abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112293915

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
Nieuw is niet altijd beter.
pi_112293922
Oh de TT mocht ook best anders... sorry ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vaart ze nu nog al? :S
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2012 @ 00:53:05 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_112294005
Loopt dit topic nou nog steeds hee :')
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_112294112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:53 schreef Paul het volgende:
dat dus :o
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:34:17 #5
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_112294783
quote:
Allemaal 'diehard' Laura Dekker fans in dit topic.
pi_112294956
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Allemaal 'diehard' Laura Dekker fans in dit topic.
Feitelijk zijn ze een beetje jaloers.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_112295009
Kanker lekker
Wat een kuttopic :')
pi_112295290
quote:
Het is beetje leedvermaak! Even kijken wat het gekke zeilmeisje nu weer uitspookt! :D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:38:47 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112295299
Op die laatste foto van Laura op haar weblog ziet ze er voor haar fans zeker lekker uit (mij boeit het niet).

Shaul is overboord gezet op een eilandje en mag het zelf uitzoeken, hoe hij ooit verder geraakt .. en het kleine bootje werd gestolen en men vroeg 300 dollar losgeld lol.

Wat een avonturen. Maar iets zegt me dat Laura je op volle zee over boord zou kieperen, als ze meende dat het haar zou helpen... Ik weet niet echt of ze een geweten heeft.
pi_112295316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 02:38 schreef Perico het volgende:
Op die laatste foto van Laura op haar weblog ziet ze er voor haar fans zeker lekker uit (mij boeit het niet).

Shaul is overboord gezet op een eilandje en mag het zelf uitzoeken, hoe hij ooit verder geraakt .. en het kleine bootje werd gestolen en men vroeg 300 dollar losgeld lol.

Wat een avonturen. Maar iets zegt me dat Laura je op volle zee over boord zou kieperen, als ze meende dat het haar zou helpen... Ik weet niet echt of ze een geweten heeft.
Nou lekkere kapitein is Laura. :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 02:48:31 #11
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112295347
quote:
Shaoul is looking for another means of travel, which we decided will be the best thing for him.
Dit zinnetje zit me niet lekker. Ze hebben hem waarschijnlijk eerst gek gemaakt om mee te gaan op reis. Dan wordt ie flink zeeziek. En dan besluiten kapitein Laura en Bruno de mooiboy dat deze jongen overboord moet op 1 van de Galapagos eilanden en mag hij het zelf uitzoeken.
pi_112295588
3 is één te veel :)
pi_112299828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 02:48 schreef Perico het volgende:
Dit zinnetje zit me niet lekker. Ze hebben hem waarschijnlijk eerst gek gemaakt om mee te gaan op reis. Dan wordt ie flink zeeziek. En dan besluiten kapitein Laura en Bruno de mooiboy dat deze jongen overboord moet op 1 van de Galapagos eilanden en mag hij het zelf uitzoeken.
Ja, een backpacker op een eiland achterlaten. Lekker sociaal ben je dan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:09:13 #14
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_112300174
Het is natuurlijk wild speculatief, maar als je kijkt naar de contacten die Laura aangaat en even zo gemakkelijk verbreekt als de buit binnen is, lijkt het me inderdaad niet onmogelijk dat ze van de ene op de andere dag besluit dat je moet wegwezen. Dat is dan ook typisch borderlinergedrag.

Het is toch fascinerend hoe dit doorgaat: ik hoor niets meer over Nieuw Zeeland, en de oproep "Help Laura naar Nieuw Zeeland" is inmiddels gewijzigd in "Help Laura". Ook een posting waarin ik meldde het fantastisch te vinden dat ze zich binnenkort in NZ vestigt "want daar hebben ze echt respect voor topprestaties" haalde het niet.

Het Boek (ik dacht dat alleen de bijbel zo werd aangeduid) is nog niet verschenen, en De Film evenmin. Op de site van De Filmmaker staat wel een oproep om gul te doneren, om zo De Film mogelijk te maken - krijgen we binnenkort ook een dergelijke oproep om Het Boek te kunnen uitgeven?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:23:49 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112300660
Iemand overboord zetten op een willekeurig eiland en dan zeggen, zoek zelf maar uit hoe je verder komt. Hoe asociaal kun je zijn. En dan zijn weet nog mensen die Laura een toonbeeld voor de jeugd vinden :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:48:49 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_112301467
Ik denk eerlijk gezegd dat als je elke dag doodziek op een zeilboot zit, dat je dan zelf ook wel liever op een andere manier verder reist. Het zal ook wel echt de keus van Shaul zelf zijn geweest.

Ik heb wel eens mensen gesproken die last haden van zeeziekte en die waren in staat om gewoon overboord te springen, zeiden ze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_112301721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 04:33 schreef Tayu het volgende:
3 is één te veel :)
niet voor laura volgens mij hoor :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:11:04 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112302242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:48 schreef livelink het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat als je elke dag doodziek op een zeilboot zit, dat je dan zelf ook wel liever op een andere manier verder reist. Het zal ook wel echt de keus van Shaul zelf zijn geweest.

Ik heb wel eens mensen gesproken die last haden van zeeziekte en die waren in staat om gewoon overboord te springen, zeiden ze.
En op dat eiland waar hij is afgezet is ook een vliegveld?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112302748
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:11 schreef Redefine het volgende:
En op dat eiland waar hij is afgezet is ook een vliegveld?
Ja, dat wel. Maar een ticket zal niet goedkoop zijn, vermoed ik.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:20:09 #20
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112307050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Maar een ticket zal niet goedkoop zijn, vermoed ik.
Dan valt het nog mee. Anders moest hij alsnog eerst met de boot.
pi_112307449
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:20 schreef Redefine het volgende:
Dan valt het nog mee. Anders moest hij alsnog eerst met de boot.
Zal een enkeltje Quito worden. Volgens mij kun je vanaf de Galapagos alleen naar Quito vliegen. Pin me er niet op vast.
170 euro zie ik voor een vlucht op zondag. Valt nog mee.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:12:19 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_112315990
Ligt er maar net aan wat de situatie van Shaul is. San Cristobal is inderdaad de transport hub van de Galapagos eilanden. Maar als hij al zijn geld aan Laura heeft gegeven voor de overtocht... hoe kom je dan weer aan dat vliegticket.. en waar overnacht je dan, kun je jezelf opfrissen etc.

Ben het eens met Livelink, dat als je continu zeeziek bent dat dan echt alles beter is en je overal accoord mee gaat. Maar je wilt toch ook weer niet dat zo'n gast moet gaan bedelen, smeken of zichzelf moet verkopen om maar van dat eiland af te komen. Magoed, we gaan er dan maar vanuit dat hij het zich kan veroorloven.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:07:41 #23
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112317806
Kan iemand de TT wijzigen in "Two boys, one girl" :')
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_112318304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Kan iemand de TT wijzigen in "Two boys, one girl" :')
"One boy, one girl and a cat" lijkt me beter.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:30:58 #25
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_112318808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"One boy, one girl and a cat" lijkt me beter.
of "Laura's poesje wordt nat"
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')