abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112285418

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_112285757
Ik heb de laatste tijd van die dunne elastieken om de bundels zitten en kan er helemaal niets mee.
Vooral als de bundels erg dik zijn, blijven ze niet strak zitten en gaan de bundels aan de schuif.
Voor het werkoverleg een dunne stiek meegenomen en mijn ongenoegen erover uitgesproken en de TC wist niets af van die stieken.
Vandaag de good old PTT rekkers weer om de bundels.
pi_112288298
quote:
0s.gif [b]
Op Bij de post bleek ook nog een soort van H.A.H. te zitten (energiebedrijf, en telecom voor vrijwel ieder pand, waarbij de telecomboer ook alle garages en bergingen op mn route had gestuurd, met als gevolg dat ik een berg afwerkpost had waar ik niet goed van werd...)
Als je op je vestiging komt, moet je om een paar van die grote retourenveloppen vragen. Als alle stukken voor die garageboxen en dergelijke zijn, dan kan je ze allemaal in zo'n envelop stoppen en hoef je alleen op het venster van die envelop het retouradres te schrijven. Scheelt een hoop tijd.
pi_112288603
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:07 schreef PBZ64 het volgende:
Ik heb de laatste tijd van die dunne elastieken om de bundels zitten en kan er helemaal niets mee.
Vooral als de bundels erg dik zijn, blijven ze niet strak zitten en gaan de bundels aan de schuif.
Voor het werkoverleg een dunne stiek meegenomen en mijn ongenoegen erover uitgesproken en de TC wist niets af van die stieken.
Wij hebben sinds kort ook nieuwe elastieken. Ze bevallen mij beter dan die oude, daar zat een soort talkpoeder overheen en ze roken naar rotte vis. Als er een nieuwe baal werd opengetrokken werd ik zowat misselijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_112288868
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hebben sinds kort ook nieuwe elastieken. Ze bevallen mij beter dan die oude, daar zat een soort talkpoeder overheen en ze roken naar rotte vis. Als er een nieuwe baal werd opengetrokken werd ik zowat misselijk.
Ja, die met talkpoeder hebben wij ook. Als ik een zwarte broek aan heb, zie ik er niet meer uit na een tijdje met die poeder-stieken. Hoe zulke elastieken hebben jullie nu dan? Dunne elastieken heb ik nog niet gezien.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112289020
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:35 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb ook net gesolliciteerd via de site. Heb een kleine fiets, maar wel een goede bagagedrager opzich. Als ik iets op 'nee' invulde zou mijn enquiry meteen geweigerd worden met 'je voldoet niet aan het profiel :')

nouja, ik hoor het wel hopelijk.
Succes met solliciteren!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112289192
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:07 schreef VNA9216 het volgende:

Ik probeer ze al zo ver te krijgen dat voor de bezorgers bij ons ook een testje wordt gedaan voor ze worden aangenomen. Eerst kijken hoe ver ze met tetris komen, komen ze niet ver, niet aannemen. Als je daar geen inzicht in hebt krijg je nooit alle post in je tassen O-)
_O-
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112293063
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:58 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Succes met solliciteren!
There are only 151 Pokémon.
pi_112296069
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:56 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ja, die met talkpoeder hebben wij ook. Als ik een zwarte broek aan heb, zie ik er niet meer uit na een tijdje met die poeder-stieken. Hoe zulke elastieken hebben jullie nu dan? Dunne elastieken heb ik nog niet gezien.
Ze zijn iets dikker, dan die hele dunne die je bij de boekhandel koopt en zijn lang niet zo sterk.
Waardeloze stieken zijn het. Ik heb de hele lading, die ik afgelopen woensdag om de bundels had in de eerste de beste container gedumpt.
pi_112297383
Ik denk dat ik die elastieken wel ken. Niet al de sterk, maar ook niet heel smal. Beetje goedkope elastieken geloof ik.
pi_112297777
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:48 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als je op je vestiging komt, moet je om een paar van die grote retourenveloppen vragen. Als alle stukken voor die garageboxen en dergelijke zijn, dan kan je ze allemaal in zo'n envelop stoppen en hoef je alleen op het venster van die envelop het retouradres te schrijven. Scheelt een hoop tijd.
Dat is inderdaad de mooiste oplossing, al heb ik ze met die manier wel al meerdere keren gewoon de volgende dag alweer retour gehad.. :(

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:07 schreef PBZ64 het volgende:
die dunne dingen krijg ik de laatste tijd ook regelmatig om mn bundels.. net als dat laatst mn H.A.H. bij elkaar geknoopt was met dat plastic folie dat ze wel eens om volle containers heen wikkelen enzo.. Zie dat spul op straat maar eens los te krijgen... Een aantal van de rokers heeft uitgevonden dat het met een aansteker doorbranden wel lukt.. :X Ik wil denk ik niet weten hoe de H.A.H. er daarna uitziet met schroeiplekken en gesmolten plastic dr op :o
pi_112299956
Voor de bezorgers onder ons: Heeft iemand al een goed doel gevonden voor de Bijenkorf-bon van afgelopen week? Er zit hier nergens een bijenkorf in de buurt, dus die bon komt nooit op ben ik bang... Beetje jammer...
pi_112301380
Ik houd hem zelf, ga vaak naar de Bijenkorf dus voor mij komt hij goed van pas! :Y
pi_112301426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:02 schreef Aardappel2610 het volgende:
Voor de bezorgers onder ons: Heeft iemand al een goed doel gevonden voor de Bijenkorf-bon van afgelopen week? Er zit hier nergens een bijenkorf in de buurt, dus die bon komt nooit op ben ik bang... Beetje jammer...
Nou dan hadden ze er beter een VVV / Iris cheque van kunnen maken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_112301506
Ik wil ze wel hoor :9 :*
pi_112302552
Ik heb nog niets gehoord over de bon. :P En ik kom niet echt vaak bij de Bijenkorf eigenlijk.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:20:14 #17
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112302598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:02 schreef Aardappel2610 het volgende:
Je kunt hem ook gebruiken bij een online bestelling. Maar dan krijg je weer de verzendkosten van 2,95 of 3,95 erbij, beetje jammer. Wij als voorbereiders kregen ook zo'n ding, aardige geste!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:41:42 #18
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_112307813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:20 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Je kunt hem ook gebruiken bij een online bestelling. Maar dan krijg je weer de verzendkosten van 2,95 of 3,95 erbij, beetje jammer. Wij als voorbereiders kregen ook zo'n ding, aardige geste!
Wel raar, want hij diende als vergoeding voor het bezorgen van hah. En voorbereiders hebben toch niets met hah te maken?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_112307955
Dan wil ik ook wel zo'n bon :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_112309061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:31 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ik denk dat ik die elastieken wel ken. Niet al de sterk, maar ook niet heel smal. Beetje goedkope elastieken geloof ik.
Dus....nooit bezuinigen op het materieel van de postbezorger.
Dat is vragen om moeilijkheden!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:53:22 #21
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_112313029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wel raar, want hij diende als vergoeding voor het bezorgen van hah. En voorbereiders hebben toch niets met hah te maken?
Nee, idd, ik heb die HAH niet eens gezien, maar toch wel een bon. Nou ja, ik vind het wel leuk hoor! Maar of het terecht is, is een ander verhaal! ;) Misschien hebben bezorgers er meer op staan? Wij voorbereiders hadden een bon van een tientje.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_112313374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:53 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Nee, idd, ik heb die HAH niet eens gezien, maar toch wel een bon. Nou ja, ik vind het wel leuk hoor! Maar of het terecht is, is een ander verhaal! ;) Misschien hebben bezorgers er meer op staan? Wij voorbereiders hadden een bon van een tientje.
Ik had als bezorger ook een bon van een tientje, van de bijenkorf. Waarvan de dichtstbijzijnde vestiging in Utrecht zit waardoor ik de helft van dat tientje al aan reiskosten kwijt ben :')

Ik geef m dus maar weg.
pi_112313397
Op je afgetrapte postfiets naar Utrecht dus!
pi_112313436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:02 schreef Aardappel2610 het volgende:
Op je afgetrapte postfiets naar Utrecht dus!
Neuh, ik fiets al genoeg doordeweeks :P
pi_112314164
Ik wil evtueel wel bonnen overkopen....kan ze alleen nu nog niet terug betalen....
Maar anders wil ik ze best overkopen van jullie....
PM me maar als je dat wilt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')