Nee, maar als iemand het "over heeft" kan je iemand toch helpen een volledig ingericht huis te krijgen!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:55 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gun het je verder van harte hoo (en als ik wat had mocht ie het hebben) maar gebaksvorkjes en een tostiijzer en meer van die dingen? Nauwlijks eerste levensbehoeften lijkt me
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik denk ook dat mensen sneller geneigd zijn om wat te geven als je niet om dit soort "luxe" dingen vraagt..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:55 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gun het je verder van harte hoo (en als ik wat had mocht ie het hebben) maar gebaksvorkjes en een tostiijzer en meer van die dingen? Nauwlijks eerste levensbehoeften lijkt me
ja dat is waar (allebei) maar een tosti maak je ook prima in een panquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, maar als iemand het "over heeft" kan je iemand toch helpen een volledig ingericht huis te krijgen!
En daarbij. Tosti is jammieee![]()
Maar als je je verplaatst in TS' situatie, zou het dan niet leuk zijn als mensen het tóch over hebben om het dan te krijgen? Ik geloof niet dat TS moeilijk zal doen als het er NIET bij zitquote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik denk ook dat mensen sneller geneigd zijn om wat te geven als je niet om dit soort "luxe" dingen vraagt..
In een pan is ongezonderquote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat is waar (allebei) maar een tosti maak je ook prima in een pan
ik wil ook wel een nieuwe mixer maar ik vind niet dat er om vragen de weg is.. het komt gewoon vreemd over... hebberig
maar dat ligt vast aan mij dan verder
ja dat zou leuk zijn maar ik zou het 'gepaster' vinden als je alleen een lijst maakt met dingen die onder eerste levensbehoefte vallen en aangeeft dat je dolgelukkig word met al het andere wat je kant op komtquote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Maar als je je verplaatst in TS' situatie, zou het dan niet leuk zijn als mensen het tóch over hebben om het dan te krijgen? Ik geloof niet dat TS moeilijk zal doen als het er NIET bij zit
[..]
In een pan is ongezonder![]()
![]()
Maar ik snap jouw punt ook
En nu verder met wat TS nodig heeft
Kleine dingen hoeven geen luxe dingen te zijnquote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:05 schreef billie1985 het volgende:
Ik schreef het op omdat me werd gevraagd een lijstje te maken met spullen die ik nog niet heb, inclusief "kleine dingetjes". Vandaar
Kuch....quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:47 schreef Shashaska het volgende:
Vraagje misschien?,,
Vaak zijn er mensen bereid spullen aan iemand weg te doen via internet, zoals op mp of dit forum, maar is het vervoer een probleem.
Is er niet iets van een stichting met vrijwilligers die dat vervoer kwestie gratis doet, aan mensen die het echt nodig hebben?"
Ja i know dat zijn leden van Fok die dat aanbieden en elkaar helpen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kuch....
[Centraal] Vervoerstopic (wil je postbode zijn?)
Beetje meer promoten en het komt wel.
Staat leuk, zo tosti ijzer aan de muur.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:01 schreef Tamashii het volgende:
Nouja, als iemand het gratis ofzo wil weggeven maakt dat niet uit toch. Ik begrijp wel dat je het wil aankleden en gezellig maken.
Dat dus.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:48 schreef MaJo het volgende:
En mensen hou nou eens op met dar gezeverAls iemand iets meer luxe dingen over heeft dan is dat toch mooi meegenomen voor TS? Ik gun het hem in ieder geval!
Precies, wat maakt het uit wat hij krijgt. Is toch hartstikke mooi dat mensen dat voor elkaar doenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik heb toevallig de woning van ts mogen aanschouwen en ik kan zeggen dat het alles behalve luxe is. Ik gun het hem ook, al krijgt 'ie kristallen champagneglazen of een waterbed...
vetgedrukte dingen heb ik voor je, schuingedrukt waarschijnlijk in elk geval een paarquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:52 schreef billie1985 het volgende:
In navolging op Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen...
Wat heb ik nog niet:
Wasmachine
Koelkast met vriezer
Droger
Gasfornuis / Kookplaat
Oven>> combi magnetron is het
Salontafel>>> ik weet er een te staan bij een vriend die vast weg mag, is van mij geweest en hij heeft die geleend en nu niet meer nodig volgens mij
Gordijnen
TV meubel
Theelepels
Gebaksvorkjes en schaaltjes
Messenset
Pollepel
Garde
Mixer
Soepkom
Blikopener
Lampen
Kapstok / Kapstokhaakjes
Bezem
Stofzuiger
Pannen en potjes >>niet de nieuwste meer maar toch
Broodrooster
Tosti ijzer
Kookwekker
Wasknijpers
Normale vuilnisbak (geen kapotte)
Normaal formaat glazen
Waterkoker
Verbanddoos
Normale stoelen die niet van plastic zijn of waar het kussen niet van stuk is
Strijkplank
Het topic van Ingrid ken ik niet. Deze ken ik via het R&P topic.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik zie het probleem niet. Als mensen het over hebben en er toch niks mee doen verder is het toch goed als iemand anders het wel kan gebruiken?
zal mischien ook wel met een stukje gun factor te maken hebben...als iemand een beetje leuk en dankbaar overkomt ben je eerder geneigd om die persoon een beetje te helpen met dingen.
En datzelfde zou je danin het topic van ingrid kunnen zeggen toch?
Denk ik.. eet even een week op brood en je koopt in de kringloop zo 1 of ander kookplaatje.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef billie1985 het volgende:
Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!
Ook dit is in het vorige topic uit den treure besproken. TS heeft misschien niet de meest handige keuze gemaakt door zo lang via thuisbezorgd.nl te eten, maar zag zelf even niet hoe hij dit kon veranderen, maar heeft nu de middelen om zijn eigen potje te koken en gaat dit ook doen. En gaat daarmee veel geld uitsparen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:44 schreef Cue_ het volgende:
En als ik dit lees:
[..]
Denk ik.. eet even een week op brood en je koopt in de kringloop zo 1 of ander kookplaatje.
Ok. Dan wacht ik even netjes op TS om te kijken wat hem door de gemeente is aangeboden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:19 schreef Cat22 het volgende:
Absoluut! FHF draait om het aanbieden van spullen en diensten. En ik denk zeker dat TS ook een steuntje nodig heeft om alle zaken op een rijtje te zetten.
De afgelopen week zag ik al dat hij veel deed met de tips die hier gegeven worden, als iemand hem 1 op 1 ondersteuning hierin kan aanbieden (al is het maar om de overvloed aan info in deze reeks bij te houden) is dat alleen maar mooi. Als TS dat zelf ook wil tenminste.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:48 schreef MaJo het volgende:
En mensen hou nou eens op met dar gezeverAls iemand iets meer luxe dingen over heeft dan is dat toch mooi meegenomen voor TS? Ik gun het hem in ieder geval!
Maar moet wel gebeuren en de een is daar beter in dan de ander.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:57 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ok. Dan wacht ik even netjes op TS om te kijken wat hem door de gemeente is aangeboden.
Bijhouden van spullen is niet zo interessant.
Zeer zeker en het is een vak apart.quote:Kijken naar hoe je het e.e.a. op een rijtje zet, de juiste instanties aanspreken en betalingsregelingen afspreken lijkt me handiger.
het heeft niks met gunnen te maken.. ik gun TS het bestequote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik zie het probleem niet. Als mensen het over hebben en er toch niks mee doen verder is het toch goed als iemand anders het wel kan gebruiken?
zal mischien ook wel met een stukje gun factor te maken hebben...als iemand een beetje leuk en dankbaar overkomt ben je eerder geneigd om die persoon een beetje te helpen met dingen.
En datzelfde zou je danin het topic van ingrid kunnen zeggen toch?
Het een sluit het andere toch niet uit... Er is toch niks mis als men hem helpt om wat dingen in zijn huis te krijgen. Misschien voelt TS zich dan wat beter, waardoor het sowieso al beter gaat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het heeft niks met gunnen te maken.. ik gun TS het beste
ik snap het alleen echt niet!!!
Dit is als melk poeder naar afrika sturen... wij voelen ons top want we helpen en die mensen in afrika voelen zich ook even top want melk... tot dat ze omkomen in het melkpoeder en geen water hebben om het mee aan te lengen en ze kunnen nog steeds niet voor zichzelf zorgen want er is geen koe!!
TS mist volgens mij wat basic survival skills. En die vergaart ie niet als hier nou iemand uit de goedheid van zijn hart gebaksvorkjes stuurt. Ga dan met hem zitten en leer hem budgeteren, waar instanties zijn die bem kunnen helpen en hoe je een maaltijd bij elkaar raapt zonder thuisbezorgd en gasfornuis voor minder dan vier euro (en dan kan ie van wat ie uitspaart een kookpitje kopen)
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik word echt niet warm of koud van m'n gebaksbordjes, tosti apparaat en mixer.... Of zetten jullie die ter decoratie in de huiskamer neer?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:10 schreef Green1 het volgende:
[..]
Het een sluit het andere toch niet uit... Er is toch niks mis als men hem helpt om wat dingen in zijn huis te krijgen. Misschien voelt TS zich dan wat beter, waardoor het sowieso al beter gaat.
Hoe zou jij het vinden als je elke dag in een leeg huis komt zonder meubels o.i.d.
Bij mij staan de mixer en de gebaksbordjes in de vensterbank hoor.. toch mooi?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik word echt niet warm of koud van m'n gebaksbordjes, tosti apparaat en mixer.... Of zetten jullie die ter decoratie in de huiskamer neer?
Meubels is een heel ander verhaal.
Het is alleen geen structurele oplossing. Beetje dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef Green1 het volgende:
[..]
Bij mij staan de mixer en de gebaksbordjes in de vensterbank hoor.. toch mooi?
Maar ja, oke, dat is wel zo.Maar dan nog... als een ander het bij het vuilnis wil zetten omdat hij/zij ze niet meer nodig heeft..
Laatste keer: je punt is al meerdere malen gemaakt, ook door anderen. Prima, helder, duidelijk, klaar.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is alleen geen structurele oplossing. Beetje dweilen met de kraan open.
Ja, ga even alles doorlezen, ik zie alleen de eerste en laatste paar posts. Zet het dan in de OP.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Laatste keer: je punt is al meerdere malen gemaakt, ook door anderen. Prima, helder, duidelijk, klaar.
Als je even alle posts terugleest (en niet alleen de OP) dan zie je dat er ook aanbiedingen zijn over structurele hulp. En dat dat in FHF absoluut geen probleem is en zelfs zeer welkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |