Ik zou een van de drie hoofdvakken invullen. Dat lijkt me het meest strategische. Dus een van de vakken die efjaar benoemde.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:29 schreef henk321123 het volgende:
heeft iemand een link/itleg van het vakkenpakket? ik moet invullen wat me het leukste vak lijkt, maar kan nergens zo'n vakkenpakket vinden.
Ligt eraan waar je op doelt. Meestal heet zoiets gewoon een 'Audit Work Program'. Hoe voer je de audit uit, wat zijn je informatiebronnen en referentiekader etc.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:50 schreef Strooper het volgende:
Wie weet de juiste vertaling van werkprogramma? Audit program?
Was vergeten hierop te reageren. Ik vond het juist leuk/handig dat we sport kregen, hierdoor ontstond juist eerder een band met je klas en met studenten van andere accountancy klassen. Overigens deed je zowat altijd leuke activiteiten zoals: bowlen, golfen, kanoën, mountainbiken, jeu de boule (:')), fitness, zwemmen, duiken etc.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Sport 1 en 2? Je wil toch niet zeggen dat je serieus gym krijgt nadat je een lesje AO hebt gehad?
Wat kinderachtig zeg.
Jup en het zat allemaal al verwerkt in je collegeld. Dus het kostte je niks extra.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat teambuilding is inderdaad wel mooi ja, mistte dat op zich wel wat, maar ik dacht ook aan normale gym wat me best kinderachtig leek. Bowlen, golfen en dergelijk klinken al veel interessanter natuurlijk.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Jup en het zat allemaal al verwerkt in je collegeld. Dus het kostte je niks extra.
Vind het wel jammer dat ikzelf destijds niet voor een golfvaardigheisbewijs ben gegaan. Kan wel van pas komen in de toekomst als accountant zijnde heb ik gemerkt
Gaat dit nu enkel over de gebouwen +2mio en de voorzieningen -500K of mis ik wat?quote:houd hierbij rekening met de bij de overname ontstane latente belasting.
Heeft dat niet iets met de gerealiseerd en ongerealiseerde herwaardering te maken?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:54 schreef KaBuf het volgende:
Het spijt me, maar even ter bevestiging een studievraagje hier droppen. Heeft te maken met aankopen van deelnemingen en belastinglatenties:
Onderdeel van de opdracht (info) is:
[ afbeelding ]
Nu moet ik de goodwill bij deze overname berekenen. Nu lukt me dat nog wel. Nettovermogenswaarde berekenen, berekenen wat ervoor is betaald en hiervan het verschil nemen.
Maar nu staat ook heel leuk in de vraag vermeld:
[..]
Gaat dit nu enkel over de gebouwen +2mio en de voorzieningen -500K of mis ik wat?
Alvast bedankt
Lijkt me in beginsel wel, uitaande dat de gebouwen fiscaal ook op werkelijke waarde worden gewaardeerd. Er hoeft in ieder geval geen deferred tax genomen te worden over de goodwill, indien het een aandelentransactie betreft. Goodwill is in dat geval een permanent verschil tussen commercieel en fiscaal en geen tijdelijk verschil en zodoende niet latentiewaardig. Indien het een asset deal is krijg je wel een latentie over je goodwill (wat in feite een step up in basis is voor fiscale doeleinden) omdat het dan wel een tijdelijk verschil vormt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:54 schreef KaBuf het volgende:
Het spijt me, maar even ter bevestiging een studievraagje hier droppen. Heeft te maken met aankopen van deelnemingen en belastinglatenties:
Onderdeel van de opdracht (info) is:
[ afbeelding ]
Nu moet ik de goodwill bij deze overname berekenen. Nu lukt me dat nog wel. Nettovermogenswaarde berekenen, berekenen wat ervoor is betaald en hiervan het verschil nemen.
Maar nu staat ook heel leuk in de vraag vermeld:
[..]
Gaat dit nu enkel over de gebouwen +2mio en de voorzieningen -500K of mis ik wat?
Alvast bedankt
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:01 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Lijkt me in beginsel wel, uitaande dat de gebouwen fiscaal ook op werkelijke waarde worden gewaardeerd. Er hoeft in ieder geval geen deferred tax genomen te worden over de goodwill, indien het een aandelentransactie betreft. Goodwill is in dat geval een permanent verschil tussen commercieel en fiscaal en geen tijdelijk verschil en zodoende niet latentiewaardig. Indien het een asset deal is krijg je wel een latentie over je goodwill (wat in feite een step up in basis is voor fiscale doeleinden) omdat het dan wel een tijdelijk verschil vormt.
Held!!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:34 schreef Accountancystudent het volgende:
Zichtbaar eigen vermogen: 6000 (2000+1000+3000)
Correcties:
- Herwaardering gebouw: 2000+
- Voorziening: 500+
- Latentie: 625 - (25% van 2500, indien vpb=25%)
Gecorrigeerd eigen vermogen: 7875
De moeder vindt de voorziening te hoog, 500 is dus - volgens de moeder - ten onrechte ten laste van het resultaat gekomen. De winst wordt hoger, de winst komt in de overige reserve, dus het zichtbaar eigen vermogen is hoger.
Aankoopprijs - (Gecorrigeerd eigen vermogen x aandeelpercentage) = Goodwill
Waarom een belastinglatentie?
Agri wil Culture overnemen, echter Agri wil niet 'opdraaien' voor de uitgestelde belastingen die Culture heeft (bijvoorbeeld afrekenen over de stille reserve van het gebouw). Omdat Agri niet wil betalen voor de belastingen van Culture verlaagd dit de aankoopprijs (wordt meegenomen in de onderhandelingen).
Denk ook aan de belastinglatentie bij de correctie van het resultaat.
tsja, accountants moeten het ook allemaal duur doen: dure auto's, dure opleidingen, voor elk wissewasje uren willen schrijven. Goed dat er daar eens aan de boom gerammeld wordt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef xminator het volgende:
Maraca![]()
Overigens:
http://www.accountant.nl/(...)cherp+op+kosten.aspx
Had ik dan toch beter nu voor een contract kunnen kiezen ipv. master voltijd te volgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |