Ja omatjes die in de regen lopenquote:Op donderdag 31 mei 2012 15:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn ook niet-gelovige mensen die een hoofddoek dragen.
Dat is dus niet per se waar.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kijk, iemand die een hoofddoek draagt is per definitie iemand die streng in het islamitische geloof is.
Nee, is bij christenen net zo goed. Of de Balkan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja omatjes die in de regen lopen
En die gaat gewoon af binnen.
Ja. Ik woon op de Balkan en het zijn allemaal oude christenvrouwtjes. Ga toch heen man. Plus dat daar die doek binnen juist afging. En dat is bij moslims niet zo, tenzij je mannelijke familie of vrouw bent.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, is bij christenen net zo goed. Of de Balkan.
Daarmee definieer je voor jezelf wat "streng in de leer" is. Dat zegt niks over het gedachtengoed en de beweegredenen van iemand met een hoofddoek.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kijk, iemand die een hoofddoek draagt is per definitie iemand die streng in het islamitische geloof is.
Omdat mensen die kortzichtig zijn dat doen, daarom doe jij dat niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daarmee definieer je voor jezelf wat "streng in de leer" is. Dat zegt niks over het gedachtengoed en de beweegredenen van iemand met een hoofddoek.
Ik zou ook mijn eigen definitie kunnen hanteren van het begrip "asociaal", door te zeggen dat "iemand met een tatoeage per definitie asociaal is". Dat zegt vooral iets over wat ik persoonlijk als asociaal zou ervaren, niet over de beweegredenen van een persoon om een tatoeage te nemen, en de hele persoon achter die ene eigenschap "tatoeage".
Zo ken ik persoonlijk moslima's met hoofddoeken die er verder een nogal liberale lezing van de Koran op na houden. Die zou ik niet bepaald "streng in de leer" willen noemen, enkel en alleen omdat ze een hoofddoek dragen. Dat lijkt me een nogal nietszeggend criterium, maar voor jou is het kennelijk een cruciaal element. Evengoed ken ik Christenen met een kruisje om de nek die er vrijzinige ideeën op na houden (geen letterlijke lezing van de bijbel, geen absolute waarheidsclaims, geen problemen met homoseksualiteit, etc. etc.) Waarom zou ik die dan in hemelsnaam "streng in de leer" bestempelen, alleen omdat ze hun Christelijke identiteit willen uitdragen met een kruisje?
Als je in Italië sommige kerken wil bezoeken, zie dat je als vrouw een hoofddoek bij de hand hebt of je komt er niet in.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Nee, is bij christenen net zo goed. Of de Balkan.
Religieuze mensen zijn de meest kortzichtige ter wereld, maar daar ga je dan opeens compleet aan voorbij.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Omdat mensen die kortzichtig zijn dat doen, daarom doe jij dat niet.
Zelfs in de Sint Pieter hoefde dat niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:32 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je in Italië sommige kerken wil bezoeken, zie dat je als vrouw een hoofddoek bij de hand hebt of je komt er niet in.
Formeel wordt je daar overigens wel verwacht niet in korte broek te lopen of blote schouders te hebben. Zowel als man als vrouwquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zelfs in de Sint Pieter hoefde dat niet.
Als de ontkerkelijking in Nederland leidt tot een hetze tegen gelovigen dan is dat een groot kwaad. Het zou mooi zijn als je wat minder fanatisch en intolerant ongelovig kon zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Religieuze mensen zijn de meest kortzichtige ter wereld, maar daar ga je dan opeens compleet aan voorbij.
Ach, de ongelovigen doceren tot dusver niet dat je gelovigen moet afslachten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als de ontkerkelijking in Nederland leidt tot een hetze tegen gelovigen dan is dat een groot kwaad. Het zou mooi zijn als wat minder fanatisch en intolerant ongelovig kon zijn.
Hè ik zeg tenminste niet dat je een aanhanger van de duivel bent en eeuwig moet branden als je mijn visie niet aanhangt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als de ontkerkelijking in Nederland leidt tot een hetze tegen gelovigen dan is dat een groot kwaad. Het zou mooi zijn als je wat minder fanatisch en intolerant ongelovig kon zijn.
Waarom is het voor jou onmogelijk om in te zien dat er gradaties onder gelovigen zijn?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hè ik zeg tenminste niet dat je een aanhanger van de duivel bent en eeuwig moet branden als je mijn visie niet aanhangt.
Klopt en kleding kan je er lenen, maar mn vrouw hoefde echt geen hoofddoek op.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Formeel wordt je daar overigens wel verwacht niet in korte broek te lopen of blote schouders te hebben. Zowel als man als vrouw
Dat is hypocriet gedrag. Je gelooft in dat boek en zijn verhalen of niet. Hoe christelijk of islamitisch ben je als je de duivel en hel niet gelooft? Dan ben je aan het shoppen. Prima maar beroep je dan ook niet op andere zaken uit dat boek, zoals bv dat je een doek moet dragen van je geloof.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:23 schreef padlarf het volgende:
[..]
Waarom is het voor jou onmogelijk om in te zien dat er gradaties onder gelovigen zijn?
Ongelofelijk. Enig benul van nuance is jou vreemd he? Als of er niks zit tussen het geloof naar de letter aanhangen en 'shoppen'?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is hypocriet gedrag. Je gelooft in dat boek en zijn verhalen of niet. Hoe christelijk of islamitisch ben je als je de duivel en hel niet gelooft? Dan ben je aan het shoppen. Prima maar beroep je dan ook niet op andere zaken uit dat boek, zoals bv dat je een doek moet dragen van je geloof.
Wat voor opleiding heb je gedaan dan? Want dat bepaalt ook hoeveel moslims er in je klas zitten vaak.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:47 schreef bianconeri het volgende:
Hoofddoekjes?
Tja ik ben er zelf op tegen. Voor zo ver het tegen valt te noemen.
Tis gewoon een manier van onderdrukking van de vrouw, de vrouw heeft bij de islamieten totaal geen rechten. Waarom moeten mannen dan geen hoofddoekje zodat vrouwen niet vallen op anderen?
Zo krom allemaal.
Wat ik ook heel erg vindt is dat westerse vrouwen verplicht een hoofddoek op moeten in die landen!! Wij moeten ons maar compleet aanpassen aan hun daar, terwijl als zij hier komen wij ons eigen landje moeten aanpassen aan hun. Walgelijk
Maar het lukt ze wel trouwens!! Want welke gek kan ooit vallen op iemand met zo'n walgelijk lelijke hoofddoekje op
Nooit gehad met hoofddoekjes gelukkig.Hooguit een keer verdwaalde moslim in de klas, maar zie ze zeer weinig.
Welke landen zijn dat precies?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:47 schreef bianconeri het volgende:
Wat ik ook heel erg vindt is dat westerse vrouwen verplicht een hoofddoek op moeten in die landen!! Wij moeten ons maar compleet aanpassen aan hun daar, terwijl als zij hier komen wij ons eigen landje moeten aanpassen aan hun. Walgelijk
Moslims zijn dom?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je gedaan dan? Want dat bepaalt ook hoeveel moslims er in je klas zitten vaak.
Kernconcepten zoals hemel en hel verwerpen is niet belangrijk voor het aanhangen vd leer volgens jou?quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ongelofelijk. Enig benul van nuance is jou vreemd he? Als of er niks zit tussen het geloof naar de letter aanhangen en 'shoppen'?
Hou toch op joh, troll.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kernconcepten zoals hemel en hel verwerpen is niet belangrijk voor het aangehangen vd leer volgens jou?
Ok......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |