Genesis 2.15quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:18 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
De mens als slaaf in het Paradijs... uhuh![]()
Omdat een God als scheppende kracht geen boodschap en doel geeft aan het leven en geen belofte geeft van een leven na de dood, waardoor men dus geen enkele richtlijnen heeft of ergens naar kan streven.
Verzin je nu al je eigen sprookjes ? Waar staat dat geschreven ? Een uitgever vinden voor zulke slappe tekst zal niet zo gemakkelijk zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:36 schreef Gedoetje het volgende:
Van die boom des levens mochten ze eerst wel eten, maar na de zondeval niet meer, anders konden ze niet meer gered worden. Dat was bescherming.
in mijn jehova bijbel staat bebouwen en onderhouden, staat niks over bewaken, vandaar mijn stelling dat ze als slaaf zijn aangesteld om daar te werken, niks paradijsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik vond deze toen ik dit vers zocht:
http://mens-en-samenlevin(...)den-genesis-215.html
Mmmm.. aan deze tekst moet nog gewerkt worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:46 schreef Gedoetje het volgende:
Nee, de duivel was eerst een engel en toen die viel kon hij niet meer gered worden. Maar mensen hebben een lichaam. Jezus heeft Zijn lichaam gegeven en door Zijn opstanding kunnen alle mensen ook opgewekt worden en verzoend met God en alsnog eeuwig met Hem leven.
De Jehovah's Bijbel is bewerkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
in mijn jehova bijbel staat bebouwen en onderhouden, staat niks over bewaken, vandaar mijn stelling dat ze als slaaf zijn aangesteld om daar te werken, niks paradijs
dat is het hele christendom ookquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
De Jehovah's Bijbel is bewerkt.
Daar heb je een punt. Laten we het maar houden op ' en ze leefden nog veel en waren gelukkig '.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:51 schreef Gedoetje het volgende:
Dan hadden ze wel eeuwig doorgeleefd, maar gescheiden van God (geestelijk dood).
Ha nee, in het origineel staat dat ze onsterfelijk zouden worden als ze van de vrucht van de levensboom zouden eten en worden zoals dat zootje goden. Dįt staat er. Begin nu weer niet een ander slot te verzinnen. Jou versie is iets voor een zombie-serie.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:08 schreef Gedoetje het volgende:
Ze zouden sterven ten dage (op de dag) dat ze daarvan aten. Ze stierven niet gelijk lichamelijk. Dat was pas jaren later. Dus ze gingen toen geestelijk dood.
O, maar dat is de sumerische versie in zwart-wit. Een klassieker, ik weet het, maar daar komt geen kat meer naar kijken joh.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:09 schreef Dance99Vv het volgende:
Waarom ziet iedereen dat hof van eden als een paradijs ? de mens werd erin gezet om te werken als slaaf. vanaf gen2 wordt het gewoon een harry potter story.
Gen 1 waarom had men het daar niet bij kunnen laten? god als een scheppende levensbrengende kracht.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Kersvers uit de Bereshit ( Genesis ):quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:57 schreef Dance99Vv het volgende:
in mijn jehova bijbel staat bebouwen en onderhouden, staat niks over bewaken, vandaar mijn stelling dat ze als slaaf zijn aangesteld om daar te werken, niks paradijs
Het lijkt me ook verdomd saai als je de hele dag op je gat zit, God gaf de mens verantwoordelijkheid en daar is niets mis mee. Maar om dan meteen Adam en Eva als slaven te zien.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja god zorgt goed voor onsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:28 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Het lijkt me ook verdomd saai als je de hele dag op je gat zit, God gaf de mens verantwoordelijkheid en daar is niets mis mee. Maar om dan meteen Adam en Eva als slaven te zien.Maar goed je hebt van die mensen die het liefst geen flikker doen en van een uitkering prima leven.
Alsof die daar voor kiezen... erg respectvol van je, mijn broer leeft met een uitkering en dat is geen pretje, hele leven naar de tering gegaan door de geestelijke gezondheidszorg in dit land. Ik vind het altijd walgelijk hoe mensen over mensen met een uitkering praten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:28 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Het lijkt me ook verdomd saai als je de hele dag op je gat zit, God gaf de mens verantwoordelijkheid en daar is niets mis mee. Maar om dan meteen Adam en Eva als slaven te zien.Maar goed je hebt van die mensen die het liefst geen flikker doen en van een uitkering prima leven.
Ik had het ook echt over je broerquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Alsof die daar voor kiezen... erg respectvol van je, mijn broer leeft met een uitkering en dat is geen pretje, hele leven naar de tering gegaan door de geestelijke gezondheidszorg in dit land. Ik vind het altijd walgelijk hoe mensen over mensen met een uitkering praten.
matrialisme en het christendom.... interresant mischien een topic aan wijdenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Alsof die daar voor kiezen... erg respectvol van je, mijn broer leeft met een uitkering en dat is geen pretje, hele leven naar de tering gegaan door de geestelijke gezondheidszorg in dit land. Ik vind het altijd walgelijk hoe mensen over mensen met een uitkering praten.
Ja, lekker eromheen draaien, je zegt: van die mensen die geen flikker doen en een uitkering hebben, alsof dat bij alle uitkeringsgerechtigden is.... Maar ja, ik vind ook: Je hebt van die mensen die liever niet nadenken en dom zijn, die al het tegenbewijs negeren die graag christen zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:34 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik had het ook echt over je broer. Wie zich aangesproken voelt...
Genoeg voor te vinden hoor, zoals vogeleieren stelen van vogels en buit veroveren van andere volkeren. De Israėliėrs konden er wat van.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:36 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
matrialisme en het christendom.... interresant mischien een topic aan wijden
Ik weet wat ik zeg, draai mijn woorden niet om. Als ik het heb over mensen die geen flikker doen en van een uitkering leven, dan heb ik het over mensen die geen flikker doen, niet over mensen die niet kunnen werken. Bitch please.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:38 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, lekker eromheen draaien, je zegt: van die mensen die geen flikker doen en een uitkering hebben, alsof dat bij alle uitkeringsgerechtigden is.... Maar ja, ik vind ook: Je hebt van die mensen die liever niet nadenken en dom zijn, die al het tegenbewijs negeren die graag christen zijn.
Net zoals veel ongelovigen en andersgelovigen (zal geen namen noemen) alleen het slechte erin zien.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:39 schreef Dance99Vv het volgende:
vraag wordt dan hoe verhouden de christenen zich tot de bijbel, veel christenen zien er alleen de mooie dingen van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |