Ik zeg: Bring it on!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Goed nieuws dus fred!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:10 schreef Freddeh het volgende:
Ben al teruggebeld, mag op tweede gesprek komen. Kunnen ze me technisch doorzagen.
Vind het wel apart dat je met 80kg op 10% zit terwijl je maar 1.84 lang bent.
Ik ben ook 1,84, weeg momenteel bijna 82 kg (quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef the85mc het volgende:
Klinkt goed freddeh! En om op je vraag terug te komen, ik ben niet zo lang, 1,84m. Dus met 80 kg een bmi van 23,6. Maar ben niet echt smal gebouwd zeg maar.. En met vetpercentage rond 10% kan er maximaal nog maar een paar kg af.
Denk dat het goed voor je kan werkenquote:Op zondag 3 juni 2012 12:28 schreef Freddeh het volgende:
Met behulp van een vriendin van me nu een begin aan het maken aan Weight Watchers.
Waar heb je dat gemeten? Zou je ook je gegevens kunnen invullen op die site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) en kijken wat daar dan uitkomt? Ben benieuwd of dat dna veel scheelt. Die berekening op de site wordt ook gebruikt voor het amerikaanse leger dacht ik, dus zou wel redelijk moeten kloppen.quote:Op zondag 3 juni 2012 08:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ben ook 1,84, weeg momenteel bijna 82 kg () en mijn vetpercentage was laatst iets van 22%. Ik ben wel redelijk smal gebouwd, spieren zitten bij mij vooral in mijn benen.
Ik heb dat gemeten op de weegschaal op de sportschool. Ik weet niet hoe nauwkeurig die is.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:32 schreef the85mc het volgende:
[..]
Denk dat het goed voor je kan werken
[..]
Waar heb je dat gemeten? Zou je ook je gegevens kunnen invullen op die site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) en kijken wat daar dan uitkomt? Ben benieuwd of dat dna veel scheelt. Die berekening op de site wordt ook gebruikt voor het amerikaanse leger dacht ik, dus zou wel redelijk moeten kloppen.
Nee gewoon net aantrekken dat t niet afzakt.. Is die vetmeter een speciale weegschaal of zo'n ding die je in je handen houdt?quote:Op maandag 4 juni 2012 20:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb dat gemeten op de weegschaal op de sportschool. Ik weet niet hoe nauwkeurig die is.
Op die site kom ik op 19,2% dus dat scheelt wel wat. Maar je moet het meetlint niet helemaal straktrekken rond je middel he?
Bij jou is het ook alles of nietsquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
$ dagen niets gedaan door griep, gisteren 40 baantjes is 28 minuten (had vertraging door ander zwemmers), met 25 a 30 km gefietst en vanavond van half 9 tot half 11 badminton.
Goede keuze lijkt mijquote:Op maandag 11 juni 2012 06:33 schreef Freddeh het volgende:
105.1 Vanochtend. Vanavond ga ik praten met een dietiste, kijken wat zij te zeggen heeft.
Heb ik ook vaak. De dag erna niks eraf, maar ik denk dan dat je spieren vocht vasthouden. Vaak een paar dagen na training word ik ineens lichter..quote:Op maandag 11 juni 2012 18:06 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen ondanks een 130 km toertocht gisteren niks eraf
Abc-tje inderdaad. Ben soms wel 1,5 kg zwaarder de dag na een lange rit.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Heb ik ook vaak. De dag erna niks eraf, maar ik denk dan dat je spieren vocht vasthouden. Vaak een paar dagen na training word ik ineens lichter..
Ik irriteer me er niet langer aan. Kost me teveel energie.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
nee motivatie, ik zie Fredduh worstelen en zich irriteren aan de cijfers. Dat gaan we dus niet doen
Maar hoe was het bij de Diëtiste?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 06:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik irriteer me er niet langer aan. Kost me teveel energie.
Waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan freddeh en heb je daarom een snellere verbranding.. Als blijft bier drinken en shoarma vreten zul je echt niet makkelijk af vallen. Als je dan toch calorieen in je lichaam stopt, doe het dan met voedingsmiddelen mét voedingswaarde..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:32 schreef MCH het volgende:
Dat wil zeggen gewoon een shoarmaatje na het stappen en lekker bier drinken in het weekend.
Gewoon een paar keer week flink hard fietsen en wat common sense gebruiken met je dagelijkse eetpatroon, dan kun je zelfs in het weekend zondigen. Zo oud is Freddeh toch niet? En snellere spijsvertering vind ik 1 uit de categorie 'maar ik heb zulke zware botten'.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:56 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan freddeh en heb je daarom een snellere verbranding.. Als blijft bier drinken en shoarma vreten zul je echt niet makkelijk af vallen. Als je dan toch calorieen in je lichaam stopt, doe het dan met voedingsmiddelen mét voedingswaarde..
Ik denk dat freddeh rond de 35 ofzo is? En als je wat ouder wordt, wordt je spijsvertering langzamer. Dat is geen fabel.. Maar waarom zou je niet doordeweeks lekker sporten en in het weekend ook gezond doen? Zie je veel eerder resultaat van je training. Nu doe je training doordeweeks en in het weekend verwaarloos je je lichaam. Een biertje drinken op zn tijd is prima, maar overdrijf het niet..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon een paar keer week flink hard fietsen en wat common sense gebruiken met je dagelijkse eetpatroon, dan kun je zelfs in het weekend zondigen. Zo oud is Freddeh toch niet? En snellere spijsvertering vind ik 1 uit de categorie 'maar ik heb zulke zware botten'.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:01 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk dat freddeh rond de 35 ofzo is? En als je wat ouder wordt, wordt je spijsvertering langzamer. Dat is geen fabel.. Maar waarom zou je niet doordeweeks lekker sporten en in het weekend ook gezond doen? Zie je veel eerder resultaat van je training. Nu doe je training doordeweeks en in het weekend verwaarloos je je lichaam. Een biertje drinken op zn tijd is prima, maar overdrijf het niet..
Heel goed!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef MCH het volgende:
[..]![]()
Ik zal vanavond braaf een bakje magere kwark eten als ik nog honger krijg en geen vette zak chips opentrekken.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef Freddeh het volgende:
Stelletje hufters. Ik draai me even om en word hier uitgemaakt voor bejaarde. Heb zeker nog 5 jaar te gaan voor die 35 hoor! Tuig
Maar even serieus, dat verhaal van de dietiste ga ik nog niet op in. Vandaag dikke ruzie gehad met m'n vrouw, even geen zin in lastige verhalen nu.
Hangt er wel vanaf waar je gaat etenquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Gezond eten moet je eigenlijk je hele leven doen, ook in perioden van stress of andere tegenslag. Een emo-eter heeft altijd wel iets waarom het gezond eten op een lager pitje staat. Het is natuurlijk waar dat de motivatie om iets op te brengen en uitputtelijke bron is, maar de scheidslijn met alle remmen los is zo dun. Wat misschien kan helpen is eten/sporten zien als iets waar je, in tegenstelling tot sommige tegenslagen, wél controle over kunt hebben. Door dat uit te oefenen voel je je daar alvast niet extra verrot door waardoor je ook weer iets weerbaarder bent.
Uit eten schaar ik trouwens niet in de categorie zondigen. Dat is gewoon eten, soms wat vetter dan je zelf zou maken maar zelden meer. Alleen desserts zijn meestal een uitzondering.
O haha sorry.. Goed ruzie maken op afstand lijkt me moeilijk.. Omdat je het over je vrouw had dacht ik dat je iets ouder was.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef Freddeh het volgende:
Stelletje hufters. Ik draai me even om en word hier uitgemaakt voor bejaarde. Heb zeker nog 5 jaar te gaan voor die 35 hoor! Tuig
Maar even serieus, dat verhaal van de dietiste ga ik nog niet op in. Vandaag dikke ruzie gehad met m'n vrouw, even geen zin in lastige verhalen nu.
En wij maar denken dat je al een paar weken aan het fietsen bent?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:42 schreef Freddeh het volgende:
Gadver, vis.
En ja, doe eens lief tegen meMaandag is m'n collega op vakantie dus kan niet meer carpoolen. Gedwongen fietsen. Nice.
Mij lukt het toch ook en we zijn van vergelijkbaar formaat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:31 schreef Freddeh het volgende:
Ja, maar nog niet veel. Dit is een soort dwang om weer fulltime te gaan rijden omdat ik er moeilijk in komen kan. Heb anderhalf jaar stil gezeten weet je nog, m'n onderkantje vindt me niet meer zo lief als ik gefietst heb.
Is ook na 2 ritjes weer voorbij. Slechte smoesquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:31 schreef Freddeh het volgende:
Ja, maar nog niet veel. Dit is een soort dwang om weer fulltime te gaan rijden omdat ik er moeilijk in komen kan. Heb anderhalf jaar stil gezeten weet je nog, m'n onderkantje vindt me niet meer zo lief als ik gefietst heb.
Nee, zadel is in orde. Heb voorheen met andere zadels gereden waaronder een Brooks. Prima zadel, maar niet op mijn onderkantje aangepast. Nu heb ik een Ritchey anatomisch zadel en die valt perfect met m'n zitbotjes. Het is meer dat ik het niet meer gewend ben en écht weer moet gaan inrijden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:46 schreef the85mc het volgende:
Ander zadel proberen? Ik heb op mn mtb nooit last. Als ik lang niet heb gefietst moet ik eerst het luie zweet eruit trappen. Lekker muziekje op, uurtje redelijk door trappen en daarna pas helemaal los! Gevoel na sporten is zo goed! En gezond eten natuurlijk, zit nu ook aan salade met tonijn en kip.. Best lekker!
Je moet ook geen oefeningen doen met een dietistequote:Op donderdag 14 juni 2012 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Kwam er gisteren achter dat m'n beenspieren wat raar doen na oefeningen met de dietiste.
Jij hebt toch laatst in Midden-Europa gefietst? Was dat van Praag naar Wenen of van Budapest naar Wenen? Wil zelf misschien ook zoiets doen namelijk over twee weken. En heb je met het ov gereisd of eigen vervoer en eigen fiets dus niet huren?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, doe een tandje terug met de interval training, en m'n knieen bleven heel woensdag. En van 123,2 naar 122,4 dus op zich aardig. Voor et eerst voorzichtig squats gedaan voor m'n dijbenen, wel grappig. Vanavond een spinles met fietsen aan een beeldscherm en computer gekoppeld, zodat de zwaarte wordt aangepas aan wat je ziet. benieuwd
Bijna.Maar ik ging van Wenen richting Duitsland. Route:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij hebt toch laatst in Midden-Europa gefietst? Was dat van Praag naar Wenen of van Budapest naar Wenen? Wil zelf misschien ook zoiets doen namelijk over twee weken. En heb je met het ov gereisd of eigen vervoer en eigen fiets dus niet huren?
Ok, nice. Ja ik was van plan om van Praag naar Wenen te fietsen in zes of zeven dagen en gewoon te overnachten in hotels dus niet kamperen. Tussen beide steden hebben ze een mooie route met overwegend autoluwe wegen en fietspaden. Ik heb zelf niet zo'n toerfiets en met de racer is dit natuurlijk niet te doen. Gelukkig heb ik een bedrijf in Praag gevonden die je van alles kan voorzien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Bijna.Maar ik ging van Wenen richting Duitsland. Route:
Wenen, Podersdorf(bijna Hongarije) Wenen en dan de Donau af. Met m'n eigen vakantiefiets.
Je kan via treinreiswinkel.nl kaartjes boeken voor treinen waar dan je fiets in mee kan, kost een beetje transactiekosten, maar scheelt erg veel tijd en geregel..
Ik deed de nachtrein naar Wenen, opstappen in Hilversum (trein naar Berlijn), overstappen in Hannover op de trein naar Wenen. Je moet er wel aan denken dat de treinen maar een beprekt aantal fietsplaatsen hebben (in 1 wagon). En die moet je reserveren, en die zijn in het weekend in de zomer al heel snel vol. Als je door de week kan reizen, heb je nog wel kans.
Maar het is geweldig, met je fiets zo door een land rekken, je ziet zoveel meer dan vanuit een auto!
Ja precies, van jouw verslagje kan ik mij nog herinneren dat je zware bagage je dagafstand aardig beperkte.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is ook een mooie route zeggen andere vakantiefietsers, je zal daar denk ik veel plezier hebben! In hotels is relaxt, ik kampeer, en vnd dat leuk, maar je sleurt wel een hoop spullen mee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Ja, ze zochten iemand en ik ga toch elke maandag spinnen, dus ik dacht: waarom niet eens aan de andere kant gaan zitten? Is ook een mooie extra motivatie.quote:
Moet bijna wel. Ik heb ook van die verschillende plateaus gehad. Ik bleef dan weken op hetzelfde gewicht, maar je moet dan gewoon doorzetten. En soms ineens in een week schoot ik dan 2 kg naar beneden. Heel apart.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Grappi genoeg blijft m'n gewicht rond de 122 schommelen...alleen ja, m'n broeken zitten ruimer, m'n riemen moeten gaatjhes bij. Dus ik verlies denk ik vet, en kweek spieren bij. Dat moet als ik lang genoeg doorga, vanzelf resulteren in een lager gewicht...
Zo is dat. Maar het belangrijkste is toch dat je je beter voelt, en als je broeken losser gaan zitten, gaat het in ieder geval de goede kant op!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Grappi genoeg blijft m'n gewicht rond de 122 schommelen...alleen ja, m'n broeken zitten ruimer, m'n riemen moeten gaatjhes bij. Dus ik verlies denk ik vet, en kweek spieren bij. Dat moet als ik lang genoeg doorga, vanzelf resulteren in een lager gewicht...
Ik moest om stabiliteit in mn knie te krijgen op 1 been springen en landen, wel voorzichtig natuurlijk. Dan stimuleer je je spieren die stabiliteit van je knie bevorderen. Dat gaat bij mij prima, loop nu al jaren rond met in mn ene knie een halve kruisband.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst sinds, uhh, erg lang geleden, een behoorlijk intensieve intervaltraining op de hometrainer gedaan en daarna een pittige partij beenspier oefeningen, zonder dat ik tjdens het sporten, of tot op als ik dit schrijf, significante pijn in het kniegewricht heb.
Misschien, heel misschien beginnen de oefeningen eindelijk te zorgen voor wat stabiliteit in die klote knie, en kan ik dit jaar nog eens een normaal stuk fietsen...Oostenrijk was leuk dit voorjaar, maar ik heb daar wel een week lang heel consequent de handrem erop gegooid zodra het ietsje pittig werd. Dat gaat een mens toch wel vervelen....
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef Blik het volgende:
Is dat een dieet wat je de rest van je leven vol gaat houden? Zo nee, niet doen. Bewust eten kun je ook doen zonder moeilijk te doen met allemaal rare foefjes qua eten. Zelfde met zo'n sapdieet, dat is leuk om nu een paar kilo mee af te vallen. Maar als je weer teruggaat naar je oude eetgewoontes komt het er net zo hard weer aan. En aangezien niemand een sapdieet kan volhouden is dat ook wat gebeurt bij de meesten...
En volgens mij is dit topic ook bedoeld om af te vallen door middel van meer fietsen, als je een crash-dieet wilt doen moet je in het dieet-topic zijn
Waarom rustig aan met de koffie?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:17 schreef cafca het volgende:
Ook weer serieus begonnen. Ik kwam er in de vakantie achter dat ik om lekker te kunnen klimmen toch nog een aantal kilo's kwijt moet.
Doel: van 82 nu naar <75 in juni volgend jaar.
Planning deze week:
Ma. Spinning
Di. Rustdag
Wo. Krachttraining
Do. Fietsen
Vr. Rust
Za. Lopen
Zo. Fietsen
Verder zoveel mogelijk op de fiets naar het werk. Geen alcohol door de week, rustig aan met de koffie en niet snoepen.
Gewoon ontbijten en lunchen met bruine boterhammen en s'avonds wat bewuster warm eten ( niet teveel)
En 0 calorieën. Volgens mij is vrijwel alles wat je op je werk kan drinken minder gezond. Met mate, uiteraard.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, koffie stimuleert toch de vetverbranding?
Haterquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:39 schreef cafca het volgende:
Koffie geeft ook meer honger gevoel. Daarnaast is het ongezond, en de koffie op het werk is gewoon smerig. Verder heeft koffie 0.0 voedingswaarde en helpt het ook nog niet eens tegen de dorst.
QFT. Kan me er alleen maar bij aansluiten. Heb zelf geen enkele moeite om op gewicht te blijven na langzaam en alleen met gezond en iets minder eten te zijn afgevallen. Ik woog ooit ongeveer hetzelfde als Freddeh nu. Sapdieten zijn leuk voor judo'ers die in een gewichtsklasse moeten komen, maar leden van de club van 100 kunnen met een normaal gezond eetpatroon nog heel veel bereiken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef Blik het volgende:
Is dat een dieet wat je de rest van je leven vol gaat houden? Zo nee, niet doen. Bewust eten kun je ook doen zonder moeilijk te doen met allemaal rare foefjes qua eten. Zelfde met zo'n sapdieet, dat is leuk om nu een paar kilo mee af te vallen. Maar als je weer teruggaat naar je oude eetgewoontes komt het er net zo hard weer aan. En aangezien niemand een sapdieet kan volhouden is dat ook wat gebeurt bij de meesten...
En volgens mij is dit topic ook bedoeld om af te vallen door middel van meer fietsen, als je een crash-dieet wilt doen moet je in het dieet-topic zijn
Daar word je ook weggeschopt of op z'n minst flink bekritiseerd met zulke plannen hoor. Ieder voor zich, natuurlijk, maar gezond is 't niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef Blik het volgende:
Nee hoor, je wordt niet weggebonjourdquote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef Freddeh het volgende:
Wacht eens even... Word ik nou weggebonjourd uit m'n eigen topic?
Dat sapdiëet heb ik bewust niet voor lange termijn gekozen. Ik heb er voor gekozen de eerste 3 dagen te doen, omdat in die tijd de grootste rommel je lichaam uit gaat en hij vast een zetje krijgt om in vetverbrandingsmodus te schieten.
Daarnaast nu dus verder met het dr.Cohen-diëet. Dit komt er op neer dat je zo weinig mogelijk koolhydraten binnenkrijgt. Uiteraard verandert dat op dagen dat ik wél zou fietsen, want dan heb je juist kh nodig om ook echt die ritten vol te kunnen maken.
En als dat goed gaat, waarom zou je daar dan mee stoppen (overigens zou ik stoppen met die 2 bananen, lijkt me overbodig veel energie)?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef Freddeh het volgende:
Prima.
Was overigens al onderweg naar beneden van een stijgende lijn tot 110kg. Was 2kg van af in 2 weken tijd, waarbij ik per dag een schaaltje havermoutpap at, 2 bananen, 2 appels en 4 boterhammen.
Dat is icm 2x25km fietsen op een dagquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:12 schreef Blik het volgende:
[..]
En als dat goed gaat, waarom zou je daar dan mee stoppen (overigens zou ik stoppen met die 2 bananen, lijkt me overbodig veel energie)?
ok, als je daar die 50 km bij fietst heb ik niks gezegdquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat is icm 2x25km fietsen op een dag
Als ik minder eet loop ik heel de dag met knorrende maag rond.
Wist niet dat dat inclusief 50 km fietsen was, dan is het inderdaad misschien zelfs aan de lage kant.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
De bananen skippen? Ik mag hopen dat mijn sarcasmemeter stuk is Blik![]()
Da's toch (zelfs met de bananen) veel te weinig voor een gezonde vent met zoveel beweging?
Allicht, van zo'n daginname valt zelfs een ethiopiër nog afquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef Freddeh het volgende:
Prima.
Was overigens al onderweg naar beneden van een stijgende lijn tot 110kg. Was 2kg van af in 2 weken tijd, waarbij ik per dag een schaaltje havermoutpap at, 2 bananen, 2 appels en 4 boterhammen.
Nog steeds voor jouw hoeveelheid beweging (en geslacht) veel te weinig. Maargoed, jouw plan!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:16 schreef Freddeh het volgende:
We moeten de warme prak 's avonds niet vergeten he. Die komt er ook nog bij.
Als ik die 2 appels en 2 bananen omruil voor 2 boterhammen kom ik al aan...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nog steeds voor jouw hoeveelheid beweging (en geslacht) veel te weinig. Maargoed, jouw plan!
Dit dus.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allicht, van zo'n daginname valt zelfs een ethiopiër nog af![]()
Zou je anders niet eens met een echte diëtist gaan praten als je graag verantwoord wilt afvallen, i.p.v al die internet succesverhalen uitproberen?
Je hebt dus je stofwisseling verneukt door stelselmatig te weinig te eten. Dit is vast nog wel te herstellen en daar kom je dan wellicht eerst even van aan, maar je moet eerst zorgen dat je stofwisseling weer op een normaal ritme komt. Leg 't eens aan je huisarts voor die je naar een (sport)dietist kan doorverwijzen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als ik die 2 appels en 2 bananen omruil voor 2 boterhammen kom ik al aan...
Ga dan de komende 2 maanden gewoon eens normaal doenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:36 schreef Freddeh het volgende:
Zul je nog echt een paar maanden moeten wachten, want heb nu niet de tijd om met een huisarts te gaan praten. Over een maand of twee woon ik permanent in het noorden, dan ga ik wel langs m'n huisarts.
Ik het vermoeden dat de meesten hier wel gelijk hebben freddeh... Tijdens mijn 'strenge' periode in mn dieet at ik altijd nog 8 boterhammen per dag met mager beleg, 1 of 2 stukken fruit , 's avonds 300-400 gram groenten, 200 gram mager vlees en 50 gram rijst/pasta en nog 250 gram magere kwark. Maar dan snoept ik niet ofzo. Daarmee viel ik 500 gram per week af. En was goed vol te houden.quote:
Dat valt toch wel mee? Moet iedereen dan " goed idee Freddeh, dat sapjesdieetquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Narcotical het volgende:
Nationale Freddeh-bash dag hier?
Wat mij betreft niet, ik ben ook geen voorstander van dat soort diëten maar ik weet zelf ook dat het frustrerend kan zijn als je voor je gevoel heel erg je best doet om af te vallen maar er niks afgaat of alleen maar bijkomt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Moet iedereen dan " goed idee Freddeh, dat sapjesdieet" doen?
Dieten is niet crashen, maar volhouden.. Crashen kan iedereen, maar ook iedereen kan dat maar een klein poosje volhouden. Beter eet je structureel een klein beetje te weinig. Dat gaat langzaam en met ups en downs maar dat is de enige manier naar mijn idee.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, ik ben ook geen voorstander van dat soort diëten maar ik weet zelf ook dat het frustrerend kan zijn als je voor je gevoel heel erg je best doet om af te vallen maar er niks afgaat of alleen maar bijkomt.
Het is soms gewoon tot aan het hilarische toe om telkens Freddeh's eigen frustrerende pogingen te lezen waarna iedereen weer met goede tips komt waar hij vervolgens niks mee lijkt te doen. Zo wordt het inderdaad ook gewoon een never ending story.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, ik ben ook geen voorstander van dat soort diëten maar ik weet zelf ook dat het frustrerend kan zijn als je voor je gevoel heel erg je best doet om af te vallen maar er niks afgaat of alleen maar bijkomt.
Met alle respect, hij krijgt alleen maar goede adviezen en wordt door niemand echt afgezeken. Iedereen met een beetje gezond verstand kan aan Freddeh uitleggen dat een sapdieet en een dieet van Dr. Cohen op de lange termijn niet gaat werken voor Freddeh. Bij het dr. Cohen dieet mag je geen koolhydraten innemen, lijkt me niet echt handig als wielrenner zijnde. Dus je weet bij voorbaat al dat het dieet niet gevolgd kan worden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Narcotical het volgende:
Nationale Freddeh-bash dag hier?
Als jij gewoon verstandig eet, 'sochtend en 's middags bijvoorbeeld een aantal boterhammen met mager beleg, tussendoor wat fruit en 's avonds een gewone avondmaaltijd. Dan kan er volgens mij weinig fout gaan. Maar probeer niet iedere avond op die weegschaal te staan, want dat heeft weinig zin. Probeer er eens een maand niet op te staan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:04 schreef Freddeh het volgende:
Ben ook niet boos, alleen snel geirriteerd door een wellicht verkeerde keus in eetgewoonten. Merkte dat ik in de 3 dagen van dat sapdieet erg snel geirriteerd was en denk dat jullie daar wat van hebben meegekregen.
Eerlijk gezegd hebben jullie een paar goeie punten en die neem ik ook zeker weten mee ter overdenking hier. Ik moet alleen even uitvogelen hoeveel ik dan zelf kán eten zonder aan te komen. Want ik denk toch echt dat ik niet meer richting die 110 wil.
Méér fietsen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:31 schreef Freddeh het volgende:
Nee, dat snap ik. Voor m'n vakantie begon at ik dus (chronologisch):
200ml havermoutpap
1 banaan, 1 appel
2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kaas (of ham)
1 banaan, 1 appel
1 bord warme prak
's avonds 1 koekje bij de koffie
M'n lichaam reageerde daar merkbaar goed op. Ik had heel de dag niet het idee dat ik tekort kwam in voedingsstoffen, en ik viel toch iedere week weer iets af.
Waar ik dan wel tegenaan loop is dat ik in het weekend al gauw teveel eet omdat er teveel lekkere soorten broodbeleg op tafel staat, of omdat er bijvoorbeeld nog eten over is en ik het gewoon allemaal veel te lekker vind. Ik hou gewoon erg van lekker eten en zie dat erg snel terug op de weegschaal. Discipline heb ik ook niet genoeg om mezelf er van te weerhouden om het níet te eten.
QFTquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
.....
Ook als je wilt afvallen moet je goed eten. Alleen niet teveel.
Snap ik en doe ik erg m'n best op. Kreeg het voor de vakantie helaas niet voor elkaar m'n fiets in het noorden te krijgen omdat ik geen auto heb. Doe nu dus iedere week Appelscha-Dordrecht met de trein (en retour). Probeer doordeweeks zoveel mogelijk te fietsen naar kantoor. Heb overigens 's avonds nu wel extra tijd over doordat ik niet meer hoef te solliciteren, denk dat ik daar nog wat extra fiets/sporttijd in ga plannen.quote:
Dat is een mooie prestatie, ruim een kilo per week!quote:Op maandag 3 september 2012 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was vrijdag 120,1, dus van 123,4 een week of drie geleden...gaat goed. nu uitbouwen en vasthouden. Wel jammer, dat het topic een beetje dood dreigt te bloeden met zo weinig reakties van anderen.
Ik deed eerst ook mee. Begonnen op 87 kilo en doel zou dus moeten zijn 77.. Maar zit nu al maanden constant rond de 80 en ben daar eigenlijk wel tevreden mee. Hoef nergens op te letten zo, om dan m'n voedselpatroon nog verder aan te passen voor die 3 kilo.. Daar heb ik niet zo'n zin inquote:Op maandag 3 september 2012 11:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat is een mooie prestatie, ruim een kilo per week!
Klopt dat het een beetje een dooie boel aan het worden is. Misschien wat meer onder de aandacht brengen bij wielrenners? Voor de meeste wielrenners is zo licht mogelijk worden toch wel het hoogste doel toch om zo maar beter te kunnen klimmen.
En echte sportman is het hele jaar door sportmanquote:Op maandag 3 september 2012 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit begon als wielrentopic, maar het fietseizoen loopt op z'n end, over twee maanden zit iedereen of op de bank, of op de ATB, of op de schaats dus dan krijgen ze pas in het voorjaar weer interesse in gewicht verliezen
Een redelijke MTB heb je voor 250 tweedehands. Een beetje sportschool kost 40 e/ maand.. Dus ja, zo veel scheelt dat eigenlijk niet eens na een paar maanden.quote:Op maandag 3 september 2012 13:01 schreef Narcotical het volgende:
Ik zit nu redelijk op een steady gewicht net boven de 90, moet nog wel meer af natuurlijk maar je weet hoe dat gaat in de vakantie. Beetje bourgondisch leven enzo. Ben in ieder geval blij dat er niks bijgekomen is. Nu weer een beetje in het vaste ritme aan het komen en maar eens zien of we de verbrandingsfabriek weer aan de gang kunnen krijgen
.
Voor van de winter moet ik nog even wat verzinnen want ik heb waarschijnlijk tot aan februari vrij veel vrije tijd, maar MTBen is denk ik niet echt mijn ding en daarbij heb ik ook geen geld om nog een MTB aan te schaffen. Waarschijnlijk wordt het meer naar de sportschool ofzo..
In de winter verbrand je meer calorieën omdat het zo koud is dus best effectief trainen dan. Niet voor pussies.quote:Op maandag 3 september 2012 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit begon als wielrentopic, maar het fietseizoen loopt op z'n end, over twee maanden zit iedereen of op de bank, of op de ATB, of op de schaats dus dan krijgen ze pas in het voorjaar weer interesse in gewicht verliezen
goed bezig capt. volhouden dit najaar!quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
vanavond spinnen, al ben ik behoorlijk moe. Op de sportschool zeggen ze nu wel dat ze beginnen te zien dat ik serieus bezig ben...leuk om te horen
quote:Op woensdag 26 september 2012 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vandaag maar even heel rustig aandoen, ouderraad vergadering gisteren, dus pas weer om 10 uur thuis, vanavond eens gewoon met eten thuis zijn.
Morgen is het weer body-pump les...oh joy. Als ik nou gewoon eens vier weken op fietstrektocht kon gaan, was ik in 1 keer slank!
Ik kwam jou laatst in Strava tegen, je was daar in ieder geval sneller dan ikquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:09 schreef nodisch18 het volgende:
Extra motivatie geeft het feit dat ik met dezelfde fietsmaten naar de mont ventoux ga waar ik vorig jaar ook de alpe d'huez mee heb beklommen.
Destijds was ik duidelijk de traagste en dat hoop ik volgend jaar te kunnen veranderen.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kwam jou laatst in Strava tegen, je was daar in ieder geval sneller dan ik
Ik heb deze week besloten om compleet te stoppen met alcohol, in ieder geval tot de Alpe d'Huzes volgend jaar. Wil dan max 75kg wegen, zit nu op de 82
Heb je zin om mee te gaan naar de mont ventoux?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kwam jou laatst in Strava tegen, je was daar in ieder geval sneller dan ik
Zin altijd. Tijd is een ander probleemquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Heb je zin om mee te gaan naar de mont ventoux?
Vanavond ga ik weer spinnen. Zin in!
Dat wil ik ook, naar 75kg. Maar dan voor La Marmotte o.i.d.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb deze week besloten om compleet te stoppen met alcohol, in ieder geval tot de Alpe d'Huzes volgend jaar. Wil dan max 75kg wegen, zit nu op de 82
Ja ga je mee?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, naar 75kg. Maar dan voor La Marmotte o.i.d.
Ik wil 'm wel rijden ja. Maar eerst volgende week nog even een vulkaan op klauteren om te zien hoe het overbruggen van 2000m hoogteverschil mij afgaat.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja ga je mee?![]()
Ik na afgelopen week fietsen in de Alpen op 76,5
De winter zien door te komen zonder gewicht erbij te krijgen, dan nog een klein beetje spek aftrainen en dan kan ik op 6 juli 2013 lekker met een startgewicht van 75 kg beginnen.
sterkte!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heel veel pijn in m'n voet, lijkt haast op die tijd dat ik een voetbotje had gescheurd. Alleen, kan me nie herinneren domme dingen te hebben gedaan recentelik. maar eens naar de huisarts als het niet snel overgaat. Ben ik zo zwaar dat ik spontaan voetbotten bleseer als ik loop? Hoop van niet!
Hardlopen met overgewicht (niet bedoeld als steekquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil gaan hardlopen met het schema van rennen met Evy, dat Freddeh ook gaat volgen, maar zal maar even wachten tot die voet normaal doet...
Of geen schoenen, da's ook een optiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:29 schreef Blik het volgende:
Goede hardloopschoenen is dan ook heel belangrijk
quote:Op maandag 5 november 2012 08:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Canicross? is dat iets, waarbij de hond het baasje uitlaat? Qua fitheid, zet ik dan m'n geld op de hond in jouw geval
Op voeding letten is bij mij vele malen effectiever dan meer sporten. Maar dieten zijn slecht voor je. Mijn recept is tussendoortjes vervangen door fruit of groente (bijv. wortelen) en een beetje opletten wat je op je brood smeert en iets minder opscheppen bij het avondeten. Geen maaltijden overslaan en goed ontbijten. Kritisch kijken naar zinloze calorieen uit dranken (fruitsappen, bier, frisdrank) - lees: ze allemaal schrappenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:19 schreef nodisch18 het volgende:
Wat is eigenlijk jullie tactiek om gewicht te verliezen. Let je extra op je voeding? Ben je extra gaan sporten?
En zijn er speciale dieeten die je misschien volgt?
Inderdaad. Wat bij mij ook werkt is af en toe ( niet te vaak!) een keertje goed zondigen. Dat maakt het zowel geestelijk beter vol te houden, en het houdt je stofwisseling op gang. Maar ook dat moet je weer niet te gek maken, natuurlijk .quote:Op maandag 5 november 2012 13:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op voeding letten is bij mij vele malen effectiever dan meer sporten. Maar dieten zijn slecht voor je. Mijn recept is tussendoortjes vervangen door fruit of groente (bijv. wortelen) en een beetje opletten wat je op je brood smeert en iets minder opscheppen bij het avondeten. Geen maaltijden overslaan en goed ontbijten. Kritisch kijken naar zinloze calorieen uit dranken (fruitsappen, bier, frisdrank) - lees: ze allemaal schrappen
Dat deed ik inderdaad ook regelmatig en maakte dat het makkelijker vol te houden was. Zonder dieet moet je accepteren dat het niet zo heel snel gaat maar wel beter te doen en te consolideren.quote:Op maandag 5 november 2012 13:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat bij mij ook werkt is af en toe ( niet te vaak!) een keertje goed zondigen. Dat maakt het zowel geestelijk beter vol te houden, en het houdt je stofwisseling op gang. Maar ook dat moet je weer niet te gek maken, natuurlijk .
Ik ken goedkopere diëtenquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:42 schreef piepkuiken21 het volgende:
back on track! schade 319 euro....
Don't let the looks fool you dikkequote:Op maandag 5 november 2012 08:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Canicross? is dat iets, waarbij de hond het baasje uitlaat? Qua fitheid, zet ik dan m'n geld op de hond in jouw geval
Als jij een huis of schuurt hebt hoor ik het. ik woon op 25m2quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:00 schreef Narcotical het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar zou het toch niet verstandig zijn je fiets binnen te zetten. Ze hebben nu ondertussen wel door dat je steeds je fiets weer laat maken en dat er dus steeds weer wat nieuws te halen valt
Je mag hem best bij mij in de kelder komen stallen hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Als jij een huis of schuurt hebt hoor ik het. ik woon op 25m2
Voor iemand die graag af wil vallen vind ik je wel wat lui hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef piepkuiken21 het volgende:
woon je in een straal van 100 m van de postcode 1381cc?
Nee, maar wss wel binnen de 100 km. Kan je mooi eerst hierheen hardlopen, dan rondje fietsen en dan naar huis hardlopen. Ook goed voor de lijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef piepkuiken21 het volgende:
woon je in een straal van 100 m van de postcode 1381cc?
Tsjah, ik beweer niet DAT het zo is. Zeg alleen dat het een mogelijkheid is. En als het het geval is dan zou je er verstandig aan doen om je fiets ergens binnen te stallen anders gaat het je nog heel veel geld kosten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:49 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik kan mij niet in die mensen verplaatsen.....
ik ga jullie binnenkort eens mijn situatie laten zien, dan zie je dat ik op 2 hoog woon een onmogelijke trap er in hebt zitten en mijn huis vol staat (ik heb graag een bank in huis).quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:54 schreef eentwee het volgende:
Zou toch proberen de fiets binnen te zetten... aan de muur hangen? Of gewoon in de gang/woonkamer, doe ik ook
heb je hoge plafonds? anders kun je je fiets wellicht vlak aan het plafond hangen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
ik ga jullie binnenkort eens mijn situatie laten zien, dan zie je dat ik op 2 hoog woon een onmogelijke trap er in hebt zitten en mijn huis vol staat (ik heb graag een bank in huis).
Ben bezig met een idee maar ik denk niet dat het werkt....
quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Narcotical het volgende:
Ik zag laatst ergens iets over een bikemount waarmee je fiets plat tegen het plafond hangt, is dat misschien een optie?
Maar je hebt je voordeur op de 1e etage en dan meteen een trap naar boven ofzo? Als dat het geval is, kan je je fiets dan niet daar boven de trap hangen ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:30 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik kom de 2e etage niet goed op ivm smalle overloop en hoek in de trap
Jullie zijn welkom, doen we meteen een leuke rit door het Gooi! (km of 50) met als afloop een goede maaltijd bij huize Piepkuikenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:36 schreef Freddeh het volgende:
We moeten binnenkort een meeting doen bij Piepo. Kunnen we discussieren waar haar fiets moet komen
kan je er niet beter ijs op gooien ipv de boel nog verder te verneuken?quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knetters pijn in m'n knieen, maar heel voorzichtig trainen vandaag.
gecondoleerd, wat erg zeg. Hopelijk kun je het een beetje een plekje geven.quote:Op maandag 19 november 2012 09:07 schreef cafca het volgende:
Goed bezig nodisch!
Ikzelf heb een kloteweek achter de rug, mijn vader is afgelopen woensdag overleden![]()
Dus bijna geen sport, alleen gisternmorgen even op de mountainbike door het bos gecrosst, even mijn hoofd leegmaken. was wel heel lekker, moet ik zeggen. Verder kwa eten ook nergens op gelet. Weegschaal viel nog mee vanmorgen : 81,9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balen dat je fiets nu gestolen is. Ik heb niet zoveel verstand van hybrides, weet ook niet precies wat je er mee doet doorgaans"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep. Nog steeds het zelfde doel: voor juni onder de 75kg. Is nog steeds haalbaar, al zal ik vanaf woensdag er wel echt serieus aan moeten werken. Sowieso van plan om het komende halfjaar als een topsporter te gaan levenquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:57 schreef eentwee het volgende:
Nog spekkies die doelen hebben voor het nieuwe jaar? Trek die broekriempjes maar eens aan!
Inmiddels zit ik op de 87 kg. In 2,5 maand dus ongeveer 9 kg verloren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:05 schreef nodisch18 het volgende:
mijn verhaal, 2 weken terug (4 oktober) zat ik op mijn max met 95.8 kg.
Mijn streefgewicht is 83.5 kg (BMI van 24.9). Ik hoop dat voor 1 april te bereiken.
Goed bezig!quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:01 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Inmiddels zit ik op de 87 kg. In 2,5 maand dus ongeveer 9 kg verloren.![]()
Met een beetje doorzettingsvermogen moet het dus wel haalbaar zijn om die 83,5 te halen voor 1 april.
Update Freddeh?quote:Op zondag 11 november 2012 09:21 schreef Freddeh het volgende:
Nu 102.2, afgelopen week nog boven de 103. Prima toch.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:36 schreef janatwork het volgende:
Voor het eerst sinds jaren onder de 90kg! 89.5 it isnog 2 kilo voor een groen bmi
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |