abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112290089
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Kwak
pi_112290202
zo dan. ik wil ook zo naar bed. maar stiekem wacht ik op een "veilige aankomst ergens in frankrijk"-sms van Juul, dat had ie beloofd. Maar ik vermoed dat zijn telefoon leeg is, of hij aan het bier zit ergens...
Kwak
pi_112290700
Loopt vast niet in zeven sloten tegelijk ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112290937
Mijn lijstje is + een stuk chocolade, of moet ik dan heel eerlijk reep zeggen?

Hij keek me ook al 4 week aan!
pi_112291142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:27 schreef V1z0R het volgende:
Loopt vast niet in zeven sloten tegelijk ;)
nee, dat weet ik wel, maar ik wil heel graag even zijn stem horen, zoals afgesproken... ws. heeft hij geen bereik of is er anderszins een technisch probleem... mijn sms komt nl. niet aan.

beuh. dan maar slapen zonder welterusten.

/zeur
Kwak
pi_112291313
Snap het :)
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:32 schreef xliefs. het volgende:
Mijn lijstje is + een stuk chocolade, of moet ik dan heel eerlijk reep zeggen?

Hij keek me ook al 4 week aan!
:D

Veel hier doen regelmatig een klein stukje, dan krijg je die drang niet ;)

Wat ook niet helpt:
Zo'n hele reep bevat veel suiker, gooit niet in alleen je hele dag opname omhoog maar je maakt er door ook insuline aan. Zou je dan meer gegeten hebben dan verbruikt sla je het op :{

Met elke dag dus 2 blokjes kom je niet zo snel aan je totaal verbruik en je gaat het niet missen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:00:26 #7
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112292202
jee, Juul is in chateauroux, precies halverwege Frankrijk en ze komen net bij hun slaapplaats aan. morgen hopen ze tot diep in Spanje te komen zodat ze zaterdag redelijk op tijd aankomen. O+

ik ga slapen, trusten Vaaaiz!
Kwak
pi_112292207
Iedereen heeft wel eens een zwak moment.. Ik probeer dan nog de schade te beperken, maar dat lukt niet altijd.. Ik heb nu zo'n zin iets zoets, maar dat heb ik niet in huis. Net wel boterham met 4 plakken ham gegeten...
Kwamen vanavond vrienden langs, en die zeiden gelijk dat ik er afgetraind uitzag, terwijl ik juist zelf weinig vooruitgang zag de laatste tijd. Dat is altijd goed om te horen! Goed als motivatie!
pi_112292352
Ook al 12 uur geweest, ik ga mn hok in! Trusten!
pi_112292707
Trusten! z0r-buddy :) O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:00 schreef the85mc het volgende:
Iedereen heeft wel eens een zwak moment.. Ik probeer dan nog de schade te beperken, maar dat lukt niet altijd.. Ik heb nu zo'n zin iets zoets, maar dat heb ik niet in huis. Net wel boterham met 4 plakken ham gegeten...
Kwamen vanavond vrienden langs, en die zeiden gelijk dat ik er afgetraind uitzag, terwijl ik juist zelf weinig vooruitgang zag de laatste tijd. Dat is altijd goed om te horen! Goed als motivatie!
Ja, dat is het jammere :')

^O^ zou ook niet meer weten wat ik zonder goede motivatie moet. Nou ja, zodra ik weer begin dan :')
Nog 1 of 2 weken! Wel volgende week richting An

/SlaapOG

Toch leuk hoe het oude thema 'Slank de zomer in' nog steeds te merken is ):O

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 01-06-2012 00:19:36 ]
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 00:33:02 #11
70532 loveli
N
pi_112293399
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:40 schreef V1z0R het volgende:
Veel hier doen regelmatig een klein stukje, dan krijg je die drang niet ;)
Sommigen kunnen ook 1 m&m per keer nemen :')
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 00:37:35 #12
70532 loveli
N
pi_112293548
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:12 schreef Ml-etje het volgende:
Aiii roept iedereen bij een baby standaard "wat is hij/zij mooiii" ofzo?
Nee. De meesten zeggen "wat is hij lief" of "heeft 'ie dat blonde haar/die oren/ogen/neus van z'n moeder/vader/opa/oma/melkboer? Sommige vrouwen hebben zo'n gen waardoor babies in hun ogen wel mooi zijn, maar de meeste babies zijn nu eenmaal lelijk en vervormd door de bevalling (behalve eentje van jezelf, dan schijn je niet meer helder te kunnen zien). Keizersnedes zorgen voor een minder lelijke baby, want hoofdje niet vervormd.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 juni 2012 @ 07:37:14 #13
70532 loveli
N
pi_112295935
*deur open doet*
crap in = crap out
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:40:32 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112295961
Mogguh. Miv vandaag ga ik 2 liter water per dag drinken. Neem aan dat het geen probleem is daarnaast ook nog een liter thee te drinken? Of beter 1 liter thee en 1 liter water?
Niet meer actief op Fok!
pi_112295969
Ja hallo! Ik zit al in de trein hoor!
Word alleen wel een beetje simpel van dat zweten bij mn kwartiertje fietsen. Nog net niet zo erg als na een kwartier op de crosstrainer, maar het scheelt niet veel. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112295981
Viking, 1 water 1 thee is ook goed hoor, mits geen suiker/zoetjes. Meer mag natuurlijk ook, als je maar zorgt dat je geen watervergiftiging krijgt :P heb je wel meer water voor nodig hoor, icm met weinig zouten en suikers eten.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:44:00 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112295983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja hallo! Ik zit al in de trein hoor!
Word alleen wel een beetje simpel van dat zweten bij mn kwartiertje fietsen. Nog net niet zo erg als na een kwartier op de crosstrainer, maar het scheelt niet veel. :{
hoe komt dat dan?

Overigens zweet ik momenteel ook vrij makkelijk.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 07:44:50 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112295994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:43 schreef Novem het volgende:
Viking, 1 water 1 thee is ook goed hoor, mits geen suiker/zoetjes. Meer mag natuurlijk ook, als je maar zorgt dat je geen watervergiftiging krijgt :P heb je wel meer water voor nodig hoor, icm met weinig zouten en suikers eten.
ik heb wel zoetjes in mn thee :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_112296025
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe komt dat dan?

Overigens zweet ik momenteel ook vrij makkelijk.
Als ik dat toch eens wist......
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112296054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee. De meesten zeggen "wat is hij lief" of "heeft 'ie dat blonde haar/die oren/ogen/neus van z'n moeder/vader/opa/oma/melkboer? Sommige vrouwen hebben zo'n gen waardoor babies in hun ogen wel mooi zijn, maar de meeste babies zijn nu eenmaal lelijk en vervormd door de bevalling (behalve eentje van jezelf, dan schijn je niet meer helder te kunnen zien). Keizersnedes zorgen voor een minder lelijke baby, want hoofdje niet vervormd.
_O- dank u voor de onderbouwing.
/geenvrouwis
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112296071
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 07:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik heb wel zoetjes in mn thee :@.
Dan zou ik thee niet meetellen als water denk ik! ( wel als vocht )
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:03:33 #22
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112296121
Moge iedereen! Gisteren lekker Grieks gegeten bij vrienden :9 jum! Zij kan echt goed koken!

Wilde nu ff gaan hardlopen, maar m'n moeder verwacht mij om 9u, om te gaan winkelen ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_112296303
Mogguh!

Ik heb een rondje gehobbeld en mag me scharen onder de slowpokes groep B-)
Ik loop met pauzes gemiddeld 7.2 km/h :P

S: lesje 12
O: smoothie+nootjes
T: rijstwafels met hummus en komkommer
L: salade met tomaat, sla, , ui, paprika, yoghurtdressing en stukjes kip
T: kwark en bessen
D: ? moet ik nog verzinnen
T: kwark en anananas
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112296329
:W

Zo naar de sportschool voor mn side planks en zuks ;)

Lielie gaat ook naar de sportschool!! ~O>
Be someone that makes you happy
pi_112296333
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Ik heb een rondje gehobbeld en mag me scharen onder de slowpokes groep B-)
Ik loop met pauzes gemiddeld 7.2 km/h :P

S: lesje 12
O: smoothie+nootjes
T: rijstwafels met hummus en komkommer
L: salade met tomaat, sla, , ui, paprika, yoghurtdressing en stukjes kip
T: kwark en bessen
D: ? moet ik nog verzinnen
T: kwark en anananas
Rennen is rennen *O*
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties