abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112297270
In het Recreatief Wielrennen topic kwamen we op het idee een challenge te maken. De challenge houdt in: 10kg per persoon afvallen.
Uiteraard kan niet iedere wielrenner dit want niet iedere wielrenner kan nog eventjes gauw 10kg missen. Maar voor degenen die het wél kunnen missen zijn we dus een race gestart.

We hebben inmiddels 6 personen te pakken die melden dat ze mee doen:
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Ik zeg: Bring it on!

Spreadsheet van de voortgang.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:34:43 #2
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112297458
Sheet even bijgewerkt..ik ben dus twee kilo kwijtgeraakt in oostenrijk, nu goed blijven sporten en op eten letten om zo door te gaan....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112297754
Net terug van sollicitatie, ging lekker. Ben erg benieuwd. Hopelijk binnenkort wat stress kwijt, gaat het vast beter.

Ben overigens deze week weer begonnen met fietsen. Nog niet full time ofzo, maar ik ben iig weer begonnen.
pi_112301032
Klinkt goed freddeh! En om op je vraag terug te komen, ik ben niet zo lang, 1,84m. Dus met 80 kg een bmi van 23,6. Maar ben niet echt smal gebouwd zeg maar.. En met vetpercentage rond 10% kan er maximaal nog maar een paar kg af.
pi_112304498
Ben al teruggebeld, mag op tweede gesprek komen. Kunnen ze me technisch doorzagen.

Vind het wel apart dat je met 80kg op 10% zit terwijl je maar 1.84 lang bent.
pi_112305307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:10 schreef Freddeh het volgende:
Ben al teruggebeld, mag op tweede gesprek komen. Kunnen ze me technisch doorzagen.

Vind het wel apart dat je met 80kg op 10% zit terwijl je maar 1.84 lang bent.
Goed nieuws dus fred!
Tsja, ik vul af en toe wat in op dietenlijst.nl . Komt de laatste tijd tussen 9 en 11% uit. Maar ik ben vrij lomp gebouwd. Vrij grote borstkas in verhouding en redelijke benen. Heb ooit foto's gepost in het gezond slank topic, maar dat is al even geleden..
pi_112372817
105.5 nu. No worries, was een drukke week met veel krachttraining en heb voor het eerst weer gefietst. Daarnaast een verjaardag gehad, dus vind het geen gek gewicht.
pi_112372928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef the85mc het volgende:
Klinkt goed freddeh! En om op je vraag terug te komen, ik ben niet zo lang, 1,84m. Dus met 80 kg een bmi van 23,6. Maar ben niet echt smal gebouwd zeg maar.. En met vetpercentage rond 10% kan er maximaal nog maar een paar kg af.
Ik ben ook 1,84, weeg momenteel bijna 82 kg ( :( ) en mijn vetpercentage was laatst iets van 22%. Ik ben wel redelijk smal gebouwd, spieren zitten bij mij vooral in mijn benen. Maar bij mij moet er dus nog echt wel een kilootje of 7 af. Lukt alleen de laatste tijd voor geen meter. Afgelopen week te weinig gesport en verdert schort het voornamelijk aan de discipline...... ~O>
pi_112376788
Met behulp van een vriendin van me nu een begin aan het maken aan Weight Watchers.
pi_112417309
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:28 schreef Freddeh het volgende:
Met behulp van een vriendin van me nu een begin aan het maken aan Weight Watchers.
Denk dat het goed voor je kan werken ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 08:40 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik ben ook 1,84, weeg momenteel bijna 82 kg ( :( ) en mijn vetpercentage was laatst iets van 22%. Ik ben wel redelijk smal gebouwd, spieren zitten bij mij vooral in mijn benen.
Waar heb je dat gemeten? Zou je ook je gegevens kunnen invullen op die site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) en kijken wat daar dan uitkomt? Ben benieuwd of dat dna veel scheelt. Die berekening op de site wordt ook gebruikt voor het amerikaanse leger dacht ik, dus zou wel redelijk moeten kloppen.
pi_112440329
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:32 schreef the85mc het volgende:

[..]

Denk dat het goed voor je kan werken ^O^

[..]

Waar heb je dat gemeten? Zou je ook je gegevens kunnen invullen op die site (http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/) en kijken wat daar dan uitkomt? Ben benieuwd of dat dna veel scheelt. Die berekening op de site wordt ook gebruikt voor het amerikaanse leger dacht ik, dus zou wel redelijk moeten kloppen.
Ik heb dat gemeten op de weegschaal op de sportschool. Ik weet niet hoe nauwkeurig die is.
Op die site kom ik op 19,2% dus dat scheelt wel wat. Maar je moet het meetlint niet helemaal straktrekken rond je middel he? ;)
pi_112446770
Lekker na een rondje fietsen: verse aardbeien, muesli met kokos en kwark :9~
pi_112458270
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:18 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb dat gemeten op de weegschaal op de sportschool. Ik weet niet hoe nauwkeurig die is.
Op die site kom ik op 19,2% dus dat scheelt wel wat. Maar je moet het meetlint niet helemaal straktrekken rond je middel he? ;)
Nee gewoon net aantrekken dat t niet afzakt.. Is die vetmeter een speciale weegschaal of zo'n ding die je in je handen houdt?
Ik kwam vandaag op 10,6%.
pi_112463035
Is idd zo'n weegschaal.
pi_112463557
Het nadeel van zo'n apparaat is dat ie alleen je onderlichaam meet. Er loopt stroompje door je ene been naar je andere. En als je vet niet gelijk verdeeld is over je lichaam kloppen die resultaten niet zo goed.
Maar ja, rekenmethode klopt natuurlijk ook niet 100%. Meer methodes geven wel meer inzicht en je kunt vergelijken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:02:19 #16
153506 Captain_Fabulous
pi_112463768
Vanavond geen fitness want ik ga langs bij m'n burnout therapiegroepje om even afscheid te nemen(ik voel me aardig genezen), dus ook geen weegschaal, maar ik heb het vermoeden dat de kilo's die ik in oostenijk had weggefietst weer aan het terugsluipen zijn...GRRRRR!
pi_112464115
Mooi dat het beter gaat! Mentale gezondheid is belangrijker dan een paar kilo! En als je zover kan fietsen ben je in goede conditie, dus dat is sowieso mooi, zegt meer dan wat de weegschaal aangeeft.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:24:57 #18
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112530514
92.3 kg vanmorgen, ik ben er blij mee :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112530617
Lekker bezig! Bij mij varieert het weer flink. Gister (of was het eergister?) 78,5kg, vandaag 80. Maar ben wel eindelijk eens goed door die 80 kg geknald.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:27:58 #20
153506 Captain_Fabulous
pi_112557010
Tja, bij begin van de training 121,9, na een ahlf uurtje fietsen 121,4. Ik weet wat ik ga onthouden O-)
Ging op zich voor geen meter, kniepijn bij het versnellen, voelde me krachtloos, bad hair day, en voor het eerst sinds weken meegedaan aan buikspierenklas. Dat ging me een portie kut zeg...
Verder gaat het wel goed geloof ik.
pi_112564118
$ dagen niets gedaan door griep, gisteren 40 baantjes is 28 minuten (had vertraging door ander zwemmers), met 25 a 30 km gefietst en vanavond van half 9 tot half 11 badminton.
pi_112572093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
$ dagen niets gedaan door griep, gisteren 40 baantjes is 28 minuten (had vertraging door ander zwemmers), met 25 a 30 km gefietst en vanavond van half 9 tot half 11 badminton.
Bij jou is het ook alles of niets :) wees wel voorzichtig met je lichaam, je hebt er maar 1..
pi_112576698
hihi ik ben zwart of wit ja....
pi_112600336
Doe eens grijs :P
pi_112725551
105.1 Vanochtend. Vanavond ga ik praten met een dietiste, kijken wat zij te zeggen heeft.
pi_112726020
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 06:33 schreef Freddeh het volgende:
105.1 Vanochtend. Vanavond ga ik praten met een dietiste, kijken wat zij te zeggen heeft.
Goede keuze lijkt mij :Y Succes ^O^
pi_112728108
volgens mij val ik ook af, alle broeken zakken van mijn kont af (ik weeg niet, ik vind gewicht relatief)
pi_112728223
Is dat uit zelfbescherming? :P Kan me voorstellen dat iemand die zwart-wit is eerder doorslaat in fixatie op gewicht. Op zich is gewicht inderdaad niet belangrijk en wegen niet noodzakelijk. Alleen om relatief kleine verschillen waar te nemen is het wel handig zeker als je heel langzaam afvalt.

Ik heb trouwens ook zo'n vet-% schatting op mijn weegschaal zitten. Dat ding moet weten hoeveel je sport :') Die site waar je wat getallen in moet vullen komt meer in de buurt volgens mij.
pi_112728978
nee motivatie, ik zie Fredduh worstelen en zich irriteren aan de cijfers. Dat gaan we dus niet doen
pi_112729091
Kreeg laatst een PM van een andere user en die had die site gebruikt en een huidplooimeting laten doen. Zat maar 1% verschil tussen. Dus ik denk dat de rekenmethode best wel betrouwbaar is..
Ik ben ook echt benieuwd wat de dietiste zegt bij freddeh. Eerste ding wat hij zal moeten doen is een eetdagboek bij houden denk ik. En misschien wat bloedtestjes, schat ik zo in?
En misschien is het voor de een ook echt makkelijker om af te vallen dan voor de ander. Ik train in een team en we moesten gezamenlijk lichter worden. In dezelfde tijd ben ik 6 kg afgevallen, een andere maar minder dan 1kg. (Maar ik heb wel viavia gehoord dat ze zich niet strikt aan haar dieet hield...) Met cheaten bedrieg je alleen jezelf eigenlijk..
  maandag 11 juni 2012 @ 11:10:40 #31
153506 Captain_Fabulous
pi_112729530
was donderdag hetzelfde gewicht als de vorige week, maar ik blijf het gevioel hebben dat m'n broeken telkens een beetje ruimer zitten, en heb m'n broek nu op het laatste gaatje van de riem, ipv het 1 na laatste...tuurlijk een riem kan uitrekken, maar dit voelt wel als een leuke aanmoediging.
niet gesport dit weekend, wel de heg geknipt, met een snoeischaar (zoals je voor rozen gebruikt), en het is zo'n naaldengeval(ben de naam kwijt) dus je moest echt takje voor takje afknippen...een heggetrimmer is natuurlijk efficienter, maar dit was wel een goed alternatief voor een rondje sportschool!
pi_112746477
Vanmorgen ondanks een 130 km toertocht gisteren niks eraf :(
pi_112752032
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:06 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen ondanks een 130 km toertocht gisteren niks eraf :(
Heb ik ook vaak. De dag erna niks eraf, maar ik denk dan dat je spieren vocht vasthouden. Vaak een paar dagen na training word ik ineens lichter..
pi_112761610
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

Heb ik ook vaak. De dag erna niks eraf, maar ik denk dan dat je spieren vocht vasthouden. Vaak een paar dagen na training word ik ineens lichter..
Abc-tje inderdaad. Ben soms wel 1,5 kg zwaarder de dag na een lange rit.
pi_112774347
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
nee motivatie, ik zie Fredduh worstelen en zich irriteren aan de cijfers. Dat gaan we dus niet doen
Ik irriteer me er niet langer aan. Kost me teveel energie.
pi_112775138
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 06:33 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik irriteer me er niet langer aan. Kost me teveel energie.
Maar hoe was het bij de Diëtiste?
pi_112785195
Prima, leuke meid :) Kom er later even op terug, ben aardig druk vandaag. Vanavond diner met een aantal mensen van kantoor, en da's direct de laatste keer zondigen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:48:46 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_112785273
niet zeuren Fred, gewoon een zakje wortels mee en zeggen dat je op dieet bent ~O> ~O> ~O>
pi_112785491
Haha nee, ben de telefoniste niet :D En die gaat ook mee. En ik zeg heel de avond tegen haar: "Zou je dat wel doen?"
pi_112792099
Ik voorspel dat Freddeh hier in 2015 nog steeds komt om te posten, ik hou ook een beetje zijn gewicht in de gaten als eigen motivatie :D Ben sinds afgelopen zondag eindelijk af van die drie getallen (qua gewicht) en heb er niet eens superveel voor hoeven doen. *O* Dat wil zeggen gewoon een shoarmaatje na het stappen en lekker bier drinken in het weekend. ~O>
pi_112795720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:32 schreef MCH het volgende:
Dat wil zeggen gewoon een shoarmaatje na het stappen en lekker bier drinken in het weekend. ~O>
Waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan freddeh en heb je daarom een snellere verbranding.. Als blijft bier drinken en shoarma vreten zul je echt niet makkelijk af vallen. Als je dan toch calorieen in je lichaam stopt, doe het dan met voedingsmiddelen mét voedingswaarde..
pi_112797117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je een stuk jonger dan freddeh en heb je daarom een snellere verbranding.. Als blijft bier drinken en shoarma vreten zul je echt niet makkelijk af vallen. Als je dan toch calorieen in je lichaam stopt, doe het dan met voedingsmiddelen mét voedingswaarde..
Gewoon een paar keer week flink hard fietsen en wat common sense gebruiken met je dagelijkse eetpatroon, dan kun je zelfs in het weekend zondigen. Zo oud is Freddeh toch niet? En snellere spijsvertering vind ik 1 uit de categorie 'maar ik heb zulke zware botten'. :Z
pi_112798593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon een paar keer week flink hard fietsen en wat common sense gebruiken met je dagelijkse eetpatroon, dan kun je zelfs in het weekend zondigen. Zo oud is Freddeh toch niet? En snellere spijsvertering vind ik 1 uit de categorie 'maar ik heb zulke zware botten'. :Z
Ik denk dat freddeh rond de 35 ofzo is? En als je wat ouder wordt, wordt je spijsvertering langzamer. Dat is geen fabel.. Maar waarom zou je niet doordeweeks lekker sporten en in het weekend ook gezond doen? Zie je veel eerder resultaat van je training. Nu doe je training doordeweeks en in het weekend verwaarloos je je lichaam. Een biertje drinken op zn tijd is prima, maar overdrijf het niet..
pi_112798747
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik denk dat freddeh rond de 35 ofzo is? En als je wat ouder wordt, wordt je spijsvertering langzamer. Dat is geen fabel.. Maar waarom zou je niet doordeweeks lekker sporten en in het weekend ook gezond doen? Zie je veel eerder resultaat van je training. Nu doe je training doordeweeks en in het weekend verwaarloos je je lichaam. Een biertje drinken op zn tijd is prima, maar overdrijf het niet..
_O_

Ik zal vanavond braaf een bakje magere kwark eten als ik nog honger krijg en geen vette zak chips opentrekken.
pi_112799150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef MCH het volgende:

[..]

_O_

Ik zal vanavond braaf een bakje magere kwark eten als ik nog honger krijg en geen vette zak chips opentrekken.
Heel goed! ;) Daar drink ik vanavond een biertje op :P
pi_112807467
Stelletje hufters. Ik draai me even om en word hier uitgemaakt voor bejaarde. Heb zeker nog 5 jaar te gaan voor die 35 hoor! Tuig :P

Maar even serieus, dat verhaal van de dietiste ga ik nog niet op in. Vandaag dikke ruzie gehad met m'n vrouw, even geen zin in lastige verhalen nu.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:38:16 #47
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112808919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef Freddeh het volgende:
Stelletje hufters. Ik draai me even om en word hier uitgemaakt voor bejaarde. Heb zeker nog 5 jaar te gaan voor die 35 hoor! Tuig :P

Maar even serieus, dat verhaal van de dietiste ga ik nog niet op in. Vandaag dikke ruzie gehad met m'n vrouw, even geen zin in lastige verhalen nu.
:*

Ik snap wel dat je niet afvalt, volgens mij zit je vol met bakken stress vanwege je tamelijk ongelukkig woon (en werk) situatie
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:54:13 #48
153506 Captain_Fabulous
pi_112823862
Ik denk ook dat Freddeh tot hij weer normaal woont en werkt eigenlijk alleen damage control kan doen, als in niet teveel aankomen door stress ed. Erg ondankbaar werk, want je moet wel moeite doen maar ziet geen resultaat...dus even allemaal positief doen *; naar Freddeh, bitchfights doe je maar in het fietsenhok :{w
pi_112824278
Kan ook juist een stimulans zijn om lekker te gaan sporten toch? Even afreageren, verstand op nul. Als ik in die situatie zat zou ik dat ook zeer k.t vinden, maar dan zat ik wel 3 avonden per week op de fiets en de overige avonden even tegen een bal schoppen. Daar raak je ook een deel van je frustratie van kwijt en het is bovendien een stuk gezonder.
pi_112824323
Gezond eten moet je eigenlijk je hele leven doen, ook in perioden van stress of andere tegenslag. Een emo-eter heeft altijd wel iets waarom het gezond eten op een lager pitje staat. Het is natuurlijk waar dat de motivatie om iets op te brengen en uitputtelijke bron is, maar de scheidslijn met alle remmen los is zo dun. Wat misschien kan helpen is eten/sporten zien als iets waar je, in tegenstelling tot sommige tegenslagen, wél controle over kunt hebben. Door dat uit te oefenen voel je je daar alvast niet extra verrot door waardoor je ook weer iets weerbaarder bent.

Uit eten schaar ik trouwens niet in de categorie zondigen. Dat is gewoon eten, soms wat vetter dan je zelf zou maken maar zelden meer. Alleen desserts zijn meestal een uitzondering. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')