quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Onbewust wordt je het gemiddelde persoon van de vrienden etc waarmee je omgaat.
Er zijn maar weinig mensen die niet met vrouwen kunnen opschieten. Daarbij heb je nog verschillende manieren waarop je met vrouwen kan omgaan. Je kan vrouwen consequent als projectjes zien (maar dan niet op de manier van target voor een relatie, maar gewoon als een soort speledingetjes waar je je eigenwaarde aan afmeet -zoals jij voorstelt-), of gewoon als vriendinnen (ja, dat kan, voordat ik daar commentaar op krijg) of gewoon als leuk om mee te praten maar meer niet.quote:Je wordt ook automatisch een toffer persoon als je met vrouwen op kunt schieten. Je hersenen veranderen continue afhankelijk van de omgeving waar je in zit en zo ook je gedrag en gevoelens.
Tijdens de interactie moet je jezelf zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarbij is het zo tegenstrijdig als wat; firefly gaat prat op "jezelf zijn" en "authenticiteit". En in de volgende post beweert hij dat je jezelf moet veranderen.![]()
![]()
Ben je een single mom?quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar om een relatie te krijgen en te onderhouden, hoef je geen succes bij vrouwen te hebben, geen routines te hebben en geen vrouwen te "openen". Daarvoor hoef je maar bij één vrouw succes te hebben. En dat succes bij één vrouw hangt echt niet af van je succes bij 200 rouwen per maand. Integendeel, zou ik haast zeggen.
Niet mee eens, ik ben altijd verreweg de raarste in mijn vriendengroep geblevenquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Onbewust wordt je het gemiddelde persoon van de vrienden etc waarmee je omgaat. Je wordt ook automatisch een toffer persoon als je met vrouwen op kunt schieten. Je hersenen veranderen continue afhankelijk van de omgeving waar je in zit en zo ook je gedrag en gevoelens.
Aldus degene die baalde dat men hem van allerlei persoonlijke dingen vroegquote:
Dat is echt onzinquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Onbewust wordt je het gemiddelde persoon van de vrienden etc waarmee je omgaat. Je wordt ook automatisch een toffer persoon als je met vrouwen op kunt schieten. Je hersenen veranderen continue afhankelijk van de omgeving waar je in zit en zo ook je gedrag en gevoelens.
Nou dat was nog niet zo'n slecht punt hoor. De mens is nu eenmaal een kuddedier en de meerderheid gedraagt zich daar ook naar, in principe geheel onbewust. Waarbij de sociale groep deels bepaalt wat wel en niet kan. Dat wil niet zeggen dat je als persoon verandert, maar wel dat je je kan gedragen naar bepaalde omstandigheden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:50 schreef El_Matador het volgende:
![]()
Waar HAAL je het vandaan, deze amateurpsychologie. Ongelooflijk. En dan anderen aanvallen op "niet inhoudelijk" zijn.
Ik hou wel van sterke emoties. Maar in alledaagse situaties heeft rustig mijn voorkeur, maar iemand moet zich wel kunnen laten gaan wanneer dat terecht is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ontopic: Ik heb het over of iemand in het algemeen:. Gefrustreerd/boos of rustig/dominant moet zijn? Waar kies je voor?
Kan best, hou ik niet bij.quote:Je bent het ook met andere mensen vaak oneens wat ik lees
Als je het niet gelooft dat je het gemiddelde wordt van de mensen waarmee je om gaat, zo be it. Het is dan een welles nietus verhaal. Van jou krijg ik alleen een "nietus" terug.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Waar HAAL je het vandaan, deze amateurpsychologie. Ongelooflijk. En dan anderen aanvallen op "niet inhoudelijk" zijn.
[..]
Er zijn maar weinig mensen die niet met vrouwen kunnen opschieten. Daarbij heb je nog verschillende manieren waarop je met vrouwen kan omgaan. Je kan vrouwen consequent als projectjes zien (maar dan niet op de manier van target voor een relatie, maar gewoon als een soort speledingetjes waar je je eigenwaarde aan afmeet -zoals jij voorstelt-), of gewoon als vriendinnen (ja, dat kan, voordat ik daar commentaar op krijg) of gewoon als leuk om mee te praten maar meer niet.
Zucht.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je één vrouw, niet aanspreekt, zal er geen gesprekje komen en zal er dus ook niks met één vrouw gebeuren.
Je bent een vrouw en weet dus niets.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik ben altijd verreweg de raarste in mijn vriendengroep gebleven
Je vader en moeder spelen ook een rol he.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, en heeft ook wel iets goed vind ik wanneer iemand dingen onderneemt in de zin van ''ik wil dat meemaken, omdat ik dat voor mezelf wil'' en als je daar een positief beeld van jezelf uit haalt is dat ook niet verkeerd. Aan jezelf laten zien dat je je het waard bent om dingen voor te ondernemen al is het maar voor het ondernemen op zich.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef firefly3 het volgende:
Ja, alledaagse situaties had ik het natuurlijk over. Er was weer een discussie gaande om niets.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik hou wel van sterke emoties. Maar in alledaagse situaties heeft rustig mijn voorkeur, maar iemand moet zich wel kunnen laten gaan wanneer dat terecht is.
[..]
Kan best, hou ik niet bij.
Die zijn ook vrij normaal.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je vader en moeder spelen ook een rol he.
*proest*quote:
Ik kan je verzekeren dat ik geen kuddedier ben en me niets aantrek van wat anderen denken over me. Nogmaals; degenen die mij echt kennen, weten dat het inderdaad zo is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou dat was nog niet zo'n slecht punt hoor. De mens is nu eenmaal een kuddedier en de meerderheid gedraagt zich daar ook naar, in principe geheel onbewust. Waarbij de sociale groep deels bepaalt wat wel en niet kan. Dat wil niet zeggen dat je als persoon verandert, maar wel dat je je kan gedragen naar bepaalde omstandigheden.
Weeeeer een meid die zegt "ik ben speciaal"quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:53 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Dat is echt onzinIk heb een eigen identiteit, zou je ook eens moeten vinden in jezelf, ipv uit van die zielige boeken te halen over hoe je een adonis wordt.
Ik ben het er niet mee eens dat mensen "kuddeDIEREN" zijn. Sorry, maar ik voel me geen beest en laat me ook niet (enkel) leiden door instincten. Ik lig niet heel de dag in mijn bed te eten en te slapen, als een kat ofzo. De mens is rationeel en kan nadenken, iets wat veel dieren niet kunnen. Bovendien is het onzin dat je geen vrije wil hebt en maar doet wat andere mensen doen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou dat was nog niet zo'n slecht punt hoor. De mens is nu eenmaal een kuddedier en de meerderheid gedraagt zich daar ook naar, in principe geheel onbewust. Waarbij de sociale groep deels bepaalt wat wel en niet kan. Dat wil niet zeggen dat je als persoon verandert, maar wel dat je je kan gedragen naar bepaalde omstandigheden.
Met alle respect, maar als je 18 bent kun je daar nog niet zoveel over zeggen lijkt me. Als in: dan is de kans klein dat je al heel veel verschillende sociale omgevingen meegemaakt hebt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:52 schreef Lokasenna het volgende:
Je 'rationele denken' is net als bij andere dieren gewoon het resultaat van een netwerk van elektrische signalen hoor, het enige verschil is dat je hersenen wat groter zijn en we daardoor iets meer mogelijkheden hebben.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:57 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat mensen "kuddeDIEREN" zijn. Sorry, maar ik voel me geen beest en laat me ook niet (enkel) leiden door instincten. Ik lig niet heel de dag in mijn bed te eten en te slapen, als een kat ofzo. De mens is rationeel en kan nadenken, iets wat veel dieren niet kunnen. Bovendien is het onzin dat je geen vrije wil hebt en maar doet wat andere mensen doen.
Dat klopt, maar als je echt sociale problemen hebt dan gaat dat zo een persoon waarschijnlijk niet lukken zonder daar eerst aan te werken. Daarnaast... Waar moet iemand een meisje vandaan toveren als hij ze nooit tegenkomt? Laat staan dat zij hem ook nog eens leuk moet vinden en ze samen iets moeten gaan doen en een klik moeten voelen....quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zucht.
Dat klopt, maar daarvoor hoef je niet jarenlang te oefenen om een 'natural' te worden.
Ah, IK moet het geloven? Jouw koudegrondpsychologie? Nee. Jij onderbouwt niets, je komt met vage algemeenheden die niet eens psychologisch onderbouwd worden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je het niet gelooft dat je het gemiddelde wordt van de mensen waarmee je om gaat, zo be it. Het is dan een welles nietus verhaal. Van jou krijg ik alleen een "nietus" terug.
Wat een gelul. Ik durf heel goed open te zijn met vrouwen. Maar wat is open? Deel je gelijk alles? Dat doe ik juist teveel.quote:En je laatste (vetgedrukte zin):
Opschieten is heel wat anders dan op een diepere intieme niveau. Veel gasten durven niet echt open te zijn met vrouwen. Jij ook niet las ik, je doet je voor als een ander.
Juist als je je van die dingen bewust bent en je die impulsen waarneemt kan je ervoor kiezen niet te handelen zoals die geconditioneerde psychische mechanismen ingeven, dan bepaal je dat zelf en dat kan ook weer eigenwaarde geven. Het is maar net wat je erin wilt zien uiteindelijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:57 schreef firefly3 het volgende:
Hoe erg is het om toe te geven dat de omgeving veel effect op je heeft. Hoe erg is het voor je ego dat je niet soms zelfs zinnen overneemt van je vrienden/vriendinnen onbewust? Dat je je gedrag onbewust aanpast? Hoe erg is dat om dat toe te geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |