik, dus zou wel redelijk moeten kloppen.
pi_112440329
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:32 schreef the85mc het volgende:

[..]

Denk dat het goed voor je kan werken ^O^

[..]

Waar heb je dat gemeten? Zou je ook je gegevens kunnen invullen op die site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) en kijken wat daar dan uitkomt? Ben benieuwd of dat dna veel scheelt. Die berekening op de site wordt ook gebruikt voor het amerikaanse leger dacht ik, dus zou wel redelijk moeten kloppen.
Ik heb dat gemeten op de weegschaal op de sportschool. Ik weet niet hoe nauwkeurig die is.
Op die site kom ik op 19,2% dus dat scheelt wel wat. Maar je moet het meetlint niet helemaal straktrekken rond je middel he? ;)
pi_112446770
Lekker na een rondje fietsen: verse aardbeien, muesli met kokos en kwark :9~
pi_112458270
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:18 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb dat gemeten op de weegschaal op de sportschool. Ik weet niet hoe nauwkeurig die is.
Op die site kom ik op 19,2% dus dat scheelt wel wat. Maar je moet het meetlint niet helemaal straktrekken rond je middel he? ;)
Nee gewoon net aantrekken dat t niet afzakt.. Is die vetmeter een speciale weegschaal of zo'n ding die je in je handen houdt?
Ik kwam vandaag op 10,6%.
pi_112463035
Is idd zo'n weegschaal.
pi_112463557
Het nadeel van zo'n apparaat is dat ie alleen je onderlichaam meet. Er loopt stroompje door je ene been naar je andere. En als je vet niet gelijk verdeeld is over je lichaam kloppen die resultaten niet zo goed.
Maar ja, rekenmethode klopt natuurlijk ook niet 100%. Meer methodes geven wel meer inzicht en je kunt vergelijken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:02:19 #16
153506 Captain_Fabulous
pi_112463768
Vanavond geen fitness want ik ga langs bij m'n burnout therapiegroepje om even afscheid te nemen(ik voel me aardig genezen), dus ook geen weegschaal, maar ik heb het vermoeden dat de kilo's die ik in oostenijk had weggefietst weer aan het terugsluipen zijn...GRRRRR!
pi_112464115
Mooi dat het beter gaat! Mentale gezondheid is belangrijker dan een paar kilo! En als je zover kan fietsen ben je in goede conditie, dus dat is sowieso mooi, zegt meer dan wat de weegschaal aangeeft.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:24:57 #18
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112530514
92.3 kg vanmorgen, ik ben er blij mee :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112530617
Lekker bezig! Bij mij varieert het weer flink. Gister (of was het eergister?) 78,5kg, vandaag 80. Maar ben wel eindelijk eens goed door die 80 kg geknald.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:27:58 #20
153506 Captain_Fabulous
pi_112557010
Tja, bij begin van de training 121,9, na een ahlf uurtje fietsen 121,4. Ik weet wat ik ga onthouden O-)
Ging op zich voor geen meter, kniepijn bij het versnellen, voelde me krachtloos, bad hair day, en voor het eerst sinds weken meegedaan aan buikspierenklas. Dat ging me een portie kut zeg...
Verder gaat het wel goed geloof ik.
pi_112564118
$ dagen niets gedaan door griep, gisteren 40 baantjes is 28 minuten (had vertraging door ander zwemmers), met 25 a 30 km gefietst en vanavond van half 9 tot half 11 badminton.
pi_112572093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
$ dagen niets gedaan door griep, gisteren 40 baantjes is 28 minuten (had vertraging door ander zwemmers), met 25 a 30 km gefietst en vanavond van half 9 tot half 11 badminton.
Bij jou is het ook alles of niets :) wees wel voorzichtig met je lichaam, je hebt er maar 1..
pi_112576698
hihi ik ben zwart of wit ja....
pi_112600336
Doe eens grijs :P
pi_112725551
105.1 Vanochtend. Vanavond ga ik praten met een dietiste, kijken wat zij te zeggen heeft.
pi_112726020
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 06:33 schreef Freddeh het volgende:
105.1 Vanochtend. Vanavond ga ik praten met een dietiste, kijken wat zij te zeggen heeft.
Goede keuze lijkt mij :Y Succes ^O^
pi_112728108
volgens mij val ik ook af, alle broeken zakken van mijn kont af (ik weeg niet, ik vind gewicht relatief)
pi_112728223
Is dat uit zelfbescherming? :P Kan me voorstellen dat iemand die zwart-wit is eerder doorslaat in fixatie op gewicht. Op zich is gewicht inderdaad niet belangrijk en wegen niet noodzakelijk. Alleen om relatief kleine verschillen waar te nemen is het wel handig zeker als je heel langzaam afvalt.

Ik heb trouwens ook zo'n vet-% schatting op mijn weegschaal zitten. Dat ding moet weten hoeveel je sport :') Die site waar je wat getallen in moet vullen komt meer in de buurt volgens mij.
pi_112728978
nee motivatie, ik zie Fredduh worstelen en zich irriteren aan de cijfers. Dat gaan we dus niet doen
pi_112729091
Kreeg laatst een PM van een andere user en die had die site gebruikt en een huidplooimeting laten doen. Zat maar 1% verschil tussen. Dus ik denk dat de rekenmethode best wel betrouwbaar is..
Ik ben ook echt benieuwd wat de dietiste zegt bij freddeh. Eerste ding wat hij zal moeten doen is een eetdagboek bij houden denk ik. En misschien wat bloedtestjes, schat ik zo in?
En misschien is het voor de een ook echt makkelijker om af te vallen dan voor de ander. Ik train in een team en we moesten gezamenlijk lichter worden. In dezelfde tijd ben ik 6 kg afgevallen, een andere maar minder dan 1kg. (Maar ik heb wel viavia gehoord dat ze zich niet strikt aan haar dieet hield...) Met cheaten bedrieg je alleen jezelf eigenlijk..
  maandag 11 juni 2012 @ 11:10:40 #31
153506 Captain_Fabulous
pi_112729530
was donderdag hetzelfde gewicht als de vorige week, maar ik blijf het gevioel hebben dat m'n broeken telkens een beetje ruimer zitten, en heb m'n broek nu op het laatste gaatje van de riem, ipv het 1 na laatste...tuurlijk een riem kan uitrekken, maar dit voelt wel als een leuke aanmoediging.
niet gesport dit weekend, wel de heg geknipt, met een snoeischaar (zoals je voor rozen gebruikt), en het is zo'n naaldengeval(ben de naam kwijt) dus je moest echt takje voor takje afknippen...een heggetrimmer is natuurlijk efficienter, maar dit was wel een goed alternatief voor een rondje sportschool!
pi_112746477
Vanmorgen ondanks een 130 km toertocht gisteren niks eraf :(
pi_112752032
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:06 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen ondanks een 130 km toertocht gisteren niks eraf :(
Heb ik ook vaak. De dag erna niks eraf, maar ik denk dan dat je spieren vocht vasthouden. Vaak een paar dagen na training word ik ineens lichter..
pi_112761610
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

Heb ik ook vaak. De dag erna niks eraf, maar ik denk dan dat je spieren vocht vasthouden. Vaak een paar dagen na training word ik ineens lichter..
Abc-tje inderdaad. Ben soms wel 1,5 kg zwaarder de dag na een lange rit.
pi_112774347
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
nee motivatie, ik zie Fredduh worstelen en zich irriteren aan de cijfers. Dat gaan we dus niet doen
Ik irriteer me er niet langer aan. Kost me teveel energie.
pi_112775138
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 06:33 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik irriteer me er niet langer aan. Kost me teveel energie.
Maar hoe was het bij de Diëtiste?
pi_112785195
Prima, leuke meid :) Kom er later even op terug, ben aardig druk vandaag. Vanavond diner met een aantal mensen van kantoor, en da's direct de laatste keer zondigen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:48:46 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_112785273
niet zeuren Fred, gewoon een zakje wortels mee en zeggen dat je op dieet bent ~O> ~O> ~O>
pi_112785491
Haha nee, ben de telefoniste niet :D En die gaat ook mee. En ik zeg heel de avond tegen haar: "Zou je dat wel doen?"
pi_112792099
Ik voorspel dat Freddeh hier in 2015 nog steeds komt om te posten, ik hou ook een beetje zijn gewicht in de gaten als eigen motivatie :D Ben sinds afgelopen zondag eindelijk af van die drie getallen (qua gewicht) en heb er niet eens superveel voor hoeven doen. *O* Dat wil zeggen gewoon een shoarmaatje na het stappen en lekker bier drinken in het weekend. ~O>
pi_112795720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:32 schreef MCH het volgende:
Dat wil zeggen gewoon een shoarmaatje na het stappen en lekker bier drinken in het weekend. ~O>
Waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan freddeh en heb je daarom een snellere verbranding.. Als blijft bier drinken en shoarma vreten zul je echt niet makkelijk af vallen. Als je dan toch calorieen in je lichaam stopt, doe het dan met voedingsmiddelen mét voedingswaarde..
pi_112797117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan freddeh en heb je daarom een snellere verbranding.. Als blijft bier drinken en shoarma vreten zul je echt niet makkelijk af vallen. Als je dan toch calorieen in je lichaam stopt, doe het dan met voedingsmiddelen mét voedingswaarde..
Gewoon een paar keer week flink hard fietsen en wat common sense gebruiken met je dagelijkse eetpatroon, dan kun je zelfs in het weekend zondigen. Zo oud is Freddeh toch niet? En snellere spijsvertering vind ik 1 uit de categorie 'maar ik heb zulke zware botten'. :Z
pi_112798593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon een paar keer week flink hard fietsen en wat common sense gebruiken met je dagelijkse eetpatroon, dan kun je zelfs in het weekend zondigen. Zo oud is Freddeh toch niet? En snellere spijsvertering vind ik 1 uit de categorie 'maar ik heb zulke zware botten'. :Z
Ik denk dat freddeh rond de 35 ofzo is? En als je wat ouder wordt, wordt je spijsvertering langzamer. Dat is geen fabel.. Maar waarom zou je niet doordeweeks lekker sporten en in het weekend ook gezond doen? Zie je veel eerder resultaat van je training. Nu doe je training doordeweeks en in het weekend verwaarloos je je lichaam. Een biertje drinken op zn tijd is prima, maar overdrijf het niet..
pi_112798747
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik denk dat freddeh rond de 35 ofzo is? En als je wat ouder wordt, wordt je spijsvertering langzamer. Dat is geen fabel.. Maar waarom zou je niet doordeweeks lekker sporten en in het weekend ook gezond doen? Zie je veel eerder resultaat van je training. Nu doe je training doordeweeks en in het weekend verwaarloos je je lichaam. Een biertje drinken op zn tijd is prima, maar overdrijf het niet..
_O_

Ik zal vanavond braaf een bakje magere kwark eten als ik nog honger krijg en geen vette zak chips opentrekken.
pi_112799150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef MCH het volgende:

[..]

_O_

Ik zal vanavond braaf een bakje magere kwark eten als ik nog honger krijg en geen vette zak chips opentrekken.
Heel goed! ;) Daar drink ik vanavond een biertje op :P
pi_112807467
Stelletje hufters. Ik draai me even om en word hier uitgemaakt voor bejaarde. Heb zeker nog 5 jaar te gaan voor die 35 hoor! Tuig :P

Maar even serieus, dat verhaal van de dietiste ga ik nog niet op in. Vandaag dikke ruzie gehad met m'n vrouw, even geen zin in lastige verhalen nu.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:38:16 #47
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112808919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef Freddeh het volgende:
Stelletje hufters. Ik draai me even om en word hier uitgemaakt voor bejaarde. Heb zeker nog 5 jaar te gaan voor die 35 hoor! Tuig :P

Maar even serieus, dat verhaal van de dietiste ga ik nog niet op in. Vandaag dikke ruzie gehad met m'n vrouw, even geen zin in lastige verhalen nu.
:*

Ik snap wel dat je niet afvalt, volgens mij zit je vol met bakken stress vanwege je tamelijk ongelukkig woon (en werk) situatie
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:54:13 #48
153506 Captain_Fabulous
pi_112823862
Ik denk ook dat Freddeh tot hij weer normaal woont en werkt eigenlijk alleen damage control kan doen, als in niet teveel aankomen door stress ed. Erg ondankbaar werk, want je moet wel moeite doen maar ziet geen resultaat...dus even allemaal positief doen *; naar Freddeh, bitchfights doe je maar in het fietsenhok :{w
pi_112824278
Kan ook juist een stimulans zijn om lekker te gaan sporten toch? Even afreageren, verstand op nul. Als ik in die situatie zat zou ik dat ook zeer k.t vinden, maar dan zat ik wel 3 avonden per week op de fiets en de overige avonden even tegen een bal schoppen. Daar raak je ook een deel van je frustratie van kwijt en het is bovendien een stuk gezonder.
pi_112824323
Gezond eten moet je eigenlijk je hele leven doen, ook in perioden van stress of andere tegenslag. Een emo-eter heeft altijd wel iets waarom het gezond eten op een lager pitje staat. Het is natuurlijk waar dat de motivatie om iets op te brengen en uitputtelijke bron is, maar de scheidslijn met alle remmen los is zo dun. Wat misschien kan helpen is eten/sporten zien als iets waar je, in tegenstelling tot sommige tegenslagen, wél controle over kunt hebben. Door dat uit te oefenen voel je je daar alvast niet extra verrot door waardoor je ook weer iets weerbaarder bent.

Uit eten schaar ik trouwens niet in de categorie zondigen. Dat is gewoon eten, soms wat vetter dan je zelf zou maken maar zelden meer. Alleen desserts zijn meestal een uitzondering. :P
pi_112824474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Gezond eten moet je eigenlijk je hele leven doen, ook in perioden van stress of andere tegenslag. Een emo-eter heeft altijd wel iets waarom het gezond eten op een lager pitje staat. Het is natuurlijk waar dat de motivatie om iets op te brengen en uitputtelijke bron is, maar de scheidslijn met alle remmen los is zo dun. Wat misschien kan helpen is eten/sporten zien als iets waar je, in tegenstelling tot sommige tegenslagen, wél controle over kunt hebben. Door dat uit te oefenen voel je je daar alvast niet extra verrot door waardoor je ook weer iets weerbaarder bent.

Uit eten schaar ik trouwens niet in de categorie zondigen. Dat is gewoon eten, soms wat vetter dan je zelf zou maken maar zelden meer. Alleen desserts zijn meestal een uitzondering. :P
Hangt er wel vanaf waar je gaat eten :') Maar jij als vega zal dat meestal wel goed zitten.

Dessert zijn sowieso overrated. Zoete troep :{w Meestal kaas (ok, ook niet heel gezond) of een fijne espresso om af te sluiten.
pi_112824608
Pesco :{w
pi_112824637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef Freddeh het volgende:

O haha sorry.. Goed ruzie maken op afstand lijkt me moeilijk.. Omdat je het over je vrouw had dacht ik dat je iets ouder was.
pi_112824651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:33 schreef eentwee het volgende:
Pesco :{w
Oh ja, jij geeft niks om het leven van die lieve onschuldige visjes :'(

pi_112826639
Gadver, vis.

En ja, doe eens lief tegen me ;) Maandag is m'n collega op vakantie dus kan niet meer carpoolen. Gedwongen fietsen. Nice.
pi_112827350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef Freddeh het volgende:
Gadver, vis.

En ja, doe eens lief tegen me ;) Maandag is m'n collega op vakantie dus kan niet meer carpoolen. Gedwongen fietsen. Nice.
En wij maar denken dat je al een paar weken aan het fietsen bent?
pi_112828507
Ja, maar nog niet veel. Dit is een soort dwang om weer fulltime te gaan rijden omdat ik er moeilijk in komen kan. Heb anderhalf jaar stil gezeten weet je nog, m'n onderkantje vindt me niet meer zo lief als ik gefietst heb.
pi_112828544
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:31 schreef Freddeh het volgende:
Ja, maar nog niet veel. Dit is een soort dwang om weer fulltime te gaan rijden omdat ik er moeilijk in komen kan. Heb anderhalf jaar stil gezeten weet je nog, m'n onderkantje vindt me niet meer zo lief als ik gefietst heb.
Mij lukt het toch ook en we zijn van vergelijkbaar formaat. :P
pi_112828570
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:31 schreef Freddeh het volgende:
Is ook na 2 ritjes weer voorbij. Slechte smoes :P
pi_112828652
Klopt, maar die 2 ritjes na elkaar red ik nooit ;) Moet er gewoon weer goed inkomen, da's mijn grootste probleem.
pi_112846278
Ander zadel proberen? Ik heb op mn mtb nooit last. Als ik lang niet heb gefietst moet ik eerst het luie zweet eruit trappen. Lekker muziekje op, uurtje redelijk door trappen en daarna pas helemaal los! Gevoel na sporten is zo goed! En gezond eten natuurlijk, zit nu ook aan salade met tonijn en kip.. Best lekker!
pi_112846386
Ik heb net ook 63 kilometer weggetrapt in kleine 2 uur, lekker heur. :Y
pi_112869183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:46 schreef the85mc het volgende:
Ander zadel proberen? Ik heb op mn mtb nooit last. Als ik lang niet heb gefietst moet ik eerst het luie zweet eruit trappen. Lekker muziekje op, uurtje redelijk door trappen en daarna pas helemaal los! Gevoel na sporten is zo goed! En gezond eten natuurlijk, zit nu ook aan salade met tonijn en kip.. Best lekker!
Nee, zadel is in orde. Heb voorheen met andere zadels gereden waaronder een Brooks. Prima zadel, maar niet op mijn onderkantje aangepast. Nu heb ik een Ritchey anatomisch zadel en die valt perfect met m'n zitbotjes. Het is meer dat ik het niet meer gewend ben en écht weer moet gaan inrijden.
pi_112871917
Ik snap overigens wel dat het beginnetje lastig is maar blijven uitstellen is nog dommer. Ik was in het begin ook best wel kapot na een ritje van 50 kilometer en als je dan ook nog de hele dag moet werken is dat niet bevorderlijk voor de relatie met je baas. Dus daarom zeg ik half om half beginnen Freddeh. :P
pi_112874774
Ja, dinsdag móet ik, dus komt goed :)
Misschien maandag vóór het werk nog een stukje fietsen. Kwam er gisteren achter dat m'n beenspieren wat raar doen na oefeningen met de dietiste.
  donderdag 14 juni 2012 @ 08:55:16 #66
153506 Captain_Fabulous
pi_112874950
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Kwam er gisteren achter dat m'n beenspieren wat raar doen na oefeningen met de dietiste.
Je moet ook geen oefeningen doen met een dietiste O-)
pi_112875082
Die discussie durf ik aan.
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:38:29 #68
153506 Captain_Fabulous
pi_112875855
Iemand die gisteren zei dat ie ruzie had met z'n vrouw, zou daar nog eens over moeten nadenken, het doel is erg groot zo...
pi_112875939
:/ Ja, terug naar de orde van de dag.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:27:39 #70
153506 Captain_Fabulous
pi_112881445
Dat je die niet zag aankomen :7
pi_112881550
Ben er niet echt bij met m'n hoofd. Loopt veel door elkaar.

Morgen weer sollicitatie, 2e gesprek in Groningen. Even afwachten :)
  maandag 25 juni 2012 @ 09:42:49 #72
153506 Captain_Fabulous
pi_113352880
M'n knie voelt weer of er een dood paard op heeft geslapen, terwijl ik niet veel heb bewogen dit weekend...maar ik denk dat ik weet waarom ik zo'n terugslag heb nu. Toen ik naar de fysio ging, gaf ze me een realistisch trainingsdoel op, waarbij mijn lichaam zich kon aanpassen aan de extra beweging. Haast gelijk hield de pijn in m'n knieen op. Daarna dacht ik na een paar weken van, fijn , we kunnen weer volgas. Dat was niet erg slim denk ik. Terug naar discipline en kleine stapjes dus...
pi_113842970
Wat rustig hier! Gaat alles nog goed?
Vorige week was ik 78 kg, zonder raar te dippen en heb mn doel (79,5) als wedstrijdgewicht gehaald. Daarna weekje echt dingen gegeten waar ik zin in had, dus bbq etc.. Nu 80 kg. En dat vind ik prima!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:26:28 #74
153506 Captain_Fabulous
pi_113843191
Tja, doe een tandje terug met de interval training, en m'n knieen bleven heel woensdag. En van 123,2 naar 122,4 dus op zich aardig. Voor et eerst voorzichtig squats gedaan voor m'n dijbenen, wel grappig. Vanavond een spinles met fietsen aan een beeldscherm en computer gekoppeld, zodat de zwaarte wordt aangepas aan wat je ziet. benieuwd
pi_113843368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, doe een tandje terug met de interval training, en m'n knieen bleven heel woensdag. En van 123,2 naar 122,4 dus op zich aardig. Voor et eerst voorzichtig squats gedaan voor m'n dijbenen, wel grappig. Vanavond een spinles met fietsen aan een beeldscherm en computer gekoppeld, zodat de zwaarte wordt aangepas aan wat je ziet. benieuwd
Jij hebt toch laatst in Midden-Europa gefietst? Was dat van Praag naar Wenen of van Budapest naar Wenen? Wil zelf misschien ook zoiets doen namelijk over twee weken. En heb je met het ov gereisd of eigen vervoer en eigen fiets dus niet huren?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 11:32:07 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:47:33 #76
153506 Captain_Fabulous
pi_113843977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij hebt toch laatst in Midden-Europa gefietst? Was dat van Praag naar Wenen of van Budapest naar Wenen? Wil zelf misschien ook zoiets doen namelijk over twee weken. En heb je met het ov gereisd of eigen vervoer en eigen fiets dus niet huren?
Bijna.Maar ik ging van Wenen richting Duitsland. Route:
Wenen, Podersdorf(bijna Hongarije) Wenen en dan de Donau af. Met m'n eigen vakantiefiets.
Je kan via treinreiswinkel.nl kaartjes boeken voor treinen waar dan je fiets in mee kan, kost een beetje transactiekosten, maar scheelt erg veel tijd en geregel..

Ik deed de nachtrein naar Wenen, opstappen in Hilversum (trein naar Berlijn), overstappen in Hannover op de trein naar Wenen. Je moet er wel aan denken dat de treinen maar een beprekt aantal fietsplaatsen hebben (in 1 wagon). En die moet je reserveren, en die zijn in het weekend in de zomer al heel snel vol. Als je door de week kan reizen, heb je nog wel kans.

Maar het is geweldig, met je fiets zo door een land rekken, je ziet zoveel meer dan vanuit een auto!
pi_113844193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Bijna.Maar ik ging van Wenen richting Duitsland. Route:
Wenen, Podersdorf(bijna Hongarije) Wenen en dan de Donau af. Met m'n eigen vakantiefiets.
Je kan via treinreiswinkel.nl kaartjes boeken voor treinen waar dan je fiets in mee kan, kost een beetje transactiekosten, maar scheelt erg veel tijd en geregel..

Ik deed de nachtrein naar Wenen, opstappen in Hilversum (trein naar Berlijn), overstappen in Hannover op de trein naar Wenen. Je moet er wel aan denken dat de treinen maar een beprekt aantal fietsplaatsen hebben (in 1 wagon). En die moet je reserveren, en die zijn in het weekend in de zomer al heel snel vol. Als je door de week kan reizen, heb je nog wel kans.

Maar het is geweldig, met je fiets zo door een land rekken, je ziet zoveel meer dan vanuit een auto!
Ok, nice. Ja ik was van plan om van Praag naar Wenen te fietsen in zes of zeven dagen en gewoon te overnachten in hotels dus niet kamperen. Tussen beide steden hebben ze een mooie route met overwegend autoluwe wegen en fietspaden. Ik heb zelf niet zo'n toerfiets en met de racer is dit natuurlijk niet te doen. Gelukkig heb ik een bedrijf in Praag gevonden die je van alles kan voorzien.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:59:24 #78
153506 Captain_Fabulous
pi_113844446
Dat is ook een mooie route zeggen andere vakantiefietsers, je zal daar denk ik veel plezier hebben! In hotels is relaxt, ik kampeer, en vnd dat leuk, maar je sleurt wel een hoop spullen mee!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:02:25 #79
153506 Captain_Fabulous
pi_113844562
als je de fietsen huurt, zal de trein ook niet zo'n probleem zijn, er zijn maar 6 tot 12 plaatsen meestal, dus dat is snel weg in de zomer.
pi_113844577
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is ook een mooie route zeggen andere vakantiefietsers, je zal daar denk ik veel plezier hebben! In hotels is relaxt, ik kampeer, en vnd dat leuk, maar je sleurt wel een hoop spullen mee!
Ja precies, van jouw verslagje kan ik mij nog herinneren dat je zware bagage je dagafstand aardig beperkte.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:50:03 #81
153506 Captain_Fabulous
pi_113846410
Tja, meer dan 70-80 km per dag is inderdaad moeijk met bagage. Maar je wil ook onderweg eens dat leuke dorpje bekijken, even aan de rivier zitten, terrasje pakken...het is tenslotte vakantie!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:54:10 #82
153506 Captain_Fabulous
pi_113846544
trouwens, in Oostenrijk had je voor 6 euro een warme lunch(soepje, hoofdgerechtje, salade). Zal waar julie gaan wel nog goedkoper zijn...lekker af en toe doen, je verstookt veel brandstof onderweg! Omdat je langzamer gaat, en niet op een racefiets zit denk je misschien dat je niet veel energie gebruikt, maar hongerklop met bagage is nog minder leuk dan hongerklop op de racert ;-)
pi_113848908
Je moet blijven eten. Had je altijd bars of bananen ofzo mee? Ik krijg na zo'n anderhalf uur hongerklop..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:04:14 #84
153506 Captain_Fabulous
pi_113854988
Stuurtas vol met voer als het even kan. Je moet altijd minstens twee witte puntjes ofzo bij je hebben, een een half litertje cola. En minstens 1 banaan. Die combo sleept je elk dood wanhopig moment door.
En water natuurlijk. Elk soort mueslireeop is goed, als er maar geen chocola inzit, dat kan heel nare smelt ervaringen geven zo na een warme middag lol
Wat ik na drie reizen merk, is dat simpel beter is. In Oostenrijk had ik bij de supermarkt even lekker een sportdrank, en ice tea, en chocoladebroodjes gehaald, en had het meeste daarvan direct op wegens warm en honger (Je kan makkelijk twee uur fietsen zonder een winkel tegen te komen, als je pech hebt! Denk daar om! Want na een uur moet je al bijeten)
Half uur later was de pizeria in het volgende plaatsje gelukkig open, want ik raakte toch spontaan aan de racekak...niet leuk meer. moest bijna in de berm met broek op de enkels.
Dus ik heb de rest van de week overdag geleefd op witte puntjes, chocoladebroodjes en water, met een enkel colaatje, maar verder weinig zoets. En af en toe eens een warme lunch, een tosti of gepofte aardappel met een 'spritzer' (wijn met mineraalwater).
In Luxemburg was ik nog niet zo slim, en een dag of twee was het meer de grote Cap Fab WC tournee dan een vakantie. Al moet ik zeggen, aardig volk daar, ook restaurants ed die officieel niet open waren lieten een dikke, ongeschoren, wanhopig kijkende fietser allemaal binnen zonder probleem om hun sanitair te gebruiken. Mijn dank nog hiervoor :+ .
pi_114297253
joehoe ik ben er weer!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:16:19 #86
153506 Captain_Fabulous
pi_114305444
Gefeli Piep!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114305715
Goed bezig piep en captain!
Ik zelf krijg er de laatste maanden niets af, zit nu weer op het gewicht van januari :(
Maar goed, eerst op vakantie, na de vakantie ga ik er heel serieus aan werken. Ga dan ook een uurtje per week spinningles geven, dus heb een voorbeeldfunctie O-)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:43:07 #88
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114306053
Spinningles geven? Vet :)
pi_114306237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:43 schreef Narcotical het volgende:
Spinningles geven? Vet :)
Ja, ze zochten iemand en ik ga toch elke maandag spinnen, dus ik dacht: waarom niet eens aan de andere kant gaan zitten? Is ook een mooie extra motivatie.
pi_114306956
Klinkt goed mensen! lekker bezig!
Sinds het WK ben ik niet meer bezig om lichter te worden, het is mijn bouw helemaal niet. Op het WK woog ik 78 kg, dus had bijna de challenge gehaald ;) Was begonnen met de challenge op 87 kg dacht ik. Heb ook veel complimenten gehad dat ik zoveel lichter ben geworden, vooral als ik nu foto;s zie van eerder zie ik echt veel verschil. (Op mn zwaarst woog ik ongeveer 97 kg..)
Ben nu weer echt gaan krachttrainen en weeg nu 81 kg. Mijn doel is om tussen de 80 en 85 kg te blijven met een laag vetpercentage. Dat is nu ongeveer 10% en dat vind ik prima.
pi_114307450
10% is ook prima. Ik zit nog steeds tegen de 20, en dat is echt teveel. Daarnaast ga ik volgend jaar voor de Alpe d'Huzes, en dan wil ik echt onder de 75 kg zitten.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:33:47 #92
153506 Captain_Fabulous
pi_114307467
Grappi genoeg blijft m'n gewicht rond de 122 schommelen...alleen ja, m'n broeken zitten ruimer, m'n riemen moeten gaatjhes bij. Dus ik verlies denk ik vet, en kweek spieren bij. Dat moet als ik lang genoeg doorga, vanzelf resulteren in een lager gewicht...
pi_114307520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Grappi genoeg blijft m'n gewicht rond de 122 schommelen...alleen ja, m'n broeken zitten ruimer, m'n riemen moeten gaatjhes bij. Dus ik verlies denk ik vet, en kweek spieren bij. Dat moet als ik lang genoeg doorga, vanzelf resulteren in een lager gewicht...
Moet bijna wel. Ik heb ook van die verschillende plateaus gehad. Ik bleef dan weken op hetzelfde gewicht, maar je moet dan gewoon doorzetten. En soms ineens in een week schoot ik dan 2 kg naar beneden. Heel apart.
pi_114307732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo is dat. Maar het belangrijkste is toch dat je je beter voelt, en als je broeken losser gaan zitten, gaat het in ieder geval de goede kant op!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:52:51 #95
153506 Captain_Fabulous
pi_114308048
Ik voel me wat minder lomp en zwaar. Alsof m'n gewichtbalans aan het veranderen is naar minder logge massa om het middel. Voel me daar prettig om, en het motiveert om door te gaan, ook al gaat het zoooo traag, ook samen met m'n blessure gezeik Het daardoor het gevoel dat ik minder beweeg dan ik zou moeten. Maar ik ga zelfs in de drukste tijden nog wel minstens twee maal per week sporten, dus ik ben waarschijnlijk beter bezig dan ik mezelf zie..

Benieuwd hoe Freddeh op het moment vaart, nu hij weer vaker op de fiets zit (als het goed is tenminste....)
pi_114308379
Gewoon doorzetten! Het gaat inderdaad erg langzaam en daardoor zie je zelf niet altijd je vooruitgang. Maar vooral mensen die je eens in de 2 maanden ofzo ziet die zien het wel.
En het gaat er vooral om dat je je beter voelt! Op dit moment ben ik fysiek gezonder/sterker dan ooit. En dat is het belangrijkste!
pi_114341355
Morgen naar de sportarts voor die leuke enkelblessure. Ik ben benieuwd of hij 'm er af hakt... ;-).
Ik heb laatst 2 uur gewandeld, maar helaas nog steeds pijn na 6 dagen. Het vervelendste is het feit dat ik het tijdens de activiteit niet voel en dat de dag er na bijna niet op te lopen is.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:21:41 #98
153506 Captain_Fabulous
pi_114353891
Ik heb gisteren voor het eerst sinds, uhh, erg lang geleden, een behoorlijk intensieve intervaltraining op de hometrainer gedaan en daarna een pittige partij beenspier oefeningen, zonder dat ik tjdens het sporten, of tot op als ik dit schrijf, significante pijn in het kniegewricht heb.
Misschien, heel misschien beginnen de oefeningen eindelijk te zorgen voor wat stabiliteit in die klote knie, en kan ik dit jaar nog eens een normaal stuk fietsen...Oostenrijk was leuk dit voorjaar, maar ik heb daar wel een week lang heel consequent de handrem erop gegooid zodra het ietsje pittig werd. Dat gaat een mens toch wel vervelen....
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:00:19 #99
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114355252
Zat vanmorgen op 90.5 kg. De eerste overwinning op mezelf (onder de 90 kg) is in zicht :)
pi_114355592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst sinds, uhh, erg lang geleden, een behoorlijk intensieve intervaltraining op de hometrainer gedaan en daarna een pittige partij beenspier oefeningen, zonder dat ik tjdens het sporten, of tot op als ik dit schrijf, significante pijn in het kniegewricht heb.
Misschien, heel misschien beginnen de oefeningen eindelijk te zorgen voor wat stabiliteit in die klote knie, en kan ik dit jaar nog eens een normaal stuk fietsen...Oostenrijk was leuk dit voorjaar, maar ik heb daar wel een week lang heel consequent de handrem erop gegooid zodra het ietsje pittig werd. Dat gaat een mens toch wel vervelen....
Ik moest om stabiliteit in mn knie te krijgen op 1 been springen en landen, wel voorzichtig natuurlijk. Dan stimuleer je je spieren die stabiliteit van je knie bevorderen. Dat gaat bij mij prima, loop nu al jaren rond met in mn ene knie een halve kruisband.

En lekker bezig narcotical!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:18:34 #101
153506 Captain_Fabulous
pi_114356029
Goed bezig Narcotical!

@85mc: had jij dat je een hele tijd lang traint, en geen meter op lijkt te schieten qua kracht ed, en dan opeens een grote stap voorwaarts doet? Zo voelde dat gisteren, echt alsof ik opeens door een barriere heen was waar ik al weken tegenaan stond te hikken.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:19 #102
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114356103
Bedankt :).

Heb even de spreadsheet aangepast want de laatste data stonden op juni. Heb tevens even de grafiek aangepast zodat wanneer je een keer een weegpunt overslaat de lijn wel gewoon doorloopt. ;)
pi_114356229
Nee, dat ineens doorschieten heb ik alleen met gewicht.. Kracht bouw ik best wel geleidelijk op, maar ik luister altijd wel goed naar mn lichaam. Heb door veel blessures geleerd dat dat vaak het beste werkt voor mij.
Ik merk juist door duurtraining en dat ik nu minder interval doe, dat ik voor mijn gevoel minder sterk ben geworden. Mijn piekvermogen lijkt wat minder, maar duur is wel verbeterd.
pi_114358291
Net terug van de sportarts, ik blijk een peesblessure te hebben in beide enkels. Nu moet ik elke dag trainen voor de stabiliteit (wat ik al deed)
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:28:06 #105
153506 Captain_Fabulous
pi_114358818
Ga je voor de veramdering nu eens luisteren naar wat je dokter zegt Piep? O-)
pi_114425990
Ze traint altijd al door dus doet precies wat ie zegt :Y
pi_114499529
Zolang ik niet iets mag op medisch gebied doe ik het gewoon. Bij deze is het nog steeds de grens opzoeken.
pi_115633014
Back in the game.

3 Dagen sapdieet gedaan en afgesloten met 2 pannenkoeken gisteravond. Van maandagochtend 108.0kg naar vanochtend 104.6kg. Nu verder met dr.Cohen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:01:59 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_115633238
Is dat een dieet wat je de rest van je leven vol gaat houden? Zo nee, niet doen. Bewust eten kun je ook doen zonder moeilijk te doen met allemaal rare foefjes qua eten. Zelfde met zo'n sapdieet, dat is leuk om nu een paar kilo mee af te vallen. Maar als je weer teruggaat naar je oude eetgewoontes komt het er net zo hard weer aan. En aangezien niemand een sapdieet kan volhouden is dat ook wat gebeurt bij de meesten...

En volgens mij is dit topic ook bedoeld om af te vallen door middel van meer fietsen, als je een crash-dieet wilt doen moet je in het dieet-topic zijn :)
pi_115633256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef Blik het volgende:
Is dat een dieet wat je de rest van je leven vol gaat houden? Zo nee, niet doen. Bewust eten kun je ook doen zonder moeilijk te doen met allemaal rare foefjes qua eten. Zelfde met zo'n sapdieet, dat is leuk om nu een paar kilo mee af te vallen. Maar als je weer teruggaat naar je oude eetgewoontes komt het er net zo hard weer aan. En aangezien niemand een sapdieet kan volhouden is dat ook wat gebeurt bij de meesten...

En volgens mij is dit topic ook bedoeld om af te vallen door middel van meer fietsen, als je een crash-dieet wilt doen moet je in het dieet-topic zijn :)
pi_115633604
Ook weer serieus begonnen. Ik kwam er in de vakantie achter dat ik om lekker te kunnen klimmen toch nog een aantal kilo's kwijt moet.
Doel: van 82 nu naar <75 in juni volgend jaar.
Planning deze week:
Ma. Spinning
Di. Rustdag
Wo. Krachttraining
Do. Fietsen
Vr. Rust
Za. Lopen
Zo. Fietsen

Verder zoveel mogelijk op de fiets naar het werk. Geen alcohol door de week, rustig aan met de koffie en niet snoepen.
Gewoon ontbijten en lunchen met bruine boterhammen en s'avonds wat bewuster warm eten ( niet teveel)
pi_115633637
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:17 schreef cafca het volgende:
Ook weer serieus begonnen. Ik kwam er in de vakantie achter dat ik om lekker te kunnen klimmen toch nog een aantal kilo's kwijt moet.
Doel: van 82 nu naar <75 in juni volgend jaar.
Planning deze week:
Ma. Spinning
Di. Rustdag
Wo. Krachttraining
Do. Fietsen
Vr. Rust
Za. Lopen
Zo. Fietsen

Verder zoveel mogelijk op de fiets naar het werk. Geen alcohol door de week, rustig aan met de koffie en niet snoepen.
Gewoon ontbijten en lunchen met bruine boterhammen en s'avonds wat bewuster warm eten ( niet teveel)
Waarom rustig aan met de koffie? :P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:24:29 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115633819
Ja, koffie stimuleert toch de vetverbranding?
pi_115633855
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, koffie stimuleert toch de vetverbranding?
En 0 calorieën. Volgens mij is vrijwel alles wat je op je werk kan drinken minder gezond. Met mate, uiteraard.
pi_115636080
Koffie geeft ook meer honger gevoel. Daarnaast is het ongezond, en de koffie op het werk is gewoon smerig. Verder heeft koffie 0.0 voedingswaarde en helpt het ook nog niet eens tegen de dorst.
pi_115636443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:39 schreef cafca het volgende:
Koffie geeft ook meer honger gevoel. Daarnaast is het ongezond, en de koffie op het werk is gewoon smerig. Verder heeft koffie 0.0 voedingswaarde en helpt het ook nog niet eens tegen de dorst.
Hater :(
pi_115637297
quote:

QFT. Kan me er alleen maar bij aansluiten. Heb zelf geen enkele moeite om op gewicht te blijven na langzaam en alleen met gezond en iets minder eten te zijn afgevallen. Ik woog ooit ongeveer hetzelfde als Freddeh nu. Sapdieten zijn leuk voor judo'ers die in een gewichtsklasse moeten komen, maar leden van de club van 100 kunnen met een normaal gezond eetpatroon nog heel veel bereiken.
pi_115637343
quote:

Daar word je ook weggeschopt of op z'n minst flink bekritiseerd met zulke plannen hoor. Ieder voor zich, natuurlijk, maar gezond is 't niet.
Ja doei.
pi_115640076
Wacht eens even... Word ik nou weggebonjourd uit m'n eigen topic? :?

Dat sapdiëet heb ik bewust niet voor lange termijn gekozen. Ik heb er voor gekozen de eerste 3 dagen te doen, omdat in die tijd de grootste rommel je lichaam uit gaat en hij vast een zetje krijgt om in vetverbrandingsmodus te schieten.

Daarnaast nu dus verder met het dr.Cohen-diëet. Dit komt er op neer dat je zo weinig mogelijk koolhydraten binnenkrijgt. Uiteraard verandert dat op dagen dat ik wél zou fietsen, want dan heb je juist kh nodig om ook echt die ritten vol te kunnen maken.
pi_115640321
Wat een drukte hier ineens ;) ik was dus 78, dat was echt even dippen voor de wedstrijd. Nu steady 82. Dat is prima voor mijn bouw. Ik ga ervoor zorgen dat ik nooit meer boven de 85 kom. Ok, misschien alleen als ik veel spier opbouw doir krachttraining. Dus ik ben klaar met dit topic. Challenge voor mij completed :)
Succes allen nog!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:51:03 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_115640484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef Freddeh het volgende:
Wacht eens even... Word ik nou weggebonjourd uit m'n eigen topic? :?

Dat sapdiëet heb ik bewust niet voor lange termijn gekozen. Ik heb er voor gekozen de eerste 3 dagen te doen, omdat in die tijd de grootste rommel je lichaam uit gaat en hij vast een zetje krijgt om in vetverbrandingsmodus te schieten.

Daarnaast nu dus verder met het dr.Cohen-diëet. Dit komt er op neer dat je zo weinig mogelijk koolhydraten binnenkrijgt. Uiteraard verandert dat op dagen dat ik wél zou fietsen, want dan heb je juist kh nodig om ook echt die ritten vol te kunnen maken.
Nee hoor, je wordt niet weggebonjourd :)

Alleen een vriendelijk advies om op te houden met al die vreemde diëten waar je uiteindelijk toch alleen maar van gaat jojo-en. Zoals je zelf eigenlijk ook al aangeeft, bij het dr. Cohen dieet mag je geen koolhydraten eten, terwijl je juist koolhydraten nodig hebt voor het fietsen. Waarom zou je er dan uberhaupt aan gaan beginnen?
pi_115640700
Het gewenste effect van zo weinig mogelijk koolhydraten binnenkrijgen (ketose) treedt pas op als je heel streng lowcarbt. Zondigen als je moet fietsen zit er dan ook niet echt in.
Ja doei.
pi_115640916
Prima.

Was overigens al onderweg naar beneden van een stijgende lijn tot 110kg. Was 2kg van af in 2 weken tijd, waarbij ik per dag een schaaltje havermoutpap at, 2 bananen, 2 appels en 4 boterhammen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:12:14 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_115641241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef Freddeh het volgende:
Prima.

Was overigens al onderweg naar beneden van een stijgende lijn tot 110kg. Was 2kg van af in 2 weken tijd, waarbij ik per dag een schaaltje havermoutpap at, 2 bananen, 2 appels en 4 boterhammen.
En als dat goed gaat, waarom zou je daar dan mee stoppen (overigens zou ik stoppen met die 2 bananen, lijkt me overbodig veel energie)?
pi_115641281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:12 schreef Blik het volgende:

[..]

En als dat goed gaat, waarom zou je daar dan mee stoppen (overigens zou ik stoppen met die 2 bananen, lijkt me overbodig veel energie)?
Dat is icm 2x25km fietsen op een dag :)

Als ik minder eet loop ik heel de dag met knorrende maag rond.
pi_115641291
De bananen skippen? Ik mag hopen dat mijn sarcasmemeter stuk is Blik ;(

Da's toch (zelfs met de bananen) veel te weinig voor een gezonde vent met zoveel beweging?
Ja doei.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:15:16 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_115641354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:13 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat is icm 2x25km fietsen op een dag :)

Als ik minder eet loop ik heel de dag met knorrende maag rond.
ok, als je daar die 50 km bij fietst heb ik niks gezegd :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:16:04 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_115641382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
De bananen skippen? Ik mag hopen dat mijn sarcasmemeter stuk is Blik ;(

Da's toch (zelfs met de bananen) veel te weinig voor een gezonde vent met zoveel beweging?
Wist niet dat dat inclusief 50 km fietsen was, dan is het inderdaad misschien zelfs aan de lage kant.
pi_115641414
We moeten de warme prak 's avonds niet vergeten he. Die komt er ook nog bij.
pi_115641574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef Freddeh het volgende:
Prima.

Allicht, van zo'n daginname valt zelfs een ethiopiër nog af :')

Zou je anders niet eens met een echte diëtist gaan praten als je graag verantwoord wilt afvallen, i.p.v al die internet succesverhalen uitproberen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115641622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:16 schreef Freddeh het volgende:
We moeten de warme prak 's avonds niet vergeten he. Die komt er ook nog bij.
Nog steeds voor jouw hoeveelheid beweging (en geslacht) veel te weinig. Maargoed, jouw plan! :)
Ja doei.
pi_115641759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nog steeds voor jouw hoeveelheid beweging (en geslacht) veel te weinig. Maargoed, jouw plan! :)
Als ik die 2 appels en 2 bananen omruil voor 2 boterhammen kom ik al aan...
pi_115641848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Allicht, van zo'n daginname valt zelfs een ethiopiër nog af :')

Zou je anders niet eens met een echte diëtist gaan praten als je graag verantwoord wilt afvallen, i.p.v al die internet succesverhalen uitproberen?
Dit dus.

De beste OP voor ieder afvaltopic zijn al Freddeh z'n posts over weer een of ander nieuw dieet i.c.m. de google grafiek. Het werkt niet.

no offence freddeh, maar zou het dit keer eens serieus aanpakken :*
pi_115641898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Als ik die 2 appels en 2 bananen omruil voor 2 boterhammen kom ik al aan...
Je hebt dus je stofwisseling verneukt door stelselmatig te weinig te eten. Dit is vast nog wel te herstellen en daar kom je dan wellicht eerst even van aan, maar je moet eerst zorgen dat je stofwisseling weer op een normaal ritme komt. Leg 't eens aan je huisarts voor die je naar een (sport)dietist kan doorverwijzen.
Ja doei.
pi_115642086
Zul je nog echt een paar maanden moeten wachten, want heb nu niet de tijd om met een huisarts te gaan praten. Over een maand of twee woon ik permanent in het noorden, dan ga ik wel langs m'n huisarts.
pi_115642298
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:36 schreef Freddeh het volgende:
Zul je nog echt een paar maanden moeten wachten, want heb nu niet de tijd om met een huisarts te gaan praten. Over een maand of twee woon ik permanent in het noorden, dan ga ik wel langs m'n huisarts.
Ga dan de komende 2 maanden gewoon eens normaal doen :P Lekker fietsje pakken. Geen zakken chips meer wegkanen omdat je vreetkick krijgt na die 2 banaantjes. Gewoon ontbijtje, middageten en avondeten met tussendoortjes.
pi_115642819
Echt... Laat maar.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:02:15 #138
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115643018
Nationale Freddeh-bash dag hier? :{
pi_115643066
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:57 schreef Freddeh het volgende:
Echt... Laat maar.
Ik het vermoeden dat de meesten hier wel gelijk hebben freddeh... Tijdens mijn 'strenge' periode in mn dieet at ik altijd nog 8 boterhammen per dag met mager beleg, 1 of 2 stukken fruit , 's avonds 300-400 gram groenten, 200 gram mager vlees en 50 gram rijst/pasta en nog 250 gram magere kwark. Maar dan snoept ik niet ofzo. Daarmee viel ik 500 gram per week af. En was goed vol te houden.
pi_115643138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Narcotical het volgende:
Dat valt toch wel mee? Moet iedereen dan " goed idee Freddeh, dat sapjesdieet _O_" doen?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:07:31 #141
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115643251
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Moet iedereen dan " goed idee Freddeh, dat sapjesdieet _O_" doen?
Wat mij betreft niet, ik ben ook geen voorstander van dat soort diëten maar ik weet zelf ook dat het frustrerend kan zijn als je voor je gevoel heel erg je best doet om af te vallen maar er niks afgaat of alleen maar bijkomt.
pi_115643359
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:07 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet, ik ben ook geen voorstander van dat soort diëten maar ik weet zelf ook dat het frustrerend kan zijn als je voor je gevoel heel erg je best doet om af te vallen maar er niks afgaat of alleen maar bijkomt.
Dieten is niet crashen, maar volhouden.. Crashen kan iedereen, maar ook iedereen kan dat maar een klein poosje volhouden. Beter eet je structureel een klein beetje te weinig. Dat gaat langzaam en met ups en downs maar dat is de enige manier naar mijn idee.
pi_115663530
Wat the85mc beschrijft is ook zo'n beetje mijn minimum geweest. Diëten is niks voor mij en gelukkig voelde het ook niet zo. Eigenlijk was alleen het niet snoepen/snaaien al genoeg om af te vallen. Stevig ontbijt, veel groente en fruit tussendoor en het ging als een tierelier. Maar het duurt meestal wel een week of 2 voordat je enig resultaat ziet.
pi_115666263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:07 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Het is soms gewoon tot aan het hilarische toe om telkens Freddeh's eigen frustrerende pogingen te lezen waarna iedereen weer met goede tips komt waar hij vervolgens niks mee lijkt te doen. Zo wordt het inderdaad ook gewoon een never ending story. o|O
pi_115666287
En elke keer wordt er over een paar weken of maanden beterschap beloofd. oO<
pi_115666391
Hier gelukkig nauwelijks aangekomen na 3 weken vakantie met natuurlijk een ongezond(er) eetpatroon en veel bier. Hebben die sprintjes op de trappen van de metro in Rome toch nog geholpen evenals de koepel van de Sint Pieter beklimmen bij 36 graden. :P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:18:20 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_115671684
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Narcotical het volgende:
Met alle respect, hij krijgt alleen maar goede adviezen en wordt door niemand echt afgezeken. Iedereen met een beetje gezond verstand kan aan Freddeh uitleggen dat een sapdieet en een dieet van Dr. Cohen op de lange termijn niet gaat werken voor Freddeh. Bij het dr. Cohen dieet mag je geen koolhydraten innemen, lijkt me niet echt handig als wielrenner zijnde. Dus je weet bij voorbaat al dat het dieet niet gevolgd kan worden.

Een dieet is gewoon bijna nooit de goede uitweg om af te vallen omdat je een levensstijl aanneemt die je niet je hele leven kan volhouden. Gevolg is dat je verzand in oude patronen en weer aankomt (het welbekende jojo-en).
pi_115694161
Piepkuiken is ook lekker afgevallen, howel ik niet weeg ben ik van mijn 'lovehandles' af en ik heb wel een buikje maar geen vetrol meer.
Wat ik heb gedaan? op een festival werken en elke week 5x sporten
pi_115708476
Ben ook niet boos, alleen snel geirriteerd door een wellicht verkeerde keus in eetgewoonten. Merkte dat ik in de 3 dagen van dat sapdieet erg snel geirriteerd was en denk dat jullie daar wat van hebben meegekregen.
Eerlijk gezegd hebben jullie een paar goeie punten en die neem ik ook zeker weten mee ter overdenking hier. Ik moet alleen even uitvogelen hoeveel ik dan zelf kán eten zonder aan te komen. Want ik denk toch echt dat ik niet meer richting die 110 wil.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:02:24 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_115710800
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Ben ook niet boos, alleen snel geirriteerd door een wellicht verkeerde keus in eetgewoonten. Merkte dat ik in de 3 dagen van dat sapdieet erg snel geirriteerd was en denk dat jullie daar wat van hebben meegekregen.
Eerlijk gezegd hebben jullie een paar goeie punten en die neem ik ook zeker weten mee ter overdenking hier. Ik moet alleen even uitvogelen hoeveel ik dan zelf kán eten zonder aan te komen. Want ik denk toch echt dat ik niet meer richting die 110 wil.
Als jij gewoon verstandig eet, 'sochtend en 's middags bijvoorbeeld een aantal boterhammen met mager beleg, tussendoor wat fruit en 's avonds een gewone avondmaaltijd. Dan kan er volgens mij weinig fout gaan. Maar probeer niet iedere avond op die weegschaal te staan, want dat heeft weinig zin. Probeer er eens een maand niet op te staan.
pi_115712663
Ik sta er normaal gesproken niet dagelijks op, maar heb wel eens buien tot aan het obsessieve toe, dat m'n gewicht er af moet. Denk dat jullie daar net een glimp van hebben opgevangen.

Wat zou ik bijvoorbeeld wél kunnen eten op m'n brood en wat niet?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:26:17 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115712999
Volgens mij maakt het niet heel veel uit wat je op je brood doet. Als het maar niet teveel is. Doe bijvoorbeeld een halve plak kaas ipv een hele. :P

Ook als je wilt afvallen moet je goed eten. Alleen niet teveel.
pi_115713124
Nee, dat snap ik. Voor m'n vakantie begon at ik dus (chronologisch):

200ml havermoutpap
1 banaan, 1 appel
2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kaas (of ham)
1 banaan, 1 appel
1 bord warme prak
's avonds 1 koekje bij de koffie

M'n lichaam reageerde daar merkbaar goed op. Ik had heel de dag niet het idee dat ik tekort kwam in voedingsstoffen, en ik viel toch iedere week weer iets af.

Waar ik dan wel tegenaan loop is dat ik in het weekend al gauw teveel eet omdat er teveel lekkere soorten broodbeleg op tafel staat, of omdat er bijvoorbeeld nog eten over is en ik het gewoon allemaal veel te lekker vind. Ik hou gewoon erg van lekker eten en zie dat erg snel terug op de weegschaal. Discipline heb ik ook niet genoeg om mezelf er van te weerhouden om het níet te eten.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:52:27 #154
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115713610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:31 schreef Freddeh het volgende:
Nee, dat snap ik. Voor m'n vakantie begon at ik dus (chronologisch):

200ml havermoutpap
1 banaan, 1 appel
2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kaas (of ham)
1 banaan, 1 appel
1 bord warme prak
's avonds 1 koekje bij de koffie

M'n lichaam reageerde daar merkbaar goed op. Ik had heel de dag niet het idee dat ik tekort kwam in voedingsstoffen, en ik viel toch iedere week weer iets af.

Waar ik dan wel tegenaan loop is dat ik in het weekend al gauw teveel eet omdat er teveel lekkere soorten broodbeleg op tafel staat, of omdat er bijvoorbeeld nog eten over is en ik het gewoon allemaal veel te lekker vind. Ik hou gewoon erg van lekker eten en zie dat erg snel terug op de weegschaal. Discipline heb ik ook niet genoeg om mezelf er van te weerhouden om het níet te eten.
Méér fietsen.
pi_115713809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
.....

Ook als je wilt afvallen moet je goed eten. Alleen niet teveel.
QFT
pi_115714783
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Méér fietsen.
Snap ik en doe ik erg m'n best op. Kreeg het voor de vakantie helaas niet voor elkaar m'n fiets in het noorden te krijgen omdat ik geen auto heb. Doe nu dus iedere week Appelscha-Dordrecht met de trein (en retour). Probeer doordeweeks zoveel mogelijk te fietsen naar kantoor. Heb overigens 's avonds nu wel extra tijd over doordat ik niet meer hoef te solliciteren, denk dat ik daar nog wat extra fiets/sporttijd in ga plannen.
pi_115721235
Waarom moest ik per se vandaag 140 kilometer fietsen, ik voel me net een gegaarde duif die een week bij moet komen.
pi_115727324
Ik ben super goed afgevallen doordat ik mijn brood zelf bak, ik merk dat ik veel minder nodig heb (dus ook beleg). Mijn lijf is in balans als ik mijn eigen gebakken brood eet. Verder ben ik biologische zuivel gaan eten en dat is ook al een verbetering, 4x per week vlees maximaal. Dit in combinatie van 3 dagen sporten 1 dag rust maakt mijn gewicht stabiel en langzaam aan val ik af zonder dat ik dingen laat staan.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:40:42 #159
153506 Captain_Fabulous
pi_116153573
Tijdens een fietskampeertocht in belgie vorige week 2 kilo afgevallen in 5 dagen, nu proberen die lijn door te zetten! Vandaag op de fiets naar m'n werk gekomen, 35 km enkele reis, en zometeen weer terug. Ook ben ik van de cruesli in de ochtend af, heb eens goed gelezen hoeveel calorien daar in zitten, niet normaal gewoon.
pi_116162166
je moet ook bio muesli nemen, scheelde mij ook een hoop!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:19:13 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_116178270
In toegevoegde suikers bedoel je piep?
pi_116337917
Nee, crusli zit altijd heel veel suiker in en sinds ik muesli zonder gedroogd fruit etc (zitten vaak ook toegevoegde suikers in) eet, voel ik mij een stuk beter
  maandag 3 september 2012 @ 10:17:34 #163
153506 Captain_Fabulous
pi_116338238
OK, wat voor merk is die bio muesli? Of gewoon generiek welke uit de natuurvoedingswinkel is goed?
Voel me erg slap vandaag, twee keer gym en een keer naar werk fietsen (enkele reis 35 km) heeft toch best wel ingehakt. Vanavond maar vroeg naar bed, het wordt morgen mooi weer dus ik wil weer op de fiest naar het werk! Voor het gewicht zijn dat volgens mij heel effectieve tochtjes, duurwerk. En omdat ik nog moet werken, ga ik 's ochtens niet keihard fietsen, dus ik blijf in de vetverbrandingszone denk ik.
pi_116339468
Hoe is het hier? Niet zo druk meer zie ik, maar sommigen zijn still goin' strong. Lekker blijven doorgaan!

Ik was gister gaan MTBen met een vriend van me. Ik fiets wel eens vaker met een andere vriend, maar na een rit met hem ben ik altijd behoorlijk dood. Hij is ook marinier dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Gister dus met iemand gefietst die niet in het leger zit en ik vond het soepel gaan, maar op 3/4 vroeg hij of het toch wat langzamer kon. Dus blijkbaar hebben al die uren op de fiets toch wel een effect gehad. Ik had dat toch niet echt verwacht, want ik dacht dat die kerel sportiever dan ik was.
Qua gewicht gaat het wel aardig, ben flink aan het krachttrainen erbij en ik blijf zo rond de 82 kg. Dat is voor mijn bouw ook wel prima.
  maandag 3 september 2012 @ 11:21:30 #165
153506 Captain_Fabulous
pi_116339577
Was vrijdag 120,1, dus van 123,4 een week of drie geleden...gaat goed. nu uitbouwen en vasthouden. Wel jammer, dat het topic een beetje dood dreigt te bloeden met zo weinig reakties van anderen.
pi_116339674
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was vrijdag 120,1, dus van 123,4 een week of drie geleden...gaat goed. nu uitbouwen en vasthouden. Wel jammer, dat het topic een beetje dood dreigt te bloeden met zo weinig reakties van anderen.
Dat is een mooie prestatie, ruim een kilo per week!
Klopt dat het een beetje een dooie boel aan het worden is. Misschien wat meer onder de aandacht brengen bij wielrenners? Voor de meeste wielrenners is zo licht mogelijk worden toch wel het hoogste doel toch om zo maar beter te kunnen klimmen.
pi_116339729
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is een mooie prestatie, ruim een kilo per week!
Klopt dat het een beetje een dooie boel aan het worden is. Misschien wat meer onder de aandacht brengen bij wielrenners? Voor de meeste wielrenners is zo licht mogelijk worden toch wel het hoogste doel toch om zo maar beter te kunnen klimmen.
Ik deed eerst ook mee. Begonnen op 87 kilo en doel zou dus moeten zijn 77.. Maar zit nu al maanden constant rond de 80 en ben daar eigenlijk wel tevreden mee. Hoef nergens op te letten zo, om dan m'n voedselpatroon nog verder aan te passen voor die 3 kilo.. Daar heb ik niet zo'n zin in :P
  maandag 3 september 2012 @ 11:28:06 #168
153506 Captain_Fabulous
pi_116339753
Dit begon als wielrentopic, maar het fietseizoen loopt op z'n end, over twee maanden zit iedereen of op de bank, of op de ATB, of op de schaats dus dan krijgen ze pas in het voorjaar weer interesse in gewicht verliezen :+
pi_116339830
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit begon als wielrentopic, maar het fietseizoen loopt op z'n end, over twee maanden zit iedereen of op de bank, of op de ATB, of op de schaats dus dan krijgen ze pas in het voorjaar weer interesse in gewicht verliezen :+
En echte sportman is het hele jaar door sportman ;) Ik denk dat veel wielrenners mountainbiken ook wel mooi zouden vinden, en dat doe ik tot het vriest.
  maandag 3 september 2012 @ 11:33:10 #170
153506 Captain_Fabulous
pi_116339924
Ik moet het misschien eens met een echt goede fiets doen, maar totnu toe, vind ik er geen klap aan. Doe mij dan maar een paar tassen op de vakantiefiets, en nieuwe wegen verkennen. Ik val altijd flink af tijdens de fietsvakantie, als ik eens drie weken ofzo op weg kon, was ik dun!
pi_116340177
Je hebt het over MTBen, dat je daar geen klap aan vindt? Dat kan natuurlijk, smaken verschillen. Ik vind het geniaal, paadjes vol korte bochten die tussen de bomen door omhoog en omlaag slingeren. Na elke bocht of klim zie ik weer een mooi bochtje verderop. Met mooie routes is het bijna een achtbaan door het bos.
  maandag 3 september 2012 @ 13:01:23 #172
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116342296
Ik zit nu redelijk op een steady gewicht net boven de 90, moet nog wel meer af natuurlijk maar je weet hoe dat gaat in de vakantie. Beetje bourgondisch leven enzo ;). Ben in ieder geval blij dat er niks bijgekomen is. Nu weer een beetje in het vaste ritme aan het komen en maar eens zien of we de verbrandingsfabriek weer aan de gang kunnen krijgen ;).

Voor van de winter moet ik nog even wat verzinnen want ik heb waarschijnlijk tot aan februari vrij veel vrije tijd, maar MTBen is denk ik niet echt mijn ding en daarbij heb ik ook geen geld om nog een MTB aan te schaffen. Waarschijnlijk wordt het meer naar de sportschool ofzo..
pi_116342552
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:01 schreef Narcotical het volgende:
Ik zit nu redelijk op een steady gewicht net boven de 90, moet nog wel meer af natuurlijk maar je weet hoe dat gaat in de vakantie. Beetje bourgondisch leven enzo ;). Ben in ieder geval blij dat er niks bijgekomen is. Nu weer een beetje in het vaste ritme aan het komen en maar eens zien of we de verbrandingsfabriek weer aan de gang kunnen krijgen ;).

Voor van de winter moet ik nog even wat verzinnen want ik heb waarschijnlijk tot aan februari vrij veel vrije tijd, maar MTBen is denk ik niet echt mijn ding en daarbij heb ik ook geen geld om nog een MTB aan te schaffen. Waarschijnlijk wordt het meer naar de sportschool ofzo..
Een redelijke MTB heb je voor 250 tweedehands. Een beetje sportschool kost 40 e/ maand.. Dus ja, zo veel scheelt dat eigenlijk niet eens na een paar maanden.
  maandag 3 september 2012 @ 13:14:15 #174
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116342602
Naar de sportschool gaan scheelt mij 250 euro, want die betaald m'n vader nog voor me op dit moment.. :P. En een MTB zou ik zelf moeten betalen ;)
  maandag 3 september 2012 @ 13:37:39 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116343125
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In de winter verbrand je meer calorieën omdat het zo koud is dus best effectief trainen dan. Niet voor pussies.
pi_116347048
Bij mij zit er de laatste 2 weken behoorlijk de klad in :(
Moet mezelf weer eens streng toespreken!
Verder blijf ik fietsen zolang het kan, bij slecht weer op de ATB, en in de winter wat meer spinning en wat krachttraining.
  maandag 3 september 2012 @ 16:06:24 #177
153506 Captain_Fabulous
pi_116347559
Had deze zondag thuis eens flink opgeruimd, voel me nu behoorlik kut. Als hooikoortlijer in het huisstof wroeten, is niet goed voor je neus en ademhaling. Maar het wordt morgen en woensdag mooi weer, dus wil weer naar werk (35km enkele reis) fietsen!.Schietgebedjes dus dat ik morgen weer normale luchtwegen heb, en op de fiets kan springen.
pi_116352920
Vanavond verplicht binnen fietsen, jammer ;(
pi_117195675
godmeja, 9 maanden 2 kilo, slappe hap hier
  maandag 24 september 2012 @ 16:24:41 #180
153506 Captain_Fabulous
pi_117195744
vanavond spinnen, al ben ik behoorlijk moe. Op de sportschool zeggen ze nu wel dat ze beginnen te zien dat ik serieus bezig ben...leuk om te horen
pi_117195784
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
vanavond spinnen, al ben ik behoorlijk moe. Op de sportschool zeggen ze nu wel dat ze beginnen te zien dat ik serieus bezig ben...leuk om te horen
goed bezig capt. volhouden dit najaar!
  maandag 24 september 2012 @ 16:28:11 #182
153506 Captain_Fabulous
pi_117195885
zaterdag ook twee uur buiten gefietst, maar te weinig gegegeten, en daardoor hongerklop gehad. nu nog steeds vreselijke vreetneigingen daardoor...zo moeilijk te bepalen wat je dan wel of niet moet eten, je hele lichaam krijgt er zo'n schok van, at thuis in 5 minuten 500gr kwark op, en vandaag ook de hele tijd zo'n honger!
  maandag 24 september 2012 @ 16:28:23 #183
153506 Captain_Fabulous
pi_117195891
bang voor de weegschaal zometeen
  maandag 24 september 2012 @ 16:48:38 #184
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117196735
Ik ben na de vakantie een beetje gestagneerd. Ondertussen al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan maar niet het idee dat er weer iets vanaf is gegaan. Binnekort maar weer eens beter m'n best gaan doen.

Wel lekker bezig Cap_Fab!
  maandag 24 september 2012 @ 16:52:08 #185
153506 Captain_Fabulous
pi_117196870
Paste zaterdag voor het allereerst in een fietsbroek die al bijna een jaar lang thuis lag te wachten op het grote moment...dus ik krijg zonder twijfel zo langzamerhand een minder dikke kont :+

Trouwens, volgens mij is het nu wat aan het worden omdat ik minder cardio, maar meer krachtraining doe. Alleen maar cardio werkt niet voldoende op mijn verbranding geloof ik.
  maandag 24 september 2012 @ 17:09:22 #186
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117197541
Cardio doe je vaak met een hoge hartslag en vetverbranding gedijt beter bij een wat lagere hartslag. Dus dat je dat merkt is zeker niet ongewoon ;)
pi_117199546
Cap is goed bezig! Hier stagneert de boel ook, tijd om het roer eens volledig om te gooien!

Vanavond spinningles geven, rest van de week even aankijken. Ik hoor net dat mijn vader in het ziekenhuis ligt, dus zal wel niet veel meer van komen deze week ;(
  maandag 24 september 2012 @ 18:28:31 #188
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_117200605
Hee mannen ik zie nu pas dat jullie nog steeds bezig zijn! ^O^ ik zelf heb niet mijn gewicht gehaald maar mijn buikje is wel weg. Heb vorig jaar nog veel gefietst maar het begin van dit jaar overgestapt op hardlopen en veel krachttraining. Mijn gewicht is nu tussen de 75-80 kg maar het buikje is zo goed als weg. Ik zou zeggen ga zo door en jullie komen er wel!
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_117219883
de weegschaal was lief voor me, met kleding en alles aan woog ik 83.4. Nu weer thuis met voeten omhoog, stomme enkels....
  dinsdag 25 september 2012 @ 08:56:43 #190
153506 Captain_Fabulous
pi_117223555
Ben zo steendood gegaan tijdens het spinnen gisteren...had gewoon geen reserve in m'n spieren nog sinds zaterdag, en op driekwart van de les voelde ik dat m'n dijbenen zo op waren, dat ik het kniegewricht niet meer stabiel kon houden (de banden zijn een beetje losjes, dus die doet dat niet meer vanzelf). gelijk aangegeven dat ik de rest van de les alleen nog maar uit-trap. Geen zin in een dikke knie en een paar weken niets kunnen doen. Zit nog iemand met moeiljike knieen in de les, dus we konden samen solidair afhaken _O-

Fruitsalade gehaald toen ik op schiphol plaza moest wachten ipv een snickers, ik ben zo braaf de laatste tijd... O-)
pi_117225269
klinkt goed Fab!
  woensdag 26 september 2012 @ 10:22:00 #192
153506 Captain_Fabulous
pi_117265267
Vandaag maar even heel rustig aandoen, ouderraad vergadering gisteren, dus pas weer om 10 uur thuis, vanavond eens gewoon met eten thuis zijn.
Morgen is het weer body-pump les...oh joy. Als ik nou gewoon eens vier weken op fietstrektocht kon gaan, was ik in 1 keer slank!
pi_117265384
ik ga binnenkort Texel eens bewonderen op de ATB
pi_117266713
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vandaag maar even heel rustig aandoen, ouderraad vergadering gisteren, dus pas weer om 10 uur thuis, vanavond eens gewoon met eten thuis zijn.
Morgen is het weer body-pump les...oh joy. Als ik nou gewoon eens vier weken op fietstrektocht kon gaan, was ik in 1 keer slank!
:Y

Inderdaad, constante beweging met niet al te zware belasting is het beste voor de vetverbranding. (Ik heb ooit eens 2 weken Ierland gedaan met dagelijk Iers ontbijt en veel nogal vet pubfood, en toch geen grammetje aangekomen)

Ik ben in ieder geval vandaag weer netjes op de fiets naar het werk, gisteren het gebak overgeslagen, weegschaal stond vanmorgen op 0,1 kg minder dan vorige week. Niet veel, maar de stijgende lijn is omgebogen, nu volhouden!
Vanavond lekker krachttraining en een klein beetje cardio, morgen weer vlammen op de fiets
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:26:21 #195
153506 Captain_Fabulous
pi_117501806
Heel raar gevoel in de benen, gisteren spinnen gehad, en hoefde nog maar 1 keer even afhaken wegens kuitenkramp. Nu heb ik spierpijn in m'n dijbenen...logisch zou je zeggen, maar de laatste maanden kreeg ik altijd al pijn in m'n knie VOORDAT ik spierpijn in m'n bovenbeen kon krijgen!
Dus de spieraanhechting ging sputteren, om zo te zeggen. Nu is ie kennelijk sterk genoeg om zo lang door te kunnen gaan, dat de spier het moeilijk krijgt! Nog nooit zo blij geweest met pijn :7
Als ik morgen nu ook nog geen kniepijn heb, is er geloof ik een belangrijke stap gezet!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:36:09 #196
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117502146
Kuitkramp bij spinning krijg ik ook weleens, vaak als gevolg van "race" momenten met net iets te lage weerstand. Kan nu een heel technisch verhaal op gaan hangen over fietstechniek maar ik weet niet of je daar echt zin in hebt :P
pi_117502423
Da's goed nieuws, Cap! Spierpijn is altijd beter dan andere pijn!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:09:00 #198
153506 Captain_Fabulous
pi_117579433
De spierpijn van het spinnen gisteren geprobeerd weg te werken met squats enzo...weet niet zeker of dat wel werkt. Wel goede core training gedaan denk ik.
pi_117878960
Nou mensen ik ben bijna zover. Afgelopen winter was het dieptepunt om en nabij de 103,5 kilo, afgelopen week gaf de weegschaal ietsie pietsie onder de 95 aan. Volgende week vertrek ik voor een aantal maanden naar Azië dus ik verwacht daar door veel activiteiten te ondernemen nog wel meer kwijt te raken. Streefgewicht 85, maar stabiel 88 zou ik al heel erg blij mee zijn. Dan kan ik tenminste die bergen op volgende zomer. *O*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:47:02 #200
153506 Captain_Fabulous
pi_117883808
Goed gedaan zeg! Veel plezier in Azie, en in de bergen!
pi_118118298
Ook ik ga me maar is wagen aan het afslanken naar een wat gepaster gewicht voor een wielrenner. :@ En hier kan ik natuurlijk jullie hulp wel bij gebruiken!

mijn verhaal, 2 weken terug zat ik op mijn max met 95.8 kg bij een lengte van 1.84 m. Inmiddels heb ik de afdaling ingezet door niet meer te snoepen, bewuster te koken en wat extra te sporten.

Mijn streefgewicht is 83.5 kg (BMI van 24.9). Ik hoop dat voor 1 april te bereiken zodat ik aan het begin van het seizoen klaar ben om te gaan voorbereiden om begin juni de mont ventoux te beklimmen. *O*

Vanochtend woog ik 93.9 dus het lijkt er op of ik de goede kant op ga! 8-)
pi_118118459
Extra motivatie geeft het feit dat ik met dezelfde fietsmaten naar de mont ventoux ga waar ik vorig jaar ook de alpe d'huez mee heb beklommen.

Destijds was ik duidelijk de traagste en dat hoop ik volgend jaar te kunnen veranderen. :)
pi_118123912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:09 schreef nodisch18 het volgende:
Extra motivatie geeft het feit dat ik met dezelfde fietsmaten naar de mont ventoux ga waar ik vorig jaar ook de alpe d'huez mee heb beklommen.

Destijds was ik duidelijk de traagste en dat hoop ik volgend jaar te kunnen veranderen. :)
Ik kwam jou laatst in Strava tegen, je was daar in ieder geval sneller dan ik ;)

Ik heb deze week besloten om compleet te stoppen met alcohol, in ieder geval tot de Alpe d'Huzes volgend jaar. Wil dan max 75kg wegen, zit nu op de 82
pi_118124032
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik kwam jou laatst in Strava tegen, je was daar in ieder geval sneller dan ik ;)

Ik heb deze week besloten om compleet te stoppen met alcohol, in ieder geval tot de Alpe d'Huzes volgend jaar. Wil dan max 75kg wegen, zit nu op de 82
_O_
pi_118124702
quote:

[..]

Heb je zin om mee te gaan naar de mont ventoux? :D

Vanavond ga ik weer spinnen. Zin in!
pi_118127247
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:04 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Heb je zin om mee te gaan naar de mont ventoux? :D

Vanavond ga ik weer spinnen. Zin in!
Zin altijd. Tijd is een ander probleem ;)
pi_118281129
Plan is om komend jaar met Captain Fabulous een ronde te gaan doen in Vlaanderen. We weten nog welke...

Ben overigens de afgelopen week 800gr afgevallen. Rust is weer een beetje terug in m'n hoofd en vanochtend ben ik weer begonnen met hardlopen. Les 1 van Start to Run.
pi_118281336
quote:

[..]

Dat wil ik ook, naar 75kg. Maar dan voor La Marmotte o.i.d. :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:15 #209
153506 Captain_Fabulous
pi_118283833
Ah, rennen met Evy. Een collega van me doet dat, en is zonder blessures nu op een behoorlijk nivo gekomen. Een andere colega ging het op eigen houtje doen, heeft nu een achillespees blessure.
Evy weet geloof ik wel waar ze het over heeft!
pi_118284651
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:39 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dat wil ik ook, naar 75kg. Maar dan voor La Marmotte o.i.d. :)
Ja ga je mee? *O*
Ik na afgelopen week fietsen in de Alpen op 76,5

De winter zien door te komen zonder gewicht erbij te krijgen, dan nog een klein beetje spek aftrainen en dan kan ik op 6 juli 2013 lekker met een startgewicht van 75 kg beginnen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:25:44 #211
153506 Captain_Fabulous
pi_118289270
Jij bent al praktisch een gratenpakhuis jongeman! Maar mooi Alpenavontuur heb je gehad, petje af hoor!
pi_118296231
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja ga je mee? *O*
Ik na afgelopen week fietsen in de Alpen op 76,5

De winter zien door te komen zonder gewicht erbij te krijgen, dan nog een klein beetje spek aftrainen en dan kan ik op 6 juli 2013 lekker met een startgewicht van 75 kg beginnen.
Ik wil 'm wel rijden ja. Maar eerst volgende week nog even een vulkaan op klauteren om te zien hoe het overbruggen van 2000m hoogteverschil mij afgaat. ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:41:10 #213
58560 Oksel
Gezellig.
pi_118340605
Ik ben nu weer 89kg. Ach. Weinig eten, veel sporten. Gaat de goede kant op. 83kg zou wel heel mooi zijn :) Maar dat weten m'n benen volgens mij alleen al :P
pi_118589648
91.3 inmiddels. Gaat lekker!
pi_118603753
85kg weer, zit in een emotioneel slechte periode
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:23:00 #216
153506 Captain_Fabulous
pi_118610775
Heel veel pijn in m'n voet, lijkt haast op die tijd dat ik een voetbotje had gescheurd. Alleen, kan me nie herinneren domme dingen te hebben gedaan recentelik. maar eens naar de huisarts als het niet snel overgaat. Ben ik zo zwaar dat ik spontaan voetbotten bleseer als ik loop? Hoop van niet!
pi_118611148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heel veel pijn in m'n voet, lijkt haast op die tijd dat ik een voetbotje had gescheurd. Alleen, kan me nie herinneren domme dingen te hebben gedaan recentelik. maar eens naar de huisarts als het niet snel overgaat. Ben ik zo zwaar dat ik spontaan voetbotten bleseer als ik loop? Hoop van niet!
sterkte!

gisteren naar de sportschool geweest :r , 15 minuten crosstrainen voor de warming up. 2,5 km hardgelopen en nog eens 10 km gefietst. Tijd om het hardlopen elke keer wat uit te breiden.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:56:44 #218
153506 Captain_Fabulous
pi_118611643
Ik wil gaan hardlopen met het schema van rennen met Evy, dat Freddeh ook gaat volgen, maar zal maar even wachten tot die voet normaal doet...
pi_118611764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil gaan hardlopen met het schema van rennen met Evy, dat Freddeh ook gaat volgen, maar zal maar even wachten tot die voet normaal doet...
Hardlopen met overgewicht (niet bedoeld als steek :P) en zwakke knieën? Lijkt me eerlijk gezegd niet heel verstandig CF... ;) Als je het gaat doen iig ergens op de hei bij Soest ofzo, harde ondergrond is echt slopend.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:28:12 #220
153506 Captain_Fabulous
pi_118612501
Woon een paar minuten lopen van de Hoornboegse hei. Op asfalt lopen is inderdaad het domste wat ik kan doen. Of misschien moet ik het Evy schema gewon op een loopband gaan doen eerst...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:29:07 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_118612524
Goede hardloopschoenen is dan ook heel belangrijk
pi_118613722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:29 schreef Blik het volgende:
Goede hardloopschoenen is dan ook heel belangrijk
Of geen schoenen, da's ook een optie
pi_118613981
Wat is eigenlijk jullie tactiek om gewicht te verliezen. Let je extra op je voeding? Ben je extra gaan sporten?

En zijn er speciale dieeten die je misschien volgt?
pi_118737249
godgloeidende gloeiende! Mijn fiets alweer.....

Gisternacht hebben ze mijn voorwiel en zadelpen gejat. Met na navraag bij de buren bleek mijn fiets bij de gemeente te staan, dus die heb ik vandaag opgehaald. Nu weer wachten op de fietsenmaker en verzekering.....
pi_118801556
Ze moeten je wel hebben Piep... :(

Mijn tactiek om gewicht te verliezen. Ik eet tot ik genoeg heb, niet meer, maar zeker ook niet minder dan waar mijn lichaam om vraagt. Behalve dat probeer ik 3x per week met Evy te gaan hardlopen. Waar mogelijk wil ik ook fietstochten in gaan plannen, maar op dit moment vind ik mijn gezin en werk even belangrijker. Komend jaar komt er een hond in huis, daarmee wil ik gaan hardlopen en evt meedoen aan canicross.
  maandag 5 november 2012 @ 08:44:24 #226
153506 Captain_Fabulous
pi_118837106
Canicross? is dat iets, waarbij de hond het baasje uitlaat? Qua fitheid, zet ik dan m'n geld op de hond in jouw geval O-)
pi_118838260
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 08:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Canicross? is dat iets, waarbij de hond het baasje uitlaat? Qua fitheid, zet ik dan m'n geld op de hond in jouw geval O-)
:D

Dit weekend inloting voor Ad6 binnen, dus het moet nu echt gebeuren! Weegschaal stond op 81,6 vanmorgen, da's best netjes zo na het weekend.
pi_118844573
Goed bezig Cafca!
Ik ben nu een tijd steady 84 kg. Tijdens wedstrijdseizoen was ik 78kg, maar dat was voor mij niet lange tijd vol te houden. Ik ben nu dus wel zwaarder geworden, maar mijn taille is niet dikker geworden. Komt denk ik door meer krachttraining. Mijn taille is wel zo goed als gelijk gebleven, dus dat is mooi.
Ik ga komend jaar andere klasse varen en dan komt het meer op kracht aan en is er geen gewichtslimiet, dus ik kan nu volle bak gaan krachttrainen..
pi_118845349
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:19 schreef nodisch18 het volgende:
Wat is eigenlijk jullie tactiek om gewicht te verliezen. Let je extra op je voeding? Ben je extra gaan sporten?

En zijn er speciale dieeten die je misschien volgt?
Op voeding letten is bij mij vele malen effectiever dan meer sporten. Maar dieten zijn slecht voor je. Mijn recept is tussendoortjes vervangen door fruit of groente (bijv. wortelen) en een beetje opletten wat je op je brood smeert en iets minder opscheppen bij het avondeten. Geen maaltijden overslaan en goed ontbijten. Kritisch kijken naar zinloze calorieen uit dranken (fruitsappen, bier, frisdrank) - lees: ze allemaal schrappen ;)
pi_118845613
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:21 schreef eentwee het volgende:

[..]

Op voeding letten is bij mij vele malen effectiever dan meer sporten. Maar dieten zijn slecht voor je. Mijn recept is tussendoortjes vervangen door fruit of groente (bijv. wortelen) en een beetje opletten wat je op je brood smeert en iets minder opscheppen bij het avondeten. Geen maaltijden overslaan en goed ontbijten. Kritisch kijken naar zinloze calorieen uit dranken (fruitsappen, bier, frisdrank) - lees: ze allemaal schrappen ;)
Inderdaad. Wat bij mij ook werkt is af en toe ( niet te vaak!) een keertje goed zondigen. Dat maakt het zowel geestelijk beter vol te houden, en het houdt je stofwisseling op gang. Maar ook dat moet je weer niet te gek maken, natuurlijk .
pi_118845919
Ik was al behoorlijk op voeding aan het letten, maar nu ben ik koolhydraten aan het verminderen en juist wat meer vetten aan het eten. Dat werkt prima. Ik heb veel minder zin in tussendoortjes en ik kan toch spieren opbouwen.
Sowieso alles met suiker heb ik geschrapt. Als ik iets met koolhydraten eet is het volkoren.
pi_118857660
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 13:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat bij mij ook werkt is af en toe ( niet te vaak!) een keertje goed zondigen. Dat maakt het zowel geestelijk beter vol te houden, en het houdt je stofwisseling op gang. Maar ook dat moet je weer niet te gek maken, natuurlijk .
Dat deed ik inderdaad ook regelmatig en maakte dat het makkelijker vol te houden was. Zonder dieet moet je accepteren dat het niet zo heel snel gaat maar wel beter te doen en te consolideren.
pi_118882955
back on track! schade 319 euro....
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:43:18 #234
153506 Captain_Fabulous
pi_118882979
:{w
Wat een tuig ook.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:00:32 #235
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118883582
Niet lullig bedoelt, maar zou het toch niet verstandig zijn je fiets binnen te zetten. Ze hebben nu ondertussen wel door dat je steeds je fiets weer laat maken en dat er dus steeds weer wat nieuws te halen valt ;)
pi_118903546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:42 schreef piepkuiken21 het volgende:
back on track! schade 319 euro....
Ik ken goedkopere diëten ;)
pi_118903577
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 08:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Don't let the looks fool you dikke :P

Maar nee en ja. Hardlopen voor de baas, met de hond aan een lijntje.
pi_118903848
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:00 schreef Narcotical het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar zou het toch niet verstandig zijn je fiets binnen te zetten. Ze hebben nu ondertussen wel door dat je steeds je fiets weer laat maken en dat er dus steeds weer wat nieuws te halen valt ;)
Als jij een huis of schuurt hebt hoor ik het. ik woon op 25m2
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:13:24 #239
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118903962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Als jij een huis of schuurt hebt hoor ik het. ik woon op 25m2
Je mag hem best bij mij in de kelder komen stallen hoor
pi_118904590
woon je in een straal van 100 m van de postcode 1381cc ;)?
pi_118905238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef piepkuiken21 het volgende:
Voor iemand die graag af wil vallen vind ik je wel wat lui hoor ;)
pi_118905645
;), gisteren 6 km gelopen en vandaag 25 km gefietst
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:48:18 #243
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118905705
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef piepkuiken21 het volgende:
Nee, maar wss wel binnen de 100 km. Kan je mooi eerst hierheen hardlopen, dan rondje fietsen en dan naar huis hardlopen. Ook goed voor de lijn.

Even zonder grappen nu. Het was gewoon bedoelt als goed advies, verder niks. Maar als jij een fietsendief bent en je merkt dat de fiets waar je vorige keer het mooie wiel en zadel van gejat hebt een week later weer met een nieuw wiel en zadel staat, zou je dan ook niet denken van: "Goh, daar kan ik binnekort wel weer even langs" ? ;)
pi_118905777
ik kan mij niet in die mensen verplaatsen.....
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:53:16 #245
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118906001
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:49 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik kan mij niet in die mensen verplaatsen.....
Tsjah, ik beweer niet DAT het zo is. Zeg alleen dat het een mogelijkheid is. En als het het geval is dan zou je er verstandig aan doen om je fiets ergens binnen te stallen anders gaat het je nog heel veel geld kosten.
pi_118906145
Zou toch proberen de fiets binnen te zetten... aan de muur hangen? Of gewoon in de gang/woonkamer, doe ik ook ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:55:06 #247
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118906171
Om het weer even over afvallen te hebben: Heb me al weken niet meer gewogen maar ook niet echt heel strikt opgelet wat ik at. Heb wel gemerkt toen ik in mei/juni hele dagen bezig was met onderzoeksproject is makkelijk een aantal kilo afviel omdat ik de hele dag bezig was en niet zo aan eten dacht. Daarna beetje gaan afglijden ben ik bang. Binnekort maar eens kijken wat de schade is en wat meer sporten nu ik weer de tijd heb
pi_118906526
Ik probeer ook wat gewicht te verliezen door wat op mijn voeding te letten en wat extra te sporten. Zo laat ik de tussendoortjes liggen en heb ik eerder al frisdrank vervangen door Spa rood.

Verder ga ik voortaan wekelijks spinnen en op zondag mountainbiken..., mits mijn fiets heel blijft.... :{

2 weken terug namelijk mijn achterderrie kapot en afgelopen zondag (al na 7 km) mijn ketting door de midden :'(
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:01:13 #249
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118906589
Wekelijks spinnen doe ik al, maar lijkt alsof ik daarmee een beetje aan een plafond zit
pi_118906794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:54 schreef eentwee het volgende:
Zou toch proberen de fiets binnen te zetten... aan de muur hangen? Of gewoon in de gang/woonkamer, doe ik ook ;)
ik ga jullie binnenkort eens mijn situatie laten zien, dan zie je dat ik op 2 hoog woon een onmogelijke trap er in hebt zitten en mijn huis vol staat (ik heb graag een bank in huis).
Ben bezig met een idee maar ik denk niet dat het werkt....
pi_118906806
na mijn vliegende start sta ik inmiddels wel al weer een dikke week op +/- 91 kg. Hmmm, schiet niet op :(
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:04:44 #252
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118906906
Ik zag laatst ergens iets over een bikemount waarmee je fiets plat tegen het plafond hangt, is dat misschien een optie?
pi_118906916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:03 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

ik ga jullie binnenkort eens mijn situatie laten zien, dan zie je dat ik op 2 hoog woon een onmogelijke trap er in hebt zitten en mijn huis vol staat (ik heb graag een bank in huis).
Ben bezig met een idee maar ik denk niet dat het werkt....
heb je hoge plafonds? anders kun je je fiets wellicht vlak aan het plafond hangen?
pi_118906954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Narcotical het volgende:
Ik zag laatst ergens iets over een bikemount waarmee je fiets plat tegen het plafond hangt, is dat misschien een optie?
:D :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:06:13 #255
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118907029
Dit dus:

Een Floaterhoist

Niet heel goedkoop, maar zeker goedkoper dan elke maand je fiets voor 300 euro laten maken
pi_118907275
En dat is? Aanpappen met de buurman? ;)
pi_118908178
he die floaterhoist is misschien nog wel wat voor op de eerste 1 etage in het trappenhuis.
Ik ga eens kijken of het goedkoper dan 90 dollar kan.....

aanpappen met de buurman mij niet gezien, wat een mafketel is hij....
pi_118908469
wellicht de overbuuf? :9
pi_118908568
ik kom de 2e etage niet goed op ivm smalle overloop en hoek in de trap
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:31:52 #260
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118908645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:30 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik kom de 2e etage niet goed op ivm smalle overloop en hoek in de trap
Maar je hebt je voordeur op de 1e etage en dan meteen een trap naar boven ofzo? Als dat het geval is, kan je je fiets dan niet daar boven de trap hangen ofzo
pi_118908704
Een vouwfiets vouw je zo de hoek om *O*
pi_118908750
nee ik heb een gezamelijke voordeur (trap omhoog), dan moet ik mij naar links wurmen door een deur en dan een trap op (smal en een rare hoek waardoor je de draai niet kan maken) en op de trap moet je eigenlijk je fiets op een achterwiel omhoog duwen en opletten dat je zelf niet van de korte tredes aflazerd....
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:34:30 #263
308981 Narcotical
Best in the World
pi_118908813
En na die eerste trap ook geen ophangmogelijkheden? :)
pi_118908976
dat is meten en ook onhandig, want hoe monteer je zo iets veilig?
pi_118913856
We moeten binnenkort een meeting doen bij Piepo. Kunnen we discussieren waar haar fiets moet komen ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 09:04:47 #266
153506 Captain_Fabulous
pi_118925298
Misschien een fietspyama van de Halfords over je fiets gooien, zodat hij minder zichtbaar is? Aan de andere kant...daar trek je weer wel de aandacht mee waarschijnlijk. Zadel ed elke keer loshalen en naar binnen halen, is ook een optie maar wel vrij omslachtig...
pi_118926098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:36 schreef Freddeh het volgende:
We moeten binnenkort een meeting doen bij Piepo. Kunnen we discussieren waar haar fiets moet komen ;)
Jullie zijn welkom, doen we meteen een leuke rit door het Gooi! (km of 50) met als afloop een goede maaltijd bij huize Piepkuiken
pi_118926183
Fietste laatst nog door jouw postcode, leuk centrumpje :)
pi_119077283
Nu 102.2, afgelopen week nog boven de 103. Prima toch.
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:15:42 #270
153506 Captain_Fabulous
pi_119155000
Knetters pijn in m'n knieen, maar heel voorzichtig trainen vandaag. Zaterdag de hele dag gestaan toen ik hielp bij de open dag op de academie van m'n zoontje, vinden ze NIET leuk zo te voelen. :X
lijk verdomme wel 80, zo wordt ik nooit een vent met een gebeeldhouwd wasbordje natuurlijk
pi_119155185
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knetters pijn in m'n knieen, maar heel voorzichtig trainen vandaag.
kan je er niet beter ijs op gooien ipv de boel nog verder te verneuken?
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:47:33 #272
153506 Captain_Fabulous
pi_119155533
Ik kan het aantal dagen zonder pijn beter tellen dan met. Dus als ik er teveel op let train ik nooit meer. Ik train niet bij gewrichtspijn, spierpijn kun je met heel zorgvuldig opwarmen best mee doorgaan. Ik heb het afgelopen jaar foto's laten maken, bij de fysio geweest...heeft geen bal gedaan aan de pijn, maar me wel geleerd hoe ver ik kan gaan voordat ik schade aan mezelf toebreng.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:26:35 #273
153506 Captain_Fabulous
pi_119204401
Wel goed getrained, had wel heel veel warming up nodig voordat m'n schouder meedeed, zal wel van de computer komen. Beetje gesquat, maar dat voelde niet goed, dus mee opgehouden.
Buikspierenklas ging wel goed, en veel romp verder getrained. Valt me heel op, als ik lig, en helemaal met m'n bovenlichaam omhoog moet lukt dat nog niet, maar linkerknie met je rechterelleboog aantikken crunches gaan als een trein!
pi_119374122
89.8! Toch een mijlpaal om weer onder de 90 te zitten. ik heb wel het idee dat het tempo waarin ik gewicht verlies een beetje vertraagd... Maar he, 6 weken, 6 kilo 8-)
pi_119374554
Goed bezig nodisch!

Ikzelf heb een kloteweek achter de rug, mijn vader is afgelopen woensdag overleden ;(
Dus bijna geen sport, alleen gisternmorgen even op de mountainbike door het bos gecrosst, even mijn hoofd leegmaken. was wel heel lekker, moet ik zeggen. Verder kwa eten ook nergens op gelet. Weegschaal viel nog mee vanmorgen : 81,9
pi_119374727
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:07 schreef cafca het volgende:
Goed bezig nodisch!

Ikzelf heb een kloteweek achter de rug, mijn vader is afgelopen woensdag overleden ;(
Dus bijna geen sport, alleen gisternmorgen even op de mountainbike door het bos gecrosst, even mijn hoofd leegmaken. was wel heel lekker, moet ik zeggen. Verder kwa eten ook nergens op gelet. Weegschaal viel nog mee vanmorgen : 81,9
gecondoleerd, wat erg zeg. Hopelijk kun je het een beetje een plekje geven.
pi_119375651
gecondoleerd Cafca
  maandag 19 november 2012 @ 13:28:01 #278
153506 Captain_Fabulous
pi_119381539
Gecondoleerd!
pi_119382305
Cafca, gecondoleerd.. Wat een triest bericht. Sterkte de komende tijd.
pi_119637147
klotezooi! fiets is foetsie en nu officieel, aangifte gedaan morgen een nieuwe uitzoeken? (heeft iemand nog tips voor leuke hybride modellen?)
  maandag 26 november 2012 @ 14:09:33 #281
308981 Narcotical
Best in the World
pi_119637361
SPOILER
Balen dat je fiets nu gestolen is. Ik heb niet zoveel verstand van hybrides, weet ook niet precies wat je er mee doet doorgaans
pi_119637883
ik fiets gewoon over de weg 40 tot 100 km per week. maar ik wil ook off road kunnen en door de bossen crossen, dat gaat beter met mountainbike achtig model.

SPOILER
  maandag 26 november 2012 @ 15:27:22 #283
308981 Narcotical
Best in the World
pi_119639922
Als je door de bagger wilt fietsen zou ik gewoon voor een MTB gaan ipv een Hybride denk ik. Een hybride is misschien net wat comfortabeler op de weg maar in de bagger zou ik denk ik voor een MTB kiezen.
pi_119646364
o hij is weer terug :S, ik krijg er bijna een dagtaak aan om mijn fiets op te snorren en naar de fietsenmaker brengen....
pi_120904698
Nog spekkies die doelen hebben voor het nieuwe jaar? Trek die broekriempjes maar eens aan! ~O>
pi_120905653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:57 schreef eentwee het volgende:
Nog spekkies die doelen hebben voor het nieuwe jaar? Trek die broekriempjes maar eens aan! ~O>
Yep. Nog steeds het zelfde doel: voor juni onder de 75kg. Is nog steeds haalbaar, al zal ik vanaf woensdag er wel echt serieus aan moeten werken. Sowieso van plan om het komende halfjaar als een topsporter te gaan leven :)
pi_120915982
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:05 schreef nodisch18 het volgende:

mijn verhaal, 2 weken terug (4 oktober) zat ik op mijn max met 95.8 kg.

Mijn streefgewicht is 83.5 kg (BMI van 24.9). Ik hoop dat voor 1 april te bereiken.
Inmiddels zit ik op de 87 kg. In 2,5 maand dus ongeveer 9 kg verloren. *O*
Met een beetje doorzettingsvermogen moet het dus wel haalbaar zijn om die 83,5 te halen voor 1 april. :s)
pi_120950976
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:01 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Inmiddels zit ik op de 87 kg. In 2,5 maand dus ongeveer 9 kg verloren. *O*
Met een beetje doorzettingsvermogen moet het dus wel haalbaar zijn om die 83,5 te halen voor 1 april. :s)
Goed bezig!

Ik ga ook aardig: april woog ik 98 kilo, meer gaan fietsen en afgevallen richting de 95. Nu sinds begin december actief gaan afvallen, max 2 keer per week alcohol en erg letten op mijn eten. En zit nu op 90.7. Doel: 85 kilo in juli
eten!!!
pi_120997156
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:21 schreef Freddeh het volgende:
Nu 102.2, afgelopen week nog boven de 103. Prima toch.
Update Freddeh? :P
pi_120997189
Hier gaat het wegen op reis (ik ben op dit moment in Azie) een beetje problematisch, de enige weegmomenten die ik kan pakken zijn de momenten dat ik snel even op de weegschaal voor koffers kan springen bij het inchecken op een vliegveld. :D Geen slechte score maar het had beter gekund als het eten niet zo lekker zou zijn. Vaak 2 of 3 rijstmaaltijden per dag maar daar staat wel veel gehike tegenover, ik denk dat ik nu rond de 93 kg zit. Iedereen veel succes in 2013!
pi_121033069
Updates gaan kut he. Iets met kerst en oud en nieuw ;)

De beste wensen allemaal!
pi_121064430
hier geen idee. ik ben qua volume weer aangekomen maar ik sport nog maar 3x in de week ipv 6. het gaat hier psychisch niet helemaal lekker dus veel vreetbuien. oja ik zoek ook weer eens werk wat niet lukt :(
  maandag 7 januari 2013 @ 09:47:34 #293
153506 Captain_Fabulous
pi_121261116
Door luchtwegproblemen heel weinig gepsort, maar ook niet vreselijk gevroten tijdens Kerst...we zien het wel als we weer eens op de weegschaal staan. Als stok achter de deur zijn Freddeh en ik een tocht aan het afspreken eind maart. zodat er getrained moet worden. Dat helpt bij mij meestal wel.
pi_121261463
Vanochten 985,8 :7

Al weer 10 kg lichter dan 3 maanden terug! :s)

[ Bericht 4% gewijzigd door nodisch18 op 07-01-2013 10:36:40 ]
pi_121261608
Was jij 105? :o
pi_121261653
Ik dank dat hij 85 bedoeld.

Na de feestdagen ben ik gelijk gebleven. Dus nog steeds 90.7 hier.
eten!!!
pi_121261683
Hier ook volop aan de bak. Trainingsschema opgezet voor AD6, gewicht nu op 83 kg na de feestdagen. Ga rigoureus lijnen en trainen, er moet 10 kilo af voor juni. RVV, sla ik over, vind ik te massaal (en duur!), ik ga voor de bergtocht Ochten op die dag. Wel iets minder heroïsch, maar toch genoeg kms en hms.
pi_121262214
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:11 schreef eentwee het volgende:
Was jij 105? :o
Nee, 95,8, genoeg toch? :@
  maandag 7 januari 2013 @ 11:56:52 #299
308981 Narcotical
Best in the World
pi_121264315
Ik hang al weer een aantal maanden rond de 92/93. Moet eigenlijk nog minimaal tot de 85 af, liefst nog iets minder. Het wordt maar weer eens tijd om wat extra moeite te gaan doen
pi_121393338
Voor het eerst sinds jaren onder de 90kg! 89.5 it is *O* nog 2 kilo voor een groen bmi :o !
eten!!!
pi_121394696
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:36 schreef janatwork het volgende:
Voor het eerst sinds jaren onder de 90kg! 89.5 it is *O* nog 2 kilo voor een groen bmi :o !
*O* Goed bezig! Wat bedoel je met een groen BMI?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')