Oostenrijk-Hongarije samen met de Ottomanen en de Moffen tegen de rest toch?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:11 schreef MouzurX het volgende:
Ach vraag aan een willekeurige scholier welke landen er in de eerste wereldoorlog meededen, je zal van weinig een enigszins volledig antwoord krijgen.. maakt niet uit of ze wel of niet geschiedenis hebben gehad.
Je vergeet Italië, toch duidelijk eerst een bondgenoot van de Centralen alvorens ze zich lieten omkopen door de geallieerden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:13 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Oostenrijk-Hongarije samen met de Ottomanen en de Moffen tegen de rest toch?
Heb het vorig jaar in de derde klas uitgebreid te horen gekregen maar echt niet normaal hoe weinig ik er nu nog van weetquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je vergeet Italië, toch duidelijk eerst een bondgenoot van de Centralen alvorens ze zich lieten omkopen door de geallieerden.
Het helpt wel om belangrijke maatschappelijke (en globale) kwesties (zoals nu in het Midden-Oosten) een stuk genuanceerder te bekijken, en persoonlijk vind ik dat een groter goed dan dat je later een salarisstrookje met +1000 euro hebt of weet hoe een bepaalde machine werkt enw aarom.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:12 schreef MrBaas het volgende:
NT/NG mensen zijn te slim om geschiedenis te kiezen. NT/NG mensen weten namelijk dat zij aan het vak geschiedenis 0,0 gaan hebben later.
Gasten die later bezig zijn een nieuwe spaceshuttle te bouwen, boeit het echt geen flikker wat er in het M-O gaande is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het helpt wel om belangrijke maatschappelijke (en globale) kwesties (zoals nu in het Midden-Oosten) een stuk genuanceerder te bekijken, en persoonlijk vind ik dat een groter goed dan dat je later een salarisstrookje met +1000 euro hebt of weet hoe een bepaalde machine werkt enw aarom.
Mijn eerste reactie was eerlijk gezegd een beetje een troll reactiequote:Op donderdag 31 mei 2012 20:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het helpt wel om belangrijke maatschappelijke (en globale) kwesties (zoals nu in het Midden-Oosten) een stuk genuanceerder te bekijken, en persoonlijk vind ik dat een groter goed dan dat je later een salarisstrookje met +1000 euro hebt of weet hoe een bepaalde machine werkt enw aarom.
Precies, zo denken er meer NT-ers er over (ik ook trouwens).quote:Ik heb geschiedenis altijd wel een interessant vak gevonden maar ik heb het toch laten vallen omdat andere vakken mij handiger lijken voor mijn studie.
Het gaat dan ook niet om de kleine feitjes maar om de grote lijnen. Dat bepaalde dingen in verband met elkaar staan (Franse commune/Russische revoluties, Napoleontische oorlogen/Wereldoorlogen etc.)quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Gasten die later bezig zijn een nieuwe spaceshuttle te bouwen, boeit het echt geen flikker wat er in het M-O gaande is.Behalve dat, net alsof ons gedogmatiseerd canon ons werkelijk leert wat er daar allemaal gebeurt.
Franse Revolutie niet interessant?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:24 schreef MrBaas het volgende:
Waar ik overigens wel een grote hekel aan heb is alle geschiedenis voor het jaar 1800.
Die dingen interesseren me echt helemaal niets.
Amerikaanse Vrijheidsoorlog niet interessant?quote:
Ik durf in het algemeen wel te stellen dat bèta's die werkelijk ook gaan werken in het 'harde' bètagebied, dat wil zeggen, pure techniek of fundamenteel onderzoek, over het algemeen niet heel erg veel interesse hebben in zaken buiten hun vakgebied.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de kleine feitjes maar om de grote lijnen. Dat bepaalde dingen in verband met elkaar staan (Franse commune/Russische revoluties, Napoleontische oorlogen/Wereldoorlogen etc.)
En weet jij veel of spaceshuttlebouwers geïnteresseerd zijn in het M-O of niet.
Concreet niets, maar men leert (meestal) van diens fouten. Viel jou het verschil van de behandeling van het verliezende Duitsland door de geallieerden in WW1 en WW2 niet op ?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En waarom zouden ze ook.. Ik vraag me af.. wat heb je er nou eigenlijk concreet aan om te weten wat de gevolgen van de Franse Revolutie waren?
Een politicus moet goed zijn in geschiedenis, ben ik mee eens, maar wat heeft een bèta die iets technisch/wetenschappelijks gaat doen hier aan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Concreet niets, maar men leert (meestal) van diens fouten. Viel jou het verschil van de behandeling van het verliezende Duitsland door de geallieerden in WW1 en WW2 niet op ?
Waarschijnlijk omdat de meesten zoiets hebben van: 'Het is toch maar m'n extra vak, boeien, ik kan me tijd beter besteden aan vakken die moeilijker zijn, wiskunde ofzo..quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:37 schreef Poespas het volgende:
Ik heb wel een paar NT'ers in mijn geschiedenis klas. En eerlijk waar,zij scoren over het algemeen als enige van de klas nog wel eens een onvoldoende.
Helemaal niets, maar ik kwam volgens mij meer op voor het belang van het vak geschiedenis in het algemeen dan dat ik predikte dat geschiedenis het belangrijkste vak is. Het borrelde bij mij even door de tekst "NT/NG mensen zijn te slim om geschiedenis te kiezen.".quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Een politicus moet goed zijn in geschiedenis, ben ik mee eens, maar wat heeft een bèta die iets technisch/wetenschappelijks gaat doen hier aan?
Mwah, dat valt wel mee hoor. Het is eigenlij gewoon verbanden zien tussen bepaalde gebeurtenissen (zoals dat ook aan de beta-kant is)quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Maar, even zonder grapjes.. Geschiedenis is echt een kwestie van: hoe meer tijd je qua leerwerk erin stopt, hoe hoger het cijfer is dat eruit komt rollen.
Gaan we weer, mister elite.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:48 schreef PizzaGeit het volgende:
Dat zou ik niet zozeer zeggen. N&T'ers zijn over het algemeen toch (iets slimmer). Maar soms ontbreekt het ook aan interesse, dus ja, dan kan je nog zo slim zijn... Ik heb zelf NT/NG met gesch, en ik sta zo rond de 7,5 denk ik. In onze cluster zitten nog een paar NT'ers en die scoren juist vrij hoog in vergelijking met de andere leerlingen. Tsjah, het kan toeval zijn, maar misschien zijn ze gewoon slimmer & kunnen ze beter leren.
Hij heeft wel een punt, though. Tenminste, als hij bedoelt: Slim op het gebied dat de overheid als slim classificeert.quote:
Het is al goed schat, je hebt verder ook gelijk dat de "slimste" mensen over het algemeen in NT/NG zitten. Maar dat eeuwige rondstrooiien met cijfers etc. heb ik nou wel weer gezien.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:53 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Ik constateer alleen
Het is gewoon echt zo in onze gescluster
Eeuwig?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is al goed schat, je hebt verder ook gelijk dat de "slimste" mensen over het algemeen in NT/NG zitten. Maar dat eeuwige rondstrooiien met cijfers etc. heb ik nou wel weer gezien.![]()
Geef mij een SES-topic waar je dat niet doet.quote:
Hulp gezocht bij studiekeuze (hbo)quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geef mij een SES-topic waar je dat niet doet.
Okéoké, een topic waar je je eigen schoolsituatie vertelt dan? (laat maar we gaan offtopic.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:07 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Hulp gezocht bij studiekeuze (hbo)
Vraag voor natuurkunde
Metrisch of niet?
Even een paar, gefilterd op ''SES"' uit mn posthistory
Mag ik dan van u het antwoord op de vraag wie er schuldig was aan WW2?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:17 schreef chrisje013 het volgende:
zeg maar tegen die gasten dat je later altijd dingen kan opzoeken. zo moeilijk is het niet om te achterhalen wie de eerste koning van spanje was, wanneer suriname onafhankelijk is verklaard en in welk jaartal pearl harbour gebombardeerd werd.
het verschil met zo'n klojo is dat hij niet even kan opzoeken hoe techniek in elkaar zit, want daar snapt hij de ballen niet van. geschiedenis is gewoon jaartallen uit je hoofd leren, nadenken is niet aan de orde.
en vertel die gast alvast dat je geen ui wilt op je mcburger!
Op de eerste plaats Hitler, maar daarnaast vind ik ook Engeland en Frankrijk schuldig aan de WW2 door met het Verdrag van Versailles veel te strenge eisen voor Duitsland te stellen zodat het in een economische malaise kwam en dus de populariteit van extreem-links en extreem-rechts snel toenam (zeker met de crisis in 1929). Critici hadden al in het begin van de jaren '20 een Tweede Wereldoorlog voorspelt en ook werd er eind jaren '40 serieus een Derde Wereldoorlog voorspelt tussen Oost en West (gelukkig is de WW3 uitgebleven). Einde verhaal.quote:Mag ik dan van u het antwoord op de vraag wie er schuldig was aan WW2?
Wat een kutredenatie trouwens, het niveau van de vragen die jij stelt over geschiedenis kun je inderdaad opzoeken op internet, maar natuurkunde (oid.) op dat niveau is netzogoed op te zoeken op internet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mag ik dan van u het antwoord op de vraag wie er schuldig was aan WW2?
Ik vroeg het aan geschiedenisbasher chrisje, niet aan iemand die weet waar hij het over heeft.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:27 schreef R-K het volgende:
[..]
Op de eerste plaats Hitler, maar daarnaast vind ik ook Engeland en Frankrijk schuldig aan de WW2 door met het Verdrag van Versailles veel te strenge eisen voor Duitsland te stellen zodat het in een economische malaise kwam en dus de populariteit van extreem-links en extreem-rechts snel toenam (zeker met de crisis in 1929). Critici hadden al in het begin van de jaren '20 een Tweede Wereldoorlog voorspelt en ook werd er eind jaren '40 serieus een Derde Wereldoorlog voorspelt tussen Oost en West (gelukkig is de WW3 uitgebleven). Einde verhaal.
Excuses, als je je op je pik getrapt voelt door het opnoemen van feiten :Squote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef R-K het volgende:
Off-topic: PizzaGeit, je bent soms ongelooflijk arrogant door continu te zeggen dat NT makkelijk, NT beter is dan de rest en dat jij zo slim bent (door 12 examenvakken te volgen ipv acht), terwijl je pas op 4VWO zit. Ik weet niet hoe het onderwijs in 4V is, maar in 5V zijn Wiskunde B en Natuurkunde pittig (laatste toets natuurkunde: 89% onvoldoende (geen geintje)!!!) en volgens mij heb jij geen ervaring met het onderwijs in 5V. Dus wil je voortaan op letten met wat je schrijft zodat het minder arrogant overkomt.
Bij mij lag het echt heel erg aan de leraar. En ik vind bijvoorbeeld de Amerikaanse revolutie ook interessanter dan stuff over de Middeleeuwen ofzo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik kon me op school ook werkelijk voor geen meter interesseren in Geschiedenis. Tergend saai, droog en irrelevant.
Heb al sinds 3HAVO geen geschiedenis meer (doe nu 5VWO) en heb het niet snel opgezocht op internet. Niet dat jullie denken dat ik een historicus ben ofzo.quote:niet aan iemand die weet waar hij het over heeft.
volgens mij begon duitsland met joden jagen omdat ze dachten dat zij schuldig waren aan de crisis in die tijd. ondanks dat er afspraken gemaakt zijn, zijn ze polen binnengevallen in de blitz-krieg en daar is het allemaal begonnen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mag ik dan van u het antwoord op de vraag wie er schuldig was aan WW2?
Pff, al sinds 3HAVO geen geschiedenis en hij weet het zo goed, hij zit al in 5VWO. Hou eens op met dat opschepperige gedragquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:47 schreef R-K het volgende:
[..]
Heb al sinds 3HAVO geen geschiedenis meer (doe nu 5VWO) en heb het niet snel opgezocht op internet. Niet dat jullie denken dat ik een historicus ben ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij was het meer dat Duitsland zich vernederd voelde (wel eens van de dolkstootlegende gehoord?) door WW1 (verdrag van Versailles, houding van Frankrijk etc.), waardoor er makkelijk nationalistische gevoelens in Duitsland konden worden opgewekt door ene Adolf. De geallieerden zijn net zo (zo niet meer) schuldig aan WW2.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:49 schreef chrisje013 het volgende:
[..]
volgens mij begon duitsland met joden jagen omdat ze dachten dat zij schuldig waren aan de crisis in die tijd. ondanks dat er afspraken gemaakt zijn, zijn ze polen binnengevallen in de blitz-krieg en daar is het allemaal begonnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |