abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112290089
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Kwak
pi_112290202
zo dan. ik wil ook zo naar bed. maar stiekem wacht ik op een "veilige aankomst ergens in frankrijk"-sms van Juul, dat had ie beloofd. Maar ik vermoed dat zijn telefoon leeg is, of hij aan het bier zit ergens...
Kwak
pi_112290700
Loopt vast niet in zeven sloten tegelijk ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112290937
Mijn lijstje is + een stuk chocolade, of moet ik dan heel eerlijk reep zeggen?

Hij keek me ook al 4 week aan!
pi_112291142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:27 schreef V1z0R het volgende:
Loopt vast niet in zeven sloten tegelijk ;)
nee, dat weet ik wel, maar ik wil heel graag even zijn stem horen, zoals afgesproken... ws. heeft hij geen bereik of is er anderszins een technisch probleem... mijn sms komt nl. niet aan.

beuh. dan maar slapen zonder welterusten.

/zeur
Kwak
pi_112291313
Snap het :)
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:32 schreef xliefs. het volgende:
Mijn lijstje is + een stuk chocolade, of moet ik dan heel eerlijk reep zeggen?

Hij keek me ook al 4 week aan!
:D

Veel hier doen regelmatig een klein stukje, dan krijg je die drang niet ;)

Wat ook niet helpt:
Zo'n hele reep bevat veel suiker, gooit niet in alleen je hele dag opname omhoog maar je maakt er door ook insuline aan. Zou je dan meer gegeten hebben dan verbruikt sla je het op :{

Met elke dag dus 2 blokjes kom je niet zo snel aan je totaal verbruik en je gaat het niet missen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:00:26 #7
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112292202
jee, Juul is in chateauroux, precies halverwege Frankrijk en ze komen net bij hun slaapplaats aan. morgen hopen ze tot diep in Spanje te komen zodat ze zaterdag redelijk op tijd aankomen. O+

ik ga slapen, trusten Vaaaiz!
Kwak
pi_112292207
Iedereen heeft wel eens een zwak moment.. Ik probeer dan nog de schade te beperken, maar dat lukt niet altijd.. Ik heb nu zo'n zin iets zoets, maar dat heb ik niet in huis. Net wel boterham met 4 plakken ham gegeten...
Kwamen vanavond vrienden langs, en die zeiden gelijk dat ik er afgetraind uitzag, terwijl ik juist zelf weinig vooruitgang zag de laatste tijd. Dat is altijd goed om te horen! Goed als motivatie!
pi_112292352
Ook al 12 uur geweest, ik ga mn hok in! Trusten!
pi_112292707
Trusten! z0r-buddy :) O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:00 schreef the85mc het volgende:
Iedereen heeft wel eens een zwak moment.. Ik probeer dan nog de schade te beperken, maar dat lukt niet altijd.. Ik heb nu zo'n zin iets zoets, maar dat heb ik niet in huis. Net wel boterham met 4 plakken ham gegeten...
Kwamen vanavond vrienden langs, en die zeiden gelijk dat ik er afgetraind uitzag, terwijl ik juist zelf weinig vooruitgang zag de laatste tijd. Dat is altijd goed om te horen! Goed als motivatie!
Ja, dat is het jammere :')

^O^ zou ook niet meer weten wat ik zonder goede motivatie moet. Nou ja, zodra ik weer begin dan :')
Nog 1 of 2 weken! Wel volgende week richting An

/SlaapOG

Toch leuk hoe het oude thema 'Slank de zomer in' nog steeds te merken is ):O

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 01-06-2012 00:19:36 ]
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 00:33:02 #11
70532 loveli
N
pi_112293399
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:40 schreef V1z0R het volgende:
Veel hier doen regelmatig een klein stukje, dan krijg je die drang niet ;)
Sommigen kunnen ook 1 m&m per keer nemen :')
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 00:37:35 #12
70532 loveli
N
pi_112293548
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:12 schreef Ml-etje het volgende:
Aiii roept iedereen bij een baby standaard "wat is hij/zij mooiii" ofzo?
Nee. De meesten zeggen "wat is hij lief" of "heeft 'ie dat blonde haar/die oren/ogen/neus van z'n moeder/vader/opa/oma/melkboer? Sommige vrouwen hebben zo'n gen waardoor babies in hun ogen wel mooi zijn, maar de meeste babies zijn nu eenmaal lelijk en vervormd door de bevalling (behalve eentje van jezelf, dan schijn je niet meer helder te kunnen zien). Keizersnedes zorgen voor een minder lelijke baby, want hoofdje niet vervormd.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 07:37:14 #13
70532 loveli
N
pi_112295935
*deur open doet*
crap in = crap out
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:40:32 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112295961
Mogguh. Miv vandaag ga ik 2 liter water per dag drinken. Neem aan dat het geen probleem is daarnaast ook nog een liter thee te drinken? Of beter 1 liter thee en 1 liter water?
Niet meer actief op Fok!
pi_112295969
Ja hallo! Ik zit al in de trein hoor!
Word alleen wel een beetje simpel van dat zweten bij mn kwartiertje fietsen. Nog net niet zo erg als na een kwartier op de crosstrainer, maar het scheelt niet veel. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112295981
Viking, 1 water 1 thee is ook goed hoor, mits geen suiker/zoetjes. Meer mag natuurlijk ook, als je maar zorgt dat je geen watervergiftiging krijgt :P heb je wel meer water voor nodig hoor, icm met weinig zouten en suikers eten.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:44:00 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112295983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja hallo! Ik zit al in de trein hoor!
Word alleen wel een beetje simpel van dat zweten bij mn kwartiertje fietsen. Nog net niet zo erg als na een kwartier op de crosstrainer, maar het scheelt niet veel. :{
hoe komt dat dan?

Overigens zweet ik momenteel ook vrij makkelijk.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:44:50 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112295994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:43 schreef Novem het volgende:
Viking, 1 water 1 thee is ook goed hoor, mits geen suiker/zoetjes. Meer mag natuurlijk ook, als je maar zorgt dat je geen watervergiftiging krijgt :P heb je wel meer water voor nodig hoor, icm met weinig zouten en suikers eten.
ik heb wel zoetjes in mn thee :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_112296025
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe komt dat dan?

Overigens zweet ik momenteel ook vrij makkelijk.
Als ik dat toch eens wist......
Doe wat je niet durft.
pi_112296054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee. De meesten zeggen "wat is hij lief" of "heeft 'ie dat blonde haar/die oren/ogen/neus van z'n moeder/vader/opa/oma/melkboer? Sommige vrouwen hebben zo'n gen waardoor babies in hun ogen wel mooi zijn, maar de meeste babies zijn nu eenmaal lelijk en vervormd door de bevalling (behalve eentje van jezelf, dan schijn je niet meer helder te kunnen zien). Keizersnedes zorgen voor een minder lelijke baby, want hoofdje niet vervormd.
_O- dank u voor de onderbouwing.
/geenvrouwis
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112296071
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik heb wel zoetjes in mn thee :@.
Dan zou ik thee niet meetellen als water denk ik! ( wel als vocht )
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:03:33 #22
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112296121
Moge iedereen! Gisteren lekker Grieks gegeten bij vrienden :9 jum! Zij kan echt goed koken!

Wilde nu ff gaan hardlopen, maar m'n moeder verwacht mij om 9u, om te gaan winkelen ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_112296303
Mogguh!

Ik heb een rondje gehobbeld en mag me scharen onder de slowpokes groep B-)
Ik loop met pauzes gemiddeld 7.2 km/h :P

S: lesje 12
O: smoothie+nootjes
T: rijstwafels met hummus en komkommer
L: salade met tomaat, sla, , ui, paprika, yoghurtdressing en stukjes kip
T: kwark en bessen
D: ? moet ik nog verzinnen
T: kwark en anananas
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112296329
:W

Zo naar de sportschool voor mn side planks en zuks ;)

Lielie gaat ook naar de sportschool!! ~O>
Be someone that makes you happy
pi_112296333
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Rennen is rennen *O*
Be someone that makes you happy
pi_112296335
Slowpoke boks!
pi_112296371
:W Ik kom even een lijstje dumpen

O: bakje rijstepap met een beetje muesli (kwark was op }:| )
T: 2 volk. boterham eiersalade
L: dezelfde salade als gisteren (tomaat, komkommer, olijf, feta)
T: 2 rijstwafels, banaan
D: rijst, ajam paniki, sajoer boontjes, kroepoek
S: lesje in de sportschool
T: bakje kwark met iets van fruit er in
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_112296386
ohja, mijn vrienden hebben door dat ik lekkere taarten bak :o Nu vraagt 1 vriendin of ik voor de eerste verjaardag van haar dochter verjaardagstaarten wil bakken...maar ik zit natuurlijk weer in het buitenland de dagen voor de verjaardag.

Kan ik van te voren bepaalde dingen bakken en invriezen? Ik zat bijv. te denken aan cheesecake met zo'n fruitlaagje eronder. De bodem wordt wel natter, maar volgens mij is het wel te doen.

En iemand enig idee hoeveel geld ik moet vragen? Ik hoef niet rijk te worden, maar wil er geen verlies op lijden :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112296443
:O opstarttroubles
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:35:40 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112296455
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:57 schreef Novem het volgende:

[..]

Dan zou ik thee niet meetellen als water denk ik! ( wel als vocht )
Waarom telt thee met zoetjes (slechts 1 per kop!) niet mee als water dan? :P

En het gaat er toch om dat je 2 liter vocht binnen krijgt?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:36:57 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112296468
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Lekker boeiend! Je rent! ^O^

Ik vind het wel jammer dat ik niet weet met welke snelheid ik ooit begonnen ben. Nu heb ik het gevoel dat ik al 2 jaar in hetzelfde tempo loop en geen progressie boek.
Niet meer actief op Fok!
pi_112296483
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:31 schreef _aurum_ het volgende:
ohja, mijn vrienden hebben door dat ik lekkere taarten bak :o Nu vraagt 1 vriendin of ik voor de eerste verjaardag van haar dochter verjaardagstaarten wil bakken...maar ik zit natuurlijk weer in het buitenland de dagen voor de verjaardag.

Kan ik van te voren bepaalde dingen bakken en invriezen? Ik zat bijv. te denken aan cheesecake met zo'n fruitlaagje eronder. De bodem wordt wel natter, maar volgens mij is het wel te doen.

En iemand enig idee hoeveel geld ik moet vragen? Ik hoef niet rijk te worden, maar wil er geen verlies op lijden :P
Owja, dat is leuk idd. Ik had dat pas ook met een collega. Heb toen een boterkoek met appel en dulce de leche brownies gebakken.
Vond het ook erg moeilijk om te verzinnen wat ik moest vragen. Uiteindelijk heb ik 20 euro voor de 2 taarten in totaal gevraagd. Mijn grondstoffen waren iets van 5 euro per taart (nog niet eens volgens mij) en 5 euro per taart voor de moeite. Maar eigenlijk had ik meer moeten vragen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_112296500
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Lekker boeiend! Je rent! ^O^

Ik vind het wel jammer dat ik niet weet met welke snelheid ik ooit begonnen ben. Nu heb ik het gevoel dat ik al 2 jaar in hetzelfde tempo loop en geen progressie boek.
jij bent teveel bezig met cijfertjes en niet zozeer met het lopen zelf. Het moet vooral leuk zijn :P En je zal vast niet altijd beter lopen dan de vorige keer, maar over de grote lijn zal er vast wel vooruitgang inzitten
pi_112296501
Je vroeg je toch af of water en thee elkaar konden vervangen? Dus of 2 liter water, of 1 thee 1 water. Thee met een zoetje lijkt me niet vergelijkbaar met water. Plus 1 liter thee heeft dan 4 of 5 zoetjes. Maar het telt natuurlijk wel mee voor je vochtinname.

Er wordt aangeraden 1.5 liter vocht per dag tot je te nemen, dit is inclusief vocht uit groente, fruit, yoghurt, etc.

Het idee van 2 liter puur water per dag gaat over afvallen en reinigen. Lijkt me niet dat je reinigt met zoetjes. Maar das maar een mening :)
pi_112296668
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:26 schreef Nallie het volgende:
:W

Zo naar de sportschool voor mn side planks en zuks ;)

Lielie gaat ook naar de sportschool!! ~O>
Al wakker!! *O*
pi_112296682
Van vocht tekort kun je snel gaan zweten, HPKW :@

Novem, als ik weken flink sport dan heb ik aan 2 liter per dag niet genoeg. Krijg ik droge huid op m'n onderbenen en gaat dan jeuken als een malle.
pi_112296705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:54 schreef V1z0R het volgende:

Novem, als ik weken flink sport dan heb ik aan 2 liter per dag niet genoeg. Krijg ik droge huid op m'n onderbenen en gaat dan jeuken als een malle.
Serieus? Nu heb ik gister na het sporten niet nog een pot thee gedronken, maar over de hele dag drink ik meer dan voldoende!
Maar ik zal er eens op gaan letten komende week. :)
Doe wat je niet durft.
pi_112296717
Zou een oorzaak kunnen wezen.

Maar met sport zweet ik dus ook bakken en dan moet ik dagelijks wel rond de 3 liter water zitten.
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 08:58:42 #39
70532 loveli
N
pi_112296742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:54 schreef V1z0R het volgende:
Dat snap ik niet... (dat met de zoetjes ook niet, eigenlijk).
crap in = crap out
pi_112296749
Morning!

Aurum, als het vrienden zijn zou ik die taart kostenloos bakken hoor. Vragen mensen daar ook al geld voor, ja? Eventueel neem je dan geen kadootje mee of een aardigheidje. Het zou echt niet in me opkomen om voor vrienden geld te vragen voor een taart of ander eten.

Voor collega's begrijp ik het evt. nog wel, al vind ik 10 euro per taart a la HPKW echt vrij veel. Maar ik bak ook niet zo vaak taarten voor anderen :P
pi_112296766
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Bloed wordt dikker waardoor je moet gaan zweten om goed gekoeld te worden.
pi_112296768
Goedemorgen :W.

Planning:
O: Yoghurt met appel, pompoenpitten-cracker met gerookte biefstukworst en muesli-cracker met hütenkäse (en komkommer)
L: Volkoren afbakbroodje met gerookte kip/gerookte biefstukworst, geroosterde volkorenboterham met hütenkäse, pompoenpitten-cracker met kipfilet (en komkommer)
T: Salade van veldsla, komkommer, zongedroogde tomaten, zachte geitenkaas
D: Mie met verschillende geroerbakte groente en kipfilet
T: Bak optimel yoghurt met blauwe bessen
pi_112296793
Ik geef sowieso geen verjaardagscadeautjes meer, maar vraag welke taart ze willen hebben en die bak ik dan. B-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:57 schreef V1z0R het volgende:
Zou een oorzaak kunnen wezen.

Maar met sport zweet ik dus ook bakken en dan moet ik dagelijks wel rond de 3 liter water zitten.
Na het spinnen kun je me uitwringen. Na een kwartiertje crosstrainer ook, maar van krachttraining ga ik niet zo onwijs zweten ofzo.
Maar ik zal het eens uitproberen. :) Ben deze week 's avonds echt alleen maar aan het sporten geweest en dan nog een half uurtje op de bank en dan naar bed. :D
Doe wat je niet durft.
pi_112296807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:59 schreef Perruche het volgende:
Morning!

Aurum, als het vrienden zijn zou ik die taart kostenloos bakken hoor. Vragen mensen daar ook al geld voor, ja? Eventueel neem je dan geen kadootje mee of een aardigheidje. Het zou echt niet in me opkomen om voor vrienden geld te vragen voor een taart of ander eten.

Voor collega's begrijp ik het evt. nog wel, al vind ik 10 euro per taart a la HPKW echt vrij veel. Maar ik bak ook niet zo vaak taarten voor anderen :P
Ja, eens. Ik vroeg net zoiets voor volledig gedecoreerde taarten waar ik drie dagen mee bezig was. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112296810
Goeiemoggel!

Laatste dag in Berlijn. Nog wat werken enzo, het is toch kutweer. Vanavond weer terug naar Zweden, maar gelukkig zie ik de duutser volgende week donderdag alweer!
pi_112296854
Wanneer komt hij voor het echie naar Zweuden, Jagar?
pi_112296855
quote:
Morning!

naah, dat doe ik meestal ook :) Maar hier komt een man of 30! op een verjaardag. Dus het is niet 1 taart die bak :P

Ik denk dat ik ff kijk met wat voor kosten ik eindig. Als ik het de spuigaten uit vind lopen dan lever ik de bonnen in en als het meevalt dan is het goed zo :)
pi_112296866
:D wilde net vragen wat Perr al vroeg 8-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik geef sowieso geen verjaardagscadeautjes meer, maar vraag welke taart ze willen hebben en die bak ik dan. B-)

[..]

Na het spinnen kun je me uitwringen. Na een kwartiertje crosstrainer ook, maar van krachttraining ga ik niet zo onwijs zweten ofzo.
Maar ik zal het eens uitproberen. :) Ben deze week 's avonds echt alleen maar aan het sporten geweest en dan nog een half uurtje op de bank en dan naar bed. :D
*boks* behalve dat ik bij krachttraining ook zweet :')

En nog een _O_ voor de 40kg squats! Ik zijt fier op u! :D
pi_112296915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, eens. Ik vroeg net zoiets voor volledig gedecoreerde taarten waar ik drie dagen mee bezig was. :P.
Ja! Maar jij bent ook een beetje gek op dat gebied. :P
Ik offer mijn vrije avond op om taarten te bakken voor een collega, die aangeeft ervoor te willen betalen. Mijn keuken is een bende, ik maak kosten, hij mag betalen. :)
Hij vond het trouwens weinig. :)

Maar op het moment dat mensen vragen of je een taart voor ze wilt bakken omdat je zulke lekkere taarten maakt, vind ik ook dat je daar wat extra voor mag rekenen. :) Je hoeft er geen bakken met geld aan over te houden, maar je mag best meer vragen dan de kostprijs.
Doe wat je niet durft.
pi_112296933
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:06 schreef V1z0R het volgende:
:D wilde net vragen wat Perr al vroeg 8-)

[..]

*boks* behalve dat ik bij krachttraining ook zweet :')

En nog een _O_ voor de 40kg squats! Ik zijt fier op u! :D
Hehehehe, tnx! :D Vond het zelf ook wel cool. B-)
Kijken of ik er de volgende keer 45 van kan maken. B-)
70% van je eigen lichaamsgewicht zou volgens mijn collega geen probleem moeten zijn, dus dan heb ik nog 15 tot 20 kilo te gaan. :P
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:10:27 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112296936
Jeuh, vandaag komt zomerbroek binnen die in maat 40 net te klein was rond den bips dus in maat 42 prima moet zitten! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112296945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Maar op het moment dat mensen vragen of je een taart voor ze wilt bakken omdat je zulke lekkere taarten maakt, vind ik ook dat je daar wat extra voor mag rekenen. :) Je hoeft er geen bakken met geld aan over te houden, maar je mag best meer vragen dan de kostprijs.
Nah, ligt eraan. Soms kan je ook best dingen doen uit vriendschap enzo hoor. Met collega's is dat misschien anders, maar voor vrienden zou ik er echt geen geld voor vragen.

Heb een vriendin die 1x in de week taart bakt voor haar afdeling, en dan zet ze een potje neer en kunnen mensen die een stuk nemen een donatie doen, dat vind ik wel vet :P
pi_112297028
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Precies zoals ik het zeg eigenlijk. Als je 2 liter water wilt drinken met het idee van reinigen/zuiverheid/doorspoelen, whatevs, vind ik dat (kunstmatige) zoetstoffen daar niet bij passen.

Als je het alleen doet omdat je veel vocht binnen wil krijgen ivm met sport maakt het mi niet zo uit wat je drinkt.
pi_112297040
quote:
Morning!

Ik dacht precies het omgekeerde _O- Dus ik vind jullie ontzettend goedkoop! Dat je je vrienden geen geld vraagt als je spontaan een taart voor ze maakt is logisch, maar als je een opdracht krijgt om er minstens 3 te maken? Wat HPKW zegt, je offert er toch een behoorlijk aantal uur voor op! Waarom zou je dan nog goedkoper moeten zijn dan de banketbakker, die alles in een handige productielijn kan klaarmaken?
pi_112297114
Ik zweet echt amper! Bij het hardlopen een beetje op mijn rug en soms een druppeltje op mijn voorhoofd. Bij het fietsen net zo, behalve als het echt warm is. Ik doe gewoon niet goed genoeg mijn best. Al krijg ik wel een rood hoofd.

Goedemorgen! Ik wilde een lijstje maken, maar ik weet nog niet wat en waar ik ga lunchen en ik weet ook nog niet wat en waar ik ga dineren, dus dat lijstje slaat nergens op.
pi_112297153
Planning:

O: dubbele volkoren bth kaas
T: koffie verkeerd, appel, banaan, cherrytomaatjes
L: hopelijk een salade ergens of iets met veel groente
T: dubbele volkoren bht pindakaas/sambal
B: 20 minuten fietsen
S: Bodybalance
D: beetje afhankelijk van de L: heb al lang geen pasta meer op en daar heb ik wel weer zin in!
T: mezelf kennende het laatste "beetje" wijn :7.
pi_112297181
Hoe ging je tocht gisteren eigenlijk, Anna?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehehe, tnx! :D Vond het zelf ook wel cool. B-)
Kijken of ik er de volgende keer 45 van kan maken. B-)
70% van je eigen lichaamsgewicht zou volgens mijn collega geen probleem moeten zijn, dus dan heb ik nog 15 tot 20 kilo te gaan. :P
Weet zeker dat je dat makkelijk gaat redden ^O^ Gewoon zorgen dat de uitvoering ook correct blijft ;)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:24:47 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112297212
Woei er is wat van af sinds vorige week! :o Waarschijnlijk hoofdzakelijk vocht, maar dikke (harhar) prima *)
pi_112297221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Woei er is wat van af sinds vorige week! :o Waarschijnlijk hoofdzakelijk vocht, maar dikke (harhar) prima *)
Goed hoor!!
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 09:31:05 #60
70532 loveli
N
pi_112297369
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:15 schreef Novem het volgende:

[..]

Precies zoals ik het zeg eigenlijk. Als je 2 liter water wilt drinken met het idee van reinigen/zuiverheid/doorspoelen, whatevs, vind ik dat (kunstmatige) zoetstoffen daar niet bij passen.

Als je het alleen doet omdat je veel vocht binnen wil krijgen ivm met sport maakt het mi niet zo uit wat je drinkt.
Zo'n beetje standaard wordt koffie niet meegerekend omdat het vochtafdrijvend werkt, van zoetjes is dat effect mij niet bekend. Vandaar mijn vraagteken bij de redenering. Zuiverend effect van veel water drinken is in het verleden nogal overgewaardeerd.
crap in = crap out
pi_112297424
quote:
Fijn! *O*
pi_112297456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:05 schreef Perruche het volgende:
Wanneer komt hij voor het echie naar Zweuden, Jagar?
In de zomer. Ik ga van 15 juni tot 15 juli naar de US, en zodra ik terugkom gaan we bezig met verhuizen! *O* *O*
pi_112297471
quote:
*O*
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_112297481
Het gaat mij toch niet om eventueel vochtafdrijvend effect van zoetjes? Alleen dat ik zoetjes niet vind passen bij het concept puur en zuiver. Maar dat maakt niet uit :) Gewoon zorgen dat je veel vocht binnen krijgt, zeker als je veel sport en als het warm is.

Drink op werkdagen 6 glazen water naast thee/koffie/zuivel, maar op dagen dat ik thuis ben is dat veel moeilijker :(
pi_112297498
quote:
*O*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:36:19 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112297502
*O*

Wel ongeveer 2 kilo :o :@ Maar da's vast de start (en misschien nog aftermath van Tijd van de Maand), ga er niet van uit dat het zo snel blijft gaan :P
pi_112297506
quote:
fijn man! :)
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 09:36:57 #68
70532 loveli
N
pi_112297531
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:16 schreef Laureline het volgende:
Ik dacht precies het omgekeerde _O- Dus ik vind jullie ontzettend goedkoop! Dat je je vrienden geen geld vraagt als je spontaan een taart voor ze maakt is logisch, maar als je een opdracht krijgt om er minstens 3 te maken? Wat HPKW zegt, je offert er toch een behoorlijk aantal uur voor op! Waarom zou je dan nog goedkoper moeten zijn dan de banketbakker, die alles in een handige productielijn kan klaarmaken?
^^, hoewel meer geld vragen dan de bakker wel gewaagd is.
crap in = crap out
pi_112297537
quote:
*O*

Wat betreft taarten maken voor vrienden: als je het écht goed & lekker kunt, dan gaan op een gegeven moment ál je vrienden, familieleden en kennissen je daarvoor vragen. Dat is het echt niet leuk meer (een vriendin van mij heeft dat). Als mijn vriendin dan eens weigert, krijgt ze nog scheve gezichten ook...

Misschien niet als het hele goede vrienden waren voor een heel speciale gelegenheid. Maar over het algemeen zou ik op zn minst de kosten eruit willen halen (en de uren die je evt bezig bent).

Tis een beetje hetzelde als Martijn heeft met computers. Zodra er een computer van wiedanook in onze directe omgeving stuk is, mag hij altijd komen opdraven. Niemand vindt dat een big deal, maar als ik zie hoe vaak hij mag komen opdraven.... Dan wordt het al een heel ander verhaal :P
pi_112297570
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
*O*

Wel ongeveer 2 kilo :o :@ Maar da's vast de start (en misschien nog aftermath van Tijd van de Maand), ga er niet van uit dat het zo snel blijft gaan :P
Damn! :D die voorsprong haal jij zo in ;)
pi_112297576
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:36 schreef loveli het volgende:

[..]

^^, hoewel meer geld vragen dan de bakker wel gewaagd is.
Méér geld zou ik ook niet vragen. Maar bakkers rekenen behoorlijk wat geld voor een met fondant beklede taart hoor, dan moet je heel wat geld vragen wil je duurder zijn dan de banketbakker :P
pi_112297578
quote:
*O*

Nee, maar zo'n kickstart is toch super? *O*
pi_112297599
Wij gaan overigens een weekendje naar Texel. Ik moet tot 12u lesgeven, daarna ga ik naar huis, spullen pakken en dan vertrekken we.

Gisteravond nog naar de film geweest met een stel vrienden: Prometheus. Nou.
pi_112297602
*O* voor Maria!!

En idd Coco, zie dat bij mijn Mr en alles wat met elektriciteit te maken heeft.
Al wordt het wel minder nu hij er bij sommige handige mensen een ruilhandel van heeft gemaakt :P
pi_112297620
Sinds mijn vakantie in april ben ik deze week ook weer eens onderrrrr mijn laagste gewicht van 2012 gekomen B-) . Bleef de hele tijd een beetje schommelen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:40:14 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112297625
Dat is een heel fijn begin Maria *O*

Zelf eet ik zoveel groente dat ik in principe de hele dag niks hoef te drinken :')

Lijst:
S: 11 km in precies een uur
O: 2 boterhammen met rosbief en gekookt ei, beschuit kaas, beker melk
T's: verjaardag: gebak, worst, wraps
L: 2 boterhammen kaas, beschuit jam
T's: appel, peer, meloen, blokje choco, kwark en vla
D: bloemkool, gebakken kipfilet, salade, aardappelkroketjes met mayo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112297660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:40 schreef Goodbye het volgende:
Sinds mijn vakantie in april ben ik deze week ook weer eens onderrrrr mijn laagste gewicht van 2012 gekomen B-) . Bleef de hele tijd een beetje schommelen.
Kilo of pond? Mgoed, ik vind het hoe dan ook geen 'laag' gewicht.
pi_112297674
_O- mensen die goed lezen :P
pi_112297680
}:|
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:44:05 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112297738
Cocoface, muchos plezieros op Texellos! Prometheus was dus stom? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:40 schreef Goodbye het volgende:
Yeehaa! :D Good busy Good bye! :+ En ja, kickstart hoezee, motiveert toch wel wat meer weer :D
pi_112297764
Goed bezig, Maria en GB! ^O^

Prometheus & Bob! _O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tis een beetje hetzelde als Martijn heeft met computers. Zodra er een computer van wiedanook in onze directe omgeving stuk is, mag hij altijd komen opdraven. Niemand vindt dat een big deal, maar als ik zie hoe vaak hij mag komen opdraven.... Dan wordt het al een heel ander verhaal :P
Was op gegeven moment bijna de helft van de week bij anderen thuis om dingen te fixxen. Toen maar 20,- per uur gaan vragen :)

Ik kreeg het rustiger en hadden ze echt problemen kwamen ze toch wel.
pi_112297791
Ik zag het altijd zo: ik had een hobby, en ik vond het briljant dat er mensen gek genoeg waren om wat van de onkosten die ik voor die hobby maakte te vergoeden. Ik kon lekker bezig zijn met wat ik hartstikke leuk vond om te doen, zij hadden een lekkere taart. Als ik geen tijd of zin had om een bepaalde taart te maken, zei ik nee. Ik vind de insteek van 'opofferen' dus ook raar.

Als ik een hobby wilde die niets kostte en geen bende in de keuken opleverde had ik maar luchtgitaar moeten gaan spelen.
pi_112297794
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:42 schreef Goodbye het volgende:
}:|
O+ :D
Ik voelde me net loveli O+ Die flikte mij dat laatst :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cocoface, muchos plezieros op Texellos! Prometheus was dus stom? :P
Thx! Ja, vond m erg tegenvallen. Hele stomme/domme dingen verspreid door de film. Heb wel met Martijn na afloop heel hard om die dingen moeten lachen :D
pi_112297821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:46 schreef Cocotrimonium het volgende:

Thx! Ja, vond m erg tegenvallen. Hele stomme/domme dingen verspreid door de film. Heb wel met Martijn na afloop heel hard om die dingen moeten lachen :D
Oh nee! mijn verwachtingen, wat doe je!
pi_112297875
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Kilo of pond? Mgoed, ik vind het hoe dan ook geen 'laag' gewicht.
huh, ik snap je grapje niet?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:49:21 #86
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112297884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:44 schreef V1z0R het volgende:
Goed bezig, Maria en GB! ^O^

Prometheus & Bob! _O_

[..]

Was op gegeven moment bijna de helft van de week bij anderen thuis om dingen te fixxen. Toen maar 20,- per uur gaan vragen :)

Ik kreeg het rustiger en hadden ze echt problemen kwamen ze toch wel.
Mijn vriend is bij mijn moeder steeds de sjaak :') Die duikelt steeds virussen op omdat ze dingen 'zo leuk' vindt om op te klikken / te openen oO<
pi_112297995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zag het altijd zo: ik had een hobby, en ik vond het briljant dat er mensen gek genoeg waren om wat van de onkosten die ik voor die hobby maakte te vergoeden. Ik kon lekker bezig zijn met wat ik hartstikke leuk vond om te doen, zij hadden een lekkere taart. Als ik geen tijd of zin had om een bepaalde taart te maken, zei ik nee. Ik vind de insteek van 'opofferen' dus ook raar.

Als ik een hobby wilde die niets kostte en geen bende in de keuken opleverde had ik maar luchtgitaar moeten gaan spelen.
Sommige mensen kunnen geen nee zeggen though...

Zou het zelf ontzettend leuk vinden om er mensen mee te verrassen*, en me vereerd voelen als ik gevraagd werd, maar op een gegeven moment zou het als een verplichting (kunnen) gaan voelen.

* --> zie spoiler voor *
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 09:53:23 #88
70532 loveli
N
pi_112297999
*grinnik @ coco*
crap in = crap out
pi_112298080
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Mijn vriend is bij mijn moeder steeds de sjaak :') Die duikelt steeds virussen op omdat ze dingen 'zo leuk' vindt om op te klikken / te openen oO<
Leuk zulke 'gebruikers' oO<
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 09:56:26 #90
70532 loveli
N
pi_112298097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O leuk! Dat hadden m'n nichtjes bij m'n ouders gedaan toen er nog over isdn werd geinternet. Frustrerend voor een worm om je door zo'n kabeltje te moeten verspreiden :')
crap in = crap out
pi_112298116
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen geen nee zeggen though...

Zou het zelf ontzettend leuk vinden om er mensen mee te verrassen*, en me vereerd voelen als ik gevraagd werd, maar op een gegeven moment zou het als een verplichting (kunnen) gaan voelen.

* --> zie spoiler voor *
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler doet het niet.

Maar door er meer geld voor te vragen voelt het toch niet minder als een verplichting, als je toch al geen nee kan zeggen?
pi_112298147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Je spoiler doet het niet.

Maar door er meer geld voor te vragen voelt het toch niet minder als een verplichting, als je toch al geen nee kan zeggen?
Nu doet ie t wel!

Oh nee, tuurlijk niet. Maar ik zou wel mn kosten eruit willen halen. Daarbij, mensen weten wel beter dan mij voor zoiets te vragen :D :+
pi_112298192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nu doet ie t wel!

Oh nee, tuurlijk niet. Maar ik zou wel mn kosten eruit willen halen. Daarbij, mensen weten wel beter dan mij voor zoiets te vragen :D :+
Ik had m'n kosten er ook uit. (Bijna. Meestal.)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:03:15 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112298273
Gifje _O-

Worm? :?

Ontbijt met Griekse yoghurt, walnoot en honing! *O*
pi_112298407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gifje _O-

Worm? :?

Ontbijt met Griekse yoghurt, walnoot en honing! *O*
Opzichzelfstaand 'virus', dus geen virus eigenlijk.
pi_112298471
*O* voor GB en Maria! Yeah babies!! w/ (in het meervoud klinkt dat best idioot :D )

Gisteren:

O: gekookt eitje, 2 plakjes ham, likje mayo
T: stukje kiprollade
L: ijsbergsla, tomaat, ui geitenkaas, uitgebakken spekjes en dressing
T: stukje emmentaler
T: gekookt eitje
S: hardlopen regen
T: wodka, baconknabbels met filet A. en boursin
D: kippenpoot, gewokte chinese groenten
T: volle kwark, citroensap, zoetstof
1680 -200 (-1,9)

Vandaag:

O: gekookt eitje, plakje ham, plak kaas
T: stukje kiprollade
L: roerei met chinese wokgroenten
T: tomatensalade met ui, parmezaanse kaas en olijfolie
S: hardlopen
T: wodka, knabbelbacon met gerookte makreel en lente-ui
D: haaskarbo (Sigme's big) met champignonroomsaus en een groene salade
T: volle kwark met citroensap en zoetsstof.

[ Bericht 3% gewijzigd door conleche op 01-06-2012 11:19:03 ]
pi_112298510
quote:
*O*

Nice :D
Ik ben nog bezig met de extra kilo van afgelopen weekend weg te werken.
pi_112298708
quote:
De onderzoekers concludeerden dat nooit is bewezen dat bijvoorbeeld fietsen zonder licht gevaarlijker is dan fietsen met licht.

"In Nederland wordt na een fietsongeluk niet bijgehouden of iemand het licht aanhad", zegt een woordvoerder daarover. "We weten niet of het gevaarlijk is. Het is zelfs denkbaar dat fietsers zonder licht juist beter opletten."
:|W
pi_112298824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:|W
Wetenschap. O+
Doe wat je niet durft.
pi_112298893
Ik ben van binnen een stukje dood gegaan door dat zinnetje ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')