abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112293980
In navolging op Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen...

N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.

Situatie:

Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.

Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.

Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).

Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!

Voor vragen kun je me altijd PM-en!

Dit heb ik al:

Bank (dank aan stagebegeleider)
Radio
Televisie
Computer
Laptop
Bureautje (dank aan marktplaats)
Bureaustoel
Huistelefoon
Mobiele telefoon
Magnetron (met dank aan mn oude buren)
Luchtbed (geleend van een oudcollega)
Normaal bed (dank aan bovenbuurman) (inmiddels compleet!)
Stoelen (gevonden toen het grof vuil werd buiten gezet)
Bestekla (dank aan marktplaats)
Prullenbak (gevonden toen het grof vuil werd buiten gezet)
Bestek (2 vorken, 2 messen en een lepel uit mn vorige huis meegenomen)
Borden (dank aan buren verderop)
Glazen (dank aan buren verderop)
Sinds afgelopen donderdagavond: complete laminaatvloer (dank aan stagebegeleider)
Kledingkast (dank aan bovenbuurman)
Lamellen aan de achterkant van de woonkamer
Curver boxen
Strijkijzer
Klok
Zeeppompje
Handdoeken
Theedoeken
Washandjes
Badmat
Douchegordijntje

Wat heb ik nog niet:
Wasmachine
Koelkast met vriezer
Droger
Gasfornuis / Kookplaat
Oven
Salontafel
Gordijnen
TV meubel
Theelepels
Gebaksvorkjes en schaaltjes
Messenset
Pollepel
Garde
Mixer
Soepkom
Blikopener
Lampen
Kapstok / Kapstokhaakjes
Bezem
Stofzuiger
Pannen en potjes
Broodrooster
Tosti ijzer
Kookwekker
Wasknijpers
Normale vuilnisbak (geen kapotte)
Normaal formaat glazen
Waterkoker
Verbanddoos
Normale stoelen die niet van plastic zijn of waar het kussen niet van stuk is
Strijkplank

Welke mensen wil ik (alvast) bedanken:

Peter (voor het basiskookboek)
mrspoeZ (voor de gordijnen, de rails, dekbed, lamp en spiegels en mogelijk een salontafel
SLBMG (voor de financiele steun)
Nerys (voor mogelijk een gasfornuis als er iemand van Zeist naar Alblasserdam wil rijden?)
Ridocar (voor de koelkast)
Boris_Karloff (voor het gasfornuis)
nectarientje (voor de stofzuiger + zakken)
scrub_nurse (voor meerdere staande lampjes van hema, met bruine dan wel rode lampekapjes, rode accessoires (kussenhoesjes/theelichthouders ed), 2 staande lampen eenvoudige van IKEA , side table off white geschilderd, keukentafel (dient geschuurd en geverfd te worden) 2 schoenenrekjes, bestek en servies)
zwartedoos (voor kookboek, fauteuil, 2 sierkussens een olie en azijnstel)
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
pi_112293997
Morgen maak ik de OP nog even wat duidelijker en werk ik hem bij. Ga nu naar bed, morgen om half 7 weer op.

Slaap lekker allemaal :)
pi_112294072
Ik gun het je verder van harte hoo (en als ik wat had mocht ie het hebben) maar gebaksvorkjes en een tostiijzer en meer van die dingen? Nauwlijks eerste levensbehoeften lijkt me :?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112294129
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:55 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gun het je verder van harte hoo (en als ik wat had mocht ie het hebben) maar gebaksvorkjes en een tostiijzer en meer van die dingen? Nauwlijks eerste levensbehoeften lijkt me :?
Nee, maar als iemand het "over heeft" kan je iemand toch helpen een volledig ingericht huis te krijgen!
En daarbij. Tosti is jammieee :9 ;)
pi_112294192
Nouja, als iemand het gratis ofzo wil weggeven maakt dat niet uit toch. Ik begrijp wel dat je het wil aankleden en gezellig maken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:01:54 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112294203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:55 schreef rhubarbje het volgende:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik denk ook dat mensen sneller geneigd zijn om wat te geven als je niet om dit soort "luxe" dingen vraagt..
pi_112294206
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:58 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Nee, maar als iemand het "over heeft" kan je iemand toch helpen een volledig ingericht huis te krijgen!
En daarbij. Tosti is jammieee :9 ;)
ja dat is waar (allebei) maar een tosti maak je ook prima in een pan :P

ik wil ook wel een nieuwe mixer maar ik vind niet dat er om vragen de weg is.. het komt gewoon vreemd over... hebberig
maar dat ligt vast aan mij dan verder
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112294270
Ik schreef het op omdat me werd gevraagd een lijstje te maken met spullen die ik nog niet heb, inclusief "kleine dingetjes". Vandaar :)
pi_112294290
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik denk ook dat mensen sneller geneigd zijn om wat te geven als je niet om dit soort "luxe" dingen vraagt..
Maar als je je verplaatst in TS' situatie, zou het dan niet leuk zijn als mensen het tóch over hebben om het dan te krijgen? Ik geloof niet dat TS moeilijk zal doen als het er NIET bij zit :@

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja dat is waar (allebei) maar een tosti maak je ook prima in een pan :P

ik wil ook wel een nieuwe mixer maar ik vind niet dat er om vragen de weg is.. het komt gewoon vreemd over... hebberig
maar dat ligt vast aan mij dan verder
In een pan is ongezonder :{w ;)
Maar ik snap jouw punt ook :)

En nu verder met wat TS nodig heeft :9
pi_112294298
Zal t morgen wel weghalen dan als ik achter de computer zit
pi_112294352
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:06 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Maar als je je verplaatst in TS' situatie, zou het dan niet leuk zijn als mensen het tóch over hebben om het dan te krijgen? Ik geloof niet dat TS moeilijk zal doen als het er NIET bij zit :@

[..]

In een pan is ongezonder :{w ;)
Maar ik snap jouw punt ook :)

En nu verder met wat TS nodig heeft :9
ja dat zou leuk zijn maar ik zou het 'gepaster' vinden als je alleen een lijst maakt met dingen die onder eerste levensbehoefte vallen en aangeeft dat je dolgelukkig word met al het andere wat je kant op komt
dan hoor je vanzelf wel of iemand wat voor je heeft... dat tosti ijzer komt dan ook misschien wel boven drijven... of een blender ook leuk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:09:31 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112294360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:05 schreef billie1985 het volgende:
Ik schreef het op omdat me werd gevraagd een lijstje te maken met spullen die ik nog niet heb, inclusief "kleine dingetjes". Vandaar :)
Kleine dingen hoeven geen luxe dingen te zijn ;)

Maar goed, succes in ieder geval met het vinden van spullen :Y
pi_112294569
hmm goed idee zo'n topic
pi_112294942
Vraagje misschien?,,
Vaak zijn er mensen bereid spullen aan iemand weg te doen via internet, zoals op mp of dit forum, maar is het vervoer een probleem.
Is er niet iets van een stichting met vrijwilligers die dat vervoer kwestie gratis doet, aan mensen die het echt nodig hebben?" :D
pi_112295160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:47 schreef Shashaska het volgende:
Vraagje misschien?,,
Vaak zijn er mensen bereid spullen aan iemand weg te doen via internet, zoals op mp of dit forum, maar is het vervoer een probleem.
Is er niet iets van een stichting met vrijwilligers die dat vervoer kwestie gratis doet, aan mensen die het echt nodig hebben?" :D
Kuch....
[Centraal] Vervoerstopic (wil je postbode zijn?)

Beetje meer promoten en het komt wel. ;)
  One tough cookie vrijdag 1 juni 2012 @ 03:10:23 #16
169210 liesje1979
pi_112295573
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 02:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kuch....
[Centraal] Vervoerstopic (wil je postbode zijn?)

Beetje meer promoten en het komt wel. ;)
Ja i know dat zijn leden van Fok die dat aanbieden en elkaar helpen.
Maar er is geen instantie dit dit gratis doet?

[ Bericht 11% gewijzigd door Shashaska op 01-06-2012 04:25:13 ]
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 08:46:25 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_112296595
Hey Billie, het topic loopt goed hè? Echt top dat je al zoveel bij elkaar hebt weten te krijgen *O*

Hoe gaat het verder met je? Ik heb het idee dat je al wat beter in je vel zit?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 08:48:38 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_112296622
En mensen hou nou eens op met dar gezever }:| Als iemand iets meer luxe dingen over heeft dan is dat toch mooi meegenomen voor TS? Ik gun het hem in ieder geval!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_112296629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:01 schreef Tamashii het volgende:
Nouja, als iemand het gratis ofzo wil weggeven maakt dat niet uit toch. Ik begrijp wel dat je het wil aankleden en gezellig maken.
Staat leuk, zo tosti ijzer aan de muur.

Eet je nu al normaal?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112296632
Dus je mag nu zeker de.schuldsanering in? Dat zal wel een hoop rust geven! Super he, al die engeltjes die je helpen hier. Wat een verschil met een week terug! *O*
In life, every ending is a new beginning..
pi_112297505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:48 schreef MaJo het volgende:
En mensen hou nou eens op met dar gezever }:| Als iemand iets meer luxe dingen over heeft dan is dat toch mooi meegenomen voor TS? Ik gun het hem in ieder geval!
Dat dus.

Ik heb toevallig de woning van ts mogen aanschouwen en ik kan zeggen dat het alles behalve luxe is. Ik gun het hem ook, al krijgt 'ie kristallen champagneglazen of een waterbed...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_112297590
Mijn punt had niks met gunnen te maken verder maar oke
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112297789
TS, als je mij je adres PM't krijg je van mij een cadeaubon van Blokker zodat je zelf nog wat van die kleine spulletjes kunt kopen. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112297811
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat dus.

Ik heb toevallig de woning van ts mogen aanschouwen en ik kan zeggen dat het alles behalve luxe is. Ik gun het hem ook, al krijgt 'ie kristallen champagneglazen of een waterbed...
Precies, wat maakt het uit wat hij krijgt. Is toch hartstikke mooi dat mensen dat voor elkaar doen :)
In life, every ending is a new beginning..
pi_112298149
Woon je een beetje in de buurt van de ikea? Dan kun je voor kleine spulletjes ook wel daarheen. Zo heb je bijvoorbeeld voor 50 cent een driedelig keukengerei setje:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/96127606/

Voor 1,50 heb je daar een gardesetje bij:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50093172/

Voor 1,00 heb je daar weer een soeplepel bij:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10167914/

Voor 3,00 heb je vier messen, vorken, lepels en theelepeltjes:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50087185/

Dan ben je voor 6 euro voorzien van keukengerei, pannen kun je desnoods ergens bij een kringloop goedkoop vinden, een waterkoker kun je voor 10 euro hebben. Ook al die kleine dingetjes kun je vaak op besparen. En zodra je je keukengerei hebt hoef je niet meer iedere dag op thuisbezorgd.nl je kostje bij elkaar te zoeken.
pi_112298734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:52 schreef billie1985 het volgende:
In navolging op Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen...

Wat heb ik nog niet:
Wasmachine
Koelkast met vriezer
Droger
Gasfornuis / Kookplaat
Oven>> combi magnetron is het
Salontafel>>> ik weet er een te staan bij een vriend die vast weg mag, is van mij geweest en hij heeft die geleend en nu niet meer nodig volgens mij
Gordijnen
TV meubel
Theelepels
Gebaksvorkjes en schaaltjes
Messenset
Pollepel
Garde
Mixer
Soepkom
Blikopener
Lampen
Kapstok / Kapstokhaakjes
Bezem
Stofzuiger
Pannen en potjes >>niet de nieuwste meer maar toch
Broodrooster
Tosti ijzer
Kookwekker
Wasknijpers
Normale vuilnisbak (geen kapotte)
Normaal formaat glazen
Waterkoker
Verbanddoos
Normale stoelen die niet van plastic zijn of waar het kussen niet van stuk is
Strijkplank
vetgedrukte dingen heb ik voor je, schuingedrukt waarschijnlijk in elk geval een paar
maar nog steeds woon ik in limburg, dus vervoer is wel handig. Ik ben wel bereid om een aantal zaken per post te versturen zodra ik zelf weer geld heb, maar een combi magnetron per post gaat m niet worden :D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:23:55 #28
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_112298880
Over tosti-ijzers gesproken. Ik zal eens zien of ik die graties voor je kan regelen ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:32:27 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112299095
Is dit een 'vergaar-alles-voor-TS' topic geworden? Sorry hoor maar een broodrooster/tosti-ijzer heeft TS echt niet nodig om te kunnen leven :') En zorgt ook nog eens voor hogere elec kosten...

leuk als iemand hem dat gunt, maar komop zeg, daar denk je toch niet eens aan als je in de schulden zit. En dan elk klein dingetje in de OP zetten. Ja zo kan ik ook wel een topic openen :')
pi_112299308
ik zie het probleem niet. Als mensen het over hebben en er toch niks mee doen verder is het toch goed als iemand anders het wel kan gebruiken?

zal mischien ook wel met een stukje gun factor te maken hebben...als iemand een beetje leuk en dankbaar overkomt ben je eerder geneigd om die persoon een beetje te helpen met dingen.

En datzelfde zou je danin het topic van ingrid kunnen zeggen toch?
pi_112299366
De IKEA heeft trouwens ook een prima alternatief voor een wasdroger van een paar 100 euro die bovendien malleveel elektriciteit gebruikt:

:')

Ohja en het is nog beter voor je wasgoed ook -> minder kleren kopen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:44:39 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112299409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik zie het probleem niet. Als mensen het over hebben en er toch niks mee doen verder is het toch goed als iemand anders het wel kan gebruiken?

zal mischien ook wel met een stukje gun factor te maken hebben...als iemand een beetje leuk en dankbaar overkomt ben je eerder geneigd om die persoon een beetje te helpen met dingen.

Het topic van Ingrid ken ik niet. Deze ken ik via het R&P topic.

En als mensen hem dat gunnen dan moet je hem absoluut je spullen geven, dat maakt mij niet uit.
Maar TS zit in de schulden, dat betekent dat je dus aan kostenbesparing moet doen. Of te wel zuinig leven.

Wat is er zuinig aan een droger / oven / en allerlei andere apparaten die electriciteit en water gebruiken? Dan gaat het meer om het hebben van spullen dan om logica om uit die schulden te komen.

En als ik dit lees:
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef billie1985 het volgende:

Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!
Denk ik.. eet even een week op brood en je koopt in de kringloop zo 1 of ander kookplaatje.
pi_112299660
je hebt wel een punt hoor :) ik zou het zelf ook anders aanpakken, maar ik heb gezien bij mijn broertje dat mensen dit vaak niet doen uit desinteresse of onzuinigheid maar omdat ze niet direct een logischer oplossing zien. En heb niet het idee dat er hier gemakzucht in het spel is. Maar dan nog, het blijft internet he, dus je weet toch nooit zeker wie je tegenover je hebt en je kunt alleen op je gevoel afgaan ;)

Anyway, we zijn het topic een beetje aan het vervuilen zo :)
pi_112299674
Er is niks mis mee dat TS een lijst maakt van spullen die hij niet heeft. Daarin moeten sowieso de eerste levensbehoeften staan, maar als er iets 'luxere' dingetjes zijn die hij ook nog niet heeft en een fokker wellicht overheeft, niks mis mee toch?

Vaak zijn het niet de meest dure spullen (gebaksvorkjes, bordjes etc.) maar ik kan me helemaal voorstellen hoe fijn het kan zijn om je bezoek fatsoenlijk te kunnen ontvangen en ze op net servies iets aan te bieden. Die paar euro die hij uitspaart doordat hij het niet zelf hoeft aan te schaffen (als hij dat al zou doen) kan hij dan weer gebruiken om zijn schulden af te lossen. En ik weet zeker dat TS echt niet boos is als blijkt dat niemand gebaksvorkjes voor hem heeft. (en gebaksvorkjes is dus een voorbeeld he). We hebben inmiddels vaker van deze lijstjes gehad en dit zijn juist de dingetjes die mensen gauw dubbel hebben. Gever kan iemand helpen en is van de overbodige spullen af, TS is meer sfeervol ingericht. Winwin situatie!

Mensen die het onnodig vinden dat hij die dingen vraagt: punt is duidelijk, hoeft niet meer in dit topic besproken te worden, carry on.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_112299756
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:44 schreef Cue_ het volgende:

En als ik dit lees:

[..]

Denk ik.. eet even een week op brood en je koopt in de kringloop zo 1 of ander kookplaatje.
Ook dit is in het vorige topic uit den treure besproken. TS heeft misschien niet de meest handige keuze gemaakt door zo lang via thuisbezorgd.nl te eten, maar zag zelf even niet hoe hij dit kon veranderen, maar heeft nu de middelen om zijn eigen potje te koken en gaat dit ook doen. En gaat daarmee veel geld uitsparen. ^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_112299941
Ik vind dit een heel lief topic, maar mogen we het ook over structurelere oplossingen hier hebben? Het R&P topic is er namelijk niet meer. Anders had ik het daar gepost. Ik heb zelf als vrijwilliger geholpen bij de Fin. Thuisadministratie afdeling van een grotere organisatie waar we mensen met de problematiek van TS hielpen.

Spullen zijn fantastisch en het daarmee ook herstellen van het gevoel van vertrouwen in de mensheid is ook top. ^O^

TS is als het goed is gisteren bij de schuldhulpverlening geweest. Ik denk dat het gesprek misschien tegen gevallen is. Gezien de ervaring met de samenwerking met de schuldhulpverlening in mijn eigen gemeente. Meestal wordt er een grote zelfstandigheid verwacht (zelf dingen op een rijtje zetten) en als de schulden niet zo structureel of hoog zijn kan je ook weleens gewoon weer naar huis gestuurd worden.

Graag hoor ik dus van TS hoe het gegaan is, anders kan ik evt. wel helpen om een beter plan de campagne op te zetten. Elke maand verder in de schulden komen is namelijk niet ok en ook zeer slecht voor je zelfvertrouwen en welzijn.
pi_112300483
Absoluut! FHF draait om het aanbieden van spullen en diensten. En ik denk zeker dat TS ook een steuntje nodig heeft om alle zaken op een rijtje te zetten.
De afgelopen week zag ik al dat hij veel deed met de tips die hier gegeven worden, als iemand hem 1 op 1 ondersteuning hierin kan aanbieden (al is het maar om de overvloed aan info in deze reeks bij te houden) is dat alleen maar mooi. Als TS dat zelf ook wil tenminste.
pi_112301793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:19 schreef Cat22 het volgende:
Absoluut! FHF draait om het aanbieden van spullen en diensten. En ik denk zeker dat TS ook een steuntje nodig heeft om alle zaken op een rijtje te zetten.
De afgelopen week zag ik al dat hij veel deed met de tips die hier gegeven worden, als iemand hem 1 op 1 ondersteuning hierin kan aanbieden (al is het maar om de overvloed aan info in deze reeks bij te houden) is dat alleen maar mooi. Als TS dat zelf ook wil tenminste.
Ok. Dan wacht ik even netjes op TS om te kijken wat hem door de gemeente is aangeboden. :)
Bijhouden van spullen is niet zo interessant. Kijken naar hoe je het e.e.a. op een rijtje zet, de juiste instanties aanspreken en betalingsregelingen afspreken lijkt me handiger.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:01:25 #39
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_112301924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:48 schreef MaJo het volgende:
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_112301957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:57 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ok. Dan wacht ik even netjes op TS om te kijken wat hem door de gemeente is aangeboden. :)
Bijhouden van spullen is niet zo interessant.
Maar moet wel gebeuren en de een is daar beter in dan de ander. :P
quote:
Kijken naar hoe je het e.e.a. op een rijtje zet, de juiste instanties aanspreken en betalingsregelingen afspreken lijkt me handiger.
Zeer zeker en het is een vak apart. :Y Ik zou het niet (goed) kunnen. :@
pi_112302037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

het heeft niks met gunnen te maken.. ik gun TS het beste
ik snap het alleen echt niet!!!

Dit is als melk poeder naar afrika sturen... wij voelen ons top want we helpen en die mensen in afrika voelen zich ook even top want melk... tot dat ze omkomen in het melkpoeder en geen water hebben om het mee aan te lengen en ze kunnen nog steeds niet voor zichzelf zorgen want er is geen koe!!

TS mist volgens mij wat basic survival skills. En die vergaart ie niet als hier nou iemand uit de goedheid van zijn hart gebaksvorkjes stuurt. Ga dan met hem zitten en leer hem budgeteren, waar instanties zijn die bem kunnen helpen en hoe je een maaltijd bij elkaar raapt zonder thuisbezorgd en gasfornuis voor minder dan vier euro (en dan kan ie van wat ie uitspaart een kookpitje kopen)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112302163
Maar ik zal niet meer zeiken
ik zie nu de posts dat het niet gewenst is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112302220
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het heeft niks met gunnen te maken.. ik gun TS het beste
ik snap het alleen echt niet!!!

Dit is als melk poeder naar afrika sturen... wij voelen ons top want we helpen en die mensen in afrika voelen zich ook even top want melk... tot dat ze omkomen in het melkpoeder en geen water hebben om het mee aan te lengen en ze kunnen nog steeds niet voor zichzelf zorgen want er is geen koe!!

TS mist volgens mij wat basic survival skills. En die vergaart ie niet als hier nou iemand uit de goedheid van zijn hart gebaksvorkjes stuurt. Ga dan met hem zitten en leer hem budgeteren, waar instanties zijn die bem kunnen helpen en hoe je een maaltijd bij elkaar raapt zonder thuisbezorgd en gasfornuis voor minder dan vier euro (en dan kan ie van wat ie uitspaart een kookpitje kopen)
Het een sluit het andere toch niet uit... Er is toch niks mis als men hem helpt om wat dingen in zijn huis te krijgen. Misschien voelt TS zich dan wat beter, waardoor het sowieso al beter gaat.
Hoe zou jij het vinden als je elke dag in een leeg huis komt zonder meubels o.i.d.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:12:34 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112302296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:10 schreef Green1 het volgende:

[..]

Het een sluit het andere toch niet uit... Er is toch niks mis als men hem helpt om wat dingen in zijn huis te krijgen. Misschien voelt TS zich dan wat beter, waardoor het sowieso al beter gaat.
Hoe zou jij het vinden als je elke dag in een leeg huis komt zonder meubels o.i.d.
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik word echt niet warm of koud van m'n gebaksbordjes, tosti apparaat en mixer.... Of zetten jullie die ter decoratie in de huiskamer neer?
Meubels is een heel ander verhaal.
pi_112302379
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar ik word echt niet warm of koud van m'n gebaksbordjes, tosti apparaat en mixer.... Of zetten jullie die ter decoratie in de huiskamer neer?
Meubels is een heel ander verhaal.
Bij mij staan de mixer en de gebaksbordjes in de vensterbank hoor.. toch mooi? :P

Maar ja, oke, dat is wel zo. :P Maar dan nog... als een ander het bij het vuilnis wil zetten omdat hij/zij ze niet meer nodig heeft..
pi_112303219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:14 schreef Green1 het volgende:

[..]

Bij mij staan de mixer en de gebaksbordjes in de vensterbank hoor.. toch mooi? :P

Maar ja, oke, dat is wel zo. :P Maar dan nog... als een ander het bij het vuilnis wil zetten omdat hij/zij ze niet meer nodig heeft..
Het is alleen geen structurele oplossing. Beetje dweilen met de kraan open.
Tap tap tap
pi_112303337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is alleen geen structurele oplossing. Beetje dweilen met de kraan open.
Laatste keer: je punt is al meerdere malen gemaakt, ook door anderen. Prima, helder, duidelijk, klaar.
Als je even alle posts terugleest (en niet alleen de OP) dan zie je dat er ook aanbiedingen zijn over structurele hulp. En dat dat in FHF absoluut geen probleem is en zelfs zeer welkom.
pi_112303412
Ik denk dat men iets te snel oordeelt over dingen die op lijstjes staan.
Er zijn dingen bij Ingrid op het lijstje gekomen (en overgenomen door Billie) doordat Ingrid een lijstje gemaakt heeft met een uitzetoverzicht.
Zonder zo'n overzicht vergeet je de helft van wat handig / nuttig / nodig is (als het niet meer is.
Nadeel is wel dat er op zo'n lijst ook dingen staan die meer voor de mensen zijn die niet helemaal niets hebben, maar hun keuken / kamer ruim willen inrichten (maar ook daar dingen kunnen vergeten).

En dan heb je als poster in een topic als dit de keuze, neem ik een lijstje van bruikbare zaken, en neem ik daarvan over wat ik nog niet heb, of neem ik hetzelfde lijstje en streep daar de helft uit niet omdat je het al hebt, maar omdat dat iets is voor in maand 1 ipv maand 2.

Ik zou dan ook niet zo erg oordelen over de lijstjes die je hier (en bij Ingrid) ziet staan.
pi_112303486
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Laatste keer: je punt is al meerdere malen gemaakt, ook door anderen. Prima, helder, duidelijk, klaar.
Als je even alle posts terugleest (en niet alleen de OP) dan zie je dat er ook aanbiedingen zijn over structurele hulp. En dat dat in FHF absoluut geen probleem is en zelfs zeer welkom.
Ja, ga even alles doorlezen, ik zie alleen de eerste en laatste paar posts. Zet het dan in de OP.

'Voor de laatste keer'. Was m'n eerste post hier :')
Tap tap tap
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:02:55 #50
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_112304193
Wat een gezeik weer allemaal, lijkt wel afgunst iedere keer. Niemand is verplicht om iets te geven.

TS had idd wat slimmer kunnen zijn maar gezien zijn verleden vind ik het helemaal niet raar dat hem dat niet geleerd is. Lekker makkelijk meteen weer met het vingertje wijzen :r

TS trek je er niks van aan, genoeg mensen die je wel willen helpen, en schrijf lekker gebaksvorkjes op als je dat wilt hebben, in andere topics vragen ze ook om luxe dingen. Kan me herinneren dat iemand ooit zelfs een flatscreen vroeg. En voor iedereen die het er niet mee eens is, je hoeft niks te geven en je hoeft hier ook niet te komen. Het is nog altijd onze eigen beslissing of en wat we geven.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')