memento wel een tikkeltje beter, maar het acteer werk van monica belucci is formidabel...
quote:Ze gaf van tevoren toestemming, dus het was niet echt verkrachten.
Op woensdag 17 september 2003 10:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Eigenlijk verkracht ie er zelfs twee, maar die eerste weet wel van wanten.
quote:"Hit me" vind ik nou niet echt toestemming geven voor penetratie...
Op woensdag 17 september 2003 11:43 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ze gaf van tevoren toestemming, dus het was niet echt verkrachten.
quote:Van tevoren werd afgesproken dat de vrouw (nymfomane) graag door een van de mannen geneukt wilde worden. En om de schijn van keurige bankbediende op te houden moest het een verkrachting lijken. Een tijd later ontmoet ze de vier mannen weer en kijkt ze naar de penissen om te kijken wie haar geneukt heeft. Die mag haar dan niet meer neuken omdat ie er al overheen is geweest.
Op woensdag 17 september 2003 12:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
"Hit me" vind ik nou niet echt toestemming geven voor penetratie...
Nou, ik had echt wat grofs verwacht maar dus totaal niet wat ik te zien kreeg.
Aan de ene kant waren dé 2 scenes véél intenser, gruwelijker, realistischer en afgrijselijker dan ik had gedacht maar aan de andere kant was hij ook veel softer (verkeerde woord, ik bedoel het niet negatief) dan ik vantevoren had kunnen bedenken.
Ik vond 'het' muziekje geniaal, het acteren geniaal en het gebruik maken van ellenlange shots geniaal. Als dit verhaal over een wat plezieriger onderwerp had gegaan, was dit misschien een van mijn favoriete films geweest. Niet dat ik hem nu niet geweldig vind, maar ik kan moeilijk van zo'n film zeggen dat ik 'm graag nogmaals met plezier wil kijken. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik erbij moet voelen. Hij maakte iig zeer veel impact op me.
spoiler:
Ik geef deze film geen cijfer. Als je ook maar enigzins het idee hebt dat je tegen (echt heel) schokkende beelden kunt, vind ik dit een 'aanrader'.
Als Salo nog veel erger is dan deze, ben ik trouwens HEEL benieuwd .
quote:Helemaal mee eens, ontzettend naar.
Op donderdag 1 januari 2004 17:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
spoiler:
Het gekrijs van Alex toen ze anaal verkracht werd vond ik trouwens misschien wel het meest enge en realistische van de film.
Jammer dat er wat veel doorheen werd geluld op het eind .
spoiler:
quote:Inderdaad. Wat een geluiden zeg
spoiler:
Het gekrijs van Alex toen ze anaal verkracht werd vond ik trouwens misschien wel het meest enge en realistische van de film. ZO echt klonk dat. Toen moest ik echt tegen mezelf zeggen 'dit is een film en niet echt.'
Maar ik heb me niet verveeld toen ik de film keek. Zeker niet.
spoiler:
quote:Ja, dat herrinner ik me nog wel
spoiler:Het gekrijs van Alex toen ze anaal verkracht werd vond ik trouwens misschien wel het meest enge en realistische van de film.
Eerst is er een verhaal dat al duizend keer verteld is (dat ze Charles Bronson niet gecast hebben!). Dan zetten ze er wat extreem gewelddadige scenes tussen die pure shock value en niets anders zijn.
En om deze hoop rommel verkocht te krijgen als een artfilm, vertellen ze even snel het verhaal achterwaarts en gebruiken ze wat kijk-eens-wat-we-kunnen camerawerk. Wat mij eigenlijk nog het meest stoorde aan deze film is dat ik hem ongelooflijk pretentieus vond en van dat soort films walg ik.
Een B-film, die zonder die 2 "beruchte" scènes zelfs een enorm gedrocht zou zijn. Nee, als ze mij willen shockeren of diep willen raken, moeten ze toch met iets veel beters voor de dag komen.
Het eerste gedeelte bestaat vooral uit vervelend camerawerk, een hoop geschreeuw, en twee hele harde scenes. Na dit gedeelte kom je in feite helemaal niet meer voor verassingen te staan, en dat is jammer.
Het gedeelte daarna gaat in feite nergens over.
Ik durf te wedden dat als de twee gewelddadige scenes er niet in hadden gezeten, het merendeel van de mensen die em nu als geweldig bestempelt, het een kutfilm had gevonden.
Ikzelf vond het een goede film en wel hierom (in no particular order)
Het camerawerk dat gedurende de film verandert van superhectisch naar superkalm past precies bij het verhaal. Het geeft precies het gevoel van de hoofdrolspeler(s) weer op dat moment. Dus is de manier waarop in het begin gefilmd is irritant? Ja, maar dat is ook precies de bedoeling.
Aan het begin kan de hoofdrolspeler er zijn hoofd niet meer bijhouden, is ie compleet doorgeslagen door alles wat eraan vooraf gegaan is. Daarom is in het begin het camerawerk ook zo onnavolgbaar (letterlijk) en is het ook voor de kijker moeilijk om zijn hoofd erbij te houden en ontgaat 'm veel. Alsof je zelf een op hol geslagen roofdier bent op zoek naar de dader. Past perfect bij de film.
En dan aan het einde als het leven mooi en prachtig is en er niks aan de hand is daalt ook de rust in het camerawerk neer. Voorafgegaan nog door een beetje hectiek van een avondje uit.
Waarom is de beruchte tunnelscene dan ook rustig gefilmd en niet hectisch? Eenvoudig omdat de hoofdpersoon op dat moment ook als verdoofd/versteend de handeling ondergaat. Ze weet compleet niet wat ze moet doen en doet dus niks. Haar verstand staat op dat moment compleet uit. En dus ondergaat de kijker het ook als een redelijk sec verslag van wat er gebeurt in de tunnel.
De hele setting en de manier waarop bepaalde zaken min of meer terloops lijken te gebeuren geven voor mij de film een realisme dat in veel films ontbreekt. Ja natuurlijk het is maar een film en dus per definitie niet realistisch, maar er is wel een groot verschil tussen het realisme in een film als Irreversible en bijvoorbeeld Star Wars.
Werd er slecht geacteerd? Ik vond van niet, maar mijn Frans is niet goed genoeg om aan de manier waarop de teksten uitgesproken werden te kunnen herleiden of het precies met de juiste toon gebracht werd. Het kwam op mij in ieder geval niet gemaakt over zoals er geacteerd werd.
Is het verhaal simpel? Ja dat is het wel, maar door het in omgekeerde volgorde te vertellen ging ik alleen maar meer voor de hoofdrolspelers voelen na de gebeurtenissen uit het begin van de film. Omdat je als kijker al weet hoe het met ze gaat aflopen en ziet hoe goed hun leven voor de gebeurtenissen is, wens je dat ze voor altijd in dat moment zouden kunnen blijven leven, alsof de tijd stilstaat, maar ja, de tijd maakt alles stuk.
Kortom: ik heb me uitstekend vermaakt bij deze film ...
quote:Nou je maakt het me zo bijzonder makkelijk, want hier ben ik het verder gewoon mee eens. Een keer kijken vond ik voldoende, Shift + delete want ik vond hem niet eens een CD waard toentertijd.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik hoor blijkbaar bij de minderheid, maar ik vond dit dus een serieuze shitfilm.Eerst is er een verhaal dat al duizend keer verteld is (dat ze Charles Bronson niet gecast hebben!). Dan zetten ze er wat extreem gewelddadige scenes tussen die pure shock value en niets anders zijn.
En om deze hoop rommel verkocht te krijgen als een artfilm, vertellen ze even snel het verhaal achterwaarts en gebruiken ze wat kijk-eens-wat-we-kunnen camerawerk. Wat mij eigenlijk nog het meest stoorde aan deze film is dat ik hem ongelooflijk pretentieus vond en van dat soort films walg ik.
Een B-film, die zonder die 2 "beruchte" scènes zelfs een enorm gedrocht zou zijn. Nee, als ze mij willen shockeren of diep willen raken, moeten ze toch met iets veel beters voor de dag komen.
Ik verbaas me eigenlijk over de zoveel goede recensies hier, maar dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Het kan ook aan mij liggen, wie weet kijk ik hem nog wel een keer (tsjah, het zal heus niet de eerste keer zijn dat ik mijn mening over iets moet bijstellen... )
die enorm mooie reetquote:Op maandag 2 december 2002 23:06 schreef MoJo het volgende:
.. dat jurkje.. .. die strakke rug.. .. die borsten! (In de film dan..! )
die constant 28khz brom hielp daaraan mee, die brom heeft standaard als gevolge dat mensen misselijk wordenquote:Op donderdag 1 januari 2004 19:56 schreef marky_mark het volgende:
Irreversible is één van de weinige films waar ik misselijk bij ben geworden. Niet omdat die film nou zo slecht was, maar van die draaiende camera de eerste twintig minuten.
Met een OV studentenkaart heb je korting in alle pathe bioscopen, misschien heb je wat aan deze tip..quote:Op vrijdag 27 september 2002 17:06 schreef BlaatschaaP het volgende:
Oooooooooooh, interessant. Ik vond het ook al zo'n onverwacht effect op mij hebben.quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die constant 28khz brom hielp daaraan mee, die brom heeft standaard als gevolge dat mensen misselijk worden
Zie ook een vergelijkbare scene in Once Upon A Time in Americaquote:Op woensdag 17 september 2003 13:11 schreef SunChaser het volgende:
Van tevoren werd afgesproken dat de vrouw (nymfomane) graag door een van de mannen geneukt wilde worden. En om de schijn van keurige bankbediende op te houden moest het een verkrachting lijken. Een tijd later ontmoet ze de vier mannen weer en kijkt ze naar de penissen om te kijken wie haar geneukt heeft. Die mag haar dan niet meer neuken omdat ie er al overheen is geweest.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 00:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oooooooooooh, interessant. Ik vond het ook al zo'n onverwacht effect op mij hebben.
Ja, aparte film. Vond hem niet heel super, maar lang niet slecht. Monica kan gewoon niet slecht.
quote:#
# The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
nu dik 1,5 jaar later kan ik je vertellen dat hij bij elke FRS te krijgen zou moeten zijnquote:Op zondag 16 februari 2003 02:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |