Ach kom, als jij met je bezopen kop iemand anders zn auto in puin rijdt zie je zeker liever ook dat het slachtoffer jou rehab gaat betalen of wat?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:14 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik vind het zielige schooien bij de dader persoonlijk erger. Honden zijn dieren, als je ze bij elkaar zet kunnen ze op elkaar reageren. Hoe goed opgevoed ook, ze kunnen altijd een keer bijten. Om vervolgens maar de baasjes financieel op te laten draaien voor jouw nieuwe rashondje is dan ook vrij zielig.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
'ze kunnen altijd een keer bijten'!
![]()
Mag ik hem noteren voor de understatement van het jaar?
Als ik met mijn bezopen kop iemand zijn auto in puin rijdt verwacht ik niet dat diegene zijn nieuwe Porche bij mijn ouders gaat declareren ja.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ach kom, als jij met je bezopen kop iemand anders zn auto in puin rijdt zie je zeker liever ook dat het slachtoffer jou rehab gaat betalen of wat?
Niet?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:16 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Als ik met mijn bezopen kop iemand zijn auto in puin rijdt verwacht ik niet dat diegene zijn nieuwe Porche bij mijn ouders gaat declareren ja.
Nee, jij blijkbaar wel als je wel je nieuwe rashondje door de eigenaars van de bijtende hond te declareren.quote:
Ja als jij minderjarig bent en je ouders verantwoording voor jou dragen komt jouw slachtoffer ook bij je ouders hoor. Je bent als hondenbaas toch zeker wel verantwoordelijk voor de daden van je hond, zou mooi worden hoor, als dat niet zo wasquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:20 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nee, jij blijkbaar wel als je wel je nieuwe rashondje door de eigenaars van de bijtende hond te declareren.
Yep dus dan betaal je de reparatiekosten (oftewel de dierenarts rekening) Maar ik ga geen nieuwe auto kopen. Dat is gewoon schaamteloos schooien en zeker als het over dieren gaat vind ik dat niet kunnen en zou ik net als wat Erodome zegt mijn hakken in het zand zetten, en je geen rooie cent geven.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja als jij minderjarig bent en je ouders verantwoording voor jou dragen komt jouw slachtoffer ook bij je ouders hoor. Je bent als hondenbaas toch zeker wel verantwoordelijk voor de daden van je hond, zou mooi worden hoor, als dat niet zo was
Hoe hadden ze dit hondje moeten repareren dan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:23 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Yep dus dan betaal je de reparatiekosten (oftewel de dierenarts rekening) Maar ik ga geen nieuwe auto kopen. Dat is gewoon schaamteloos schooien en zeker als het over dieren gaat vind ik dat niet kunnen en zou ik net als wat Erodome zegt mijn hakken in het zand zetten, en je geen rooie cent geven.
Nekje zetten, ruggetje zetten, alle gaatjes dichten, nieuw bloed erin.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dit hondje moeten repareren dan?Nieuw hartje d'r in?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:23 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Yep dus dan betaal je de reparatiekosten (oftewel de dierenarts rekening) Maar ik ga geen nieuwe auto kopen. Dat is gewoon schaamteloos schooien en zeker als het over dieren gaat vind ik dat niet kunnen en zou ik net als wat Erodome zegt mijn hakken in het zand zetten, en je geen rooie cent geven.
En zelfs dat nog niet want je verzekering vergoedt het, als je je honden hebt opgegeven.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het speelt ook nog mee dat je dit soort volk eigenlijk alleen in de portemonnee kan raken (ok, waarschijnlijk ook niet want van een kale kip kun je niet plukken). Schuldbesef oid hebben ze toch niet en de politie doet er ook niks aan.
Nope, en het is natuurlijk ontzettend triest voor de hond en de eigenaar. Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal met honden. Het is dus een triest ongeluk. Ts is nog met de hond naar de dierenarts gegaan, die rekening zou ik als het mijn hond was geweest die had gebeten, graag betaald. Maar daarna houd het wat mij betreft wel op.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dit hondje moeten repareren dan?Nieuw hartje d'r in?
Ik wil van zn levensdagen geen nieuwe chihuahua hoor, die nemen we niet meer, te klein en te kwetsbaar. Maar goed, OOIT zal ik wel een nieuw hondje nemen weer es.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als jij met jouw auto de mijne totallt zal jouw verzekering er echt wel voor zorg moeten dragen dat mijn auto weer rijdt of dat ik een nieuwe krijg.
En dus is het op zich helemaal geen gekke gedachte dat de eigenaars van de hond in dit geval hun wa verzekering vragen 'de schade' te vergoeden. En dat is dus niet alleen de da rekening, maar evt. ook de kosten van een nieuwe hond.
Ik moet toegeven dat ik ook dacht 'Huh, nieuwe? Dat doe je toch ook niet als het bijv een mens betreft, maar aan de andere kant, daar komen ook 'schadevergoedingen voor de geleden emotionele schade' voor.
Ja dag, geen triest ongeluk, wat een larie, mensen moeten hun honden gewoon onder bedwang kunnen houden als ze er mee in het openbaar komenquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:28 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nope, en het is natuurlijk ontzettend triest voor de hond en de eigenaar. Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal met honden. Het is dus een triest ongeluk. Ts is nog met de hond naar de dierenarts gegaan, die rekening zou ik als het mijn hond was geweest die had gebeten, graag betaald. Maar daarna houd het wat mij betreft wel op.
Oh ja? Met mijn hond gebeurt het niet en ik heb ook nog nooit van een geval gehoord dat dit ras een andere hond heeft dood gebeten. Zulke dingen gebeuren mijns inziens alleen met een bepaald type honden waar dan ook een bepaald type eigenaar naast loopt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:28 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nope, en het is natuurlijk ontzettend triest voor de hond en de eigenaar. Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal met honden. Het is dus een triest ongeluk. Ts is nog met de hond naar de dierenarts gegaan, die rekening zou ik als het mijn hond was geweest die had gebeten, graag betaald. Maar daarna houd het wat mij betreft wel op.
Zoals ik al zei, honden zijn dieren... kunnen altijd onverwacht reageren en ergens door getriggerd worden en bijten. Kun je als baasje niet altijd iets aan doen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dag, geen triest ongeluk, wat een larie, mensen moeten hun honden gewoon onder bedwang kunnen houden als ze er mee in het openbaar komen
Ook jouw hond kan bijten, het is een dier, die heeft instincten en kan dus reageren op triggers. Kun je nooit 100% voorkomenquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh ja? Met mijn hond gebeurt het niet en ik heb ook nog nooit van een geval gehoord dat dit ras een andere hond heeft dood gebeten. Zulke dingen gebeuren mijns inziens alleen met een bepaald type honden waar dan ook een bepaald type eigenaar naast loopt.
Nou, dan nogmaals de vergelijking, mijn kind rijd jouw auto in de prak (doet ie normaal nooit). De kosten voor het total loss verklaren betaal ik wel, maar een nieuwe auto moet je zelf regelen. Sounds fair?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:28 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Een vervangend exemplaar met dezelfde dagwaarde? Ja. Geen nieuwe Porche dus he?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou, dan nogmaals de vergelijking, mijn kind rijd jouw auto in de prak (doet ie normaal nooit). De kosten voor het total loss verklaren betaal ik wel, maar een nieuwe auto moet je zelf regelen. Sounds fair?
Je snapt toch ook dat dat niet opgaat bij honden? Wat is de dagwaarde dan? Wat is de dagwaarde van je moeder als die door een bedrijfsongeval overlijdt?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:43 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Een vervangend exemplaar met dezelfde dagwaarde? Ja. Geen nieuwe Porche dus he?
Nee, als eigenaar van de gebeten hond zou ik dat doen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit. Je komt daar aan met een dode hond en dan gaat ze voorstellen doen over "rehabilitatie" van haar eigen hondDe enige rehabilitatie voor zo'n beest is een enkeltje crematorium.
Die dagwaarde gaat wel degelijk op als het netjes langs de verzekering gaat, dan ga je echt niet voor een nieuwe stamboomhond geld krijgen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je snapt toch ook dat dat niet opgaat bij honden? Wat is de dagwaarde dan? Wat is de dagwaarde van je moeder als die door een bedrijfsongeval overlijdt?
Maar je bent al iets verder, net waren het alleen de da kosten die je wou vergoeden
Waarom de max eruit? werkelijke kosten kan ik bij inkomen idd, en daar ben je ook heel redelijk in. Zeker omdat deze mensen idd willen meewerken. Al zou ik zelf een naar gevoel hebben bij het laten vergoeden van een nieuwe, omdat dat het idee kan versterken dat het een gebruiksvoorwerp gaat. Wat het uiteraard niet is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:15 schreef mighty_myte het volgende:
Dat ik geen smartegeld krijg lijkt me begrijpelijk, maar werkelijke kosten mogen best gedekt worden.
Dan hebben we het over kosten dierenarts, benzine om naar begrafenis te rijden, vrije dag opnemen, aanschaf nieuwe hond, etc.
Ik probeer natuurlijk de max er uit te halen, maar als dat niet lukt leg ik me er ook bij neer. Ligt er helemaal aan hoe toegeefelijk de tegenpartij is. Toen we die avond na de 'moord' bij haar langskwamen bood ze zelf ook meteen aan de kosten voor een nieuwe hond te willen betalen.
Aangezien rashonden en stambomen me geen ene hol interesseren lijkt me 95 euro voor een asieldier wel het minimum.
Idd dat vind ik dus ook! Juist omdat het om een levend dier gaat.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dit maar een nare discussie
Dat kosten vergoed worden sta ik achter. Maar dat alles eruit halen wat er in zit klinkt me zo slecht.
Mee eens ja... dat je ze er niet zomaar vanaf wilt laten komen dat snap ik. Maar de eigenaar heeft zelf al aangegeven bepaalde dingen te willen vergoeden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat kosten vergoed worden sta ik achter. Maar dat alles eruit halen wat er in zit klinkt me zo slecht.
Presies.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wel hoor, mijn honden schop je zo ergens vanaf, die krijgen echt de kans niet om schade aan te richten, mochten ze daar fysiek al toe in staat zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:34 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ook jouw hond kan bijten, het is een dier, die heeft instincten en kan dus reageren op triggers. Kun je nooit 100% voorkomen
Ik vind ze toch wel laks hoor, met hun bestelde muilkorf en zo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Die dagwaarde gaat wel degelijk op als het netjes langs de verzekering gaat, dan ga je echt niet voor een nieuwe stamboomhond geld krijgen.
Ik vind persoonlijk dat oh oh haar gruwelijke ervaring op deze ervaring projecteerd, deze mensen hebben tot nu toe nog niets anders gedaan dan sorry zeggen, zich rot voelen en meewerken. Niet elke eigenaar van een hond die bijt is een nare tokkie die er niets om geeft namelijk.
Dus dan moeten ze er maar een slecht passende korf omgooien die of zo af kan, of de hond pijn doet van omdoen tot afdoen? Zal vast helpen....quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind ze toch wel laks hoor, met hun bestelde muilkorf en zo.
Mijn hond ging de openbare weg niet meer op zonder.
Dit klinkt wel een beetje zielig hoor, zelfs die euro voor de benzinequote:Op donderdag 31 mei 2012 13:15 schreef mighty_myte het volgende:
Dat ik geen smartegeld krijg lijkt me begrijpelijk, maar werkelijke kosten mogen best gedekt worden.
Dan hebben we het over kosten dierenarts, benzine om naar begrafenis te rijden, vrije dag opnemen, aanschaf nieuwe hond, etc.
Ik probeer natuurlijk de max er uit te halen, maar als dat niet lukt leg ik me er ook bij neer. Ligt er helemaal aan hoe toegeefelijk de tegenpartij is. Toen we die avond na de 'moord' bij haar langskwamen bood ze zelf ook meteen aan de kosten voor een nieuwe hond te willen betalen.
Aangezien rashonden en stambomen me geen ene hol interesseren lijkt me 95 euro voor een asieldier wel het minimum.
Dat, kosten mogen gedekt worden, en dat lijken ze ook gewoon te willen. Waarom wil je dan toch proberen "de max" er uit te halen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:01 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een beetje zielig hoor, zelfs die euro voor de benzine
Verder kut natuurlijk, en ik ben iig blij te lezen dat ze 't beest een muilkorf gaan geven.
Oh, en ik lees nu dat ze zelf gelijk al aanboden de kosten te vergoeden incl een nieuwe hond, dus nu vind ik TS helemaal matig met die post.
Om de daders te straffen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:31 schreef Quir het volgende:
[..]
Dat, kosten mogen gedekt worden, en dat lijken ze ook gewoon te willen. Waarom wil je dan toch proberen "de max" er uit te halen?
Omdat ze het best in hun portemonnaie mogen voelen en ik wat smartegeld wel op zijn plaats vind.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:31 schreef Quir het volgende:
[..]
Dat, kosten mogen gedekt worden, en dat lijken ze ook gewoon te willen. Waarom wil je dan toch proberen "de max" er uit te halen?
Waarbij je het risiko loopt dat ze straks denken ga het dak maar op met je geleur om geld.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:57 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Omdat ze het best in hun portemonnaie mogen voelen en ik wat smartegeld wel op zijn plaats vind.
Ik vind het wel gek. Die mensen hebben een stomme kutfout gemaakt maar treffen gelijk maatregelen en gooien bundels geld naar TS, en dan nog lopen zeiken over een euro benzine e.d. Kom op zeg.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:49 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat er bij TS heel veel woede en verdriet zit, dan zoek je genoegdoening, een strafmaat die gepast lijkt voor het geleden leed. Dat vind ik niet gek, zo middenin een rouwproces. Handig is het evenmin, maar verstand zal niet de boventoon voeren op het moment.
Er is nog geen ene cent betaald, dus van bundels geld is geen sprake. Ik kan me ook voorstellen dat ze van schrik meteen aanbood om vanalles te vergoeden, maar er inmiddels op terug is gekomen. Ik weet het ook niet, maar als zij 1000 euro in hun hoofd hebben en ik 150 vraag snij ik mezelf natuurlijk in de vingers.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek. Die mensen hebben een stomme kutfout gemaakt maar treffen gelijk maatregelen en gooien bundels geld naar TS, en dan nog lopen zeiken over een euro benzine e.d. Kom op zeg.
Als het nu een stel kuttokkies waren die gelijk al moeilijk doen of zo wil ik nog begrijpen dat je hun portemonnee wil leegschudden, maar ik vind dit een beetje zielig hoor.
Dat is het precies. Ik zal het heus wel tactisch aanpakken hoor. Als ik ze wegjaag krijg ik misschien helemaal niks. We zullen zien, hopelijk komen ze vanavond langs.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:49 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat er bij TS heel veel woede en verdriet zit, dan zoek je genoegdoening, een strafmaat die gepast lijkt voor het geleden leed. Dat vind ik niet gek, zo middenin een rouwproces. Handig is het evenmin, maar verstand zal niet de boventoon voeren op het moment.
Je zou serieus gewoon die 1000 euro aannemen als je zelf 150 zou vragen, je ziet dat echt als jezelf in de vingers snijden?quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:14 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Er is nog geen ene cent betaald, dus van bundels geld is geen sprake. Ik kan me ook voorstellen dat ze van schrik meteen aanbood om vanalles te vergoeden, maar er inmiddels op terug is gekomen. Ik weet het ook niet, maar als zij 1000 euro in hun hoofd hebben en ik 150 vraag snij ik mezelf natuurlijk in de vingers.
Die euro benzine is trouwens 50 euro. 350 km rijden voor de begrafenis.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:57 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Omdat ze het best in hun portemonnaie mogen voelen en ik wat smartegeld wel op zijn plaats vind.
Zie je wat ik daar deed?quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:01 schreef mighty_myte het volgende:
Hier verder.
Deel 1: Hond doodgebeten
Wat zo klote is; we begonnen net een beetje te wennen aan het idee dat ze er niet meer was.
Deze irritante strijd om geld en recht laait onze gevoelens van het gemis van ons hondje weer flink op.
Gisteren had ik weer moeite met slapen omdat het maar in mijn hoofd blijft tollen.
Hopelijk laat die eigenaaresse snel iets van zich horen.
Hoe kan ik op vriendelijke doch dringende wijze duidelijk maken dat ik eigenlijk niet tevreden ben met alleen de vergoeding van de rekening van de dierenarts?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |