Dan mag ik hopen voor je dat je komende jaren al dat geld wel apart zet, want daar gaan ze heus wel een keer achter komen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:37 schreef bno798 het volgende:
Omdat ik dan sowieso moet betalen.. scheelt een hoop geld als ze hun fout niet ontdekken.. Het deel aflossing wordt overigens wel elke maand afgeschreven.
Dat dus.quote:
Wat m'n bank zou denken zou wel mijn laatste zorg zijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat een gepruts, man. Denk je dat je bank het je in dank afneemt dat je hier niet zelf melding van maakt?
Ja, hoe een bank over mij denkt zal me een zorg zijn, ze zijn m'n vrienden niet. Desalniettemin zal het geld toch een keer geclaimd gaan worden door de bank (ze zijn niet helemaal achterlijk) dus beter kan je zelf contact opnemen met de bank.quote:
Ik zei in dank afnemen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat m'n bank zou denken zou wel mijn laatste zorg zijn
Ah zo. Ja. Wat ze denken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:43 schreef Dennis101 het volgende:
Ja, hoe een bank over mij denkt zal me een zorg zijn
Ik zou me eerder druk maken om eventuele problemen met de BD. Sterker nog, ik zou me helemaal niet druk maken en gewoon je bank bellen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:45 schreef bno798 het volgende:
Die achterstallige rente heb ik wel op een spaarrekening staan dus daar ontvang ik nu rente op.. Dus als ze t in een x willen innen is dat geen probleem
Dat zal dan ook wel weer meevallen. De bank maakt hier zelf een fout, kan je moeilijk TS als wanbetaler aanmerken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei in dank afnemen.
Of sta jij graag als wanbetaler te boek bij de insteling waar jij je hypotheek hebt?
O ja, het geweldige argument van ' ik wist het niet'.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef bno798 het volgende:
Fraude? De bank maakt een fout door niet te incasseren.. weten zij veel hoe vaak ik mijn rekening check..
Maar goed, wat wil je nu gaan doen dan? Lekker dat geld op de rekening laten staan en dan zie je het verder wel wanneer ze er om komen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef bno798 het volgende:
Fraude? De bank maakt een fout door niet te incasseren.. weten zij veel hoe vaak ik mijn rekening check..
Ja fraude. Je krijgt HRA en weet dat je dat nu ten onrechte krijgt omdat je geen rente betaald. De staat ziet dit gewoon als fraude. Maar geloof me gewoon niet. Maar ook niet zeuren dan als je gepakt wordt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef bno798 het volgende:
Dat dusquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ja fraude. Je krijgt HRA en weet dat je dat nu ten onrechte krijgt omdat je geen rente betaald. De staat ziet dit gewoon als fraude. Maar geloof me gewoon niet. Maar ook niet zeuren dan als je gepakt wordt.
Nee, anders had ik hier niet gepost.. Dacht misschien heeft iemand ervaring hierin en kan t me voordeel opleveren..quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar goed, wat wil je nu gaan doen dan? Lekker dat geld op de rekening laten staan en dan zie je het verder wel wanneer ze er om komen?
Ik zie niet goed in hoe dit in je voordeel kan gaan werken? Ja je kunt een paar euro rente trekken over dat bedrag, maar is dat het eventuele gezeik waard? Lijkt mij zelf van niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:52 schreef bno798 het volgende:
[..]
Nee, anders had ik hier niet gepost.. Dacht misschien heeft iemand ervaring hierin en kan t me voordeel opleveren..
Maar dean heeft hij dus kans op een flinke naheffing.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:52 schreef Bayswater het volgende:
Voor fraude bij de BD moet er wel wat meer aan de hand zijn. Die VT kan hij gewoon door laten lopen, in 2013 komt er een fiscaal jaaroverzicht 2012 van de hypotheek van de Rabo als het goed is.
Vraag ik mij ook af.. Kan de belastingdienst op je rekening kijken?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:03 schreef Piger het volgende:
Ik weet niet wat er wettelijk precies wordt geschreven, maar het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk betalen van de rente de voorwaarde is van de hypotheekrenteaftrek. Waarschijnlijk is een overeenkomst waar de rente in vast staat al voldoende.
Ja dat zou een mooie zijn, hèhèquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:03 schreef Piger het volgende:
Ik weet niet wat er wettelijk precies wordt geschreven, maar het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk betalen van de rente de voorwaarde is van de hypotheekrenteaftrek. Waarschijnlijk is een overeenkomst waar de rente in vast staat al voldoende.
Da's een goed verhaal voor de belastingdienst; ga je vást mee wegkomenquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef bno798 het volgende:
Waar moet hij mee wegkomen dan? Het is pas fraude wanneer hij het bij zijn aangifte 2012 zo opgeeft. Voorlopig is hij nog in de veronderstelling dat hij over het gehele jaar een bepaald bedrag aan rente gaat betalen. Dat dit niet maandelijks is afgeschreven doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Da's een goed verhaal voor de belastingdienst; ga je vást mee wegkomen
Welkom in de grote-mensen-wereldquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:03 schreef Piger het volgende:
Lijkt me sterkt dat ik invloed heb op het verstrekken van hypotheken..denk dat daar hele andere dingen spelen.. Maargoed, over het algemeen is wel duidelijk dat iedereen braaf de bank zou bellen. Vraag me af of je dat ook zou doen als t om de rente van bijvoorbeeld je creditcard gaat.. Zelfde principe.. Was niet in de veronderstelling dat t 30 jaar zo door zou gaan, maar was benieuwd naar jullie mening.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:37 schreef deadly_kiss het volgende:
Wat jij wil is eigenlijk bevestiging krijgen op het geval dat ze er nooit achter kunnen komen?
door mensen zoals jij kijken ze steeds strenger op het verstrekken van hypotheken![]()
maar wat jij wil, ik hoop dat ze je een paar jaar in de waan laten en dan ineens alles innen + een dikke vette boete ofzo... schaam je man
Dit is geen fraude.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ja fraude. Je krijgt HRA en weet dat je dat nu ten onrechte krijgt omdat je geen rente betaald. De staat ziet dit gewoon als fraude. Maar geloof me gewoon niet. Maar ook niet zeuren dan als je gepakt wordt.
Hoezo? Hij is de rente gewoon verschuldigd, dat betwist hij nergens en het drukt ook op hem. Dat het effectief niet betaald is, tsjah. Dat vergt nader onderzoek misschien, maar deze post slaat nergens op.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Wat zijn de straffen voor fraude tegenwoordig. Jaartje of 6 de bak in. Je snapt natuurlijk wel dat je je HRA onterrecht krijgt nu en de staat is nu niet bepaald coulant als het gaat om fraude. De boete is sowieso al 1 maal het bedrag dat je ten onrechte hebt gekregen.
Zelfde verhaal met studiekosten mijn beste. Zodra ze maar op papier op je drukken kan je ze aftrekken, of jij ze nou betaalt of iemand anders het voorschiet. Zodra de schuld ontstaat drukt het op je.quote:
Op zich begrijp ik het prima dat je het apart houdt. Kijk nog een keer goed naar je contract, maar ik vermoed dat de consequenties niet heel groot zijn. Voor een verzekering is het iets anders.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:50 schreef bno798 het volgende:
[..]
Lijkt me sterkt dat ik invloed heb op het verstrekken van hypotheken..denk dat daar hele andere dingen spelen.. Maargoed, over het algemeen is wel duidelijk dat iedereen braaf de bank zou bellen. Vraag me af of je dat ook zou doen als t om de rente van bijvoorbeeld je creditcard gaat.. Zelfde principe.. Was niet in de veronderstelling dat t 30 jaar zo door zou gaan, maar was benieuwd naar jullie mening.
quote:
Fijn dat jullie het zo goed weten:quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Welkom in de grote-mensen-wereld
Nee, dit moet je zo écht niet te lang volhouden, want je gaat gewoon haske nat. En terecht, want je belazert de boel (zelfs naar de bank toe, want je hoort je gewoon aan de verplichtingen te houden). En van de Belastingdienst ga je écht niet winnen
dat is voor belastingzakenquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Wat zijn de straffen voor fraude tegenwoordig. Jaartje of 6 de bak in. Je snapt natuurlijk wel dat je je HRA onterrecht krijgt nu en de staat is nu niet bepaald coulant als het gaat om fraude. De boete is sowieso al 1 maal het bedrag dat je ten onrechte hebt gekregen.
Mijn ervaring is dat de BD nauwelijks particulieren controleert. Dus wacht af tot je het jaaroverzicht krijgt van de Rabobank, (wat een rukbank is dat zeg) met de (al dan niet) betaalde hypotheekrente. Krijg je dat jaaroverzicht van de bank, heb je niets te vrezen van de BD.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:31 schreef bno798 het volgende:
Nu is mijn vraag of de belastingdienst een controle doet / kan doen of ik daadwerkelijk wel hypotheekrente betaald heb.
Je snapt toch zelf ook wel dat de TS een doodlopende straat ingaat met zijn plannen om het geld opzij te zetten en maar stilletjes in een hoekje te gaan zitten wachten totdat de bank reageert? Leuk hoor, voor een paar grijpstuivers weken, maanden, misschien zelfs jaren in zak en as te zitten omdat er een dreigende naheffing gaat komen van notabene de bank die zo goed van vertrouwen is geweest om TS een immens geldbedrag te lenen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:13 schreef Piger het volgende:
[..]
[..]
Fijn dat jullie het zo goed weten:
Nog los van het feit dat een boete van 100% niet juist is.quote:
Daar ging het niet om.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat de TS een doodlopende straat ingaat met zijn plannen om het geld opzij te zetten en maar stilletjes in een hoekje te gaan zitten wachten totdat de bank reageert? Leuk hoor, voor een paar grijpstuivers weken, maanden, misschien zelfs jaren in zak en as te zitten omdat er een dreigende naheffing gaat komen van notabene de bank die zo goed van vertrouwen is geweest om TS een immens geldbedrag te lenen.
Bel gewoon de bank, laat het rechtzetten en geniet gewoon onbezorgd van je leventje. Je had het bedrag al ingecalculeerd, dus daar ligt het niet aan.
Niet zo gek, gezien het feit dat ik uitga van deze bron ; http://www.spaarbaak.nl/v(...)hypotheekrenteaftrekquote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar ging het niet om.
Het ging erom dat, o.a. jij hier liep te schreeuwen dat dit fraude was mbt de hypotheekrenteaftrek.
En dat is het niet.
Verder heb je gewoon gelijk enzo.
quote:De hypotheekrenteaftrek in box 1 betreft de aftrek van de hypotheekrente in de box die gaat over inkomen en eigen woning. Deze aftrek staat dus los van uw vermogen in box 3. U kunt bij uw aangifte inkomstenbelasting onder bepaalde voorwaarden de door u betaalde hyoptheekrente aftrekken van uw inkomen. De hoogte van het aftrekbare bedrag is dus afhankelijk van de hypotheekrente die u betaald heeft aan de hypotheekbank en deze renteaftrek vermindert het belastbare inkomen in box 1. Naast de hypotheekrente kunt u ook bepaalde kosten gemaakt bij het aanschaffen van de woning en het afsluiten van de hypotheek aftrekken. Ga voor meer informatie daarover naar deze webpagina van de belastingdienst.
En wat zegt de wet?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo gek, gezien het feit dat ik uitga van deze bron ; http://www.spaarbaak.nl/v(...)hypotheekrenteaftrek
[..]
Dit dus. For all you know komt de bank ook nog even met rente op de achterstallige rente, en reken maar dat die hoger is dan wat je momenteel op je spaarrekening krijgt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat de TS een doodlopende straat ingaat met zijn plannen om het geld opzij te zetten en maar stilletjes in een hoekje te gaan zitten wachten totdat de bank reageert? Leuk hoor, voor een paar grijpstuivers weken, maanden, misschien zelfs jaren in zak en as te zitten omdat er een dreigende naheffing gaat komen van notabene de bank die zo goed van vertrouwen is geweest om TS een immens geldbedrag te lenen.
Bel gewoon de bank, laat het rechtzetten en geniet gewoon onbezorgd van je leventje. Je had het bedrag al ingecalculeerd, dus daar ligt het niet aan.
Mijn ervaring is anders... Als in, u bent willekeurig geselecteerd, wilt u even bewijzen sturen van de verschuldigde hypotheekrente én de betalingsbewijzen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de BD nauwelijks particulieren controleert. Dus wacht af tot je het jaaroverzicht krijgt van de Rabobank, (wat een rukbank is dat zeg) met de (al dan niet) betaalde hypotheekrente. Krijg je dat jaaroverzicht van de bank, heb je niets te vrezen van de BD.
Da's mij de afgelopen 25 jaar niet 1x overkomen.Btw heb ik ook nooit "vreemde" bedragen opgevoerd qua HR.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:02 schreef Sjeen het volgende:
Mijn ervaring is anders... Als in, u bent willekeurig geselecteerd, wilt u even bewijzen sturen van de verschuldigde hypotheekrente én de betalingsbewijzen.
mij dus wel... en ook nooit 'vreemde' bedragen opgevoerd, kon alles dus prima verantwoorden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's mij de afgelopen 25 jaar niet 1x overkomen.Btw heb ik ook nooit "vreemde" bedragen opgevoerd qua HR.
Btw, ik vraag me wel af wat TS gaat doen met z'n belastingaangifte 2012.
Wat moest je ze dan opsturen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:17 schreef Sjeen het volgende:
mij dus wel... en ook nooit 'vreemde' bedragen opgevoerd, kon alles dus prima verantwoorden.
quote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders... Als in, u bent willekeurig geselecteerd, wilt u even bewijzen sturen van de verschuldigde hypotheekrente én de betalingsbewijzen.
Nu nog een oplossing vinden voor je niet opgegeven spaarsaldi. meneer ik-ben-er-trots-op-dat-ik-de-belastingdienst-pootje-haak.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:17 schreef blomke het volgende:
Ah. Goed dat ik dat weet. Als ik aan de beurt ben, kan ik alles via de internetsite, terugvinden.
En voorlopig is het nog geen fraude. Pas wanneer er voor april 2013 wordt opgegeven dat er een hoge HRA uit komt, pas vanaf dan kan je over fraude spreken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo gek, gezien het feit dat ik uitga van deze bron ; http://www.spaarbaak.nl/v(...)hypotheekrenteaftrek
[..]
Leg uit.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 06:41 schreef Dhalsim het volgende:
De banken zijn "as we speak" iets te druk bezig met om te vallen...
Nee, maar ze zien wel dat het bedrag wat zij moeten ontvangen heel toevallig op jouw spaarrekening staat.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef bno798 het volgende:
Hoe dan? Als die spaarrekening bij een andere bank is? Of je 2x zoveel spaart?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nee, maar ze zien wel dat het bedrag wat zij moeten ontvangen heel toevallig op jouw spaarrekening staat.
Dat dus. En als de bank de wettelijke rente over de achterstallige rentebetalingen in rekening brengt legt TS er geld op toe.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:53 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zie niet goed in hoe dit in je voordeel kan gaan werken? Ja je kunt een paar euro rente trekken over dat bedrag, maar is dat het eventuele gezeik waard? Lijkt mij zelf van niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |